Terjahan kaum kafir DAP Malaysia menjatuhkan kerajaan Melayu, sama dengan terjahan kaum kafir zaman Kerajaan Islam Melayu Ayuthia

Ingat ingat lah.

300- 500 tahun dahulu, Raja Melayu memerintah Siam di Ayuthia, berasal dari keturunan Raja Melaka, dengan peradapan umat Melayu Islam berjaringan dengan Maharaja Mongul pemerintah negara China.

Orang orang kafir laknatullah, tersepit hidup. Berzina tidak boleh, menipu dalam perniagaan tidak boleh, berjudi tidak boleh, beromen di tempat awam tidak boleh, mengakat kain para wanita ditempat awan tidak boleh, dan kena lakukan sembahyang di masjid di hari hari Jumaat. Walaupun sistem pemerintahan di bahagi dua, iaitu sistem untuk orang orang kafir, dan sistem orang orang Islam, mereka masih tidak puas hati dan terus menerus menerja kerajaan Melayu Ayuthia dengan berbagai bagai isu termasuk isu hak asasi manusia seperti permintaan mereka sekarang ini.

Bila kerajaan Mongul jatuh di China, kaum kafir Burma dengan pertolongan umat dan rakyat kafir didalam negara Ayuthia mula menyerang kerajaan tersebut.

Mereka melompat gembira bila kerajaan Ayuthia jatuh, dan mula menubuhkan bandar Bangkok dengan mempromosikan sex luar batas, sehingga anak anak perawan gadis gadis Thai (Thai orang Kafir dan separuh kafir), (bukan Siam) menjadi bangga dengan kerja menjual badan, dan menjadi adat kepada mereka memberi penghurmatan apabila bersara dari menjadi penjual tubuh (lebih tepat penyewa atau penjual lubang kemaluan).

Perkara seperti Ini sedang berlaku di Malaysia, penentangan orang orang kafir (DAP terutamanya) keatas kerajaan Melayu warisan dari pertalian kerajaan Mongul dan kerajaan Timur Tengah, serta kerajaan Melayu Melaka.

Berapa ramai Melayu menjual atau menyewa lubang kemaluan dengan bisikan syaitan DAP dan ahli kerabat mereka?.

Ingat sebelum jatuh nya kerajaan Islam di rantau ini.

Mereka ini kaum kaum yang terlampau batas.

Advertisements

Kesan positif dari jentera penguat kuasaan kerajaan, minta kaum Melayu Kuala Besut faham bahawa kerajaan masih mengutamakan agama kita

Model of Majapahit ship. This model represents...

Model of Majapahit ship. This model represents a characteristic Majapahit ship, a bahtera, a product of the kingdom’s expert craftsmanship which travelled the seas to trade and to acquire new territories. (Photo credit: Wikipedia)

Pasangan duo yang angkuh dengan sebaran gambar menghina umat Islam sedang berpuasa telah pun di kenakan tindakan yang sesuai dengan kelakuan mereka. Dan ini pasti menunjukan kepada kita bahawa kerajaan Najib masih lagi terus mengawal selia jentera penguat kuasaan kerajaan dalam menanggani isu cemuhan dan kehinaan kaum Cina keatas umat Islam, atau kita semua, orang orang Melayu.

Sesungguh nya, di negara kita ini orang orang Melayu atau Islam terutamanya, tidak melangkau sempadan agama, maka kejadian dimana perusuh Islam menyerang bangsa beragama lain tidak pernah berlaku seperti mana terjadi di barat atau lain lain negara di Asia Tenggara. Malahan telahan mengatakan penganut Islam adalah pengganas di negara ini tidak timbul sama sekali.

Apa yang berlaku di negara lain, amat berbeza dengan apa yang berlaku di negara ini, dimana umat Islam adalah pendamai yang mutlak.

Di negara negara lain umat Islam di salah ertikan sebagai pencetus keganasan. Dan dengan kemajmukan rakyat di negara kita, pandangan yang mengatakan Islam itu agama ganas telah terbawa bawa kedalam minda kaum muda. Apabila pandangan yang bersangkut paut dengan agama, seperti kegunaan nama Allah, dan ianya mendapat reaksi yang mencabar dari umat Islam di negara ini, emosi orang muda kaum lain telah beranggapan bahawa sememangnya umat Islam suka membantah. Dalam negara demokrasi seperti Malaysia, dan kuasa politik China yang semakin berpihak kepada DAP, ramai pemuda China cuba menunjukan bahawa dalam sistem demokrasi di negara ini mereka juga berhak untuk bertindak melawan umat Islam atau Melayu.

Cumanya corak atau cara melawan tanpa ilmu agama Islam itu sendiri, menjadikan pergerakan melawan kerana demokrasi dan hak asasi telah di gunakan secara menghina agama Islam.

Dengan tumpul nya pengetahuan agama dan sejarah Islam, maka kita dapati kaum China di Malaysia telah melakukan satu kesalahan besar seperti mana pihak barat telah lakukan.

Pandangan saya, sejarah agama serta tamadun kemajuan agama Islam dan lain tamadun harus di ajar disemua institusi pembelajaran China, dan dengan pengetahun luas, mereka tidak akan terpengaruh dengan anasir barat yang sememang nya anti Islam berdasarkan intipati mereka membangunkan sebuah negara mereka yang berteraskan nilai nilai agama Kristian. Ingin di beritahu, bahawa Perang Salib telah lama berlaku, tetapi ianya belum tamat.

Untuk penduduk Kuala Besut, terutama yang berkata kerajaan tidak mengambil berat atau memainkan peranan dalam mengawal kemarahan umat Islam dengan penghinaan kedua pemuda dan pemudi Cina tempuh hari, diharap mengambil iktibar dan terus menyokong kita, umat Melayu Islam, di pihak BN, semoga dengan sokongan ini kerajaan Melayu Islam dapat membangunkan pembangunan serata untuk semua kaum terutama nya kaum Melayu didalam mengendalikan kehidupan aman damai tanpa perlu mencemuh agama lain. Ini negara Melayu, dan tentu nya Melayu penyelamat agama mereka dan pelindung atau payung umat umat bangsa yang beragama lain.

Sekian. Selamat mengundi.

Vigalante – prowling in the town for anyone annoying Islam in the social media

IMG-20130715-WA0039

IMG-20130715-WA0038

Saya hina agama Islam.

And Vigalante hina you.

Okay lah.

Bagi tulis atas perut saja. Supaya ingat jangan suka suka letak kepala babi di surau dan hina Islam dalam twiter, facebook dan lain lain media, ya.

seterusnya baca.

Youth in Kelantan is high on drugs

The Clocktower in Kota Bharu

The Clocktower in Kota Bharu (Photo credit: Wikipedia)

In the evening while in Kota Bharu, you would probably see elders in hundreds walking the streets to a mosque. One the many mosques in Kota Bharu is Masjid Mushamadi Kota Bharu, the state Mosque, where all old and young residents of Kota Bharu would prefer to go for a daily prayer.

While in Ridel Hotel I was fascinated with the number of people who walked the streets in the vicinity to the mosque. It showed how obedience the Kota Bharu’s residents in observing the prayer in the mosque, thus I think this society is blessed with numerous “rahmat“.

Unfortunately however, it is not so blessed as many of the youth are involved in drug abuse. I talked to one resident who said his son was napped by the police yesterday afternoon on suspicion of a drug abuse. With the police were several pills of synthetic drug known as Pile Kuda. He said he was unaware of his son’s activity and involved in a drug abuse, but only knew when the police napped him.

So it seems, the youth in Kelantan is being dropped from the society’s normal lifestyle, i.e. Prayer time, mosque, Islam, and the lots. The state has neither a program to formulate youth with a useful activity, or providing a recreational area where youth can find a suitable activity to fill their useful time.

The state should offer a place for youth to promote social activities such as cycling, book reading, or any other sport activity to escape boredom in a town where the emphasis is always on Islam.

Please UMNO, you can help youth in Kelantan. Do something please.

PS | Remember, how British drugged Chinese in Shanghai?. Oh well, now who drugged Kelantanese youth?.

Is it learning Chinese civilization is better than learning Islamic Civilization?

English: Painting of King Mongkut in the unifo...

English: Painting of King Mongkut in the uniform of a Chinese Mandarin (Photo credit: Wikipedia)

Early Chinese civilization in the history described how the civilization has created a Chinese society today.

Kampar’s MP Ko Chung Sen has questioned the Ministry of Education the need for the Islamic Civilization as a compulsory subject in IPTA and IPTS before completing the courses.

I don’t know whether the subject is a compulsory subject, but as a layman in the education thing, learning a subject that arose an intellectual discussion thus giving a greater understanding of a known culture is good for the students. And Islamic Civilization is a subject so common with the society in this country, therefore any citizen who wish to live in this country should understand the history in this great civilization.

In the history of Islamic Civilization one could not find a king with 1,000 concubines. Or perhaps, a story of a man was selected among a hundred other men, to taste King’s food as a food tester. The story of a King who forced the Rakyat to build sculptures of warriors fully dressed and were ready for a war. A story how pageants or farmers forced to work for free in farms owned by elite leaders. A story of how thousands and thousands Chinese families with bonded feet moms forced to run away from the farms in “tongkang” to various parts of many countries, including countries whose population is Muslim.

When I was working in a bank, some of my superiors asked me to make credit work, of which I had rejected that idea because I felt I should do the thing I knew best. That reason was nothing spectacular, but, I think it arose because of my arrogance. I think, in the case of Kampar’s MP, the reason to object Islamic Civilization as a compulsory subject is also because of his arrogance in learning something which is a worthwhile after all most students, local students, have to live in a country where Islam is the official religion.

Saya kata dia cerdik

Thames Water

Saya kata dia cerdik. Dia tidak bodoh. Kalau bodoh macam mana dia perintah Kelantan 23 tahun?.

Macamana dia jadi cerdik, sedangkan kita juga semakin hari semakin cerdik?

Cerdik. Selepas mendapat Kelantan tahun 1990, habis jalan raya Kelantan di letak label, “alhamdulilah, Allah Huakbar, subhanallah” di seluruh pelusuk jalan raya.

Ubah minda.

Dari situ guna pelapur seperti Wan Nik Wan Yusof, political secretary dia melapur bagaimana penting nya sesaorang yang mempunyai watak religiously charismatic memimpin negeri. Dengar tu, mempunyai watak, okay, watak boleh buat buat, watak Ghandi kah. Semacam watak watak khas filem filem wayang Hindustan.

Beliau pasti kan diri nya menjadi imam semua tempat dia pergi bersembahyang. Sebab itu lah kerja dia dulu. Sebelum jadi orang politik. Dia tu sudah menjadi imam. Dia pandai baca Quran. Itu dia buat. Itu kerja dia. Semacam Pak Leh Lundang. Tak lebih tak kurang dari itu. Sama. Cuma Pak Leh ajar kita ilmu agama saja, ilmu politik tidak.

Sungguh sungguh buat. Dan ajar rakyat sikit sikit tentang ilmu agama di Pasar Lama di KB. Ramai ikut, sebab kita tak tau agama. Sebab dia MB. Mana ada MB ajar ilmu agama. Dia seorang saja. Kalau aku pun, tau ilmu agama aku ajar juga. Itu saja yang aku tahu. Dah tu apa rugi nya, malahan dapat pujian kerana pelapur melapurkan bagaimana religiously charismatic nya diri aku ini. Sesuai untuk politik. Semasa kita bodoh bodoh dulu. Ramai undi dia.

Pelapur melapur hebat orang pandai agama perintah. Itu setiausaha dia sendiri, dapat gaji dari dia dan melapur cerita betapa hebat nya boss dia. Okay no problem, ramai undi dia kerana hebat. Berpuluh tahun.

Jadi iman hebat, baca Quran hebat, semua hal agama hebat. Maka masa berkerja mesti lah hebat. Orang akan percaya mode itu.

Kerja hebat pertama sebagai MB. Sign kontrak dengan Thames Water 70% : 30% , dengan KWSB. Aleh aleh kena tipu, sebab terlalu hebat, sebab imam masjid, jadi penghafal al Quran, dekat dengan tuhan, mana boleh kena tipu, tuhan sentiasa ada dekat. Syurga pun dalam tangan. Mimpi Nabi kerap kali, dengar cerita.

Last last kena tipu. Thames Water untung besar, KWSB rugi besar. Marah pada Thames Water dan beli balik saham RM50 juta. Rugi kerajaan Kelantan, sebab pandai, sebab tok imam, pandai baca Quran, sebab jadi guru agama, sebab dekat dengan tuhan, tuhan tidak bagi rugi dengan orang dekat tuhan. Last last kerajaan rugi RM50 juta.

Tak apa lah tak ada siapa komplain. Sembahyang menjadi semakin kuat, malahan menanggis keluar air mata mesti di lakukan untuk tunjuk selari dengan apa yang di perhebahkan oleh setiausaha beliau, itu masih berjalan lancar.

Kerja lah dia kerja tiap hari.

Nak jadi kan cerita, buat lah Bazar Tok Guru ambik sempurna nama baik tok tok segala guru. Maka jadi Bazar Tok Guru. Sign sana, sign sini, pandai, berjaya kerana kerajaan PAS kena bayar balik kepada orang ramai RM50 juta. Rugi, tapi pandai. Sebab pandai agama, jadi imam, sembahyang tunggang tonggek, dekat dengan tuhan. Pandai. Rugi.

Pandai tetapi rugi. Tidak masuk jalan cerita orang jadi imam, hafal al Quran tetapi kerajaan rugi, adik kakak. Tak tau lah itu lah cerita nya. Jadi macamana?

Makan masa lah adik kakak nak faham jalan cerita ini. Sebab itu 23 tahun. Label Alhamdullilah tu pun tinggal tulisan “lah” saja di banyak jalan raya. Perkataan “Alhamdull” sudah hilang makan dek zaman.

Malas hendak cerita benda orang yang menjadi imam ni buat kerja dan keputusan pekerjaan dia tu, sebab pandai, seperti yang lain lain lagi adik kakak. Setakat ini saja lah.

Jadi nya adik kakak, orang jadi imam ni patut kita puji, seperti imam imam di surau kita di Lundang nih, tetapi beri kerja jaga rakyat dan buat kerja untuk rakyat, bukan saja kena dekat dengan tuhan tetapi kena cerdik, berilmu dan beriktiar. Dah tu jadi imam, tentu dekat dengan tuhan, tetapi, kenapa kerja kerja lain tidak menjadi?. Tidak berhasil benda yang baik?. Selalu rugi?. Jikalau asyik tidak lulus, tidak berhasil, dalam buat kerja untuk rakyat, lama lama orang akan tanya kita, “ya kah dia ni beriman?”.

pandai

Islam kah Nik Aziz calunkan anaknya di Parlimen Pasir Mas? Atau satu perbuatan kafir, zalim atau kufur

Ini satu persoalan besar.

Tidak payah tanya parti politik lain, seperti MCA, MIC dan PPP kerana mereka bukan parti PAS.

Bila menjawab mesti mempunyai ilmu kemasyarakatan, petua petua menjadi pemimpin berwibawa, petua petua adat resam serta fahaman perkataan kafir atau kufur.

Soalan ini di tujukan khas kepada mereka yang berfahaman wahabi PAS dan Shiah PAS, serta semua pengikut dan ahli PAS. Juga di perpanjangkan kepada ahli Islam UMNO, Islam MCA serta Islam MIC, dan pandangan dari semua kaum di Malaysia.

Bagi permulaan asas perbincangan ialah adakah dengan melantik anak sendiri sebagai wakil rakyat sedangkan masih ramai lagi ahli lain yang berkelayakan untuk di ketengahkan itu satu perbuatan terpuji atau keji dari pandangan ilmu kemasyaratan terutama dari pandangan ilmuan agama Islam dan dari pandangan semua agama, terutama apabila pembuat keputusan adalah bapa atau ahli keluarga?

Jawapan di atas akan terbelah dua, iaitu satu terpuji dan satu lagi perbuatan keji.

Jikalau terpuji maka para ilmuan akan memberi fakta yang boleh diguna pakai untuk zaman ini. Sila lah berikan fakta yang boleh membenarkan perkara itu di lakukan.

Jikalau keji, maka kita timbulkan pula satu persoalan yang ada sangkut paut, yaitu, adakah Islam membenarkan perbuatan keji. Jikalau tidak, sememangnya tidak, maka kita tanya lagi siapa kah yang memberi perkenan kepada perlantikan calun, adakah menteri besar atau siapa?.

Jikalau jawapan nya tidak ada kena mengena dengan menteri besar Kelantan, maka kita kena tanya lagi, adakah di tanya beliau samada beliau setuju ke atas pemilihan calun yang melibat kan anak beliau dan jawapan kepada soalan ini akan terbelah tiga.

Setuju: Maka dia zalimi Islam kerana perbuatan keji di benci oleh Islam.

Tidak bersetuju: Semoga di ampunkan dosa nya diatas perbuatan yang di anggap keji.

Diam: Diam itu menanda setuju atau tidak setuju. Dalam hal atau perkara yang boleh memberi peluang keemasan kerana pengaruh dia kepada ahli keluarga dan dia diam bermakna setuju. Maka dia menzalimi Islam dengan perbuatan dia tersebut.

Soalan seterusnya dari jalur jawapan diatas ialah, katakan PAS mengamal sepenuhnya perundangan dan peradapan Islam, mengapa hal keji seperti ini mereka ikuti dan kenapa mereka mencemar serta menzalimi agama Islam?

Jikalau mereka menzalimi Islam, adakah kita umat Islam Melayu boleh berdampingan dengan kaum yang menzalimi Islam?

Jawapan sah bagi soalan di atas ialah haram bagi kita berdampingan dengan kaum zalim malahan di haruskan bagi kita jikalau tidak mampu melawan dengan tidak mengundi calun calun mereka pada PRU 13 nanti, serta wajib bagi kita meninggalkan terus golongan ini dari menjadi kawan atau penolong selagi mereka belum bertaubat. .

Sesungguhnya dengan tidak mengundi orang orang zalim itu mendapat pahala yang besar di sisi Allah, apa lagi jikalau kita perangi mereka, maka di sediakan kepada kita kerahmatan yang besar.

Semoga kita berbicara tentang orang kufur yang telah lama menyekat perkembangan minda kita di hari hari lain.

Selamat mengundi.

20130418-165643.jpg

Pengundi dan orang Kelantan berkemungkinan jenis kumpulan gedeber.

Apa kah kumpulan gedeber?

Kumpulan gedeber adalah kumpulan yang kurang dengar nasihat orang dan suka melawan arus perubahan. Dan berapa ramai kah kumpulan ini menjadi anggota masyarakat masih menjadi tanda tanya.

Dengan perubahan didalam pemilihan calun baru baru ini di harap ianya boleh di terima oleh kumpulan masyarakat tersebut dengan hati terbuka.

Dari pemerhatian saya, walaupun PAS memerintah mengamalkan perundang Islam, kumpulan gedeber boleh menerima hakikat itu kerana selepas 23 tahun penguakuasaan keatas syariat Islam tidak dapat di lakukan dengan sempurna dengan terdapat nya tentangan dari kumpulan gedeber. Walaupun ada undang undang Islam kumpulan gedeber masih menjalankan aktiviti aktiviti kesukaan mereka seperti berjudi dan maksiat. Mereka tidak takut dengan corak pemerintahan PAS kerana mereka bebas melawan arus pemerintahan itu dan tidak akan di ambil tindakan oleh pihak penguasa.

Mereka lah sebenarnya pengikut setia PAS, walaupun ada kalangan baru dari mereka yang betul betul menerima corak pemerintahan Islam, tetapi kumpulan gedeber ini lah intipati pengikut PAS.

Dengan perubahan yang di bawa oleh UMNO serta keinginan BN mencorak pembaharuan di dalam sistem politik berteraskan Islam dan Pembangunan di harap kumpulan gedeber mengambil peluang membersihkan diri dengan menerima pembaharuan yang bakal membawa kesemua kumpulan masyarakat ke tahap berdaya maju serta memperkasakan kebolehan sikap pahlawan umat umat Melayu Kelantan.

cool

Kumpulan gedeber bermata biru.

Pandai betul politik Nik Aziz, pura pura jatuh dan di dukung oleh pembantu

Politik dari negara India.

Untuk menaikan sokongan, pura pura lemah dan jatuh perlu di dukung oleh pembantu. Kita tahu dia sakit, tetapi jangan kena tipu orang sakit tidak akan naik kereta pergi Johor dari Kelantan. Sedikit sebanyak orang kesian pada dia bila dia tunjuk bagaimana semangat dia mahu naikan Islam mengikut selera dia dengan berlakun lemah dan rebah. Gambar itu akan digunakan oleh geng mereka sebagai bahan propaganda mereka untuk mendapat undi kesian. Propaganda India.

“Saya akan pertahankan Islam walaupun berkerusi roda”.

Walau pun sudah tua kerana Islam, sanggup jatuh dan di dukung pembantu untuk memberi sedikit sebanyak sokongan kepada Lim Kit Siang di Johor. Itu propaganda politik kesian.

Awak semua tidak payah kena tipu dari lakunan ini, itu adalah muslihat politik kesian untuk diri nya dan untuk pakatan. Saya tidak ingin masuk kan gambar dia ke blog ini menunjukan dia jatuh. Sebenarnya itu satu lakunan semata mata. Seperti bersembahyang di bawah pokok dan menanggis sebiji air mata.

Islam apa bila bersekongkong dengan Lim Kit Siang yang suka pakai jam mahal rolex? Orang kafir bertakbir? Orang yang jatuh kan orang lain dalam parti sendiri untuk naikan anaknya supaya beliau dapat membina terowong oleh kroni Cina mereka. Orang yang tidak berubah dari semenjak perdana menteri pertama lagi tetapi ingin ubah orang lain?

Jangan tertipu dengan lakunan Nik Aziz. Saya sudah lama kenal para perlakun agama zaman ini seperti dia. Lihat video tu dan saya lebih percaya kepada yang benar. Nik Aziz?, bohong semata mata.

Tiada orang boleh ganti Nik Aziz – Mohd Amar Abdullah (Nik)

5_yoda_starwars

Dalam Star War pun ada Nik Aziz. Maaf cakap, watak dia dalam filem Star war, adalah lebih baik dari Nik Aziz. Beliau lawan the Dark Forces. Nik Aziz join “the dark forces”. Apa cerita BROTHER?.

keramat nik ajis

Sembahyang Isterikarah cara para pemimpin pemimpin PAS.

Sekarang ini menjadi imam pilihan PAS pun belum tentu boleh di percayai atau di harapkan, jadi macam mana Amar berkata “Kalau kita mahu perkasakan Islam, kena faham Islam, kalau nak jadi imam pun orang tak harap, macam mana mahu perkasakan Islam?’.

4

Sembayang Isterikarah PAS? Sang Kelembai adalah tok imam PAS? Boleh harap ker jadi imam?

Gambar ini hanya untuk memberi penjelasan isu “menjadi Imam pun orang tak harap, macam mana mahu perkasa kan Islam?”. Perkasa kah Islam dengan tok Imam jenis terpilih oleh PAS ini, Bro?. Boleh kah ahli masyarakat berharap dengan tok imam pilihan PAS seperti diatas?. Aduh, jawab lah bro.

Adakah ini juga ajaran tok tok imam PAS dalam isu sembahyang isterikarah?. Jikalau ada lah sembahyang jenis itu? Saya rasa tiada. Maka mengapa anda baru sekarang ingin memperkasakan tok tok imam yang berbakti kepada masyarakat tanpa campur aduk politik PAS dengan agama?

Ramai tok tok imam Malaysia yang asli dan tidak ingin menjadi tok imam PAS yang berkecamuk dalam isu agama, terutama isu menjual nama Allah kepada bangsa asing atau non-Muslim.

Perbetulkan dahulu otak anda supaya faham keadaan masyarakat semasa yang ingin hidup aman damai tanpa perpecahan terutama dalam isu agama. Anda telah memperkudakan tok imam tok imam supaya meletak kepercayaan bagi kepentingan politik keatas sebuah parti yang tidak mesti nya sebuah parti berkonsepkan Islam.

Itu dia mengapa PAS telah memerintah selama 23 tahun di Kelantan.

Mereka “stress point” di mana sebagai pemimpin mereka kena jadi tok imam dan boleh perintah negara.

Okay, berapa banyak tok imam yang telah di ajar oleh PAS?. Berapa tinggi darjah kepandaian tok imam tok imam PAS?. Berapa bersih diri diri dan ahlak tok tok imam PAS?. Berapa banyak imbuhan yang PAS bayar kepada tok imam yang tidak berpolitik? Adakah setelah 23 tahun PAS membina universiti tok imam?

Kepandaian sesaorang itu terhad. Tok imam bukan boleh mengawal akaun, tok imam tidak pandai menjaga dan membina masjid, tok imam tidak tahu melihat masa depan, ekonomi dan menjana wang beratus juta. Adakah PAS telah memperkasakan mereka dengan semua ilmu ilmu diatas selama 23 tahun memerintah Kelantan?. Tanya lah mereka. Jawapan nya sila lihat gambar di bawah.

Jadi, PAS harapkan tok imam, tetapi menahan dan tinggalkan sesiapa yang tidak menyertai mereka. Dahulu kala tok imam tidak bergaji, dan semenjak PAS ambil alih, berapa banyak gaji mereka? Perkasa kah tok imam tok imam di seluruh Kelantan atau di Malaysia?

Okay, apa ilmu agama anda, sekiranya sembahyang isterikarah juga di pertunjukan kepada kita dari mereka mereka yang telah menjadi tok imam di seluruh negara sebagai bukti memperkasakan Islam?. Contoh nya gambar di atas. Macam mana nak perkasakan Islam sekiranya tok imam anda itu faham sahaja Islam tetapi tidak mengamalkan agama Islam?. Kafir sana, kafir sini?.

Beliau tu bukan kah bekas Tok Imam anda?.

Semua orang boleh di ganti, kecuali NABI MUHAMAD SAW.

Apa lagi jika ianya melibatkan seorang yang bernama NIK AZIZ. Pakar “zero doing over 23 years in Kelantan”.

ADAKAH PERKASA NYA ISLAM SELAMA 23 TAHUN KERANA NIK AZIZ?

20130410-225820.jpg

Jawapan nya ada tertulis di dalam gambar di atas.

Saya tidak kata. Dia kata. Jadi boleh harap kah tok imam tok imam PAS ni?. Saya sudah lama jauhi tok tok imam PAS!!. Takut bini kena sembahyang isterikarah!!!!.

blogger-image--1503451026

Tentang Isteri, Bini, Berbini dan Bini Bini, dan tino.

Jangan salah faham, ini hanya boleh di guna pakai untuk orang orang PAS sahaja.

Kerana, urusan isteri kepada orang PAS adalah urusan “second thing in my mind” yang penting PAS adalah sebuah jentera, sebuah toll plaza, untuk memunggut duit derma, untuk kegiatan kegiatan parti.

Apa yang isteri tidak tahu, kegiatan parti mereka itu termasuk parti berbini, parti bini bini, parti bertino tino. Isteri di climatekan dengan aku janji “mu lawan mu talak satu” sindrom, maka urusan “second thing in my mind” jadi urusan utama apabila wang derma penuh kocek.

Berbini itu bagi orang PAS, sedap dan lazat. Omm!, seperti iklan KFC, sedap dan lazat!!. Kita nampak dengan jelas dari video video perlakuan berbini atau bertino orang PAS. Bagaimana suara “his, his, his, omh” terkeluar mulut dan gerak nafas semasa berbini. You know, semacam kambing janapari. Dan semakin kuat bila bini bini mengerang. Seperti liur terkeluar bila lihat nasi ayam semasa lapar.

Bagi PAS berbini benda okay. Berzina pun okay. Kedua dua nya sama.

Bagi yang berusia berpangkat datuk, ulang tayang video kegiatan Parti itu boleh memberi kesan kepada cucu dan anak anak serta isteri masing masing.

Aku harap, kegiatan derma dalam PAS di hentikan. Dengan kurang duit derma kegiatan parti seperti berbini bini akan kurang dan menyelamatkan isteri isteri para orang orang Islam. Katakan Islam menyanjung tinggi kaum Wanita?.

DOA BN KO terkena pada muka PAS. Oh adik kakak, pemimpin PAS berzina?, pilih apa lagi. Tolak PAS. Allah sudah tunjuk bukti PAS parti pembohong.

Solat hajat (1)

femen mesir

Apa yang di nyatakan oleh seorang pendemo dari Mesir, Alia, iaitu tuduhan bahawa para tok guru dan penganut setia Islam di Mesir adalah amat rakus SEX dan selalu merendahkan kewibawaan kaum wanita dengan hanya perlu kepada mereka sebagai hamba sex memang jelas berlaku di kalangan ahli politik di negara ini, terutama mereka yang berpaksi kan Islam sebagai sebuah parti.

Kepuraan mereka dengan linangan air mata semasa berdoa hanya muslihat politik ada jua nya. Di belakang tabir, lain pula lilihan air mereka, kerana dengan kekenyangan wang ringgit mampu melakukan zina secara sembunyi dan memperbodohkan kita bila masa mengundi dimana di bohongi dengan image baik, alim dan ulamak.

Tuhan telah membuka tirai perilaku buruk mereka kepada kita semasa ini, diwaktu mereka perlu kita undi mereka, sedangkan kepada pihak yang bertungkus lumus menberi jasa bakti kepada rakyat dari kalangan orang orang Melayu UMNO di tuduh dengan berbagai bagai tuduhan tidak munasabah seperti kafir, boros, dan rasuah.

Kesan Doa buruk kepada umat Islam lain telah membawa bencana kepada parti PAS, apatah lagi setelah mereka berperanan penting bersama kaum kafir DAP dan kafir PKR menjatuhkan bukan sahaja image Islam, tetapi kesemua aspek keIslaman termasuk tatasusila dan jati diri umat Islam zaman ini. Perkara besar seperti itu akan memberi pengaruh tidak baik kepada generasi kita umat Islam yang benar benar mengikuti sunnah Nabi dan Al Quran.

Dan adik kakak, ingat, segala perbuatan pecah tanah untuk pembangunan di Kelantan adalah satu perbuatan munafik yang amat jelas dek kerana segala perancangan itu ialah perancangan untuk menipu rakyat jelata, sedangkan perancangan itu tidak akan terlaksana dalam bila bila masa pun.

Sudah sampai masa nya kepada semua penduduk Pengkalan Cepa, dan wilayah sekitar, Tumpat, Rantau Panjang, Demit, Salor, Pasir Pekan, Kubang Kerian, dari Ketereh hingga ke Pasir MAS, dimana kuasa dan pengaruh Islam asli dari ajaran ajaran tok guru original yang tidak kenal perbuatan menipu, seperti TOK WALI KENALI, supaya terus tinggalkan parti PAS yang bukan sahaja tercebak dengan perlakuan sex zina, malahan tidak menepati piawaan membela rakyat terutama didalam memberi peluang perkerjaan kepada anak anak muda kita di kawasan ini. Derma anda kepada PAS telah di gunakan sepenuhnya untuk para pemimpin menjalankan aktiviti “best best”. Tidak mendapat pahala memberi sedekah kepada orang orang PAS, malahan terus terjebak dengan dosa terbabit sama dengan perilaku buruk mereka, kerana sudah terbukti wang tersebut di gunakan untuk melakukan perbuatan larangan tuhan, seperti wang saku para pemimpin mereka bagi digunakan untuk melanggan pelacur.

Perilaku buruk mereka juga membawa akibat teruk kepada masyarakat apabila anak anak dara kita dikatakan telah terjebak dengan perbuatan zina seperti kelakuan para pemimpin mereka dengan melacurkan diri.

JELAS ALLAH memperlihatkan dan memberi ingatan agar kita jangan mengundi PAS, dan adalah haram jikalau kita mengundi pakatan rakyat. (DAP< PKR dan PAS).

Mari lah kita yang tinggal didalam kawasan kawasan seperti di Kuala Krai, Bukit Panau, Bachok, Kubang Kerian, Salor, Pasir Tumboh, Demit, Rantau Panjang, Pasir Mas, Pengkalan Pasir, Chetok, Kota Bharu, Tanjung Mas, Kota Lama, Bunut Payung, Pengkalan Chepa, Cempaka, Pancor, Tumpat, Kelaboran dan Pasir Pekan tinggal kan PAS buat selama lama nya.

Sekian. Terima Kasih kerana sudi mengubah nasib kita serta kaum kerabat dari kemunafikan pemimpin PAS termasuk dari perilaku anak anak bimbingan mereka.

Pot Nik!!! Bukan Fatwa tetapi Belebongwa!!! Idi Amin pun tak berani hendak buat Fatwa.

20130410-230122.jpg

KUALA LUMPUR 10 April – Kenyataan kontroversi Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kebelakangan ini disifatkan telah terpesong daripada ajaran Islam sebenar.

Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan, Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Abd. Shukor Husin berkata, apa yang dikeluarkan oleh Nik Abdul Aziz itu tiada dalam ajaran Islam.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan orang ramai terutamanya umat Islam supaya tidak berpegang kepada pandangan yang dikeluarkan Menteri Besar Kelantan itu.

“Jangan percaya kepada pandangan beliau kerana hanya Allah SWT sahaja yang berhak menentukan amalan serta apa yang ada di dalam hati hamba-hambaNya.

“Pandangan-pandangan seperti ini hanya akan memecahkan perpaduan dan mendatangkan permusuhan dalam kalangan umat Islam,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Abd. Shukor berkata, Islam tidak pernah mengajar umatnya untuk menilai pahala solat, amal ibadat serta kebaikan seseorang.

Menurutnya, hanya Allah SWT sahaja yang berhak menilai amalan kebaikan yang dilakukan umat Islam di muka bumi ini.

“Tidak perlu kita melakukan muzakarah dan mengkajinya kerana Majlis Fatwa Kebangsaan telah lama mengeluarkan kenyataan bahawa tiada sesiapa boleh menilai amalan, ibadat dan menuduh seseorang itu kafir, melainkan Allah SWT,” katanya.

Semalam, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa Majlis Fatwa Kebangsaan bermuzakarah dan mengkaji kenyataan kontroversi Nik Abdul Aziz kebelakangan ini seperti mendakwa solat orang UMNO tidak mendapat pahala dan pembinaan masjid oleh kerajaan hanyalah untuk tujuan mendapat kontrak.

Tambah Abd. Shukor, sebuah parti politik juga tidak mempunyai hak untuk menentukan seseorang itu masuk syurga atau tidak.

Katanya, tidak kira daripada parti politik mana, tugas menentukan pahala seseorang untuk memasuki syurga adalah hak mutlak Allah SWT.

“Kita manusia di muka bumi ini sama sahaja, tiada siapa yang maksum. Nabi Muhammad SAW sendiri tidak berani mengatakan seseorang itu masuk syurga atau tidak,” ujarnya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130411/dn_06/Kenyataan-Nik-Aziz-terpesong#ixzz2Q7H42X3Z
© Utusan Melayu (M) Bhd.

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

20130410-103609.jpg

Nama Nama panjang :

Muammar Gaddafi the Guide of the First September Great Revolution of the Socialist People’ Libyan Jamahiriya , Presiden Libya.

Atau Muammar Gaddafi the Brotherly Leader and Guide of the Revolution, Presiden Libya.

Atau, Muammar Gaddafi King of Kings of Afrika, Presiden Libya.

Tuan Guru Dato’ Bentara Setia Haji Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat Al-Mursyidul Am Pas, Menteri Besar,  Kelantan Darul Naim, Al Serambi Mekkah al Mukararamah.

Nama Nama pendek tetapi terkenal seantaro dunia:

Hitler.

Al Jubori.

Al Capone.

Mahatma G.

 

 

 

 

Belebongwa pertama bulan March – “sembahyang orang UMNO outside, tak der markah”. Bukan Nik Aziz cakap!!!!

stylish_sikh_turbans_06

Dia nih, kepala besar weh. Tak tahu lak kut sahabat kita tuh sama besar kepala dia.

Serupo dah dah. Dengan turban dia tuh. Dengan badges dia tuh, cuma tak der badge R jer. Dia dok kata gitu kut. Mana aku tahu. Mu tanya dia lah.

Tapi ingat wey, engkau, dia ada pedang tu.

Dia boleh kata dan buat Belebongwa tuh, kerana dia bukan Islam.

Nik Aziz pun serupo corak berpakaian. Dengar khabar dia tuh agame Isle. Nik Aziz pun boleh pakai semacam dia nih. Cuma mungkin tidak boleh ada pedang. Salah. Hegat ke Polis. Tak tahu lak, kut ada pedang tersorok dalam kain tuh!!.

Jadi, apa hendak risau tentang Belebongwa dia tuh, kita sembahyang dan doa banyak banyak. Tidak dapat markah pun tak aper.

Ikut kata dia, tidak dapat. Kita kata kita dapat.

Engkau agama engkau, lah, aku agama aku. Pergi jauh jauh lah wey. Aku ingat agama aku serupo dengan agama dia.

Rupa rupanya tak!!!!!.

Sebab kebanyakan orang kafir tidak reti gapo benda tentang Islam. Semua tak reti Islam. Buat buat pandai reti Islam sahaja.

Itu Belebongwa number ONE pada bulan pilihan raya nih.

Di Kelantan nih, banyak dah tokong yang tidur, bersila dan berjalan, kerana Firaun mula hidup balik di sini. Takut wey, banyak nya yang sudah berdiri di merata tempat. Sikit lagi patung berlari pulak wey. Islam begapo lagu tuh mek wei? Jikalau Umar al Khatab masih hidup di penampar nya muka Nik Aziz nih. Kenapa, bukan senang hendak runtuhkan patung patung tuh. Lima enam ratus tahun pun bukan boleh main roboh dia. Dah tu mu dok ajar anak kamu sembah tokong pagi pagi hari. Tak sembah pun tengok tiap hari. Tuhan beri mata, maka tengok lah. Masjid pun dia tak bina macam mana nak tengok masjid. Tentu tengok dan sembah tokong tepi jalan semasa hendak ke sekolah.  Tuhan bagi otak tak guna, asyik guna mulut sahaja.

 

Kita faham anda di tindas, tetapi kami tidak menindas anda. Mengapa perangi kami?. Wahai Kiram 111

Filipina mempunyai penduduk seramai 92.3 juta dan akan menjangkau keparas 101.2 juta orang pada 2014.

Terdapat sebanyak 13 etnik Bangsa Moro yang beragama Islam, dan mereka merupakan hanya 5% daripada keseluruhan penduduk Filipina, atau seramai 4.615 juta. Mereka adalah minoriti didalam sebuah negara Christian Catholic. Kaum terbesar diantara 13 etnik Bangsa Moro ialah Maguindanaoan, Marano dan Tausug.

Perkataan Sulu merujuk kepada penduduk di Laut Sulu iaitu kepulauan di Selatan Filipina. Tausug pula merujuk kepada orang orang Sulu.

Dari semenjak pemeritahan Sepanyol, kaum Bangsa Moro telah di jajah supaya agama di tukar kepada Christian. Dari semenjak itu kaum Tausug atau orang orang Sulu atau Bangsa Moro melawan pemerintah mereka, sehingga sekarang.

Sikap kaum minoriti yang melawan kaum majority walaupun berasaskan pencabulan agama mereka, adalah sikap yang akan di tentang habis habisan oleh pemerimtah. Dari Sepanyol, US dan Jepun, sikap menentang kaum Bangsa Moro terhadap pencabulan hak asasi mereka keatas kehidupan beragama Islam merumitkan pembangunan di kawasan Laut Sulu.

Keadaan ini berlarutan apabila sikap kerajaan terdahulu di Filipina mengamal prosess pembicaraan yang berat sebelah, menghukum pesalah atau penjenayah yang menetang pemerintah tanpa bicara, kes penderaan yang serius keatas semua mereka yang menentang kerajaan dan di klasifikasikan sebagai penganas telah membentuk berbagai bagai kumpulan bagi menjaga hal ehwal kaum Bangsa Moro. Ini termasuk MNLF, dan splinter group dari MNLF, iaitu MILF serta Abu Sayaf.

Setelah Libya dan lain negara Islam di Middle East, dan KM Sabah Tun Datu Mustapha tidak operatif, kewangan kumpulan tersebut tersekat dan untuk mendapat dana menjadi kumpulan ganas menyerang dan mengambil tahanan sebagai umpan untuk bayaran tebusan.

Mindanao merupakan sebuah pulau yang paling padat di dunia, yaitu 209.1 orang/km2, tetapi bekalan letrik harus di catu serta amat kekurangan bekalan seperti air dan lain lain keperluan fasiliti. Dari tindakan diskriminasi yang amat meluas di kawasan ini, Bangsa Moro selalu di tindas.

Walaubagaiamana pun tindakan diskriminasi adalah berpunca dari sikap kaum ini sendiri, iaitu suka menentang pemerintah dengan secara ofensif, satu sikap yang telah di tunjukkan kepada kita di Lahad Datu.

Sedangkan Islam menyuruh umatnya menghurmati pemerintah tidak kira siapa, dan memohon agar agama pegangan masing masing di hurmati tanpa mengunakan kekerasan. Sikap ofensif kaum Bangsa Moro harus di tukar mentelahan lagi mereka merupakan kaum minoriti agar kawasan yang diduduki oleh Bangsa Moro mendapat perhatian dari pemerintah. Sikap berkerjasama seperti yang di tunjukkan oleh kaum Tausug di Malaysia harus di contohi di mana mereka boleh di assimilasikan bersama lain lain bangsa seperti kaum Dayak Sabah, dan lain lain bangsa bagi memastikan keamanan sejagat di kawasan itu.

Sikap Kiram 111 menyerang Sabah adalah satu sikap yang keji, seperti mana perlakuan kaum minoriti tersebut di Filipina. Sikap begini lah yang harus di tentang habis habisan. Dan mereka yang mempunyai kemahuan untuk melawan kuasa besar yang mendamaikan kehidupan adalah satu kesilapan besar kerana kesejahteraan pengikut mereka dari tindakan yang akan merumitkan kaum mereka dengan tindakan tersebut.

Jadi apa kah asas Kiram 111 menyerang Sabah, sedangkan di Sabah kaum Tausug atau Sulu di beri perhatian yang tinggi oleh pemerintah?

Tentu lah ada dalang yang ingin memporak perandakan Sabah bagi tujuan jahat mereka dengan mengambil kesempatan dari kesusahan yang dialami oleh Bangsa Moro di Filipina. Dan siapa kah dalang itu?. Kita lihat cerita kesudahan nya nanti.

Siapa hendak labur di Kelantan, lihat infra di dalam negeri BN semua nya untuk keselesaan pelabur dan pekerja.

Nik Aziz boleh cakap bahawa malaikat berada di mana mana di Kelantan.

Di dalam negeri BN pun ramai malaikat.

Apa yang tidak ada di Kelantan ialah pelabur antarabangsa yang memberi kerja kepada umat Islam Melayu. Malaikat pun ramai, pelabur antarabangsa pun ramai. Maka ramai Melayu Islam bersama malaikat berkerja meyahut seruan Allah mencari rezeki untuk keluarga.

Sebab apa mereka pilih negeri di bawah BN?

Sebab kerajaan BN mempunyai perancangan yang lebih konsisten, membina infra structure yang di perlukan oleh para pelabur dan menyahut seruan Illahi supaya memberi peluang rakyat mencari rezeki halal tidak kira kaum, apa tah lagi untuk umat Islam.

Nik Aziz apa telah kamu lakukan kepada negeri Kelantan? Jual negeri kepada Cina? Di mana agama kamu ?

20130204-135236.jpg

Kawasan lapang dan makanan di sediakan

20130204-135246.jpg

Infra untuk ruang pejabat yang ultra modern.

Bersama kepimpinan foolamak.

fulamak

“Melayu berpecah kedalam dua kumpulan”.

Sebenarnya tidak. Melayu tidak berpecah kedalam mana mana kumpulan pun. Melayu hanya satu. Yaitu yang mengamal cara kehidupan Melayu, bertutur bahasa Melayu, dan beragama Islam.

Yang berpecah bukan kumpulan Melayu. Mereka adalah kumpulan foolamak. Yaitu, manusia seolah-olah Melayu, tetapi tidak Melayu, mengamal kehidupan asing dari adat resam Melayu, seperti memakai jubah dan turban, dan memilih hidup seakan akan manusia tetapi bukan manusia, berbahasa asing dari Bahasa Melayu, dan mengaku mengamal hidup seperti orang bunian.

Sekiranya masyarakat mengkalsifikasikan kelompok manusia ini sebagai Melayu, maka itu menjadi satu kesilapan besar di dalam klasifikasi tersebut dan harus membetulkan klasifikasi itu sebaiknya selepas ini.

Kepimpinan foolamak adalah satu kepimpinan manusia jenis ini, dan organisasi itu tidak mengamal agama Islam. Mereka mengamal agama menyerupai agama Islam. Menyerupai dan agama Islam sebenar adalah dua perkara yang berbeza. Menyerupai adalah satu perbuatan ikutan, manakala agama Islam sebenar adalah sebuah ajaran sah mengikut al Quran dan Sunnah Nabi.

Foolamak tidak mengikut al Quran, tetapi hanya meniru dari ikutan al Quran.

Dalil pertama, al Quran menyatakan jangan menipu rakyat. Mereka menipu rakyat didalam semua segi, termasuk hal hal pembahagian tanah. Dalil kedua, Allah itu hanya satu, tetapi mereka berkata Allah itu adalah anak tuhan, bapa tuhan dan roh suci. Mereka boleh mencerai isteri tanpa peduli undang undang. Mereka zalim keatas kaum mereka sendiri dengan memberi air minuman dari neraka.

Saudara boleh mengkaji kepimpinan foolamak yang di uar uarkan oleh para foolamak mereka ini, dan sudah tentu masyarakat yang berbahasa asing dan berpakaian asing tersebut bukan golongan umat Melayu, kerana Melayu ialah satu bangsa yang mengamal kehidupan adat resam Melayu, serta beragama Islam. Para pengendali foolamak adalah umat dari kaum rakyat asing yang telah menyerap ke dalam wajah Melayu dan mereka bukan sahaja bercakap bahasa asing didalam sebutan harian tetapi mereka juga melakukan perbuatan yang pelik pelik seperti berpakaian jubah dan turban serta meletakan celak kening yang hitam legam dan menghantuk dahi ke simen supaya hitam legam.

Sah, mereka ini bukan Melayu. Mereka juga bukan orang Arab atau orang orang bangsa Negro. Bentuk badan serupa kaum Melayu, tetapi, mereka itu sebenarnya bukan Melayu. Mereka orang bunian kut!!.

Kesimpulan Melayu tidak berpecah sedikit pun. Kerana kumpulan yang disangka Melayu didalam barisan foolamak yang dikatakan berpecah belah itu sebenarnya bukan orang-orang Melayu.

Dan kini, kita orang orang Melayu tulin, akan mengambil balik negeri mereka dari mahluk asing di Kelantan, supaya kumpulan foolamak itu di tumpaskan dan diberi kaunselling supaya mereka menjadi manusia yang berguna kepada Malaysia dan dan lain-lain negara yang berdekatan.dan kembali kepada agama Islam tulin.

11

“Heh Dik, mu gi Doa BN KO gih. Biar mampus BN. He he he”. Jelmaan Islam dalam Kristianity atau Hinduism?

PS: Patulah, rupa nya mereka ini makhluk asing. Sembahyang pun di bawah pokok. Silap betul kita pilih foolamak.

Agama orang Jepun mengasuh mereka lebih baik dari Islam PAS mengasuh PAS.

Pendapat aku pendapat aku, jadi boleh terima atau tidak, kita tengok apa yang ada dalam pemikiran aku.

“Nasharuddin hendak buat apa, buat lah. Hendak masuk UMNO, masuk lah. Kita kata kita cerai dia, jadi tak payah beri surat dan dia tidak payah tunggu surat itu. Kita Islam. Agama kita Islam dan apa kita kata, itu lah yang kita buat. Surat-surat itu jenis kebangsaan. UMNO itu kebangsaan tidak Islam, PAS parti Islam. Kita bercakap tak payah tulis tulis surat. Semacam laki cerai bini. Mana ada surat bila lafaz cerai?. Dia sudah bukan ahli PAS!” Kata ketua agama Islam Pas.

Bila jadi semacam itu, orang PAS mundur seratus tahun. Orang Jepun, agama Shinbutsu shūgō, mempunyai pandangan seratus tahun kehadapan. Itu sebabnya orang orang Jepun lebih maju seratus tahun kehadapan dari umat di Asia. Malangnya PAS Kelantan membawa umat dia mundur seratus tahun kebelakang, bermakna, orang oarng PAS mundur lebih 200 tahun dari umat Jepun. Orang Jepun bukan beragama Islam. Mereka beragama campuran Buddha dan adat resam mereka, Shinbutsu shūgō. Ajaran agama itu nampaknya lebih baik dari agama Islam PAS. Jadi agama Islam PAS adalah agama tidak komprehensif, agama Islam ketinggalan zaman, atau lebih tepat, bukan agama Islam yang di pinta oleh umat Nabi Muhamad dunia sekarang. Lebih tepat, agama Islam PAS agama Islam tipuan. Dan ketua mereka lah yang menipu umat atau pengikut PAS menjadi sebuah agama tipuan atau agama jelmaan.

Orang Jepun bangun pagi-pagi lagi, bersarapan, dan menjalankan aktiviti kelompok mereka dengan memandang kehadapan. Mereka amat teruja dengan kebersihan. Manakala Islam PAS mengajak umat mereka bangun pagi dan menjalankan aktiviti dengan mengubah pandangan masyarakat kearah “buat apa lah dunia ini, baik duduk diam dan tidur”. Itu Islam PAS.

Islam ke agama semacam itu?

Bagi aku tidak Islam. Itu agama pasif, agama tidak membawa apa apa keuntungan di dunia dan di akhirat. Malahan mereka mengelar diri mereka ulamak, dan memberi air minum jampian kepada para pesakit di hospital, sedangkan apa yang mereka harus beri ialah keyakinan diri dengan keradaan Allah. Dari dalam diri pengikut bukan dari luaran, seolah olah puak beragam Islam PAS percaya kepada Taboo, dan lain lain jenis ikutan agam Hindu dan kepercayaan tahyul yang masih melekat dengan kepercayaan individu Islam PAS. Percaya mereka telah bermimpi bersua muka dengan Nabi dan lain lain benda yang susah di kaji dari perpektif sain. Perkara atau perbuatan kolot ini menjadi asas kepada kepercayaan agama Islam Pas., dan hasil nya kita lihat di dalam negeri Kelantan, dimana selama 22 tahun semua nya berasas dari apa yang mereka cakap. Iaitu cakap sahaja, tanpa bukti sahih didalam semua perkara.

Pada pendapat aku, adalah menjadi jahil sesaorang itu apabila ianya menjadi dan mengikut agama  Islam PAS yang tidak komprehensif dan aktif serta ketinggalan didalam semua segi, baik dari segi syariat dan amalan.

Engkau orang hendak dengar dengar lah. Tak mahu sudah. Tak apa. Yang penting aku tahu agama Islam PAS agama Islam tipu dari segi perbuatan dan amalan.

N6 Cempaka, kawasan Dun dimana jalan pun tidak terbaiki. Kerja Adun adalah beranak pinak bercucu bercicit membesar famili sendiri.

Nik Aziz BCU 1

Nik Aziz BCU 1 (Photo credit: Syed Azidi AlBukhary)

Sedikit masa dulu, beratus orang demostrasi di Sabak, dalam Dun N6 Cempaka, dari Panji ke kawasan Pengkalan Cepa, meminta Adun Cempaka memberi pertimbangan memperbaiki kan jalan raya ke kampung mereka yang selalu rusak.

Hari ini Datuk Nik Amar berkata, Nik Aziz akan tetap bertanding di N6, Dun Cempaka, bagi kembali menjadi MB Kelantan, merubishkan ramalan bahawa Nik Aziz akan bertanding di kawasan Parlimen sama.

Semalam, Islam Brotherhood di boikot orang ramai di Mesir, menyampah dengan tindakan parti Islam dibawah pimpinan Mohamad Morsi yang menjadi Presiden Mesir. Bandar Cario, Port Said dan Ismailia bergolak dengan demostrasi membantah tindakan Presiden menghantar polis , dan ramai keluar rumah menentang curfew yang di jalankan mengikut arahan Presiden. Lebih 54 orang terbunuh di Port Said, bandar yang terletak di hujung Terusan Suez.

Islam ke atau tidak, kebangsaan atau tidak, tugas menjadi wakil rakyat adalah bertujuan untuk kebaikan kehidupan masyarakat.

Nik Aziz bernasib baik sekarang ini. Dia mempunyai 57 orang cucu dan mendapat 2 cicit dan diberi masa yang luas untuk mencium dahi cicit cicit kembar beliau di dalam keadaan senang lenang dan memberi tahu kepada rakyat beliau boleh beranak pinak dengan banyak tanpa ganguan dari kesedihan dan kesusahan serta keperitan hidup. Sebab apa?. Sebab dia berkata Pas itu Islam dan UMNO itu kebangsaan. Itu lah modal dia dimana beliau berhak untuk beranak pinak begitu banyak ddidalam kesenangan, sedangkan rakyat dibawah jagaan beliau didalam kesusahan hidup. Orang lain pun perlu menjaga anak dan cucu juga, tetapi dimana wang yang harus di ambil?. Ajar lah dia pula apa itu Islam sebagaimana beliau mengajar orang lain tentang Islam.

Puan Norlida Mat, separuh buta, tinggal didalam kawasan Dun Cempaka. Lantai rumah nya pecah dan hampir roboh. Berkerja sambilan dan hidup bersendirian, tanpa suami. Hidup diatas pungutan wang sebanyak RM0.30 sen sehari, , mempunyai anak yang sedang membesar tanpa belaian, dan bagi Puan Norlida Mat, mendapat cucu pun berkemungkinan susah, apa lagi untuk mencium cicit.

Beza kan seorang Adun yang telah lama duduk disitu. Semasa dahulu kala, pemimpin Islam menyamar sebagai rakyat biasa menyelinap masuk kekawasan penduduk awam bagi mengetahui keperitan rakyat mereka. Zaman Adun Cempaka, Islam mengajar anda duduk dirumah cium cucu dan cicit serta mengajar bahawa UMNO itu kebangsaan, tidur di atas riba isteri sambil melihat perkarangan syurga yang luas dibawah kepala beliau, sedangkan rakyat jelata hidup dalam kemiskinan dan kedaifan. Nik Amar pun hendak jadi MB, you. Jadi tidak apa lah letakkan Nik Aziz tempat pengundi yang semakin benci kepada beliau sampai kepangkal usus. Ada chance lah orang lain jadi MB.

Itu baru seorang janda yang buta, dan bagaimana kah nasib ramai lagi mangsa tekanan pemimpin yang suka mengata UMNO bukan Islam UMNO itu kebangsaan.

Terdapat lima ribu orang dikawasan ini yang menghadapi kesulitan ketara. Semasa PRU 12, Nik Aziz menang dengan undi sebanyak 9,514 manakala lawan nya memenangi undi sebanyak 5, 265 dengan lebihan undi kepada Nik Aziz sebanyak 4, 249 undi. Sekiranya kesemua 5,000 orang ini tolak Nik Aziz seperti penduduk Port Said, Ismalia dan penduduk kampung di terusan Suez memboikot Mohamad Morsi Parti Islam, Nika Aziz akan terus pegang cucu dan cicit kembar di rumah beliau dan terus tidur di atas riba isteri setiap saat dan masa.

Sekiranya kebencian kepada pemimpin Islam seperti yang berlaku keatas Mohamad Morsi di Mesir timbul dari arahan hukum bunuh keatas 21 peminat bola di Port Said, kebencian kepada pemimpin PAS ialah kerana mereka itu berselindung dengan agama Islam dan berpura pura menjalankan tugas. Yang sebenarnya mereka ini adalah seorang ketua sebuah famili besar yang bahagia diatas kesusahan rakyat jelata. Mereka beranak pinak dengan banyak tanpa perlu memikirkan nasib rakyat jelata.

PS: Beranak banyak dan bercucu cicit ini samalah dengan amalan belungkas. Menanggis saya melihat Nik Aziz mencium cicit beliau, bukan kerana sedih keatas beliau, tetapi kerana sedih melihat tanggisan Norlida Mat seorang buta, mengenangkan betapa anak anak beliau mungkin terjatuh kebawah rumah kerana lantai rumah yang lusuh dan patah. Adun kawasan beliau bergembira dan dia sebagai rakyat menderita. Islam Kebangsaan. Islam untuk beranak pinak banyak dan bahagia seorang sahaja. Jatuh air mata mengenangkan perangai seorang Adun seperti itu.

Kepada Puan Norlida sabar, kepada yang lain lagi, sabar. Kita jatuhkan Nik Aziz dengan memberontak dan undi parti lain. Jatuh Nik Aziz, jatuh Husam Musa, dan jatuh Takiyudin. Dan jatuh lah Nik Amar, apa guna mereka semua ini kepada kita?. Pas tak akan jatuh kerana mereka dijatuhkan, dan selepas mereka akan timbul pemimpin baru yang lebih baik daripada mereka, kerana Allah maha berkuasa. Mari kita ajar Nik Aziz dan kumpulan dia agama suci Islam. Mereka adalah pengamal kebangsaan, apa kebangsaan, yaitu berpakat dengan orang kafir hancurkan Islam.

Saya pasti, jikalau di tanya apa itu kebangsaan?. Dia sendiri tidak tahu. Sekolah Menengah Kebangsaan kah, pasti itu jawapan dia. Jatuhkan dia sekali ini. Tak ada guna sekerat rotan pun kumpulan dia ini kepada kita semua.

Memerintah negeri dengan air liur, demokrasi jenis baru abad ini.

Demokrasi terpimpin, demokrasi satu parti, demokrasi hanya kepada rakyat autokrasi bagi pemerintah, dan terbaru demokrasi air liur, DerMa. Yaitu satu bentuk demokrasi ayahpin, dan bukan demokrasi terpimpin atau demokrasi satu parti amalan Singapura.

Buddist monks

Mendapat rahmat duniawi dari peminat setia. 

Demokrasi air liur pun demokrasi jugak. Demokrasi “kamu beri aku ambil, aku beri, aku sahaja yang boleh ambil, mu hendak, mu cari sendirilah, demokrasi air liur atau DerMa”.

Tiada sebab rakyat menyaman kerajaan, jikalau tidak kerana janji tidak di tunai. Kerajaan Dap di Selangor di bawah Khalid Ibrahim, setiap hari di saman kerana memperkenalkan sistem demokrasi baru, demokrasi air liur.

buddist

Pergi beli Well fire okay. Dok, diam diam. 

Sebelum menjadi terkenal, demokrasi air liur telah lama di amalkan oleh kerajaan Kelantan. Ianya disambut baik oleh penduduk negeri itu kerana demokrasi air liur atau DerMa, menyumbang kekuatan spiritual individu selepas memberi sumbangan kepada mereka yang menjadi ketua mereka.

Masyarakat Melayu memang terkenal dalam mengunakan ajaran luar, seperti pengaruh agama Hindu dalam kehidupan mereka zaman dulu dulu. Pengaruh cara hidup seorang Sami Buddha yang menerima derma dalam kehidupan mereka menjadi asas penting pentadbiran kerajaan Kelantan bagi mengamal demokrasi air liur, DerMa.

prak21

Tak salah heh, dia sembahyang ingat kan Tokong, kita sembahyang ingatkan Allah. Jadi Tokong dan Allah itu ada persamaan lah?>> Berat, … Jadi Apa pelik dengan permintaan Kristian tentang terjemahan Tuhan. PAS kan “hantu”, perkataan terbalikan “tuhan”.  Dengan UMNO kafir pulak, sebab apa ya? Pengaruh ini lah yang menyebabkan penganut Islam Ayah Pin bersembahyang di Batu Caves. PAS yang mula kan dulu.

Amalan bercakap dan berjanji adalah assimilasi dari DerMa, dan di pakai oleh Kerajaan Selangor, tetapi malang nya, Selangor terletak jauh dari Siam, dan pengaruh Sami Buddha di sini kurang, maka ianya tidak menolong kerajaan itu dari tindakan saman dari penduduk kerana mungkir janji.

Sebaliknya, di Kelantan, segala mungkir janji dan janji palsu tidak mendapat reaksi sama disana, dimana tidak ada pun penduduk negeri itu menyaman kerajaan Kelantan kerana mungkir janji dengan hebahan air liur di merata rata tempat.

Ini adalah kerana penduduk sudah peka dengan proses demokrasi air liur atau DerMa di negeri itu dan begitu kuat nya pengaruh luaran didalam kerajaan Islam di sana terutama keunikan kehidupan Sami Buddha. Itulah mesra nya Islam ulamak Kelantan dengan pengaruh agama lain terutama dari sami Buddha yang ramai di Siam.

Kerajaan yang terpengaruh dengan amalan memberi makan kepada ketua agama di Kelantan, seperti amalan Sami Buddha, masih kekal di negeri itu, manakala proses asimilasi ke Selangor dan lain lain negeri di bawah pakatan masih lagi di peringkat awal.

Kunjungan hurmat Muslidul Pas ke rumah Muslidul Dap di Penang adalah usaha pertama yang diadakan oleh pemerintah demokrasi DerMa, berselindung di sebalik usaha melunak kan keadaan dalam isu perbalahan tentang kalimah Allah.

Usaha Muslidul Pas berjaya. Di lihat beliau di jamu selera oleh Muslidul Dap seperti mana, Sami Buddha, di beri makan oleh penderma mereka di waktu waktu pagi hari. Sesungguhnya usaha melebarkan demokrasi jenis baru itu telah pun berjaya di perkenalkan di Penang.

Tok Cha Style

Cara mendapat makanan itu ada persamaan hanya ianya dilakukan secara moden sikit, tanpa “bowl”.

PS: Mengenal pengamal demokrasi DerMa di Malaysia baca selanjutnya di sini. Agama PAS telah lama terpesung, dan bukan amalan para Nabi dan sahabat kerana Kelantan terpengaruh dengan agama Buddha dalam amalan Islam mereka. Kota Bharu terlalu dekat dengan Bandar Golok.