Jalan Imbi and the notorious living style of the community that DBKL will help. Why?

At least you have a breathing space within KL landscape and this is not found anywhere in other towns in Malaysia.

In Ipoh, you barely have a spot for you to throw your lunch time or eating in a shop that sells Malay foods.

This is mainly for a reason that Kuala Lumpur belongs to all of us, Malay and Chinese, or Indian and other foreign nationals.

However, all efforts made on the improvements of the city’s facilities are pointing to on the improvement or improvement of the livelihood of the Chinese, which, in my opinion, are racist at all the time.

We already have Petaling Street for the Chinese to play dumb with the counterfeit law of the land, and we have all kinds of businesses run by the Chinese in every part of the city, in the city fringe, and in lanes or alleys. In fact, everywhere else is a Chinese ground in a true sense. So, where is a Malaysian city that Kuala Lumpur is trying to portray itself?.

Now the already Chinese area in Jalan Imbi is being developed with another government project to spur the ego of the Chinese as the skipper of the inner city development. Where does other Malaysian will go?

DBKL should not always think of the Chinese although the population in the area mainly Chinese because the whole Kuala Lumpur belongs not only to the Chinese but also other Malaysians such as Malays and Indian.

Please do not think Kuala Lumpur is for the Chinese ONLY. Our voice also is important to make sure that we also own Kuala Lumpur as much as the Chinese. As part owners, we have the right to object that Jalan Imbi should not be approved to be developed with a Chinese Food Center using the Rakyat money.

What DBKL has done by approving the site for a tourist spot in fact is to complement already a notorious living style within the residential district of the country. For some others who are unfamiliar with the living style within the area it is suffice to say that all the dark sides of the city begin here. They’re in the area the big shark of Along, who collect money daily from the enterprising Chinese or Malays. There in the area is the flesh trade which uses human trafficking as a hideout. In fact all Malays from the kampung will have a heart attack the moment they know how the Chinese have lived the notorious life within the area, and for the fact that DBKL, a Malaysian government agency, has abetted them to live such a life.

Can we have a better way to aid the so-called Chinese gain a better way of life? And of course, one way of doing is not by complementing their immoral activity.

Please don’t ask Nazri Aziz for his judgement on this subject. This is because he is a lawyer by profession and he knows nuts about humanity and eastern living style.

Sejati,

Sejati. Ada lagu yang menghiburkan.

Dan sekarang dunia politik Malaysia di hiburkan dengan lagu lagu hiburan dan jenaka dari perkataan sejati.

Bila hati anda bukan sejati, separuh sayang Cina, separuh sayang India, suku sayang Melayu, maka bila yang separuh paruh tu minta, awak pun beri. Undang undang penting negara seperti ISA dan EO di mansuhkan.

Bila ramai kena tembak mati, diri ingin menjadi sejati. Mula fikir hendak buat undang undang baru. Itu dia bila kita tidak sejati, ambil yang baik, dari Cina, dari Melayu dan dari India. Campur jadi rojak mamak. Rojak mamak, mana sama rojak Johor. Rojak Perak. Tidak sama.

Bila Azlina hendak lawan Sharizat, isteri kepada Mat Kelantan NFC, sibuk dengan perkataan sejati. Perempuan sejati lawan perempuan tak sejati. Apa yang sejati ialah berkerja dengan hati penuh iklas dan perihatin masa depan kaum yang di pimpin. Ada kah begitu?.

Bila Maznah Omar, dog whisperer dari Bruntung Hill buat filem anjing berhari raya, mulanya kita ingat dia ini manusia sejati. Tetapi bila di siasat rupa nya bukan sejati.

Datuk Arif Sabri adalah sejati Melayu, tetapi tindak tanduk dia merupakan Melayu separuh sejati kerana tidak mungkin China DAP akan menolong Melayu walaupun dia masuk DAP.

Ini lah dia. Kita kena sejati. Tanpa sejati kita menjadi karut marut. Tidak keruan. tidak tahu yang mana satu yang baik dari China, India dan Melayu. Bila di campur semuanya dari bahan tidak sejati maka akan terjadi pontianak Gua Musang.

Jangan buat experimen mengenai perkataan sejati dengan benda bukan real. Sejati ada dalam diri kita semua.

Kita ini sebenarnya pahlawan, jangan lemah kan semangat Kuala Besut setelah menang. Bangkit dan tolak Cinabeng.

cropped-pru-bendera1.jpg

Sebenarnya kita tidak payah melantik konsultan untuk memeriahkan sesuatu peristiwa hari besar seperti kemenangan orang-orang Melayu mengekalkan pegangan politik di Kuala Besut.

Saya memang pun tahu bahawa BN akan menang di kawasan ini, kerana sebelum kematian Adun, semua anggota bawahan masyarakat yang saya jumpa di Kuala Besut, terutama mereka yang menjalankan usaha mengambil penumpang dari jeti ke Pulau Perhentian, dan mereka yang berniaga makanan serta sarapan pagi di Kuala Besut, kesemuanya sayang kepada UMNO dan pemimpin mereka, dan kehidupan harian mereka amat bergantung besar kepada jasa dan budi bicara UMNO.

Mereka kaum yang rajin, selepas subuh sudah berkerja mencari rezeki halal, berjual beli sarapan dan makanan tengah hari, dan mereka taat kepada agama.

Kehebatan kepada mereka ini harus diberi perhatian dengan membina kedai kedai yang lebih selesa dan bersih di kawasan tarikan pelancung. Itu harapan kepada anak cucu mereka. Dan sekiranya kekuatan mereka ini di sailang oleh kumpulan bangsat China dari luar, maka lumpuh lah kemurnian hati mereka untuk maju. Seperti bagaimana kaum China melumpuhkan industri membuat perabut kaum Melayu zaman dahulu kala dengan barangan perabut pantas automatic yang kain nya di pinkan dengan pin stapler.

Para tukang pembuat perabut Melayu di hancur orang China dengan kaum kaum ini membina perabut dalam kuantiti yang banyak dan tidak bermutu seperti yang telah dilakukan oleh para tukang kaum Melayu di zaman itu. Dan ini menjadi sejarah. Dan pada mereka yang merahsiakan butiran pertukangan mereka kepada kaum China seperti pembuat bot layar serta perahu kayu yang berkualiti, masih boleh berdiri sampai sekarang, oleh kerana rahsia itu masih di kawal oleh mereka dari jatuh kepada tangan kaum China.

Kita berharap dengan kekuatan kaum Melayu di Kuala Besut, dan peluang pelaburan hanya untuk mereka tanpa campur kaum China, kaum kita disini akan maju kehadapan dengan menjadi pusat keperibadian dan kemelayuan di dalam indusri pelancungan.

Untuk itu kita menaikan semangat kemelayuan kita dan pada hari hari yang baik, disyor kan semua para jemputan memakai baju seragam kaum hulubalang Melayu dan membawa keris dan senjata lama seperti kumpulan pembawa tombak, yang lazim nya berlaku di dalam kebudayaan kita di zaman dahulu kala.

Hari gembira seperti ini bukan sahaja menaikan semangat kemelayuan kita bahkan akan menarik minat para pelawat serta pengunjung untuk menyaksikan kebangkitan kaum Melayu di negeri negeri Melayu.

Dan Tuanku Sultan Selangor amat faham akan keunikan dari semangat kemelayuan yang ada dalam diri dan hati orang orang atau kaum Melayu semua nya. Maka mereka yang berpakaian jubah dan serban itu hanya datang dari pengaruh luar yang tidak memberi semangat ketara kemenangan kepada hati dan sanubari kaum Melayu.

Naikan semangat semangat diri dan hati kita dengan berpakaian moden Melayu lengkap bersenjata keris. Orang orang Jepun berbuat demikian, juga orang orang Itali, Britain, Sepanyol, Nepal, Amerika, dan lain lain bangsa yang kuat. kenapa kita buang kan semangat kemenangan kita dizaman dahulu kala?. Sebab PAS?. Apa yang PAS telah bina dan buat?. Mereka membuat kerja untuk diri mereka sahaja. Mengunci dan memanggakan pejabat pejabat kerajaan setelah menang?. Kerja bodoh.

blogger-image--1503451026

Ini memberi gambaran kegimbiraan kita keatas kemenangan bangsa kita didalam menjalani kehidupan harian sebagai penghuni tetap negeri negeri Melayu.

Dengan itu kita akan bersatu untuk membangunkan satu kehidupan yang ada satu hala tuju yang lebih baik. Hanya dengan bersatu dibawah budaya dan kemewahan kepahlawanan Melayu sahaja yang boleh mengeratkan hubungan antara orang orang Melayu.

Syabas diatas kemenangan itu, dan ingat lah percaturan dari kaum China akan melemahkan kita semua. Tolak Cina dan barangan mereka. Dan siapa yang akan membangunkan Kuala Besut?. Tentu nya Melayu. Dan bukan China. Ingat lah pesanan ini wahai Datuk Mohd Said, satu pesanan saya yang hina dina ini. Okay Bro.

leongpeikoe

UMNO boosting its protecting the Malay

20130706-155909.jpg

20130706-155927.jpg

20130706-155944.jpg

20130706-160003.jpg

20130706-160017.jpg

20130706-160035.jpg

Pasir Puteh.

This township is situated within the province of Kelantan, a Pas’s territory.

Almost 90% shops are occupied by Malay‘s consumer good distributors. It is almost the reverse in the west coast towns where Chinese are monopolizing the ownership of commercial domains.

We know UMNO always say it helps Malay!. BUT in the west coast towns, UMNO is seen helping the Chinese by monopolizing the commercial areas moment the towns or town extensions are built, which is then means it is more in helping the Chinese than helping the Malays.

The thing is that UMNO is condemned by the Chinese, that it is a racist party. What form of racism then when it helps develop the Chinese be  the master in consumer good distribution more than the same thing towards the Malays?.

Distribution is a lousy job because you only have to distribute people’s products to your community. That’s how it is. You don’t need to be a nuclear scientist to become a distributor of consumer good but that is it, the Chinese make it so difficult for Malays to set up it around our area. Definitely the Chinese have manipulated the market for their interest in monopolizing the commercial areas in the new towns.

PAS has done a better job in this aspect of politicking, despite what’s UMNO has said about this party. It has acquired the skills required in Malay to become distributors in their hometown and rejecting Chinese chauvinists out.

UMNO, you need to learn more from PAS. Don’t underestimate this party.

PS| A shop owned by a Malay in Pasir Puteh known as Asal Bukan China Dap : ABCD. The Malays in Kelantan know better than other Malays in UMNO.

Thank You Indonesia – primary students of closed schools. Of haze and Jerebu

Local School Children

Local School Children (Photo credit: kayadams.com)

Malaysia Meetup 2010/05

Malaysia Meetup 2010/05 (Photo credit: Danny Choo)

Thank You Indonesia.

You give us a long holiday.

From students of closed schools, Malaysia.

Disheartening you know, when walking the streets of towns in the west coast of Malaysia

Good afternoon mate, oh well, it is very disheartening indeed. Walking the streets of towns, even the smallest one, and suddenly you realize it’s very hard to boycott Chinese shops.

20130622-160159.jpg

You know mate, all shops Chinese. When you enter any one shop, to buy a matchbox, its Chinese. Despite the name of this country that stems from Malay, the bloody MCA for the past 60 years managed to turn towns Chinese. Bloody hell Chinese!.

Amazing you know that this MCA has some kind of participative government technique turning towns into Chinese. This isn’t good for me and my people. It should stop and stop immediately.

And when you asked to boycott the shops in these towns, it means literally walking the streets without stopping at any shops. Frightening. Scary. UMNO has been doing nothing as it seems stopping this bloody trend. Oh well, no wonder Chinese here become so arrogant and stingy.

Batu Gajah is all Chinese, its better change the name to Batu China (
Stone).

But mate, you know if you walk in new towns such as Cyber Jaya, in Selangor things are a bit better. The streets full of Malays and Arabians shops, and a small number of stores operated by the small eyes Chinese.

It seems as though the Malays couldn’t mix with Chinese but okay or mixing well with foreigners. Why it is happening?.

This is because MCA for a very long time has cheated Malay politicians in the government for a policy which has separated Malay and Chinese from the beginning of time. Stingy with its Chinese schools and lopsided or unreal partnership with all business joint ventures.

So if you like to walk the streets in towns of West Coast Malaysia, and at the same time boycotting Chinese shops, you could have a very good walk in Cyber Jaya and leave old towns like Batu Gajah.

In these towns, it is hopeless to see non Chinese shops, and the Chinese are DAP in disguise of MCA. Don’t be cheated next time you want to have a nice evening walk. Okay mate, see ya next time.

20130622-164617.jpg

These people’s hard earned money has churned up the arrogant Chinese who MCA turned DAP trained over decades of deceit while in government.

20130622-164650.jpg

Do you know how bad it is? The Malays who use Chinese services and goods because of monopolized policy designed through their reps in the government, DAP in disguise of MCA.

Ashamed of you Chinese.

20130622-173303.jpg

Malays only have proud and showing off in towns full of Chinese, the two ingredients which don’t have economic benefit. Show power huh?, well PAS, ALQAM, Syiah, UMNOs, Ayah Pin, Ustaz Irdrus McD, Kiir Toyol, oh very many many man.

One building against hundred other Chinese buildings churning money into the hand of bloody Chinese. So proud ah, Malays?.

Hello, Hi there PM Ajib Gor, are you proud of this achivement ah?

Khir Toyo – di kambing hitam atau mengkambing hitam kan seekor kambing?.

Saya tak kenal Khir Toyo. Tapi tahu dia tu mantan MB Selangor.

Aku baca kedua dua pendapat tentang case dia, tentang beli rumah murah dari harga beli oleh orang yang ada kepentingan dengan kerajaan negeri.

Yang aku ingin ceritakan ini ada sangkut paut dengan sistem panel bank. Di sini tentang panel gila babi kesemua bank termasuk lah HSBC Bank.

Penilai professional tak perlu menjadi panel lah dengan bank. Kerajaan sepatutnya telah lama bertindak menghalang pihak bank memaksa penilai professional dari menjadi panel bank bank.

Setelah jadi panel, professional sudah jadi tidak professional. Duduk ikut telunjuk bank kerana client bank orang terkemuka. Mana pergi professionalism mereka? Masuk jamban kah?

Ini lah dia professional butoh.

Jikalau profesional persoalan yang harus di tanya berapa harga beli dulu, dan tentu lah ubah suai telah menaikan nilai pasaran.

Beli RM6.5 juta dan ubah suai RM1.5 juta, tentu lah harga nya lebih. Betul tak?. Betul.

Hang tak payah jadi professional, dengan number daftar itu dan ini, kalau betul professional tidak akan takut kepada HSBC terus cakap mana boleh harga rendah ke tahap RM3.5 juta.

Oleh kerana terpaksa untuk jaga panel, dan hendak jaga periuk nasi supaya tidak di buang dari panel, jadi penilai telah menilai harga pasaran yang rendah RM3.5 juta. Kemudian di beri syarat tidak boleh di pakai dalam makhamah!. Pandai lah tu.

Kepala hotak hang professional semacam itu.

Tak tau berapa fee yang di bayar, atau fee bawah meja, aku tak tau, dan aku tak tau berapa banyak pulak di beri kepada orang yang proses kerja ini.

Mahkamah tidak terima penilaian harga rumah yang di nilai, walaupun penilaian di buat oleh panel bank yang bertauliah. Harga di nilai tidak jadi hal penting.

Dan sistem makhamah tak cakap pun tentang professional pelacur yang di lantik kerana mereka itu panel bank.

Makhamah cukup professional. Mereka tau dengan jelas dan tak payah hendak cakap banyak.

Dengan kata lain, sistem panel bank adalah satu sistem yang tidak boleh di pakai dalam hal hal semacam ini kerana senang di gunakan oleh ramai perasuah.

Sepatutnya Khir lantik penilai bukan panel untuk tentukan harga betul supaya menjaga kepentingan awam, seperti pihak bank sendiri, kepentingan kerajaan yang terpaksa melalui kisah kisah kurang professional, dan lain lain terutama penjual yang ada hubungan dengan dia kerana dia berharap kerja dari PKNS. Dan PKNS berada di bawah pengawasan dia.

Kalau aku tentu sudah nilai ke harga yang munasabah kerana mesti lah kita seorang professional, harus bertindak untuk menjaga kepentingan awam. Bukan kepentingan untuk menjaga diri anda sebagai panel dan mengikut arahan bank!.

Kesimpulan nya, ada bukti yang Khir Toyo hendak rumah tu dan walaupun harga nya RM7 juta ingin beli murah dengan separuh harga. Ada elemen semacam pelik lah, hendak suruh orang jual murah. Lepas itu pakai seekor penilai panel bank, yang mungkin disuruh nilai rendah. Ikut selera harga dia lah.

Dia ingat hendak kambing hitam kan pembeli terdahulu, tetapi malangnya gerak kerja dia yang terlampau ingin kan rumah agam tersebut dia telah mengkambing hitamkan diri dia sendiri. Dari mula mata memandang, terus fall in love.

Saya setuju dengan hakim hakim yang telah membuat keputusan.

Lain kali jangan buat semacam itu. Beli lah kalau berduit tidak ada orang larang. Kenapa hendak sorok fakta awak ada duit. Dan jangan lah hendak tunjuk tak berduit dengan pinjam duit bank, diam diam awak sudah renovate rumah sebelum di beli dengan duit sendiri yang banyak. Dah banyak duit buat lah siapa nak marah.

Dan jangan paksa orang jual dengan harga rendah, kesian dia terpaksa bayar mahal. Awak tu seorang MB, steady lah sikit.

Dan ingat duit kita mesti duit halal dari kerja halal kita. Jangan ikut cara Cinasian, mereka tidak tahu halal dan haram.

Tak apa Khir, hang terima lah hakikat ini. Hang jawab lah esuk dengan tuhan pula. Tentang penilai hartanah tu dan untuk pilih penilai hartanah di akhirat hang tak payah cari panel berdaftar dengan tuhan, tuhan tidak pakai sistem panel. No way. Okay. Tuhan pilih panel dari semua orang orang yang taat pada Dia. Itu baru professional bro.

PS| Harga sekaki persegi tanah tak jatuh, walaupun rumah separuh di ruboh. Tujuan ruboh ada lah untuk membina baru tentu ada kerja add value. Maka kesemua kos ruboh dan kos membangun baru di campur dengan harga tanah sekaki persegi. Jadi macam mana harga jatuh?.

Pelik kan? Awak bukan penilai berdaftar pun tahu benda ni tak logik kan? betul tak.

Pangkor- Beli makanan laut keluaran Melayu Bumiputera

Boikot Barang Cina sampai Cina DAP bangkrap dan mampus.

Pangkor – barang makanan laut banyak di keluarkan oleh Chinasian DAP.

Boikot semua barangan mereka. Pertama, bahan yang digunakan oleh mereka ada mempunyai bahan yang tidak halal.

Semasa lawatan anjing ada berjalan diatas ikan dan bahan makanan laut yang sedang di keringkan. Anjing kadang kala berak dan kencing di kawasan keringan.

Cina yang bekerja semuanya tidak mandi wajib selepas berjunub, tangan yang kotor selepas makan babi, serta bekas bekas najis setelah menyapu tahi dengan tisu selepas berhadas besar.

Pekerja mereka tidak pernah basuh kencing.

Pekerja Cina suka menipu timbangan. Jikalau 60 gm sebenar nya hanya 40 gram.

Beli hasil dari orang Melayu seperti perusahaan Jamilah dan lain lain lagi.

Jangan beli barangan Cina walau pun satu sen. Jangan beli air mineral di kedai Cina. Penjual pun tak basuh berak.

Percaya lah, boikot sampai mampus.

PS| Kadang kadang sate ikan kering buatan Cinasian DAP masin sikit, ini kerana ada tahi anjing masin. U kena percaya saya, saya Islam.

20130601-194211.jpg

20130601-194331.jpg

20130601-194454.jpg

20130601-195927.jpg

DAP politicians are liar on Malay vote swing to DAP. In fact the truth is DAP has all Chinasian votes. 100%.

DAP NS said that PR has obtained, or it has obtained a swing vote from the Malays.

The spoke-person said as the result of it, those Malays who voted BN or UMNO were plain stupid fellow, brainless, not worth as a future generation, and so on, but the fact that he or she lied through our nose because the actual data showed no Malay voted DAP.

We the Malay may now say whatever we like to these people in retaliation to their stupid unfounded accusations and lies.

DAP managed to obtain 100% vote from Chinasian. There was none Malaysian voted DAP last PRU 13.

Read Helen Ang for the statistics.

DAP is a liar as always.

PS| Chinasian is a race which Dong Zong is protecting in Malaysia.

Caged in if the Chinese went mad wearing black shirts on the street. A mother in China did that to her son!. These people are the same!!

china

china2

china3

MCA dan Gerakan bergabung

ah-jib-cor

Ah Jib Gor, We Love You. You are our inspiration. We Vote DAP, heh heh heh. Some more, some more, food and fund for our schools lah!!!

PukimaktulCinainikaliya.

Bergabung. Bergabunglah. Jangantipusudahlah. Okay?.

Bergabung dan mengambil ahli dari kalangan orang orang Melayu.

Setelah tidak berkerja selama 5 tahun dan tidak berdaya mengumpul pengundi baru Cina, mereka hendak bergabung.

Bergabung, bergabung lah. Tidakpedulilah. Niat itu kena baik. Tapi, kebanyakan niat baik itu lah ada niat jahat. Itu Melayu kena periksa. Apatah lagi impian pergabungan itu ingin mengambil bangsa Melayu sebagai ahli.

Wah banyak cantik. Sudah lah awak tipu PM pi makan besaq serata tempat di Malaysia, ahli awak sendiri pun tak undi BN!. Ini tipu daya jenis klasik Cina nih. Makin rapat semakin hendak tipu orang.

MCA dan Gerakan kena buang ahli yang tipu mereka dulu, tak payah hendak mencari ahli Melayu. Jangan dok ikut perangai dan cara DAP, kalau tidak orang kata awak tu sama dengan DAP.

Bersihkan ahli awak dari agen DAP. Potong kepala mereka tu sampai mampus. Dan ajar orang orang Cina supaya lebih berintergriti terutama di dalam isu suka merasuah dan bikin rasuah.

Ada faham MCA, dan Gerakan.

Kita tidak perlu Cina untuk memerintah Malaysia dengan baik dan makmur. Bersama Cina pemerintahan menjadi hancur lebur dek kerenah busuk hati parah kaum Cina tongsan. Kumpulan orang orang awak ni hati terlalu busuk dan jahat, jadi lah orang orang baik dulu.

Awak bersih kan hati busuk awak dulu. Okay.

PS: Jangan suka suka nak buat petition dan bayar rasuah kepada UMNO supaya ikut cakap awak. MCA kena lupa kerja rasuah dulu. Mentang mentang banyak duit, suka sangat kerja rasuah. Terpalit ke atas hidung Melayu tak pasal pasal dari kerja busuk hati awak. Najib kena tahu lah hal kenapa Pandan jatuh ketangan orang salah Bafia!.

Siap sedia: BN kojol PRU 14, UMNO out. Minum air sabun lah semua

Semua puji Cabinet Najib. Aku pun puji juga tapi aku nak puji sikit sahaja.

Ok. Semua muka Melayu dan Bumiputera. Dan muka India. Ada juga muka Cina. Entah dari mana sesat nya.

Tengok kan qualification semua mereka ini okay lah. Tetapi tak tahu jenis berani atau tidak.

Pandangan orang suruh tutup sekolah Cina. Ada berani? Jikalau DAP dapat dia terus buat tak kira pandangan orang. BN ada berani ?

Tak berani. PRU 14 , sorry lah orang orang pandai yang penakut ini akan jadi pembangkang.

Percaya lah bro. MCA Pasir Mas ugut nak ada kan demostrasi sekeliling Pasir Mas jikalau Ibrahim Perkasa jadi calun BN, terus tak jadi bubuh dia sebagai calun. Penakut, itu baru CINA PASIR MAS yang tak sampai 3,000 ugut BN terus kecut perut. UMNO tak berkeris dah. Ada Keris pun minta maaf bila keris tercabut.

Kalau aku, peduli apa nak demostrasi, lagi pun semua dia ni, 100% Cina Pasir Mas undi PAS baru baru ni, hanya dua tiga ekor ahli Gerakan sokong Ibrahim. Buat atau tak buat demo pun dia tak sokong Ibrahim.

Sama di Selangor peduli apa MCA hendak petition kalau tak ikut Chua, dan bila ikut pun semua yang Chua yang di bawa pergi makan besaq pun undi DAP.

MCA hancur kan AMPANG dan hampir semua calun yang di katakan telus di check berbagai authoriti di Selangor pun main cakap sedap mulut saja. Bila boss tanya siapa dia tu bro?. “Oh dia tu peguam , Dato” terus jadi calun walhal baru lulus SPM dan suka hidu dsn telan asap tembakau kokain.

Kalau tembakau cap gajah pun okay jugak, pun jenis ini Nik Aziz tak terima. Macam mana “dohbo” nya kedua kedua mereka yang bertanya dan yang menjawab.

Ini kah cara nak menang negeri?.

Aku tak tau lah apa yang saudara MP Khairy akan koutim kali ini. Jikalau orang bertanya ini di klas kan sebagai dohbo, dan dipilihnya dia ini mampus lah anak muda semua sokong Cina DAP. Tak tau lah pulak, kut kut pakai bomoh Siam!!.

Malas nak berceritalah kita bagi chance dia orang semua buat kerja. Yang mustahak tutup sekolah lantui Cina ini dan open the market free to all professional in this country. Don’t sekat sekat orang yang tak kerja dengan kerajaan cari makan, atau engkau beri BRIM setiap bulan sebagai ganti sekat sekat free market.

Ada berani kah? Tentu tak ada telur semacam nak ikut cakap Cina saja!!!!!!!!!.

Boikot Kedai Cina DAP, serius atau main main

Serius atau tidak serius!.

Berapa ramai mahu boikot. Siapa yang mesti menjadi ahli untuk boikot kedai mereka?. Berapa banyak kos kempen untuk boikot. Adakah boikot melanggar undang undang negara?. Kenapa perlu boikot. Ada kah perbuatan boikot ini hanya atas dasar hangat hangat tahi ayam. Siapa dan kompani mana layak di lantik menjalan aktiviti aktiviti penyeliaan memboikot dan berapa kos. Adakah memboikot kedai kedai Cina DAP akan memboikot produk dari umat Islam. Sampai peringkat mana kegiatan memboikot harus di lakukan. Sampai mereka menutup kedai? Atau bila.

Adakah usaha memboikot berterusan ke jangka masa panjang.

Apa tujuan penting memboikot dan apa kah hasil yang kita ingin dapati dari kerja kerja kerja memboikot. Ada kah kerajaan akan kerugian cukai dari kerja kerja memboikot itu. Apa alternatif kepada kerja kerja memboikot yang juga memberi hasil yang sama kepada pemboikot.

Ada kah kita bersedia memproses dan membuat barang barang yang di boikot supaya pengeluaran bahan atau produk itu di ganti dengan barangan hasil dari pengeluaran kumpulan kita atau kumpulan pemboikot.

Di harap kerja kerja memboikot ini betul betul serius bertujuan baik untuk kepentingan awam. Jikalau main main mengikut hati geram tidak ada guna menghebohkan perkara ini. Kaum lain telah lama memboikot produk dan perhidmatan dari kalangan umat Melayu dan telah berjaya menegelamkan kebolehan dan kebaikan produk dan perhidmatan dari umat Melayu sejak berpuluh tahun.

Tanya diri anda, almari dulu siapa yang buat dan reka, sekarang siapa ? Tukang rumah siapa pada masa dulu kala dan sekarang siapa? Banyak lagi produk dan perhidmatan kita yang telah di boikot oleh kaum pendatang dan di bolos oleh mereka tanpa heboh, buat lah kajian.

lim Kit Siang akan failkan petisyen 20 hingga 30 kerusi Parlimen jatuhkan kerajaan persekutuan

Lim Kit Siang berkata pihak nya telah melantik anak Karpal Singh Gorbind Singh Deo untuk mengetuai jawatan kuasa meneliti cadangan menfailkan petisyen di 20 hingga 30 kerusi parlimen selepas keputusan PRU 13 di wartakan.

Beliau berpendapat hasil petisyen bakal melibatkan sebanyak 22 kerusi yang boleh di ambil oleh mereka dan dengan itu BN bakal memperolehi 111 kerusi. Ini bermakna Lim Kit Siang mendapat majoriti dan akan menubuh kerajaan baru di peringkat persekutuan.

Apa perasaan hati anda semua? Suka atau tidak?

Bantahan keatas Sekolah Jenis Kebangsaan Cina boleh di buat Perkasa dan di bawa ke mahkamah

Perkasa boleh mengambil tindakan membantah kegiatan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina diatas fakta bahawa ianya tidak termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan membawa bantahan ini ke Mahkamah.

Ini adalah kerana dalam Perkara 12 Perlembagaan Persekutuan hak yang ada cuma pendidikan agama Islam.

MCA dan Gerakan harus menerima cadangan ini yang bertujuan kearah perpaduan nasional di kalangan ahli masyarakat berbagai kaum di Malaysia.

Di harap Perkasa atau lain lain NGO Melayu membawa usul ini secepat mungkin.

Dana dan peruntukan bagi membantu sekolah Cina dan India hasil dari kerajaan negeri dan persekutuan tidak ada di dslam peruntukan Perkara 12 Perlembagasn dengan itu ianya adalah haram.

20130513-082454.jpg

Datuk Mohd Nor Abdullah.

PS: Pelik dan ajaib, apa yang tercatit didalam perlembagaan di bantah, apa yang tiada seperti Sekolah Cina dibiarkan berterusan. Pihak Polis pula di lihat sebagai terlalu defensif di dalam mengawal demostrasi haram, dan nyata rakyat didalam keadaan gelisah dengan cemuhan orang Cina keatas pentadbir Melayu selepas PRU 13.

Bandar Baru Luar Bandar | Zon dan Kawasan Simpanan Melayu Sahaja

Image

20130511-152103.jpg

Dulu Cina dapat kampung Baru di dalam kawasan Melayu.

Sekarang di syorkan semua Melayu di pindahkan kedalam bandar bandar baru simpanan Melayu dan Bumiputera sahaja di seluruh negara yang harus di bina berasaskan cluster ekonomi yang lebih berfaedah kepada bangsa Melayu tanpa mengambil sedikit pun keperluan dari kaum Cina.

No Chinese Please. Malay Only. Sama dengan White Only di South Afrika. Not racist tetapi untuk keselamatan umat Melayu dan Bumiputera, anak cucu saya dan generasi yang akan datang.

Biar mereka berniaga secara mereka tanpa Cina di bandar bandar baru luar bandar. Kita tengok siapa pandai.

Wahai Cina Malaysia, kita tidak perlu Cina untuk perintah Malaysia!.

Cina silap perancangan didalam mathematic. Aku ingat Cina pandai ilmu hisab, rupanya tidak dan bodoh rupanya.

Tak payah join PAS pun UMNO masih perintah Malaysia. Itu keputusan PRU 13. Jadi Cina, dengan mengunakan isu isu berat sebelah, boleh memperdayakan ramai Cina muda dan tua undi DAP.

Jika kita mahu lagi kuat, kita antara PAS dengan UMNO mempunyai banyak persamaan, yaitu kita makan makanan sama, dan boleh bersatu bila terancam terutama bila kita tahu Cina immigrant ingin memerintah sebuah kerajaan Melayu Islam.

Tidak mungkin terjadi, dan anda semua akan terus menjadi second class citizen sampai kiamat. Kenapa saya berkata begitu, ini kerana antara kita amat berbeza, dari semua segi isu dalam isu kehidupan, dari makanan, hobi, pelajaran, bahasa dan juga agama.

Kita boleh perintah Penang sekarang ini sekiranya kita bersama PAS. Jadi keinginan anda memerintah membuta tuli serta ingin menukar corak kehidupan orang Melayu seperti beragama akan di tentang oleh semua Melayu dan satu masa kami akan bersatu membuang anda keluar dari kerajaan.

Buat masa ini kita masih perintah Malaysia jadi tiada halangan pemerintah menjalankan kuasa undang undang negara seperti memansuhkan sekolah kebangsaan Cina, menguatkuasakan rang undang bahasa kebangsaan, mengurangkan para pekerja bangsa Cina serta menguatkuasakan undang undang kerajaan tempatan secara menyeluruh seperti menutup perniagaan di Petaling Street yang menjual barang barang tiruan dunia dan yang serupa di seluruh negara.

Kita tidak perlu bangsa Cina sebagai menteri di Malaysia walaupun pandangan dari orang orang politik veteran berkata sebaliknya. Apa yang dikatakan oleh veteran politik Melayu seperti Dr Mahathir Muhamad adalah pandangan perbadi mereka yang mempunyai pengalaman luas semasa memerintah dahulu kala, tetapi tidak semesti nya pandangan seperti itu sesuai lagi buat masa ini.

Berkongsi kuasa itu hanya merupakan salah satu sifat pemurah Melayu dan tidak berkongsi kuasa pula adalah sifat kepahlawanan mereka, yaitu salah satu sifat sebaliknya.

Jadi kesimpulan nya, kami tidak perlu bangsa Cina sedikit pun untuk mendirikan sebuah kerajaan yang maju dan berjaya di Malaysia seperti yang terjadi sekarang selepas keputusan dalam PRU 13, dan saya amat bersyukur dengan Allah setelah awak bangsa Cina memilih DAP dengan itu kami di dalam kerajaan telah di selamatkan dari berkongsi idea dengan satu bangsa low class yang ada berbagai bagai kerenah yang buruk buruk seperti suka menipu, merasuah, dan berhati busuk.

Anda harus faham demographi dan ilmu hisab yang mudah mudah dahulu sebelum berhasrat untuk menguasai politik dunia Melayu. Sekian, itu pandangan aku.

PS: Aku berharap kerajaan Melayu akan tidak terpedaya dengan rasuah dari bangsa Cina lagi.

Ini Qalillah -Inikalilah- perkataan pertama Dajal bila sampai di muka bumi dan DAP yang mulakan perkataan ini.

Perkatan Dajal.

Percaya lah.

Ini qallillah adalah inikalilah atau aku lah Allah.

Dan itu lah key word DAP. Itu lah perkataan dari mulut PAS.

Mereka adalah Dajal awal di Malaysia.

Matikan Dajal dengan tidak mengundi mereka besok.

Salam 1Malaysia.

20130504-144914.jpg

Orang Thai lebih baik dari orang Cina yang undi Lim Kit Siang

Orang Thai sama dengan kita di Malaysia terdiri dari berbagai kaum dan budaya.

Tetapi bertutur dalam bahasa Thai antara mereka dengan perasaan bangga dan penuh keiklasan kerana sebuah negara. Mereka lebih beradat dan memandang serta menyanjung tinggi kebudayaan setempat tanpa perlu mengingat kebudayaan negara asal mereka.

Dan tidak sebegitu dengan rakyat Cina Malaysia yang suka berkiblat kan dengan cita cita rasis mereka yang telah di semarakkan oleh parti DAP, ingin kepada sebuah negara didalam sebuah negara Melayu.

Mereka tidak perlu berbahasa kebangsaan bersama mereka serta tidak perlu ke sekolah kebangsaan yang perlu di ganti dengan sekolah mereka.

Semua ahli masyarakat tidak mengambil hati pun di atas kehendak mereka, malahan kerajaan memberi segala bantuan kepada mereka menubuhkan sistem pembelajaraan sampai ke peringkat universiti.

Yang menjadi masaalah ialah ramai antara mereka itu berasa sombong dan angkuh kerana boleh menubuhkan sebuah negara didalam sebuah negara lain. Dari keangkuhan ini maka timbul perasaan mengecualikan masyarakat dengan masyarakat Melayu. Mereka berniags di antara mereka, menolong kaum mereka sahaja dan membentuk kekuatan masyarakat mereka hanya di antara mereka.

Sikap angkuh ini telah di bara oleh DAP supaya mengundi mereka membentuk sebuah negara mereka dalam sebuah negara lain.

Jikalau Lim Kit Siang menang, minta minta kalah teruk, maka andaian diatas adalah benar. Sekiranya benar kerajaan harus bertindak tegas supaya membina sebuah negara dalam sebuah negara lain harus di hentikan. Melayu harus bersatu dengan semua Melayu dari semua parti termasuk parti PAS.

Sesungguhnya, saya suka tukarkan semua mereka ini dengan rakyat Thai yang lebih baik. Masaalahnya adakah orang Thai suka menerima rakyat seperti mereka ini?.

20130504-015945.jpg

Berkenaan Jefrey Kitingan Negara Sabah

Sabah ingin di keluarkan dari Malaysia dan akan mempunyai 7 negeri berkeupayaan memberi alternatif kepada rakyat Sabah berdikari seperti Singapura, begitu lah perancangan parti STAR atau parti bintang bawah kelolaan Jefrey Kitingan.

Kita tidak perlu lihat benda yang susah susah untuk faham angan angan Jefrey Kitingan.

Kita lihat rakan kita berniaga. Tiba tiba dia ingin buka kedai dia sendiri. Boleh, mengapa tidak boleh. Go ahead, no problem.

Bila buka negeri sendiri, tentera dan polis mesti di beri peranan penting menjaga keselamatan. Buat permulaan untuk menubuh sebuah angkatan tentera dan pastikan keselamatan untuk negeri Sabah sebesar Semanjung memerlukan RM150 billion. Boleh pinjam bank tak ada masaalah.

Kos mengurus akan menjangkau lebih RM30 billion, kos infrastructure, RM700 billion. Kos pembelajaran akan melebihi RM100 billion.

Boleh pinjam, kalau bank percaya kepada Jefrey Kitingan. Dan hendak gadai apa?

Ok, gadai lah projek projek di Sabah, dan oleh kerana demographi belum sesuai, Sabah negara baru memerlukan penduduk baru dari Sulu. Dan dari pengalaman saya, membawa masuk mereka yang tidak berpengalaman dan tidak berperlajaran, akan merusakan imej Sabah yang telah maju dan akan tidak menjadi pilihan para pelabur luar untuk melabur dalam negara Sabah.

Susah. Bukan senang. Dan Sulu akan serang Sabah manakala askar yang baru di tubuh tanpa pengalaman akan kojol. Sabah di rampas raja Sulu.

So, nak masuk balik Malaysia. Boleh, kentut dan berak habis habis dulu baru boleh. Atau sudah jadi Zimbabwe, bila beli teh tarik kena bawa duit sebanyak Zimb 790 ribu secawan, gaji guard Zimb 3 juta sebulan, baru kena lelong murah murah, okay lah boleh Malaysia beli cheap sale.