Bila 16:16, Haji Hadi dan Husam kata tak nak MB

Kedua dua MP Pas berucap menegaskan parti mereka tak mahu ambil alih jawatan Menteri Besar.

Ya kah?.

Kut kut sudah menunggu masa dengan beberapa van penuh dengan mangga dan anak kunci untuk kunci pejabat kerajaan negeri Trengganu?.

Haji Hadi. Siapa tak kenal. Husam pun memang terkenal.

Orang PAS nih, jikalau tak bohong, belawok.

Otak mereka sudah faham, jikalau 16:16, negeri kucar kacir. Katak lompat ke PAS, PAS rampas jawatan MB, lompat ke UMNO, UMNO masih pegang jawatan.

Apa sandiwara mereka ni bercakap isu tidak hendak jawatan MB nih?.

Sandiwara nih ada hubung kait dengan Terengganu akan dan harus mengada pilihan raya negeri sekali lagi. Bubar semua dan tanding balik.

Dengan prestasi BN yang di kencing oleh China, mereka berfikir mereka boleh dapat lebih dari 15 kerusi yang mereka memang dulu dan rampas Terengganu.

Ada chance Husam bertanding Adun di Kuala Besut dan jadi MB Trengganu, lagi pun Haji Hadi sudah ingin jadi nelayan sepenuh masa dan akan di tewaskan oleh Husam pada pemilihan presiden parti nanti.

Itu otak pemikiran dan sandiwara dia orang. Jikalau hendak celuk tangan dengan dakwat kekal sekali lagi boleh lah terima sandiwara mereka ini.

Rakyat tak susah pun mengundi, biasa lah tu. Tetapi repurkasi keadaan ini macam perang yang tak sudah sudah. Asyik kena tembak dan kepala pecah atau putus tiap hari semacam di Syria. Kalau ingin perang ikut lah sandiwara Hadi dan Husam. Hendak hendak China hendak sangat perintah negeri negeri Melayu di zaman ini, dengan cadangan dan telahan tipu dan belawok sokmo kedua mereka ini China di beri peluang sekali lagi. Saya faham orang orang Besut, terutama orang Pulau Perhentian sangat lah kurang minat dengan orang China yang suka bertenggek di Kuala Besut.

Advertisements

Kubu terakhir di Trengganu, sebelum Melayu kena lari ke Kelantan.

Yang Sing Oriental 1

Yang Sing Oriental 1 (Photo credit: loscuadernosdejulia)

Mari kita cakap cakap tentang Kuala Besut.

Dari Kuantan ke Kemaman, Cina berlambak lambak menjatuhkan sauh untuk mencari makan dan hidup di dalam kawasan Melayu dimana 20 tahun dahulu seekor pun tarak nampak.

Aku ingat UMNO dah perasan kot, jadi Kuala Besut adalah tempat gempur terakhir kaum Melayu di Trengganu untuk kawal dari serangan mat laun Cina dari masuk campur hal ehwal negeri kepunyaan Melayu supaya negeri kita ini menjadi Melayu selalu.

Tak susah heh, kita tengok siapa suka bawa Cina masuk bersama jentera mereka, kalau cam tu kita tak payah lah bersusah payah nak tolong mereka ini.

Zaman ini kedua dua parti jadi gembala Cina. PAS pun jadi gembala Cina, semua kerja besar dapat kepada Cina. UMNO apa tah lagi lah, ada barua barua besar di belakang mereka. MCA lah, Gerakan lah, dan hang tahu DAP pun ada dalam UMNO.

Yang peliknya DAP memang ada dengan PAS. Yang menjadi aku bengong DAP pun ada dengan UMNO. Itu, Cinabeng dari MCA dan Gerakan hang percaya kah?.

Tak tahu lah aku, engkau orang pilih lah yang baik. Supaya kubu kuat kita sebelum kena terajang dan lari ke Kelantan di perkasakan di Kuala Besut. Siapa boleh jadi hulubalang supaya kubu tetap utuh, itu lah kita kena pilih. Jangan dengar apa parti parti dia cakap, dengar apa calun itu bercakap. Zaman sekarang menang pun tak guna, Morsi pun menang, tapi keot lepas tak jaga hati orang majoriti. Kita Melayu, kita majoriti. Kita dengar calun yang di lantik dan dengar apa dia cakap. Boleh perang dengan Cina tak? Jikalau jadi barua Cina baik tolak kesemua dan rakyat semua jadi wakil rakyat. Apa macam?.

Melayu kena hidup, walau pun susah. Sebab tuhan beri nyawa. Kita sudah berada dalam nyawa ikan lama dah.

308532_161948380640437_730548550_n

UMNO boosting its protecting the Malay

20130706-155909.jpg

20130706-155927.jpg

20130706-155944.jpg

20130706-160003.jpg

20130706-160017.jpg

20130706-160035.jpg

Pasir Puteh.

This township is situated within the province of Kelantan, a Pas’s territory.

Almost 90% shops are occupied by Malay‘s consumer good distributors. It is almost the reverse in the west coast towns where Chinese are monopolizing the ownership of commercial domains.

We know UMNO always say it helps Malay!. BUT in the west coast towns, UMNO is seen helping the Chinese by monopolizing the commercial areas moment the towns or town extensions are built, which is then means it is more in helping the Chinese than helping the Malays.

The thing is that UMNO is condemned by the Chinese, that it is a racist party. What form of racism then when it helps develop the Chinese be  the master in consumer good distribution more than the same thing towards the Malays?.

Distribution is a lousy job because you only have to distribute people’s products to your community. That’s how it is. You don’t need to be a nuclear scientist to become a distributor of consumer good but that is it, the Chinese make it so difficult for Malays to set up it around our area. Definitely the Chinese have manipulated the market for their interest in monopolizing the commercial areas in the new towns.

PAS has done a better job in this aspect of politicking, despite what’s UMNO has said about this party. It has acquired the skills required in Malay to become distributors in their hometown and rejecting Chinese chauvinists out.

UMNO, you need to learn more from PAS. Don’t underestimate this party.

PS| A shop owned by a Malay in Pasir Puteh known as Asal Bukan China Dap : ABCD. The Malays in Kelantan know better than other Malays in UMNO.

Maaf cakap, Nik Aziz adalah Zorro yang pecat Ustaz Nasaruddin MP di Bacok.

Orang Kelantan sudah tidak sabar tunggu 5 hb Mei ini. Terutama masyarakat Islam di Bacok Kelantan. Meluat luat melihat muka Zorro, yang pada sesuatu masa di kenal sebagai tok Guru, dan dalam sesuatu masa di kenal sebagai Robin Hood.

Zorro lah yang pecat Nasaruddin. Nasaruddin mencerita dan memberi amanat kepada umat Islam bahawa DAP akan mengunakan agama Christian sebagai agama rasmi di Malaysia semasa berceramah mengenai sambutan kemenangan DAP di Miri, Serawak.

Kerana sebab pendedahan fakta itu Zorro buang ustaz Nasha, kerana Zorro bukan beragama Islam, beliau tidak ada agama dan cenderung membenarkan DAP ubah Malaysia menjadi negara Kristian.

Semasa dia menyamar sebagai tok Guru dia berkata negara berpaduan dengan UMNO tidak akan wujud, kerana UMNO itu kafir.

DAP itu ISLAM kah sehingga apabila Nasharuudin pecah tembelang DAP untuk ubah Malaysia kepada negara Christian, Zorro bersusah payah dengan faktwa dan belebongwa main peranan memecat ustaz Nasha?.

Apabila tersebar di internet bahawa Zorro ubah peranan menjadi Robin Hood dengan mempunyai berpuluh keping atau bidang tanah, beliau berkata hanya pemegang amanah.

Ini cara pegang amanah semacam Robin Hood lah. Lepas simpan lama lama baru cakap pegang amanah. Robin Hood dan Zorro buat kerja seperti itu.

Sekarang saya hendak tanya, Nik Aziz ini orang ke gapo?. Islam tolak, Budda terima. Islam tolak, Christian terima. Orang biasa tolak, pondan dan gay serta umat kaum Loh terima. Orang baik baik tolak, penzina terima.

Jadi dia ni jenis apa, orang ke gapo dia nih?.

Cuba jawab.

20130501-201209.jpg

Para pengundi Bacok tak tahan tunggu 5 Mei untuk pangkah BN.

PAS – mu hendak bedal semua harta bedal lah, tetapi, beri peluang aku bedal retek gat!!

bungalow

INI BARU BETUL GUNAKATA UBAH.

KENA TEMPAT.

KENA GAYA.

UBAH.

Puak puak mu diam diam berzuhud buat rumah mewah mewah.

Rumah anuar tan

Sampai hidup senang lenang.rumah gua musang

Rakyat macam aku hidup dalam rumah semacam ni. Tiada berduit, duit kena sapu habihhhh!.

rumah orang kampung

Ada lah rumah macam ni.

Habis bedal. Kontractor Kelas F pun bedal. Bila perintah mu bedal. Bila orang lain perintah mu kata bedal tu rasuah. Bila orang tanya perbuatan bedal harta tu apa benda mu kata itu perbuatan zuhud.

Kalau nak bedal harta rakyak Kelantan pun bagi lah kita peluang bedal retek. Makan sama sama. Bedal sama sama bedal. Kenapa awak bedal puak puak awak sahaja. Itu tidak adil. Awak tidak boleh jadi tok wakil dah. Tok wakil bedal. Kita semua nak keadilan.

Zuhud pala korak mu.

Takbir.

Islam kah Nik Aziz calunkan anaknya di Parlimen Pasir Mas? Atau satu perbuatan kafir, zalim atau kufur

Ini satu persoalan besar.

Tidak payah tanya parti politik lain, seperti MCA, MIC dan PPP kerana mereka bukan parti PAS.

Bila menjawab mesti mempunyai ilmu kemasyarakatan, petua petua menjadi pemimpin berwibawa, petua petua adat resam serta fahaman perkataan kafir atau kufur.

Soalan ini di tujukan khas kepada mereka yang berfahaman wahabi PAS dan Shiah PAS, serta semua pengikut dan ahli PAS. Juga di perpanjangkan kepada ahli Islam UMNO, Islam MCA serta Islam MIC, dan pandangan dari semua kaum di Malaysia.

Bagi permulaan asas perbincangan ialah adakah dengan melantik anak sendiri sebagai wakil rakyat sedangkan masih ramai lagi ahli lain yang berkelayakan untuk di ketengahkan itu satu perbuatan terpuji atau keji dari pandangan ilmu kemasyaratan terutama dari pandangan ilmuan agama Islam dan dari pandangan semua agama, terutama apabila pembuat keputusan adalah bapa atau ahli keluarga?

Jawapan di atas akan terbelah dua, iaitu satu terpuji dan satu lagi perbuatan keji.

Jikalau terpuji maka para ilmuan akan memberi fakta yang boleh diguna pakai untuk zaman ini. Sila lah berikan fakta yang boleh membenarkan perkara itu di lakukan.

Jikalau keji, maka kita timbulkan pula satu persoalan yang ada sangkut paut, yaitu, adakah Islam membenarkan perbuatan keji. Jikalau tidak, sememangnya tidak, maka kita tanya lagi siapa kah yang memberi perkenan kepada perlantikan calun, adakah menteri besar atau siapa?.

Jikalau jawapan nya tidak ada kena mengena dengan menteri besar Kelantan, maka kita kena tanya lagi, adakah di tanya beliau samada beliau setuju ke atas pemilihan calun yang melibat kan anak beliau dan jawapan kepada soalan ini akan terbelah tiga.

Setuju: Maka dia zalimi Islam kerana perbuatan keji di benci oleh Islam.

Tidak bersetuju: Semoga di ampunkan dosa nya diatas perbuatan yang di anggap keji.

Diam: Diam itu menanda setuju atau tidak setuju. Dalam hal atau perkara yang boleh memberi peluang keemasan kerana pengaruh dia kepada ahli keluarga dan dia diam bermakna setuju. Maka dia menzalimi Islam dengan perbuatan dia tersebut.

Soalan seterusnya dari jalur jawapan diatas ialah, katakan PAS mengamal sepenuhnya perundangan dan peradapan Islam, mengapa hal keji seperti ini mereka ikuti dan kenapa mereka mencemar serta menzalimi agama Islam?

Jikalau mereka menzalimi Islam, adakah kita umat Islam Melayu boleh berdampingan dengan kaum yang menzalimi Islam?

Jawapan sah bagi soalan di atas ialah haram bagi kita berdampingan dengan kaum zalim malahan di haruskan bagi kita jikalau tidak mampu melawan dengan tidak mengundi calun calun mereka pada PRU 13 nanti, serta wajib bagi kita meninggalkan terus golongan ini dari menjadi kawan atau penolong selagi mereka belum bertaubat. .

Sesungguhnya dengan tidak mengundi orang orang zalim itu mendapat pahala yang besar di sisi Allah, apa lagi jikalau kita perangi mereka, maka di sediakan kepada kita kerahmatan yang besar.

Semoga kita berbicara tentang orang kufur yang telah lama menyekat perkembangan minda kita di hari hari lain.

Selamat mengundi.

20130418-165643.jpg

Tiada orang boleh ganti Nik Aziz – Mohd Amar Abdullah (Nik)

5_yoda_starwars

Dalam Star War pun ada Nik Aziz. Maaf cakap, watak dia dalam filem Star war, adalah lebih baik dari Nik Aziz. Beliau lawan the Dark Forces. Nik Aziz join “the dark forces”. Apa cerita BROTHER?.

keramat nik ajis

Sembahyang Isterikarah cara para pemimpin pemimpin PAS.

Sekarang ini menjadi imam pilihan PAS pun belum tentu boleh di percayai atau di harapkan, jadi macam mana Amar berkata “Kalau kita mahu perkasakan Islam, kena faham Islam, kalau nak jadi imam pun orang tak harap, macam mana mahu perkasakan Islam?’.

4

Sembayang Isterikarah PAS? Sang Kelembai adalah tok imam PAS? Boleh harap ker jadi imam?

Gambar ini hanya untuk memberi penjelasan isu “menjadi Imam pun orang tak harap, macam mana mahu perkasa kan Islam?”. Perkasa kah Islam dengan tok Imam jenis terpilih oleh PAS ini, Bro?. Boleh kah ahli masyarakat berharap dengan tok imam pilihan PAS seperti diatas?. Aduh, jawab lah bro.

Adakah ini juga ajaran tok tok imam PAS dalam isu sembahyang isterikarah?. Jikalau ada lah sembahyang jenis itu? Saya rasa tiada. Maka mengapa anda baru sekarang ingin memperkasakan tok tok imam yang berbakti kepada masyarakat tanpa campur aduk politik PAS dengan agama?

Ramai tok tok imam Malaysia yang asli dan tidak ingin menjadi tok imam PAS yang berkecamuk dalam isu agama, terutama isu menjual nama Allah kepada bangsa asing atau non-Muslim.

Perbetulkan dahulu otak anda supaya faham keadaan masyarakat semasa yang ingin hidup aman damai tanpa perpecahan terutama dalam isu agama. Anda telah memperkudakan tok imam tok imam supaya meletak kepercayaan bagi kepentingan politik keatas sebuah parti yang tidak mesti nya sebuah parti berkonsepkan Islam.

Itu dia mengapa PAS telah memerintah selama 23 tahun di Kelantan.

Mereka “stress point” di mana sebagai pemimpin mereka kena jadi tok imam dan boleh perintah negara.

Okay, berapa banyak tok imam yang telah di ajar oleh PAS?. Berapa tinggi darjah kepandaian tok imam tok imam PAS?. Berapa bersih diri diri dan ahlak tok tok imam PAS?. Berapa banyak imbuhan yang PAS bayar kepada tok imam yang tidak berpolitik? Adakah setelah 23 tahun PAS membina universiti tok imam?

Kepandaian sesaorang itu terhad. Tok imam bukan boleh mengawal akaun, tok imam tidak pandai menjaga dan membina masjid, tok imam tidak tahu melihat masa depan, ekonomi dan menjana wang beratus juta. Adakah PAS telah memperkasakan mereka dengan semua ilmu ilmu diatas selama 23 tahun memerintah Kelantan?. Tanya lah mereka. Jawapan nya sila lihat gambar di bawah.

Jadi, PAS harapkan tok imam, tetapi menahan dan tinggalkan sesiapa yang tidak menyertai mereka. Dahulu kala tok imam tidak bergaji, dan semenjak PAS ambil alih, berapa banyak gaji mereka? Perkasa kah tok imam tok imam di seluruh Kelantan atau di Malaysia?

Okay, apa ilmu agama anda, sekiranya sembahyang isterikarah juga di pertunjukan kepada kita dari mereka mereka yang telah menjadi tok imam di seluruh negara sebagai bukti memperkasakan Islam?. Contoh nya gambar di atas. Macam mana nak perkasakan Islam sekiranya tok imam anda itu faham sahaja Islam tetapi tidak mengamalkan agama Islam?. Kafir sana, kafir sini?.

Beliau tu bukan kah bekas Tok Imam anda?.

Semua orang boleh di ganti, kecuali NABI MUHAMAD SAW.

Apa lagi jika ianya melibatkan seorang yang bernama NIK AZIZ. Pakar “zero doing over 23 years in Kelantan”.

ADAKAH PERKASA NYA ISLAM SELAMA 23 TAHUN KERANA NIK AZIZ?

20130410-225820.jpg

Jawapan nya ada tertulis di dalam gambar di atas.

Saya tidak kata. Dia kata. Jadi boleh harap kah tok imam tok imam PAS ni?. Saya sudah lama jauhi tok tok imam PAS!!. Takut bini kena sembahyang isterikarah!!!!.

blogger-image--1503451026

Husam bagaikan perniaga kedai runcit Salor datang ke Putra Jaya hendak jaga Pavillion Shopping Complex

Dalam kedua dua tempat, banyak yang berbeza.

Kedai runcit Salor memerlukan bekalan ikan, timun dan lain lain barang makanan untuk di jual setiap hari. Akaun nya sama tetapi di dalam bentuk yang lebih kecil.

Shopping Complex seperti Pavillion memerlukan kepakaran dalam akaun dan lain lain yang amat berbeza.

Jikalau di Salor pun di ibaratkan Husam amat bersusah payah mentadbirkan sebuah kedai runcit, bagaimana dia ingin mentadbirkan sebuah pasaraya yang besar?.

Begitu lah ibarat nya Husam ke Putra Jaya dan sudah mula mengajar ilmu bagaimana menjaga sebuah kedai runcit di sebuah pasaraya besar semasa berceramah di masjid Putra Jaya.

Benda remet temeh seperti parking lot dan sebagainya adalah seperti paip bocor bekasan ikan basah di kedai runcit dan tidak perlu pakar politik untuk mentadbir nya. Biarlah para penyelidik yang berkemampuan tanpa di campur dengan bahan politik untuk mempekemaskan.

Yang jelas bagaimana sebuah tamaddun yang di pelopori oleh orang orang Melayu di dalam persekitaran yang modern dapat di kawal selia bagi menghadapi cabaran kekuatan tarikan magnet atau “gravity pull” ke bandar bandar baru di Asia Tenggara atau di dunia dimana semakin hari menerima tekanan penghijrahan rakyat dan tenaga kerja ke bandar yang berdaya maju dan Putra Jaya semesti nya, dengan kepakaran ahli politik yang dipilih, menjadi semakin maju sebagai pusat peradapan dan bandar tarikan, bukan sahaja kepada pakar pakar dunia, sesuai dengan kaedah live, work and play, tetapi juga kepada penghuni dan juga pelawat.

Bagaimana, boleh kah?

Dengan pengalaman anda didalam wilayah Salor dan sekitarnya yang belum lagi bertaraf peradapan moden serta mungkin boleh di klasifikasikan sebagai penempatan penduduk yang berkecemuk; jalan jalan yang terlalu sempit serta perumahan jenis linear yang tidak berkesudahan, dan dengan itu penghijrahan besar besaran ke bandar bandar maju lain di Malaysia dan dunia, lari dari kawasan tersebut. Apa pakar anda hanya menjaga parking lot?.

Tidak payah bersusah payah tentang hal itu. Dan saya ingin bertanya apa sudah jadi dengan bandar baru yang telah di rancang anda di Kota Bharu? Maju kah dia?. Sekira semua perancangan itu tidak berdaya maju, hasil dari buat fikiran yang tidak kreatif, bagaimana dengan pengalaman anda itu ianya boleh memberi impak besar kearah kecapaian matlamat Putra Jaya seperti yang di sebut di atas?.

Baik lah, sekiranya anda bercita cita untuk membina kandang kamping janapari di Putra Jaya, dengan kepakaran anda, saya rasa anda akan di halau keluar oleh penduduk Putra Jaya. Tetapi selamat mencuba, dan ingat ingat video banyak di Putra Jaya jangan pula ternampak spender cap pagoda yang berbentuk sama di dalam video itu.

Ingat Islam larang orang berzina, walaupun PAS tidak begitu ambil berat tentang larangan larangan tersebut yang ada di dalam agama Islam.

Hadi Awang di nasihat jangan busy body isu video sex, lebih afdal bela penerima BRIM dari di lembu dan ayamkan.

Di, buat aper penat bela Stopa Ali, dia nutuh, dia sedap, dia diam, mu gi bela dia. Itu baru video dunia, video tuhan seksot mu nak gi bela dia gak ker?.

Tak pasal jer, tangan Stopa kata “ya ambo gesek gesek rit dia tu, bagi basah”. “Ambo pun goyang jugak” kata punggung Stopa. “Ambo jong nyelam hari tu, dalam tak dalam adalah empat lima inci” kata pak da Stopa, bila tuhan tanya.

Di, tak kan mu nak blebong kata pada tuhan heh, pak da, tangan dan punggung Stopa buat fitnah dan blebong pada tuhan, Di?.

Lepas tu mu nak kata macam mana bila mu dengar “ah, oh, ah, oh, ah, hmmm, ahh” di perdengarkan balik? Audio yang lebih changgih lagi dari la ni, bila mu dengar pas ko mu naik steam!.

Susah Di, mu dok support atau protek kes macam ni. Mu ni presiden, tak pasal lak jadi macam presiden Husni Mubarak.

Mu heh, patut gi support atau protek orang orang miskin yang terima BRIM dari dok kena di ayamlembukan oleh Nik Aziz. Di, Nik Aziz bukan presiden Di, dia tu am am jer. Dia pun diam bab bab video ni Di.

Aduh, mu nak dengar dengar lah. Tok Say tak per. Aku tak rugi gapo gapo.

shima

Dok acu cuba, Sapa La Ni kita tadak Gapo Gapo, Perit Senghoti Sampai Putih Anak Mato, Baik Kito Alih Raso – Aku anak mudo Kelantan nak TUKAR

Bol La wei, Bo La wei 8 X

Ore (orang) Kelantan
Mari Kita Renung Tilek dan Pandang
Setaro Mana Nasib Kita Masa Depan
Kalau Tadak perubahan
Lama Benar
Kita Dok Nanti Tengok Tahan Sabar
Orang Ramai Puak Demo Tak Hirau
Janji sokmo (selalu) tiap penggal

Bo la wei 8X

Dok acu cuba
Sampai La Na Kita tadak gapo gapo
Perit senghoti sampai putih anak mata
Baik kita alih rasa
Kalu lah Gini (begini)
Tak leh silap serupa dulu dulu lagi
Tok Sir (mau) kena tipu acap acap kali (selalu)
PILIH LAH HOK TUNAI JANJI.

Chorus

“Serabut Dalam Perut
Kena tubit cari make
Demo Ni Sikit Rabut
Tak Mikir kah Ore Kelantan
Buka paip air
Tengok tengok air kuning
Jangan kan nak minum
Nak mandi pun rasa runsing”

Hey, Bo Lah wei…… 8X

“Habis bukit bukau
Demo sodak (rata) demo jual
Sampai ke ladang rakyat
Demo kutip demo gadai
Dengar pulok khabar
Demo gomo (ambil) tanah bandar
Orang muda sesal
Padang bola pun demo gaha (rampas).
Sampai sudah tika
Kita bangun Bangkit asal
Pakat kita kiro
Hak lama kito tukar
Buat perubahan
Lebih molek lebih comel
Serupa tempat orang
anak cucu pun tumpang senang

Bo La wei….. 8X

NIK AZIZ, CUBA LAH NANGGIS SELEPAS DENGAR LAGU DIATAS, KERANA SEDIH NYA HATI RAKYAT SELEPAS 23 TAHUN, TAK DAK GAPO. SAYA BETUL BETUL KELUAR AIR MATA KERANA IANYA TERSUSUK DI HATI SAYA MENUNGGU 23 TAHUN UNTUK PULANG KE KAMPUNG HALAMAN UNTUK BERKERJA MEMBANGUNKAN NEGERI SAYA. TETAPI SAMPAI HARI INI TIDAK ADA APA APA>>>.

Belebongwa ketiga: DAP pakai lambang PAS

Belebongwa ketiga:

DAP pakai lambang PAS.

Bila menang PAS yang menang. Calun DAP terpaksa tukar parti dan masuk jadi ahli PAS. Ikut rekod, calun DAP kena letak jawatan sebagai ahli DAP serta merta, jikalau tidak mahu kena adakan pilihanraya sekali lagi.

Kita akan ada calun PAS dari DAP sebagai contoh Tew Na Seng menang serta merta kena peluk Islam dan di namakan Tew Na Seng Abdulah Al Hudud.

Hey, kena belebongwa lagi kita nampak nya.

20130408-074757.jpg

Nik Aziz dan Cina Cina Malaysia tergulung antara manusia yang tidak di naungi oleh makna Al – Rahman, yang mengasihani

Al Rahman yang amat mengasihani dan penuh rahmat. Antara nama nama Allah. Dan ianya perabadian nama kerajaan Malaysia yang di pimpin oleh Barisan Nasional.

Cina Malaysia tidak mengerti perabadian ini, dan juga ianya juga telah menjadi “pain in the ass” buat Nik Aziz di mana ini harus di tentang untuk kesenambungan politik Islam beliau di Kelantan.

Bagi tujuan itu Cina Malaysia beralih arah kepada Dap dengan membunuh Cina MCA dan Gerakan dalam PRU 13 nanti. LIm Kit Siang ke Gelang Patah untuk mengambil peranan membunuh Cina dari menjadi para menteri kabinet kerajaan akan datang. Di Kedah, Perak dan Pahang, DAP juga beriktiar membunuh peluang kaum Cina dari menjadi menteri kabinet kerajaan baru selepas PRU 13.

Adakah kaum Cina tidak di rahmatkan Allah semasa mereka menjadi menteri kabinet sebelum ini?. Satu persoalan yang sukar di jawab, walau pun begitu keluh kesah mereka semasa menteri kabinet sebelum ini ramai terdiri dari Cina MCA dan Gerakan menunjukan bahawa menteri kabinet Cina tidak menyukuri rahmat serta tidak memberi kerahmatan kepada kaum mereka sehingga berkeluh kesah yang mendalam.

Menteri perumahan tempatan dari Kedah, sebuah negeri Melayu, memberi segala pertolongan yang besar kepada kaum Cina semata mata kerana politik semasa membahas akta perumahan baru baru ini tidak melambangkan beliau faham akan harus nya memberi rahmat kepada seluruh rakyat terutama kaum Melayu dan itu merupakan satu dosa besar kepada al Rahman.

Beliau dari Parti MCA dengan majoriti rendah sanggup mengadaikan al Rahman, dan tentu lah akan terbuang dari lindungan kerahmatan di negara Melayu ini.

Angin perubahan dari sinar Al Rahman akan melenyakkan semua menteri Cina yang tidak bersyukur dengan nama besar Allah, dan ianya juga akan melibatkan menteri besar menteri besar yang lain termasuk yang tersohor dengan keceluparan mulut Nik Aziz.

Beliau terbuang dari sinar al Rahman kerana bersama mengikut selira menteri menteri kabinet Cina yang tidak menyukuri rahmat tanpa di sedari oleh beliau sendiri dengan memihak kepada pembunuh Cina Malaysia, DAP.

Begitu lah tuhan menjalankan kehendak Nya. Tanpa anda sedari, terutama Nik Aziz kerana dosa besar dengan mendua kan Allah. Satu Allah untuk agama, satu Allah lagi untuk politik.

Seterusnya itu lah sebuah arus perdana sinar Al Rahman di Malaysia dan terbentuk nya sebuah kerajaan baru selepas PRU 13 adalah sebuah kerajaan yang di limpahi rahmat Nya, dan terdiri dari kalangan menteri Melayu yang terus bersyukur dengan al Rahman, tanpa Cina kafir yang tidak tahu bersyukur, sama ada MCA, DAP dan Gerakan.

Keramat dari al Rahman akan mengajar Cina Malaysia kepada perasaan rendah diri kepada arus agama Islam di Benua Asia.

Parti Angkutan Sampah – PAS

Apabila tiba masa mengundi, anda fikir lah semasak masak nya sebelum mencoretkan kertas undi.

Pertama jangan undi lambang bulan. Jangan. Kerana apa? Kerana itu adalah lambang parti PAS. Iaitu parti angkutan sampah.

Calun PAS tidak hisap rokok, kata Nik Aziz. Tetapi kita tidak tahu apa benda dia hisap. Dengar cerita banyak benda mereka hisap.

Dan ingat PAS akan letak Cina, India dan Iban sebagai calun, agama itu tidak penting, malahan orang orang DAP pun akan pakai lambang bulan.

Apabila mereka membuang agama Islam, membuang nama Allah, maka mereka tidak Islam, mereka itu kafir murtad.

Sudahlah kafir murtad dari dalam jiwa dan raga, mereka juga buta bahasa Inggeris dan buta dalam segala ilmu sain dan ekonomi.

Ilmu ekonomi mereka ialah tebang pokok dan gondol bukit, gadai tanah dan mungkin gadai kita menjadi pelacur. Pelacur politik dan juga sebagai pelacur original untuk di tiduri oleh tok lebai buta huruf dan hati. Itu di sahkan belaku di Kelantan.

Bagaimana harus kita bergantung harap kepada mereka yang bertahun tahun mengunakan kita dengan menipu mengundi mereka melalui jampi agama Islam?.

Sesungguhnya menjadi sebagai imam surau dan masjid itu tidak mesti pandai mengurus ekonomi, apa lagi mengurus sebuah negeri. Berniaga sendiri pun belum tentu berjaya ini kan pula berwar war dengan kepandaian mengurus sebuah negeri.

Belajar dan ambil pedoman dari kerosakan akidah orang orang Melayu Kelantan kerana kekurangan tempat berkerja di sebabkan kebodohan jitu kaum pemimpin Pas negeri Kelantan didalam ilmu ekonomi dan sain. Cuba tanya calun Pas apa itu sukuk atau apa itu CHKT, atau apa nama ubat pengeras dodek?. Maka jawapan untuk benda yang terakhir sahaja dapat di jawab oleh mereka. Atau tanya Nik Aziz apa itu “sale and leaseback” sehingga pandai pandai luluskan Lembah Sireh. Maka sudah pasti beliau akan berkata “oh, itu kebangsaan” kita tidak main kebangsaan, kita main benda lain”. Sebab apa dia akan kata begitu. Sebab dia tidak tahu. Jikalau dia mempunyai ilmu ekonomi maka sudah lama Lembah Sireh di siapkan, tetapi sampai sekarang hanya 1/5 siap. Jadi apa guna kita pangkah orang yang tidak tahu apa benda selain pecah tanah?. Tak guna langsung.

Mereka memimpin selama 23 tahun kerana kita semua di tipu hidup hidup. Bayangkan bagaimana keadaan kita sekiranya pengundian di jalankan dengan pengundian bersih, tanpa di tipu oleh para pengikut Nik Aziz?

Ingat lah jangan di tipu lagi. Di ibaratkan Pas berada dalam sebuah rumah jamban pecah dan penuh sampah sarap dan tahap limpahan tahi yang amat kritikal. Bau busuk nya ke seluruh penjuru tempat. Hancur kan Pas dan bakar rumah mereka agar kita hidup tanpa bau busuk dari kerenah yang di balakan Allah keatas parti mereka. Balasan tuhan itu amat nyata.

UNDI BN, tentu kita hidup aman damai dari pelesit agama penipu besar zaman ini.

Calun Tulang Patah, sudah melampau tua sama dengan Nikky Aziz

20130403-122608.jpg

Apa guna dia ini kepada masyarakat majmuk negara ini?. PM Malaysia sudah berubah lima kali, dia belum berubah tetapi ingin ubah Malaysia.

Gelang Patah akan patahkan calun Tulang Patah ini.

Rumah Pakatan pecah jamban, tahi melempah. Rumah kita sebelah terkena tempias bau busuk.

Ini lah dia kedudukan para pemimpin pakatan. Dan mereka di ketuai oleh Nik Aziz, Annuar Ibrahim dan Lim Kit Siang.

Mereka ini di ibaratkan berada didalam sebuah rumah bersebelahan dengan rumah kita. Rumah mereka sudah pecah jamban tahi yang meleleh keluar dan berbau busuk.

Ketua agama kata apa hendak buat bila ramai pelacur haram. Dia tidak belajar sekolah sampai tidak tau apa nak buat dan salahkan kita di rumah sebelah. Ketua penerangan PKR kata tidak salah melancap di depan komputer, kerana boss dia dan kawan kawan lagi hebat berzina dan berbogel tanpa dipecat.

Mak oii, kalau rumah sudah pecah jamban baiki lah dia, tidak tahan kita menghidu bau busuk dari tahi yang keluar dari jamban yang sudah pecah.

Hadi perkenakan UMNO tentang letak calun bukan Melayu kawasan majoriti Melayu

Ini perkongsian BN letak Cina atau India di kawasan majoriti Melayu.

Hadi kata UMNO dalam BN setuju letakan Cina atau India di kawasan Melayu sebagai wakil, mengecewakan Melayu itu sebab apabila mereka letak kan calun Melayu mereka menang.

Hadi tidak kata mengapa Melayu tidak di letakan di kawasan majoriti Cina? Atau ada mungkin calun Melayu menang di kawasan majoriti Cina kerana Cina suka UMNO berkongsi kuasa. Tidak mungkin menang sebab kongsi kuasa hanya Melayu yang buat Cina tidak.

Sedangkan Cina tak pilih Melayu pun walau di mana mana termssuk didalam CEC DAP.

BN harus melihat kesan ini dan seharusnya jangan terlalu ghairah dengan konsep pengkongsian kuasa berat sebelah dengan kaum lain, bukan di atas faktor perkauman tetapi di atas fakor insani, yaitu umat majoriti perlu puak mereka menjadi wakil bukan puak kaum lain. Tentu sekali mereka itu orang kafir.

Kalau Cina berbuat demikian walaupun berkongsi kuasa, kita harus lihat perangai mereka juga. Biar lah mereka bertanding di kawasan Cina dan bukan di kawasan Melayu.

Jangan beri peluang Hadi memperlekehkan UMNO.

Ajar agama rakyat menjadi pelacur, buat jalan minta derma, asyik nak tunjuk buat kerja riang riang pecah tanah!

Kata ajar tentang agama, semua benda pun berasas agama. Tiba tiba, anak anak dara sunti Kelantan tinggalkan ajaran agama PAS, terus pilih ajaran LGBT menjadi prostitutes. Atau pelacur, atau jual “rit-rit”.

Kenapa? Katakan agama PAS dalam!. Sampai kan sembahyang bawah pokok pun di mestikan. Walau pun masjid dekat. Fardu tu fardu ini, ayat itu atau ayat ini. Semua hafis. Akhir akhir anak anak dara di Kelantan jual burit. Hafis apa lah komer semua?

Apa tidak cukup ayat ayat penting kah didalam amalan agama komer semua.

Tidak kesian kah kepada rakyat yang menderita tidak ada jalan sesuai mencari nafkah? Engkau ajar lah apa pun tentang agama, bila gaji average hanya RM400 dan belanja untuk sara hidup naik sampai 300 % dengan kenaikan harga harga barang barang perlu, macam mana?

Sekali jual RM100. Dua puluh orang tekan, termasuk yang pakai jubah dan kupiah, mereka dapat RM2,000, tentu sama level graduate bekerja di Maxis atau Bank Muamalat. Dapat extra elaun layan tok lebai dua tiga ratus lagi, sudah tentu hidup senang.

Dah tu macam mana?. Kilang tutup, supermarket dah penuh, jadi kerja di pejabat PAS pun mungkin kena cop, baik lah kerja sendiri.

Beri lah kerja kepada kumpulan terdesak ini dengan menyediakan kerja untuk mereka. Kamu dah perintah 23 tahun. Kemana pergi otak kamu semua.

Stadium Beijing di Bukit Bunga – he he he, mana mu leh lawan!

Pak Dogol:” Aduh, Stadium Beijing tuh!, bila boleh main bola bang?!!”

Nik: “Heh, la ni pun boleh main dah. Saya amat gembira kerana semua rakyat kito boleh main bola dari hari ini. Kalah lah Manchester United”.

Pak Dogol: “Boss, pssst, tu hok banyak tugu pecah tanah tu, gertak Pelik Bang, pelabuhan atas Darat KK, pelabuhan Sri Tujuh, BB P Kubor, Depu corridor, tu bila nak jadi.

“Tu lah, tidak ada orang buat pelabuhan atas darat, boss seorang saja buat, macam mana boss, bila siap? Kalau siap kapal dari laut tu macam mana di tarik naik atas darat?.

Nik: “Baso Pak Dogol nih, tak reti kah kita Isle. Bila Isle semua boleh buat. Walhal kapal laut mendarat atas darat sekali pun.

Pak Dogol: “Ya ka boss?.

Nik: “Mu nih tak minum air Tok Guru kah?. Nak lawan lawan. Cuba minum sebotol, lembut hati tu sikit. Tak lawan aku.

Pak Dogol: “Boss, ore tak sey demo dah. Orang naik jemuh dengan belawok jenis “ulamak inside” nih.

Nik:”Siapa kata aku “ulama inside”, aku memang ulamak outside dan inside, baso benggong.

Pak Dogol: “ok ok ok, jom main bola.

Nik: “Nak main macam mana, stadium tak siap lagi. Stadium Beijing tu di Beijing dah siap. Sini 23 tahun lagi siap lah.

Pak Dogol: “Pulak, kakas nih, baso belawok atas darat dari semenjak dahulu kala.

Afterlife’s many splendoured things. Including PAS’s Bukit Bunga Stadium ground breaking ceremony.

On April 4, our Chinese brothers and sisters will be sending many things to dead friends or relatives on the day of Qing Ming or Tomb Sweeping Day.

These include burning away a paper fly fishing rod with a paper foldable chair to relatives who once enjoyed fishing as a hobby in this real world.

Tomorrow, in another similar event, Nik Aziz, the spiritual leader of PAS will lead a delegation of supporters to inaugurate the opening of a new stadium. The ground breaking ceremony which is among latest ground breaking ceremonies that count almost in hundred over the past 21 years of the state’ administration efforts to pull in supporter crowd is also for the afterlife. It is surprising for an Islamic party such as PAS to participate in similar event such as Qing Ming. Although there will be no burning of fly fishing rods or other earthly things tomorrow, similar singing and “doa-ing” will be the centre piece of the show.

Instead of burning away replicas of things, PAS would make the same earthly things and place the replicas to mark the event for those who live for many years to come.

Kelantan folks now would realise why such an event is the masterpiece for PAS. It is an event to attract non believers to believe that PAS is following PAS FOR ALL slogan to attract non- Muslim.

PAS is indeed a party of change. PAS for all means that it will participate in all things including burning fly fishing rods for the dead and alive or alike. The party is dearly looking for Chinese supporters to stay afloat. Many Malay supporters have dumped hope in PAS. It’s a party for the dead.

Tomorrow event marks the sending of a stadium for many dead Kelantanese folks who live in the afterworld. Perhaps to those who are living in the Syurga or the guaranteed heaven as promised by its leaders when you vote PAS in all general elections. Buy one free one style.

Read: your story, NST by dawn chan, march 30, 2013.

Zalim, datang dari mana lah perkataan yang PAS selalu kata nih?

Zalim. Perkataan yang selalu geng Pas cakap!

Siapa yang zalim nih?

BN tidak rampas tanah orang atau rakyat tanpa pampasan. PAS rampas tanah rakyat tanpa pampasan. BN zalim?

PAS punggut cukai pintu, cukai sewa tanah di Gua Musang, dan hasil tanah dan bayar gaji orang Kerajaan terdiri dari orang PAS. Lepas sudah kehabisan duit, mohon Royalti. Mungkin jikalau dapat royalti bayar elaun, dan lain lain termasuk bonus pekerja kerajaan terdiri dari orang orang PAS. Orang lain termasuk rakyat biasa terlopong tanpa belaian. BN zalim?

Business opportunities tiada, jikalau ada hanya di beri kepada orang PAS. BN beri BRIM pada semua tidak kira Melayu, India dan Cina dan tidak kira parti. BN zalim?

BN selalu memikirkan kepentingan rakyat, dari membeti peluang pekerjaan, pelajaran dan perniagaan kepada semua tanpa berselindung. PAS tidak pernah fikir perkara perkara ini, dan tidak memperdulikan pekerjaan dan pendapatan rakyat, yang penting bagi mereka ialah poket kumpulan mereka sendiri!. BN zalim?

Ini adalah asas yang membezakan parti benggong Pas dengan BN.

Kepala hotak mu zalim. Bo lah, tukar lah kerajaan munafik.