Cina Kuala Besut

Kuala Besut Harbour and Jetty

Kuala Besut Harbour and Jetty (Photo credit: Wikipedia)

Cina Kuala Besut mengaku mereka telah datang bertenggek di Kuala Besut dari luar negeri, semenjak tahun 1800 lagi. Itu mengikut kata akbar NST, dan jumlah mereka adalah lebih kurang seratus orang. Lebih tepat jumlah mereka seramai 113 orang. Sedar lah, kaum Melayu berada di kawasan ini sebelum emak dan bapak kaum merempat ini datang kekawasan ini lagi.

Kalau aku ada pada zaman 1800, aku telah lama halau mereka keluar dari tempat itu. Tetapi Melayu Trengganu zaman itu orang baik baik, beri muka kepada mereka sampai terus hidup ke zaman ini. Sedangkan bangsa mereka di Kuala Lumpur lupa daratan sampai mengata Melayu paling rasis dalam dunia.

Buat masa ini Melayu harus sedar semasa mereka ini susah datang menumpang hidup dan berniaga di kawasan Melayu dan kita nemberi kepala kepada mereka tanpa batasan. Sekarang kita mesti punyai batasan.Tetapi bila sudah kenyang dan senang lenang tidak ada satu apa pun kebaikan yang di hulur kepada masyarakat Melayu.

Tidak ada perasaan hendak sedekahkan sedikit pun harta atau khidmat bakti kepada kaum Melayu, malahan mereka terus menerus menekan kaum Melayu dengan berbagai bagai cara yang tidak professional seperti membeli tanah rizab Melayu dengan harga rendah dan mengunakan proxy yang tidak memberi keuntungan kepada bangsa Melayu. Berapa banyak sumbangan iklas bangsa Cina yang ada di kawasan Melayu menderma untuk binaan sekolah sekolah Melayu, surau surau, jambatan, jalan kampung, membina sumbangan kedai kedai untuk kaum Melayu?. Berapa banyak sumbangan derma kepada anak yatim Melayu?. Mereka asyik bertanya dan meminta sumbangan orang Melayu kepada sekolah anak anak mereka. Dan apabila sudah ada sekolah mengunakan hasil pemberlajaran anak anak mereka menindas Melayu dengan mengunakan bahasa Cina dengan memonopolikan sistem edaran barangan barangan penguna dan keperluan hidup orang orang Melayu di seluruh negara. Itu sahaja penting nya bahasa Cina bagi kaum Cina di Malaysia. Tanpa bahasa Cina sistem edaran makanan dan keperluan barangan pengguna akan hancur dan lumpuh bersama dengan kaum Cina itu sendiri. Kita harus gerakan FAMA, Majuikan dan lain lain agensi pengedaran barangan pengguna secara terus menerus tanpa berhenti dan kecewa dengan pemboikotan kaum ini keatas sistem yang ingin kita lakukan untuk kebaikan semua bukan untuk kaum ini sahaja. Mereka suka bersikap menekan. Dan sekarang sudah sampai masa nya kita pula menekan dan menghalau mereka dari kawasan kita.

Kita sudah sebak dalam hati melihat perilaku kaum Cina di semua bandar di kawasan barat, bukan sahaja memonopoli aktiviti ekonomi tetapi dengan cara buruk menekan kehidupan orang orang di kawasan bandar dengan mengunakan sistem dua harga yang sangat tidak berperikemanusian. Harga rendah untuk kaum China dan harga mahal untuk orang orang Melayu.

Ini satu bangsa yang amat jelek, dengan itu harus di beritahu kepada masyarakat Melayu yang tidak mahu mengambil peduli hal hal seperti ini, kerana naïf. Dan sekarang ini kaum ini semakin biadap dan kita berhak menghalau mereka dari kawasan kita seperti umat Indonesia lakukan dahulu kala.

Untuk Kuala Besut, Lim Kit Siang dan MCA serta Gerakan, tak payah lah hendak datang kerana semua orang sudah naik benci kepada kaum yang tidak bertamadun seperti kaum Cina bangsat seperti mereka.

Membela kera di hutan lebih baik agak nya dari membela anak Cina.

BOIKOT BARANGAN CHINA. BBC.

Who we?. Of crime and roberies

Sickening. Living in towns and cities which are represented by DAP party. Even their writer condemns crime, and joyfully said they cannot even eat in peace. But who are they to say just that when they contribute to the success of a party which doesn’t care about crime in real-time, in fact we may have a second thought of the party, for the reason that the crime ALWAYS is highlighted happening in the areas they were the winners in the last general election.

No usual reported crime in rural areas. No such thing as robberies in kampung. These criminal activities are rampant in towns and cities where Chinese were around.

So, when someone writes “We Malaysian sick of crime” the true statement should be “WE Chinese sick of crime”, that’s more like it. Don’t involve Malaysian with the crime you invented.

Serve you right, its time for the Chinese to do community job to teach Chinese how to eat peacefully and go to toilet in joy when the mother nature calls.

You the Chinese eat in expensive restaurants, when some of us cannot even afford proper housing. You the Chinese flash the expensive cars, stash bundle of cash in arrogant, and speak Chinese language as if you were rich foreigners, and intimidating the poor in our society to commit crime.

Serve you right, its time though that your representatives such as Lim Kit Siang and Hannah Yeo do the work as MP or Adun as crime buster. The police in this country has lot more work to do. Black 505 and street demonstrations and all the rubbish you guys created too are crime prone activities.

Don’t finger-pointing at the society at large for the crime that happens from your own selfishness and arrogant.

20130623-085446.jpg

Shops are for the Chinese, so you expect us to give to you richness by buying good and services from you ONLY?.

Aspan Alias hidu bau kentut Lim Kit Siang dan geng!!, sekarang bau busuk!

Aku memang tau Aspan nih.

Dia ni nak cuba nasib untuk menjadi MB, Seremban. Bukan MB Negeri Sembilan, MB untuk Seremban sahaja.

Semasa teringin menjadi calun DAP beliau naik kereta Lim Kit Siang dan the Geng. Lim Kit Siang and the geng kentut setiap masa. Aspan berkata, tidak apa, itu kentut bau busuk pun ada bau wangi.

Sikalang, sudah tidak ada jadi calun, Aspan merenggek, Lim Kit Siang and the geng kentut busuk. Sampai mau muntah. Terlalu busuk. Dia kata, DAP bukan parti multiracial, dulu bukan main bantai BN bermacam macam fitnah busuk. Tidak adil lah, rasuah lah, sikalang, sudah tidak tau mana mau cakap.

Aspan, hang dengar, aku tau DAP itu bukan multiracial sudah bertahun tahun. Engkau baru tau kah. Sikalang, apa engkau hendak buat. Hentam sama DAP semacam Tengku Aziz. Antoni Loke kata, hang tu ahli biasa, tak ada bisa, dan tidak mustahak. Memang pun, hang tidak mustahak. Failed.

Jadi sikalang hang sudah kena cucuk jubor sama DAP. Baru mau sedarkah. Kalau sedar pun, olang tak mau tolong sama lu, sebab lu olang biasa, dan ahli biasa, wang pun tarak, jadi mau beli gigi palsu pun tak mampu. Hang masuk Pekasa, atau join Khairy jadi GRO dia. Itu pun kalau Khairy teringin, macam Lim Kit Siang ingin kan engkau dulu. Boleh jugak beli gigi palsu Pan.

PS| Sikalang mau naik kereta Tengku Razailegh ke?. Kalau dia kentut, lu jangan cakap tarak busuk. Semua kentut busuk. Aspan.

Cukup cukup dah. Pi mampus lah. Tiada lagi maaf-maaf.

Bila Ghani Othman di pilih menjadi calun di Gelang Patah, ramai Melayu gelak. Kerana mereka sudah jangka, Cina yang di tolong oleh Ghani semasa menjadi MB Johor, tidak akan tolong Ghani dan dia akan terlentang kalah.

Walaupun low profile, Mr Ghani adalah seorang yang kuat berkawan dengan Cina. Sehinggakan, Lim Kit Siang menyuruh Najib angkat beliau sebagai senator dan menteri. Lim Kit Siang pun tahu, Ghani banyak tolong Cina Johor, dan Melayu selalu disisihkan serta di tinggalkan dalam banyak hal.

Cina boleh pegang Johor kerana Ghani. Dan Ghani fikir dia boleh pegang Cina kerana banyak mesra dan tolong Cina. Benda sebaliknya berlaku. Cina akan pegang Ghani untuk Johor dan Johor sudah menjadi ladang ekonomi Cina seterusnya menjadi tanah air untuk bangsa Cina. Keputusan PRU lalu memberi kata dua kepada orang seperti Ghani, tolong Melayu dahulu biar stable, jangan dok tolong Cina sesen pun, kerana bagi mereka budi dan jasa bukan perkara yang harus di kenang.

Sekarang beliau di lantik menjadi chairman Sime Darby.

Sudah tentu kawan Cina beliau akan ikut punggung dia dan terus cuba merasuah apa apa yang boleh untuk kerja kerja di Sime Darby.

Dan untuk semua Melayu didalam kerajaan, ingat lah, Cina telah memberi undi 97% kepada Cina, dan mereka masih kalah bagi membentuk tanah air Cina di Malaysia. Kesimpulan nya, apa nak di pedulikan kepada kaum Cina di negara ini lagi. Jikalau lanscape politik sama seperti PRU 13 dan sekiranya 100% Cina undi DAP, UMNO masih akan terus memerintah dan kita tidak perlu MCA dan Gerakan walau seorang pun. Dan Melayu masih terus memerintah negara ini.

Jadi kenapa Cina harus di tolong?, kerana duit dia kah?. Kita sendiri boleh menjana ekonomi kita sendiri, tanpa mereka. Dunia Melayu adalah luas. Jangan di sempitkan oleh kerana Cina barua seperti mereka ini.

Pelabur luar negara bukan terdiri dari kaum Cina, beribu pelabur dari luar negara lebih perihatin dari para pelabur kaum Cina dari dalam negara.

Jauhi para pelabur Cina dalam negara yang telah bangkit kerana rasuah, menjalankan aktiviti perniagaan haram, menjual perempuan dan perdagangan sex dan lain lain keuntungan wang haram di dalam dan luar negara. Hasil mereka dari wang haram haram, dan haram untuk Melayu mengunakan nya.

Cukup cukup dah Ghani. Pi mampus lah Cina. Cuba letakan tulisan ini “Tiada lagi maaf maaf untuk Cina” didalam diari anda.

PS: Persepsi bahawa Menteri Korup adalah kerana suka berkawan dengan Cina, dan cerita korup ni di ceritakan oleh orang orang Cina. Sudah sampai masa nya kerajaan lawan mereka dengan menyaman sesiapa yang mengatakan menteri BN korup.

Cuba lihat bagaimana perilaku Datuk Mustapa Muhamad, Datuk Saberi Chik, dan ramai lagi menteri menteri Melayu yang baik baik serta tidak meninggikan diri. Dan Melayu seperti ini harus diberi galakan untuk memimpin kita kearah maju bersama orang orang Melayu dan membina negara.

Dan cuba nasihat corak politik play safe Khairy yang suka menjadi penyokong Cina kerana politik jenis Saifudin ini akan di benci oleh ramai ahli UMNO dan Melayu. Dan saya serta kawan kawan akan tolak. Tidak ada politik baru dalam politik. Semua nya politik lama dari zaman Rom lagi.

Please be as what we are, the poor or reasonable Malays, and we work for the nation.

So the Chinese are rich, so what, then tax them higher. I couldn’t careless, because we are richer in other terms.

Astronot Nik Aziz dan Lim Kit Siang

roket

Aji: “Hi, Kit, what time you come Bulan?”

Kit: “Aji, gua air mata sikit keluar, gua kata itu ROS boloh, mau kasi kita rancau. Kasi roket tidun. Itu pasat kita mau bulan”.

Aji: “Huh, mu pandai deh, teriak keluar air mata. Mu tak apa, mu boleh pakai bulan. Mu start roket mari sini. Tak der hal nya, faham?”.

Kit: “Aji, ada kenal kah itu ROS?, Siapa kerja dalam?. Melayu ke, Cina?, kasi buang sama itu olang. Menang lundi Aji ikut sama gua, kita kasi buang itu olang. Kasi rancau sama dia. Manyak celaka.”

Aji: “Boleh. Mu buat lah gapo mu nak buat. Tak heran. Kasi buang semua orang. Aiya, Kit. Itu semua Melayu lah.”

Kit: “Lu heran apa. Melayu manyak boloh. Kerja slow macam kura kura. Tarak pandai. Banyak rancau. Kasi habis bajet kasi bikin gaji sama dia olang. Lu angkat itu bajet bikin pergi haji. Tarak apa. Tiap tiap hali, pun boleh. Cap cap sui punya halt. Apa mau takut, kita kuasa, Malai si.”

Aji: “Aiya lu err. Saya Melayu lah. Lu ingat saya apa?”.

Kit: “Lu Melayu ah?. Manyak maaf , gua ingat lu kata lu bukan Melayu. Lu, lain bangsa punya, lu sendiri cakap. Paper ada tulis. Sikalang Aji cakap Aji Melayu. Apa sat?. U Turn kah. Jangan itu macam. Ini sama itu Bangla punya bikin u turn. Sikalang balik pegi Permatang Pauh. Lu jangan cakap lu Melayu kah.”

Aji:”Bila mau naik roket datang Bulan?, Lu banyak cakap belit lah?”

Kit: “Gua tarak jadi naik roket bikin pergi bulan. Kita ada fikir, orang Cina takut sama lu. Kena potong oh. Susah. Nanti gua hilang undi di Gelang Patah“.

Aji: “Lu tipu saya lah. Banyak lantui lah lu. Saya sudah hati besar bikin lu jadi Islam. Saya sudah cakap satu dunia tau, lu mau angkat roket pergi bulan. Lu bengong lah.”

Kit: “He he he, tarak apa, lagi 5 tahun, kita bikin roket pergi bulan. Wokay?”

Aji: “Lima tahun saya sudah balik Bumi. Apa lu cakap, lu tarak payah hantar roket ambil saya lima tahun. Banyak kurang otak lah lu. Jiwa sempit mau kasi Malai si. Ceh. Saya tarak sangka lu tarak cinta sama saya. Lu cinta palsu saja.”

Kit : “Ah Cinta, siapa cakap cinta. Err you ngandung kah?”

Aji : “Cilako, Cilako, Cilako, saya kata. Cilako, jenis macam mu ini.”

Hello Kit Siang, gua mahu tulis apa lu cakap pada saya punya bapak dan atuk. Saya mahu semua Cina dan Melayu dengar apa lu cakap!

Malai si – mati Melayu

“Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama Polis Melayu” 11 Mei, Jalan Bkt Bintang

“Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan” 11 Mei Jalan Bukit Bintang.

“KL sekarang Cina punya” 11 Mei Jalan Changkat Tambi Dolah.

“Melayu balik kampung, Melayu sekarang tiada kuasa, sekarang kita Cina sudah kontrol” 12 Mei Jalan TAR.

“Melayu keluar!, apa lagi duduk sini, kita hentam lu, sekarang kita sudah ada kuasa” 12 Mei Jalan Khir Kampung Baru.

“Semua Melayu kasi habis, kasi halau semua Polis ” 12 Mei depan Balai Polis Pudu.

“Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan Melayu punya, mata mata lancau” 12 Mei

“Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu”12 Mei Jalan Canbell.

“Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu ” 12 Mei Jalan Bukit. Bintang.

Apa Melayu tak marah kah, tetapi masih beri Cina duduk ini negeri?.

Aiya, Lu Raja kah? Itu Raja Gopal pun tarak cakap dia Raja. Lu ada hangin jadi Raja kah.

Aiya taruk saja lah. Kasi Raja Lim Kit Siang, apa malu. Tapi Lim lu kasi taruk Raja pada lu punya nama huh, tarak sedap bunyi ho.

Saya ingat Bai Lim lebih bagus ho dari Raja Lim.

Raja dengan Lim tarak sound cantik ho. Bai Che Lim ada bagus, betul betul Cina bunyi, Tongsang mali punya nama.

Lu tak rak malu kah pada bangsa Melayu, sikalang lu mau kawan sama Arif Sabri? Apa sudah jadi itu Melayu Ipoh mali, itu lawyer Asri?

Aiya saya lupa lah, itu Tunku Aziz, apa lu sudah bikin sama dia? Lu sudah lancau sama dia kah? Aiya ini macam kah kawan kawan?

Lu tarak malu kah sama lu punya bangsa mau halau Melayu bagi lu punya emak bapak hidup senang di Malaya?

Apa sat lu tarak halau itu Cina Beijing punya balik kampung? Lu sendiri ini negeli mau tumpang. Aiya manyak suel ho.

Lagi satu lah Lim, gua mau tanya sikit. Lu sudah sangat tua tapi lu sangat kuat. Apa sat?

Apa resepi bagi kuat hilup lama lama huh? Lu ada ikut itu Setia Lusaha Alung PAS kah? Ada goncang hali hali kah? Gua mau ikut ho?

Apa macam ada boleh beri peloman kah?

Lu ada goncang sapa? Aiya, saja mau tanya, sebab lu punya kawan manyak syok goncang itu dalam wotel, bagi kuat mau hilup lama lama.

Itu macam kah? Sini sini, aiya lu cakap saja lah. Tarak orang dengar punya.

Aiyaa, Lim Kit Siang’s Dog Food CEC member. Samun Rakyat kah?. Cilaka, manyak cilaka. Ada olang ini macam kah dalam itu Lee Aa Pee??

Teresa Kok.

Le Aa Pee harbors liar all the time kah? Aiya. Mampus latyat Malaysia lo. Ini macam huh, Cina lagi mampus, kena lompak hali hali mau mikin niaga pasar malam. Lu Cina olang susah, lagi itu Lee Aa Pee huh, kasi taruk lu punya muka bikin lagi manyak susah. Aiya. Tarak guna Le Aa Pee lo. Lu tarak caya gua lu tengok itu velio sendiri lo. Tarak guna punya Lee AA Pee, manyak cee bai punya.

Pandai betul politik Nik Aziz, pura pura jatuh dan di dukung oleh pembantu

Politik dari negara India.

Untuk menaikan sokongan, pura pura lemah dan jatuh perlu di dukung oleh pembantu. Kita tahu dia sakit, tetapi jangan kena tipu orang sakit tidak akan naik kereta pergi Johor dari Kelantan. Sedikit sebanyak orang kesian pada dia bila dia tunjuk bagaimana semangat dia mahu naikan Islam mengikut selera dia dengan berlakun lemah dan rebah. Gambar itu akan digunakan oleh geng mereka sebagai bahan propaganda mereka untuk mendapat undi kesian. Propaganda India.

“Saya akan pertahankan Islam walaupun berkerusi roda”.

Walau pun sudah tua kerana Islam, sanggup jatuh dan di dukung pembantu untuk memberi sedikit sebanyak sokongan kepada Lim Kit Siang di Johor. Itu propaganda politik kesian.

Awak semua tidak payah kena tipu dari lakunan ini, itu adalah muslihat politik kesian untuk diri nya dan untuk pakatan. Saya tidak ingin masuk kan gambar dia ke blog ini menunjukan dia jatuh. Sebenarnya itu satu lakunan semata mata. Seperti bersembahyang di bawah pokok dan menanggis sebiji air mata.

Islam apa bila bersekongkong dengan Lim Kit Siang yang suka pakai jam mahal rolex? Orang kafir bertakbir? Orang yang jatuh kan orang lain dalam parti sendiri untuk naikan anaknya supaya beliau dapat membina terowong oleh kroni Cina mereka. Orang yang tidak berubah dari semenjak perdana menteri pertama lagi tetapi ingin ubah orang lain?

Jangan tertipu dengan lakunan Nik Aziz. Saya sudah lama kenal para perlakun agama zaman ini seperti dia. Lihat video tu dan saya lebih percaya kepada yang benar. Nik Aziz?, bohong semata mata.

Darah Pol Pot mengalir dalam darah Lim Kit Siang dan Lim Guang Eng? Ya kah?

tahikucing

Saloth Sar, rupanya, bukan manusia yang mempunyai otak cerdik. Saloth Sar atau lebih di kenali sebagai Pol Pot, mengajar pengikut beliau menghalau rakyat Kombaja ke kawasan kampung, dan membunuh para cendikiawan tempatan supaya semua rakyat Kemboja menjadi bodoh dan mengikut perintah kumpulan mereka.

Cara intimidasi Pol Pot keatas rakyat biasa di Kombaja sama dengan cara intimidasi Lim Guan Eng, dan kedua dua mereka ini memegang jawatan Secretary General.

Corak pemerintahan mereka berdua adalah sama. Pertama kedua dua mereka membuat negara atau negeri yang diperintah sebagai sebuah negeri atau kawasan untuk ahli kumpulan mereka atau di Penang, untuk orang-orang Cina sahaja.

Sehinggakan ianya menjadi parah apabila seorang pemuda Cina di tangkap mempersendakan DYMM Yang Di Pertuan Agong semasa lawatan ke Pulau Pinang hari ini.

leongpeikoe

Keinginan Lim Guan Eng sebagai Cina memerintah Melayu akan membawa padah kepada perpaduan kaum di negara ini dan akan menjadi barah merebak ke seluruh negara.

Dengan merapuhkan perpaduan, jalan terakhir Lim Guan Eng untuk menjadi kan Cina pemerintah Malaysia ialah dengan menghapuskan perpaduan kaum, dan menonjolkan kekuatan bangsa Cina. Dan ini berkemungkinan membawa kepada pergaduhan kaum dan jalan terbaik ialah menghapuskan kaum yang tidak bersama mereka seperti yang di lakukan oleh Pol Pot.

Dari apa yang kita lihat perbuatan beliau sekarang ini seperti mempersendakan kalimah Allah, menghalau kaum India dari kampung asli mereka, menghalau orang miskin dari Pulau Pinang dengan membangunkan rumah tidak mampu milik, dan mempersendakan lawatan PM dengan mengarah orang ramai memakai baju bersimbol kan NGO NGO parti DAP, perbuatan perbuatan ini sememangnya mempunyai talian darah dengan darah dan roh Pol Pot.

Oleh kerana jalan cerita corak pemerintahan mereka itu sama, adakah keluarga Lim Kit Siang dan anak beliau Lim Guan Eng itu mempunyai pertalian darah dengan Saloth Sar atau Pol Pot?. Sama sama kita fikirkan. Mungkin ada mungkin tidak ada. Tiada siapa tahu.

lim

polpot

Selera melampau batas, seperti ingin sex dengan seekor gajah.

Jikalau terlampau excited dan menjadi gila kepada sesuatu perkara, orang tidak waras boleh bertindak melakukan perkara perkara pelik.

Sifat ini ada kepada kedua dua anak beranak ahli politik Malaysia. Sayang sekali, Malaysia ada mempunyai kelahiran orang-orang politik seperti mereka ini.

Bila William mati, kerana misadventure, dimana sebab kematian kanak kanak 6 tahun itu masih menjadi misteri, Lim Kit Siang memperli pemimpin kerajaan dengan menyatakan sebab mereka ini lah keselamatan kanak kanak seperti William menjadi satu isu, dan mencuba menunjukan kelemahan itu keatas pemimpin kerajaan.

Dia cuba kenakan BN.

Sebelum itu, Lim Guan Eng memberi kebenaran meletakan gambar beliau di banner hari keputeraan Nabi Muhamad semasa maulidul rasul peringkat negeri Pulau Pinang.

Lim Guan Eng bukan Islam. Rakyat pun tidak tahu apa agama beliau. Sebelum itu beliau mengesa kerajaan terima terjemahan perkataan tuhan kepada kalimah Allah.

Lihat perbuatan orang excited. Hari Kristmas, jadi Kristian. Hari kebesaran Islam, jadi orang Islam sebagai kalifah. Hari ini menjadi Lord Murugan, dimana gambar beliau lebih besar dari tuhan Hindu.

Sekali Kristian, sekali Islam, sekali Hindu, lain kali jadi Ayah Pin.

“Lebih baik terus cerita bahawa awak tu syaitan bebagai rupa”.

Ini bukan jenis orang terdesak. Ini jenis seorang maniac. Jikalau teringin sex dan tidak puas sex dengan isteri, manusia jenis ini bercita cita untuk mengadakan sex dengan seekor gajah.

Pada fikiran dia, kemaluan dia itu lebih besar dari kemaluan seekor gajah jantan dewasa. Dan setelah di tanya oleh gajah betina yang di “sek kan nya” itu “hey Lim Guan Eng, lu sudah masuk kah”, baru beliau bertanya kepada bapa beliau Lim Kit Siang. “Papa Papa, lu tengok sudah masuk kah, gua tak rasa apa apa lah, father”. “Hey anak ku, lu punya kecik lah, ciput saja, itu rokok Malboro punya saiz; itu gajah punya size, sama besar batang kelapa lah, lu ada angin kah mau bantai itu gajah?”. “Gua pun tarak gila semacam lu lah, wahai anak ku Guan Eng!”.

Begitu lah. Orang gila tidak akan mengaku dia gila. Pergi tanya penghuni rumah orang orang gila di Tanjung Rambutan. Mereka akan berkata “awak semua gila kah mengatakan saya ini seorang gila?”.

Yes, uncle-lim-what-skeletons-are-you-hiding? – like this post.

They say the truth hurts. Some people are edgy about many finding out the truth because they have a dark secret statched in a closet or trunk somewhere, which they fear would be open and the ‘Pandora Box of Evils’ come haunting again.

‘Tanda Putera’, the film on the lives of Tun Abdul Razak Hussein and Tun Dr Ismail Abdul Rahman between May 1969 to January 1976 by acclaimed filmmaker Datin Paduka Shuhaimi Baba really hit on the controversy note to a handful of Malaysians. Particularly some minority band within the Malaysian Chinese, who are presently out to gain power by the same strategies they had since the 1960s.They were carrying out radicalism and anti-establishment subversive activities to topple the Federal Government then. They are still doing it now, but with slightly different ‘Politics of Hatred’ tactics.

Read Thirteen Million Ringgit here.

Cara baru bersalam, Niky Aziz dan Bro Lim nak try!

Ini cara Pope memeluk Ahmed Mohamed el-Tayeb.
Ini pula cara Obama shake hand dengan Venezuela President.
Ini cara bersalam antara German Chancellor dengan Perancis
Ini cara Bangla
Ini cara China dengan US
Ini cara North Korea dengan South Korea
Ini cara Anjing
Cara anjing lagi original ya.

Kesian rakyat Malaysia parti pembangkang mereka jenis “low class”

“Tak ikut aku “shot” – berderai otak mu, mau dak?” – PKR & PAS (itik & nyamuk dlm masyarakat)

“Kah kah kah, padan muka Melayu” – DAP (ibu nyamuk dlm masyarakat)

Bukan ingin menunjuk kekecewaan. Tetapi ingin menyata kebenaran. Iaitu, perasaan kasihan kepada semua rakyat Malaysia kerana mereka sekarang ini mempunyai parti pembangkang  jenis “low class“.

Sudah lebih tiga tahun pembangkang menjadi pemerintah dibeberapa negeri dan sebelum ini mereka memerintah Kelantan. Dalam masa selama ini amat sesuai kita memberi komen tentang kejayaan atau kegagalan mereka sebagai pemimpin yang kita pilih sebagai pembangkang. Adakah mereka yang terdiri dari parti PAS, PKR dan DAP bersesuaian dengan nadi kehidupan kita dan adakah mereka telah memberi kepimpinan yang terbaik kepada kita dimasa kita ingin menuju kepuncak kejayaan membina sebuah negara yang berdaulat, maju dan makmur, tanpa pegeseran diantara penduduk dalam negara atau  di luar negara.

Dalam masa 3 tahun ini bermacam-macam kerenah telah diutarakan oleh parti pembangkang;  disogok kedalam minda dengan perasaan waswas, dilacurkan dengan rasa takut dengan persekitaran permusuhan, “pelacuran” agama yang keterlaluan, penipuan fakta dari pemimpin kelas yang di takrifkan sebagai jenis Ko-D, persekitaran alam dunia ekonomi yang dengki kerana bangsa atau rasis, membodohkan minda yang cerdik ke paras yang lemah, meletakkan asas kepercayaan keparas yang rendah, meroboh hubungan rapat diantara kaum, dan beratus-ratus cabaran yang tidak ada fungsi kepada kita  didalam mencuba membangunkan kehidupan makmur di negara yang sedang dan ingin maju.

Lihatlah bagaimana pemimpin yang diutarakan mereka membuat sesuatu keputusan penting bagi kita, dan segala keputusan mereka merujuk kepada fakta yang salah, bohong dan tidak demokratik. Lihat bagaimana Cik Gu Bud mempermainkan isu cincin memperbodohkan kewibawaan kita berfikir dengan mengunakan asas yang betul. Lihat saudara Annuar Ibrahim, dan Lim Kit Siang, serta Suhaimi dan lain-lain ketua ketua mereka. Adakah mereka dipilih menjadi pemimpin dari kalangan yang terlalu rendah qualiti nya? Sangupkah kita menerima mereka lagi. Tentu nya tidak!.

Sekiranya mereka itu mempunyai kaliber yang amat rendah, bagaimana kita boleh dipimpin kezaman yang lebih mencabar. Lihatlah bagaimana peristiwa yang diceritakan oleh Mat Sabu, dilanggar oleh sebuah truk polis, tetapi masih hidup dengan sedikit kesan terjatuh dari motornya. Adakah mereka ini mempunyai keupayaan berfikir dan memceritakan sesuatu kisah dengan mengunakan logik? Sekiranya mereka ini tidak boleh membuat kenyataan tepat dengan mengunakan fakta yang munasabah, bagaimanakah kita boleh bergantung harap kepada mereka, dari sebuah parti pembangkang yang telah dinobatkan oleh mereka sebagai parti alternatif kepada rakyat Malaysia?

Lihat bagaimana mereka berselindung dari kejahatan dengan kebaikan. Mereka sebenarnya terdiri dari pemimpin yang tidak berwawasan, para pemimpin yang chauvinist, pemimpin yang kiasu, pemimpin yang terlalu sempit didalam banyak hal; oleh kerena perkara-perkara ini lah mereka telah banyak terjebak dengan berbagai isu masaalah peribadi, termasuk masaalah sex rambang, sex sesama jenis, perbohongan fakta, memfitnah dengan memberi fakta-fakta yang tidak masuk akal, dan berbagai-bagai masaalah yang bukan sahaja kita sebagai pengundi harus membetulkannya tetapi mereka sendiri harus mengenal keburukan itu, supaya mereka boleh membawa kita ke satu destinasi yang baik dan sempurna. Jikalau mereka tidak mengenal keburukan, jadi bagaimana?.

Bagaimana kah boleh kita menerima mereka. Cukup, cukup lah, masa telah memberi kita satu gambaran yang betul tentang taraf kebolehan mereka, taraf kepandaian mereka, taraf kebaikan diri mereka, taraf kebolehan mereka memimpin kita ke alaf baru.

Mereka terdiri dari pemimpin bawahan yang bertaraf low class. Ini lah dia para barisan pemimpin yang ingin membawa kita berevolusi, berdemostrasi, berperang dengan sebuah sistem yang telah kita bina, yang telah memajukan kita selama ini?. Sungguh menjijikkan.

Sudah, sudahlah. Cukup, dan cukup lah dengan kerenah politik yang kurang memuaskan itu. Tinggal kan lah para pemimpin pakatan seperti ini supaya mereka boleh memperlajari dan menghalusi cara berpolitik dengan di sekolahkan kembali.

Berita-berita terkini di Utusan Malaysia hari ini:-

Eekaa

Cakap-cakap besar pembangkang lepas terlepas tangkapan bershit

Najib Razak

Image via Wikipedia

Bercakap besar mengeji kerajaan adalah Lim Kit Siang. Beliau sendiri terlepas dari tindakan tangkapan polis. Orang kena tahan cerita tentang kesakitan, beliau menolong kawan sakit dengan memuji bershit 2 dan menghentam kerajaan sebagai ganas. Macam mana dia boleh rasa jikalau tidak kena tahan? Itu sahaja pertolongan beliau, bercakap besar.

Tentu lah orang yang pertama bercakap membidas bershit adalah PM Najib, iaitu sehari selepas rusuhan berlaku. Beliau membidas dengan lantang tindakan Annuar yang disifatkan sebagai dalang utama rusuhan dan mencuba mempengaruhi undi dengan mengunakan gambar-gambar keganasan polis. Video penuh ucapan beliau ada disini. 

Walaupun tidak ditangkap, keluarga Lim dari DAP, terus menyerang kerajaan dengan berbagai sepekulasi yang sudah dijangka. Lim Kit Siang menyatakan tindakan PM Najib mengadakan penjelasan mengenai bershit adalah kerana PM Najib menghadapi krisis politik yang mendalam diatas cara tindakan menghalang bershit. Beliau juga mengatakan jaringan perusuh bershit sebagai gambaran 1Malaysia tulen yang terdiri dari semua kaum. Lim Guan Eng pula mengatakan beliau tidak ada memberi sms menyuruh ahli supaya jangan menyertai rusuhan, malahan meminta semua ahli menyertainya.

Ambiga terus diam. Ambiga jikalau didapati bersalah dan didenda lebih dari RM2,000 akan terbatal dari menjadi peguam yang berdaftar dengan Majlis Peguam. Itu sebab diam. Orang-orang Melayu lain semua kena tangkap, kerana menyertai raptai tersebut, dan hanya mencerita bagaimana mereka sakit kena tangkap. Semua Melayu dan pemimpin parti pembangkang.

Bila bercakap bagi pihak pembangkang mereka mengunakan DAP, terutama Lim Kit Siang. Perkara asas bershit dua adalah bertujuan untuk membersih cara pilihan raya. Apa yang dibadas mereka tidak merujuk kepada itu.

Lim Kit Siang dan keluarga harus mengunakan peluang membersih parti beliau dahulu memandangkan beliau adalah pemimpin anak beranak yang paling lama di dalam DAP. Perkara yang sama juga harus dilaksanakan oleh Nik Aziz keatas parti Pas.

PKR juga harus membersihkan parti itu sendiri terutama didalam pilihan parti yang terdapat kepincangan yang amat serius.

Jadi apa kesudahan nya. Apa yang diberitahu oleh PM Najib ada mempunyai asas kebenaran. Parti pembangkang yang kalah didalam semua pilihan raya kecil telah menipu rakyat dengan bershit 2.00 dan hanya mengunakan peluang ini bagi mendapat “angin” dari pengundi muda yang suka kepada kerja menentang kerajaan atau anti-kerajaan. Seramai 90% 97.8% dari peserta adalah kaum Melayu, jumlah kesemua yang dianggar seramai 1,300,000 300,000 100,000 50,000  30,000 20,000 6,000 orang, dan lebih kurang  30 17.5 (1/2 kerana masuk Melayu, tetapi Cina) peserta adalah kaum Cina dan India dan Bangla upahan, dan lain lain bangsa. Tidak percaya tengok goggle map. Adakah ini memberi gambaran yang dikehendaki oleh DAP sebagai mencontohi satu Malaysia. Shit tentulah bukan, bukan dan bukan. Ngok betul kepala hotak komer? DAP berselindung dibelakang Melayu untuk bercakap besar.

Bershit 2 telah memberi gambaran buruk dengan gambar zoom yang menunjukkan kekasaran polis dimata dunia, tetapi, dunia luar sudah biasa dengan keadaan serupa semenjak kebelakangan ini. Gambaran perilaku perusuh dan polis di lain-lain negara adalah lebih teruk dari gambar-gambar yang diperolehi dari sini, oleh yang demikian, kesan keatas tindakan perasangka buruk pembangkang kepada rakyat luar negara adalah rendah dan tidak akan berpanjangan. Kesan yang amat kecil, seperti membuang garam kelaut.

Bershit reformasi – ha ha ha ha, kena tangkap

Annuar demam kena “tombak“, Ambiga kena tangkap, Haji Hadi kena tangkap, he he he, Ngeh Koo Ham kena tangkap, Sivara Rasiah pun kena rasa tangkap, Dzulkeefly pun kena tangkap, semua geng reformasi kena tangkap.

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Kawan Nik Aziz kena tangkap, Koya Latheefa Koya koyak, pun kena tangkap,

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Tian Chua kena tangkap

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Kena tangkap polis gigit polis,

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

KJ kena tangkap

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Gelak sakan, bunyi besar sampai 300 ribu,

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Kena tangkap polis

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Ibrahim Ali tidak kena tangkap

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Ibrahim Ali cekap.

Sam Ketot mana?

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Ha ha ha ha,

Dia montot, susah cari.

Kah kah kah

Kah kah kah

Kah kah kah

Sam Ketot.

Lim Kit Siang threatens Najib, like Libya’s rebels do to Gadaafi

It’s not too late, Kit Siang tells Najib, by Clara Chooi 

KUALA LUMPUR, July 8 — DAP’s Lim Kit Siang launched his final plea this evening to Datuk SeriNajib Razak to allow Bersih 2.0’s rally tomorrow, warning the prime minister that any clampdown would forever haunt his administration.

The Ipoh Timor MP also urged the police to “search their souls”, reminding them that their duty is to protect human rights and not to “suppress them.”

“Wherever he may be, there is no way the Prime Minister Datuk Seri Najib Razak can disclaim responsibility for any crackdown on human rights and civil liberties of Malaysians tomorrow.

Libyan's rebels threaten a black African

“It is not too late for sanity and good sense to prevail and for the prime minister to ensure that tomorrow, July 9, will not enter the annals of Malaysia as a black day for democracy and human rights in Malaysia — a day darker than the Operation Lalang of 1987,” he wrote in a statement today.

Never in our political history that we know of where leaders of any opposition party had made a serious threatening to the leaders in the government, except today where we saw Lim Kit Siang did so because of his obsession to a fair election rally which  in fact was a political rally to gain lost popularity from voters in the city centre.

We feel, the opposition parties are rallying to the tune of the Arab Street, and we, all responsible Malaysian have the  right to object to such calling by undemocratic means in the power struggle for the government. We demand all these politicians to stop this nuisance behavior at once.

Ambiga in Purdah, be carefull, it’s unlawdull to wear Purdah in Paris, and in KL tommorow.

Police are cordially requested to undress those with purdah to check whether the wearers are men or women, or Ambigas. It could have been Lim Kit Siang, or his son, Lim Guan Eng, or Annuar Ibrahim himself, if it isn’t One Azizah, or Mat Sapu, who knows, or may be Haji Hadi, or Nik Aziz, who had bought the outfits while in Mecca recently, or perhaps Taliban armies who have been brought in by Mat Sapu, we don’t know.

So, better for police to undress all these people when they arrive at the checkpoint!.

Please make sure our safety in the city is top-notch.

after marketing failure blaming game is next

Lim Kit Siang accuses the government as being unfair to make Bersih 2.00 illegal.

In Penang, Lim Guan Eng said demonstration wasn’t good for his government but he fully supported a proposed demonstration by 100, 000 people planned by Bersih 2.00 on July 9 against the federal government.

The walk of 2,000 people or so at his office in Penang two days ago reported as violence.

The proposed walk of 100,000 strong projected as a “peaceful and tranquillize evening walk”.

Somehow,  all these do not sum up.

Ahli politik Malaysia cari makan bercakap besar dengan agenda Bersih

An Afghanistan National Police (ANP) instructo...

Image via Wikipedia

Tidak pernah saya lihat ahli politik berkerja keras untuk mencari makan dengan bercakap besar dan bergebang gebang sedasyat sekarang ini setelah mereka mengetahui PRU 13 sudah dekat.

Jikalau kalah mafundi didalam PRU 13 nanti, kalah jadi MP, habis peluang cari makan dengan elaun MP, CM atau ADUN.

Apa mereka boleh buat selepas kalah? Jadilah orang-orang seperti Sakmangkol AK 47.  Pelajaran kurang, pengalaman berniaga zero, bercakap kosong didalam urusan cari makan adalah amat rumit, kerana terpaksa duduk ditepi jalan letakkan satu bidang kain kuning dan ubat ubat penguat bathin lelaki, terpaksa berbohong besar memberitahu orang di tepi jalan kuasa tongkat Ali.

Itu sahaja kesemua mereka ini boleh buat, dan dengan adanya Harakah, peluang menjual ubat kuat itu dinilai 99.9 % akan berjaya kerana didikan pengetahuan dari Harakah hanya dibahagain itu sahaja kecermelangan nya. Yang lain-lain asas kehidupan ahli politik ini tidak di suburkan.

Manakan tidaknya, mereka pandai bercakap kosong dimana mana sahaja, dan setelah diberi peluang menikmati gaji lumayan selama 3 tahun, apa lah yang dia orang semua memberikan kita pembahruan?. Mereka memakan gaji buta selama ini, dan sekiranya kita yang melakukan kerja sebegitu harus mereka akan pancung kepala kita.

Itu lah keadaan kita setelah memilih mereka meneraju Selangor, Kelantan, Kedah dan Pulau Pinang.

Mengapakah begitu jadi nya?

Pertama, mereka tidak ada kerja, kedua, mereka tidak berpelajaran tinggi, ketiga, mereka pandai berbohong, dan keempat, mereka penipu besar.

Itulah tujuan bersih 2.00, hendak cari makan rupanya, semacam kita juga lah tu.

Sudah lah, resign lah, sepuluh juta rakyat Malaysia  sudah tidak tahan lagi, komer semua, Mat Sapu, Lim Guan Eng, Lim Kit Siang, Annuar Ibrahim, Nik Aziz, Khalid Ibrahim, Karpal Singh, semua mereka ini cakap berkobar kobar, layak jual ais krim ditepi jalan sahaja, tidak payah cari makan dengan meminta elaun dari kerajaan sebagai ADUN, MP, dan CM. PRU 13 nanti komer semua akan dioutsidekan , bye bye.

Pi cari tempat jual ais krim sekarang ini brother, bagi persiapan hari tua dan kalah mafundi nanti, tetapi ingat minta kebenaran Majlis Perbandaran kerana tanpa permit semua ais krim dengan batang batang dan payungnya gua angkat, gua pun itu macam sekarang ini. Ambik engkau.

PAS Nik Aziz menolak sekularisma, ya ke?

Lim Kit Siang & Tony Pua

Image by g™'s Flickr via Flickr

Datuk Nik Aziz menentang segala bentuk atau warna sekularism. Dia berkata ketika merasmikan pembukaan Dewan Muslimat di Shah Alam hari ini. Quote dari MKini:

“Saya menyatakan perkara ini sebagai satu penegasan agar PAS mampu berdepan dengan penjajahan pemikiran dan gelombang sekular yang datang dengan pelbagai warna, ada yang biru dan ada yang merah.

“Walau apa jua warna sekalipun, ia tetap merupakan gelombang jahiliah yang mesti ditolak,”

Amboi amboi, sekularism pulak dah. Beliau menambah dengan nada senyum senyum, quote MKini:-

Dalam konteks Pakatan Rakyat, PAS walaupun sebuah parti Islam tetap bergabung bersama PKR dan DAP yang mempunyai perlembagaan parti yang sekular.

Katanya, parti itu hanya “menentang orang Melayu yang menolak Islam” dengan nama Umno.

Asyik UMNO sahaja yang kena terajang. Ok lah apa kata jikalau kita lihat tulisan kawan baik dan ikrab dia dalam Pakatan, saudara Lim Kit Siang disini yang panjang lebar bercakap dia amat suka dengan sekularisma dan sekularisma adalah ubat kepada kejahilan Melayu Islam, quote LKS blog disini Monday, 7 February 2011, 4:26 pm :-

In praise of secularism

Because we have been led by the Ketuanan Melayu (KM) polity which, unfortunately, has the following European pre-Reformation features:

  1. The general Malay person has little sense of the individual. His focus is towards communal (call it racist) interest and solidarity. He lacks confidence and considers himself weak, thereby dependent on government largesse.
  2. KM created an education system focussing not on science and technology, but on principles like morality, cultural values and religion.
  3. Malay political leaders consider it to their advantage to retain the feudal monarchical system of government. Democracy in this country is nothing more beyond a general election every four or five years.

The KM (ketuanan Melayu) polity operates on the platform of untuk agama, bangsa dan negara (for religion, race and nation). These are ‘un-ISD’ principles.

Catch-22

Malaysia has not yet experienced the ISD reformation, because:

  1. The Malay individual is still expecting special treatment to cure his lack of confidence. It looks like the New Economic Policy and its successors are here to stay. He is protecting his mertabat at other people’s expense.
  2. Religion is not for the individual to choose, but the government ‘chooses’ it for him or her.
  3. The people are fragmented into ‘Malays’ and ‘non-Malays’. This is no way of creating a one-race, one-nation, 1Malaysia political entity.
  4. Good, young and talented people are running away to other countries. One, Singapore, is very happy with this.
  5. Foreign investment is low, while domestic capital is running away. The recent Global Financial Integrity revelation that between 2002 and 2008 as much as US$291 billion have been illegally siphoned out of the country would just make this issue dire.
  6. Public institutions are breaking down. The education system is such that the universities are producing graduates who can’t think or able to have meaningful communication or other social interaction. The legal system is an international joke.
  7. Don’t talk about the essence of democracy in this country: the rule of law has become the rule of men. Equality and fairness is for the connected. Belief in religion (Islam) is mandatory.
  8. Corruption is epidemic. as hinted by (iv) above.

How can Malaysia get out of this rut? It’s a complex question with no definite answers. But I propose one possible solution – by it becoming an ISD nation!

So, to my friend Ali and others with similar thinking, there is, after all, something to be said for the Malays to begin accepting secularism as a cure for this ‘Malay problem’.

Anta tentang dia orang dulu lah. Buat apa sibuk sibuk hendak cakap kepada kami supaya menentang UMNO. Tak payah, anta buat kerja anta dahulu dan tentang orang yang suka “Gulai Krisma, oh apa Sekularisma?”. Lepas itu baru lah kita berkira-kira dengan orang lain. Rumah tangga anta pun tidak boleh dibetulkan, macam mana hendak suruh pasangan baru ikut contoh baik dari diri anta. Anta ini bercakap sedap mulut sahaja ya. Gulai Krisma la pulak.

Kenapa ni, dua kepala berlainan pendapat, dan bila anta bercakap dengan Muslimat PAS yang jun melejun itu anta marah kan UMNO kerana menentang orang Melayu menolak Islam dengan nama UMNO. Bila anta bercakap dengan LKS, yang suka sekularisma, anta diam.

Hendak tanya sikit lah, apa kah bendanya sekularisma didalam pengertian diri anta, yang ana tahu ia membawa maksud seperti berikut quote:-

Secularism is the belief that government or other entities should exist separately from religion and/or religious beliefs.

Adakah anta bermaksud, orang Melayu Islam UMNO tidak harus terima sekularisma, tetapi Muslimat Pas boleh terima kerana, LKS pun memuji sekularisma sebagai ubat kepada kejahilan Melayu di Malaysia. Mungkin Muslimat bertanya datuk “Apa datuk? Gulai Krisma, Gula kasi mai?, apa datuk?”.

Anta ini tentang sekularisma dalam apa hal sekali pun, tetapi sahabat baik dan rakan seperjuangan PAS pulak terima sekularisma. Macam mana ana hendak faham ini.

Apa hendak jadi dengan PAS jikalau orang bercakap itu tengelam timbul dalam isu penting ini. Pulak tu, ambik kesempatan keatas Muslimat yang mungkin tidak begitu faham tentang LKS kawan rapat Pakatan setuju mengambil kira sekularisma.

Ramai orang lemah fikiran fening fikirkan masa depan PAS ini.

Mat Ell #eekaawordpresscom