Kubu terakhir di Trengganu, sebelum Melayu kena lari ke Kelantan.

Yang Sing Oriental 1

Yang Sing Oriental 1 (Photo credit: loscuadernosdejulia)

Mari kita cakap cakap tentang Kuala Besut.

Dari Kuantan ke Kemaman, Cina berlambak lambak menjatuhkan sauh untuk mencari makan dan hidup di dalam kawasan Melayu dimana 20 tahun dahulu seekor pun tarak nampak.

Aku ingat UMNO dah perasan kot, jadi Kuala Besut adalah tempat gempur terakhir kaum Melayu di Trengganu untuk kawal dari serangan mat laun Cina dari masuk campur hal ehwal negeri kepunyaan Melayu supaya negeri kita ini menjadi Melayu selalu.

Tak susah heh, kita tengok siapa suka bawa Cina masuk bersama jentera mereka, kalau cam tu kita tak payah lah bersusah payah nak tolong mereka ini.

Zaman ini kedua dua parti jadi gembala Cina. PAS pun jadi gembala Cina, semua kerja besar dapat kepada Cina. UMNO apa tah lagi lah, ada barua barua besar di belakang mereka. MCA lah, Gerakan lah, dan hang tahu DAP pun ada dalam UMNO.

Yang peliknya DAP memang ada dengan PAS. Yang menjadi aku bengong DAP pun ada dengan UMNO. Itu, Cinabeng dari MCA dan Gerakan hang percaya kah?.

Tak tahu lah aku, engkau orang pilih lah yang baik. Supaya kubu kuat kita sebelum kena terajang dan lari ke Kelantan di perkasakan di Kuala Besut. Siapa boleh jadi hulubalang supaya kubu tetap utuh, itu lah kita kena pilih. Jangan dengar apa parti parti dia cakap, dengar apa calun itu bercakap. Zaman sekarang menang pun tak guna, Morsi pun menang, tapi keot lepas tak jaga hati orang majoriti. Kita Melayu, kita majoriti. Kita dengar calun yang di lantik dan dengar apa dia cakap. Boleh perang dengan Cina tak? Jikalau jadi barua Cina baik tolak kesemua dan rakyat semua jadi wakil rakyat. Apa macam?.

Melayu kena hidup, walau pun susah. Sebab tuhan beri nyawa. Kita sudah berada dalam nyawa ikan lama dah.

308532_161948380640437_730548550_n

Kenapa Mike Taisyon Join PAS

ku_yahTan Sri Muhamad Taib Muhamad, memang terkenal di Selangor dan Malaysia. Mantan MB Selangor.

Dia meninggalkan UMNO dan bersama PAS minggu ini, setelah mendiamkan diri beberapa waktu yang lalu setelah berhenti dari menjadi MB Selangor.

Dari pandangan saya orang biasa menumpang hidup mencari makan di Selangor, tiada apa apa benda baru yang telah di lakukan oleh beliau yang saya boleh tulis untuk memberi gambaran perubahan kepada saya dan lain lain penduduk Selangor seperti saya.

Apa yang pasti ialah saya dapat menjadi warga Selangor tanpa bantahan dari penduduk jati Selangor.

mtaib2_343109293

Nada dan lagu yang di dendangkan oleh Mat Taib semasa mempelawa rakan rakan UMNO keluar bersama beliau mengundi calun PAS ialah agama Islam, roh Islam, dan kepimpinan Islam, yang di yakini oleh beliau ada lah paksi utama parti PAS.

Dan dengan begitu, pada pandangan beliau walaupun UMNO di diri kan dengan roh Islam, ianya masih belum sampai kepada roh Islam yang beliau yakini.

Sebagai MB Selangor, keterampilan beliau sebagai pejuang roh Islam berhasil di lihat bila beliau mengawini puteri Sultan Selangor, secara diam diam. Juga beliau telah betul betul memperkasakan bahasa Melayu, iaitu bahasa orang orang Melayu yang di kenali sebagai umat Islam, selepas mengakui bahawa beliau tidak faham bahasa bahasa lain selain bahasa Melayu, setelah sejumlah besar wang Malaysia di temui oleh polis Australia ada dalam simpanan beliau.

Sekiranya ini perkara perkara roh Islam yang di temui di dalam parti PAS dan tidak ada dalam UMNO, maka beliau tidak perlu masuk PAS, beliau juga boleh menemui roh Islam sebegitu di dalam parti parti lain seperti PKR dan DAP.

Jikalau roh Islam yang ingin di temui beliau adalah untuk menyuruk kerendahan akhlak atau moral seseorang pemimpin, saya amat pasti dan jelas beliau akan menemui nya dalam kepimpinan parti PAS. Parti UMNO dan orang orang Melayu Islam tidak akan menyuruk keburukan dan rendah moral para pemimpin mereka. Mereka akan di nyah laku supaya bertaubat dari membuat dosa dosa kepada rakyat.

2

Gambar Hiasan – Untuk pengundi laluan 5

Adakah itu yang ingin di temui oleh Mat Taib setelah menjadi ahli PAS?. Sama sama kita lihat perkembangan nya nanti.

Terpulang lah kepada rakyat Hulu Selangor memikirkan roh Islam yang mana lebih mutlak bagi kehidupan kita.

Bersambung.

Tiada orang boleh ganti Nik Aziz – Mohd Amar Abdullah (Nik)

5_yoda_starwars

Dalam Star War pun ada Nik Aziz. Maaf cakap, watak dia dalam filem Star war, adalah lebih baik dari Nik Aziz. Beliau lawan the Dark Forces. Nik Aziz join “the dark forces”. Apa cerita BROTHER?.

keramat nik ajis

Sembahyang Isterikarah cara para pemimpin pemimpin PAS.

Sekarang ini menjadi imam pilihan PAS pun belum tentu boleh di percayai atau di harapkan, jadi macam mana Amar berkata “Kalau kita mahu perkasakan Islam, kena faham Islam, kalau nak jadi imam pun orang tak harap, macam mana mahu perkasakan Islam?’.

4

Sembayang Isterikarah PAS? Sang Kelembai adalah tok imam PAS? Boleh harap ker jadi imam?

Gambar ini hanya untuk memberi penjelasan isu “menjadi Imam pun orang tak harap, macam mana mahu perkasa kan Islam?”. Perkasa kah Islam dengan tok Imam jenis terpilih oleh PAS ini, Bro?. Boleh kah ahli masyarakat berharap dengan tok imam pilihan PAS seperti diatas?. Aduh, jawab lah bro.

Adakah ini juga ajaran tok tok imam PAS dalam isu sembahyang isterikarah?. Jikalau ada lah sembahyang jenis itu? Saya rasa tiada. Maka mengapa anda baru sekarang ingin memperkasakan tok tok imam yang berbakti kepada masyarakat tanpa campur aduk politik PAS dengan agama?

Ramai tok tok imam Malaysia yang asli dan tidak ingin menjadi tok imam PAS yang berkecamuk dalam isu agama, terutama isu menjual nama Allah kepada bangsa asing atau non-Muslim.

Perbetulkan dahulu otak anda supaya faham keadaan masyarakat semasa yang ingin hidup aman damai tanpa perpecahan terutama dalam isu agama. Anda telah memperkudakan tok imam tok imam supaya meletak kepercayaan bagi kepentingan politik keatas sebuah parti yang tidak mesti nya sebuah parti berkonsepkan Islam.

Itu dia mengapa PAS telah memerintah selama 23 tahun di Kelantan.

Mereka “stress point” di mana sebagai pemimpin mereka kena jadi tok imam dan boleh perintah negara.

Okay, berapa banyak tok imam yang telah di ajar oleh PAS?. Berapa tinggi darjah kepandaian tok imam tok imam PAS?. Berapa bersih diri diri dan ahlak tok tok imam PAS?. Berapa banyak imbuhan yang PAS bayar kepada tok imam yang tidak berpolitik? Adakah setelah 23 tahun PAS membina universiti tok imam?

Kepandaian sesaorang itu terhad. Tok imam bukan boleh mengawal akaun, tok imam tidak pandai menjaga dan membina masjid, tok imam tidak tahu melihat masa depan, ekonomi dan menjana wang beratus juta. Adakah PAS telah memperkasakan mereka dengan semua ilmu ilmu diatas selama 23 tahun memerintah Kelantan?. Tanya lah mereka. Jawapan nya sila lihat gambar di bawah.

Jadi, PAS harapkan tok imam, tetapi menahan dan tinggalkan sesiapa yang tidak menyertai mereka. Dahulu kala tok imam tidak bergaji, dan semenjak PAS ambil alih, berapa banyak gaji mereka? Perkasa kah tok imam tok imam di seluruh Kelantan atau di Malaysia?

Okay, apa ilmu agama anda, sekiranya sembahyang isterikarah juga di pertunjukan kepada kita dari mereka mereka yang telah menjadi tok imam di seluruh negara sebagai bukti memperkasakan Islam?. Contoh nya gambar di atas. Macam mana nak perkasakan Islam sekiranya tok imam anda itu faham sahaja Islam tetapi tidak mengamalkan agama Islam?. Kafir sana, kafir sini?.

Beliau tu bukan kah bekas Tok Imam anda?.

Semua orang boleh di ganti, kecuali NABI MUHAMAD SAW.

Apa lagi jika ianya melibatkan seorang yang bernama NIK AZIZ. Pakar “zero doing over 23 years in Kelantan”.

ADAKAH PERKASA NYA ISLAM SELAMA 23 TAHUN KERANA NIK AZIZ?

20130410-225820.jpg

Jawapan nya ada tertulis di dalam gambar di atas.

Saya tidak kata. Dia kata. Jadi boleh harap kah tok imam tok imam PAS ni?. Saya sudah lama jauhi tok tok imam PAS!!. Takut bini kena sembahyang isterikarah!!!!.

blogger-image--1503451026

DOA BN KO terkena pada muka PAS. Oh adik kakak, pemimpin PAS berzina?, pilih apa lagi. Tolak PAS. Allah sudah tunjuk bukti PAS parti pembohong.

Solat hajat (1)

femen mesir

Apa yang di nyatakan oleh seorang pendemo dari Mesir, Alia, iaitu tuduhan bahawa para tok guru dan penganut setia Islam di Mesir adalah amat rakus SEX dan selalu merendahkan kewibawaan kaum wanita dengan hanya perlu kepada mereka sebagai hamba sex memang jelas berlaku di kalangan ahli politik di negara ini, terutama mereka yang berpaksi kan Islam sebagai sebuah parti.

Kepuraan mereka dengan linangan air mata semasa berdoa hanya muslihat politik ada jua nya. Di belakang tabir, lain pula lilihan air mereka, kerana dengan kekenyangan wang ringgit mampu melakukan zina secara sembunyi dan memperbodohkan kita bila masa mengundi dimana di bohongi dengan image baik, alim dan ulamak.

Tuhan telah membuka tirai perilaku buruk mereka kepada kita semasa ini, diwaktu mereka perlu kita undi mereka, sedangkan kepada pihak yang bertungkus lumus menberi jasa bakti kepada rakyat dari kalangan orang orang Melayu UMNO di tuduh dengan berbagai bagai tuduhan tidak munasabah seperti kafir, boros, dan rasuah.

Kesan Doa buruk kepada umat Islam lain telah membawa bencana kepada parti PAS, apatah lagi setelah mereka berperanan penting bersama kaum kafir DAP dan kafir PKR menjatuhkan bukan sahaja image Islam, tetapi kesemua aspek keIslaman termasuk tatasusila dan jati diri umat Islam zaman ini. Perkara besar seperti itu akan memberi pengaruh tidak baik kepada generasi kita umat Islam yang benar benar mengikuti sunnah Nabi dan Al Quran.

Dan adik kakak, ingat, segala perbuatan pecah tanah untuk pembangunan di Kelantan adalah satu perbuatan munafik yang amat jelas dek kerana segala perancangan itu ialah perancangan untuk menipu rakyat jelata, sedangkan perancangan itu tidak akan terlaksana dalam bila bila masa pun.

Sudah sampai masa nya kepada semua penduduk Pengkalan Cepa, dan wilayah sekitar, Tumpat, Rantau Panjang, Demit, Salor, Pasir Pekan, Kubang Kerian, dari Ketereh hingga ke Pasir MAS, dimana kuasa dan pengaruh Islam asli dari ajaran ajaran tok guru original yang tidak kenal perbuatan menipu, seperti TOK WALI KENALI, supaya terus tinggalkan parti PAS yang bukan sahaja tercebak dengan perlakuan sex zina, malahan tidak menepati piawaan membela rakyat terutama didalam memberi peluang perkerjaan kepada anak anak muda kita di kawasan ini. Derma anda kepada PAS telah di gunakan sepenuhnya untuk para pemimpin menjalankan aktiviti “best best”. Tidak mendapat pahala memberi sedekah kepada orang orang PAS, malahan terus terjebak dengan dosa terbabit sama dengan perilaku buruk mereka, kerana sudah terbukti wang tersebut di gunakan untuk melakukan perbuatan larangan tuhan, seperti wang saku para pemimpin mereka bagi digunakan untuk melanggan pelacur.

Perilaku buruk mereka juga membawa akibat teruk kepada masyarakat apabila anak anak dara kita dikatakan telah terjebak dengan perbuatan zina seperti kelakuan para pemimpin mereka dengan melacurkan diri.

JELAS ALLAH memperlihatkan dan memberi ingatan agar kita jangan mengundi PAS, dan adalah haram jikalau kita mengundi pakatan rakyat. (DAP< PKR dan PAS).

Mari lah kita yang tinggal didalam kawasan kawasan seperti di Kuala Krai, Bukit Panau, Bachok, Kubang Kerian, Salor, Pasir Tumboh, Demit, Rantau Panjang, Pasir Mas, Pengkalan Pasir, Chetok, Kota Bharu, Tanjung Mas, Kota Lama, Bunut Payung, Pengkalan Chepa, Cempaka, Pancor, Tumpat, Kelaboran dan Pasir Pekan tinggal kan PAS buat selama lama nya.

Sekian. Terima Kasih kerana sudi mengubah nasib kita serta kaum kerabat dari kemunafikan pemimpin PAS termasuk dari perilaku anak anak bimbingan mereka.

Hudud goes modern, except public hanging, for criminals in Iran

tehran style

A modern machine instead of chopping hands using a sword.

tehran stlye

Public hanging is still preferred for cases involving adultery or other heavier sharia offences. Minor cases like hair cut, probably your nose will be hammered or sliced into half.

Probably, by any reason, what has MCA told us that by voting DAP would make an easy ploy by PAS to introduce similar machine in cutting hand, or nose, or whatever it wanted to cut off, in defense of Islamic rules, such as minor offences by non Malay‘s harry-cuts, is right after all. So you the Chinese, still want to pull big brothers DAP  along side walking the path to the highway of hell?.

Think twice. I am an intelligence person, like you. So, you better make a good choice. Don’t follow low-class politicians who have no standard.

PS: Some nuts in PAS say William death body was a carcass. Bloody shit low-class nincompoop politicians.  

DAP silap – Melayu selalu tolong Cina dan mereka suka kepada bangsa Malayu.

DAP tidak suka Melayu. Mereka suka kaum dan ahli mereka sahaja.

Itu adalah hakikat sebenar kekuatan DAP di Malaysia setelah mereka menunjukkan “kepakaran” mereka setelah di beri kebenaran oleh rakyat untuk meneraju beberapa buah negeri di Malaysia.

Setiap anggota masyarakat kaum Cina sememangnya sedang memerhati gerak geri mereka dan sekarang sudah pun mengerti di mana kah “kebaikan” atau “pembohongan” mereka di dalam menyelesaikan masaalah semua kaum di Malaysia serta menyelami visi mereka didalam membangunkan ummah dan negeri.

Semasa kaum Cina menghadapi masaalah kaum Melayu lah yang merupakan penyelamat kaum mereka. Apabila MCA di landa krisis, kaum Melayu yang menjadi penyelamat kepada parti itu.

Mereka juga melihat apa kah polisi DAP terhadap keselamatan negara Malaysia. Semasa ketua PKR ingin menyelamatkan Israel, mereka juga bimbang kepada keselamatan Malaysia dengan adanya tekanan luar dari negera negara Islam lain yang telah membantah cadangan PKR. Malahan dalam perkara ini  DAP terus berdiam diri.

Kaum Melayu juga telah mulai curiga dengan DAP diatas keselamatan mereka apabila soal ini tidak di bantah oleh DAP yang mempunyai hubungan baik dengan parti PAP pemerintah Singapura yang sememangnya berbaik baik seperti kuku dan isi dengan Israel.

Ketulusan dan keiklasan orang orang Melayu di dalam memberi pertolongan kepada kaum Cina merangkumi kesemua aspek kepentingan kaum mereka termasuk keselamatan mereka seperti yang ditunjukkan oleh bangsa Melayu menolong mereka semasa mereka diancam oleh kemusnahan dan kejahatan grombolan ahli parti komunis dahulu.

Jasa dan budi bicara orang orang Melayu yang tidak ada bandingan nya kepada kaum Cina di Malaysia masih menjadi penghalang kepada DAP untuk mereka mempengaruhi kesemua bangsa Cina di Malaysia. Dengan itu, DAP akan tetap gagal  dalam cubaan mendapat penagruh dari bangsa mereka sendiri, kerana Melayu sememang nya baik kepada bangsa Cina di Malaysia dan mereka (bangsa Cina) tidak akan lupa dengan  jasa jasa dan budi pekerti orang Melayu semasa mereka didalam kesusahan.

DAP sememang telah tidak mendapat kepercayaan kaum Cina semenjak sekarang ini kerana apa yang mereka buat semasa memerintah hanya untuk kepentingan ahli parti seperti mana yang dilakukan oleh parti PAS.

Malahan mereka memerlukan PAS didalam membersihkan imej buruk mereka terhadap bangsa Melayu yang telah banyak berjasa kepada kaum mereka.

Ketahui lah bangsa Cina yang bijak telah pun membenci corak pemerintahan DAP yang telah banyak berbohong dan tidak melakukan apa apa bermunafaat kepada masyarakat mereka dan masyarakat lain lain dibawah pemerintahan mereka, termasuk di Selangor, Perak, Kedah dan Pulau Pinang.

Bye bye DAP.

Nik Aziz kena bala kerana pecat Hassan Ali, ya ker?

English: nik aziz

Image via Wikipedia

Jangan main main.

Tidak pasal pasal orang pakatan boleh suruh bagi surat tunjuk sebab mengapa Nik Aziz tidak boleh diambil tindakan tatatertib.

Lihat tindakan yang disyorkan keatas Nik Aziz kerana menyanggah Annuar Ibrahim disini mengenai kata kata Annuar untuk menjaga keselamatan Israel.

Jikalau begitu gaya nya, Nik Aziz bukan tokey pakatan lah nampaknya. Jikalau tokey tentu tidak siapa berani lawan.

Katakan PAS hendak mengantikan UMNO. Iaitu sebagai sebuah parti yang berpengaruh didalam pakatan, atau, yang paling dihurmati serta diikuti.

PAS perlu jadi tokey, dan mana boleh PAS menjadi totey jikalau ingin menganti kan UMNO?.

Tidak boleh. Jikalau ada orang lain yang berani lawan kata kata dia, sudah tu macam mana dan bila mana PAS boleh ganti UMNO?.

Ganti MIC pun belum tentu boleh. Apa tah lagi ganti MCA.

Hasrat tersebut yaitu menjadi penganti UMNO adalah sebuah hasrat jenis dari hati hati Mat Jening.

Idea dari “outer space”.

Itu sebabnya, jangan pandai pandai hendak pecat orang tidak bersebab. Lihat, Hassan Ali bertambah peminat setiap hari, saban masa. Ini tentu bala menanti.

Mana boleh parti agama berkawan dengan parti tidak beragama. Mesti kena tinggal nya. Bye bye, kami hendak ummp ummp, ok nikky!!.

Who asked you to step down?

Mahathir bin Mohamad - World Economic Forum An...

Mahathir bin Mohamad - World Economic Forum Annual Meeting Davos 2003 (Photo credit: World Economic Forum)

When quizzed over Mahathir’s remarks about stepping down to give way to young people to take over the helm of the party, Datuk Seri Nik Aziz was adamant about it and that he would still contest next PRU 13 as a candidate even after his overdue age of 81 years.

“Who asked you to step down?” he asked Mahathir.

Oh Lord, when Mahathir was the premier, all quarters within his party had made noises over Mahathir’s long services in the politics and that they grumbled over Mahathir’s three terms premiership. They had labeled him as MahaFirauan because of it.

Most observers believe the time when Nik Aziz steps down as PAS spiritual leader, PAS will lose Kelantan to any other party. No one can take over his place now as his name is synonym with Kelantan PAS’s state. Kelantan is safe when Nik Aziz is in control of the party, not otherwise.

Or perhaps, you know, he probably returns after death and will still contest for the seat as a people representative of the Vampires or Dracula for the other side of the world.  That is really a spirituality leadership.

Like it or not, DAP can never pick a representative in the state, unless, yes, unless he is a Muslim Chinese, and also is accepted by the Malays from onset. The list of State Adun does not state any name other than those related to Muslim names.

PKR is luckier than DAP but then the party too can not select a person with name as Xavier or Cock or what ever non-Muslim name as a candidate.

To say that Kelantanese are racist in that respect of making choice, yes, but then it is all about leaders “must be Muslim who can lead Muslim” which has been there for century.

BN must follow the same myth  to win the heart and mind of the people of that State. Selected leaders too expected to serve until death.

Or must return as a Vampire’s representative after death. There are plenty Vampires in “the Moon” now, says Dr Hassan.

That is the way it goes.

Fahaman melawan Allah

English: Dusk at the Sultan Omar Ali Saifuddin...

Image via Wikipedia

Bila semua umat Islam, Melayu dan lain bangsa di dunia, menentang kerajaan Israel kerana kekejaman mereka kepada umat Palestin, ada saorang Melayu yang menjadi manusia pertama dari negara ini yang akan mempertahankan keselamatan dan kewujuban negara Israel.

Dengan penglibatan beliau diatas usul untuk mempertahankan negara Israel beliau merupakan saorang Melayu (Islam kah?) yang pertama dari negara ini yang terang terang menjadi musuh Allah.

Siapa kah musuh Allah itu dari Malaysia?. Dia adalah ketua pembangkang yang terdiri dari parti parti politik kafir iaitu, PKR, DAP dan PAS.

Mengapa PKR itu satu parti jelmaan orang orang kafir laknatullah?.

Pertama nya mereka telah menyorok fahaman plurailisme di dalam beragama di negara ini.

Mereka telah menterjemahkan fahaman hak asasi manusia didalam gerakan gay, lesbian dan transexual supaya diterima pakai oleh semua umat Melayu.

Mereka telah menterjemahkan kesungguhan mereka untuk menyamaratakan agama Islam dengan agama agama lain di negara ini.

Mereka telah memporakperandakan keharmonian kaum dengan mencabul kehormatan kaum Melayu didalam semua aspek kemasyarakatan terutama keatas institusi agama, institusi raja raja yang telah lama mempertahankan agama Islam di Malaysia.

Sesungguh nya mereka ini adalah musuh Allah yang amat nyata.

Tetapi, mengapa PAS juga parti kafir, bukan kah PAS itu parti Islam?.

Betul, PAS sebuah parti Islam. Tetapi, semenjak 3 tahun ini di Selangor PAS adalah sebuah parti kafir. Dan PAS Selangor adalah sebuah parti yang telah menjadi musuh Allah.

Kenapa begitu?.

Kerana PAS telah bersubahat dengan rakan mereka dari parti kafir membina empayar yang melanggar sunnah Allah.

PAS berdiam diri dengan kemusnahan akidah umat Melayu dengan membenarkan rakan mereka membuka beribu ribu rumah urut di Selangor, berdiam diri setelah kaum kerabat rakan kongsi mereka melacurkan agama Islam hanya untuk undi.

PAS membenarkan perkataan Allah diguna pakai oleh semua agama.

PAS membenarkan orang Melayu di murtadkan.

PAS sokong gay dan Lesbian.

Terkini PAS mungkin bersetuju untuk mempertahankan keselamatan negara Israel.

Jadi kesimpulan dari perkara yang jelas diatas.

PAS adalah sebuah parti orang kafir, orang orang yang di laknat oleh Allah serta menjadi musuh Allah yang amat nyata, kepada umat Melayu dan semua Muslim di Selangor dan juga di Malaysia termasuk Sabah dan Serawak.

Bukan kah DAP sebuah parti untuk semua kaum dan agama?

DAP semenangnya sebuah parti yang di laknat oleh Allah dan menjadi musuh Allah dari dulu hingga sekarang. Pertama nya mereka menjadi kan PAS sebagai hamba abdi, dan mereka menyusup kedalam hati naluri Melayu melalui tipu helah yang amat nyata bagi menjatuhkan fahaman Islam, Melayu dan Raja Raja.

Dan apabila institusi Raja Raja yang telah menjadi nadi mengawal agama Islam di negara ini cuba diruntuhkan, maka dengan jelas, mereka itu musuh Alllah yang nyata.

Kesimpulannya: Kita telah dipengaruhi oleh fahaman laknatullah dari “Anwarinas” kedalam semua institusi masyarakat, parti parti politik, cara hidup dan budaya, dan ini adalah bahaya yang amat besar kepada umat Islam dan ahli masyarakat di Malaysia kerana grombolan ini akan membawa kepada kehancuran.

Berjaga jaga dari terus menjadi kawan kepada musuh Allah yang amat nyata. Ingat lah di akhir zaman umat Muhamad akan didatangi oleh rakan rakan yang merupakan musuh musuh Islam dan musuh Allah yang amat nyata. Dan zaman itu adalah sekarang ini.

Iklan – Multi Used – only few minutes – You’ll get your life

Beli_5

Image by Sobrecroacia.com via Flickr

Iklan hari raya Cina.

Bukan apa, semenjak belakangan ini banyak sangat iklan murahan yang menipu ahli masyarakat untuk menjadi bodoh seperti pengiklan.

Iklan diatas, Microwave steamer yang dijual dipasar raya. Beli microwave steamer itu anda akan dapat kehidupan anda dalam beberapa minit. Fantastic!!!.

PAS For All” pun iklan terbaik zaman ini yang mana iklan itu telah membawa ahli masyarakat kepada fenomena kepercayaan kepada satu nilai yang boleh jadi salah seperti “only a few minutes you will get your life”.

Yang meletup sekarang ini di Selangor, AJK Kerajaan Negeri dari PAS bagi hal ehwal Melayu di bantu oleh saorang India dan saorang Cina, yang membawa erti kepada asas iklan “PAS For All” digunapakai didalam prosess pemilihan AJK kerajaan negeri Pakatan di Selangor.

Bila di tanya kepada Nik Aziz dia tidak tahu hal hal tersebut kerana beliau hanya menjaga negeri Kelantan, dan negeri Selangor bagi beliau hanya tempat mereka mengexport ideologi peranan ulama sebagai pemimpin, seperti bersetuju orang Cina membaca Quran dan senamrobik dalam masjid, salah satu set set menu PAS untuk mengagungkan Nik Aziz seperti banyak nya set set menu ikan singgang dari Kelantan di Selangor.

Pakatan adalah sebuah parti microwave steamer. You will get your life in a few minutes. Iklan dari corak pemikiran penjajah dari kaum Cina Selangor dan Malaysia bagi menjajah minda kaum Melayu. Seperti mana anda terminum kopi “o” dan kek di kedai kopitiam Cina.

Pandai lah lu Cina- Selamat lah Tahun Baru engkau Cina. Semoga banyak lah naga naga di dalam rumah kamu. Sama sama bergembira dari Italy. Ok.

Arah tuju bangsa Melayu selepas PRU 13

Peta politik bangsa Melayu selepas PRU 13 diramal akan menampakan persekitaran yang lebih padu dan jitu serta lebih mesra kepada kehidupan yang serata atau sama berat diantara dunia dan akhirat.

Parti PAS tidak lagi menunjukkan kemunduran berfikir didalam memperkenalkan Islam kepada masyararat umum yang terdiri dari berbagai bangsa dan agama.

Parti DAP tidak lagi berselera untuk mempamirkan keangkuhan bangsa Cina di negara Malaysia yang terdiri dari bangsa Melayu.

Parti UMNO tidak lagi angkuh dengan jasa lama yang telah banyak membangunkan bangsa Melayu era pemerintahan selepas merdeka.

Pengolahan diantara yang memerintah dengan pembangkang pemerintahan di zaman ini membawa kepada aliran berfikir yang lebih baik dari pada apa yang telah berlaku didalam corak pemikiran orang ramai sebelum ini.

Hak orang ramai dari sekecil kecil isu telah lama kelamaan mendapat pembelaan yang serius dari kerajaan, dari semasa kesemasa. Dan telah menghidupkan keiklasan untuk hidup berdamai yang berterap kan jati diri orang Melayu dari dulu hingga sekarang.

Orang Melayu telah mencapai banyak kebaikan didalam kehidupan hasil dari pergolakan yang sedang berlaku didalam proses poitik negara semenjak kebelakangan ini selain dari tindakan menyelaraskan kehidupan bangsa lain yang angkuh sebelum ini.

Kaum Cina sudah tahu bahawa sektor yang di monopoli oleh mereka selama ini  tidak lagi sesuai untuk digondol oleh mereka tanpa batasan. Kebebasan ekonom terbuka yang dicipta oleh pergolakan politik negara membuka ruang luas kepada bijak pandai dari semua bangsa terutama kaum Melayu yang lebih bijak didalam masyarakat untuk mendapat cita cita membangunkan masyarakat berteraskan Negara, Bangsa dan Tanah Air, tanpa membunuh kehidupan kemasyarakatan kaum lain.

Dan selamat maju jaya bangsa Melayu dan Malaysia. Amin.

DAP anggap Melayu dan semua kaum ada lah robot Actroid

Actroid-DER, developed by KOKORO Inc for custo...

Image via Wikipedia

Sempit fikiran DAP.

Beranggapan dia pandai mengurus. Sebenar nya terlalu sempit bermasyarakat.

 

DAP ada Godfather, God Mother dan Mother Fucker.

 

Zahrir itu DAP. Dia anak Cina DAP. Dia Actroid DAP.

 

Lim Guan Eng adalah DAP.

PAS adalah Actroid DAP.

PKR adalah Actroid DAP.

Karpal Singh adalah DAP.

Dan semua Melayu benci DAP.

 

Semua India benci DAP.

Semua Siam benci DAP.

Semua orang benci DAP.

 

Sebab mereka bukan Actroid. Mereka adalah manusia jenis Melayu, dari kaum Cina, kaum India dan kaum Siam. Bukan Actroid DAP.

Go to hell lah DAP.

Bila mabuk rasa pandai – Politik DAP

Pemimpin jenis toilet paper – Nga Kor Ming

Perak ada menteri besar hitam metalik, naik kapal selam …. ” Nga Kor Ming.

Bila ingin berjenaka di dalam ucapan, mereka ikut cara PAS. Otak mabuk, akal pandai, mulut celupar bagai kan tiong di sumbat pil esctasy.

“Itu lah cara PAS ajar pengikut mereka Quran. Baca sahaja, tidak perlu ngerti.”

“Nga Kor Ming adalah salah seorang pemidato DAP yang bodoh tolol, nampak pandai tetapi sebenarnya sewel. Mereka telah menjauhkan sejumlah rakyat Melayu dari kumpulan bangsat ini.”

“Siapa mahu berurusan dengan kaum Cina lagi?.  Tidak saya. Tidak mereka. Tidak kepada kumpulan anti CMBI.”

“Biar kan begitu. Kita ada sebab untuk mengambil alih semua kerja untuk membangunkan rakyat. Kita ambil balik kuasa jual, kita ambil kuasa ekonomi, kita ambil kuasa edar dari Cina bodoh tolol.”

“Mereka makan benda haram, dan merasa pandai kerana haram nya makanan mereka.”

“Biarkan, biarkan.”

“Itu lah Cina CMBI.”

“Dan mereka bersenda gurau dengan PAS yang memakan daging saudara Islam mereka, membunuh perpaduan.”

“DAP dan PAS memang sewel dan pengemar esctasy.”

“Aku percinta wanita. Kutu PAS dan DAP pencinta esctasy!!.”

Melayu tidak pandai Islam atau tidak beriman?

located at Gua Musang,Kelantan.

Islam itu agama orang Melayu. Sudah tentu orang Melayu tahu tentang agama Islam, jikalau tidak macamana mereka boleh beribadat kepada yang maha Esa.

Untuk menjalankan tugas sebagai ahli politik di Kelantan, dan menjalankan tugas bagi membantu rakyat Kelantan membangun, kata Dato Pa, mesti lah mempunyai pengetahuan agama atau pelajaran berteras kan agama Islam kerana mengikut fahaman dari sebelah sana, ahli politik atau para pekerja kerajaan Kelantan adalah terdiri dari orang pandai agama Islam.

Saya berpendapat, semua orang Melayu pandai agama Islam, kerana Islam itu agama mereka. Cuma, keimanan mereka itu berlainan dari satu sama lain, dan dengan itu bererti mereka yang pandai agama Islam pun tidak semestinya mempunyai keimanan yang kuat, tegar dan teguh. Jadi, ahli politik dari orang orang PAS yang pandai agama pun tidak semestinya beriman didalam erti kata sebenarnya.

Sebagai contoh, orang yang beriman akan memberi kesenangan kepada mereka yang telah mengundi mereka, dan menunai segala janji yang telah dibuat semasa pilihan raya dahulu, kerana beliau beriman kepada tuhan beliau dan takut kepada kemurkaan tuhan. Walaupun pandai agama ramai dilihat tidak mampu memberi khidmat moden kepada rakyat Kelantan sama ada kerana jahil dunia dan hanya pandai agama.

Beriman bererti pandai mengaji Quran dan boleh menjadi imam di Surau atau masjid atau semasa majlis tahlil dan sebagainya. Mereka ini tidak jahil didalam amalan agama Islam serta boleh melakukan perkara wajib sebagai orang Islam. Walaupun demikian, orang beriman juga perlu tahu hal ehwal duniawi dan ilmu kehidupan.

Lihat sekarang ini di luar negara, mereka yang pandai berpolitik, telah dibuang kerja dan diganti dengan teknokrat. Ini berlaku di Greece dan Italy. Mereka semua beragama, dan sudah tentu berpolitik dengan tidak ada kepakaran duniawi juga tidak boleh di anggap sebagai ketua yang boleh menolong ahli masyarakat.

Itu sebabnya, kepakaran didalam agama tidak menjamin kesejahteraan kehidupan duniawi, dan kita harus hidup seribu tahun lagi.

Mengapa Kelantan memakan masa hampir 21 tahun untuk mereka membuat rumusan pada hari ini bahawa masaalah air bersih di negeri Kelantan hanya boleh diselsaikan pada tahun 2027?. Mungkin kah kerana terlampau pandai agama, tetapi kurang arif tentang ilmu keduniaan, atau mereka ini kesempitan iman?

Oleh yang demikian, saya berpendapat, semua orang Melayu yang beriman boleh memegang tanggung jawab menjadi ketua kaum Melayu Kelantan, kerana orang Melayu adalah mereka yang beragama Islam.

Sorong papan tarik papan – Kelantan dan PAS

Patung Buddha dalam banjir di Bangkok.

“Buah keranji dalam perahu, suruh makan dia makan, suruh bangun negeri dia tidak tahu”.

“Ini bangun bangun apa kah dia, cuba beritahu sikit, selama 20 tahun kita telah membangunkan Islam didalam kerajaan negeri Kelantan. Jadi apa kah benda yang tidak membangun?”

Yang menjadi masaallah ramai penduduk didalam negeri dan juga mereka yang berhijrah keluar negeri berkata, negeri Kelantan tidak membangun. Ia menjadi suatu tohmahan dan bangkangan hebat dari dua kelompok yang mempunyai perbezaan pendapat tentang “bangun”.

“Membangun dengan Islam, tetapi perkara yang dilarang oleh Islam masih berluasa di negeri itu. Tokong besar dibenarkan bangun di merata rata, dan Islam semasa jahilliah juga membangunkan tokong tokong besar termasuk didalam Kaabah. Apa, ada kah kerajaan negeri mencontohi dan membangun bersama Islam zaman jahilliah?. ”

“Kita tidak harus terima bahawa alasan kebebasan beragama menjadi punca perihatin PAS  membenarkan tokong tokong besar dibangunkan.”

“Ianya menyemat rasa simpati umat Islam di Kelantan terutama yang tidak berakal untuk pergi berdampingan dengan kaum menyembah tokong. Itu sebabnya tokong tokong besar dizaman jahilliah dibuang dengan serta merta”.

“Dan sejauh mana pendidikan Islam nya orang orang disana dengan mendengar ceramah agama dari PAS?”

“Di zaman ini, membangun bersama tokong tokong tidak mendatangkan apa apa menafaat. Apatah lagi, kecuaian PAS mengatasi perkara asas seperti memberi air bersih dan rumah murah kepada rakyat telah diabaikan tetapi membangun bersama tokong melonjak keatas jikalau nilai KPI di analisakan.”

Zina bersama bandaraya Islam juga semakin timbul disana, rasuah duit dan jawatan pun selalu diiringi dengan bangun nya kerajaan Islam di sana”.

HIV meningkat dan akhlak pelaku sex kebas yang berluasa juga didampingi oleh ramai nya wanita yang bergelar janda di negeri itu menimbulkan persoalan mengapa membangun bersama Islam tidak menjerumus kepada kebaikan didalam kehidupan”.

“Yang amat nyata pembangunan jalan raya dan lain lain kemudahan asas tertinggal jauh di berlakang dan dari apa yang disebut diatas, membangun bersama Islam meningkat kepada keburukan yang amat nyata dan jelas.”

“Jadi apa faedah kita mengundi PAS?”

“Jikalau mengundi PAS kerana ingin menahan kepimpinan ulama, maka dimana kebaikan sistem mempertahankan ulama itu berjaya membahagia kan hidup”

“Jikalau hanya mahu mempertahan kan ulama dan dengan mempertahankan ulama itu tidak membahagiakan manusia sedikit pun, siapa lagi harus kita hendak mempertahankan. Yang menjadi persoalan adakah benar mereka ini ulama yang harus dipertahankan?”.

“Nik Aziz? dan apa faedahnya yang amat nyata dan jelas, patung patung Buddha sedang bermain air banjir dan akan tenggelam bersama bah besar? insaflah”.

“Dan kita boleh buktikan dari negeri ini lah bermula cerita tentang tidur telanjang boleh, Cina baca Quran boleh, Cina masuk masjid boleh, Cina berzina dengan Melayu boleh, sex kebas boleh, arak boleh jual di Selangor, Cina senamrobik di Masjid boleh, Cina bersyarah tentang politik dalam masjid boleh, LGBT pun agaknya boleh, mengunakan ayat Quran bagi orang kafir untuk tujuan politik boleh, bagi kerja kepada kaum kerabat boleh, dan macam macam benda dan cerita lagi, dan ini bukan sahaja Kelantan “mengexport” salinan menu daging singgam, tetapi semua jenis menu singgam-singgam diatas. Jadi, mengapa harus kita berdiam diri?.”

“Saya berikan soalan itu untuk para pembaca menjawab sendiri”.

Nik Aziz bantu SKMK

Sikit lagi SKMK hendak pakai piring terbang, sebab jalan raya sesak dengan teksi sapu.

Teksi sapu kebanyakan nya kereta tua yang di ubahsuai untuk dijadikan kereta teksi, sebelum itu kereta itusudah penat berjalan jauh dimerata rata tempat di Malaysia. Nasib baik ada orang hendak tolong SKMK, tidak apa lah RM100,000 sebulan tu pun sudah cukup untuk bayar gaji staff dan tukar tayar botak. Tetapi selepas empat bulan ini, teksi sapu pun masih banyak, jadi macam mana hendak bayar gaji, kerajaan beri empat bulan sahaja.

Saya kesian pada orang Kelantan. Tetapi, orang Kelantan tidak kesian pada diri sendiri.

 

Orang bukan Islam sudah bermacam macam dibuat dan direkanya. Orang Islam Kelantan belum lagi merasa naik LRT jikalau tidak datang ke Kuala Lumpur. Apa lah dia orang buat selama dua puluh tahun?, tentu ramai diantara mereka mengamal astral travel setiap hari, setiap minggu, setiap bulan, setiap tahun, bertahun tahun selama 21 tahun.

Bila lah ya mereka boleh naik LRT?

Kemana hala tuju politik kebangsaan Malaysia

Ramai diantara kita telah terlingkup dengan politik di Malaysia, malahan ramai yang telah menjadikan politik sebagai barang mainan yang tidak ada mempunyai apa-apa faedah besar didalam kehidupan.

Diantara mereka itu termasuk kaum remaja yang telah lama menjauhi bidang politik.

Bersandarkan kelemahan yang ditunjuk oleh politikus PAS dimasakini, mempamirkan keresahan kaum muda tentang mujarap nya sebuah parti yang akan memimpin mereka semasa kemelut ekonomi yang akan menimpa kita dimasa depan. Begitu juga dengan kepincangan didalam parti pemerintah yang setiap hari menunjukkan kelemahan dengan memuja kaum kerabat mereka didalam BN, terkini, MIC telah mendapat satu lagi jawatan menteri sedangkan kaum itu ditolak sepenuhnya oleh rakyat termasuk kaum muda di Malaysia.

Banyak perkara yang berlaku didalam pemerintahan BN sekarang ini tidak mengambil kira kehendak hati naluri kaum muda yang telah bertungkus lumus membangunkan negara secara lebih berperanan. Pula kedengaran bagaimana DAP dan PKR cuba mencuri Tengku Razaleigh dari UMNO. Dan seterusnya bagaimana ketidakpasan hati kaum muda tentang keuntungan yang boleh diambil kira dari peranan yang dimain kan oleh ETP atau NKREA. Itu semua adalah mainan yang tidak mendatangkan apa-apa faedah.

Kepada mereka ini, peranan yang diambil oleh kerajaan tidak memberi apa apa faedah besar kepada mereka, malahan menjadi satu tanda tanya, kemana kah arahnya corak pemerintahan baru dimasa-masa akan datang dengan adanya perbezaan pendapat dari parti parti seperti DAP, PKR dan PAS yang telah sedaya upaya cuba mengambil alih peranan kerajaan.

Dengan wujudnya kebencian yang amat terhingga keatas agama Islam, dimana kah masa depan rakyat Malaysia dimasa hadapan sekiranya mereka masih dipaksaganti dengan agama yang dibenci dunia itu? Dan bagaimana sebuah kerajaan seperti di Malaysia dapat menolong mereka mengharungi dunia global sekiranya mereka itu masih menganut agama itu.

Bagaimanakah parti PAS harus diterima pakai oleh sebahagian umat setelah mereka sendiri membenci agama Islam dan bersama-sama bersimpati dengan agama lain serta memainkan peranan sebagai sebuah parti anti-Islam bersama parti PKR dan DAP seperti yang ditunjukan mereka selama ini?

Penjelasan tentang perkara asas ini harus di mulakan dari sekarang sekiranya kerajaan ingin memanggil semua kaum muda tampil bersama mereka meneraju kerajaan. Atau, lupakan lah parti parti politik yang tidak ada mempunyai apa apa semangat menolong manusia. Cari lah wang anda dari politik dan perkayalah kaum kerabat anda sebelum kebangkitan kami yang akan menjatuhkan kezaliman.

 

 

 

 

 

Europe was yesterday so was PAS, an insight.

A simple explanation in PAS’s desire to forgo an Islamic image in several key issues upsetting their own constitutional policies is Islamphobia, the phenomenon that exits widely in the western societies today.

To understand this complex issue that is affecting almost all parties embracing Islam as its main goal; either constitutional or organizational, perhaps by reading articles written by contemporary writers about the surrounding issue of Islamphobia, could give an insight on the reason why PAS has made some drastic change such as forgoing an Islamic state in a multiracial society like what we have here.

Europe was yesterday, an article by Mabel Berezin may give us some understanding on similar issue.

Pas arr, Ramadan, also wants to play play.

Sandiwara Cina and Mak Yung – Kah kah kah

Like that arr. Today, I read Chua’s statement about  DAP and PAS‘s sandiwara Cina.

You know lah, Azizan, the MB of Kedah, said he wanted to close operation of all nightclubs during Ramandan. Aisay man, before that he would’ve had a meeting with DAP, and could’ve told the one and only big boss that he had planned to make a “wayang kulit” lah.

“You arr, when I said I will close them during the whole month of Ramadan, you make a big fuss about its closure lah, and I would reverse the closure order the next day, no problem ma!!”.

“Ahh ya, ya, ya, you arr Alilan, vely clever one, we arrr, want all Chinese in Negeri Sembilan, Malacca and Johor, think we are good one and leject MCA, and when you take over the states from UMNO we are truly a partner ma, ok, ok, I’ll play play this good one 2morrow, np. Wow, Alilan, you got blain lah in you head!!”.

Chua is right lah, that both of emms play-play sandiwara one on this closure issue.

Woo, DAP is vely sterlong lah, anything PAS does arrr, DAP can corner one, we vote DAP lah this time, and no problem if PAS becomes the head of our state. MCA arrr the cannot do like that one. It’s arrr, the afraid afraid with UMNO one.

DAP listen, no voters in religion, there are ONLY believers

DAP is surely a party with members who don’t have religion. Or perhaps, it is when its government in Penang obeys some quarters to rule a voting system in selecting leaders for the mosques in the state.

Serve them the atheists right, when Agong doesn’t seems  to agree with it.

There are no voters in religion, there are ONLY believers!!!!

When a person has nothing much to do but always think he is a God, he will fuck everything up. Hey mike, read that book, you will be awwwright.