He he he. Ikan cerdik lak, orang orang Besut kata Hadi.

images

Ikan besar macam mana pun, tetap bodoh, Di. Jangan hang hendak persenda  orang orang Besut.

Aku gelak beb. Hadi suruh orang Besut jadi ikan cerdik.

Macam macam ada.

Ikan cerdik cam mana?. Setahu aku ikan semua bodoh. Beri pancing fly pakai bulu ayam, tarik pelan pelan, ikan telan. Beri hook pancing yang tak ada umpan pun, yang jenis panjang tu, habis ikan kembong makan. Beri anak ikan kembong pun dia makan. Hulur kayu yang di bentuk semacam anak ikan pun, dia sambar, Di. Jadi bila masa ikan tu cerdik, Di ooi.

Betul lah Haji Hadi nih, kias mengata orang orang Besut bodoh semacam ikan. Jikalau orang Besut bodoh bodoh semacam ikan kembong, ngapa hang datang minta undi. Hang bodoh semacam ikan juga ker?.

Tak patut, tak patut.

PS: aku pun kaki pancing ler. Lagi hebat, pakai fly lagi. Apa, hendak cakap tenatng pancing ikan. Engkau ni hendak pancing undi kah pancing ikan?.

Leceh lah, kata orang tak sembahyang.

Sebagai kumpulan kuat atau sentiasa bersembahyang tentu lah merupakan orang orang baik dan berkah dengan nikmat. Kerana tiap hari “hello hello” dengan tuhan.

Sampai hati dia kata orang UMNO tak sembahyang. Mentang mentang lah dia kuat sembahyang.

Tetapi, anak anak muda di Kota Bharu semua nya kaki pil kuda. Tiada tempat hendak beristirehat. Tiada gelanggang hendak syok syok main basikal, tiada tempat hendak belajar cara berintergrasi sesama pemuda dengan jalan sihat, tiada library untuk belajar ilmu Islam, tiada duit hendak support aktiviti sukan dan lain lain lagi.

Sebab apa?.

Sebab mereka semua tu kuat sembahyang. Terlupa hendak bina masjid. Bila terlupa hendak bina masjid, suruh orang lain bina supaya mereka boleh sembahyang. Sebab mereka sembahyang sembah benda lain, tertutup hati mereka untuk memberi keselesaan kepada semua rakyat, dari peringkat kanak, pemuda, pemudi, orang dewasa dan yang tua bangka.

Tiada seekor pun orang yang kuat sembahyang itu mereka dan membentuk benda yang berguna kepada manusia. Tak usah cakap hendak buat kereta hybrid, ler, hendak buat dan reka selipar atau seluar jean pun tidak ada.

Apa lagi orang orang mahir membina prasarana bandar, jalan jalan yang baik, bersih, building line dan jarak dengan jalan yang sesuai untuk manusia dan kegunaan kereta, malahan hendak bina beca tiga roda pun tak reti. Apa kuat kuat sembahyang?. Cuba cakap kaum kamu sudah bina apa yang mashur untuk kegunaan golongan yang tersebut di atas?

Aku kesian hendak mengata kau orang ini. Bandar Kuala Lipis lebih bersih 500% dari bandar raya Islam orang kuat sembahyang Kota Bharu. Hey tak sangka ya, orang tak sembahyang di beri ilham oleh tuhan untuk membersihkan bandar dari dalam hati mereka. Hati semua kamu ini kosong kah? Jadi apa sembahyang sembahyang?

Seluar jean, Siam mari. Selipar dan kasut,  Jepun mari. Kain dan lain lain, Siam mari. Proton Saga, Shah Alam mari. Itu Shah Alam, UMNO yang bina. Orang yang hang kata tak sembahyang. Hey, jubah yang semua orang kamu pakai itu, kamu buat sendiri kah, atau beli dari China?

Kuat sembahyang lah hang. Habuk pun tak berguna kepada manusia. Ini tentu lah selepas bersembahyang mereka gotey pelir. Jenis Islam katun. Jikalau orang kata, hendak marah orang pula.

Jadi aku hendak tanya, hang semua sembahyang untuk kebaikan akhirat sahaja ke?. Dunia biar mampus.

Kamu semua ni sembahyang sembah siapa ya, hey, kut kut hanya sembah benda lain jer.

Engkau orang bersembahyang pun tak ada guna dan kebaikan langsung. Lupakan lah untuk mengata orang lain tak sembahyang. Kepala hotak mu sembahyang.

Endot runsing, amalan spin buruk dan bohong tipu amalan PR menyukarkan dalam bulan puasa

Boat to Perhentian, Kuala Besut Jetty

Boat to Perhentian, Kuala Besut Jetty (Photo credit: Achilli Family | Journeys)

Ya. Memang merunsingkan.

Amalan bohong dan tipu muslihat digunakan PR menyukarkan kerana pada bulan puasa objectif berbohong dan menipu fakta boleh membatalkan puasa yang di amalkan oleh penganut Islam seperti Endot.

24 haribulan nanti, pasti BN akan memenangi PRK Kuala Besut tanpa ragu ragu kerana sikap atau aturcara meraih undi di kalangan pengundi Kuala Besut pasti didorongi gerak kerja tanpa bohong atau tipu tipu muslihat.

Bila bohong, batal puasa. Bohong lagi batal lagi. Kita tahu PR tidak dapat tidak mesti berbohong, dan dengan harapan untuk memang, mereka tidak ada jalan lain selain dari berbohong dan menipu dengan mengunakan fakta tidak benar untuk meraih undi bagi memenangi PRK Kuala Besut.

Sekarang orang Melayu telah belajar tiada kemulian di negeri dan dari orang orang China

Sunset of the Forbidden City, Beijing (northwe...

Sunset of the Forbidden City, Beijing (northwest cornor of the Forbidden City) (Photo credit: Wikipedia)

Apa yang anda belajar dari Forbiden City? Gundek beribu orang dan zina, tipu muslihat dan lain lain. Tinggi kah nilai ilmu itu? 

Hadis “belajar lah sampai ke negeri China“. Ini sebuah hadis daif dan hadis yang membawa maksud berlajar lah kamu walaupun negeri itu jauh. Bukan kerana China atau orang orang Cina mempunyai budaya dan perangai yang harus di contohi untuk di pelajari dan mendapat keredaan Allah.

Sekarang pun orang Melayu telah tahu budaya kaum Cina berasal dari budaya rendah akhlak, rendah budi pekerti, rendah nilai dan rendah ketermadunan.

China tidak ada mempunyai budaya yang harus di pelajari dan di contohi.

Malahan budaya dan perangai orang orang China adalah berasal dari budaya yang buruk buruk, serta budaya rendah akhlak, budaya penyembah berhala, budaya tipuan kedunian, seperti terbukti dengan amalan budaya dan perangai yang di amalkan oleh orang orang Cina di Malaysia sekarang ini.

Sekiranya pembuat hadis itu ada di Malaysia sekarang ini, beliau mungkin akan mengubah perkataan negeri China ke negeri lain, bagi kita semua mempelajari budaya serta perangai yang boleh di terima sebagai satu ilmu yang berfaedah dan mulia untuk di pelajari.

Tidak ada apa apa faedah belajar dari kaum Cina seperti kaum itu di Malaysia.

Kaum yang mempunyai sikap tamak, sikap keras hati, sikap suka menipu diri sendiri, bersikap rasis, membenci kaum lain, bersikap suka memonopoli aktiviti ekonomi atau ilmu yang di beri Allah, pemboros, penzina, pejudi, penipu cukai kerajaan, penipu kerajaan dengan menjual harta haram, sorok duit dan wang haram, pengedar wang haram, pembunuh, perogol ahli keluarga, perogol anak sendiri, kedekut dengan harta serta ilmu, hati tidak iklas, berhati busuk, menyangka yang bukan bukan atau buruk sangka kepada ilmu Allah dan banyak lagi perangai buruk buruk yang di laknati oleh Allah yang ada di dalam jiwa lebih 90% kaum Cina immigran di Malaysia.

Kaum ini di laknati Allah setiap masa seperti kaum Kristian baru.

Maka usul supaya kita belajar ke negeri China dari hadis tersebut pincang dan dengan jelas satu anjuran dari hadis palsu atau daif dan dengan itu, orang orang Melayu di larang dari belajar budaya amalan China seperti mereka yang berada di Malaysia.

Jelas sekarang, dari PRU 13, 90% kaum China adalah kaum rendah akhlak, rendah budi pekerti yang mana kita orang orang Melayu harus tolak jenis budaya rendah akhlak ini, dan sudah tentu PM Najib harus menjauhi kaum rendah akhlak dari kumpulan kaum Cina immigran yang mengamal budaya tidak mulia dan rendah aklak seperti sebilangan besar kaum ini di Malaysia.

Dengan ini diharap kita di muliakan oleh Allah.

Orang China harus belajar dari kaum Melayu yang mempunyai nilai baik yang universal.

Gesaan saya, tinggal kan kaum China ini didalam keburukan budaya mereka supaya kita tidak di laknati Allah. Kaum ini kaum jahat yang tidak ada nilai mulia dan murni untuk contohi oleh semua bangsa di dunia, di timur dan di barat.

Aspan Alias hidu bau kentut Lim Kit Siang dan geng!!, sekarang bau busuk!

Aku memang tau Aspan nih.

Dia ni nak cuba nasib untuk menjadi MB, Seremban. Bukan MB Negeri Sembilan, MB untuk Seremban sahaja.

Semasa teringin menjadi calun DAP beliau naik kereta Lim Kit Siang dan the Geng. Lim Kit Siang and the geng kentut setiap masa. Aspan berkata, tidak apa, itu kentut bau busuk pun ada bau wangi.

Sikalang, sudah tidak ada jadi calun, Aspan merenggek, Lim Kit Siang and the geng kentut busuk. Sampai mau muntah. Terlalu busuk. Dia kata, DAP bukan parti multiracial, dulu bukan main bantai BN bermacam macam fitnah busuk. Tidak adil lah, rasuah lah, sikalang, sudah tidak tau mana mau cakap.

Aspan, hang dengar, aku tau DAP itu bukan multiracial sudah bertahun tahun. Engkau baru tau kah. Sikalang, apa engkau hendak buat. Hentam sama DAP semacam Tengku Aziz. Antoni Loke kata, hang tu ahli biasa, tak ada bisa, dan tidak mustahak. Memang pun, hang tidak mustahak. Failed.

Jadi sikalang hang sudah kena cucuk jubor sama DAP. Baru mau sedarkah. Kalau sedar pun, olang tak mau tolong sama lu, sebab lu olang biasa, dan ahli biasa, wang pun tarak, jadi mau beli gigi palsu pun tak mampu. Hang masuk Pekasa, atau join Khairy jadi GRO dia. Itu pun kalau Khairy teringin, macam Lim Kit Siang ingin kan engkau dulu. Boleh jugak beli gigi palsu Pan.

PS| Sikalang mau naik kereta Tengku Razailegh ke?. Kalau dia kentut, lu jangan cakap tarak busuk. Semua kentut busuk. Aspan.

Sudah masa Najib retire jadi PM. Beri peluang orang lain. Transformasi Najib adalah transformasi untuk Cina.

najib

Please lah, take a cruise to no where with Datin Seri Rosmah. Both of you need it and retire.

Cadangan untuk tidak mengadakan pertandingan dalam persidangan UMNO untuk jawatan penting adalah tidak demokrasi.

Pertandingan adalah perlu.

Apa lagi apabila kita dapati prestasi Presiden UMNO tidak memberasangkan didalam PRU 13 dan juga prestasi berliau 100 hari selepas di tabal semula sebagai PM.

Pemilihan orang orang rapat bekerja di dalam kabinet dan sekitar mereka terdiri dari orang orang yang tidak ada bakat untuk menolong Melayu malahan orang orang seperti Omar Ong di pilih ternyata tersasul kebebalan PM bagi memperlihatkan keinginan menjaga maruah Melayu, dan ini gerak kerja kesenabungan membangunkan kekuatan orang orang China sedangkan mereka itu musuh ketat orang orang Melayu.

Melantik ahli Hndraf sebagai menteri satu cubaan mengarut, sedang ramai lagi orang yang berjasa kepada negara di ketepikan.

Kita harus adakan pemilihan pucuk pimpinan parti yang baru. Tranformasi Najib transformasi karut, transformasi Pak Dogol untuk memperkayakan China.

Kita ahli grassroot hendak di adakan pemilihan untuk semua jawatan dalam UMNO supaya jawatan itu di tukar kepada Manusia yang lebih baik dan berani menolong kaum kita, Melayu. Tanpa was was.

Sokong di adakan pemilihan untuk semua jawatan penting dalam UMNO.

PS: Kita benci China, beliau suka China. Mengawal negara bukan seperti mengurus CIMB!. Sudah sudah lah. Berhenti.

He is a failed PM. Malays can not have high hope for any structural change, both social and economic.

Orang ini di cari. Mana mahu lari bro?…

polis 4

hrais

woit. MANA MAU LARI … kah kah kah.

woit. LAGI MAU LARI KAH BRO. kah kah kah.

Kah kah kah. MANA MAU LARI DAH TUA TUA NIH BRO. kah kah kah.

woit . SEDAP HENTAM KROMO ORANG DENGAN IDEA NGOK KAU YA. kah kah kah.

KAH KAH KAH

woit. TAK USAH LARI LAH.  kah kah kah.

KAH KAH KAH.

KAH KAH KAH.

KAH KAH KAH.

woit. AKU HARAP ZUNAR PUN KENA TANGKAP MACAM HANG. kah kah kah.

KAH KAH KAH. KAH KAH KAH. KAH KAH KAH.

woit……CIPTA KARTUN GILA BABI MACAM TIDAK ADA KERJA LAIN. kah kah kah.

kah kah kah.

“Hello Hello, I frust tonggeng bay wey!!” – Sam

keretapilaju

KB > KL > KB Oriental Express :  Kereta api laju Sam 470 km/hour terlaju di dunia. RM10 per trip.

Aji: “Hello Sam, ya saya ni?”.

Sam: “Ji, bak po saya kena tendang Ji?”

Aji: “Tak tau”

Sam:”Amboi jadi orang biasa, tak ada pemandu, tidak ada kereta kerajaan, tidak ada pejabat dan tidak ada gaji, nak makan gapo, Ji?”.

Aji: “Eh mu buat lah keretapi mu tu. Terlaju dalam dunia. 470 km per hour. Charge sepuluh ringgit pun mu boleh kolek RM120,000 setenggah hari. Dok runsing gapo gak?”.

Sam:”Ji, saya belawok jah tentang keretapi tu”

Aji:”Ya, lepas tu macam mana?”.

Sam: “Tak tau lah nak buat guano!!”.’

Aji: “Dah tu, batu asas batu asas buat projek projek termasuk projek Highway tu guano jadi?!”.

Sam:”Benda benda tu pun ambo belawok jugak. Kan ambo ExTKO Planning, plan plan jer lah dulu, Ji.”

Aji: “Iya, hooo, pah ker aku pun kena rejek sebab mu. Penat aku nanggis air mata sebiji, hey tak laku lah Islang kito sekali ni deh. Abis Sam, bapo mu buat gitu. Mu ni banyak belawok dan kelentongwa, lepas tu mu tanya aku bak pa kena buang!!!”

Lagu di radio —- Bingkas bangun cacang ada tegak sepuluh kaki, kalu tak kena rancang harus mek aku mati, bak po mek mu buat gitu. hok tu lah ayah mu malu.

Ingat Ajib Ghor, tak usah pakai nama Cina, nanti kena tipu. Pakai nama Najib Razak!!. Kita Melayu.

Hey, aku nak cakap ni. Kita Melayu mesti strong. Jangan kasi muka kepada Cina lagi dan tali barut mereka dalam kerajaan. Faham tak. Jangan tolong mereka lagi. Kita masih strong!!!!.

Perlu di nyatakan dengan serius, Cina tidak suka Melayu perintah.

Daripada beri Melayu perintah negera Melayu ini, baik beri kepada Cina perintah. Supaya agenda Cina terus menjadi fokus.

Ingat juga, jangan dok asyik tolong orang orang yang berkerja dengan kerajaan sahaja, Melayu yang berkerja di luar sana, para professional Melayu, doktor dan lain lain masih lagi tolong UMNO tidak di beri apa apa pertolongan.  Engkau tengok perangai Chor Chee Heung, kita semua professional Melayu minta tolong jangan beri muka kepada Cina yang tidak ada kelayakan jaga kepentingan masyarakat dalam isu perumahan, dia beri kepada Cina yang tidak berkelayakan mengurus. Padan muka sekarang dia kalah.

Jangan lupa Melayu luar bukan kakitangan kerjaan masih suka pangkah BN. Ramai para pekerja kerajaan juga nampak nya pangkah PAS, DAP dan PKR walaupun hang dok beri bermacam macam kemudahan. Lain kali, kami pun tidak akan undi BN jika Cina dan para pekerja kerajaan sahaja di beri muka yang amat terlampau. Kami pun hendak cari makan juga!!!.

Dengar sini, engkau tutup kan semua sekolah Cina supaya kita hasilkan perpaduan dari bawah lagi. Apa benda sekolah Cina dalam negara Malaysia?. TUTUP. Buat dari sekarang dan ingat jangan beri muka kepada Cina lagi. Ingat lah Melayu juga tidak akan undi BN jikalau benda benda itu tidak di beri perhatian.

Jangan beri muka kepada Cina menjadi menteri dan menjadi gunting dalam lipatan.

Tok Pa angan jer – kesian kepada aku dan lain lain orang Kelantan yang tolak PAS mati matian.

Mesti ada yang tak kena dengan cara atau perangai orang orang pertaruhan aku untuk balik berkerja di Kelantan bawah BN.

Apa benda eh?

Perhubungan UMNO negri kut. Beri budget yang baik tak di gunakan sebetul nya kut. Atau masuk poket sendiri kut. Mana aku tau, engkau cakap ler pada aku, kerana aku nak tau!!.

Atau perangai ketua ketua kita ni belum betul betul baik kut, jenis tak tolong orang secara serius kut, atau secara real real hanya main main tipu tipu kut. Hanya ambil gambar suka suka nak tunjuk hebat bersama rakyat, bukan main lagi bersama rakyat. Dan masuk facebook. Konon.

Tetapi jumpa member member lama yang sudah tolong semasa dia susah susah dulu kala buat tak tahu saja kut. Ini jenis semacam tarak budi pekerti yang baik baik kut, semacam orang PAS yang menang tu, nak tunjuk tunjuk saja ni.

Kalau semacam ini, sudah lima belas tahun perangai sama, tak payah lah susah susah hendak ambik Kelantan, baik berhenti saja nak ambik Kelantan.

Orang politik ni kena lah tolong orang. Bukan kena tolong monyet atau harimau.

Bo La Wei UMNO, berhenti, tukar lah orang orang nih.

 

Pa, nasib baik tak sumpah lagi di Rusila, ada lagi nih!. Tak say ker? Tak apa, parti anda tak kisah nya. No Hudud.

PA

PA2

Mereka ini celebrity weh. Macam anda. Baru ada standard. Tapi ingat, handphone selalu tutup tau. Jangan nanti cakap, I call call, tak dapat. Tentu dia cakap bateri dah habis, kerana dok bercakap dengan untie, dah tu kena beli bateri baru. You tau, itu jenis makan sekeliling tau. Bila tutup phone semasa itu sedang makan ais krim di MacDee tau tak?.

 

PAS – mu hendak bedal semua harta bedal lah, tetapi, beri peluang aku bedal retek gat!!

bungalow

INI BARU BETUL GUNAKATA UBAH.

KENA TEMPAT.

KENA GAYA.

UBAH.

Puak puak mu diam diam berzuhud buat rumah mewah mewah.

Rumah anuar tan

Sampai hidup senang lenang.rumah gua musang

Rakyat macam aku hidup dalam rumah semacam ni. Tiada berduit, duit kena sapu habihhhh!.

rumah orang kampung

Ada lah rumah macam ni.

Habis bedal. Kontractor Kelas F pun bedal. Bila perintah mu bedal. Bila orang lain perintah mu kata bedal tu rasuah. Bila orang tanya perbuatan bedal harta tu apa benda mu kata itu perbuatan zuhud.

Kalau nak bedal harta rakyak Kelantan pun bagi lah kita peluang bedal retek. Makan sama sama. Bedal sama sama bedal. Kenapa awak bedal puak puak awak sahaja. Itu tidak adil. Awak tidak boleh jadi tok wakil dah. Tok wakil bedal. Kita semua nak keadilan.

Zuhud pala korak mu.

Takbir.

Pengundi dan orang Kelantan berkemungkinan jenis kumpulan gedeber.

Apa kah kumpulan gedeber?

Kumpulan gedeber adalah kumpulan yang kurang dengar nasihat orang dan suka melawan arus perubahan. Dan berapa ramai kah kumpulan ini menjadi anggota masyarakat masih menjadi tanda tanya.

Dengan perubahan didalam pemilihan calun baru baru ini di harap ianya boleh di terima oleh kumpulan masyarakat tersebut dengan hati terbuka.

Dari pemerhatian saya, walaupun PAS memerintah mengamalkan perundang Islam, kumpulan gedeber boleh menerima hakikat itu kerana selepas 23 tahun penguakuasaan keatas syariat Islam tidak dapat di lakukan dengan sempurna dengan terdapat nya tentangan dari kumpulan gedeber. Walaupun ada undang undang Islam kumpulan gedeber masih menjalankan aktiviti aktiviti kesukaan mereka seperti berjudi dan maksiat. Mereka tidak takut dengan corak pemerintahan PAS kerana mereka bebas melawan arus pemerintahan itu dan tidak akan di ambil tindakan oleh pihak penguasa.

Mereka lah sebenarnya pengikut setia PAS, walaupun ada kalangan baru dari mereka yang betul betul menerima corak pemerintahan Islam, tetapi kumpulan gedeber ini lah intipati pengikut PAS.

Dengan perubahan yang di bawa oleh UMNO serta keinginan BN mencorak pembaharuan di dalam sistem politik berteraskan Islam dan Pembangunan di harap kumpulan gedeber mengambil peluang membersihkan diri dengan menerima pembaharuan yang bakal membawa kesemua kumpulan masyarakat ke tahap berdaya maju serta memperkasakan kebolehan sikap pahlawan umat umat Melayu Kelantan.

cool

Kumpulan gedeber bermata biru.

Pemimpin PAS menunjukan cara betul sembahyang Isterikarah.

Didalam forum terbaru sebelum upacara sembahyang hajat semalam, salah seorang ketua besar pemimpin PAS telah menunjukan cara yang betul untuk menunaikan fardu sembahyang isterikarah.

Mengikut peraturan Isle yang di amalkan oleh PAS, sebelum sembahyang tersebut di lakukan, anda di kehendaki mengira wang, sama ada di dalam envelope atau di dalam dompet.

Juga anda di kehendaki berbaring buat seketika sebelum loceng berbunyi.

Apabila loceng berbunyi menandakan waktu sembahyang telah masuk, ianya hendak lah di tunaikan supaya anda membuka pintu bilek dan menyambut tetamu.

Dan lain lain perkara ada lah adat adat sampingan biasa dimana mengikut kata beliau, buat tidak apa, tidak buat pun tidak apa. Tidak mendatangkan apa apa pahala besar.

Kata nya rakaat pertama anda kena rukuk terus dan di kehendaki mengerakan punggung anda sekuat kuat nya. Rakaat kedua anda di kehendaki berbaring sambil melihat keatas.

Niat sembahyang itu adalah “sahaja aku sembahyang fardu isterikarah dua rakaat, dan di campurkan fardu yang lepas lepas, sekiranya ada tenaga, di atas dan di bawah, kerana DAPPAS, tunai”.

Kerja kerja rukun sembahyang yang di ajar, seperti takbir, berdiri, rukuk, dan sujud, hanya perlu di lakukan jikalau perlu. Tetapi rukuk dan sujud adalah mesti pada rakaat pertama, dengan tambahan pahala jikalau punggung di goyang kuat kuat sehingga ada suara kuat ” ah, ah, ah, oohhh, hmmm, ahh” berbunyi di birai tabir. Manakala rakaat kedua adalah free style mengikut kemampuan masing masing, sama ada tahan berbaring serta di galakan mengunakan lengan seandainya. Ingin di ingatkan kata beliau untuk mendapat pahala berlipat kali ganda lagi kuat suara suara diatas berbunyi lagi banyak pahala ganjaran sembahayang tersebut.

Selepas selesai dua rakaat, anda di kehendaki duduk, relax bro. Sama ada baring atau meniarap. Selepas itu anda wajib membayar zakat tunai terus di ambil dari sampul surat atau dompet anda dimana wang anda telah di kira. Zakat itu mengikut apa yang anda mampu.

Cara sembahyang isterikarah ini sesuai kepada semua ahli ahli PAS dan PKR sahaja. Orang UMNO dan lain lain parti tidak wajib mengikut cara sembahyang isterikarah tersebut. Malahan mengikut beliau amat haram sekali sekira mereka mengikuti nya.

Selamat mencuba. Jangan marah.

Siapa Mahu Tidur atau Mahu Menangis – Undi lah Nik Aziz.

tiduri

nik aziz menangis 1

Huk huk huk, bakpo lah semua orang lain tak der kerja. Puak kita ada kerja pulak. Huk huk huk.

Belebongwa pertama bulan March – “sembahyang orang UMNO outside, tak der markah”. Bukan Nik Aziz cakap!!!!

stylish_sikh_turbans_06

Dia nih, kepala besar weh. Tak tahu lak kut sahabat kita tuh sama besar kepala dia.

Serupo dah dah. Dengan turban dia tuh. Dengan badges dia tuh, cuma tak der badge R jer. Dia dok kata gitu kut. Mana aku tahu. Mu tanya dia lah.

Tapi ingat wey, engkau, dia ada pedang tu.

Dia boleh kata dan buat Belebongwa tuh, kerana dia bukan Islam.

Nik Aziz pun serupo corak berpakaian. Dengar khabar dia tuh agame Isle. Nik Aziz pun boleh pakai semacam dia nih. Cuma mungkin tidak boleh ada pedang. Salah. Hegat ke Polis. Tak tahu lak, kut ada pedang tersorok dalam kain tuh!!.

Jadi, apa hendak risau tentang Belebongwa dia tuh, kita sembahyang dan doa banyak banyak. Tidak dapat markah pun tak aper.

Ikut kata dia, tidak dapat. Kita kata kita dapat.

Engkau agama engkau, lah, aku agama aku. Pergi jauh jauh lah wey. Aku ingat agama aku serupo dengan agama dia.

Rupa rupanya tak!!!!!.

Sebab kebanyakan orang kafir tidak reti gapo benda tentang Islam. Semua tak reti Islam. Buat buat pandai reti Islam sahaja.

Itu Belebongwa number ONE pada bulan pilihan raya nih.

Di Kelantan nih, banyak dah tokong yang tidur, bersila dan berjalan, kerana Firaun mula hidup balik di sini. Takut wey, banyak nya yang sudah berdiri di merata tempat. Sikit lagi patung berlari pulak wey. Islam begapo lagu tuh mek wei? Jikalau Umar al Khatab masih hidup di penampar nya muka Nik Aziz nih. Kenapa, bukan senang hendak runtuhkan patung patung tuh. Lima enam ratus tahun pun bukan boleh main roboh dia. Dah tu mu dok ajar anak kamu sembah tokong pagi pagi hari. Tak sembah pun tengok tiap hari. Tuhan beri mata, maka tengok lah. Masjid pun dia tak bina macam mana nak tengok masjid. Tentu tengok dan sembah tokong tepi jalan semasa hendak ke sekolah.  Tuhan bagi otak tak guna, asyik guna mulut sahaja.

 

Politik pecah tanah lepas itu gadai tanah. Tiada politik lain kah PAS Kelantan nih?, Gilo.

btasastadium

Macam mana nih?.

Jikalau kita semua buat kerja sebagaimana orang politik kaum PAS ini, kita sudah lama masuk jail.

Apa pasal masuk jail?

Kerana apabila pecah tanah untuk buat sesuatu, kemudian apabila tanah pecah, itu lah sahaja yang ada. Projek yang ingin di buat tidak ada.

Sekejap sahaja, semua kementerian kerajaan akan datang pejabat menyelongkar dan mengejar pengarah syarikat di atas tuduhan menipu rakyat. Sekejap sahaja kita akan di masukan ke dalam lokap dan di jail.

Tetapi, apabila sebuah kerajaan negeri membuat kerja berbentuk jalan cerita yang sama, peliknya tiada apa apa kementerian datang menyelongkar pejabat dan mencari ahli politik yang membuat kerja sama, yaitu menipu rakyat. Ini tidak adil kepada kita ahli masyarakat.

Adakah orang politik boleh buat jahat, dan kita, ahli masyarakat biasa, tidak boleh? Kita pun ingin mendapat untung besar jikalau boleh tipu rakyat. Kenapa kita tidak boleh?. Kita pun hendak jadi ulamak. Jikalau ulamak boleh tipu, kita sebagai pengikut ulamak boleh lah jalankan kerja tipu menipu, asalkan dapat duit besar. Bukan begitu. Walaupun, bagi mereka, mereka mendapat point dalam pengikut untuk undi, bukan duit besar.

Apa lagi apabila sebuah kerajaan negeri  yang melakukan kerja kerja sumbang seperti itu?

Bila lagi rakyat Kelantan. Ini lah masanya. Tidak lah bersusah payah joint orang yang akan tipu awak!!!!.

Jemputan dari kerajaan negeri itu adalah jemputan untuk anda melihat bagaiamana anda akan di tipu dengan projek stadium, yang telah pun di pecah tanah tahun lepas. Tahun ini, kemungkinan untuk acara pecah tanah untuk membuat lubang sebuah parking kereta pula, agaknya.

Kami takut sedikit masa lagi ada pecah tanah untuk lubang kubur penduduk Kelantan pula.

PS: Nik Aziz sudah tunjuk bagaimana ulamak PAS boleh berkerja setelah di tolak rakyat. Jadi Tok Bomoh. Jampi serampah sebagaimana Kiram 111. Harapan supaya kerajaan Kelantan membina sebuah hospital yang di penuhi dengan tok Bomoh tok Bomoh sejenis dan sewaktu dengan nya. Agar semua ahli wakil rakyat PAS boleh berkerja di situ. Itu sahaja kepandaian mereka. Semacam penganas Sulu.

Okay okay, saya angkat seluar dalam merah. Saya telanjang bulat dah ni. Lihat!

Kiram 3 suku: Okay. Saya angkat seluar dalam saya dah. Saya kalah, tak tahu Malaysia kuat dengan angkatan yang di restui Allah. Saya tak tahu Malaysia di pimpin oleh nama nama hebat al RAHMAN.

Kiram LD: itu lah engkau hantar aku ke sini buat apa. Mana ada Bud Jolo di sini. Kerak gunung berapi tidak ada disini. Semangat Suluk di Sabah tidak ganas semacam kita semua. Mereka ada famili dan kerja di Sabah yang memberi kesejahteraan kepada mereka. Mereka boleh mengamal agama Islam yang tidak palsu. Mereka tak pakai sembah jin semacam kita.

Kiram 3 Suku: aku nak duit saja. Sekarang tak dapat apa nak buat.

Kiram LD: engkau bakar duit untuk aku tau. Aku tunggu di sini tau tak.

PS: A blessing in disguise. A time for us to counter attack. That’s normal when we were attacked first.

Rakyat rajin, kemudahan sampingan dari kerajaan Pas kurang, tempat makan pun daif!

Apa dia kemudahan sampingan?

Ia nya ada lah kemudahan yang boleh mengerakan kepada keinginan penduduk atau pengusaha memajukan sesuatu kegiatan ekonomi.

Melayu di bandar bandar yang berada dalam kerajaan B N memperolehi limpahan hasil dari kegiatan kebersihan bandaran, serta kegiatan memperelokan persikitaran, termasuk pemasangan lampu lampu, perluasan jalan raya, kebersihan kawasan kegiatan ekonomi, dan lain lain kegiatan supaya kegiatan ekonomi rakyat jelata dapat menumpang berteduh daripada kerja kerja kebaikan dari kegiatan atau gerak kerja hasil dari perancangan yang dilaksanakan oleh kerajaan BN.

Perancangan dari pemimpin di Kota Bharu dilihat tidak pernah ada atau jikalau ada ianya dilakukan secara tidak professional atau sambil lewa.

Kenapa demikian?. Ianya adalah kerana kerja pemimpin Kelantan ialah berceramah 24 jam sehari, 7 hari seminggu. Tiada kerja lain yang cuba memberi faedah dan menafaat kepada pengundi mereka.

Di Kota Bharu, kerajaan tidak berminat bagi menjalankan aktiviti pembaikan bagi mengalakan kegiatan ekonomi setempat. Ini kerana kerja kerja sampingan seperti menjaga alam sekitar yang bersih tidak di lakukan secara berhemah.

Tempat pertemuan para pengusaha yang ada seperti kedai payung Pak Su adalah sebuah tempat yang tidak ada apa apa pertolongan dari pihak kerajaan sama ada dari segi menyelegarakan kawasan tempat itu ke tahap kebersihan yang baik.

Kesian. Mereka sebagai pemimpin hanya tahu meminta minyak, yaitu setelah mendapat royalti emas. Walau pun demikian, wang hasil dari royalti emas pun tidak digunakan sedikit pun untuk memberi penambah baikan kawasan sekitar yang terlalu amat daif, walaupun sudah 22 tahun memerintah, dan ini tidak memberi kesan yang baik kepada peningkatan kegiatan ekonomi penduduk tempatan.

Dengan kata lain, mereka tidak peduli langsung bagi menolong pengusaha tempatan memajukan diri mereka, dan semua ini adalah pengundi mereka. Atau lebih tepat, mereka tidak peduli nasib para pengundi yang mengundi mereka.

Gambar gambar di bawah adalah kesan positif dari perancangan kerajaan BN dimana kegiatan ekonomi mendapat faedah dari kerja kerja kerajaan dalam menjaga alam sekitar ke tahap diterima oleh penduduk antarabangsa.

20130202-221220.jpg

Makanan sama di Kelantan, tetapi di sini ianya lebih bersih. Jauh dari bahaya penyakit kronik.

20130202-221234.jpg

Kawasan kedai bersih di mana mana kawasan. Di Kota Bharu, persekitaran yang kotor dan kedai pun menjadi kotor.

20130202-221258.jpg

20130202-221311.jpg

Memilih kerajaan yang berhemah tinggi didalam memberi keselesaan kepada rakyat, bukan harus memilih parti agama sahaja. Apa tah lagi jikalau parti agama itu telah menjadi agama yang terpesong jauh dari asal agama itu sendiri kerana kesan dari agenda politikal animal yang buas.

PS: Mereka berkata negeri Kelantan tidak ada wang. Sebenarnya wang itu dimana mana sahaja. Corak pemerintahan atau corak mengendalikan pemerintahan mereka itu lah penyebab kepada Kelantan tidak mempunyai dana wang keperluan. Jikalau berniaga tetapi tidak tahu menjalankan aktiviti berniaga, maka untuk menutupkan kelemahan, selalu nya orang akan berkata mereka tidak ada modal. Sedangkan modal datang dari hasil positif diri sendiri. Mereka ini pemimpin pasif dan tidak beroreintasikan kepada keinginan memajukan diri mereka. Jenis manusia yang sudah tidak berjaya dalam hidup, dan mengunakan parti sebagai tempat mencari makan. Untuk menutup kelemahan mereka, mereka juga telah mengunakan agama Islam sebagai perlindung dari kelemahan diri mereka sendiri.

Tutup aurat atau tutup urat?

poknok

Ramai nya malaikat, dok sekeliling tempat.

Dia nih, dok seorang diri. Orang takut hendak duduk dekat dia. Nanti tidak pasal kena hantar ke neraka. Lagi pun orang sudah naik benci tengok muka dia.

Itu, benci kepada muka dia tu kerja atau projek Allah. Mana ada projek tuhan bab benci membenci nih. Projek Allah. Tidak ada siapa boleh buat projek tengok muka naik benci.

Projek Allah kata, jikalau muka orang benci maka kawan baik mereka ini juga muka jenis orang ramai benci. Projek Allah kata, muka orang di benci akan di hantar bersama dengan muka orang benci jugak. Karpal Singh sangat baik dengan dia. Baru baru ini Karpal Singah beri kek kepada dia. Orang lain tidak beri. Karpal Singh beri. Karpal Singh, dalam projek Allah suruh lihat muka orang benci berkawan dengan orang sama di benci orang lain. Projek Allah kata Karpal Singh masuk neraka. Jikalau Karpal Singh masuk neraka, kawan kawan baik dia pun akan masuk neraka.

Itu projek Allah. Pas tidak tahu projek Allah. Bukan tahu syurga dan neraka. Itu benda ada. Yang ada dengan nyata. Pas reti gapo.

Projek Allah kata, Pas mampus keras sekali ini. Mereka kata tutup aurat tuh, sebenarnya mereka tutup urat. Urat urat bawah dia. Bukan main banyak beranak pinak jenis makan daging dan darah rakyat di Kelantan semenjak dua puluh tahun nih.

Tutup aurat. Kepala hotak mu.

Mu dok tutup urat mu.

PS; Beri emas, nak minyak, beri minyak, hendak apa lagi. Cakap suka akhirat. Minyak tu akhirat lah. Kalau minyak tak berharga, hendak kah. Mari sini aku suap minyak dalam mulut mu. Basa hidup untuk dunia. Cakap tak ingat neraka dan dosa.