Arif Sabri Sakmongkol kawan baik Aspan Alias, kalah di P80 – Raub.

Arif-Sabri 300x223

Arif Sabri calun Dap di P80 yang telah mengantikan Abu Bakar Lebar Sudin DAP akan kalah seperti Abu Bakar juga.

Abu Bakar kalah pada Yen Yen dengan undi sebanyak 15, 326 berbanding Yen Yen dengan undi sebanyak 18, 078. Dan semasa itu terdapat seramai 46, 454 pengundi berdaftar di P80 Raub. Dengan tindakan mengonyang BN pada PRU 2008, jumlah mereka yang keluar mengundi merosot keparas 76.2%.

Walaupun merosot, BN masih menang di P80.

Pada masa ini jumlah pengundi berdaftar meningkat kepada 7,760 orang atau 17% dari jumlah pengundi pada tahun 2008.

Di  kawasan P80 terdapat pecahan mengikut kaum iaitu anggaran 49.12% Melayu (26,630), 43.51% Cina (23, 588), 6.48% India (3, 513) dan lain lain 0.90% (483).

Keadaan semasa menjurus kepada keunikan BN manakala DAP telah menjadi kucar kacir dari isu kalimah Allah dan pilihan PM dan ini akan menjurus kepada peningkatan kemesraan terhadap pengaruh BN dari pengaruh DAP.

Faktor calun pula, Arif Sabri mempunyai peminat dari urban voter di Kuala Lumpur, Ipoh dan Penang, dan pengaruh beliau dengan menghentam BN dengan berbagai bagai isu lama, walaupun BN telah berubah dari lanscape politik beliau kepada politik perpaduan, dimana bergantung terus kepada calun BN Datuk Ho Kai Mun yang banyak berjasa kepada semua kaum di kawasan itu.

Jasa Arif Sabri di Pulai Manis yang mempunyai pengundi berdaftar kurang dari 18,000 orang tidak memadai untuk memberi beliau lonjatan besar yang berkesan dalam kawasan campuran besar iaitu 54, 214 orang.

Dengan peminat Cina kepada DAP, saya berpendapat beliau boleh mendapat undi Cina sebanyak 50% dengan perpaduan beliau dengan DAP di Dun Tras, dan 30% dari undi Melayu dari kekangan PKR di Adun Batu Talam, dan PAS di Dun Dong dan lebih kurang 50 orang dari orang orang Asli dan lain lain.

Dengan itu beliau mungkin akan memperolehi sebanyak 19, 800 undi mengalahkan undi yang telah di lakukan oleh Yen Yen pada 2008, tetapi kalah dengan Datuk Ho Kai Mun yang akan memperolehi undi sebanyak 23, 500 undi. Jumlah keluar mengundi pada PRU 13 akan meningkat disebabkan kemeriahan PRU 13 yang sudah dilihat di merata tempat di seluruh negara, InshaAllah.

Akan masuk kubur lah Arif Sabri, seperti lain lain calun DAP Melayu, sama dengan Abu Bakar Lebar Sudin yang sudah tidak tahu di mana beliau berada dalam DAP.

Kesalahan beliau yang amat besar ialah bersekongkong dengan DAP dalam isu kalimah Allah akan di tolak oleh orang orang Islam Melayu di P80, walau pun beliau pessimistic untuk merubah kaum Melayu menerima DAP.

Selamat Tinggal Syokmungkol. BYE BYE DAP.

PS: Kita laksanakan BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia), mereka akan laksanakan RM1M (Ringgit Malaysia 1Juta).

Darah Pol Pot mengalir dalam darah Lim Kit Siang dan Lim Guang Eng? Ya kah?

tahikucing

Saloth Sar, rupanya, bukan manusia yang mempunyai otak cerdik. Saloth Sar atau lebih di kenali sebagai Pol Pot, mengajar pengikut beliau menghalau rakyat Kombaja ke kawasan kampung, dan membunuh para cendikiawan tempatan supaya semua rakyat Kemboja menjadi bodoh dan mengikut perintah kumpulan mereka.

Cara intimidasi Pol Pot keatas rakyat biasa di Kombaja sama dengan cara intimidasi Lim Guan Eng, dan kedua dua mereka ini memegang jawatan Secretary General.

Corak pemerintahan mereka berdua adalah sama. Pertama kedua dua mereka membuat negara atau negeri yang diperintah sebagai sebuah negeri atau kawasan untuk ahli kumpulan mereka atau di Penang, untuk orang-orang Cina sahaja.

Sehinggakan ianya menjadi parah apabila seorang pemuda Cina di tangkap mempersendakan DYMM Yang Di Pertuan Agong semasa lawatan ke Pulau Pinang hari ini.

leongpeikoe

Keinginan Lim Guan Eng sebagai Cina memerintah Melayu akan membawa padah kepada perpaduan kaum di negara ini dan akan menjadi barah merebak ke seluruh negara.

Dengan merapuhkan perpaduan, jalan terakhir Lim Guan Eng untuk menjadi kan Cina pemerintah Malaysia ialah dengan menghapuskan perpaduan kaum, dan menonjolkan kekuatan bangsa Cina. Dan ini berkemungkinan membawa kepada pergaduhan kaum dan jalan terbaik ialah menghapuskan kaum yang tidak bersama mereka seperti yang di lakukan oleh Pol Pot.

Dari apa yang kita lihat perbuatan beliau sekarang ini seperti mempersendakan kalimah Allah, menghalau kaum India dari kampung asli mereka, menghalau orang miskin dari Pulau Pinang dengan membangunkan rumah tidak mampu milik, dan mempersendakan lawatan PM dengan mengarah orang ramai memakai baju bersimbol kan NGO NGO parti DAP, perbuatan perbuatan ini sememangnya mempunyai talian darah dengan darah dan roh Pol Pot.

Oleh kerana jalan cerita corak pemerintahan mereka itu sama, adakah keluarga Lim Kit Siang dan anak beliau Lim Guan Eng itu mempunyai pertalian darah dengan Saloth Sar atau Pol Pot?. Sama sama kita fikirkan. Mungkin ada mungkin tidak ada. Tiada siapa tahu.

lim

polpot

Yoda of PAS, menjadi dayus of PAS.

nik aziz

starwar 2

starwar

5_yoda_starwars

Basa tipu mimpi jumpa nabi. Jangan lah nak tipu. Sesiapa pun boleh cakap mimpi jumpa nabi. Orang Manek Urai boleh percaya lah. Mana bukti nya. Silap silap hang mimpi naik Star Trek dan jumpa Yoda. Tengok rupa anda berdua pun semakin hari semakin hendak serupa sebiji. He he he mimpi konon. Orang yang mimpi mimpi benda yang baik, buat kerja baik. Ini rampas tanah orang Melayu beri ke kafir Cina. Tok guru wellfire tul la Yoda nih.

“Alhamudlillah, dengan izin-Nya, misi mengharmonikan hubungan antara agama berjaya ketika berkunjung ke negeri Pulau Pinang. Amat gembira kerana sempat menerima kunjungan Father Sebastian Michael Uskop Roman Katholik bagi negeri Pulau Pinang, Perak, Kedah, Perlis, Kelantan dan Terengganu. Terima kasih YB Dr Mujahid yang menguruskannya.”. Face book tok guru wellfire.

Itu apa kata Yoda of PAS.

Lain pula kata Dark Vader of  DAP.

Tidak sangka bahawa saudara kita Nik Aziz berminat dengan cerita Star War dan cuba menjadi Yoda didalam semua episode politik tanah air. Itu rupanya apa yang dimimpi oleh beliau bertemu dengan Nabi Muhamad. Mungkin apa yang di mimpi oleh beliau ialah bersua dengan dengan Yoda dan Dark Vader.

PS: Aku cuba mencari kebenaran bermimpi ini, benar atau tidak. Aku rasa bohong. Satu lagi, orang sudah hint awak berhenti lah jadi MB, sekarang orang sudah naik angin demostrasi suruh awak letak jawatan. Kan tuhan sudah cakap pada awak. Tak serik lah tok guru wellfire nih.

Sekarang sudah naik pangkat, dari tok guru wellfire menjadi tok guru hellfire.

Memerintah negeri dengan air liur, demokrasi jenis baru abad ini.

Demokrasi terpimpin, demokrasi satu parti, demokrasi hanya kepada rakyat autokrasi bagi pemerintah, dan terbaru demokrasi air liur, DerMa. Yaitu satu bentuk demokrasi ayahpin, dan bukan demokrasi terpimpin atau demokrasi satu parti amalan Singapura.

Buddist monks

Mendapat rahmat duniawi dari peminat setia. 

Demokrasi air liur pun demokrasi jugak. Demokrasi “kamu beri aku ambil, aku beri, aku sahaja yang boleh ambil, mu hendak, mu cari sendirilah, demokrasi air liur atau DerMa”.

Tiada sebab rakyat menyaman kerajaan, jikalau tidak kerana janji tidak di tunai. Kerajaan Dap di Selangor di bawah Khalid Ibrahim, setiap hari di saman kerana memperkenalkan sistem demokrasi baru, demokrasi air liur.

buddist

Pergi beli Well fire okay. Dok, diam diam. 

Sebelum menjadi terkenal, demokrasi air liur telah lama di amalkan oleh kerajaan Kelantan. Ianya disambut baik oleh penduduk negeri itu kerana demokrasi air liur atau DerMa, menyumbang kekuatan spiritual individu selepas memberi sumbangan kepada mereka yang menjadi ketua mereka.

Masyarakat Melayu memang terkenal dalam mengunakan ajaran luar, seperti pengaruh agama Hindu dalam kehidupan mereka zaman dulu dulu. Pengaruh cara hidup seorang Sami Buddha yang menerima derma dalam kehidupan mereka menjadi asas penting pentadbiran kerajaan Kelantan bagi mengamal demokrasi air liur, DerMa.

prak21

Tak salah heh, dia sembahyang ingat kan Tokong, kita sembahyang ingatkan Allah. Jadi Tokong dan Allah itu ada persamaan lah?>> Berat, … Jadi Apa pelik dengan permintaan Kristian tentang terjemahan Tuhan. PAS kan “hantu”, perkataan terbalikan “tuhan”.  Dengan UMNO kafir pulak, sebab apa ya? Pengaruh ini lah yang menyebabkan penganut Islam Ayah Pin bersembahyang di Batu Caves. PAS yang mula kan dulu.

Amalan bercakap dan berjanji adalah assimilasi dari DerMa, dan di pakai oleh Kerajaan Selangor, tetapi malang nya, Selangor terletak jauh dari Siam, dan pengaruh Sami Buddha di sini kurang, maka ianya tidak menolong kerajaan itu dari tindakan saman dari penduduk kerana mungkir janji.

Sebaliknya, di Kelantan, segala mungkir janji dan janji palsu tidak mendapat reaksi sama disana, dimana tidak ada pun penduduk negeri itu menyaman kerajaan Kelantan kerana mungkir janji dengan hebahan air liur di merata rata tempat.

Ini adalah kerana penduduk sudah peka dengan proses demokrasi air liur atau DerMa di negeri itu dan begitu kuat nya pengaruh luaran didalam kerajaan Islam di sana terutama keunikan kehidupan Sami Buddha. Itulah mesra nya Islam ulamak Kelantan dengan pengaruh agama lain terutama dari sami Buddha yang ramai di Siam.

Kerajaan yang terpengaruh dengan amalan memberi makan kepada ketua agama di Kelantan, seperti amalan Sami Buddha, masih kekal di negeri itu, manakala proses asimilasi ke Selangor dan lain lain negeri di bawah pakatan masih lagi di peringkat awal.

Kunjungan hurmat Muslidul Pas ke rumah Muslidul Dap di Penang adalah usaha pertama yang diadakan oleh pemerintah demokrasi DerMa, berselindung di sebalik usaha melunak kan keadaan dalam isu perbalahan tentang kalimah Allah.

Usaha Muslidul Pas berjaya. Di lihat beliau di jamu selera oleh Muslidul Dap seperti mana, Sami Buddha, di beri makan oleh penderma mereka di waktu waktu pagi hari. Sesungguhnya usaha melebarkan demokrasi jenis baru itu telah pun berjaya di perkenalkan di Penang.

Tok Cha Style

Cara mendapat makanan itu ada persamaan hanya ianya dilakukan secara moden sikit, tanpa “bowl”.

PS: Mengenal pengamal demokrasi DerMa di Malaysia baca selanjutnya di sini. Agama PAS telah lama terpesung, dan bukan amalan para Nabi dan sahabat kerana Kelantan terpengaruh dengan agama Buddha dalam amalan Islam mereka. Kota Bharu terlalu dekat dengan Bandar Golok.

Jikalau benar apa yang diperkatakan, Lembaga Agen Hartanah Malaysia harus tangkap Guan Eng kerana menjadi agen hartanah haram.

Tokong pun sudah jadi agen hartanah haram, hey, apa hendak jadi Malaysia nih? Harap Lembaga Agen Hartanah ambil tindakan keatas tokong ini. 

Kita mula dari bawah dahulu.

Kemudian baru kita usulkan keatas. Pergi merujuk kepada SPRM, atau Majlis Raja Raja Melayu, dan yang paling tinggi, YDP Agung Malaysia.

Walaupun melibatkan seorang ADUN yang disangka sebagai tokong, kerana ianya melibatkan kepentingan orang awam, slogan yang selalu diguna pakai oleh Lembaga Agen Hartanah Malaysia, dimana untuk menjadi agen menjual hartanah perlu berdaftar dengan Lembaga itu supaya kepentingan awam dapat di jaga.

Sekarang ini, difahamkan dari berita berlambak di “google search”Guan Eng, setahu saya tidak pernah mendaftar sebagai agen hartanah, telah menjual tanah Taman Manggis sebagai agen hartanah kepada kerajaan Negeri kepada BN Pulau Pinang. 

Di mana hartanah itu, sebagaimana yang diberitakan dan jikalau benar apa yang diceritakan itu, adalah sekeping tanah yang telah dijual dan digadai oleh pemunya baru, dan ini satu kes pencabulan yang serius keatas kepentingan orang awam, yang mana akan menjadi ikutan kepada semua agen hartanah halal atau haram di Malaysia. 

Tangkap dia dahulu.

Baru lah Lembaga betul-betul dilihat menjalankan tugas menegakkan keadilan kepada agen hartanah halal yang lain yang sering diserang oleh Lembaga yang ditubuh oleh Kementerian Kewangan tersebut jikalau perkara yang sama berlaku.

Usul ini adalah dibuat dengan adanya lapuran di akbar yang mengatakan tanah itu telah dijual sebelum ini dan telah digadai sebelum dijual kepada pemuda BN negeri Pulau Pinang.

Apa cerita menjual tanah yang sudah dijual dan menjadi hak orang lain?.  Tidak ada etika agen hartanah langsung walau pun dia itu agen hartanah haram, apa lagi beliau juga bekerja sebagai KM sebuah kerajaan!!!. 

Bernama melapurkan.

GEORGE TOWN, 8 Nov — Pemuda Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang mendakwa kerajaan negeri telah melanggar undang-undang negara kerana menjual satu tapak tanah di Taman Manggis kepada dua pihak.

Ketuanya Oh Tong Keong mempersoalkan tindakan kerajaan negeri yang mengeluarkan resit rasmi kepada Pemuda BN sedangkan tanah itu telah dijual secara rasmi kepada KL International Dental Centre Sdn Bhd.

“Pemuda BN mahu Guan Eng (Ketua Menteri Lim Guan Eng) memberi penjelasan dalam tempoh 24 jam kerana ini merupakan isu penipuan yang serius dan boleh dilapor kepada polis,” katanya kepada pemberita di sini hari ini sambil menunjukkan butiran dokumen itu.

Pemuda BN juga mendakwa tanah berlot 305, 306, 313 dan 314 di seksyen 16 (Taman Manggis) itu telah dipajak oleh KL International Dental kepada sebuah bank pada 10 November tahun lepas dengan nilai RM11,494,176.

Oh berkata KL International Dental tidak boleh membuat pajakan tanah kepada bank jika kerajaan negeri tidak memberikan hak milik tanah dan ini menimbulkan persoalan bahawa tanah itu telah dijual secara rasmi.

Beliau berkata pada masa sama satu resit rasmi dikeluarkan oleh jabatan kewangan negeri menyatakan kerajaan negeri telah menerima RM224,073 iaitu satu peratus dari harga tanah daripada Pemuda BN untuk pembelian lot tanah yang sama.

“Ini menunjukkan lot tanah 305, 306, 313 dan 314 yang telah dijual kepada KL International Dental adalah sama dengan resit rasmi yang dikeluarkan kepada Pemuda BN,” katanya. — Bernama

Harap tegakkan keadilan kepada pencari rezeki rakyat jelata yang tidak haram.

Salam.

Eekaa.

DAP Penang kong kali kong jugak!!

Cabut dari DAP, jimat RM600 sebulan duit internet dan duit belanja makan di KFC

Ketua ketua politik hebat Abad ini.

Dari debat yang kita tengok, walaupun mereka bercakap dalam  bahasa Shanghai, kita boleh membuat gambaran bahawa kerajaan DAP di Pulau Penang itu bunyi sahaja gah, tetapi, sebaliknya sebuah kerajaan “kong kali kong” juga rupa nya.

Gambaran ini boleh dihayati setelah Lim Guan Eng, setiausaha agong DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Penang, berbelit-belit menjawab soalan mengenai beberapa perkara penting seperti janji janji mereka dalam manifesto pilihan raya 2008, termasuk janji memansuhkan toll.

“Janji tinggal janji”. 

Dalam hal hal lain, beliau juga terserlah sebagai seorang yang mengamal perkauman setelah menyoal kenapa orang orang Melayu tidak di bawa ke muka pengadilan di dalam kes PKZ.

Aneh nya mahkamah pun tidak ada menyebut pertuduhan seperti yang di ketengahkan oleh beliau tetapi beliau walaupun di sebut sebagai peminat setia kalifah Islam tersohor mempunyai hati buruk sangka kepada orang orang Melayu.

Beliau selalu menyentuh soal rasuah, dan setelah ditanya tentang penglibatan DAP mengenai tuduhan rasuah di dalam kerajaan negeri negeri Selangor, Pulau Pinang dan juga Kedah, beliau mengambil jalan dengan tidak menjawab soalan soalan yang berkaitan. Baru 3 tahun sudah ada kedengaran isu rasuah. Jikalau 63 tahun tentu lah lagi banyak kerenah rasuah!.

Apa yang terserlah di persembahan debat semalam DAP telah banyak mempengaruhi kaum Cina mengundi mereka berasaskan kepada benda benda yang belum tentu betul dan dari sentimen perkauman yang di gembar gembur semata-mata sahaja, seperti yang terserlah dari perilaku mereka di debat itu.

Bila di beri peluang memerintah mereka mengalami kepayahan untuk betul betul memerintah dengan baik, seperti kata kebanyakan orang Kuala Lumpur jenis “kong kali kong” juga adanya.

Affordable housing DAP’s style

MYPENANG Reunion Chap Goh Meh Celebration 27 &...

Image by gointernationalgroup.com photo gallery via Flickr

Mr Wong Hon Wai chairman of TCP, Housing and Art committee of DAP‘s Penang State government is clueless how PAP would actually carry out a policy providing affordable housing in Singapore. He has followed the Singapore style perhaps by selecting voters from Penang and that the selected persons must be members of DAP. This probably was the reason for the spat between him and Jeff Oii, the chief of Penang’s special envoy over the issue on affordable housing in the state.

The authority in power to deliver housing in Penang was Penang Development Corporation set up by the previous government. Local councils too played the role to give to all Penang people with the same affordable housing unit costing less than RM50,000 each.

Now the policy has changed and it affects all strata of people in Penang, and those who aren’t registered as voters in Penang due to their places of work are somewhere else are not eligible. See the report below.

Only Penang voters will be allowed to buy units at a huge low- and medium-cost and affordable housing project to be built by the Penang Development Corporation (PDC). The corporation has allocated a 60.7ha site in Batu Kawan on the mainland for the project, which will comprise high-rise units. Chief Minister Lim Guan Eng said the state government was imposing this requirement to make sure that only Penangites benefited from the project. “The units will be priced at between RM72,500 and RM220,000. “There will be a variety of units with different built-up areas,” said Lim, who is also PDC chairman.

Gerakan while governing Penang had no such a policy but followed a more unbiased policy providing housing units to all less fortunate people with a roof on their heads. In this case when they find out that you do not vote DAP, and vote BN instead, you could be harassed or asked to leave the housing scheme.

The price too is too steep for low-income group. It is announced that the units will cost a range from RM72,000 onward. This is unfair to low-income group and to Penang people at large when they aren’t the registered voters in the state.

This isn’t Singapore brother, this is a big country and anyone can go to any state to live in and find jobs. The same with CM who is from Malacca but now temporarily working in Penang!.


after marketing failure blaming game is next

Lim Kit Siang accuses the government as being unfair to make Bersih 2.00 illegal.

In Penang, Lim Guan Eng said demonstration wasn’t good for his government but he fully supported a proposed demonstration by 100, 000 people planned by Bersih 2.00 on July 9 against the federal government.

The walk of 2,000 people or so at his office in Penang two days ago reported as violence.

The proposed walk of 100,000 strong projected as a “peaceful and tranquillize evening walk”.

Somehow,  all these do not sum up.

DAP listen, no voters in religion, there are ONLY believers

DAP is surely a party with members who don’t have religion. Or perhaps, it is when its government in Penang obeys some quarters to rule a voting system in selecting leaders for the mosques in the state.

Serve them the atheists right, when Agong doesn’t seems  to agree with it.

There are no voters in religion, there are ONLY believers!!!!

When a person has nothing much to do but always think he is a God, he will fuck everything up. Hey mike, read that book, you will be awwwright.

Liberalized ulamak fell prey in an authoritarian deal

There have been rumor abounds among us that PAS was now divided into two groups of leaders, .i.e., the group of professionals and that of “ulamak” (the religious pious) just after recent party election last week.

Good for the party, let us hope.

It is for a good reason as professionals are people with enormous expertise in their respective fields. Then, of course, they must do their job by serving the people professionally first to entitle to be called one.

Otherwise, PAS is unable make it a showcase for the progress in the country as a whole if the work of past religious pious in the lineup was the level of standard in our assessment.

I mean “ulamak” could have been a better leader but instead there isn’t much that transpired out from this lineup thus far accredited it to modernization of the society in  Malaysia  as a progressive state.

We are dealing with transformation of society that will vibrate living progress and the economy being the center focus. Who would be the best person in leaderships if it were not the ulamak? I mean from the religion viewpoint.

Looking at the state of affair of transformation of the society in various states PAS is a member of the ruling parties, ulamak haven’t made the kind of result that we need. Kelantan, where ulamak play a significant role as leaders too seems to be far below performances of other developed and progressive states in Malaysia.

Unlike in Kelantan, PAS in Penang or Perak, or in other states for that matter, plays a lesser role in the governing. It has been the backbenchers and seems without executive and adjudicative power. This places the party as a “yes man” role or just a budding partner limiting  “ulamak’s” ability to be the supreme leadership an Islamic society in transformation needs.

Who then we could hope for if they aren’t ulamak?

A “yes-man” party leadership to another superior party doesn’t go well with a society that faces gigantic global challenges. This is true when the party followers are people of the majority, but then the dominant party is the minority instead. How do you face huge challenges when minority decides your path and what do you do when the majority in your party doesn’t agree with your decision in the first place? Becoming dominant is the way it is in current global political challenges. Not the other way around.

PAS will therefore, and certainly true in the case of style of leadership of ulamak, become a partner to a lopsided democracy that will destroy a stable and just society that we have been focused for centuries.

Let us see how these so-called professionals do their duties this year around. Let us watch whether it is true, the winner was Karpal Singh who has a famous quote “langkah mayat saya dahulu” or  means literally walk over my dead body over PAS’s proposal for an Islamic State.

If there is any Islamic State in the agenda now for PAS’s worthy of your vote, dear friend? Find it out before agreeing  to a biased deal.

who rides who?

Cherio everyone, see you later.

Eekaa #eekaawordpresscom

Sudah boring peringkat kritikal

175644_193088550713383_113598068662432_559385_...

Image by ..::Fighter-Arts::.. via Flickr

“Method” menceriakan akal fikiran buntu.

“Situation” amat rendah tahap mood, tahap modal fikiran yang amat “low” untuk membuat satu kata putus terhadap jenis kelakuan kaum Cina dalam semua perkara di Malaysia semenjak mereka berjinak dengan DAP, dari kemenangan Perak, Penang dan Selangor. Tahap “low mood” mental yang menyamai mental yang ter “low mood” para pemberontak Libya sekarang ini. Itu “mood” yang aku rasa semenjak dua tiga hari ini.

Jadi macam mana hendak menceriakan mood aku.

Serang PAS sampai mampus, kerana PAS tali barut pecah memecah kepala hotak kita.

Serang PKR sampai mampus, kerana PKR hantu jembalang yang merosakkan akal dan fikiran.

Dan, seterusnya:-

Aku hendak menjadi dalang mengedar CD haram, mengedar semua benda haram, rokok haram, kereta haram. Aku hendak buka kedai jual amoi, buka kedai arak, kedai judi mesin kuda, kedai judi lain-lain jenis, kedai rumah urut semua jenis bahagian badan. Aku hendak tubuhkan sebuah organisasi gangster Melayu terbesar di Malaysia, mempunyai cawangan dengan jalinan persahabatan dengan Mafia di Amerika dan Italy. Buat joint venture dengan gangster Jepun, Yakuza.  Aku hendak buka kedai auditor, audit semua kompani yang hendak larikan tax, bayar cukai rendah. Aku hendak minta setiap saorang muka Cina atau sesiapa sahaja lah yang merumitkan fikiran membayar cukai kepala kepada aku, seorang RM10 kerena mereka duduk dinegara aku ini dan setiap hari menyusahkan “akal fikiran” aku sahaja. Setiap bulan hasil cukai kepala dah sampai berjuta-juta?. Kaya aku.

Aku hendak suruh Yakuza rogol semua mereka yang gatai, lelaki atau perempuan. Bawa kereta main hendak masuk ikut suka hati, ingat negeri ini negeri kepala mak bapak dia.

Banyak lagi lah. Allah, anggan besar aku. Boleh jadi ke?

Semua boleh jadi jikalau keadaan kita seperti di Libya. Jangan main-main.

Ingat, Melayu boleh buat itu semua seperti komer juga, Melayu takut kah, tarak takut, komer tarak takut, jadi apa kami takut, semenjak sekarang tarak takut lah.

He , he, he, ceria sikit “mood” aku petang ini.

Mat Ell #eekaawordpresscom

Terkurang cinta – zero love, no love, mek auww.

I Will Always Love You

Image via Wikipedia

Engkau orang mesti reti, apa yang aku cakapkan itu. Yang mana “original” dan yang mana cinta “ciplak”.

Tuhan memberikan kepada umat manusia 1/10 rasa kasih sayang, rasa cinta kepada hati manusia semasa mereka dicipta, dan apabila cukup sepenuhnya ciptaan tuhan itu, rasa kasih sayang, rasa cinta manusia kepada manusia yang tuhan berikan itu menyebabkan ramai manusia menanggis melihat ramai kaum manusia lain  hanyut di Jepun semalam.

Menanggis sebak, bukan nanggis pura-pura macam ulama itu, tetapi nanggis betul-betul, kerana perasaan cinta dan sayang ada dalam diri mereka disematkan oleh tuhan kedalam hati mereka semasa dicipta. Lima puluh (50) negara dunia bersedih dan “menanggis” dan bersedia menghantar bantuan mereka ke Jepun, termasuk Malaysia.

Manusia yang mendiami didalam lima puluh negara ini merupakan manusia yang ada perasaan cinta, kasih dan sayang kepada umat manusia lain. Shukur, kerana masih ada manusia dunia yang mempunyai perasaan cinta dan kasih sayang.

Engkau orang jangan pulak fikir ramai orang yang berkasih sayang macam komer semua. Bila bertemu dengan awek yang chun, terkeluar air liur, terkedip mata, terdegup jantung, mulut-mulut beraksi seperti mulut “kambing jantan” berjelira dengan air liur dan tangannya menghayun kiri dan kanan longlai semacam Mat Sabu mencari cinta dari peminat setia PAS diceramah dia. Itu cinta dan kasih sayang yang terlebih, 1/10 telah menjadi 5/10.

Jikalau begitu lagunya, orang yang berkerja dengan diri anda, akan “dibatangkan” mulutnya,  di “post-mortem” punggungnya, tidak kira lah pekerja itu seorang jantan atau betina, kerana terlebih cinta semua nya sama. Itu orang yang berkerja dengan anda, orang yang tidak berkerja dengan dia pun, bini orang, boyfriend orang, semua nya terjerat oleh dia ini kerana beliau telah mendapat 5/10 perasaan cinta dan kasih sayang. Terlebih dari paras normal. Engkau orang tidak pernah lihat manusia yang telah menerima 10/10 perasaan cinta dan kasih sayang. Susah, kerana mereka ini mungkin duduk dalam penjara.

Apa kah tidaknya, kerana cinta yang terlebih, semua hak orang menjadi hak dia.Punggung orang menjadi punggung dia, Bini orang menjadi bini dia.

Itu sifat kasih sayang. Tiada sifat kasih sayang, menanggis pun pura-pura. Dan orang politik lah yang banyak menunjuk sifat kasih sayang. Dan siapa kah diantara mereka yang betul-betul sayang pada anda?. Sekolah, hospital, jalan raya, tempat bermain, rumah, tempat berkerja, tempat anda memadu kan cinta dan kasih sayang, siapa yang telah menunjukkan rasa kasih sayang kepada anda dari kalangan orang politik ini? Siapa yang suka menanggis tetapi tidak ada apa yang telah diberi kepada anda semua bagi menunjukkan rasa betul-betul sayang kepada anda?

Siapa kah yang menghalau anda keluar dari tempat anda mencari rezeki, sedangkan mulut-mulut mereka berair liurkan perkataan “oh I love you“, “you are my love, here and forever”, ” I want you, you are the only one”, “PAS for all”  siapa mereka ini?.

Jikalau dibawa semua pemberontak Tunisia atau Bahrain itu ke Pulau Pinang, Selangor atau ke Kelantan, atau ke Malaysia siapa kah yang akan di halau mereka ini?

Bila perasaan cinta dibuat-buat, itu adalah perasaan cinta palsu. Nanggis palsu. Keluar air mata sebiji, air mata tekan, macam bintang filem “Bollywood“. Bila anda sakit anda hendakkan sebuah hospital untuk rawatan, anda pergi ke hospital yang telah dibina oleh orang yang sayangkan anda. Bila ingin mengadu kepada tuhan ke masjid yang dibina oleh orang yang sayangi anda. Bila sayangnya mereka ini bila masjid pun tidak dibina?

Perasaan kasih sayang tidak boleh dibuat-buat. Launglah perkataan “takbir” tetapi bila hati itu bukan sayangkan Islam, makna terbitan kata “takbir” itu hanya merupakan “satu perkataan, ungkapan senikata, lafasan kosong, walaupun anda saorang yang dikenali sebagai Khalifah Omar”. Tiada makna kasih sayang, atau cinta. Cinta kosong. Wappuchik. Zero-zero. Mek Auww.

Yang berperang di Libya tu, kenapa?, kerana cinta kosong. Didepan sujud pemerintah, dibelakang, menyampah. Sifat kasih sayang kepada pemerintah telah hancur, dan bukan senang kasih sayang luntur setelah 40 tahun begitu sahaja, tidak mungkin.

Sama-sama lah kita asuh perasaan kasih sayang yang “real”, yang sejati, bukan kasih sayang dari air mata sebiji, kosong dan tidak bermakna.

If I should stay
Well, I would only be in your way
And so I’ll go, and yet I know
That I’ll think of you each step of the way
And I will always love you
I will always love you
Bitter-sweet memories
I guess that all I’ll be taking with me
Good-bye, oh, please don’t cry
Cause we both know that I’m not
What you need, but
I will always love you
I will always love you

more in the song:-

And I hope life, will treat you kind
And I hope that you have all
That you ever dreamed of
Oh, I do wish you joy
And I wish you happiness
But above all this
I wish you love
I love you, I will always love
I,  I will always, always love you
I will always love you
I will always love you
I will always love you

Dolly Parton Lyric the original song.

Mat Ell #eekaaworpresscom

Judi lah, apa salahnya, Cina semua boleh

Lim Goh Tong's statue

"Aku bayar gaji dia rupanya, aku baru sedar kuat tipu orang judi nih" (Image by Dayze via Flickr)

“Kepala hotak engkau, judi bukan budaya orang Cina,” Lim Guang Eng (Kalipat) sebagai berkata di Kerdau. Dia bersama Mr Husam Vanikawasagam Perasaasam mendengar “tempikan” “Allah hu Akhar” di satu sessi suai kenal hati ke hati di PRK Kerdau baru-baru ini. Dia refer kepada orang kuat MCA yang kata judi “is all right ma, Cina-men love it, why “the cannot-cannot ma” ?.

Tell you what, huh, ini bab-bab judi ini salah dalam undang undang Islam, lebih kurang sama seperti salah saman ekor. Salah lah tu. Hang tengok rupa muka Pengarah JPJ masa bercakap tentang saman ekor, badan jer kecil, tetapi, mulut melenting bagi “warning” rakyat “Tunisia“, tak bayar saman, jaga engkau!. Sama lah, orang Kelantan kan. Itu Takiyuddin kata aku hendak dia orang jangan beli loteri. “Bahlul betul engkau orang ini ya, jikalau beli hangpa dapat sekeping kertas dengan jadual imbuhan bayaran yang tidak akan anda kecapi. Jadi hal pulak datang “claim” balik duit dengan PAS pakai tiket loteri itu untuk “PAS for all”, nanya aku!”

Baik hang pi Genting Highland judi sampai muntah dan menang” kata member taubat nasuha judi duduk minum teh dan nasi belauk berkatayap di kedai “Payung” disebelah stadium Kota Bharu. “Aku dulu, rumah aku dekat Genting Highland, makan nasi free genting bagi, berak jamban Lim Goh Tong, cuma nya lepas lima dan enam tahun baru aku tahu, aku bayar gaji Lim Goh Tong rupanya” beliau menyambung.

“Kerja kena buang, rumah kena lelong, duit epf habis licin, kereta aku kena “tarik-tolak” dah beratus kali. Last-last aku masuk PAS, sebab orang Cina suka judi dan tak pernah jadi ahli PAS, dan Cina suka duit aku rupanya, siapa Cina MCA hendak cakap kepada aku tentang judi ini?,” beliau berkata.

Dia pun rupanya macam Nik Aziz juga, kurus, dan jengkong biji mata, tetapi mulut macam meriam Saif al-Islam, bising. Kalau tengok-tengok kan rupa, pengarah JPJ tu pun ada iras dia. Mulut bising-bising jugak. Entahlah orang Kelantan ini suka cakap bising kut, hati mereka tu tidak lah kita tahu, macam juga lah Gaddafi, hang tau ke hati dia? Dan juga mungkin Kelantan hendak kan saorang Perdana Menteri. Tak pernah ada dalam sejarah. Bising-bising tunjuk pandai lah sikit, kut-kut ada chance jadi PM Malaysia, kan member tu dah nak naik “bot sangkut” di Sungai Buloh.

Tetiba orang kuat DAP kata mana boleh haramkan “loteri haram”?, benda tu sudah haram, kenapa hendak diharamkan. Bunyi meriam sama nada dering dengan MCA. Aku hendak tergelak, “PAS for All” sudi bersua muka dengan Karpal, untuk memperjelaskan isu benda haram yang sememang haram tetapi tidak haram di Selangor, Penang dan Kedah. Khalid kata “engkauorang hendak judi, pi mampus berjudilah, aku peduli apa, Selangor okay judi, no problem, kena tangkap JAIS, jawab sendiri, gua tarak campur hal.” Lepas itu meroyan sakan Datuk Hassan Ali bila dengar Khalid bercakap pasal judi. Dia nak kata apa, “okay kut judi di Selangor, oh ya, bila aku nak singgah tengok 4D, ada tangkapan ker.”

Hang hendak kata apa, DAP hari ini pun nak saman kerajaan kerana “bab-bab saman ekor”. “Itu bab-bab hak peribadi, undang-undang kena perbetulkan” kata orang kuat DAP Perak. Kata dia orang lah, ramai orang gelak, bab-bab judi semua Cina pakat, bab saman ekor pun pakat, mahu jatuhkan maruah pengarah JPJ yang kurang senyum tu. Sebab, bila tidak senyum, muka dia tu muka orang Melayu, bila senyum baru muka “PAS for all.”

Susah juga negara kita ini ya.

Mat Ell #eekaawordpresscom

“Psycho war” PAS bunuh perpaduan Melayu

pyschology

Perang Pyschology bermula (Image by victoriapeckham via Flickr)

1. Pertembungan hari-hari ini diantara penyokong PAS (PR) dan penyokong BN (UMNO) amat ketara dan dapat dilihat begitu rancak berlaku setelah PR memerintah beberapa negeri di Malaysia.

2. Walaupun PAS baru memerintah Kedah dan berkongsi kuasa di Selangor dan Penang dan masih tetap memerintah Kelantan selepas PRU 12, kekerapan PAS menganjurkan “showcase -human strength”  melalui pertunjukan kuasa ahli mereka  di hadapan para penyokong BN di negeri- negeri tersebut telah memberi gambaran satu peperangan “psychology” telah pun bermula dengan serius didalam arena politik Melayu Islam di Malaysia.

3. Baru-baru ini di Kedah satu perhimpunan 30 ribu pemuda PAS telah di anjurkan semperna memerintah negeri itu selama 3 tahun adalah satu contoh serangan atau perang “psychology” anjuran para pemikir atau strategist parti PAS untuk memberitahu kepada semua kaum di Malaysia, Cina dan India, terutama Melayu Islam bahawa pertunjukan kekuatan kuasa mereka dari jumlah ramai ahli itu boleh diertikan bahawa mereka sudah  kuat.

4. Sebelum ini dibeberapa tempat sama ada di Kelantan atau di Selangor pakar strategik PAS juga telah cuba mempamirkan kekuatan  jumlah ahli mereka dengan berhimpun di upacara sembahayang hajat, satu strategi peperangan disebalik tabir diantara penyokong PAS dan BN. Dengan sikap ini apa yang PAS ingin memberitahu kepada penyokong BN;  kaum Cina atau India dan khasnya Melayu Islam, bahawa mereka memang bertenaga dan amat kuat dengan sejumlah besar kekuatan “manusia”.

5. Sedikit sebanyak strategi ini telah dapat mempengaruhi kaum muda mudi di negeri-negeri terbabit dan mereka telah mendekati “kuasa ramai manusia” dengan menjadi ahli rombongan PAS. Ini jelas terbukti apabila terdapat ramai pemuda di Selangor mula berketayap dan memakai serban ala “al-Qaeda” serta berborak-borak memenuhi kebanyakan kedai-kedai mamak di dalam sesetengah kawasan perumahan kaum Melayu di Selangor menunjuk-nunjuk kepada “keislaman” mereka.

6. Percaturan begini mungkin baik kepada pertambahan pengaruh kuasa undi PAS dari kalangan pemuda Melayu Islam di luar Kelantan dan bertujuan memecah atau mengurangkan penyokong muda Melayu Islam kepada BN (UMNO).  Strategi jangka panjang pula merujuk kepada  keinginan PAS menambah bilangan undi kepada mereka semasa PRU yang akan datang.

7. Keghairahan mempamerkan ahli semakin rancak di sini dengan tercetusnya pergerakan anti kerajaan di Asia Barat yang didokongi oleh para pemuda dan pemudi di negara negara yang terbabib. Ini boleh mengundang pergaduhan besar sekiranya di provokasi.

8. Apa yang PAS tidak terfikir dari perkembangan ini adalah mereka bakal mengundang “pertempuran” yang lebih besar diantara Melayu di Malaysia yang tidak pernah lagi berlaku.  Ini adalah kerana pengunduran penyokong BN semasa PRU 12 adalah disebabkan protes keatas kepimpinan BN semasa itu, bukan merupakan satu kehilangan semangat “perang” didalam dada para penyokong BN (UMNO). Terbukti ramai MP atau ADUN yang telah dipilih terdiri dari kalangan ahli  yang tidak berpotensi tinggi sebagai pilihan undi protes.  PAS bakal bertembung dengan kekuatan penyokong BN yang masih utuh pula setelah pertukaran drastik keatas kepimpinan BN sekarang ini diterima dengan baik oleh mereka.

9. Kata orang tua-tua, penumbuk jangan dihala kemuka orang, lihat dahulu siapa lawan siapa kawan.  Sekiranya PAS ingin memgembelingkan kuasa ramai ahli dan memberi tekanan “perang psychology” keatas penyokong BN, “permintaan” itu mungkin di terima oleh ahli-ahli BN dengan mempamirkan kuasa ahli ahli mereka pula. Dan siapa yang rugi, sekiranya perang betul-betul berlaku seperti di Libya.

10. Masing-masing ingin menunjuk kuat maka dikuatiri satu pergaduhan besar akan berlaku diantara orang orang Melayu Islam dinegara ini dan sudah tentu bagi menyelamatkan negara berdaulat ini kerajaan harus bertindak lebih awal mengekang tindakan provokatif  PAS yang tidak membawa apa-apa faedah besar kepada ummah umumnya;  Melayu, Cina, India dan lain-lain bangsa Malaysia, selain daripada tindakan agresif demi memperbanyakan undi bagi menegakkan Islam ala PAS.

11. Pandangan negatif terhadap Islam dimerata tempat di dunia tidak seharunya di “power play” oleh PAS di Malaysia. Seharusnya PAS bertindak lebih proessional didalam mempengaruhi pengundi seperti parti parti politik lain yang lebih maju di negera negara di dunia. Pergerakan ala tindakan “Shia menghentam Sunni” atau “Sunni menghentam Shia” di negara Asia Barat bukan satu budaya yang baik didalam Islam sendiri dan PAS seharusnya tidak mengikuti jejak langkah mereka-mereka itu dan membawa budaya seperti itu kesini kerana masyarakat disini mempunyai budaya yang berbeza.

12. Soalan sekarang ini mampu kah BN memerangi mereka yang bergerak menunjuk kuasa ramai manusia? Keputusan PRK baru baru ini memberi gambaran jelas kepada PAS, jangan bermain api dengan semangat jati diri orang Islam BN. Cukuplah mengunakan agama bagi mempengaruhi orang orang muda kearah kebencian dan perpecahan kerana Islam adalah satu agama perpaduan. Melayu Islam PAS dan Melayu Islam BN adalah satu tunggak kepada kemakmuran negara tempat berlindung satu kehidupan bangsa Malaysia. Perpecahan yang ingin dibawa oleh PAS akan merugikan semua penduduk Malaysia. Percayalah.

13. Dan amat pelik didalam pengiraan ramai didapati ketua ketua PAS selalu menyebut Islam itu agama perpaduan, tetapi tindakan mereka menghala kepada perpechahan umat Melayu Islam yang ketara. Adakah ini hasil dari satu tindakan pihak ketiga yang ingin melihat Melayu berpecah belah? Kita semua harus bertindak secepat mungkin bagi menyelamatkan umat Islam di sini dari di belenggu oleh tindakan subversif yang terselindung.

Lihat disini pyscho-war PAS.

eekaa #eekaawordpresscom

Air Liur dan Air Tawar di Merlimau?

Chinese Muslim martial artist, Wang Zi-Ping wa...

Malaysian Chinese Muslim will take over DAP – when? (Image via Wikipedia)

Dalam masa 5 atau 10 tahun akan datang,  Cina Malaysia akan berserban dan berjubah. Itu pandangan Nik Aziz di Merlimau setelah memberitahu ramai kaum Cina masa ini menghadiri ceramah Nik Aziz, berbeza dari sebelum ini. Beliau juga di fahamkan berkata bahawa UMNO sebenarnya yang terikut-ikut permintaan MCA melacurkan agama Islam dan bukan PAS dan DAP. Sambil mencabar mereka yang hadir di ceramah itu memberi bukti bila masa PAS menuruti DAP didalam mempersendakan agama Islam untuk kepentingan gabungan Pakatan Rakyat.

Saya malas hendak mengulangkan kenyataan pencerobohan DAP keatas agama Islam, kerana sudah acap kali PAS mencerobohi keagungan Islam dengan memberi “green light” kepada DAP seperti yang selalu di beritakan semua kawasan “perang” dari Perak, Selangor, Kelantan dan Pulau Pinang. Saya ingin kembalikan pertanyaan itu kepada mereka, bila pulak UMNO membenarkan MCA lacur agama Islam?

Sementara itu, MCA ingin BN melihat cara pengagihan kerusi diubah mengambilkira kemenangan BN bukan pengagihan traditisonal. Disini, saya kurang pasti maksud tersirat Chua Soi Lek, adakah mereka ingin melihat supaya kerusi di Pulau Pinang diberi kepada UMNO atau MCA dan bukan kepada Gerakan, memandangkan Gerakan telah menjadi parti yang kempis dan “di-outside- kan” oleh rakyat. Sekira ini yang diidamkan, kita sama sama lihat apa pandangan orang kuat Gerakan  Soo Koon, sama ada beliau mempunyai pandangan yang sama dan membenarkan Gerakan di gugurkan dalam banyak kawasan dimana mereka dipancung oleh rakyat semasa PRU 12 dulu?. Amat setuju.

Berbalik kepada ceramah PRK haram di Merlimau, sikap PAS mengutarakan idea diatas adalah kerana mereka beranggapan PAS telah mencapai kuasa daya saing kuat di luar Kelantan dan ingin membudayakan kuasa “air tawar” tok guru seperti di Tenang. Kesilapan PAS Kelantan ialah silap anggapan penduduk Merlimau percaya kepada ilmu jampi menjampi, kuasa ayat ayat Quran didalam sebutan telor Kelantan, manakala ramai penduduk dikawasan barat semenanjung lebih mempercayai pakar perubatan moden di hospital dan klinik. Berjayakah mereka membawa budaya “ Haron Din” menyembuh penyakit rakyat di Merlimau?

Kata Tok Pa , Kerajaan Kelantan dilihat seperti pekak badak bila berita kemunculan penyakit rakyat di Kelantan seperti sarang pelajur dan judi dihebohkan terdapat disebuah bandaraya yang bangun bersama Islam. Apa yang bangun setelah melihat gambar gambar bukti pelacur dan lain kegiatan maksiat di Kota Bharu semesti nya bukan orang orang PAS. Sudah tentu barang lain yang naik. Mereka berdiam diri kerana mungkin secara diam setuju dengan berita itu tetapi tidak dapat berbuat apa apa. Air tawar tok guru tidak dapat memberi kesan kepada gerak kerja “awang awang’berkepala besar, tanpa hidung dan mata itu, bermulut yang ingin merasa lazat sex di negeri berbandarkan Serambi Mekah.

Sememangnya air tawar tidak dapat buat apa apa. Ianya adalah satu kuasa imiginasi yang di sokong oleh kekuatan minda yang taksub. Kepercayaan kepada benda ghaib melampau batas, kepada hantu hantu Mak Limah, membawa ramai orang Kelantan percaya kepada ilmu alam ghaib kuno dan menjadi taksub kepada tok guru mengajar Quran. Dan mereka ingin membasuh mereka diluar Kelantan dengan air liur. Seperti para peminat pelacur di Kota Bharu buat ketika berzina, khasiat air liur yang melicinkan gerak kerja!!.

Mereka ingin membawa budaya ini ke Melaka.

Mat Ell #eekaawordpresscom

Ghosts walk after midnight for Hindus in Singapore

Thaipusam – DSCF2949(lr)

The right to religion in Malaysia is extra ordinary, no comparison, ONLY HIndraf has no imigination!!!. Image by williamcho via Flickr

Our Indian friends are celebrating Thaipusam from yesterday, even our PM also has visited Batu Caves giving the due respect to Hindu’s devotees.

PAP, the brother of a similar father DAP, has denied the Indian Hindu devotees to do religious celebration in yesterday’s Thaipusam during daytime and only allowed the celebration for the prayer to holy ghosts after midnight and no loud music.

Soon the Indian Hindus in Penang will have the same fate with their fellow compatriots in Singapore if the Indian Hindus befriend DAP, the Singapore’s younger brother here in Penang. The evidences of hatred to the Indian Hindus and fellow patriots are already surfacing secretly in Kampung Buah Pala and in the latest incidence in the DAP’s Tong Gas Tonto hauler incidence.

I will have to tell you all Hindus and Indian in Tenang, our government has never been a treat to the religions of other races even though Islam is the official religion of the country.

Those people in Singapore could have been mistaken that Ghost or Spirits whom you have been praying to are only available after mid night, the time for the queens, and kings are sleeping, so they thought Hindus should celebrate Thaipusam only after midnight when the spirits walk the street of course remember the queen and kings are sleeping, so no loud music please.

You vote PAS and DAP will emerge a winner, who then will fix a midnight Thaipusam celebration in Malaysia for all of you, Hindus. So I wish you Good Luck with your choice.

“Wail Wail” pun kena politik kat Singapork, Brother.

Mat Emp @eekaawordpresscom

 

 


Don’t dirty the youngs with candid ideas

Secretary of State, Hillary Rodham Clinton vis...

Learn from neighbours how to live,

Dirty minded politicians on candid commoners.

Average person could not make it straight on the current issue affecting the selection for  the State Secretary post for Selangor that is brewing the state into pandemonium yet. Young urbanite Malays when asked simply refused to talk about the incident and thrust to the government of the day for an answer.

Nothing came out that easy for them to grasp the problem affecting the state’s number one public member of staff and everyone in the State government is silence except the MB who genuinely believes that he has done well for the young people of Selangor.

He asserts that by changing the state constitution the power to appoint the senior staff for the state should be returned to the head of elected members of the state and the Ruler. He genuinely believes the current legislation for which the federal government is following has implicated the power of MB, or sidelined his own choice.

For the young people of the state to understand this issue it would be useful for all of you to go through the history of Malaya, Federated Malay States, The Sultan of Selangor, and perhaps Google up into the state and federal government constitutions and other documents to understand the truth. It is also worthwhile an effort if you Google up the State Constitution of Penang under the Strait Settlements.

By understanding the history and the current political pandemonium between the various parties of BN and PR, one could easily deduce some useful thought to strengthen your idea on what is happening in Selangor.

Some people of the view that the above-proposed amendment to Selangor State Constitution forms a bigger agenda by the opposition parties especially DAP that is to try the calm water of Selangor to place the same tactic on amending the present state constitution of Penang, which DAP has most seat. That could be right.

It could have been a suspicious political approach to taking over the state, my young readers, because to control the state by themselves, many things could be achieved both economically and politically for one party but destroying unity and peace among the nation’s other populace. Looking at the stream of leaders in DAP which is mainly Chinese,we may come to conclusion that some kind taking over of a portion of developed states for only the selected Chinese population which may not go well with our nation building for a multi racial country.  It is a good  idea with what is going on here. If this is happening, it will end up with a power struggle among all people and could have been a great and fatal mistake for Malaysians.

Support our struggle to support peace and stability of our nation. Do not support PKR and DAP. Do not vote PAS. The destroyers.

Vote for your freedom to be truly Malaysian. 1Malaysia.

Sinbad @eekaawordpresscom

Rakyat Pulau Pinang are Monkeys, DAP said.

You chose them as your leaders, now they said you are monkeys.

 

Enhanced by Zemanta

Why many people fall in the land scams?

E. Telefónica desde el sur
Image by Florentino Sánchez via Flickr

Land scams aren’t a big problem in this country but they pose a huge loss to affected landowners and the interested parties.

Potential land scams may happen in many cases in the following instances:-

  1. When a land owner is not in the country and no one appointed to administer his land holding,
  2. When a registered owner is a deceased, and administration of the estate has not taken place yet,
  3. When the land located in a blight area as the reason from zoning such as grave yard, or other similar development but located within a good site,
  4. No knowledge on different land titles such as First Grade Land in Malacca, Penang and Singapore, Customary Land Title, Native Land Title as in Sabah and Sarawak.
  5. No property development knowledge.

We know there are people who conned in buying a piece of land belonging someone alive living in Australia from someone here with a fake identity card.

How do you protect yourself from these scams?

  1. Get reliable professional advice from land professionals,
  2. Get the second opinion from reputable lawyers on the contracts and the agreements,
  3. Get logic into your brain!

Malaysia land laws base on a mirror principle, what it means is that all dealings on any landed property reflects  in the titles kept in the land registry office. In other words all titles are simply the duplicates of the originals in the land registry office. You can make your own search to find out what developments on the land titles i.e. zoning, proposed developments, land area, and other pertinent details of the land, and the most important who is the land owner.

Enhanced by Zemanta

Spitting is habit during Ramadan, but not this one…

Jamón, jamón
Image by wili_hybrid via Flickr

Spitting saliva into the face of a group of people or a person is an act of disrespect to that group of person for whatever reason.  Spitting however is most common among Muslim during fasting month.

Nowadays, this behavior becomes very common among Malays know damn well the existence of FB Melayu Babi, New Wee tube, Tiau Noah Seng drama series, Sekamat Mosque and many more Malay bashing web sites and comments.

Although youngsters may accept this behavior as “whatever” thing, for some people with the 69 army background it is a sign of letting out one’s hatred and may spill into unscrupulous incidents later on.

Since the out of nowhere DAP becomes alive, segregation of the two groups of peopleChinese and Malay, becomes rampant in Selangor, Perak and Penang.  The Malay contractors said that they are sidelined in all government jobs, whilst DAP members, Chinese, were given letters of supports for government jobs.

With the held on the supply of all important good and services in the hand of the Chinese, this spitting business soon will become something else. Moreover, private sector industries that churned up the local economy are tightly held by monopolistic Chinese, this situation is never a nice way to “sambut Merdeka” for almost all flows of income to the Malays are flattened up.  DAP has failed miserably to stop Malays spitting in their faces.

That isn’t the main point, spiting is seen during some breakfast tables when a group of Chinese speaks loudly in a mamak store in the foreign language, Hokkien or whatever.  This act is a show of hatred and in Kelantan this act could end up with a troubled fierce “kapak kecil” fight.  But because out of naïf of the local custom, this act seems to have no Kong Fu effect onto the Chinese. It is one thing that is coming for sure; people are getting fed up with this group for all the reasons.

Both governments, State and Federal should think of a fairer distribution of wealth among all qualified people instead so that the less advantage people the not so elite group, bottom rank of the society gets fed, instead of so many acronyms for the reform drive. It is easy to run a country, as easier to run a small business, if things are made easy and simple.

MTSFM for example, instead of MEB or what not, because too much will make too much spitting on the road during this Ramadan month. BTW- MTSFM means Make Things Simple For Me, please!.