He he he. Ikan cerdik lak, orang orang Besut kata Hadi.

images

Ikan besar macam mana pun, tetap bodoh, Di. Jangan hang hendak persenda  orang orang Besut.

Aku gelak beb. Hadi suruh orang Besut jadi ikan cerdik.

Macam macam ada.

Ikan cerdik cam mana?. Setahu aku ikan semua bodoh. Beri pancing fly pakai bulu ayam, tarik pelan pelan, ikan telan. Beri hook pancing yang tak ada umpan pun, yang jenis panjang tu, habis ikan kembong makan. Beri anak ikan kembong pun dia makan. Hulur kayu yang di bentuk semacam anak ikan pun, dia sambar, Di. Jadi bila masa ikan tu cerdik, Di ooi.

Betul lah Haji Hadi nih, kias mengata orang orang Besut bodoh semacam ikan. Jikalau orang Besut bodoh bodoh semacam ikan kembong, ngapa hang datang minta undi. Hang bodoh semacam ikan juga ker?.

Tak patut, tak patut.

PS: aku pun kaki pancing ler. Lagi hebat, pakai fly lagi. Apa, hendak cakap tenatng pancing ikan. Engkau ni hendak pancing undi kah pancing ikan?.

Leceh lah, kata orang tak sembahyang.

Sebagai kumpulan kuat atau sentiasa bersembahyang tentu lah merupakan orang orang baik dan berkah dengan nikmat. Kerana tiap hari “hello hello” dengan tuhan.

Sampai hati dia kata orang UMNO tak sembahyang. Mentang mentang lah dia kuat sembahyang.

Tetapi, anak anak muda di Kota Bharu semua nya kaki pil kuda. Tiada tempat hendak beristirehat. Tiada gelanggang hendak syok syok main basikal, tiada tempat hendak belajar cara berintergrasi sesama pemuda dengan jalan sihat, tiada library untuk belajar ilmu Islam, tiada duit hendak support aktiviti sukan dan lain lain lagi.

Sebab apa?.

Sebab mereka semua tu kuat sembahyang. Terlupa hendak bina masjid. Bila terlupa hendak bina masjid, suruh orang lain bina supaya mereka boleh sembahyang. Sebab mereka sembahyang sembah benda lain, tertutup hati mereka untuk memberi keselesaan kepada semua rakyat, dari peringkat kanak, pemuda, pemudi, orang dewasa dan yang tua bangka.

Tiada seekor pun orang yang kuat sembahyang itu mereka dan membentuk benda yang berguna kepada manusia. Tak usah cakap hendak buat kereta hybrid, ler, hendak buat dan reka selipar atau seluar jean pun tidak ada.

Apa lagi orang orang mahir membina prasarana bandar, jalan jalan yang baik, bersih, building line dan jarak dengan jalan yang sesuai untuk manusia dan kegunaan kereta, malahan hendak bina beca tiga roda pun tak reti. Apa kuat kuat sembahyang?. Cuba cakap kaum kamu sudah bina apa yang mashur untuk kegunaan golongan yang tersebut di atas?

Aku kesian hendak mengata kau orang ini. Bandar Kuala Lipis lebih bersih 500% dari bandar raya Islam orang kuat sembahyang Kota Bharu. Hey tak sangka ya, orang tak sembahyang di beri ilham oleh tuhan untuk membersihkan bandar dari dalam hati mereka. Hati semua kamu ini kosong kah? Jadi apa sembahyang sembahyang?

Seluar jean, Siam mari. Selipar dan kasut,  Jepun mari. Kain dan lain lain, Siam mari. Proton Saga, Shah Alam mari. Itu Shah Alam, UMNO yang bina. Orang yang hang kata tak sembahyang. Hey, jubah yang semua orang kamu pakai itu, kamu buat sendiri kah, atau beli dari China?

Kuat sembahyang lah hang. Habuk pun tak berguna kepada manusia. Ini tentu lah selepas bersembahyang mereka gotey pelir. Jenis Islam katun. Jikalau orang kata, hendak marah orang pula.

Jadi aku hendak tanya, hang semua sembahyang untuk kebaikan akhirat sahaja ke?. Dunia biar mampus.

Kamu semua ni sembahyang sembah siapa ya, hey, kut kut hanya sembah benda lain jer.

Engkau orang bersembahyang pun tak ada guna dan kebaikan langsung. Lupakan lah untuk mengata orang lain tak sembahyang. Kepala hotak mu sembahyang.

Endot runsing, amalan spin buruk dan bohong tipu amalan PR menyukarkan dalam bulan puasa

Boat to Perhentian, Kuala Besut Jetty

Boat to Perhentian, Kuala Besut Jetty (Photo credit: Achilli Family | Journeys)

Ya. Memang merunsingkan.

Amalan bohong dan tipu muslihat digunakan PR menyukarkan kerana pada bulan puasa objectif berbohong dan menipu fakta boleh membatalkan puasa yang di amalkan oleh penganut Islam seperti Endot.

24 haribulan nanti, pasti BN akan memenangi PRK Kuala Besut tanpa ragu ragu kerana sikap atau aturcara meraih undi di kalangan pengundi Kuala Besut pasti didorongi gerak kerja tanpa bohong atau tipu tipu muslihat.

Bila bohong, batal puasa. Bohong lagi batal lagi. Kita tahu PR tidak dapat tidak mesti berbohong, dan dengan harapan untuk memang, mereka tidak ada jalan lain selain dari berbohong dan menipu dengan mengunakan fakta tidak benar untuk meraih undi bagi memenangi PRK Kuala Besut.

Sudah masa Najib retire jadi PM. Beri peluang orang lain. Transformasi Najib adalah transformasi untuk Cina.

najib

Please lah, take a cruise to no where with Datin Seri Rosmah. Both of you need it and retire.

Cadangan untuk tidak mengadakan pertandingan dalam persidangan UMNO untuk jawatan penting adalah tidak demokrasi.

Pertandingan adalah perlu.

Apa lagi apabila kita dapati prestasi Presiden UMNO tidak memberasangkan didalam PRU 13 dan juga prestasi berliau 100 hari selepas di tabal semula sebagai PM.

Pemilihan orang orang rapat bekerja di dalam kabinet dan sekitar mereka terdiri dari orang orang yang tidak ada bakat untuk menolong Melayu malahan orang orang seperti Omar Ong di pilih ternyata tersasul kebebalan PM bagi memperlihatkan keinginan menjaga maruah Melayu, dan ini gerak kerja kesenabungan membangunkan kekuatan orang orang China sedangkan mereka itu musuh ketat orang orang Melayu.

Melantik ahli Hndraf sebagai menteri satu cubaan mengarut, sedang ramai lagi orang yang berjasa kepada negara di ketepikan.

Kita harus adakan pemilihan pucuk pimpinan parti yang baru. Tranformasi Najib transformasi karut, transformasi Pak Dogol untuk memperkayakan China.

Kita ahli grassroot hendak di adakan pemilihan untuk semua jawatan dalam UMNO supaya jawatan itu di tukar kepada Manusia yang lebih baik dan berani menolong kaum kita, Melayu. Tanpa was was.

Sokong di adakan pemilihan untuk semua jawatan penting dalam UMNO.

PS: Kita benci China, beliau suka China. Mengawal negara bukan seperti mengurus CIMB!. Sudah sudah lah. Berhenti.

He is a failed PM. Malays can not have high hope for any structural change, both social and economic.

Teething Problem – Diskriminasi kaum oleh Chinasian keatas pelajar dan professional Melayu

racist

Bagi aku, ini tidak ada masaalah.

Cuma untuk peringkat permulaan, kaum Chinasian di lihat mampu mengasingkan keperluan pekerja di antara Melayu Bumiputera dan umat Chinasian, tetapi akhir akhir ini, para graduan Melayu Bumiputera di lihat mampu bersaing tanpa perlu bekerja dengan kaum Chinasian, malah mereka telah menjadi satu kumpulan baru sebagai pesaing kuat keatas kaum Chinasian di Malaysia.

Dengan ada yang peluang yang terbuka luas melepasi sempadan negara, sistem pembelajaran yang menitik berat kepada pengiktirafan terus oleh badan badan professional di luar negara, sistem komunikasi antarabangsa yang lebih efektif, dan daya saing diri yang tinggi hasil dari tekanan perkauman oleh kaum Chinasian, para graduan dan professional Melayu Bumiputera telah berjaya meletakan kumpulan mereka sebagai satu kuasa luar biasa yang harus di lihat oleh kerajaan sebagai tindakan semula jadi hasil dari tekanan perkauman yang kuat oleh kaum Chinasian keatas rakyat Malaysian.

Perkembangan ini harus di lihat sebagai perubahan struktur yang baik. Perkauman yang di lakukan oleh kaum Chinasian keatas para pelajar dan professional Malaysian dan Bumiputera harus di lihat dengan pandangan positif, kerana ini akan membangunkan satu kumpulan baru yang tidak lagi bergantung kepada kaum Chinasian.

Kebergantungan kuasa berkerja Malaysian dan Bumiputeras kepada kaum Chinasian telah lama pupus. Dan kini kita lihat ramai para graduan memulakan karier hidup mereka dari bawah dan ramai antara mereka telah berjaya menjadi usahawan yang berjaya didalam banyak bidang. Malahan ramai usahawan Chinasian harus bergantung kepada kumpulan baru kalangan Bumiputera dan Malaysian lain untuk kesenambungan gerak kerja ekonomi mereka.

Sunguh pun demikian, perkauman yang di lakukan oleh kaum Chinasian keatas Malaysian harus di bendung kerana ianya gerak kerja jijik lagi tidak bertermaddun, memberi kesan negatif keatas perpaduan kaum, membahagikan rakyat Malaysian kepada dua negara yang tidak pernah berlaku, serta membunuh karier pembangunan manusia.

Tetapi selagi kita ada kaum Chinasian di negara ini  selagi itu lah kita ada perkauman. Chinasian adalah satu umat perkauman yang amat serius.

PS: Memohon supaya semua PBT mengharamkan kubur kaum Chinasian di bina di bukit bukit yang tinggi. Hapuskan mereka ini dari sini. Hapus kan Chinasian di negara Malaysian.

Orang ini di cari. Mana mahu lari bro?…

polis 4

hrais

woit. MANA MAU LARI … kah kah kah.

woit. LAGI MAU LARI KAH BRO. kah kah kah.

Kah kah kah. MANA MAU LARI DAH TUA TUA NIH BRO. kah kah kah.

woit . SEDAP HENTAM KROMO ORANG DENGAN IDEA NGOK KAU YA. kah kah kah.

KAH KAH KAH

woit. TAK USAH LARI LAH.  kah kah kah.

KAH KAH KAH.

KAH KAH KAH.

KAH KAH KAH.

woit. AKU HARAP ZUNAR PUN KENA TANGKAP MACAM HANG. kah kah kah.

KAH KAH KAH. KAH KAH KAH. KAH KAH KAH.

woit……CIPTA KARTUN GILA BABI MACAM TIDAK ADA KERJA LAIN. kah kah kah.

kah kah kah.

“Hello Hello, I frust tonggeng bay wey!!” – Sam

keretapilaju

KB > KL > KB Oriental Express :  Kereta api laju Sam 470 km/hour terlaju di dunia. RM10 per trip.

Aji: “Hello Sam, ya saya ni?”.

Sam: “Ji, bak po saya kena tendang Ji?”

Aji: “Tak tau”

Sam:”Amboi jadi orang biasa, tak ada pemandu, tidak ada kereta kerajaan, tidak ada pejabat dan tidak ada gaji, nak makan gapo, Ji?”.

Aji: “Eh mu buat lah keretapi mu tu. Terlaju dalam dunia. 470 km per hour. Charge sepuluh ringgit pun mu boleh kolek RM120,000 setenggah hari. Dok runsing gapo gak?”.

Sam:”Ji, saya belawok jah tentang keretapi tu”

Aji:”Ya, lepas tu macam mana?”.

Sam: “Tak tau lah nak buat guano!!”.’

Aji: “Dah tu, batu asas batu asas buat projek projek termasuk projek Highway tu guano jadi?!”.

Sam:”Benda benda tu pun ambo belawok jugak. Kan ambo ExTKO Planning, plan plan jer lah dulu, Ji.”

Aji: “Iya, hooo, pah ker aku pun kena rejek sebab mu. Penat aku nanggis air mata sebiji, hey tak laku lah Islang kito sekali ni deh. Abis Sam, bapo mu buat gitu. Mu ni banyak belawok dan kelentongwa, lepas tu mu tanya aku bak pa kena buang!!!”

Lagu di radio —- Bingkas bangun cacang ada tegak sepuluh kaki, kalu tak kena rancang harus mek aku mati, bak po mek mu buat gitu. hok tu lah ayah mu malu.

Tan Sri Anak Maidin kata DAP masuk BN lah, maka DAP tak rasist, ha ha ha,

Kekadang orang tua tua nih bukan pandai sangat otak mereka. Cakap pandai tetapi akal kureng. Baik budak tadika beri idea. Straight to point. “Emak nak ais cream”. Dah tu beli lah ais cream.

Sekarang ni Cina kata “Emak nak DAP, tak nak BN”. Engkau jawab, bukan emak dia yang jawab tau, “Nah ambil BN”. Engkau ni betul lah Zam, lain minta lain hang nak beri. Baso. Karang aku mencarutkan karang engkau kata aku bukan bukan pulak!.

Macam mana boleh beri idea sengget sebelah macam itek buta mata berjalan nih?.

Ada kah betul otak dia ni bila pelawa DAP masuk BN. Dan bila masuk BN, DAP terus jadi tidak rasist. Jubor mu lah wei.

Idea cicak mengkarung tu weh.

Kita kena ubah. Dia suruh ubah. Pertama tukar semua sekolah Cina jadi sekolah Kebangsaan. Semua kena cakap Melayu setiap masa, tidak reti cakap Melayu buang dari list apa apa jenis ketua pun. Tak tahu berbahasa Melayu, jangan Melayu duduk dekat dengan mereka. Bina flat untuk mereka sahaja jauh jauh nun di Hutan Melintang.

Kita semai kasih dari mula bertemu mata di sekolah. Bukan bercinta bila badan suka pada Cina dan Melayu suka pada Melayu. Kalau Cina suka Melayu masa kecil kecill lagi mereka akan sayang orang Melayu. Bila Cina sayang Melayu Melayu pun jatuh sayang pada Cina dan hurmat menghumati dari kecil lagi.

Bukan bila sudah besar baru berasa hendak bercinta dengan Cina atau Melayu. Dan semasa itu dah kena book Cina Doll nak kenal hati bodi. Apa ada? Air jer ler.

Idea hang karut lah Zam. Hang pi tidur lah buat dan karang cerita cinta bila bangkit tidur nanti, okay?.

MCA dan Gerakan kena merge buat satu komponi dah. Kita Melayu kena tolong MCA dan Gerakan. Tolong mereka sungguh sungguh. Beri mereka kebaikan Melayu  dan cuba beri pertolongan supaya mereka bersatu?. Semua benda di dunia dah di liberalised dah, bila lagi MCA dan Gerakan nak capai cita cita liberalism?

Zam hang pi hisap rokok dan taip, jangan silap taip, “idea aku idea bodoh”. Tak yah banyak banyak helai, dua tiga helai kertas dah lah. Ada faham bro?.

Jangan cakap silap taip pula ya.

 

Ingat Ajib Ghor, tak usah pakai nama Cina, nanti kena tipu. Pakai nama Najib Razak!!. Kita Melayu.

Hey, aku nak cakap ni. Kita Melayu mesti strong. Jangan kasi muka kepada Cina lagi dan tali barut mereka dalam kerajaan. Faham tak. Jangan tolong mereka lagi. Kita masih strong!!!!.

Perlu di nyatakan dengan serius, Cina tidak suka Melayu perintah.

Daripada beri Melayu perintah negera Melayu ini, baik beri kepada Cina perintah. Supaya agenda Cina terus menjadi fokus.

Ingat juga, jangan dok asyik tolong orang orang yang berkerja dengan kerajaan sahaja, Melayu yang berkerja di luar sana, para professional Melayu, doktor dan lain lain masih lagi tolong UMNO tidak di beri apa apa pertolongan.  Engkau tengok perangai Chor Chee Heung, kita semua professional Melayu minta tolong jangan beri muka kepada Cina yang tidak ada kelayakan jaga kepentingan masyarakat dalam isu perumahan, dia beri kepada Cina yang tidak berkelayakan mengurus. Padan muka sekarang dia kalah.

Jangan lupa Melayu luar bukan kakitangan kerjaan masih suka pangkah BN. Ramai para pekerja kerajaan juga nampak nya pangkah PAS, DAP dan PKR walaupun hang dok beri bermacam macam kemudahan. Lain kali, kami pun tidak akan undi BN jika Cina dan para pekerja kerajaan sahaja di beri muka yang amat terlampau. Kami pun hendak cari makan juga!!!.

Dengar sini, engkau tutup kan semua sekolah Cina supaya kita hasilkan perpaduan dari bawah lagi. Apa benda sekolah Cina dalam negara Malaysia?. TUTUP. Buat dari sekarang dan ingat jangan beri muka kepada Cina lagi. Ingat lah Melayu juga tidak akan undi BN jikalau benda benda itu tidak di beri perhatian.

Jangan beri muka kepada Cina menjadi menteri dan menjadi gunting dalam lipatan.

Tok Pa angan jer – kesian kepada aku dan lain lain orang Kelantan yang tolak PAS mati matian.

Mesti ada yang tak kena dengan cara atau perangai orang orang pertaruhan aku untuk balik berkerja di Kelantan bawah BN.

Apa benda eh?

Perhubungan UMNO negri kut. Beri budget yang baik tak di gunakan sebetul nya kut. Atau masuk poket sendiri kut. Mana aku tau, engkau cakap ler pada aku, kerana aku nak tau!!.

Atau perangai ketua ketua kita ni belum betul betul baik kut, jenis tak tolong orang secara serius kut, atau secara real real hanya main main tipu tipu kut. Hanya ambil gambar suka suka nak tunjuk hebat bersama rakyat, bukan main lagi bersama rakyat. Dan masuk facebook. Konon.

Tetapi jumpa member member lama yang sudah tolong semasa dia susah susah dulu kala buat tak tahu saja kut. Ini jenis semacam tarak budi pekerti yang baik baik kut, semacam orang PAS yang menang tu, nak tunjuk tunjuk saja ni.

Kalau semacam ini, sudah lima belas tahun perangai sama, tak payah lah susah susah hendak ambik Kelantan, baik berhenti saja nak ambik Kelantan.

Orang politik ni kena lah tolong orang. Bukan kena tolong monyet atau harimau.

Bo La Wei UMNO, berhenti, tukar lah orang orang nih.

 

Pa, nasib baik tak sumpah lagi di Rusila, ada lagi nih!. Tak say ker? Tak apa, parti anda tak kisah nya. No Hudud.

PA

PA2

Mereka ini celebrity weh. Macam anda. Baru ada standard. Tapi ingat, handphone selalu tutup tau. Jangan nanti cakap, I call call, tak dapat. Tentu dia cakap bateri dah habis, kerana dok bercakap dengan untie, dah tu kena beli bateri baru. You tau, itu jenis makan sekeliling tau. Bila tutup phone semasa itu sedang makan ais krim di MacDee tau tak?.

 

PAS – mu hendak bedal semua harta bedal lah, tetapi, beri peluang aku bedal retek gat!!

bungalow

INI BARU BETUL GUNAKATA UBAH.

KENA TEMPAT.

KENA GAYA.

UBAH.

Puak puak mu diam diam berzuhud buat rumah mewah mewah.

Rumah anuar tan

Sampai hidup senang lenang.rumah gua musang

Rakyat macam aku hidup dalam rumah semacam ni. Tiada berduit, duit kena sapu habihhhh!.

rumah orang kampung

Ada lah rumah macam ni.

Habis bedal. Kontractor Kelas F pun bedal. Bila perintah mu bedal. Bila orang lain perintah mu kata bedal tu rasuah. Bila orang tanya perbuatan bedal harta tu apa benda mu kata itu perbuatan zuhud.

Kalau nak bedal harta rakyak Kelantan pun bagi lah kita peluang bedal retek. Makan sama sama. Bedal sama sama bedal. Kenapa awak bedal puak puak awak sahaja. Itu tidak adil. Awak tidak boleh jadi tok wakil dah. Tok wakil bedal. Kita semua nak keadilan.

Zuhud pala korak mu.

Takbir.

Pengundi dan orang Kelantan berkemungkinan jenis kumpulan gedeber.

Apa kah kumpulan gedeber?

Kumpulan gedeber adalah kumpulan yang kurang dengar nasihat orang dan suka melawan arus perubahan. Dan berapa ramai kah kumpulan ini menjadi anggota masyarakat masih menjadi tanda tanya.

Dengan perubahan didalam pemilihan calun baru baru ini di harap ianya boleh di terima oleh kumpulan masyarakat tersebut dengan hati terbuka.

Dari pemerhatian saya, walaupun PAS memerintah mengamalkan perundang Islam, kumpulan gedeber boleh menerima hakikat itu kerana selepas 23 tahun penguakuasaan keatas syariat Islam tidak dapat di lakukan dengan sempurna dengan terdapat nya tentangan dari kumpulan gedeber. Walaupun ada undang undang Islam kumpulan gedeber masih menjalankan aktiviti aktiviti kesukaan mereka seperti berjudi dan maksiat. Mereka tidak takut dengan corak pemerintahan PAS kerana mereka bebas melawan arus pemerintahan itu dan tidak akan di ambil tindakan oleh pihak penguasa.

Mereka lah sebenarnya pengikut setia PAS, walaupun ada kalangan baru dari mereka yang betul betul menerima corak pemerintahan Islam, tetapi kumpulan gedeber ini lah intipati pengikut PAS.

Dengan perubahan yang di bawa oleh UMNO serta keinginan BN mencorak pembaharuan di dalam sistem politik berteraskan Islam dan Pembangunan di harap kumpulan gedeber mengambil peluang membersihkan diri dengan menerima pembaharuan yang bakal membawa kesemua kumpulan masyarakat ke tahap berdaya maju serta memperkasakan kebolehan sikap pahlawan umat umat Melayu Kelantan.

cool

Kumpulan gedeber bermata biru.

Pemimpin PAS menunjukan cara betul sembahyang Isterikarah.

Didalam forum terbaru sebelum upacara sembahyang hajat semalam, salah seorang ketua besar pemimpin PAS telah menunjukan cara yang betul untuk menunaikan fardu sembahyang isterikarah.

Mengikut peraturan Isle yang di amalkan oleh PAS, sebelum sembahyang tersebut di lakukan, anda di kehendaki mengira wang, sama ada di dalam envelope atau di dalam dompet.

Juga anda di kehendaki berbaring buat seketika sebelum loceng berbunyi.

Apabila loceng berbunyi menandakan waktu sembahyang telah masuk, ianya hendak lah di tunaikan supaya anda membuka pintu bilek dan menyambut tetamu.

Dan lain lain perkara ada lah adat adat sampingan biasa dimana mengikut kata beliau, buat tidak apa, tidak buat pun tidak apa. Tidak mendatangkan apa apa pahala besar.

Kata nya rakaat pertama anda kena rukuk terus dan di kehendaki mengerakan punggung anda sekuat kuat nya. Rakaat kedua anda di kehendaki berbaring sambil melihat keatas.

Niat sembahyang itu adalah “sahaja aku sembahyang fardu isterikarah dua rakaat, dan di campurkan fardu yang lepas lepas, sekiranya ada tenaga, di atas dan di bawah, kerana DAPPAS, tunai”.

Kerja kerja rukun sembahyang yang di ajar, seperti takbir, berdiri, rukuk, dan sujud, hanya perlu di lakukan jikalau perlu. Tetapi rukuk dan sujud adalah mesti pada rakaat pertama, dengan tambahan pahala jikalau punggung di goyang kuat kuat sehingga ada suara kuat ” ah, ah, ah, oohhh, hmmm, ahh” berbunyi di birai tabir. Manakala rakaat kedua adalah free style mengikut kemampuan masing masing, sama ada tahan berbaring serta di galakan mengunakan lengan seandainya. Ingin di ingatkan kata beliau untuk mendapat pahala berlipat kali ganda lagi kuat suara suara diatas berbunyi lagi banyak pahala ganjaran sembahayang tersebut.

Selepas selesai dua rakaat, anda di kehendaki duduk, relax bro. Sama ada baring atau meniarap. Selepas itu anda wajib membayar zakat tunai terus di ambil dari sampul surat atau dompet anda dimana wang anda telah di kira. Zakat itu mengikut apa yang anda mampu.

Cara sembahyang isterikarah ini sesuai kepada semua ahli ahli PAS dan PKR sahaja. Orang UMNO dan lain lain parti tidak wajib mengikut cara sembahyang isterikarah tersebut. Malahan mengikut beliau amat haram sekali sekira mereka mengikuti nya.

Selamat mencuba. Jangan marah.

Siapa Mahu Tidur atau Mahu Menangis – Undi lah Nik Aziz.

tiduri

nik aziz menangis 1

Huk huk huk, bakpo lah semua orang lain tak der kerja. Puak kita ada kerja pulak. Huk huk huk.

Belebongwa pertama bulan March – “sembahyang orang UMNO outside, tak der markah”. Bukan Nik Aziz cakap!!!!

stylish_sikh_turbans_06

Dia nih, kepala besar weh. Tak tahu lak kut sahabat kita tuh sama besar kepala dia.

Serupo dah dah. Dengan turban dia tuh. Dengan badges dia tuh, cuma tak der badge R jer. Dia dok kata gitu kut. Mana aku tahu. Mu tanya dia lah.

Tapi ingat wey, engkau, dia ada pedang tu.

Dia boleh kata dan buat Belebongwa tuh, kerana dia bukan Islam.

Nik Aziz pun serupo corak berpakaian. Dengar khabar dia tuh agame Isle. Nik Aziz pun boleh pakai semacam dia nih. Cuma mungkin tidak boleh ada pedang. Salah. Hegat ke Polis. Tak tahu lak, kut ada pedang tersorok dalam kain tuh!!.

Jadi, apa hendak risau tentang Belebongwa dia tuh, kita sembahyang dan doa banyak banyak. Tidak dapat markah pun tak aper.

Ikut kata dia, tidak dapat. Kita kata kita dapat.

Engkau agama engkau, lah, aku agama aku. Pergi jauh jauh lah wey. Aku ingat agama aku serupo dengan agama dia.

Rupa rupanya tak!!!!!.

Sebab kebanyakan orang kafir tidak reti gapo benda tentang Islam. Semua tak reti Islam. Buat buat pandai reti Islam sahaja.

Itu Belebongwa number ONE pada bulan pilihan raya nih.

Di Kelantan nih, banyak dah tokong yang tidur, bersila dan berjalan, kerana Firaun mula hidup balik di sini. Takut wey, banyak nya yang sudah berdiri di merata tempat. Sikit lagi patung berlari pulak wey. Islam begapo lagu tuh mek wei? Jikalau Umar al Khatab masih hidup di penampar nya muka Nik Aziz nih. Kenapa, bukan senang hendak runtuhkan patung patung tuh. Lima enam ratus tahun pun bukan boleh main roboh dia. Dah tu mu dok ajar anak kamu sembah tokong pagi pagi hari. Tak sembah pun tengok tiap hari. Tuhan beri mata, maka tengok lah. Masjid pun dia tak bina macam mana nak tengok masjid. Tentu tengok dan sembah tokong tepi jalan semasa hendak ke sekolah.  Tuhan bagi otak tak guna, asyik guna mulut sahaja.

 

Parti Angkutan Sampah – PAS

Apabila tiba masa mengundi, anda fikir lah semasak masak nya sebelum mencoretkan kertas undi.

Pertama jangan undi lambang bulan. Jangan. Kerana apa? Kerana itu adalah lambang parti PAS. Iaitu parti angkutan sampah.

Calun PAS tidak hisap rokok, kata Nik Aziz. Tetapi kita tidak tahu apa benda dia hisap. Dengar cerita banyak benda mereka hisap.

Dan ingat PAS akan letak Cina, India dan Iban sebagai calun, agama itu tidak penting, malahan orang orang DAP pun akan pakai lambang bulan.

Apabila mereka membuang agama Islam, membuang nama Allah, maka mereka tidak Islam, mereka itu kafir murtad.

Sudahlah kafir murtad dari dalam jiwa dan raga, mereka juga buta bahasa Inggeris dan buta dalam segala ilmu sain dan ekonomi.

Ilmu ekonomi mereka ialah tebang pokok dan gondol bukit, gadai tanah dan mungkin gadai kita menjadi pelacur. Pelacur politik dan juga sebagai pelacur original untuk di tiduri oleh tok lebai buta huruf dan hati. Itu di sahkan belaku di Kelantan.

Bagaimana harus kita bergantung harap kepada mereka yang bertahun tahun mengunakan kita dengan menipu mengundi mereka melalui jampi agama Islam?.

Sesungguhnya menjadi sebagai imam surau dan masjid itu tidak mesti pandai mengurus ekonomi, apa lagi mengurus sebuah negeri. Berniaga sendiri pun belum tentu berjaya ini kan pula berwar war dengan kepandaian mengurus sebuah negeri.

Belajar dan ambil pedoman dari kerosakan akidah orang orang Melayu Kelantan kerana kekurangan tempat berkerja di sebabkan kebodohan jitu kaum pemimpin Pas negeri Kelantan didalam ilmu ekonomi dan sain. Cuba tanya calun Pas apa itu sukuk atau apa itu CHKT, atau apa nama ubat pengeras dodek?. Maka jawapan untuk benda yang terakhir sahaja dapat di jawab oleh mereka. Atau tanya Nik Aziz apa itu “sale and leaseback” sehingga pandai pandai luluskan Lembah Sireh. Maka sudah pasti beliau akan berkata “oh, itu kebangsaan” kita tidak main kebangsaan, kita main benda lain”. Sebab apa dia akan kata begitu. Sebab dia tidak tahu. Jikalau dia mempunyai ilmu ekonomi maka sudah lama Lembah Sireh di siapkan, tetapi sampai sekarang hanya 1/5 siap. Jadi apa guna kita pangkah orang yang tidak tahu apa benda selain pecah tanah?. Tak guna langsung.

Mereka memimpin selama 23 tahun kerana kita semua di tipu hidup hidup. Bayangkan bagaimana keadaan kita sekiranya pengundian di jalankan dengan pengundian bersih, tanpa di tipu oleh para pengikut Nik Aziz?

Ingat lah jangan di tipu lagi. Di ibaratkan Pas berada dalam sebuah rumah jamban pecah dan penuh sampah sarap dan tahap limpahan tahi yang amat kritikal. Bau busuk nya ke seluruh penjuru tempat. Hancur kan Pas dan bakar rumah mereka agar kita hidup tanpa bau busuk dari kerenah yang di balakan Allah keatas parti mereka. Balasan tuhan itu amat nyata.

UNDI BN, tentu kita hidup aman damai dari pelesit agama penipu besar zaman ini.

Politik pecah tanah lepas itu gadai tanah. Tiada politik lain kah PAS Kelantan nih?, Gilo.

btasastadium

Macam mana nih?.

Jikalau kita semua buat kerja sebagaimana orang politik kaum PAS ini, kita sudah lama masuk jail.

Apa pasal masuk jail?

Kerana apabila pecah tanah untuk buat sesuatu, kemudian apabila tanah pecah, itu lah sahaja yang ada. Projek yang ingin di buat tidak ada.

Sekejap sahaja, semua kementerian kerajaan akan datang pejabat menyelongkar dan mengejar pengarah syarikat di atas tuduhan menipu rakyat. Sekejap sahaja kita akan di masukan ke dalam lokap dan di jail.

Tetapi, apabila sebuah kerajaan negeri membuat kerja berbentuk jalan cerita yang sama, peliknya tiada apa apa kementerian datang menyelongkar pejabat dan mencari ahli politik yang membuat kerja sama, yaitu menipu rakyat. Ini tidak adil kepada kita ahli masyarakat.

Adakah orang politik boleh buat jahat, dan kita, ahli masyarakat biasa, tidak boleh? Kita pun ingin mendapat untung besar jikalau boleh tipu rakyat. Kenapa kita tidak boleh?. Kita pun hendak jadi ulamak. Jikalau ulamak boleh tipu, kita sebagai pengikut ulamak boleh lah jalankan kerja tipu menipu, asalkan dapat duit besar. Bukan begitu. Walaupun, bagi mereka, mereka mendapat point dalam pengikut untuk undi, bukan duit besar.

Apa lagi apabila sebuah kerajaan negeri  yang melakukan kerja kerja sumbang seperti itu?

Bila lagi rakyat Kelantan. Ini lah masanya. Tidak lah bersusah payah joint orang yang akan tipu awak!!!!.

Jemputan dari kerajaan negeri itu adalah jemputan untuk anda melihat bagaiamana anda akan di tipu dengan projek stadium, yang telah pun di pecah tanah tahun lepas. Tahun ini, kemungkinan untuk acara pecah tanah untuk membuat lubang sebuah parking kereta pula, agaknya.

Kami takut sedikit masa lagi ada pecah tanah untuk lubang kubur penduduk Kelantan pula.

PS: Nik Aziz sudah tunjuk bagaimana ulamak PAS boleh berkerja setelah di tolak rakyat. Jadi Tok Bomoh. Jampi serampah sebagaimana Kiram 111. Harapan supaya kerajaan Kelantan membina sebuah hospital yang di penuhi dengan tok Bomoh tok Bomoh sejenis dan sewaktu dengan nya. Agar semua ahli wakil rakyat PAS boleh berkerja di situ. Itu sahaja kepandaian mereka. Semacam penganas Sulu.

Firasat aku kata, memang geng sama yang edar gambar gay jantan zap buntut. Hendak tutup cerita Lahad Datu

_QMR9674

Kita telah di bentangkan dengan cerita sensasi, setelah di berikan berita “real treat” atau “ancaman besar” dari pengganas Kiram 111.

Didalam ilmu “marketing” sesebuah organisasi yang di godam dengan tuduhan besar, maka di wajib kan organisasi tersebut membawa cerita sensasi lain sementara menghadapi cabaran tuduhan itu, supaya orang ramai keliru dengan isu tuduhan yang lebih besar dan memudaratkan organisasi itu atau dalam hal kita sebuah negara.

Keyword di dalam arus politik Malaysia ialah:-

  1. Malaysia menghadapi PRU 13 dalam jangka masa terdekat.
  2. BN semakin mendapat sokong rakyat.
  3. Malaysia di serang pengganas sebelum PRU 13, di Sabah.
  4. Sabah adalah penyokong besar UMNO dan BN.
  5. Pakatan menang lima negeri pada PRU 12.
  6. Pakatan mahu ambil alih Putra Jaya.
  7. Gambar Gay sama gay bantai buntut. Ini keyword berbeza dari keyword diatas!!! Cerita basi.
  8. Cerita sensasi baru: saman RM100 juta keatas TV 3, Utusan dan Papa Gomo. Juga keyword berbeza.
  9. Cerita menakutkan: Pakatan terlibat memberi imbuhan USD 2 juta kepada pengganas supaya ceroboh Sabah. Ini yang lebih penting dan sama dengan enam keyword diatas. Nampak kecil dalam amaun nya, tetapi amat memudaratkan negara berbanding dengan saman besar RM100 juta. Sensasi lebih kepada RM100 juta yang tidak ada kaitan keatas kedaulatan negara.

Barisan perkataan di atas adalah keyword arus politik Malaysia. Apa yang terjadi ialah BN terus menerus memperbaiki kedudukan mereka setelah diserang bertubi-tubi oleh Pakatan, yang terdiri dari PKR, DAP dan PAS.

Dan apabila ketua pembangkang, dalam cita-cita merampas Putra Jaya, telah menyanyi lagu “Sabah Nak Hilang”, dan bila Sabah hilang, UMNO melayang, serta BN jadi ketua pembangkang”, maka maksud tersirat dari nyayian itu ialah “ganyang Sabah”. Cara menganyang Sabah ialah dengan membawa masuk penganas Kiram 111. Ada bukti dari berita luar negara mengatakan pembangkang mungkin terbabit di dalam mempengaruhi kemasukan pengganas Kiram 111 dari Sulu.

Di sini, pengaruh BN naik sebanyak 20%, apabila BN sebagai ketua kerajaan melawan para pengganas habis habisan, sehingga banyak pengganas terbunuh, walaupun ramai askar serta anggota keselamatan kita juga turut terbunuh.

Semua rakyat Malaysia menghala bantahan kepada pembangkang. Apa lagi bila ada ketua mereka memperlekehkan anggota keselamatan dengan mengatakan isu pengganas itu adalah wayang UMNO.

Dengan isu ini, pembangkang sedang di “checkmatekan”. Semua jari menunjuk kepada gerak kerja tidak patriotik parti pembangkang, malahan ada yang mengatakan mereka adalah antara “client change” arahan Amerika Syarikat.

Untuk melemaskan tindakan tuduhan tersebut, terkeluar cerita sensasi. Iaitu gambar seorang jantan bersama jantan lain sedang melakukan kerja sex luar tabie. Cerita ini cerita basi. Sudah bertahun tahun  di tayangkan kepada rakyat. Untuk menyedapkan cerita, cerita saman seratus juta pula di sensasikan. Sebenarnya, nilai seratus juta itu tidak ada makna keatas kedaulatan negara yang sedang kita hadapi dari serangan pengganas. Kita tahu pengganas mungkin di beri sumbangan sebanyak USD2 juta sahaja. Jumlah ini lebih besar keatas kemudaratan negara menghadapi cabaran penceroboh pengganas kerana imbuhan itu. Saman seratus juta itu hanya anggan angan sebelum ke mahkamah. Tidak bernilai apa apa keatas kedaulatan negara walaupun berjumlah besar.

Jadi, apa faedah UMNO atau BN memyediakan cerita sensasi seperti ini?. PAS, DAP dan PKR sebagai sebuah pakatan, di katakan menjadi tali barut kepada kedatangan pengganas ke negara ini. Tentu ini lebih memudaratkan mereka, dan sebagai tentangan dan tatapan kepada masyarakat, di ceritakan cerita basi tentang seorang pelaku gay, dimana di dalam mahkamah, orang kena tuduh gay tersebut menang tanpa dipanggil membela diri.

Ini adalah cubaan pakatan untuk mengembalikan perasaan kesian kepada mereka walaupun yang paling mustahak di besarkan ialah bagaimana kah mereka ini boleh terlibat didalam isu memporak perandakan sebuah negara dengan bersekongkol dengan pengganas?.

Kesimpulan nya. Cerita gay tua yang serupa dengan ketua pembangkang kemungkinan besar adalah datang dari pihak strategi marketing pihak pembangkang itu sendiri. Itu sebab Nik Aziz berkata, Annuar tu cerdik, jadi terima lah dia.

Sebenarnya cerdik tidak semesti nya baik. Kita perlu seorang ketua negara bukan sahaja cerdik, tetapi luhur hati dan budi pekerti serta baik di dalam tingkah laku nya serta perbuatan.

Okay okay, saya angkat seluar dalam merah. Saya telanjang bulat dah ni. Lihat!

Kiram 3 suku: Okay. Saya angkat seluar dalam saya dah. Saya kalah, tak tahu Malaysia kuat dengan angkatan yang di restui Allah. Saya tak tahu Malaysia di pimpin oleh nama nama hebat al RAHMAN.

Kiram LD: itu lah engkau hantar aku ke sini buat apa. Mana ada Bud Jolo di sini. Kerak gunung berapi tidak ada disini. Semangat Suluk di Sabah tidak ganas semacam kita semua. Mereka ada famili dan kerja di Sabah yang memberi kesejahteraan kepada mereka. Mereka boleh mengamal agama Islam yang tidak palsu. Mereka tak pakai sembah jin semacam kita.

Kiram 3 Suku: aku nak duit saja. Sekarang tak dapat apa nak buat.

Kiram LD: engkau bakar duit untuk aku tau. Aku tunggu di sini tau tak.

PS: A blessing in disguise. A time for us to counter attack. That’s normal when we were attacked first.