Terjahan kaum kafir DAP Malaysia menjatuhkan kerajaan Melayu, sama dengan terjahan kaum kafir zaman Kerajaan Islam Melayu Ayuthia

Ingat ingat lah.

300- 500 tahun dahulu, Raja Melayu memerintah Siam di Ayuthia, berasal dari keturunan Raja Melaka, dengan peradapan umat Melayu Islam berjaringan dengan Maharaja Mongul pemerintah negara China.

Orang orang kafir laknatullah, tersepit hidup. Berzina tidak boleh, menipu dalam perniagaan tidak boleh, berjudi tidak boleh, beromen di tempat awam tidak boleh, mengakat kain para wanita ditempat awan tidak boleh, dan kena lakukan sembahyang di masjid di hari hari Jumaat. Walaupun sistem pemerintahan di bahagi dua, iaitu sistem untuk orang orang kafir, dan sistem orang orang Islam, mereka masih tidak puas hati dan terus menerus menerja kerajaan Melayu Ayuthia dengan berbagai bagai isu termasuk isu hak asasi manusia seperti permintaan mereka sekarang ini.

Bila kerajaan Mongul jatuh di China, kaum kafir Burma dengan pertolongan umat dan rakyat kafir didalam negara Ayuthia mula menyerang kerajaan tersebut.

Mereka melompat gembira bila kerajaan Ayuthia jatuh, dan mula menubuhkan bandar Bangkok dengan mempromosikan sex luar batas, sehingga anak anak perawan gadis gadis Thai (Thai orang Kafir dan separuh kafir), (bukan Siam) menjadi bangga dengan kerja menjual badan, dan menjadi adat kepada mereka memberi penghurmatan apabila bersara dari menjadi penjual tubuh (lebih tepat penyewa atau penjual lubang kemaluan).

Perkara seperti Ini sedang berlaku di Malaysia, penentangan orang orang kafir (DAP terutamanya) keatas kerajaan Melayu warisan dari pertalian kerajaan Mongul dan kerajaan Timur Tengah, serta kerajaan Melayu Melaka.

Berapa ramai Melayu menjual atau menyewa lubang kemaluan dengan bisikan syaitan DAP dan ahli kerabat mereka?.

Ingat sebelum jatuh nya kerajaan Islam di rantau ini.

Mereka ini kaum kaum yang terlampau batas.

Advertisements

Kalimah Allah hanya untuk Islam. Full Stop.

Kalimah Allah ada lah untuk umat Islam sahaja.

Tiada yang lain.

Full stop.

Mahkamah, jangan buat onar. Fikir jauh sikit.

Sekian.

Itu pendapat aku.

Kesan positif dari jentera penguat kuasaan kerajaan, minta kaum Melayu Kuala Besut faham bahawa kerajaan masih mengutamakan agama kita

Model of Majapahit ship. This model represents...

Model of Majapahit ship. This model represents a characteristic Majapahit ship, a bahtera, a product of the kingdom’s expert craftsmanship which travelled the seas to trade and to acquire new territories. (Photo credit: Wikipedia)

Pasangan duo yang angkuh dengan sebaran gambar menghina umat Islam sedang berpuasa telah pun di kenakan tindakan yang sesuai dengan kelakuan mereka. Dan ini pasti menunjukan kepada kita bahawa kerajaan Najib masih lagi terus mengawal selia jentera penguat kuasaan kerajaan dalam menanggani isu cemuhan dan kehinaan kaum Cina keatas umat Islam, atau kita semua, orang orang Melayu.

Sesungguh nya, di negara kita ini orang orang Melayu atau Islam terutamanya, tidak melangkau sempadan agama, maka kejadian dimana perusuh Islam menyerang bangsa beragama lain tidak pernah berlaku seperti mana terjadi di barat atau lain lain negara di Asia Tenggara. Malahan telahan mengatakan penganut Islam adalah pengganas di negara ini tidak timbul sama sekali.

Apa yang berlaku di negara lain, amat berbeza dengan apa yang berlaku di negara ini, dimana umat Islam adalah pendamai yang mutlak.

Di negara negara lain umat Islam di salah ertikan sebagai pencetus keganasan. Dan dengan kemajmukan rakyat di negara kita, pandangan yang mengatakan Islam itu agama ganas telah terbawa bawa kedalam minda kaum muda. Apabila pandangan yang bersangkut paut dengan agama, seperti kegunaan nama Allah, dan ianya mendapat reaksi yang mencabar dari umat Islam di negara ini, emosi orang muda kaum lain telah beranggapan bahawa sememangnya umat Islam suka membantah. Dalam negara demokrasi seperti Malaysia, dan kuasa politik China yang semakin berpihak kepada DAP, ramai pemuda China cuba menunjukan bahawa dalam sistem demokrasi di negara ini mereka juga berhak untuk bertindak melawan umat Islam atau Melayu.

Cumanya corak atau cara melawan tanpa ilmu agama Islam itu sendiri, menjadikan pergerakan melawan kerana demokrasi dan hak asasi telah di gunakan secara menghina agama Islam.

Dengan tumpul nya pengetahuan agama dan sejarah Islam, maka kita dapati kaum China di Malaysia telah melakukan satu kesalahan besar seperti mana pihak barat telah lakukan.

Pandangan saya, sejarah agama serta tamadun kemajuan agama Islam dan lain tamadun harus di ajar disemua institusi pembelajaran China, dan dengan pengetahun luas, mereka tidak akan terpengaruh dengan anasir barat yang sememang nya anti Islam berdasarkan intipati mereka membangunkan sebuah negara mereka yang berteraskan nilai nilai agama Kristian. Ingin di beritahu, bahawa Perang Salib telah lama berlaku, tetapi ianya belum tamat.

Untuk penduduk Kuala Besut, terutama yang berkata kerajaan tidak mengambil berat atau memainkan peranan dalam mengawal kemarahan umat Islam dengan penghinaan kedua pemuda dan pemudi Cina tempuh hari, diharap mengambil iktibar dan terus menyokong kita, umat Melayu Islam, di pihak BN, semoga dengan sokongan ini kerajaan Melayu Islam dapat membangunkan pembangunan serata untuk semua kaum terutama nya kaum Melayu didalam mengendalikan kehidupan aman damai tanpa perlu mencemuh agama lain. Ini negara Melayu, dan tentu nya Melayu penyelamat agama mereka dan pelindung atau payung umat umat bangsa yang beragama lain.

Sekian. Selamat mengundi.

Vigalante – prowling in the town for anyone annoying Islam in the social media

IMG-20130715-WA0039

IMG-20130715-WA0038

Saya hina agama Islam.

And Vigalante hina you.

Okay lah.

Bagi tulis atas perut saja. Supaya ingat jangan suka suka letak kepala babi di surau dan hina Islam dalam twiter, facebook dan lain lain media, ya.

seterusnya baca.

Kingdom of Heaven – Malaysia

kofh2

It is fascinating when some envoy from the Vatican came into this majority Muslim country and said “We fully support the use of word Allah” on his very first day steeping on the earth named “Kingdom of Heaven, Malaysia”.

When all Muslim NGOs in this country voiced dissatisfaction and umbrage over the statement made by this diplomatic envoy from the smallest area of the world, our very own Dr Paul, the Catholic Bishop, gets astounded.

paul

Oh well, then I remember how King of Jerusalem with a pretty lady’s sister in the famous movie the Kingdom of Heaven, gets astounded when Saladin was preparing to wage a war into Jerusalem after circling the city for a few days.

kofh

Then the King of Jerusalem was well-loved by all Muslims, Jews, Christian and other religions. Not long after that some envoys who were standing for the Orthodox Christians from Europe were hoping to widen Christianity believers, control Jerusalem and the region forced enter the circle of the King in Jerusalem. When this intention was successful, and the King was in their control, The Templers used the oppurtunity to kill most Muslims.

kofh1

May be that was in the history, I don’t know. The one that I read over the weekend was about a story how a fiery monk in Mandalay known as Burmese Bin Ladin (U Wirathu) gets surprised when Time Cover story has detailed out how his sermons of hate against Muslims almost wiped out Rohingya race in his hometown, and in Burma.

kofh3

This hate and love, and support for a thing that relates to a religion is not a small matter and yon can get astounded with. Perhaps there are people like Saladin among us, or U Wirathu who would get flabbergasted with this seems an innocent statement and would rise to wipe out some place full of Christians or Muslims in this country. I don’t know, but looking at the trend in Asia nowaday, where monks and Muslims can get into “a friendly battle” in a media but in actuality being burned and killed such as in the revolts in Mandalay and Patani, I would not get astounded, but rather I would get worried. Because such a thing can happen anywhere, even in the Vatican City.

A body is seen on a street in Meikhtila

We must see some truth about own strength and the ability to persuade others into believing in a religion. But using other religion’s strength to persuade others into your religion is a kind unfair and uncalled for in any statement.

I don’t really know, but I know pretty well, I don’t like a war that much, just like the one in the movie the Kingdom of Heaven.

Morsi’s famous speech “One year is enough”

images

President of Egypt ousted a few weeks ago by a possible coup, either from the work of the army or the liberals then, a question arises, where all these Islamic organizations around the globe are expressing?

Morsi, or Muhamad Mursi, was the fifth Egyptian President, and the first as an elected member through a democratic election.

A Muslim Brotherhood and an Al Ikwan Muslimin’s party member. A party with a 84-year long history, the story of Hassan Al Bana, the hatred for Jews and the Western colonials and the love for Hitler.

Then, the credo of Allah is our objective, the Quran is our law, the Prophet is our leader, Jihad is our way, and death for the sake of Allah is the loftiest of our dreams.

Then comes the Palestinian, and all other good and bad in the history of the Muslim Brotherhood.

Then comes the jailbreak episode, in which he and his Ikwan Muslimin’s friends were asked how they escaped prison while in the custody.

All these enmeshed his memory. By then, in his last speech before the takeover by the military, he had said persistently, “Hey all of you, “One year is enough”.

There is not such a word in al Quran. The fact that he memorizes almost all of its verses he can only remember “one year is enough”.

He brings forth a voice of hatred among the liberals and the Christians alike. He moved to close down private TVs which spelled the anti-president propaganda, but allowed Brotherhood’s TV Channels to disperse anti-Islam.

He wrestles judicial institution, harassing judges who aren’t aligned to his Muslim Brotherhood. He appointed all senior and important posts in government with less experience Brotherhood’s members.

This is because he thought of winning more that 50% votes and as an elected president, he was entitled to threaten people who were opposing him.

And he can say one year is enough.

Do you think one year is truly enough?

You are talking about ruling nation of 84 million, diversity of people, weak, strong, rich, and poor.

Hadi Awang, I would urge you to read further on this person’s character to know why he was brought down and expelled.

Sekarang orang Melayu telah belajar tiada kemulian di negeri dan dari orang orang China

Sunset of the Forbidden City, Beijing (northwe...

Sunset of the Forbidden City, Beijing (northwest cornor of the Forbidden City) (Photo credit: Wikipedia)

Apa yang anda belajar dari Forbiden City? Gundek beribu orang dan zina, tipu muslihat dan lain lain. Tinggi kah nilai ilmu itu? 

Hadis “belajar lah sampai ke negeri China“. Ini sebuah hadis daif dan hadis yang membawa maksud berlajar lah kamu walaupun negeri itu jauh. Bukan kerana China atau orang orang Cina mempunyai budaya dan perangai yang harus di contohi untuk di pelajari dan mendapat keredaan Allah.

Sekarang pun orang Melayu telah tahu budaya kaum Cina berasal dari budaya rendah akhlak, rendah budi pekerti, rendah nilai dan rendah ketermadunan.

China tidak ada mempunyai budaya yang harus di pelajari dan di contohi.

Malahan budaya dan perangai orang orang China adalah berasal dari budaya yang buruk buruk, serta budaya rendah akhlak, budaya penyembah berhala, budaya tipuan kedunian, seperti terbukti dengan amalan budaya dan perangai yang di amalkan oleh orang orang Cina di Malaysia sekarang ini.

Sekiranya pembuat hadis itu ada di Malaysia sekarang ini, beliau mungkin akan mengubah perkataan negeri China ke negeri lain, bagi kita semua mempelajari budaya serta perangai yang boleh di terima sebagai satu ilmu yang berfaedah dan mulia untuk di pelajari.

Tidak ada apa apa faedah belajar dari kaum Cina seperti kaum itu di Malaysia.

Kaum yang mempunyai sikap tamak, sikap keras hati, sikap suka menipu diri sendiri, bersikap rasis, membenci kaum lain, bersikap suka memonopoli aktiviti ekonomi atau ilmu yang di beri Allah, pemboros, penzina, pejudi, penipu cukai kerajaan, penipu kerajaan dengan menjual harta haram, sorok duit dan wang haram, pengedar wang haram, pembunuh, perogol ahli keluarga, perogol anak sendiri, kedekut dengan harta serta ilmu, hati tidak iklas, berhati busuk, menyangka yang bukan bukan atau buruk sangka kepada ilmu Allah dan banyak lagi perangai buruk buruk yang di laknati oleh Allah yang ada di dalam jiwa lebih 90% kaum Cina immigran di Malaysia.

Kaum ini di laknati Allah setiap masa seperti kaum Kristian baru.

Maka usul supaya kita belajar ke negeri China dari hadis tersebut pincang dan dengan jelas satu anjuran dari hadis palsu atau daif dan dengan itu, orang orang Melayu di larang dari belajar budaya amalan China seperti mereka yang berada di Malaysia.

Jelas sekarang, dari PRU 13, 90% kaum China adalah kaum rendah akhlak, rendah budi pekerti yang mana kita orang orang Melayu harus tolak jenis budaya rendah akhlak ini, dan sudah tentu PM Najib harus menjauhi kaum rendah akhlak dari kumpulan kaum Cina immigran yang mengamal budaya tidak mulia dan rendah aklak seperti sebilangan besar kaum ini di Malaysia.

Dengan ini diharap kita di muliakan oleh Allah.

Orang China harus belajar dari kaum Melayu yang mempunyai nilai baik yang universal.

Gesaan saya, tinggal kan kaum China ini didalam keburukan budaya mereka supaya kita tidak di laknati Allah. Kaum ini kaum jahat yang tidak ada nilai mulia dan murni untuk contohi oleh semua bangsa di dunia, di timur dan di barat.

Islamic Jihadists also dislike Chinese DAP Malaysian who say a lot about “freedom of expression”. If they were here, they would slaughter you as they did to a Bristish Soldier in Woolwich. So please, don’t spread rubbish and hate propoganda anymore!!.

untitled142

Same religion, same mind and same God. But we are moderate. Don’t push us!!

The blasphemous

principle of the “freedom of expression

Another main fundamental of democracy is “freedom of expression”. This apparently nice-sounding idea is actually the antithesis of Islam. Islam teaches man the worship and servitude of Allah, whereas democracy teaches man all-out freedom in which even the most misguiding and blasphemous opinions are considered to be of the “fundamental rights of man”; democracy accepts it even if someone insults Allah, His Messenger or the Laws of Shariah. In democracy, there is nothing which cannot be criticized or commented upon. On the other hand, Islam says: “Allâh does not like that the evil should be uttered in public except by him who has been wronged. And Allâh is ever All –Hearer, All-Knower.” [4:148]

“If you ask them (about this),they declare: “We were only talking idly and joking.” Say: “Was it at Allâh and His verses and His  Messenger that you were mocking?” Make no excuse; you have disbelieved after you had believed. If We pardon some of you, We will punish others amongst you because they were Mujrimûn (disbeliever,polytheists, sinners, criminals,etc, (:65:66.)

Taken from the Azan, a new English version of Jihadist Magazine purportedly written by Al Shabab.

Buy Malaysian Chinese Products Last – 不買中國的產品。 馬來西亞中國產品有寫上他們的中文字元。但他們不。

bbcCHINESEBASTARD

جاڠن بلي جك اد توليسن چينا

know-2

partners

pacific_hypermarket_cmyk_new.png

econsave-logo

اين نڬارا ملايو. بيلا اد توليسن چينا، جاڠن د بلي بارڠن ترسبوت. كيت انتي راسيس، دان انتي سكوله چينا

ساوداراساوداري يڠ د هورماتي.ننيلق دري ممبلي بارڠن کلوارن چينا کافير حربي د مليسيا دان بلي له بارڠن دان ݢونا ڤرهيدمتن دري قوم ملايو إسلام دمي ڤهالا يڠ د جنجي کن الله.

انتاراسوڤرمرکيت يڠ هاروس د جاوهي سرتا مرتا اياله:ننڤاسراي 99 سڤيايدمرتنچونساۏينڤاسراي قق مرتنڤاسراي بيليننڤاسراي ڤاچيفيچ

کيتتله ممبري ککاياٴن کڤد مريک تنڤا ڤريجوديس. تتاڤي، مريک ايڠين ملاون کواس ملايو کران مريک برڤنداڤت ملايو تله برڤچه بله. سدڠکن کيت تيدق ڤرنه برڤچه بله.ننلاون تتڤ لاونننممڤوس له ڤرنياݢاٴن چينا چاوۏانيست.

بارڠبارڠ يڠ اد ممڤوڽاٴي توليسن چينا سڤرتي چراچتر د اتس يڠ د جوال د ڤاسر ڤاسر د مليسيا اداله بارڠ بارڠ کلوارن اورڠ اورڠ چينا کافير هربي. نجاڠن د بلي

Tak reti nak cakap pada Khairy, memang belum basuh berak lah dia ni.

Aku sokong benar apa yang Dr Zahid Hamidi cakap.

Memang kena gaya dia berkata. Dan memang logik betul kalau dah tau tidak suka sistem pemilihan pilihanraya di Malaysia, boleh migrate lah tempat lain.

Lama dah Melayu nak cakap perkara ini kepada pemusnah perpaduan negara.

Dia suara kan suara hati aku juga. Dan beribu malah berjuta umat Melayu dan Bumiputera seluruh negara. Sudah fed up dengan perangai hantu hantu jembalang ni.

Dalam pemilihan UMNO nanti aku akan pilih dia. Biar orang semacam dia menyuarakan perasaan hati orang semacam aku. Dah naik muak sampai nak muntah dah dengan kerenah mereka.

Kita ni Khairy, Melayu Islam, dan bila memerintah mesti nya adil. Itu Melayu. Itu jati diri orang Melayu zaman berzaman. Dari masa Tuanku Abdul Rahman lagi. Sampai sekarang. Adil.

Engkau kena jadi Melayu semacam ini. Tak adil lah engkau dok sokong orang yang nak musnahkan negara. Tak Islamik engkau buat semacam tu. Melayu apa jenis engkau ni dok nak sokong orang yang buat demostrasi susahkan rakyat jelata semacam aku?.

Memang betul, ianya jalan yang lebih pratikal.

Tetiba ada pula Mat Laun cakap berpolitik cara baru konon, apa yang Zahid cakap tu pandangan peribadi, bukan pandangan kerajaan.

Bukan kah dia tu menteri penuh KDN?. Apa pulak pandangan peribadi, jikalau aku jadi menteri KDN pun aku cakap semacam itu. Tentu pandangan dia pandangan dari seorang menteri.

Apa pula ke hal nya si Khairy nak sibuk sibuk. Baru jadi menteri dah ingat awak perdana menteri ke?.

Jaga lah dulu belia belia Melayu yang sokong engkau tu. Tak usah nak pandai jadi orang popular di kalangan Pakatan, dia orang terutama Cina 97% tak sokong engkau.

Tak percaya, engkau bertanding lah di Subang Jaya, tengok dia undi engkau kah?.

Pergi buat kerja hang dulu, jangan dok sibuk nak jaga tepi kain orang.

Aku dah cakap, orang ni akan lingkupkan UMNO. Silap pilih lah ni.

Berapa kali silap dah!.

Ingat Ajib Ghor, tak usah pakai nama Cina, nanti kena tipu. Pakai nama Najib Razak!!. Kita Melayu.

Hey, aku nak cakap ni. Kita Melayu mesti strong. Jangan kasi muka kepada Cina lagi dan tali barut mereka dalam kerajaan. Faham tak. Jangan tolong mereka lagi. Kita masih strong!!!!.

Perlu di nyatakan dengan serius, Cina tidak suka Melayu perintah.

Daripada beri Melayu perintah negera Melayu ini, baik beri kepada Cina perintah. Supaya agenda Cina terus menjadi fokus.

Ingat juga, jangan dok asyik tolong orang orang yang berkerja dengan kerajaan sahaja, Melayu yang berkerja di luar sana, para professional Melayu, doktor dan lain lain masih lagi tolong UMNO tidak di beri apa apa pertolongan.  Engkau tengok perangai Chor Chee Heung, kita semua professional Melayu minta tolong jangan beri muka kepada Cina yang tidak ada kelayakan jaga kepentingan masyarakat dalam isu perumahan, dia beri kepada Cina yang tidak berkelayakan mengurus. Padan muka sekarang dia kalah.

Jangan lupa Melayu luar bukan kakitangan kerjaan masih suka pangkah BN. Ramai para pekerja kerajaan juga nampak nya pangkah PAS, DAP dan PKR walaupun hang dok beri bermacam macam kemudahan. Lain kali, kami pun tidak akan undi BN jika Cina dan para pekerja kerajaan sahaja di beri muka yang amat terlampau. Kami pun hendak cari makan juga!!!.

Dengar sini, engkau tutup kan semua sekolah Cina supaya kita hasilkan perpaduan dari bawah lagi. Apa benda sekolah Cina dalam negara Malaysia?. TUTUP. Buat dari sekarang dan ingat jangan beri muka kepada Cina lagi. Ingat lah Melayu juga tidak akan undi BN jikalau benda benda itu tidak di beri perhatian.

Jangan beri muka kepada Cina menjadi menteri dan menjadi gunting dalam lipatan.

Arif Sabri Sakmongkol kawan baik Aspan Alias, kalah di P80 – Raub.

Arif-Sabri 300x223

Arif Sabri calun Dap di P80 yang telah mengantikan Abu Bakar Lebar Sudin DAP akan kalah seperti Abu Bakar juga.

Abu Bakar kalah pada Yen Yen dengan undi sebanyak 15, 326 berbanding Yen Yen dengan undi sebanyak 18, 078. Dan semasa itu terdapat seramai 46, 454 pengundi berdaftar di P80 Raub. Dengan tindakan mengonyang BN pada PRU 2008, jumlah mereka yang keluar mengundi merosot keparas 76.2%.

Walaupun merosot, BN masih menang di P80.

Pada masa ini jumlah pengundi berdaftar meningkat kepada 7,760 orang atau 17% dari jumlah pengundi pada tahun 2008.

Di  kawasan P80 terdapat pecahan mengikut kaum iaitu anggaran 49.12% Melayu (26,630), 43.51% Cina (23, 588), 6.48% India (3, 513) dan lain lain 0.90% (483).

Keadaan semasa menjurus kepada keunikan BN manakala DAP telah menjadi kucar kacir dari isu kalimah Allah dan pilihan PM dan ini akan menjurus kepada peningkatan kemesraan terhadap pengaruh BN dari pengaruh DAP.

Faktor calun pula, Arif Sabri mempunyai peminat dari urban voter di Kuala Lumpur, Ipoh dan Penang, dan pengaruh beliau dengan menghentam BN dengan berbagai bagai isu lama, walaupun BN telah berubah dari lanscape politik beliau kepada politik perpaduan, dimana bergantung terus kepada calun BN Datuk Ho Kai Mun yang banyak berjasa kepada semua kaum di kawasan itu.

Jasa Arif Sabri di Pulai Manis yang mempunyai pengundi berdaftar kurang dari 18,000 orang tidak memadai untuk memberi beliau lonjatan besar yang berkesan dalam kawasan campuran besar iaitu 54, 214 orang.

Dengan peminat Cina kepada DAP, saya berpendapat beliau boleh mendapat undi Cina sebanyak 50% dengan perpaduan beliau dengan DAP di Dun Tras, dan 30% dari undi Melayu dari kekangan PKR di Adun Batu Talam, dan PAS di Dun Dong dan lebih kurang 50 orang dari orang orang Asli dan lain lain.

Dengan itu beliau mungkin akan memperolehi sebanyak 19, 800 undi mengalahkan undi yang telah di lakukan oleh Yen Yen pada 2008, tetapi kalah dengan Datuk Ho Kai Mun yang akan memperolehi undi sebanyak 23, 500 undi. Jumlah keluar mengundi pada PRU 13 akan meningkat disebabkan kemeriahan PRU 13 yang sudah dilihat di merata tempat di seluruh negara, InshaAllah.

Akan masuk kubur lah Arif Sabri, seperti lain lain calun DAP Melayu, sama dengan Abu Bakar Lebar Sudin yang sudah tidak tahu di mana beliau berada dalam DAP.

Kesalahan beliau yang amat besar ialah bersekongkong dengan DAP dalam isu kalimah Allah akan di tolak oleh orang orang Islam Melayu di P80, walau pun beliau pessimistic untuk merubah kaum Melayu menerima DAP.

Selamat Tinggal Syokmungkol. BYE BYE DAP.

PS: Kita laksanakan BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia), mereka akan laksanakan RM1M (Ringgit Malaysia 1Juta).

Kerajaan PAS Kelantan – apa yang di canang tentang Royalti itu adakah Loyarburuki?.

Kelantan

Kelantan (Photo credit: Wakx)

Kerajaan Kelantan dengan kepimpinan ulama seharus nya bercakap telus, supaya rakyat bawahan seperti saya mengerti hati budi, kepakaran peribadi pemimpin dan semangat iktiar mengembelingkan kuasa berfikiran maju membantu rakyat seperti saya, dreber dreber taxi prabet sapu, dan lain lain pekerja di Kelantan serta rakyat marhein lain.

Tidak cukup mengatakan bahawa mereka itu tidak mempunyai kepakaran mencari duit untuk rakyat lalu perlu berperanan politik membelasah kerajaan persekutuan mengenai isu Royalti.

Sedangkan segala bentuk peluang ekonomi di perjuangkan untuk rakyat Kelantan oleh orang orang Kelantan luar negeri Kelantan di pandang sepi kerana mereka adalah peminat setia UMNO.

UMNO ke tidak UMNO, kepakaran dari rakyat Kelantan luar negeri Kelantan yang telah berhijrah keluar kerana peluang tidak terjamin dibawah kerajaan PAS, cukup berperanan besar menolong PAS dan orang orang Kelantan sekiranya orang orang PAS menerima baik bukan menolak cadangan cadangan itu kerana berpolitik “UMNO itu haram”.

Jikalau UMNO itu haram, dan PAS itu halal, dimana kah halal nya tempat tempat atau kawasan yang di bina PAS?.

Dan perlu di beritahu bahawa kepakaran ahli ahli pemimpin PAS adalah merancang sesuatu bentuk politik bersentimen kepada aras membenci UMNO seperti Royalti.

Kepakaran lain tiada.

Isu royalti ini bukan perkara baru malah kerajaan pusat telah lama ingin memberi peranan mengerudi minyak kepada kerajaan PAS dalam tahun 1990 an lagi, namun oleh kerana kenkangan UMNO itu haram serta kejelikan ilmu yang cetek dalam barisan pimpinan mereka, perkara itu di persia siakan. Tentu sekali kita rakyat Kelantan hidup didalam kerugian besar.

Ilmu agama berteraskan parti PAS hanya terdapat di Kelantan dan Malaysia sahaja. Dan bagi kumpulan ini mereka lah ahli syurga. Mereka tidak mempunyai ilmu lain.

Sekiranya hanya orang orang PAS sahaja yang memasuki syurga, maka dengan bilangan mereka di Kelantan dan lain lain negeri di Malaysia, sudah tentu amat lah sedikit jumlah penduduk syurga selepas kiamat nanti. Adakah ini benar mengikut al Quran?.

Sebenarnya kebenakan jiwa dan akal pemimpin mereka telah meletakan diri kita rakyat marhein di Kelantan dalam neraka bersama mereka kerana kebodohan dan keangkuhan pemimpin yang kita pilih dari barisan PAS.

Kerajaan Persekutuan mengembelingkan seramai 80, 000 orang kaum pekerja di Kelantan untuk membantu rakyat seperti kita tanpa heboh heboh dengan doa PAS KO.

Sedangkan mereka hanya memberi kerja kepada hampir 7,000 orang orang PAS sebagai kakitangan kerajaan negeri sambil berdakyah politik UMNO itu kafir.

Jikalau kerana politik kerajaan negeri tidak berganjak dalam menolong rakyat marhein seperti kita, sudah sampai masa nya kita menyahlakukan kerajaan Kelantan dan menganti kan kakitangan kerajaan negeri yang pasif dan tidak berketrampilan maju.

Sebenar nya PAS adalah sebuah parti mati, itu lah yang dinyatakan bahawa syurga milik mereka.

Dan saya khuatir adakah penduduk syurga hanya sedikit di hari kuamat nanti?, atau adakah 7,000 kakitangan kerajaan negeri itu sebenarnya adalah penduduk neraka kerana telah menjadi penghalang kebaikan dari UMNO kepada rakyat Kelantan dengan berpolitik sempit UMNO itu kafir.

Ada kah hanya 900, 000 umat di syurga sedangkan kita mempunyai berbillion umat Islam di seluruh dunia.

PAS tidak ada di negara CINA dan adakah kerana PAS tidak wujud di CINA maka umat ISLAM CINA yang berjumlah ratusan juta berada di dalam neraka jahanam? Tidak adil kepada umat Islam di Cina dikatakan sebagai kafir dan tidak akan masuk syurga kerana mereka bukan ahli PAS!. Tetapi itu lah hakikat nya bila mereka mengatakan UMNO itu kafir dan tidak akan masuk syurga.

Tentu lah isu Royalti yang di pertengahkan itu adalah satu dakyah politik loyar-buruki kerajaan PAS Kelantan, seperti bagaimana sedikit nya umat Islam di syurga kerana ahli UMNO dan umat ISLAM dunia lain bukan ahli PAS.

PAS dan DAP is dead. Mati.

Saya kata dia cerdik

Thames Water

Saya kata dia cerdik. Dia tidak bodoh. Kalau bodoh macam mana dia perintah Kelantan 23 tahun?.

Macamana dia jadi cerdik, sedangkan kita juga semakin hari semakin cerdik?

Cerdik. Selepas mendapat Kelantan tahun 1990, habis jalan raya Kelantan di letak label, “alhamdulilah, Allah Huakbar, subhanallah” di seluruh pelusuk jalan raya.

Ubah minda.

Dari situ guna pelapur seperti Wan Nik Wan Yusof, political secretary dia melapur bagaimana penting nya sesaorang yang mempunyai watak religiously charismatic memimpin negeri. Dengar tu, mempunyai watak, okay, watak boleh buat buat, watak Ghandi kah. Semacam watak watak khas filem filem wayang Hindustan.

Beliau pasti kan diri nya menjadi imam semua tempat dia pergi bersembahyang. Sebab itu lah kerja dia dulu. Sebelum jadi orang politik. Dia tu sudah menjadi imam. Dia pandai baca Quran. Itu dia buat. Itu kerja dia. Semacam Pak Leh Lundang. Tak lebih tak kurang dari itu. Sama. Cuma Pak Leh ajar kita ilmu agama saja, ilmu politik tidak.

Sungguh sungguh buat. Dan ajar rakyat sikit sikit tentang ilmu agama di Pasar Lama di KB. Ramai ikut, sebab kita tak tau agama. Sebab dia MB. Mana ada MB ajar ilmu agama. Dia seorang saja. Kalau aku pun, tau ilmu agama aku ajar juga. Itu saja yang aku tahu. Dah tu apa rugi nya, malahan dapat pujian kerana pelapur melapurkan bagaimana religiously charismatic nya diri aku ini. Sesuai untuk politik. Semasa kita bodoh bodoh dulu. Ramai undi dia.

Pelapur melapur hebat orang pandai agama perintah. Itu setiausaha dia sendiri, dapat gaji dari dia dan melapur cerita betapa hebat nya boss dia. Okay no problem, ramai undi dia kerana hebat. Berpuluh tahun.

Jadi iman hebat, baca Quran hebat, semua hal agama hebat. Maka masa berkerja mesti lah hebat. Orang akan percaya mode itu.

Kerja hebat pertama sebagai MB. Sign kontrak dengan Thames Water 70% : 30% , dengan KWSB. Aleh aleh kena tipu, sebab terlalu hebat, sebab imam masjid, jadi penghafal al Quran, dekat dengan tuhan, mana boleh kena tipu, tuhan sentiasa ada dekat. Syurga pun dalam tangan. Mimpi Nabi kerap kali, dengar cerita.

Last last kena tipu. Thames Water untung besar, KWSB rugi besar. Marah pada Thames Water dan beli balik saham RM50 juta. Rugi kerajaan Kelantan, sebab pandai, sebab tok imam, pandai baca Quran, sebab jadi guru agama, sebab dekat dengan tuhan, tuhan tidak bagi rugi dengan orang dekat tuhan. Last last kerajaan rugi RM50 juta.

Tak apa lah tak ada siapa komplain. Sembahyang menjadi semakin kuat, malahan menanggis keluar air mata mesti di lakukan untuk tunjuk selari dengan apa yang di perhebahkan oleh setiausaha beliau, itu masih berjalan lancar.

Kerja lah dia kerja tiap hari.

Nak jadi kan cerita, buat lah Bazar Tok Guru ambik sempurna nama baik tok tok segala guru. Maka jadi Bazar Tok Guru. Sign sana, sign sini, pandai, berjaya kerana kerajaan PAS kena bayar balik kepada orang ramai RM50 juta. Rugi, tapi pandai. Sebab pandai agama, jadi imam, sembahyang tunggang tonggek, dekat dengan tuhan. Pandai. Rugi.

Pandai tetapi rugi. Tidak masuk jalan cerita orang jadi imam, hafal al Quran tetapi kerajaan rugi, adik kakak. Tak tau lah itu lah cerita nya. Jadi macamana?

Makan masa lah adik kakak nak faham jalan cerita ini. Sebab itu 23 tahun. Label Alhamdullilah tu pun tinggal tulisan “lah” saja di banyak jalan raya. Perkataan “Alhamdull” sudah hilang makan dek zaman.

Malas hendak cerita benda orang yang menjadi imam ni buat kerja dan keputusan pekerjaan dia tu, sebab pandai, seperti yang lain lain lagi adik kakak. Setakat ini saja lah.

Jadi nya adik kakak, orang jadi imam ni patut kita puji, seperti imam imam di surau kita di Lundang nih, tetapi beri kerja jaga rakyat dan buat kerja untuk rakyat, bukan saja kena dekat dengan tuhan tetapi kena cerdik, berilmu dan beriktiar. Dah tu jadi imam, tentu dekat dengan tuhan, tetapi, kenapa kerja kerja lain tidak menjadi?. Tidak berhasil benda yang baik?. Selalu rugi?. Jikalau asyik tidak lulus, tidak berhasil, dalam buat kerja untuk rakyat, lama lama orang akan tanya kita, “ya kah dia ni beriman?”.

pandai

Jam Rolex Siam dan Lebuhraya Siam

rolex

Jam Rolex Siam RM215 sepasang -pakai 1 tahun – Gambar diatas original. Original RM16,000.00

Sesungguhnya, Kelantan tidak sunyi dari mereka yang ingin berfesyen, dan fesyen yang glamour membawa erti bahawa kita telah berjaya.

Kerajaan PAS Kelantan pun sama, suka berfesyen. Suruh orang lihat bahawa mereka sudah berjaya.

Sungguh pun begitu, berfesyen membawa erti bahawa kita mesti berhabis wang untuk menjana diri keparas masyarakat berada dan memakai sebuah jam berjenama Rolek, membawa erti anda seorang yang mampu.

Malangnya, rakyat bawahan seperti dreber taxi roda tiga hanya mampu membeli jam Rolex Siam dan bergaya dengan benda tidak asli sebagai rujukan kepada ulama UMNO. Begitulah kata Nik Aziz.

Merendahkan akal budi penarik beca roda tiga dan drebar taxi prebet sapu di Kota Bharu dengan memberi kiasan bahawa mereka ini lah memakai jam tidak asli untuk bergaya. Sedangkan mereka lah tempat Nik Aziz bergantung harap sebagai pengerak ekonomi nasional kerajaan PAS.

Mereka tidak asli, mereka bukan original. Ini kaum bawahan yang membawa beca roda tiga dan para penduduk bawahan yang tidak berduit, tetapi ingin bergaya.

Photo 13 May 2012 03_44 PM

Lebuharaya Siam RM200.00 (Majlis pecah tanah)  – Lebuh raya pakai Buang.- Gambar Lebuhraya Siam

Walhal, para pemimpin ini juga adalah golongan yang sama seperti yang kena tuduh. Tuduh dreber taxi pakai rolex tipu, mereka lagi lah low class kerana pakai lebuhraya tipu.

Yaitu, Lebuhraya Siam, pakai buang dalam seminggu.

Kerana ingin berfesyen, pakai jalanraya Siam pun boleh lah.

north-south-expressway

Lebuhraya original – NKVE

Lebuhraya original seperti jam rolex, tahan lama.

Jangan tuduh orang bawahan pakai jam rolex tipu. Kalau nak suruh orang pakai original, awak sebagai pemimpin harus tunjuk tauladan yang betul seperti buat benda yang berbentuk original di Kelantan.

Ubah dan Tukar Kerajaan Kelantan yang pandai menuduh orang tidak original. Sendiri mahu ingat, diri sendiri tu original kah?

Jom tukar kepada original – Aku Janji Janji Di Tepati – 7 dalam 1, Pilihan Bijak.

20130421-113948.jpg

Islam kah Nik Aziz calunkan anaknya di Parlimen Pasir Mas? Atau satu perbuatan kafir, zalim atau kufur

Ini satu persoalan besar.

Tidak payah tanya parti politik lain, seperti MCA, MIC dan PPP kerana mereka bukan parti PAS.

Bila menjawab mesti mempunyai ilmu kemasyarakatan, petua petua menjadi pemimpin berwibawa, petua petua adat resam serta fahaman perkataan kafir atau kufur.

Soalan ini di tujukan khas kepada mereka yang berfahaman wahabi PAS dan Shiah PAS, serta semua pengikut dan ahli PAS. Juga di perpanjangkan kepada ahli Islam UMNO, Islam MCA serta Islam MIC, dan pandangan dari semua kaum di Malaysia.

Bagi permulaan asas perbincangan ialah adakah dengan melantik anak sendiri sebagai wakil rakyat sedangkan masih ramai lagi ahli lain yang berkelayakan untuk di ketengahkan itu satu perbuatan terpuji atau keji dari pandangan ilmu kemasyaratan terutama dari pandangan ilmuan agama Islam dan dari pandangan semua agama, terutama apabila pembuat keputusan adalah bapa atau ahli keluarga?

Jawapan di atas akan terbelah dua, iaitu satu terpuji dan satu lagi perbuatan keji.

Jikalau terpuji maka para ilmuan akan memberi fakta yang boleh diguna pakai untuk zaman ini. Sila lah berikan fakta yang boleh membenarkan perkara itu di lakukan.

Jikalau keji, maka kita timbulkan pula satu persoalan yang ada sangkut paut, yaitu, adakah Islam membenarkan perbuatan keji. Jikalau tidak, sememangnya tidak, maka kita tanya lagi siapa kah yang memberi perkenan kepada perlantikan calun, adakah menteri besar atau siapa?.

Jikalau jawapan nya tidak ada kena mengena dengan menteri besar Kelantan, maka kita kena tanya lagi, adakah di tanya beliau samada beliau setuju ke atas pemilihan calun yang melibat kan anak beliau dan jawapan kepada soalan ini akan terbelah tiga.

Setuju: Maka dia zalimi Islam kerana perbuatan keji di benci oleh Islam.

Tidak bersetuju: Semoga di ampunkan dosa nya diatas perbuatan yang di anggap keji.

Diam: Diam itu menanda setuju atau tidak setuju. Dalam hal atau perkara yang boleh memberi peluang keemasan kerana pengaruh dia kepada ahli keluarga dan dia diam bermakna setuju. Maka dia menzalimi Islam dengan perbuatan dia tersebut.

Soalan seterusnya dari jalur jawapan diatas ialah, katakan PAS mengamal sepenuhnya perundangan dan peradapan Islam, mengapa hal keji seperti ini mereka ikuti dan kenapa mereka mencemar serta menzalimi agama Islam?

Jikalau mereka menzalimi Islam, adakah kita umat Islam Melayu boleh berdampingan dengan kaum yang menzalimi Islam?

Jawapan sah bagi soalan di atas ialah haram bagi kita berdampingan dengan kaum zalim malahan di haruskan bagi kita jikalau tidak mampu melawan dengan tidak mengundi calun calun mereka pada PRU 13 nanti, serta wajib bagi kita meninggalkan terus golongan ini dari menjadi kawan atau penolong selagi mereka belum bertaubat. .

Sesungguhnya dengan tidak mengundi orang orang zalim itu mendapat pahala yang besar di sisi Allah, apa lagi jikalau kita perangi mereka, maka di sediakan kepada kita kerahmatan yang besar.

Semoga kita berbicara tentang orang kufur yang telah lama menyekat perkembangan minda kita di hari hari lain.

Selamat mengundi.

20130418-165643.jpg

Pengundi dan orang Kelantan berkemungkinan jenis kumpulan gedeber.

Apa kah kumpulan gedeber?

Kumpulan gedeber adalah kumpulan yang kurang dengar nasihat orang dan suka melawan arus perubahan. Dan berapa ramai kah kumpulan ini menjadi anggota masyarakat masih menjadi tanda tanya.

Dengan perubahan didalam pemilihan calun baru baru ini di harap ianya boleh di terima oleh kumpulan masyarakat tersebut dengan hati terbuka.

Dari pemerhatian saya, walaupun PAS memerintah mengamalkan perundang Islam, kumpulan gedeber boleh menerima hakikat itu kerana selepas 23 tahun penguakuasaan keatas syariat Islam tidak dapat di lakukan dengan sempurna dengan terdapat nya tentangan dari kumpulan gedeber. Walaupun ada undang undang Islam kumpulan gedeber masih menjalankan aktiviti aktiviti kesukaan mereka seperti berjudi dan maksiat. Mereka tidak takut dengan corak pemerintahan PAS kerana mereka bebas melawan arus pemerintahan itu dan tidak akan di ambil tindakan oleh pihak penguasa.

Mereka lah sebenarnya pengikut setia PAS, walaupun ada kalangan baru dari mereka yang betul betul menerima corak pemerintahan Islam, tetapi kumpulan gedeber ini lah intipati pengikut PAS.

Dengan perubahan yang di bawa oleh UMNO serta keinginan BN mencorak pembaharuan di dalam sistem politik berteraskan Islam dan Pembangunan di harap kumpulan gedeber mengambil peluang membersihkan diri dengan menerima pembaharuan yang bakal membawa kesemua kumpulan masyarakat ke tahap berdaya maju serta memperkasakan kebolehan sikap pahlawan umat umat Melayu Kelantan.

cool

Kumpulan gedeber bermata biru.

Tiada orang boleh ganti Nik Aziz – Mohd Amar Abdullah (Nik)

5_yoda_starwars

Dalam Star War pun ada Nik Aziz. Maaf cakap, watak dia dalam filem Star war, adalah lebih baik dari Nik Aziz. Beliau lawan the Dark Forces. Nik Aziz join “the dark forces”. Apa cerita BROTHER?.

keramat nik ajis

Sembahyang Isterikarah cara para pemimpin pemimpin PAS.

Sekarang ini menjadi imam pilihan PAS pun belum tentu boleh di percayai atau di harapkan, jadi macam mana Amar berkata “Kalau kita mahu perkasakan Islam, kena faham Islam, kalau nak jadi imam pun orang tak harap, macam mana mahu perkasakan Islam?’.

4

Sembayang Isterikarah PAS? Sang Kelembai adalah tok imam PAS? Boleh harap ker jadi imam?

Gambar ini hanya untuk memberi penjelasan isu “menjadi Imam pun orang tak harap, macam mana mahu perkasa kan Islam?”. Perkasa kah Islam dengan tok Imam jenis terpilih oleh PAS ini, Bro?. Boleh kah ahli masyarakat berharap dengan tok imam pilihan PAS seperti diatas?. Aduh, jawab lah bro.

Adakah ini juga ajaran tok tok imam PAS dalam isu sembahyang isterikarah?. Jikalau ada lah sembahyang jenis itu? Saya rasa tiada. Maka mengapa anda baru sekarang ingin memperkasakan tok tok imam yang berbakti kepada masyarakat tanpa campur aduk politik PAS dengan agama?

Ramai tok tok imam Malaysia yang asli dan tidak ingin menjadi tok imam PAS yang berkecamuk dalam isu agama, terutama isu menjual nama Allah kepada bangsa asing atau non-Muslim.

Perbetulkan dahulu otak anda supaya faham keadaan masyarakat semasa yang ingin hidup aman damai tanpa perpecahan terutama dalam isu agama. Anda telah memperkudakan tok imam tok imam supaya meletak kepercayaan bagi kepentingan politik keatas sebuah parti yang tidak mesti nya sebuah parti berkonsepkan Islam.

Itu dia mengapa PAS telah memerintah selama 23 tahun di Kelantan.

Mereka “stress point” di mana sebagai pemimpin mereka kena jadi tok imam dan boleh perintah negara.

Okay, berapa banyak tok imam yang telah di ajar oleh PAS?. Berapa tinggi darjah kepandaian tok imam tok imam PAS?. Berapa bersih diri diri dan ahlak tok tok imam PAS?. Berapa banyak imbuhan yang PAS bayar kepada tok imam yang tidak berpolitik? Adakah setelah 23 tahun PAS membina universiti tok imam?

Kepandaian sesaorang itu terhad. Tok imam bukan boleh mengawal akaun, tok imam tidak pandai menjaga dan membina masjid, tok imam tidak tahu melihat masa depan, ekonomi dan menjana wang beratus juta. Adakah PAS telah memperkasakan mereka dengan semua ilmu ilmu diatas selama 23 tahun memerintah Kelantan?. Tanya lah mereka. Jawapan nya sila lihat gambar di bawah.

Jadi, PAS harapkan tok imam, tetapi menahan dan tinggalkan sesiapa yang tidak menyertai mereka. Dahulu kala tok imam tidak bergaji, dan semenjak PAS ambil alih, berapa banyak gaji mereka? Perkasa kah tok imam tok imam di seluruh Kelantan atau di Malaysia?

Okay, apa ilmu agama anda, sekiranya sembahyang isterikarah juga di pertunjukan kepada kita dari mereka mereka yang telah menjadi tok imam di seluruh negara sebagai bukti memperkasakan Islam?. Contoh nya gambar di atas. Macam mana nak perkasakan Islam sekiranya tok imam anda itu faham sahaja Islam tetapi tidak mengamalkan agama Islam?. Kafir sana, kafir sini?.

Beliau tu bukan kah bekas Tok Imam anda?.

Semua orang boleh di ganti, kecuali NABI MUHAMAD SAW.

Apa lagi jika ianya melibatkan seorang yang bernama NIK AZIZ. Pakar “zero doing over 23 years in Kelantan”.

ADAKAH PERKASA NYA ISLAM SELAMA 23 TAHUN KERANA NIK AZIZ?

20130410-225820.jpg

Jawapan nya ada tertulis di dalam gambar di atas.

Saya tidak kata. Dia kata. Jadi boleh harap kah tok imam tok imam PAS ni?. Saya sudah lama jauhi tok tok imam PAS!!. Takut bini kena sembahyang isterikarah!!!!.

blogger-image--1503451026

Husam bagaikan perniaga kedai runcit Salor datang ke Putra Jaya hendak jaga Pavillion Shopping Complex

Dalam kedua dua tempat, banyak yang berbeza.

Kedai runcit Salor memerlukan bekalan ikan, timun dan lain lain barang makanan untuk di jual setiap hari. Akaun nya sama tetapi di dalam bentuk yang lebih kecil.

Shopping Complex seperti Pavillion memerlukan kepakaran dalam akaun dan lain lain yang amat berbeza.

Jikalau di Salor pun di ibaratkan Husam amat bersusah payah mentadbirkan sebuah kedai runcit, bagaimana dia ingin mentadbirkan sebuah pasaraya yang besar?.

Begitu lah ibarat nya Husam ke Putra Jaya dan sudah mula mengajar ilmu bagaimana menjaga sebuah kedai runcit di sebuah pasaraya besar semasa berceramah di masjid Putra Jaya.

Benda remet temeh seperti parking lot dan sebagainya adalah seperti paip bocor bekasan ikan basah di kedai runcit dan tidak perlu pakar politik untuk mentadbir nya. Biarlah para penyelidik yang berkemampuan tanpa di campur dengan bahan politik untuk mempekemaskan.

Yang jelas bagaimana sebuah tamaddun yang di pelopori oleh orang orang Melayu di dalam persekitaran yang modern dapat di kawal selia bagi menghadapi cabaran kekuatan tarikan magnet atau “gravity pull” ke bandar bandar baru di Asia Tenggara atau di dunia dimana semakin hari menerima tekanan penghijrahan rakyat dan tenaga kerja ke bandar yang berdaya maju dan Putra Jaya semesti nya, dengan kepakaran ahli politik yang dipilih, menjadi semakin maju sebagai pusat peradapan dan bandar tarikan, bukan sahaja kepada pakar pakar dunia, sesuai dengan kaedah live, work and play, tetapi juga kepada penghuni dan juga pelawat.

Bagaimana, boleh kah?

Dengan pengalaman anda didalam wilayah Salor dan sekitarnya yang belum lagi bertaraf peradapan moden serta mungkin boleh di klasifikasikan sebagai penempatan penduduk yang berkecemuk; jalan jalan yang terlalu sempit serta perumahan jenis linear yang tidak berkesudahan, dan dengan itu penghijrahan besar besaran ke bandar bandar maju lain di Malaysia dan dunia, lari dari kawasan tersebut. Apa pakar anda hanya menjaga parking lot?.

Tidak payah bersusah payah tentang hal itu. Dan saya ingin bertanya apa sudah jadi dengan bandar baru yang telah di rancang anda di Kota Bharu? Maju kah dia?. Sekira semua perancangan itu tidak berdaya maju, hasil dari buat fikiran yang tidak kreatif, bagaimana dengan pengalaman anda itu ianya boleh memberi impak besar kearah kecapaian matlamat Putra Jaya seperti yang di sebut di atas?.

Baik lah, sekiranya anda bercita cita untuk membina kandang kamping janapari di Putra Jaya, dengan kepakaran anda, saya rasa anda akan di halau keluar oleh penduduk Putra Jaya. Tetapi selamat mencuba, dan ingat ingat video banyak di Putra Jaya jangan pula ternampak spender cap pagoda yang berbentuk sama di dalam video itu.

Ingat Islam larang orang berzina, walaupun PAS tidak begitu ambil berat tentang larangan larangan tersebut yang ada di dalam agama Islam.

Pot Nik!!! Bukan Fatwa tetapi Belebongwa!!! Idi Amin pun tak berani hendak buat Fatwa.

20130410-230122.jpg

KUALA LUMPUR 10 April – Kenyataan kontroversi Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kebelakangan ini disifatkan telah terpesong daripada ajaran Islam sebenar.

Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan, Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Abd. Shukor Husin berkata, apa yang dikeluarkan oleh Nik Abdul Aziz itu tiada dalam ajaran Islam.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan orang ramai terutamanya umat Islam supaya tidak berpegang kepada pandangan yang dikeluarkan Menteri Besar Kelantan itu.

“Jangan percaya kepada pandangan beliau kerana hanya Allah SWT sahaja yang berhak menentukan amalan serta apa yang ada di dalam hati hamba-hambaNya.

“Pandangan-pandangan seperti ini hanya akan memecahkan perpaduan dan mendatangkan permusuhan dalam kalangan umat Islam,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Abd. Shukor berkata, Islam tidak pernah mengajar umatnya untuk menilai pahala solat, amal ibadat serta kebaikan seseorang.

Menurutnya, hanya Allah SWT sahaja yang berhak menilai amalan kebaikan yang dilakukan umat Islam di muka bumi ini.

“Tidak perlu kita melakukan muzakarah dan mengkajinya kerana Majlis Fatwa Kebangsaan telah lama mengeluarkan kenyataan bahawa tiada sesiapa boleh menilai amalan, ibadat dan menuduh seseorang itu kafir, melainkan Allah SWT,” katanya.

Semalam, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa Majlis Fatwa Kebangsaan bermuzakarah dan mengkaji kenyataan kontroversi Nik Abdul Aziz kebelakangan ini seperti mendakwa solat orang UMNO tidak mendapat pahala dan pembinaan masjid oleh kerajaan hanyalah untuk tujuan mendapat kontrak.

Tambah Abd. Shukor, sebuah parti politik juga tidak mempunyai hak untuk menentukan seseorang itu masuk syurga atau tidak.

Katanya, tidak kira daripada parti politik mana, tugas menentukan pahala seseorang untuk memasuki syurga adalah hak mutlak Allah SWT.

“Kita manusia di muka bumi ini sama sahaja, tiada siapa yang maksum. Nabi Muhammad SAW sendiri tidak berani mengatakan seseorang itu masuk syurga atau tidak,” ujarnya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130411/dn_06/Kenyataan-Nik-Aziz-terpesong#ixzz2Q7H42X3Z
© Utusan Melayu (M) Bhd.

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

20130410-103609.jpg

Nama Nama panjang :

Muammar Gaddafi the Guide of the First September Great Revolution of the Socialist People’ Libyan Jamahiriya , Presiden Libya.

Atau Muammar Gaddafi the Brotherly Leader and Guide of the Revolution, Presiden Libya.

Atau, Muammar Gaddafi King of Kings of Afrika, Presiden Libya.

Tuan Guru Dato’ Bentara Setia Haji Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat Al-Mursyidul Am Pas, Menteri Besar,  Kelantan Darul Naim, Al Serambi Mekkah al Mukararamah.

Nama Nama pendek tetapi terkenal seantaro dunia:

Hitler.

Al Jubori.

Al Capone.

Mahatma G.