Making a short trailer is dangerous

When you make a short trailer or video for some reason, you probably need to define the purpose, the need for the video, or by some story telling technique tells what messages you want to tell the people who view your video.

If by using a story telling technique but when it doesn’t give a proper message and gives a misleading message instead the video maker is responsible for his or her work in the video.

It’s nothing wrong with dogs, perhaps Islam has very interesting views on dogs. But, the short video uploaded by Maznah is too short and doesn’t determine what she was actually doing.

By watching the video, people draw a wrong conclusion about her attention, as it seems.

She, by uploading the video, is acting to deceive people with a message to imitate Islam’s followers prayed using dogs.

Further, it gives viewers wrong impression as if she proposed that those who perform prayers are similar to a dog.

This is a dangerous act by a person with no experience in making a video. She should consult some expert to do this kind of video.

And in my view, ignorance of law shall not make an excuse to liability under due care for wrongly creating uproar in this multiracial and multireligion state.

She must state the purpose of her video at the beginning of the trailer so as not to confuse people with her overall video message.

Advertisements

Tidak menghormati agama Islam dan negara dari kalangan muda mudi bukan Islam

Telah menjadi satu kepincangan dalam perbuatan di kalangan pemuda pemudi bukan Islam, terutama kaum China, dimana mereka telah mengambil jalan sempit dengan memperolokan agama Islam, moral negara Malaysia dan tahap kerhamonian para penduduk berbagai bangsa di Malaysia ketahap yang paling kritikal.

Bukan sahaja dari perbuatan di kalangan pemuda pemudi bangsa China, malahan juga dari penerbit surat khabar di negara ini begitu gemar untuk mempersendakan sebahagian aktiviti umat Islam, seperti dalam amalan berpuasa di bulan Ramadan, dalam amalan umat Islam melalui azan di masjid masjid, dan lain lain perkara yang dahulu nya agak sensitif untuk di permainkan dan serta  di ejek. Amalan berkhawin lebih dari satu isteri sehingga empat isteri yang di amal oleh umat Islam juga bukan sahaja di perolokan, malahan di sindir dengan jenaka yang amat kurang menyenangkan dan serta menarik minat provokasi.

Bagi mereka ini, sudah tentu tahu tentang pergolakan rusuhan kaum kerana tindakan serupa telah banyak terjadi di luar negara. Walaubagaimana pun, mereka di dapati kurang mengambil iktibar dari rusuhan tersebut, dan merasa selamat untuk menghina kaum Melayu serta umat Islam lain di negara ini kerana ketolenransi yang tinggi di kalangan pemimpin, dan juga rakyat Malaysia, terutama nya kaum Melayu.

Toleransi itu sudah pun nampak menurun tahap kesabaran, sehingga ada kaum Melayu yang telah menculik dan membuli pemuda China sebagai jalan cepat membalas dendam.

Untuk mereka yang tidak mengetahui bagaimana pembunuhan berlaku di luar negara diatas dasar penghinaan kaum dan agama keatas sesuatu kaum yang lain, saya suka memperlihatkan contoh di mana ketolenransi umat yang di cerca agama nya dan di halang dalam kegiatan ekonomi boleh menjadi tidak rasional. Contoh terbaik ialah kejadian 13 May 1998 di Jakarta.

Tidak perlu lah saya bercerita panjang tentang peristiwa ini, dan cukup lah bagi saya mempamirkan gambar-gambar yang tersebar di internet, bagaimana pergaduhan dan pembunuhan boleh terjadi, bukan sahaja diatas penghinaan agama, tetapi juga keatas kesempitan ekonomi dari sekatan kegiatan monopoli kegiatan oleh hanya satu kaum di negara itu.

may 13 jakarat 3

Di potong kepala dan di pamirkan di Jakarta May 13, 1998.

may 13 Jakarta

Di bunuh dan di tarik di jalan raya.

may 13 jakarta 2

Di rogol beramai ramai. *Ada berpendapat gambar rogol atas adalah gambar palsu. Saya tidak tahu samada ianya palsu atau tidak. Walaupun begitu contoh ini menunjukan cara mereka di rogol bergilir gilir. Lebih 500 wanita di China-Dolled kan, dan ada yang di sula.

indon

Gedung dan shopping komplek dan peralatan pejabat kepunyaan China di bakar dan ramai terkorban.

Penghinaan keatas agama orang lain, bagi mereka yang tidak ada pelajaran agama, adalah satu sikap yang amat bodoh. Tetapi oleh kerana ianya timbul dari perasaan riak dan sombong, persendaan dan penghinaan dari kalangan ini telah membawa kepada pergaduhan yang membunuh hampir 120,000 ahli masyarakat China dan lebih 500 gadis sunti China di rogol dan dibunuh.

Tolenransi sesuatu umat keatas penghinaan akan tercabar dan merudum dengan melakukan kelakuan super sensitif, dan membawa kepada perbuatan yang tidak rasional. Bila ini terjadi, maka masyarakat yang telah lama hidup harmoni akan bergolak dan peristiwa berdarah seperti 13 May 1969 di Malaysia, mungkin akan berulang. Cuma nya, kali ini berkemungkinan contoh contoh perbuatan pembunuhan dari luar negara akan menjadi ikutan kepada mereka yang amat kecewa dan tertekan.

Kemungkinan mereka yang menghina agama merasa berani, timbul dari perasaan megah dan sombong diri, dan perasaan berani tersebut adalah hanya  pada zaman yang aman. Apabila keadaan negara dan masyarakat tidak lagi aman kerana sikap acoh tak acoh dari kebodohan dan kesombongan sesetengah golongan, percaya lah perasaan berani itu tidak ada apa-apa makna besar. Ini kerana, umat Islam di negara ini berterabur diseluruh negara dan juga luar negara, dan mereka boleh bertindak lebih berani dan lebih aggressif dari mereka seperti kejadian May 13, 1998 di Jakarta.

Waspada dengan perbuatan jahat dari hati anda yang tidak boleh mengawal perasaan terlalu berani melawan orang ramai.

Malays become Batman and Spiderman, because of too many insulting remarks on Islam

Batman as he was depicted in Batman: The Anima...

Batman as he was depicted in Batman: The Animated Series (1992–1995) (Photo credit: Wikipedia)

Sadly, there are many alarming stories involving non-Muslims, especially the Chinese youngsters, who were making fun out of the Islamic faith in the social media; Facebook, YouTube, and Twitter.

The authority seems very slow in making arrests or taking appropriate actions to stop the sad behaviour of the youngsters and in many cases slapped only with a warning notice.

The first case involving a Chinese from Taiwan who made fun with Negara Ku and Islam was only served with a reminder and warning notice.

In Pakistan, a person who insulted Muslim and made fun out of Islam which is a similar offence as in our above cases was imprisoned for life.

In Mexico, when Police and the authority is unable to defend their neighbourhood for whatever reason, the locals become a vigilante and control the area themselves.

As the result of slow action by the authority, local people are taking the law under their own hand. Malays frustrated with the above delay had taken the law into their own hands and became Batman for the very first time. They have kidnapped an offender, accused of being the person who wrote nasty things about Islam, physically abused him, and left him naked by the roadside.

The kidnappers however was immediately napped by the police later.

The thing is this, if the Malays want to be a Batman, then be a real Batman, by doing so, please reduce the numbers of bad youngsters among us from offending Muslim and make fun out of Islam religion. In being a Batman, and as a Batman, he has never been arrested by the police.

Our Batman, however, was arrested by the police.

There are many others who never been caught by the police. The snipers in Kota Bharu, and around in the country. These people however are Badman.

If you want to be a Batman, please joint force with the police. Batman can reduce crime among us. A dangerous offender is of course a person with the ability to make fun about other people’s religion. That is an offense for a life imprisonment in Pakistan or perhaps, by beheading in Saudi Arabia. Therefore, hope our authority can act as fast as it can and arrest the offender before our vigilante or Batman and Spiderman take to the street.

A severe penalty is expected on these offenders.

We’re not that far away, the Muslim and the Christian

English: Mr. Mohamed Badia -General Guide of M...

We aren’t that far away from the phenomenon in the Rakhine state and the Sinai. We have been spooked. We have been eating the same food of a religious chauvinism as much as they do, the Rohingya and the Buddhists, the Coptic and the Islamic fundamentalists in the Al-Ikwan Muslimin of Muslim Brotherhood, the DAP evangelists and Perkasa fundamentalists, and the PAS extremists. Soon, most of you will have amputated legs as the result of it, a similar cure for diabetes or, perhaps, worst, death.

Josep Marino, the Archbishop from Vatican, is as good as Father Matthew Awad, a Coptic Orthodox Christian who mourned the death of hundred of his followers in Alexandria. But Mr Josep is different from that of Matthew, he brings a germ that will cause a new disease, religion chauvinism, into this country.

Father Matthew was accused of converting Muslims to Christianity, and when the revolution occurred in 2011, he was a famous man, among the Coptic, as almost all Islamist fundamentalists in Alexandria were looking for him.

He was lucky, but not Maldy Laway Habib, a 59-year-old elderly of a church, found in a grave a week after being shot down.

In his own words, Father Matthew said that Muslim fundamentalists were killing their parents, the elderly, kidnapped their women, and burned their churches. Does it sound similar happening in the Rakhine province?. He said, since the revolution, Coptic like he had to live in fear of their lives. He had been forced to live apart from his family because of his faith. Today he lives in Brighton, UK.

Others in El Arishi, in the Sinai province, are not so lucky like Father Matthew. They were accused of siding the Egyptian army in the recent 3 July coup. They were hunted and killed every day since then.

The growing anti Muslim Brotherhood in Eygpt as it were is the result of a change in the mindset of people around the world. The people of UAE, and the masses of Middle East. They thought of making the Muslim Brotherhood a terrorist group.

Back in our own nation, the religion chauvinism disease has been diagnosed. Persons the like of Vivian, Alvin, Hannah Yeoh, Ibrahim Ali, Namwewe, Nga Ko Ming, on one side, and Dr Hassan Ali, Nassarudin, and many more on the other side, we are all being spooked. Time will tell you, then who among us will have  our legs amputated to cure this disease. We must not wait until some of us were wiped out as the Rohingya in the Rakhine province. This is a dangerous disease, worse than HIV.

Mat Ell, the burger seller man.  (Author)

Kingdom of Heaven – Malaysia

kofh2

It is fascinating when some envoy from the Vatican came into this majority Muslim country and said “We fully support the use of word Allah” on his very first day steeping on the earth named “Kingdom of Heaven, Malaysia”.

When all Muslim NGOs in this country voiced dissatisfaction and umbrage over the statement made by this diplomatic envoy from the smallest area of the world, our very own Dr Paul, the Catholic Bishop, gets astounded.

paul

Oh well, then I remember how King of Jerusalem with a pretty lady’s sister in the famous movie the Kingdom of Heaven, gets astounded when Saladin was preparing to wage a war into Jerusalem after circling the city for a few days.

kofh

Then the King of Jerusalem was well-loved by all Muslims, Jews, Christian and other religions. Not long after that some envoys who were standing for the Orthodox Christians from Europe were hoping to widen Christianity believers, control Jerusalem and the region forced enter the circle of the King in Jerusalem. When this intention was successful, and the King was in their control, The Templers used the oppurtunity to kill most Muslims.

kofh1

May be that was in the history, I don’t know. The one that I read over the weekend was about a story how a fiery monk in Mandalay known as Burmese Bin Ladin (U Wirathu) gets surprised when Time Cover story has detailed out how his sermons of hate against Muslims almost wiped out Rohingya race in his hometown, and in Burma.

kofh3

This hate and love, and support for a thing that relates to a religion is not a small matter and yon can get astounded with. Perhaps there are people like Saladin among us, or U Wirathu who would get flabbergasted with this seems an innocent statement and would rise to wipe out some place full of Christians or Muslims in this country. I don’t know, but looking at the trend in Asia nowaday, where monks and Muslims can get into “a friendly battle” in a media but in actuality being burned and killed such as in the revolts in Mandalay and Patani, I would not get astounded, but rather I would get worried. Because such a thing can happen anywhere, even in the Vatican City.

A body is seen on a street in Meikhtila

We must see some truth about own strength and the ability to persuade others into believing in a religion. But using other religion’s strength to persuade others into your religion is a kind unfair and uncalled for in any statement.

I don’t really know, but I know pretty well, I don’t like a war that much, just like the one in the movie the Kingdom of Heaven.

Morsi’s famous speech “One year is enough”

images

President of Egypt ousted a few weeks ago by a possible coup, either from the work of the army or the liberals then, a question arises, where all these Islamic organizations around the globe are expressing?

Morsi, or Muhamad Mursi, was the fifth Egyptian President, and the first as an elected member through a democratic election.

A Muslim Brotherhood and an Al Ikwan Muslimin’s party member. A party with a 84-year long history, the story of Hassan Al Bana, the hatred for Jews and the Western colonials and the love for Hitler.

Then, the credo of Allah is our objective, the Quran is our law, the Prophet is our leader, Jihad is our way, and death for the sake of Allah is the loftiest of our dreams.

Then comes the Palestinian, and all other good and bad in the history of the Muslim Brotherhood.

Then comes the jailbreak episode, in which he and his Ikwan Muslimin’s friends were asked how they escaped prison while in the custody.

All these enmeshed his memory. By then, in his last speech before the takeover by the military, he had said persistently, “Hey all of you, “One year is enough”.

There is not such a word in al Quran. The fact that he memorizes almost all of its verses he can only remember “one year is enough”.

He brings forth a voice of hatred among the liberals and the Christians alike. He moved to close down private TVs which spelled the anti-president propaganda, but allowed Brotherhood’s TV Channels to disperse anti-Islam.

He wrestles judicial institution, harassing judges who aren’t aligned to his Muslim Brotherhood. He appointed all senior and important posts in government with less experience Brotherhood’s members.

This is because he thought of winning more that 50% votes and as an elected president, he was entitled to threaten people who were opposing him.

And he can say one year is enough.

Do you think one year is truly enough?

You are talking about ruling nation of 84 million, diversity of people, weak, strong, rich, and poor.

Hadi Awang, I would urge you to read further on this person’s character to know why he was brought down and expelled.

Morsi is a Quran reader and memorized all pages

Eighty years experience and comprising members from all Orthodox Muslims around the Middle East, the Muslim Brotherhood is one of Muslim parties that are obsessed with building a country that is totally Islamic assimilating the Prophet Mohamed’s administration.

And Morsi was the man, the Muslimin Brotherhood’s choice when he won the presidential election last year. Only now he is a man with a lot of promises and or perhaps has forgotten which verses of the Quran he needs to understand and uses to help him keep up his presidential palace and office.

In equal if not slightly lower in the international arena standard is our Hadi Awang. He memorizes Quran and knows every verse of the revealed book as he speaks to crowd practically every time he is on a public speaking round in the country.

Now we ask, what is wrong with the Quran knowledge and using the knowledge in ruling a country that failed to give peace and stability to the people of a country?.

Is there anything else beside knowing and memorizing verses of Quran which makes a progressive leader of a Muslim country like here in Malaysia?.

Dok acu cuba, Sapa La Ni kita tadak Gapo Gapo, Perit Senghoti Sampai Putih Anak Mato, Baik Kito Alih Raso – Aku anak mudo Kelantan nak TUKAR

Bol La wei, Bo La wei 8 X

Ore (orang) Kelantan
Mari Kita Renung Tilek dan Pandang
Setaro Mana Nasib Kita Masa Depan
Kalau Tadak perubahan
Lama Benar
Kita Dok Nanti Tengok Tahan Sabar
Orang Ramai Puak Demo Tak Hirau
Janji sokmo (selalu) tiap penggal

Bo la wei 8X

Dok acu cuba
Sampai La Na Kita tadak gapo gapo
Perit senghoti sampai putih anak mata
Baik kita alih rasa
Kalu lah Gini (begini)
Tak leh silap serupa dulu dulu lagi
Tok Sir (mau) kena tipu acap acap kali (selalu)
PILIH LAH HOK TUNAI JANJI.

Chorus

“Serabut Dalam Perut
Kena tubit cari make
Demo Ni Sikit Rabut
Tak Mikir kah Ore Kelantan
Buka paip air
Tengok tengok air kuning
Jangan kan nak minum
Nak mandi pun rasa runsing”

Hey, Bo Lah wei…… 8X

“Habis bukit bukau
Demo sodak (rata) demo jual
Sampai ke ladang rakyat
Demo kutip demo gadai
Dengar pulok khabar
Demo gomo (ambil) tanah bandar
Orang muda sesal
Padang bola pun demo gaha (rampas).
Sampai sudah tika
Kita bangun Bangkit asal
Pakat kita kiro
Hak lama kito tukar
Buat perubahan
Lebih molek lebih comel
Serupa tempat orang
anak cucu pun tumpang senang

Bo La wei….. 8X

NIK AZIZ, CUBA LAH NANGGIS SELEPAS DENGAR LAGU DIATAS, KERANA SEDIH NYA HATI RAKYAT SELEPAS 23 TAHUN, TAK DAK GAPO. SAYA BETUL BETUL KELUAR AIR MATA KERANA IANYA TERSUSUK DI HATI SAYA MENUNGGU 23 TAHUN UNTUK PULANG KE KAMPUNG HALAMAN UNTUK BERKERJA MEMBANGUNKAN NEGERI SAYA. TETAPI SAMPAI HARI INI TIDAK ADA APA APA>>>.

Ajar agama rakyat menjadi pelacur, buat jalan minta derma, asyik nak tunjuk buat kerja riang riang pecah tanah!

Kata ajar tentang agama, semua benda pun berasas agama. Tiba tiba, anak anak dara sunti Kelantan tinggalkan ajaran agama PAS, terus pilih ajaran LGBT menjadi prostitutes. Atau pelacur, atau jual “rit-rit”.

Kenapa? Katakan agama PAS dalam!. Sampai kan sembahyang bawah pokok pun di mestikan. Walau pun masjid dekat. Fardu tu fardu ini, ayat itu atau ayat ini. Semua hafis. Akhir akhir anak anak dara di Kelantan jual burit. Hafis apa lah komer semua?

Apa tidak cukup ayat ayat penting kah didalam amalan agama komer semua.

Tidak kesian kah kepada rakyat yang menderita tidak ada jalan sesuai mencari nafkah? Engkau ajar lah apa pun tentang agama, bila gaji average hanya RM400 dan belanja untuk sara hidup naik sampai 300 % dengan kenaikan harga harga barang barang perlu, macam mana?

Sekali jual RM100. Dua puluh orang tekan, termasuk yang pakai jubah dan kupiah, mereka dapat RM2,000, tentu sama level graduate bekerja di Maxis atau Bank Muamalat. Dapat extra elaun layan tok lebai dua tiga ratus lagi, sudah tentu hidup senang.

Dah tu macam mana?. Kilang tutup, supermarket dah penuh, jadi kerja di pejabat PAS pun mungkin kena cop, baik lah kerja sendiri.

Beri lah kerja kepada kumpulan terdesak ini dengan menyediakan kerja untuk mereka. Kamu dah perintah 23 tahun. Kemana pergi otak kamu semua.

Stadium Beijing di Bukit Bunga – he he he, mana mu leh lawan!

Pak Dogol:” Aduh, Stadium Beijing tuh!, bila boleh main bola bang?!!”

Nik: “Heh, la ni pun boleh main dah. Saya amat gembira kerana semua rakyat kito boleh main bola dari hari ini. Kalah lah Manchester United”.

Pak Dogol: “Boss, pssst, tu hok banyak tugu pecah tanah tu, gertak Pelik Bang, pelabuhan atas Darat KK, pelabuhan Sri Tujuh, BB P Kubor, Depu corridor, tu bila nak jadi.

“Tu lah, tidak ada orang buat pelabuhan atas darat, boss seorang saja buat, macam mana boss, bila siap? Kalau siap kapal dari laut tu macam mana di tarik naik atas darat?.

Nik: “Baso Pak Dogol nih, tak reti kah kita Isle. Bila Isle semua boleh buat. Walhal kapal laut mendarat atas darat sekali pun.

Pak Dogol: “Ya ka boss?.

Nik: “Mu nih tak minum air Tok Guru kah?. Nak lawan lawan. Cuba minum sebotol, lembut hati tu sikit. Tak lawan aku.

Pak Dogol: “Boss, ore tak sey demo dah. Orang naik jemuh dengan belawok jenis “ulamak inside” nih.

Nik:”Siapa kata aku “ulama inside”, aku memang ulamak outside dan inside, baso benggong.

Pak Dogol: “ok ok ok, jom main bola.

Nik: “Nak main macam mana, stadium tak siap lagi. Stadium Beijing tu di Beijing dah siap. Sini 23 tahun lagi siap lah.

Pak Dogol: “Pulak, kakas nih, baso belawok atas darat dari semenjak dahulu kala.

Banyak kali kena hack oleh hackers, aduh heh!

Tak faham lah. Dah beberapa kali kena hack. Aku tak pernah fitnah fitnah orang. Lagi lah pulak guna bahasa sakit telinga. Tak pernah.

Tapi kena juga.

Engkau tau, bila buka blog hendak post kan cerita, tetiba wordpress kata blog engkau dah langgar peraturan antarabangsa. Mak eh. Langgar undang undang antarabangsa. Sejak bila pulak nih. Kalau Jacel Kiram tu okay lah juga kerana memang dia langgar peraturan antara bangsa.

Buat report pada wordpress dan cakap pada mereka bila masa aku langgar undang undang antarabangsa. Aku pun ada term untuk berblog antarabangsa. Tak koman nya blog kita tau tak.

WordPress jawab: Blog anda tak buat apa apa salah. Terus kan berblog. Hantam itu PKR, DAP dan PAS kuat kuat, sampai lenyek.

La. Engkau percaya?. Bab hantam tu aku tambah lah. Apa aku nak risau. Aku rasa si Kiram buat hal dengan aku. Dia tak suka Maleek suruh dia telanjang bulat menyerah diri.

Jaga jaga lah komer dengan si Kiram ini. Berblog empat tahun nyaris hilang weh. Pandai juga mereka tang internet wifi dan lain benda nih ya. Aku ingat dia orang main jampi jer.

Keperibadian dan penampilan diri memisahkan ahli Pas dengan ahli Umno, bukan agama Islam.

Negara kita berada di antara yang termaju di Asia Tenggara. Maju di iktirafkan keatas keadaan sosial ekonomi, infrastructure, dan sistem pemerintahan alaf baru, tanpa membebankan penduduk.

Penduduk di beri kuasa memilih jalan hidup mereka tanpa di paksa, dan mereka di benarkan oleh pemerintah mengamal kebudayaan masing masing tanpa sekatan selagi tidak mencampuri kebudayaan warga negara lain.

Rata rata memilih untuk mempamerkan kehebatan masing masing, dan Malaysia memperolehi kehebatan ini dari semua kaum.

Diantara barisan para penduduk ada yang berfikiran pasif, dan tidak menerima pertukaran didalam sistem kehidupan yang baru, kerana pemikiran filasafah Islam yang kolot dan ketinggalan.

Menentang dalam adat berpakaian, menentang dalam adat bersosial, menetang didalam serba serbi perbuatan baru dan masih mengagongkan corak pemikiran lama.

Sesungguhnya kaum muda telah lama mengikut rentak pembaruan dan meninggalkan kelompok yang mempunyai fikiran sempit dalam usaha memberi kebahagian kepada umat.

Agama Islam adalah agama progresif. Dan apabila ianya di letakan sebagai agama yang berbentuk dorman yang pasif dan tidak maju, maka segala perbuatan para pengikut juga bertaraf pasif, dorman dan tidak maju.

Sebenarnya ramai telah meninggalkan fahaman itu, dan ianya bukan kerana agama Islam yang di bawa oleh Pas, tetapi kerana fahaman Pas terhadap Islam yang amat kolot dan ketinggalan zaman

Jikalau dibiar kumpulan ini bersendirian, kita akan lihat kumpulan ini akan menjadi sebuah kumpulan yang serupa dengan penganas Sulu.

Maulidur tokong dan orang minyak Kelantan

Lim Kuan Yew pakai songkok bersahaja bila jumpa pengundi Melayu.

Dia tidak ajar Lim Guan Eng, seorang bukan Islam, supaya meletak gambar dia sebagai ketua agama Islam menyambut maulidul rasul.

Lim Guan Eng sudah kekurangan ajar. Dia tidak percaya bahawa Allah itu satu dan Nabi Muhamad itu persuruh Allah. Malahan dia percaya Allah itu tiga roh, anak, bapa dan dewa besar. Mana mungkin dia percaya Nabi Muhamad itu persuruh Allah?.

Tetapi bila rakyat Penang pilih dia jadi CM, dia yang pertama menjadi orang dominan mempraksikan gambar beliau sebagai peneraju maulidul rasul menyambut keputeraan Nabi Muhamad. Seolah olah dia percaya Nabi Muhamad itu persuruh Allah dan nabi bagi seluruh umat dunia.

Sedangkan pada hari Natal lalu dia berkata Allah adalah anak tuhan dan bapa tuhan serta menyeru orang Islam menerima bible Melayu mengandungi terjemahan tuhan seperti itu sebagai Allah.

Apa jenis manusia seperti dia ini?. Megah dengan perkataan CM adalah perbuatan budak budak sehingga kan semua twitter dia itu di tullis dengan tulisan cmlimguaneng.

Dalam urusan penting seperti kepercayaan agama pun beliau berkelakuan seperti budak budak yang tidak matang. Mana mungkin agama menjadi mainan budak budak kecil yang kurang akal dan budi bicara?

Semenang nya Lim Kuan Yew belum ajar Lim Guan Eng lagi itu sebab beliau menjadi kekurangan ajar.

Setahun dua ini ada orang minyak di Kelantan. Minyak dalam laut, minyak dalam bumi, mungkin sedikit masa lagi minyak atas bulan.

Semua nya hak rakyat Kelantan. Tak sempat nak hujah saman injunksi Petronas, perut bumi di Kota Bharu ada minyak, dan menyinggung Petronas dengan berkata “sorry ya, chop aku punya, hang pi jauh jauh, aku dan rakyat Kelantan hendak korek dan sedut minyak itu sendiri”.

Tenganga penduduk Kota Bharu. Habis lah Petronas sekali ini. Husam korek minyak. Petronas kena hantar surat minta royalti dari Husam pulak.

Itu baru hendak kaji ada minyak atau tidak di Kota Bharu. Belum jumpa lagi tu. semacam kambing lah, baru kaji boleh pelihara atau tidak. Bila pelihara di dapati tidak hidup. Mati.

Jikalau Pusat kata hasil bumi di jumpa di daratan dalam mana mana negeri persekutuan adalah hak kerajaan pusat mengendalikan urusan pengeluaran hasil yang di temui, tentu lah Husam akan tubuh NGO Korek Kelantan, KK, (korek korek ganti R) membantah undang undang itu.

Dalam kehangatan berdebat isu seperti itu, Husam tentu akan guna formula sama dengan membuat liputan akhbar menyatakan Kerajaan Pas Kelantan menemui minyak di bulan, mengambil sempena lambang Pas yang bulat seperti bulan.

Pada masa itu saya ingat semua rakyat Kelantan akan terus undi Pas. Buat masa ini, ramai sudah tinggalkan Pas, dan memihak kepada Umno dan BN. Husam semakin hari mengigit jari.

Memang baik sangat jikalau Husam mahu rakyat Kelantan undi dia pada Pru 13 nanti, dan dia harus mengistiharkan Pas telah menemui minyak di atas bulan secepat mungkin, yaitu seboleh boleh nya sebelum Februari 2013 nanti. Tentu seluruh umat langgit akan hantar surat minta sedikit royalti dari dia, dan Pas akan menjadi kuasa besar di alam angkasa lepas.  Tentu Ayah Pin bersetuju benar dengan pengistiharan itu dan akan bergembira yang teramat sangat.

Ps: Datuk Sheik Musafar pun kena minta surat dari Husam bila melepasi bulan nanti. Husam takut nanti tak pasal pula Datuk minta royalti minyak bulan. PAS menjadi parti seluruh kerajaan langgit. Adoi…., begitu lah kesudahan nya.

Aku tak faham ngapa gang pakatan bolih dengar kata URKO, the apes, datang KL nih!!

malam himpunan rakyat 103

I Malaysia, kata URKO. Wow, tiru Najib ya, tak malu, siang malam bantai Najib dan Rosmah, sekarang pakai lambang 1Malaysia.

Udah, katakan perhimpunan Shamsidar, ngapa tunjuk satu batang jari. URKO, hang sepatutnya tunjuk dua batang jari. Tanda Peace. Tau tak. Ada makna sikit, buat sesuatu benda nih, tunjuk lah dua batang bro, dua batang jari tuh. Baru lah hang beri tanda peace!. Hang suka kan, jenis hippies-hippies dulu. Hang geng lama benda ni kan?.

Lagi pun bermakna beb. “Satu, untuk achmenn, dan satu lagi, untuk achjuar”. Dua batang batang jari beb. Peace tuh. Atau, payah-payah, engkau tambah kesemua lima jari, lagi eluk. Tanda hasrat engkau dengan LGBT. Lagi best tu, Urko weh!!. Nak kena ajar lak hang nih, itu ler, masa sekolah dulu asyik ponteng saja, asyik main di atas jalan raya, huh bila dah tua-tua semacam sekarang nih, sudah tak reti hendak fikir, clear, clear. Itu lah pasal nya. Mabuk, setiap hari. Ha ha ha. Aku rasa hang tak sober-sober dari dulu lagi lah, tengokkan perilaku hang nih.

malam himpunan rakyat 203

URKO tua ni pulak!. Pandai pilih pasangan bro. Cam Shamsidar lak. Patut lah hari ini dinamakan Perhimpunan Shamsidar.

Nyanyi lagu apa bro, lagu-lagu dengdut ke, atau lagu ‘alhamdullah”, there is a way ke. Atau there are two ways?.

Hey bro, mana Pok Nik, kata dia nak nyanyi lagu Datuk M Daud Kilau. “Satu Ringgit, dua ringgit, tiga ringgit, empat ringgit, lima ringgit”. Tak nampak batang hidung nih?. Dia hilang tongkat kah?.

Yang teruk aku, tak pasal jer, urko-urko nih, hari ini ada majlis khawin, dah kena lalu jalan-jalan jam di Kuala Lumpur lak. Hey, buat susah mahkluk manusia tul geng urko nih.

PS: Pok Nik, ambik seni kata ni betul-betul sebelum nyanyi ya.

Sama sama jadi sasau. Hey One Dollar, hey two dollars, three dollars, empat ringgit!!!. Hey, Urko, balik tumpang lori. Dah kalah judi.

Separuh hutan di Marang dan di Hulu Trengganu, Trengganu, semua hutan di Gua Musang, Kelantan, dan semua tanah di Pedu Kedah, kena beri pada DAP jika Hadi mau jadi PM?

Kiasan Karpal DAP, DAP mahu Annuar Ibrahim sahaja sebagai PM. Kalau Hadi hendak juga jadi PM, bolih, bukan tak bolih. Mesti ikut kata Ngeh Koh Ham dan Nga Kor Meing, DAP bisa diatur. Ha ha ha ha.

Habis, Melayu.

Habis semua.

Semua tanah Melayu kena beri kepada DAP, untuk PAS jadi PM kali ini.

pasleader

Nampak saja alim, mereka ini alim kucing. Habis harta Melayu di gadai.

UBAH. JANGAN UNDI PAS, MEREKA AKAN GADAI TANAH KITA KEPADA DAP KERANA HENDAK MENJADI PM.

Melayu bukan menyerang Nik Aziz, Melayu Islam menyerang kaedah berlagak sombong dan bongkak serta menyalahi kebebasan beragama Malaysia oleh PAS

Kita bebas beragama, dan agama rasmi di Malaysia ialah Islam

Namum begitu kebebasan beragama itu tidak semesti diguna pakai sehingga menyinggung perasaan orang lain, terutama orang-orang Melayu Islam.

Sekiranya ada sesuatu puak beragama Christian melaungkan bahawa penganut agama Katholik Christian tidak mengikuti doktrin utama agama itu, dan diadakan ditempat terbuka seperti kaedah digunapakai oleh PAS, maka, akan tersinggung pula umat Kristian Katholik dan pergaduhan berasaskan agama akan berlaku didalam masyarakat.

Jangan ingat sebagai sebuah parti yang mempromosikan Islam parti itu layak menjadi sebuah badan yang boleh memperakui corak keislaman didalam negara ini, kerana badan-badan tertentu seperti Jabatan Agama Islam, JAKIM dan lain-lain badan lagi dilihat berhak keatas perundangan dan corak hidup serta syariat umat Islam, di Malaysia dibawah lindungan DDYMM Sultan Sultan Melayu.

PAS tidak ada hak perundangan untuk memberi gambaran bahawa mereka itu sebuah organisasi yang diberi tugas untuk memberi contoh terbaik umat Islam di negara ini. Mereka hanya berhak untuk memberi pandangan kepada ahli mereka sahaja, tanpa paksa . Sekiranya ada unsur paksa di dalam organisasi PAS mengenai corak atau sikap sesaorang ahli menjalani kehidupan mereka, mereka yang dipaksa bolih membawa perkara paksaan itu ke pihak atasan didalam sistem perundangn di Malaysia.

Perkara yang dilakukan oleh kumpulan Nik Aziz dan adik beliau Nik Razi dikawasan umum mengundang pandangan dan perspectif yang berbeza. Pertama, adakah mereka tahu bahawa perbuatan mereka itu akan disebar keseluruh negara, kedua, jikalau ya, apa tujuan kumpulan ini berbuat demikian?. Sekiranya tujuan mereka untuk menyebarkan kepada umum corak keislaman mereka yang harus dipakai olih orang umum, seperti selalu berlaku di dalam pehimpunan sembahyang hajat lain di Selangor, maka apa kuasa mereka ini didalam menyebar perkara seperti itu kepada umum yang bukan ahli mereka? Kita juga mesti menanya mereka adakah penyebaran corak keislaman mereka ini betul atau salah?.  Jikalau berdoa menjatuhkan umat Islam adakah perbuatan itu betul?. Jikalau tidak, maka PAS mesti dipertanggung jawabkan keatas tindakan mereka menyebar perkara salah kepada masyarakat umum. Menyebar perkara salah kepada masyarakat umum khasnya akan melibatkan melanggar banyak undang-undang negara termasuk undang-undang Islam. Sekiranya ini akan mengundang kecelaruan didalam masyarakat maka tindakan perlu diambil olih pihak berkuasa keatas kumpulan ini tanpa kecualian sedikit pun. Mengapa Al- Arqam diambil tindakan, manakala PAS tidak.  Adakah sebuah parti politik dikecualikan daripada undang-undang? Sedangkan PAS telah melakukan benda yang sama pada masa ini, iaitu menyebar benda yang salah. Ini bukan sebuah negara seperti Iran. Malaysia ialah sebuah negara yang rakyat negara ini bebas beragama dan banyak agama lain yang harus juga dihurmati.

Juga harus di ingatkan, Melayu tidak lah ingin melihat Nik Aziz di interview oleh penguatkuasa dan bercakap mengeluarkan air liur dimulut beliau seperti Asahari Muhamad, tetapi beliau harus bertanggung jawab sebagai ketua seperti Asahari Muhamad keatas kecelaruan yang dilakukan semasa ini.

Walaupun bebas beragama, PAS tidak bebas menyebarkan fahaman mereka kepada bukan ahli mereka. Malahan PAS dan lain parti selalu mencerca pertubuhan agama Kristian sebagai sebuah organisasi yang cuba memurtadkan penganut Islam. Corak yang dipersembahkan oleh PAS juga boleh membuka kepada kemurtadan umat Islam sekiranya ianya diterima secara buta tuli tanpa pedoman.

Jadi tindakan yang diambil olih ramai umat Melayu Islam khasnya pada kali ini dilihat akan mengurangkan pengaruh orang ramai kepada parti PAS, dan sudah tentu ianya akan memberi kesan buruk kepada Nik Aziz dalam jangkamasa terdekat dan juga dalam jangka masa panjang. Ini kerana peranan yang ingin dimainkan olih PAS semenjak berbaik dengan DAP dan PKR ialah berpolitik di peringkat nasional, bukan hanya diperingkat negeri Kelantan sahaja. Kemungkinan rakyat Kelantan akan membutakan mata dan memekakkan telinga keatas isu ini besar, tetapi ramai orang Kelantan juga berpelajaran tinggi dan mampu memberi pandangan mereka kepada isu ini serta mungkin membuahkan pandangan yang berbeza dari kumpulan Nik Aziz. Sama ada Nik Aziz dan PAS akan kecundang di PRU 13 disebabkan isu ini, terpulang kepada penerimaan semua mereka yang berada di Kelantan, tetapi, harus ingat, PAS mempunyai banyak isu yang mengelirukan semenjak kebelakangan ini dan isu ini akan menjadi peneraju kepada perubahan minda rakyat untuk menolak PAS secara beransur-ansur dan secara total semasa PRU 13.

Kepada sesiapa yang mengatakan perkara doa KO BN ini tidak akan memberi apa-apa kesan keatas Nik Aziz, sangkaan anda adalah meleset. Sudah ada banyak lapuran polis dibuat keatas penganjur yang mengurus himpunan tersebut malahan ramai juga akan merafat sembah kepada KD YMM Sultan Kelantan supaya tindakan diambil bagi menyekat corak yang selalu dimainkan oleh parti itu semasa perhimpunan yang mana telah menganggu gugat kebebasan beragama umat dan rakyat Malaysia keseluruhan nya.

PS: Bebas beragama, jangan paksa cara awak kepada orang lain dengan menyebar vedio kepada umum. Nasib ler PAS dan Nik Aziz, sudah terlampau batas, 22 tahun sudah terlebih tarikh, dan luput masa, patut buang dalam tong sampah. Mari, ramai-ramai buang dia pada PRU 13, tak der apa dia buat, kita ini miskin adik kakak, mereka semua kaya raya dan berduit sebab jadi ketua politik. Kerja aku pun tak der. Cap Chee Boo betul PAS.

Agama Kristian > doktrin yang akan kecewakan Melayu

Don’t be made a slave as the African Blacks were made slaves by the so called Christians.

Saya ingin cadangkan kepada ustaz-ustaz evangelist supaya mendalami agama mereka itu sedalam dalam nya, sebelum ingin membawa umat Melayu ke agama mereka.

Cuba kenal siapakah Saul of Tarsus. Kemudian cuba fahami Nabi Isa.

Kita umat Melayu kenal siapa kah Nabi Isa. Dia nabi kepada kaum Bani Israel. Di angkat Allah untuk memberitahu kaum Bani Israel mengenai kedatangan Nabi Muhamad, nabi terakhir untuk seluruh umat dunia. 

Bila Adam dan Hawa melanggar perintah Allah dengan memakan buah larangan di syurga, kita semua umat Adam dan Hawa tidak harus turut bersalah sehingga kita dikatakan terpaksa menanggung dosa warisan dari kelakuan mereka. Dalam dunia moden mereka yang melakukan kesalahan sahaja harus menanggung dosa. Dan Adam dan Hawa telah pun di kenakan tindakan oleh Allah dengan di hantar ke dunia. So it is a democracy, those who commit sin shall be punished. Apa kena mengena dengan orang lain walaupun kita dari kaum kerabat Adam dan Hawa? . Tidak demokrasi langsung, ya tak? 

Jadi, dimanakah dosa warisan? No way, tidak masuk akal menanggung dosa orang lain.

Cuba fikirkan, adakah logik Tuhan menghantar anak untuk menyelamatkan umat Adam dan Hawa. Jikalau Tuhan ada anak, siapa kah isteri nya, dan siapa tukang nikah nya, dan bila pula famili ini melahirkan seorang anak bernama Nabi Isa?. Jikalau ada famili-famili dari keturunan tuhan, siapa pula bapa saudara beliau, emak saudara dan lain-lain anggota keluarga. Adakah anak saudara mereka ini membawa kereta laju dan kena saman AES? Ada kah mereka ini mengadakan majlis perkhawinan dengan lain-lain anggota keluarga. Dan apabila ada apa akan jadi dengan dunia?. Adakah Sandy melanggar New York, bila bapa saudara tuhan terkentut?.  Jikalau bapa saudara tuhan sakit perut sembelit dan terkentut-kentut setiap masa, maka seluruh dunia akan dilanda dengan Sandy setiap kali dia terkentut. Sandy di Kuala Lumpur, Sandy di Beijing, Sandy di London setiap kali beliau terkentut. Dan juga bila begitu, adakah famili tuhan itu serupa dengan famili Marcos? dimana isteri beliau ada mempunyai berpuluh ribu pasang kasut? Isteri tuhan ada berapa seluar dalam, bro? 

Jadi doktrin mengatakan Nabi Isa anak tuhan itu adalah sebuah doktrin sampah. Tidak mungkin tuhan menyamai sebuah keluarga  manusia.

Setelah Nabi Isa dikatakan anak tuhan, mereka pula mengatakan sebagai anak tuhan beliau juga Tuhan!!!.  Anak tuhan mesti lah Tuhan. Anak puaka mesti lah datang dari bapak puaka. Jadi mereka menyembah Nabi Isa. Jadi Holy Trinity inilah yang dihebahkan sebagai kuasa spritual agama ini. 

Roh bapa puaka, roh anak puaka, dan roh bini (roh al kudus) seperti bini Marcos, semuanya mempunyai kuasa sama rata, sama bebas, jikalau anak hendak kasut 200 pasang, bapa akan kata, ok you can have them. Emak akan kata tambah 300 pasang. Bapa akan kata “what to do, get them, man”. Begitulah secara ringkas nya tentang doktrin ketuhanan mereka.

Adakah macam itu benda ketuhanan mereka ini?. La, sebuah keluarga menjaga kita semua. Tak masuk akal. Apa jadi bila roh bini, mampus? Hendak khawin lain kah tuhan mereka ini? Atau jikalau roh tuhan itu hendak khawin satu lagi, dimana hendak minta approval khawin dua? Kena pergi ke Betong atau ke Golok di sempadan Siam kah dia tu untuk lari dari isteri pertamaTidak masuk akal. Manusia Melayu Malaysia sahaja buat kerja semacam itu. 

Dan Nabi Isa disalib oleh penguasa Roman, kata mereka, sedangkan Nabi isa dinaikkan kelanggit.  Pendua Nabi Isa, Yudas atau Judas Iscariot, (Yesus Kristus pembelot) yang disalib mereka itu dikatakan untuk menebus dosa Adam dan Hawa. Apa dosa dia bro, hang tangkap orang serupa Nabi Isa, hang salib dia, dan paku dia, sebenar umat hang yang berdosa. Dan hang percaya itu juga membawa erti hang berdosa besar.

Jadi, apa hebatnya agama Kristian DAP ini?, sehingga, DAP bersungguh sungguh membawa agama itu ke Subang Jaya?. Hebatnya ialah kerana mereka anak beranak boleh mencari duit dengan punggutan derma, dan pastor mereka akan mendapat kereta besar, rumah besar dan segala segala nya besar dengan derma itu. Agama mencari makan seperti agama palsu yang lain-lain. BTW, Subang Jaya lubok orang-orang berduit, jadi memang tepat ianya sebuah tempat untuk kebas duit orang!!.

Untuk mendapat ahli mereka mengerjakan aktiviti yang disukai oleh remaja, seperti menari, berjoget, menyanyi, berpeluk-peluk, tetapi roh sebenarnya kepada gerak kerja atau aktiviti tersebut adalah dari roh syaitan, roh yang membawa anda kesatu tempat yang kosong lagi mengalpakan.

Bila kita kata bebas beragama, bermakna anda bebas beragama Kristian dan diharap didalam kebebasan itu anda akan mengenal agama Islam dan terus menukar agama Yesus the Iscariot  itu kepada agama Adin atau agama betul, tidak tipu atau “iscariot”,  dan terus menganutinya. Kerana ianya agama yang tulin lagi tidak terpesong. 

Untuk pemuda dan pemudi Melayu, bila di beri wang, ambil, di beri pertolongan,  terima, bila di tanya tentang Roh, jawab lah Roh Islam itu membawa kami kepada kebahagian murni yang amat agung. Kerana sesungguhnya tuhan kami hanya lah satu, dan Dia tidak merupakan sebuah famili seperti famili Marcos.

Eekaa. 

PS: Aku bukan hendak mempersendakan agama Kristian DAP, aku hanya ingin memperbetulkan akidah DAP yang tersangat ingin kepada Melayu untuk dimurtadkan. Lagi banyak mereka menjalankan aktiviti itu semakin banyak aku keluarkan fakta kejahilan agama Yesus the Iscariot.  Faham?.


Nik Aziz’s Rogol!!!

Image

Spreading words of hatred will justify Talibanised ideology here?!!!.

Afghanistan

Indonesia

Indonesia

Indonesia

Scare to the bones.

Some people want hudud and some other don’t want such a law. And when the opposition group stops it the people can be emotional. They can be reckless too. Just because words are spreading against the other people wish, more so if the wish is a religious belief.

We are here in Malaysia. It doesn’t happen here that way as yet. But as we are similar in nature we can be brutal as well. As a precaution, we need to stop spreading words against other people wish. The wish that relates to religion. Thus far Muslim and other brothers of other religions in this country live happily without a major mishap.

That’s the way foreign people will take over this country, by splitting Muslims and people of other religions, and it is so if the other religion is Christians. They say Christian is the religion of a modern society. So they believe.

We believe the government will see to this country’s security. There is already element of insecurity among us as spreading of words of hatred was so frequent.  You see how Bersih, Suaram, and other NGOs as well as the opposition parties are eying to use the trend in Libya, Egypt, Tunisia, and other middle eastern country to topple this country. So we heard.

So, what would you and me do. Do we have to build a shelter under our homes? Or, do we pack up our food and get ready with automatic weapons? Where do we get these weapons to safeguard our family?.

Oh God. Am I over reacting or am I dreaming?

Scary dream. But they go on doing their business as usual in a private jet!.

This is first time in my life that I am so scared. Aren’t you?. Please get away all of you the communist liked party!!!  Pish…. get off from our back.

No meaning anymore.

Nakoula Basseley Nakoula

Film anti-Islam di gubah oleh kumpulan agama Kristian di kenal sebagai Media for Christ dan di arah oleh pembuat film sex pornography dan perkara ini diketahui setelah pembikin film tersebut di tahan reman untuk siasatan lanjut semalam.

Penulis cerita Innocence of Muslims adalah orang Kristian Asli Mesir (Egypt Copt) pemastautin tetap di Amerika,  Nakoula Basseley Nakoula, dan beliau adalah kaki temberang dan penipu besar dipenjara kerana menipu sebuah bank.

Film ini di promosi oleh sekumpulan orang asli Kristian Mesir dan Evangelical Christian yang anti Islam seperti pemaustautin tetap Mesir di Amerika, Morris Sadek dan Terry Jones, yang membakar Quran di Florida.

Film seperti itu tidak melanggar undang undang Amerika, tetapi yang menjadi kesalahan adalah setelah Nakoula melanggar syarat parol setelah beliau mengunakan internet menyiarkan fim tersebut semasa dilepaskan setelah dipenjara. Tahanan reman untuk siasatan lanjut akan tamat dan mungkin tidak ada apa apa tindakan undang undang walaupun beratus juta umat Islam merusuh di seluruh perusuk dunia.

Beberapa komen dari pengujung website seperti berikut:-

1. Mr Nakoula used a fictitious name to blame an American of Israeli birth. In fact Mr. Nakolula is from Egypt and is a Coptic Christian who did the film to retaliate against the Muslim Brotherhood for their treatment of Coptic Christians in Egypt. Shame on all Arab governments for acting so barbaric without first finding the truth.

2. He’s an Egyptian-born citizen, not American-born. He KNEW what would happen, that’s why he tried blaming American Jews. He is guilty of murder as sure as if he pulled the trigger himself. If he wants to abuse our hospitality, I say ship him back to Egypt.

3. This has Jew fingerprints all over!

Note: Kaki tipu rupanya. Kita pun ada kaki temberang dan kaki tipu. Hari ini, tahun lepas,  ada jenis manusia macam ini. Tipu. 16 September.