Leceh lah, kata orang tak sembahyang.

Sebagai kumpulan kuat atau sentiasa bersembahyang tentu lah merupakan orang orang baik dan berkah dengan nikmat. Kerana tiap hari “hello hello” dengan tuhan.

Sampai hati dia kata orang UMNO tak sembahyang. Mentang mentang lah dia kuat sembahyang.

Tetapi, anak anak muda di Kota Bharu semua nya kaki pil kuda. Tiada tempat hendak beristirehat. Tiada gelanggang hendak syok syok main basikal, tiada tempat hendak belajar cara berintergrasi sesama pemuda dengan jalan sihat, tiada library untuk belajar ilmu Islam, tiada duit hendak support aktiviti sukan dan lain lain lagi.

Sebab apa?.

Sebab mereka semua tu kuat sembahyang. Terlupa hendak bina masjid. Bila terlupa hendak bina masjid, suruh orang lain bina supaya mereka boleh sembahyang. Sebab mereka sembahyang sembah benda lain, tertutup hati mereka untuk memberi keselesaan kepada semua rakyat, dari peringkat kanak, pemuda, pemudi, orang dewasa dan yang tua bangka.

Tiada seekor pun orang yang kuat sembahyang itu mereka dan membentuk benda yang berguna kepada manusia. Tak usah cakap hendak buat kereta hybrid, ler, hendak buat dan reka selipar atau seluar jean pun tidak ada.

Apa lagi orang orang mahir membina prasarana bandar, jalan jalan yang baik, bersih, building line dan jarak dengan jalan yang sesuai untuk manusia dan kegunaan kereta, malahan hendak bina beca tiga roda pun tak reti. Apa kuat kuat sembahyang?. Cuba cakap kaum kamu sudah bina apa yang mashur untuk kegunaan golongan yang tersebut di atas?

Aku kesian hendak mengata kau orang ini. Bandar Kuala Lipis lebih bersih 500% dari bandar raya Islam orang kuat sembahyang Kota Bharu. Hey tak sangka ya, orang tak sembahyang di beri ilham oleh tuhan untuk membersihkan bandar dari dalam hati mereka. Hati semua kamu ini kosong kah? Jadi apa sembahyang sembahyang?

Seluar jean, Siam mari. Selipar dan kasut,  Jepun mari. Kain dan lain lain, Siam mari. Proton Saga, Shah Alam mari. Itu Shah Alam, UMNO yang bina. Orang yang hang kata tak sembahyang. Hey, jubah yang semua orang kamu pakai itu, kamu buat sendiri kah, atau beli dari China?

Kuat sembahyang lah hang. Habuk pun tak berguna kepada manusia. Ini tentu lah selepas bersembahyang mereka gotey pelir. Jenis Islam katun. Jikalau orang kata, hendak marah orang pula.

Jadi aku hendak tanya, hang semua sembahyang untuk kebaikan akhirat sahaja ke?. Dunia biar mampus.

Kamu semua ni sembahyang sembah siapa ya, hey, kut kut hanya sembah benda lain jer.

Engkau orang bersembahyang pun tak ada guna dan kebaikan langsung. Lupakan lah untuk mengata orang lain tak sembahyang. Kepala hotak mu sembahyang.

China lahabau tau kuasa beli di tangan Melayu, berlumba menyediakan bandar ambil duit orang Melayu

Aku rasa China terlebih buat pasaran saikologi mengatakan mereka banyak duit.

Sedangkan mereka hanya duduk diatas sebuah mesin membuat duit dari kaum Melayu. Mereka rompak duit orang Melayu dengan mesin mesin itu. Mereka membeli hartanah dan sewa kepada orang Melayu. Mereka beli rumah di bandar bandar dan sewakan kepada orang Melayu atau kerajaan Melayu. Jikalau semua Melayu lari dari mereka, semua mesin mereka tak berjalan. Ekonomi mereka runtuh.

Mereka mendapat wang menjana ekonomi diatas faktor mempunyai mesin pembuat duit dari orang orang Melayu. Mereka mendapat pinjaman beribu juta dari bank bank seperti BNSB, (Bank Nazir Razak Sdn Bhd) kerana BNSB proses kertas kerja dari China yang boleh mengaut keuntungan dari mesin pembuat duit dari orang orang Melayu.

Oh mengapa jadi begitu?

Sebab, MCA menyuruh kerajaan Melayu beri kuasa pegang hartanah bandar kepada China, MCA suruh Melayu kerja dengan kerajaan dan China kerja dalam semua pasaran ekonomi mengaut wang dari orang Melayu, dan pegang kuasa di bandar bandar. 100% kawasan bandar mempunyai Gross Developemnt Value yang tinggi, memberi kesan pejanaan kuasa ekonomi yang menolong China membuka dan membuat mesin mesin mengaut wang dari orang Melayu dan kerajaan Melayu.

Apa yang ada pada China. Bahasa pun tak reti?. Jadi bahasa tidak penting setelah mesin pengaut wang dari orang Melayu berjalan lancar. Mereka berhibur dengan berjoget dan berdangdut, minum minuman keras, mabuk di waktu malam, berromen dengan anak dara dari wilayah China, Vietnam, Myanmar, dan anak dara tempatan, membeli kereta mewah, berlagak lagak di bandar bandar dan hidup mewah. Kerana apa, kerana mesin pengaut wang dari orang orang Melayu berjalan lancar seperti mana arahan dari polisi orang orang China dalam kerajaan, MCA, Gerakan dan lain lain NGO.

Apa kah mesin mesin pengaut wang dari orang orang Melayu?, Pasaraya China, Bank China, Kilang kilang membuat barangan untuk orang orang Melayu, dan lain lain lagi.

Rosak kan mesin mereka, maka kurang lah jenayah di dalam kawasan bandar. Dengan wang janaaan mereka ini, mereka bina rumah urut, tempat judi, tempat istirihat mewah, dan lain lain lagi.

Yang menjadi permasalahaan kenapa kerajaan terus menerus memberi kuasa kepada China bandar membina kilang sedut duit orang Melayu?. Kenapa kerajaan tidak membuat polisi membenarkan Melayu menjadi kuasa dan membina mesin menyedut wang dari orang Melayu? Sekurang kurang nya tiada penipuan bila Melayu mencari duit dari Melayu.

PS: Orang bukan Islam termasuk China menjadi pembekal utama dalam halal hub. Apa Chibai nya China menjadi pembekal utama halal hub? Apa reti nya China tentang halal dan haram?. Jikalau wang mereka gunakan untuk membuat barang atau produk halal tidak halal, apa kah barangan yang mengunakan wang haram menjadi barangan itu halal. Kerajaan kena reti agama sebelum membuat polisi karut marut seperti ini. Jangan fikir benda kecil tidak mempunyai implikasi yang besar keatas kejayaan polisi tersebut.

Mana mungkin tahi atau najis boleh digunakan untuk ramuan kuih ketumpat untuk orang Melayu atau Islam seluruh dunia?.

PS2 | Kilang sedut duit Melayu. Jual penapis air, harga sebenar kurang RM500 sebiji. Dengan tipu daya hendak sedut duit Melayu, gunakan 90% tenaga orang Melayu menjual dengan harga RM1,200 sebiji. 10% Kakitangan atasan dan pemunya syarikat adalah Cinasian. Dapat RM1,000 se unit, Melayu dapat RM200 seunit. Bonus sekali setahun diberi dari jumlah Rm1,000 itu, dan menjadikan Chinasian kaya raya dengan hampir keuntungan melebihi 100 peratus. Bank beri pinjaman beratus juta kepada mereka kerana pandai tipu Melayu.

Mana ada keuntungan 100% zaman ini, tetapi dengan ada MCA China mendapat 100% keuntungan. Hanya di Malaysia kerana kerajaan Melayu kena tipu. Oh my God. Where are my ball and penis. They are gone!. I can’t see them. Before they were here, in the trousers.

Pa, nasib baik tak sumpah lagi di Rusila, ada lagi nih!. Tak say ker? Tak apa, parti anda tak kisah nya. No Hudud.

PA

PA2

Mereka ini celebrity weh. Macam anda. Baru ada standard. Tapi ingat, handphone selalu tutup tau. Jangan nanti cakap, I call call, tak dapat. Tentu dia cakap bateri dah habis, kerana dok bercakap dengan untie, dah tu kena beli bateri baru. You tau, itu jenis makan sekeliling tau. Bila tutup phone semasa itu sedang makan ais krim di MacDee tau tak?.

 

Cara Lim Kit Siang bertransformasi

Salam 1Malaysia.

Banyak perkara berlaku ke atas pakatan pembangkang semenjak mereka sebagai sebuah kerajaan di nilai dengan report card masing setelah hampir memerintah selama 5 tahun kepada penggundi diseluruh negara.

Kemajuan yang di capai dari kerja ahli politik gabungan Barisan Nasional memberasangkan dengan prestasi yang baik mengambil kira kesepakatan diantara kaum di Malaysia semasa memerintah dan kemajuan tersebut terserlah ke serata dunia hasil dari berbagai bagai projek yang telah berjaya di laksanakan di dalam tempuh 5 tahun mencaturkan transformasi ekonomi dan politik.

Ramai diantara kita faham tentang transformasi ekonomi yang telah dilakukan oleh kerajaan BN bagi menjanakan ekonomi baru. Manakala political transformasi pula di lihat berjaya di capai setelah kita dapati hampir separuh calun baru di dalam PRU 13 merupakan calun dari muka muka baru.

Terbaru dari political transformasi yang boleh di lihat ialah pilihan calun tidak lagi berteraskan satu kaum untuk di pertandinangkan dalam kawasan majoriti Cina umpana nya, dimana BN telah menolak corak tradisi mencalunkan kaum tertentu untuk kawasan yang bermajoritikan sesuatu kaum sahaja. Contoh terbaik ialah di Gelang Patah dan di Kepong. Para penderhaka atau pembelot dari kalangan ahli parti seperti menjadi calun bebas, diambil tindakan tegas serta merta.

Jika di bezakan dengan parti konponon pakatan rakyat pula peranan BN didalam mencorakkan kemajuan di dalam sistem berpolitik di Malaysia lebih menyerlah.

Pertama nya, Pakatan Rakyat masih belum merupakan satu gabungan padu untuk sistem dua parti di negara ini, walaupun mereka telah mengatakan mereka itu adalah gabungan terbaik sebagai alternatif parti kepada BN. Para penggundi biasa nya akan menilai bukan sahaja gerak kerja ahli gabungan pakatan malahan melihat kesepaduan parti parti pakatan pembangkang dan boleh menjangka sama ada mereka itu benar benar sebuah parti alternatif kepada BN yang mampu membawa kemajuan kepada negara.

Kejituan BN di bawah kepimpinan didalam mentransformasikan segala bentuk perubahan baru amat sesuai dengan persekitaran dunia luar dan di terima oleh ramai kumpulan muda malahan kumpulan pertenggahan serta para professional dan para penggundi baru.

Malangnya, dengan riak untuk mengubah Malaysia, DAP di lihat masih jauh kebelakang dari mengubah perjalanan parti mereka sendiri. Mereka di lihat masih mengunakan konsept pecah belah kaum dan mengunakan strategi fitnah dan berpura pura didalam semua hal termasuk di dalam hal hal manesfesto parti masing masing. Mereka adalah merupakan parti parti zaman dinasor.

Zaman dimana perubahan mesti dilakukan pada diri sendiri dahulu dan ingat, zaman ini tidak ada sesiapa akan kesian kepada ketua politik yang masih tidak berubah walaupun menanggis keluar air mata setempayan.

anwar_ibrahim-sakit-belakang

Berlakun bersemadi dengan kumpulan parti alternatif dua parti di Malaysia. Menghina kepintaran penduduk Malaysia.

mat sabu

Berlakun bersemadi dengan kumpulan parti alternatif dua parti di Malaysia. Menghina kepintaran penduduk Malaysia.

lim kit siang

Transformasi cara Lim Kit Siang. (Orang di sebelah beliau gelak melihat lakunan terbaik beliau)

141109 air mata biawak

Tidak di sangka, Tok Guru Nik Aziz adalah pencetus transformasi yang di ikuti cara direk oleh Lim Kit Siang. Hmm,

Mustapr

Transformasi kumpulan kumpulan parti alternatif untuk sistem dua parti Malaysia?

Zaman belas kesian keatas ahli politik yang tidak berkerja keras dan tidak berubah dari cara berkerja dan berpolitik tradisi sudah lama tiada dan mereka yang masih duduk di tempat cakuk lama akan di tolak oleh para penggundi.

Iklan pasaraya PRU 13 – jualan murah, beli satu dapat semua percuma

Tertekan dengan permintaan menurun, pasaraya PAS telah menawar jualan murah tahunan, yaitu 5 tahun sekali, beli satu dapat percuma semua benda dalam pasaraya.

20130419-015222.jpg

Aduhai, wifi pun free bro. Habis kedai mamak, memang percuma dah bertahun. Lawan mamak nampak!!, sure mamak marah ni. Ke tipu jer?.

Kalah pasaraya di Chow Kit Road. Pasar Malam dan Pasar lambak kalah cam ni. Aduh susah cari makan nampaknya.

Tiada bahasa yang elok hendak cakap tentang Annuar Ibrahim. “Pakai wig, gi bantai pelacur, atau Shamsidar, lepas itu jadi Imam Masjid”. Ya Allah kawan Nik Aziz nih!!!

Itu apa yang terdengar di TV 3.

Nala Karupan cakap. Itu dari mulut kawan baik dia tu.

Apa tidak percaya kah?. Aku memang percaya jikalau syaitan buat semacam itu. Dan ini manusia kah atau syaitan?

Doa Nik Aziz berkata berkawan dengan syaitan pun tidak mengapa. Memang lah dia berkawan dengan syaitan. Memang tidak mengapa. Dan hari ini dia berkata dia hendak menjadi orang yang akan memimpin DAP kejalan baik. Jikalau jalan dan diri sendiri duduk berkawan dengan syaitan, bagaimana boleh bertekad di hati bahawa dia itu seorang yang berbudi baik? Budi pekerti di lihat dari perbuatan dan percakapan. Apa yang di cakap dan apa yang di buat memberi simbol keatas budi pekerti. Serban tidak boleh menutup budi pekerti. Wig tidak boleh menutup budi pekerti.

Lepas “berjubor jadi Imam!!!!”

La Hillah Hai il La Lah, Muhamdul Rasul Lul Lah.

Durjana la manusia seperti ini. Sama dengan tentera Sulu yang mengangkat bendera dan apabila polis mendekati ditembak nya pegawai polis kita.

Sejahat jahat Jepun pun tidak berbuat sedemikian.

Jaga lah engkau. Balasan tuhan sudah hampir ke tengkok komer semua.

Pengarah Liziz Standaco Sdn Bhd mendapat RM400 juta hutang dengan kerajaan Kelantan RM399 juta tidak boleh bayar.

Bila kita ini terdiri dari kumpulan yang kurang berakal, orang panggil kumpulan itu sebagai kumpulan bodoh.

Tetapi, apabila kita berkata kepada mereka itu sebagai orang orang bodoh, mereka akan naik angin marah marah kepada orang yang mengatakan mereka itu bodoh.

Tetapi itu lah hakikat dunia Islam Pas dan para pemimpin mereka. Dan sudah tentu mereka marah marah bila kita berkata mereka itu golongan bodoh.

Untuk tidak menaikan kemarahan golongan ini, saya ingin merujuk kepada kebodohan mereka itu sebagai golongan yang kurang pengalaman.

Apa sebab kurang pengalaman?.

Orang bercerita tentang membangun Lembah Sireh, dia bercerita membangunkan Lembah Bulan. Bila syarikat yang di lantik tidak menunaikan janji, mereka salahkan UMNO.

Tiada pengalaman.

Bila syarikat yang di lantik bayar pengarah mereka RM400 juta dan janji atau hutang rakyat Kelantan sebanyak RM399 juta yang perlu di bayar, syarikat tidak bayar, golongan lemah fikiran ini tersenyum tanpa apa tindakan diambil keatas Liziz Standaco Sdn Bhd.

Pengarah dapat bayaran RM400 juta, hutang rakyat, iaitu bayaran kepada semua penduduk Kota Bharu dan Kelantan khas nya tidak di bayar, apa jenis perkiraan orang yang buat kerja semacam ini?.

Golongan apa kah jenis yang membuat kerja seperti ini? Mesti lah golongan yang lemah fikiran. Lebih tepat, bodoh. Atau, bengong.

Tentu golongan ini adalah golongan yang tidak ada pengalaman. Atau seperti orang ramai berkata, golongan lemah fikiran, golongan orang bodoh bodoh. Orang tidak ada otak.

Pada saya, saya berpendapat mereka ini golongan tidak mempunyai pengalaman. Tak reti buat. Bukan bodoh, kerana, RM400 juta yang di bayar kepada pengarah itu terlalu banyak. Tentu boleh kongsi. Kongsi raya. Tetapi kita ini golongan cerdik pun tidak tahu samada duit itu di kongsi raya. Mereka lebih cerdik dari kita nampaknya.

Nah, itu dia orang yang mengata ngata UMNO kafir. Mereka buat kerja bodoh bodoh tetapi untuk mengelabukan mata rakyat, sebenarnya mereka ini pandai dalam buat buat bodoh.

Janji sebuah masjid, tiada, sebuah stadium terbuka, tiada, sebuah jambatan, tiada. Apa yang ada ialah duit bayaran kepada pengarah sampai RM400 juta. Sedangkan, kata mereka syarikat didalam kerugian.

Akhir sekali, siapa kah yang bodoh?.

Mereka buat buat bodoh. Tetapi dapat beratus juta. Kita buat buat cerdik, undi pemimpin Pas, tetapi kita habuk pun tarak!.

Jadi sebenarnya kita bodoh undi Pas dan biarkan mereka membenarkan kroni mereka telan harta rakyat. Dan kemungkinan besar mereka juga telan harta kita.

Sudah. Lemparkan mereka ke Kembah Sireh dan humbankan mereka ke dalam Sungai Kelantan bersama dengan jubah jubah mereka.

Tukar orang yang memperbodohkan kita. Kita balik ke asal sifat kita yang baik baik dan tolak Islam penipu jenis Pas.

The Star Jumaat 8 Feb 2013.

Kong He f@@@ Choi Liziz, Nga and Ngeh

Allah, raya Cina hari ni weh.

Aku rakyat Kelantan nak ucap beraya Cina Liziz, Nga dan Ngeh. Aduh, mu gi mano raya ni. Mu beli kasut, baju dan seluar di Hong Kong ke? Berapa ekor babi mu sembelih raya nih heh?.

Kita tak apa lah. Raya tak raya, kita serupa jah. Makan hok mana ada.

Mu hadiah gapo ke boss weh?. Jangan hantar daging babi, dia tak makan. Ho mu tahu, berapa banyak sampul mu bui?. Benda dalam sampul merah gitu dia makan lah.

Pas tu mu buat gapo lagi?.

Ni aku nak beroyat ke mu nih. Orang niaga di kedai kawasan mu jual tu dih, nak naik bangkrap dah. Niaga tapi tidak ada orang gi beli. Mu kena bui ampow lah jugak. Bakpa lah mu ni tipu. Kata ramai orang gi situ. Masjid mu nak buat tu bila siap? Jambatan, jambatan? Stadium tak payah buat lah, UMNO akan bina. Mu nawak jah. Basa beruk mu nih.

Tapi tak apa lah. Mu gi raya lah. MAKAN BESAR. Tak apa.

Mu tunggu neh. Raya tahun depan kita bagi condominum dengan sekurity ketat pada mu. Tak apa mu boleh main internet dalam condo tu, kita tak kisah. Buah limau dan nasi pun kita bui. Okay neh, hak lain tu NP.

PS: This action arises from political propaganda that smears hatred in DAP Ubah. The Malays are now “berubah” They hate Chinese DAP.

 

Agama orang Jepun mengasuh mereka lebih baik dari Islam PAS mengasuh PAS.

Pendapat aku pendapat aku, jadi boleh terima atau tidak, kita tengok apa yang ada dalam pemikiran aku.

“Nasharuddin hendak buat apa, buat lah. Hendak masuk UMNO, masuk lah. Kita kata kita cerai dia, jadi tak payah beri surat dan dia tidak payah tunggu surat itu. Kita Islam. Agama kita Islam dan apa kita kata, itu lah yang kita buat. Surat-surat itu jenis kebangsaan. UMNO itu kebangsaan tidak Islam, PAS parti Islam. Kita bercakap tak payah tulis tulis surat. Semacam laki cerai bini. Mana ada surat bila lafaz cerai?. Dia sudah bukan ahli PAS!” Kata ketua agama Islam Pas.

Bila jadi semacam itu, orang PAS mundur seratus tahun. Orang Jepun, agama Shinbutsu shūgō, mempunyai pandangan seratus tahun kehadapan. Itu sebabnya orang orang Jepun lebih maju seratus tahun kehadapan dari umat di Asia. Malangnya PAS Kelantan membawa umat dia mundur seratus tahun kebelakang, bermakna, orang oarng PAS mundur lebih 200 tahun dari umat Jepun. Orang Jepun bukan beragama Islam. Mereka beragama campuran Buddha dan adat resam mereka, Shinbutsu shūgō. Ajaran agama itu nampaknya lebih baik dari agama Islam PAS. Jadi agama Islam PAS adalah agama tidak komprehensif, agama Islam ketinggalan zaman, atau lebih tepat, bukan agama Islam yang di pinta oleh umat Nabi Muhamad dunia sekarang. Lebih tepat, agama Islam PAS agama Islam tipuan. Dan ketua mereka lah yang menipu umat atau pengikut PAS menjadi sebuah agama tipuan atau agama jelmaan.

Orang Jepun bangun pagi-pagi lagi, bersarapan, dan menjalankan aktiviti kelompok mereka dengan memandang kehadapan. Mereka amat teruja dengan kebersihan. Manakala Islam PAS mengajak umat mereka bangun pagi dan menjalankan aktiviti dengan mengubah pandangan masyarakat kearah “buat apa lah dunia ini, baik duduk diam dan tidur”. Itu Islam PAS.

Islam ke agama semacam itu?

Bagi aku tidak Islam. Itu agama pasif, agama tidak membawa apa apa keuntungan di dunia dan di akhirat. Malahan mereka mengelar diri mereka ulamak, dan memberi air minum jampian kepada para pesakit di hospital, sedangkan apa yang mereka harus beri ialah keyakinan diri dengan keradaan Allah. Dari dalam diri pengikut bukan dari luaran, seolah olah puak beragam Islam PAS percaya kepada Taboo, dan lain lain jenis ikutan agam Hindu dan kepercayaan tahyul yang masih melekat dengan kepercayaan individu Islam PAS. Percaya mereka telah bermimpi bersua muka dengan Nabi dan lain lain benda yang susah di kaji dari perpektif sain. Perkara atau perbuatan kolot ini menjadi asas kepada kepercayaan agama Islam Pas., dan hasil nya kita lihat di dalam negeri Kelantan, dimana selama 22 tahun semua nya berasas dari apa yang mereka cakap. Iaitu cakap sahaja, tanpa bukti sahih didalam semua perkara.

Pada pendapat aku, adalah menjadi jahil sesaorang itu apabila ianya menjadi dan mengikut agama  Islam PAS yang tidak komprehensif dan aktif serta ketinggalan didalam semua segi, baik dari segi syariat dan amalan.

Engkau orang hendak dengar dengar lah. Tak mahu sudah. Tak apa. Yang penting aku tahu agama Islam PAS agama Islam tipu dari segi perbuatan dan amalan.