PAS played 4D in a 1616 bet, but lost to 2022, 0719 and 0231. Next time, don’t bet on a 4D. It’s “haram”, do you know?

Pas lost Kuala Besut’s by-election because it had a bet on a 4 Digit of 1616, of which the winning numbers on that day, were, 2022,0719 and 0231.

Betting isn’t a favorite game for the Malays, and there are only a few Chinese who probably didn’t make a bet either.

Indicting the voters from rural area as less intellectual than their counterparts in the cities by certain party members isn’t giving PAS a solid excuse for losing the battle.

But the real losing reason for PAS is its major thrust for the battle is associated with a number 1616, which, I believe, doesn’t make any sense to the rural folks, even to the city dwellers as well.

It is because, for the fact that it didn’t win any prize from TOTO, 4D, and all those 4 D prediction companies, it also will destabilise the state government’s functions. Those rural folks also are quite up to date of this fact, despite of the accusation that they are not.

So then, making a joke by saying rural voters aren’t that smart as the city dwellers are, by certain quarters of the opposition party, is truly showing judgment of a sore loser.

Another issue that has brought down support from BN supporters was then when PAS has decided to bring a retired MB from Kelantan, who is well-known as a blabbermouth. The decision however was a part and parcel of PAS strategist, Husam Musa, who is eyeing for PAS Presidency and while accompanied by Nik Aziz, he thought he would also remind the supporters in the two villages in Kuala Besut how close he was with the Ulama, and garners more inward bound votes for his next ambitious challenge.

Of course the main reason for the lost in the bet was the chosen candidate. While a rich and famous, his personalities are proliferated, by some account seen as a very close ally of Husam Musa who is an outsider to Trengganu PAS’s top party line up. Husam Musa’s secret pamphlets distributed to voters outlined how he would challenge the president who is a Trengganu’s leader, and annoyed many of Haji Hadi’s supporters in the state, thus by that intention received lesser help from local party members while on his campaign trails.

Another reason is that people are becoming sick with too much politicking in the recent months, and want it get over soonest as possible.

Kita ini sebenarnya pahlawan, jangan lemah kan semangat Kuala Besut setelah menang. Bangkit dan tolak Cinabeng.

cropped-pru-bendera1.jpg

Sebenarnya kita tidak payah melantik konsultan untuk memeriahkan sesuatu peristiwa hari besar seperti kemenangan orang-orang Melayu mengekalkan pegangan politik di Kuala Besut.

Saya memang pun tahu bahawa BN akan menang di kawasan ini, kerana sebelum kematian Adun, semua anggota bawahan masyarakat yang saya jumpa di Kuala Besut, terutama mereka yang menjalankan usaha mengambil penumpang dari jeti ke Pulau Perhentian, dan mereka yang berniaga makanan serta sarapan pagi di Kuala Besut, kesemuanya sayang kepada UMNO dan pemimpin mereka, dan kehidupan harian mereka amat bergantung besar kepada jasa dan budi bicara UMNO.

Mereka kaum yang rajin, selepas subuh sudah berkerja mencari rezeki halal, berjual beli sarapan dan makanan tengah hari, dan mereka taat kepada agama.

Kehebatan kepada mereka ini harus diberi perhatian dengan membina kedai kedai yang lebih selesa dan bersih di kawasan tarikan pelancung. Itu harapan kepada anak cucu mereka. Dan sekiranya kekuatan mereka ini di sailang oleh kumpulan bangsat China dari luar, maka lumpuh lah kemurnian hati mereka untuk maju. Seperti bagaimana kaum China melumpuhkan industri membuat perabut kaum Melayu zaman dahulu kala dengan barangan perabut pantas automatic yang kain nya di pinkan dengan pin stapler.

Para tukang pembuat perabut Melayu di hancur orang China dengan kaum kaum ini membina perabut dalam kuantiti yang banyak dan tidak bermutu seperti yang telah dilakukan oleh para tukang kaum Melayu di zaman itu. Dan ini menjadi sejarah. Dan pada mereka yang merahsiakan butiran pertukangan mereka kepada kaum China seperti pembuat bot layar serta perahu kayu yang berkualiti, masih boleh berdiri sampai sekarang, oleh kerana rahsia itu masih di kawal oleh mereka dari jatuh kepada tangan kaum China.

Kita berharap dengan kekuatan kaum Melayu di Kuala Besut, dan peluang pelaburan hanya untuk mereka tanpa campur kaum China, kaum kita disini akan maju kehadapan dengan menjadi pusat keperibadian dan kemelayuan di dalam indusri pelancungan.

Untuk itu kita menaikan semangat kemelayuan kita dan pada hari hari yang baik, disyor kan semua para jemputan memakai baju seragam kaum hulubalang Melayu dan membawa keris dan senjata lama seperti kumpulan pembawa tombak, yang lazim nya berlaku di dalam kebudayaan kita di zaman dahulu kala.

Hari gembira seperti ini bukan sahaja menaikan semangat kemelayuan kita bahkan akan menarik minat para pelawat serta pengunjung untuk menyaksikan kebangkitan kaum Melayu di negeri negeri Melayu.

Dan Tuanku Sultan Selangor amat faham akan keunikan dari semangat kemelayuan yang ada dalam diri dan hati orang orang atau kaum Melayu semua nya. Maka mereka yang berpakaian jubah dan serban itu hanya datang dari pengaruh luar yang tidak memberi semangat ketara kemenangan kepada hati dan sanubari kaum Melayu.

Naikan semangat semangat diri dan hati kita dengan berpakaian moden Melayu lengkap bersenjata keris. Orang orang Jepun berbuat demikian, juga orang orang Itali, Britain, Sepanyol, Nepal, Amerika, dan lain lain bangsa yang kuat. kenapa kita buang kan semangat kemenangan kita dizaman dahulu kala?. Sebab PAS?. Apa yang PAS telah bina dan buat?. Mereka membuat kerja untuk diri mereka sahaja. Mengunci dan memanggakan pejabat pejabat kerajaan setelah menang?. Kerja bodoh.

blogger-image--1503451026

Ini memberi gambaran kegimbiraan kita keatas kemenangan bangsa kita didalam menjalani kehidupan harian sebagai penghuni tetap negeri negeri Melayu.

Dengan itu kita akan bersatu untuk membangunkan satu kehidupan yang ada satu hala tuju yang lebih baik. Hanya dengan bersatu dibawah budaya dan kemewahan kepahlawanan Melayu sahaja yang boleh mengeratkan hubungan antara orang orang Melayu.

Syabas diatas kemenangan itu, dan ingat lah percaturan dari kaum China akan melemahkan kita semua. Tolak Cina dan barangan mereka. Dan siapa yang akan membangunkan Kuala Besut?. Tentu nya Melayu. Dan bukan China. Ingat lah pesanan ini wahai Datuk Mohd Said, satu pesanan saya yang hina dina ini. Okay Bro.

leongpeikoe

Kemajuan jamin kestabilan. Kuala Besut, lautan negeri Ku. Melayu, bukan China.

Saya membaca ulasan wawancara Datuk Seri Idris Jusoh mengenai isu berbangkit di PRK Kuala Besut dengan perasaan bercampur gembira dan was was, apa lagi apabila melihat perancangan pembandaran di Kuala Besut akan datang yang di lihat begitu gemilang.

Walaupun topik wawancara beliau ialah “Kestabilan jamin kemajuan”, saya suka olahkan topik ini kepada “Kemajuan jamin kestabilan”.

Hampir seratus peratus bandar bandar baru di Malaysia ini mencorak kepada ketidakstabilan kaum, dimana, 90% dari kegunaan bandaran di diami oleh kaum bangsa China dan hanya segenlintir nya atau kurang dari 10% di diami oleh kaum Melayu. Sedangkan seperti di Kuala Besut, daerah dalam negeri negeri Melayu, kependudukan kaum majoriti ialah kaum Melayu.

Ini lah dia dimana kemajuan tidak menjamin kestabilan masa depan Melayu.

Bandar China adalah contoh kestabilan jamin kemajuan yang di bawa oleh BN. Bila stabil mereka bina bandar untuk kaum Cina, dan pembinaan atau kemajuan ini akan menjadi tidak stabil dalam jangka masa 10 tahun akan datang. Kerana kaum China jadi kuasa besar dalam bandar. Kita kena tipu kaum China dalam BN. Dan UMNO sebagai sebuah parti yang gobrok yang selalu di tipu oleh kaum China MCA dan Gerakan, dahulu, sekarang dan masa masa akan datang. Cuba tanya UMNO, berapa banyak kaum China yang diberi gelaran datuk, datuk seri, tan sri, dan sebagai nya?.  Kenapa Melayu sangat bodoh kah? Atau UMNO itu sebuah parti yang rosak fikiran?.

Dan BN suka menyatakan bahawa kestabilan jamin kemajuan. Dan hasil nya kestabilan yang berat sebelah kepada kaum China yang chauvanist serta suka menekan kaum Melayu yang lain, dengan polisi yang dibawa oleh BN itu, lama kelamaan, semua negeri negeri Melayu menjadi negeri China.

Dengan itu, kestabilan tidak mesti menjamin kemajuan, dan sebenarnya, kemajuan tidak akan menjamin kestabilan untuk masa masa depan sekiranya tidak di ambil kira kestabilan politik kaum majoriti Melayu di kawasan bandar.

Untuk menjamin kestabilan di Kuala Besut, saya berharap para pemimpin UMNO memikirkan agar kesemua kawasan pembangunan di kawasan ini di diami oleh orang orang Melayu, tanpa campur tangan sedikit pun dari kaum Cina.

Para pelabur harus dipilih dari kumpulan negara negara Islam dan pelaburan itu harus berlandaskan syariah, dan segala bentuk jualan hartanah harus di beri keutamaan hanya kepada orang orang Melayu sahaja, terutama masyarakat tempatan. Pegangan hartanah pula harus di landaskan kepada dasar 90% untuk orang orang Melayu dan 10% untuk orang orang lain.

Dengan dasar atau polisi ini, kita akan menstabilkan keadaan pembandaran dimasa akan datang, dan menterbalikan dasar lama dengan kesilapan dasar pengkongsian BN dengan  kaum China MCA dan Gerakan yang telah membangun bandar-bandar di seluruh negara telah memberi ruang terlalu besar kepada kaum China, sehingga corak kepundudukan bandar-bandar melihatkan hampir 90% telah di bolot dan di diami oleh kaum bangsat ini. Ini bukan kesilapan kemampuan orang orang Melayu, tetapi kesilapan dasar pengkongsian BN yang telah merugikan orang orang Melayu, negeri negeri orang Melayu dan tanah air mereka.

Walaupun dasar baru seperti ini hanya boleh menyama ratakan kepunyaan Melayu dan China di seluruh bandar bandar baru dalam negara ini dalam tempuh 700 tahun lagi, tetapi kita akan kejalan akhir dimana kesamarataan disemua pembandaran di Malaysia diantara kaum Melayu kaum majoriti dengan kaum bangsat China.

Pembangunan Kuala Besut akan berteraskan industri pelancungan, dan sebagai sebuah bandar Islam ianya harus di stabilkan dengan dasar Islam. Kita tahu bahawa dengan ada nya kaum China, dasar serta aktiviti menolak kegiatan dan amalan Islam terus berlaku siang malam tanpa henti.

Sebagai contoh, dengan ada nya segelintir pelabur China di Pulau Perhentian, aktiviti aktiviti songsang telah berlaku semenjak mereka menjejak kaki dan bertenggek disitu.

Contoh terbaik ialah di Long Beach di Pulau Perhentian, dimana pelabur barua China ini telah membudayakan aktiviti kekafiran mereka di kawasan sekitarnya.

Aktiviti kekafiran itu termasuk minum minuman keras, bertelanjang bulat, menari sambil mabuk, mengambil dadah pil kuda, berkhayal dan aktiviti sek termasuk sek songsang, di waktu waktu malam. Ianya bercanggah dengan aktiviti keislaman yang ingin di bangunkan oleh orang orang Melayu di pulau berkenaan.

Aktiviti kekafiran ini memberi gambaran bahawa Melayu selalu di asak dengan berbagai cara supaya mereka meninggalkan keimanan mereka kepada Tuhan, dan sebagai sebuah pusat pelancungan yang di kuasai kaum Melayu, perkara seperti ini harus di benteraskan segera.

Pembenterasan yang paling efektif ialah menolak dan tidak membenarkan mereka dari memegang hartanah dan menjalankan aktiviti komersial di kawasan ini.

Jikalau kaum China dibenarkan sebagai rakan kongsi membangun Kuala Besut sebagai pusat pelancungan negara ini, kaum Melayu akan rosak. Dan kita akan hampir kepada sitiuasi dimana semua bandar bandar di Malaysia di punyai oleh kaum bangsat China, sedangkan negeri ini adalah negeri negeri Melayu.

Para pengundi di Kuala Besut harus sedar peranan yang ingin di lakukan oleh parti parti politik yang bertanding. Dan tanya mereka, “Macam Mana Anda Hendak Bina Bandar Besut?, Beri kepada China Kah”?. Jikalau mereka berkata “YA, kerana kita bergabung dengan parti China”, maka ini nasihat saya, tolak mereka.

Melainkan mereka berkata “Kami tolak China dan kita bangun bersama sama kaum kita, kaum Melayu“.

Undi lah mereka.

Jikalau tidak, biarlah jadi 16:16. Lambat lah sikit China masuk ke bandar Kuala Besut. Walaupun tidak ada kestabilan, kemajuan akan berjalan seperti kehendak dan keinginan tuhan tanpa perlu di rancang. Dan kita masih menjadi tuan punya bandar Kuala Besut.

Ingat dimana orang orang Jepun memajukan kaum mereka. Mereka culik pakar bina kapal layar dari barat, dan jadikan mereka yang diculik sebagai guru kepada para pembina kapal orang Jepun. Sekarang orang Jepun bina sendiri kapal kapal mereka yang lebih canggih dari pembuat kapal dari negara barat. Bila masa nya China menjadi Guru kepada kita?. Apa yang di ajar mereka kepada kita hanya 10%, 90% ilmu di rahsiakan sebagai hak mereka yang chuavanist. Kita kena ikut bangsa Jepun, dan bangsa Jepun benci kaum China sampai ke kiamat.

Selamat Mengundi.

“Beriok” is a no no housing policy for Haji Hadi Pas. Perhaps he prefers bungalows.

Haji Hadi in his campaign trails said that he would disapprove the proposed 8 storey flats on Pulau Perhentian Kecil should PAS win the by-election on 24 July 2013.

This is the first time I heard of PAS’s housing policy from the mouth of the PAS President himself. He said this in response to inquiries from reporters when told that BN would replace the old housing with a strata building which is under construction on Pulau Perhentian Kecil at a cost RM28 million.

The inhabitants of the Island now live in a sporadic settlement within an old residential scheme in Kampung Pasir Hantu. Located on the Pulau Perhentian Kecil, the settlement has about 200 houses, shops and a Police Station and other amenities.

While it is an acceptable living style and building structure flat or high-rise apartment is not in the plan for PAS housing policy. It is a “beriok” type of housing policy, which literally means for overcrowding. But the way he has said it as if the 1,000 or so inhabitants of the Island will live in a home just like pigeons, fall short of saying BN will cater them in a zoo or a refugee camp.

He didn’t say what sort of housing unit that will replace the existing rundown units in the village. Perhaps he will prefer a bungalow as the one Endot is living in.

The best example of PAS housing policy is perhaps to refer to the housing policy practice in Kelantan, that is, so far I have seen, a no housing policy. By objecting an acceptable standard of housing but without letting us know the alternative to the proposed units is a kind of bad taste, or perhaps a bad politicking.

Pulau Perhentian is a modest 1,392 square hectares, of which about 530 square hectares is the area for Pulau Perhentian Kecil which most inhabitants, the fishermen of the old days, live. With a new economic development towards tourism industry, most of these fishermen have been transformed to bring the advantage of the industry as taxi operators, resort operators and other tourism related activities. This is the only example I have seen of the transformation which PM Najib has called for involving the poor, which unfortunately was the policy made by earlier leaders.

The Islands are hilly in nature, and only a small fraction of the land is useable for residential use. Unless a proper drainage and road system is constructed the Islands is practically inhabitable. Probably Haji Hadi has some guests from Iran who could loan some money to develop a high-class residential area on top of the hills.

Bila 16:16, Haji Hadi dan Husam kata tak nak MB

Kedua dua MP Pas berucap menegaskan parti mereka tak mahu ambil alih jawatan Menteri Besar.

Ya kah?.

Kut kut sudah menunggu masa dengan beberapa van penuh dengan mangga dan anak kunci untuk kunci pejabat kerajaan negeri Trengganu?.

Haji Hadi. Siapa tak kenal. Husam pun memang terkenal.

Orang PAS nih, jikalau tak bohong, belawok.

Otak mereka sudah faham, jikalau 16:16, negeri kucar kacir. Katak lompat ke PAS, PAS rampas jawatan MB, lompat ke UMNO, UMNO masih pegang jawatan.

Apa sandiwara mereka ni bercakap isu tidak hendak jawatan MB nih?.

Sandiwara nih ada hubung kait dengan Terengganu akan dan harus mengada pilihan raya negeri sekali lagi. Bubar semua dan tanding balik.

Dengan prestasi BN yang di kencing oleh China, mereka berfikir mereka boleh dapat lebih dari 15 kerusi yang mereka memang dulu dan rampas Terengganu.

Ada chance Husam bertanding Adun di Kuala Besut dan jadi MB Trengganu, lagi pun Haji Hadi sudah ingin jadi nelayan sepenuh masa dan akan di tewaskan oleh Husam pada pemilihan presiden parti nanti.

Itu otak pemikiran dan sandiwara dia orang. Jikalau hendak celuk tangan dengan dakwat kekal sekali lagi boleh lah terima sandiwara mereka ini.

Rakyat tak susah pun mengundi, biasa lah tu. Tetapi repurkasi keadaan ini macam perang yang tak sudah sudah. Asyik kena tembak dan kepala pecah atau putus tiap hari semacam di Syria. Kalau ingin perang ikut lah sandiwara Hadi dan Husam. Hendak hendak China hendak sangat perintah negeri negeri Melayu di zaman ini, dengan cadangan dan telahan tipu dan belawok sokmo kedua mereka ini China di beri peluang sekali lagi. Saya faham orang orang Besut, terutama orang Pulau Perhentian sangat lah kurang minat dengan orang China yang suka bertenggek di Kuala Besut.

He he he. Ikan cerdik lak, orang orang Besut kata Hadi.

images

Ikan besar macam mana pun, tetap bodoh, Di. Jangan hang hendak persenda  orang orang Besut.

Aku gelak beb. Hadi suruh orang Besut jadi ikan cerdik.

Macam macam ada.

Ikan cerdik cam mana?. Setahu aku ikan semua bodoh. Beri pancing fly pakai bulu ayam, tarik pelan pelan, ikan telan. Beri hook pancing yang tak ada umpan pun, yang jenis panjang tu, habis ikan kembong makan. Beri anak ikan kembong pun dia makan. Hulur kayu yang di bentuk semacam anak ikan pun, dia sambar, Di. Jadi bila masa ikan tu cerdik, Di ooi.

Betul lah Haji Hadi nih, kias mengata orang orang Besut bodoh semacam ikan. Jikalau orang Besut bodoh bodoh semacam ikan kembong, ngapa hang datang minta undi. Hang bodoh semacam ikan juga ker?.

Tak patut, tak patut.

PS: aku pun kaki pancing ler. Lagi hebat, pakai fly lagi. Apa, hendak cakap tenatng pancing ikan. Engkau ni hendak pancing undi kah pancing ikan?.

Leceh lah, kata orang tak sembahyang.

Sebagai kumpulan kuat atau sentiasa bersembahyang tentu lah merupakan orang orang baik dan berkah dengan nikmat. Kerana tiap hari “hello hello” dengan tuhan.

Sampai hati dia kata orang UMNO tak sembahyang. Mentang mentang lah dia kuat sembahyang.

Tetapi, anak anak muda di Kota Bharu semua nya kaki pil kuda. Tiada tempat hendak beristirehat. Tiada gelanggang hendak syok syok main basikal, tiada tempat hendak belajar cara berintergrasi sesama pemuda dengan jalan sihat, tiada library untuk belajar ilmu Islam, tiada duit hendak support aktiviti sukan dan lain lain lagi.

Sebab apa?.

Sebab mereka semua tu kuat sembahyang. Terlupa hendak bina masjid. Bila terlupa hendak bina masjid, suruh orang lain bina supaya mereka boleh sembahyang. Sebab mereka sembahyang sembah benda lain, tertutup hati mereka untuk memberi keselesaan kepada semua rakyat, dari peringkat kanak, pemuda, pemudi, orang dewasa dan yang tua bangka.

Tiada seekor pun orang yang kuat sembahyang itu mereka dan membentuk benda yang berguna kepada manusia. Tak usah cakap hendak buat kereta hybrid, ler, hendak buat dan reka selipar atau seluar jean pun tidak ada.

Apa lagi orang orang mahir membina prasarana bandar, jalan jalan yang baik, bersih, building line dan jarak dengan jalan yang sesuai untuk manusia dan kegunaan kereta, malahan hendak bina beca tiga roda pun tak reti. Apa kuat kuat sembahyang?. Cuba cakap kaum kamu sudah bina apa yang mashur untuk kegunaan golongan yang tersebut di atas?

Aku kesian hendak mengata kau orang ini. Bandar Kuala Lipis lebih bersih 500% dari bandar raya Islam orang kuat sembahyang Kota Bharu. Hey tak sangka ya, orang tak sembahyang di beri ilham oleh tuhan untuk membersihkan bandar dari dalam hati mereka. Hati semua kamu ini kosong kah? Jadi apa sembahyang sembahyang?

Seluar jean, Siam mari. Selipar dan kasut,  Jepun mari. Kain dan lain lain, Siam mari. Proton Saga, Shah Alam mari. Itu Shah Alam, UMNO yang bina. Orang yang hang kata tak sembahyang. Hey, jubah yang semua orang kamu pakai itu, kamu buat sendiri kah, atau beli dari China?

Kuat sembahyang lah hang. Habuk pun tak berguna kepada manusia. Ini tentu lah selepas bersembahyang mereka gotey pelir. Jenis Islam katun. Jikalau orang kata, hendak marah orang pula.

Jadi aku hendak tanya, hang semua sembahyang untuk kebaikan akhirat sahaja ke?. Dunia biar mampus.

Kamu semua ni sembahyang sembah siapa ya, hey, kut kut hanya sembah benda lain jer.

Engkau orang bersembahyang pun tak ada guna dan kebaikan langsung. Lupakan lah untuk mengata orang lain tak sembahyang. Kepala hotak mu sembahyang.

Endot runsing, amalan spin buruk dan bohong tipu amalan PR menyukarkan dalam bulan puasa

Boat to Perhentian, Kuala Besut Jetty

Boat to Perhentian, Kuala Besut Jetty (Photo credit: Achilli Family | Journeys)

Ya. Memang merunsingkan.

Amalan bohong dan tipu muslihat digunakan PR menyukarkan kerana pada bulan puasa objectif berbohong dan menipu fakta boleh membatalkan puasa yang di amalkan oleh penganut Islam seperti Endot.

24 haribulan nanti, pasti BN akan memenangi PRK Kuala Besut tanpa ragu ragu kerana sikap atau aturcara meraih undi di kalangan pengundi Kuala Besut pasti didorongi gerak kerja tanpa bohong atau tipu tipu muslihat.

Bila bohong, batal puasa. Bohong lagi batal lagi. Kita tahu PR tidak dapat tidak mesti berbohong, dan dengan harapan untuk memang, mereka tidak ada jalan lain selain dari berbohong dan menipu dengan mengunakan fakta tidak benar untuk meraih undi bagi memenangi PRK Kuala Besut.

Are we on the right track?

Be a sport. Answer me frankly. Are you happy with your life living in this country?.

My honest answer is this: NO.

Why am I having such an ungrateful answer?. Well, it depends on what I want, you know.

Perhaps you guys want to live in a place where there isn’t anyone else except you and your big noses and dark brown-skinned fellows who many of them are watchdogs. Or in a place full of color where none is bothering you.

Or you can call the town in your area is your own. A kind of ashamed showing a photograph to your former classmates when a Kuala Lumpur’s photo resembles that of China Town in the West End. And proudly say that I am from this country Malaysia, oh well, when your face doesn’t have similarity with the people who walked the streets in the background. I would have to show my photographs taken over the hills but then they are different as if I were a Taleban in a thick forest.

Ok, where do I make my stand which I can use to say I am from Malaysia, when photographs of towns and cities of this country show a different picture. They were all Chinese. It isn’t just for people like me to face this stupid policy that makes Chinese the king in towns and cities.

So I say, better say at the first meeting with friends in my old college that I am from Kelantan. They will definitely remember how Kota Bharu looks like during their visits, and I perfectly blend with the people in all photographs.

Hey, I think many of you now realize that too. And would be ashamed how this trend is taking place in this country. It is a kind of dangerous to sustain that kind of situation. I believe the government of the day is either careless or being dragged by a heinous partner.

I think it was an expensive lesson and we must remind new lawmakers to never do that again. And start redoing the whole thing so that people like me, those guys who have granted full trust to elected assemblymen, be a bit happier.

Parti PAS bukan nasionalism dengan itu ianya parti antara galaxies

Seperti apa yang terkarang dalam buku buku beliau, Nik Aziz berpandangan bahawa Parti PAS adalah sebuah parti kepada umat dunia dan umat galaxies seperti malaikat dan jin jin.

Tidak salah beranggapan sedemikian kerana memang benar Islam adalah sebuah agama untuk semua umat dunia dan juga umat alam ghaib.

Tetapi apabila berkisar kan kepada hanya untuk memerintah sebuah negeri, definasi keatas sebuah parti dengan kewibawaan sebuah agama yang telah di bawa oleh seorang Nabi amat besar beza nya.

Agama Islam di bawah pemerintahan Nabi meluas sehingga seluruh dunia, manakala kewibawaan PAS hanya tertumpu di Kelantan dan beberapa serpihan kawasan di negeri negeri lain secara kecil kecilan. Malahan kewibawaan Nik Aziz mempromosikan agama Islam secara berparti dengan lambang PAS terhempit dan mengecil dari Kota Bharu ke Tanah Merah, dan kawasan pengaruh kekuatan Islam beliau semakin mengecil sekitar kawasan Kota Bharu sahaja.

Sedangkan pengaruh Islam yang di bawa Nabi semakin membesar keseluruh negara dunia. Tiada siapa kenal PAS dan Islam nya di benua Afrika, Latin Amerika dan Europah, sedangkan angan angan serta cita cita beliau mengutus berita bahawa PAS itu for all. Seperti politik Nabi.

Dari kalangan Ahli Parti DAP sendiri tiada seorang pun kaum Cina chauvinist tersebut memeluk agama Islam PAS.

Cita cita Nik Aziz mengembangkan Parti PAS di antara umat di Malaysia dengan mengunakan cara berpolitik Nabi di dalam mengembangkan agama Islam bukan sahaja tidak berjaya malahan menunjukan kelemahan beliau yang amat jauh dari kejernihan dan kebesaran Nabi Muhamad sendiri yang di pimpin oleh Allah. Bila beliau menyamakan kepimpinan beliau dengan kepimpinan Nabi Muhamad maka disini lah letaknya perbezaan penyampaian kepada politik PAS dengan kebolehan politik Islam sebenar yang di bawa oleh Nabi Muhamad SAW.

Perbezaan ini meletakan PAS sebagai sebuah parti meniru sebuah empayar Islam yang besar, sedangkan keupayaan para ilmuan PAS sangat terhad. Jikalau tiada seorang pun kalangan ahli Pakatan memeluk Islam dengan slogan PAS for all, apa lagi di kalangan orang orang yang tidak mengenal PAS seperti kaum Cina Islam di negara Cina.

Dan dengan itu, PAS adalah juga sebuah parti nasionalist berharap kepada penyokong atau peminat dari kalangan mereka walaupun dengan lantang menolak kerana UMNO sebuah parti kaum Melayu dan nationalist.

Selamat Tinggal Nik Azz dan selamat bersara. Harap harap kaum di Planet Mar dan Jupiter memeluk Islam kerana anda dan parti PAS. Sudah sudah lah, tiada siapa boleh lawan Nabi Muhamad didalam semua segi dan keagongan nya. Tidak Nik Aziz dan tidak PAS.

20130515-191833.jpg

Tempat di mana Nik Aziz bercita cita menjadi orang seperti Nabi dengan mengajar agama Islam. Berapa ramai non Muslim masuk Islam menerusi politik yang di bawa nya itu? Dan berapa ramai yang terpesong dengan fatwa nya? Ini beza Nabi dan orang biasa yang bercita cita luar biasa.

Dan diantara misi besar Islam PAS adalah ke Menuju ke Putra Jaya, seperti papan Tanda di markas Nik Aziz di Kota Bharu (gambar di atas). Ramai lagi umat dunia tidak kenal Islam seperti orang orang di Kutub Utara. Kalau betul mengamal ajaran Pas untuk Islam for all kenapa tidak tubuhkan cawangan Pas di Kutub Utara? Ini bukti PAS adalah parti seperti lain lain parti politik dunia yang ingin berkuasa tetapi malang nya hanya meniru politik Nabi.

Boikot Kedai Cina DAP, serius atau main main

Serius atau tidak serius!.

Berapa ramai mahu boikot. Siapa yang mesti menjadi ahli untuk boikot kedai mereka?. Berapa banyak kos kempen untuk boikot. Adakah boikot melanggar undang undang negara?. Kenapa perlu boikot. Ada kah perbuatan boikot ini hanya atas dasar hangat hangat tahi ayam. Siapa dan kompani mana layak di lantik menjalan aktiviti aktiviti penyeliaan memboikot dan berapa kos. Adakah memboikot kedai kedai Cina DAP akan memboikot produk dari umat Islam. Sampai peringkat mana kegiatan memboikot harus di lakukan. Sampai mereka menutup kedai? Atau bila.

Adakah usaha memboikot berterusan ke jangka masa panjang.

Apa tujuan penting memboikot dan apa kah hasil yang kita ingin dapati dari kerja kerja kerja memboikot. Ada kah kerajaan akan kerugian cukai dari kerja kerja memboikot itu. Apa alternatif kepada kerja kerja memboikot yang juga memberi hasil yang sama kepada pemboikot.

Ada kah kita bersedia memproses dan membuat barang barang yang di boikot supaya pengeluaran bahan atau produk itu di ganti dengan barangan hasil dari pengeluaran kumpulan kita atau kumpulan pemboikot.

Di harap kerja kerja memboikot ini betul betul serius bertujuan baik untuk kepentingan awam. Jikalau main main mengikut hati geram tidak ada guna menghebohkan perkara ini. Kaum lain telah lama memboikot produk dan perhidmatan dari kalangan umat Melayu dan telah berjaya menegelamkan kebolehan dan kebaikan produk dan perhidmatan dari umat Melayu sejak berpuluh tahun.

Tanya diri anda, almari dulu siapa yang buat dan reka, sekarang siapa ? Tukang rumah siapa pada masa dulu kala dan sekarang siapa? Banyak lagi produk dan perhidmatan kita yang telah di boikot oleh kaum pendatang dan di bolos oleh mereka tanpa heboh, buat lah kajian.

“Hello Hello, I frust tonggeng bay wey!!” – Sam

keretapilaju

KB > KL > KB Oriental Express :  Kereta api laju Sam 470 km/hour terlaju di dunia. RM10 per trip.

Aji: “Hello Sam, ya saya ni?”.

Sam: “Ji, bak po saya kena tendang Ji?”

Aji: “Tak tau”

Sam:”Amboi jadi orang biasa, tak ada pemandu, tidak ada kereta kerajaan, tidak ada pejabat dan tidak ada gaji, nak makan gapo, Ji?”.

Aji: “Eh mu buat lah keretapi mu tu. Terlaju dalam dunia. 470 km per hour. Charge sepuluh ringgit pun mu boleh kolek RM120,000 setenggah hari. Dok runsing gapo gak?”.

Sam:”Ji, saya belawok jah tentang keretapi tu”

Aji:”Ya, lepas tu macam mana?”.

Sam: “Tak tau lah nak buat guano!!”.’

Aji: “Dah tu, batu asas batu asas buat projek projek termasuk projek Highway tu guano jadi?!”.

Sam:”Benda benda tu pun ambo belawok jugak. Kan ambo ExTKO Planning, plan plan jer lah dulu, Ji.”

Aji: “Iya, hooo, pah ker aku pun kena rejek sebab mu. Penat aku nanggis air mata sebiji, hey tak laku lah Islang kito sekali ni deh. Abis Sam, bapo mu buat gitu. Mu ni banyak belawok dan kelentongwa, lepas tu mu tanya aku bak pa kena buang!!!”

Lagu di radio —- Bingkas bangun cacang ada tegak sepuluh kaki, kalu tak kena rancang harus mek aku mati, bak po mek mu buat gitu. hok tu lah ayah mu malu.

Nik Aziz banyak makan buah zabit cap Tok Guru — he he he.

Pandai lah dia. Sebab makan buah zabit cap tok guru tiap hari.

Aritu dia kata letakan calun dari Kelantan di Putra Jaya strategi PAS dan dia sangat sayang pada Husam Musa.

“Dia tu orang yang saya amat sayang” kata nya dulu semasa orang tanya tentang Husam ke Putra Jaya.

Dalam otak dia tau Sultan tidak suka sangat kepada Husam Senirekacipta nih.

Habis saja pilihan raya terus berhenti jadi MB. Suruh Mat ganti dia tanpa beri tau Husam. Mat pun recommend kawan kawan dia jadi ahli mesyuarat negeri, tanpa di senaraikan Husam dan kawan baik dia yang Sultan kureng senang dengan kerja kerja buat batu asas dan cilok duit derma, terutama mengunakan nama baik istana dalam group Royalti.

Nik Aziz tak masuk campur dah. Husam dah kena buat demostrasi depan MB baru bertanya kenapa nama beliau tak masuk list.

Bila dia tanya Nik Aziz, Nik Aziz kata “Mana aku tau Sam, mu gi tanya Mat lah”.

He he he, dia kata sayang Husam tetapi sebenarnya tidak. Dia pandai buang orang sebab makan banyak buah zabit. He he he, Husam batu asas kena buang batu, dan tidak ada lagi asas untuk dia di lantik ahli majlis dewan undangan negeri. Habis Annuar Ibrahim orang dia kena buang batu di Kelantan.

DAP and PAS, best of friend in Selangor for MB Post – Calsberg the cool damn

carlsberg

Oh my, you come in between of us. Not by the legs but by the mouth.

nobeer no good for health

PS: WE will close down Carlsberg factory if we win SELANGOR >>>> DAPAS.

Ini Qalillah -Inikalilah- perkataan pertama Dajal bila sampai di muka bumi dan DAP yang mulakan perkataan ini.

Perkatan Dajal.

Percaya lah.

Ini qallillah adalah inikalilah atau aku lah Allah.

Dan itu lah key word DAP. Itu lah perkataan dari mulut PAS.

Mereka adalah Dajal awal di Malaysia.

Matikan Dajal dengan tidak mengundi mereka besok.

Salam 1Malaysia.

20130504-144914.jpg

Budaya gedeber umat PAS di jalanraya menunjuk kereta kereta buruk mereka, seperti umat Taliban

Kota Bharu penuh dengan anak muda sedang menunjukan kereta buruk mereka di jalan raya sambil pegang bendera PAS.

Itu yang mereka ada. Dan ini lah peluang yang ada untuk melakukan sesuatu aktiviti memenuhi masa mereka yang terlampau lapang.

Aktiviti ini dibenarkan olih para pemimpin PAS bagi menunjukan kekuatan dan mengertak lawan dengan perasaan gerun kepada keramaian orang menyokong parti PAS.

Nak suruh orang gerun dengan cara aktiviti itu saya rasa tidak akan kesampaian. Orang tak gerun lagi kepada aktiviti bodoh.

Sekarang orang melihat kepada kebolehan umat atau masyarakat. Dari jenis kereta yang buruk buruk yang di gunakan oleh mereka boleh menunjukan betapa hampes nya kebolehan mereka sebenarnya.

Besusah payah mereka membayar ansuran bulanan pinjaman kereta RM300 sebulan dan itu adalah taraf mereka. Aktiviti ini boleh menunjukan bahawa sebagai pemimpin sebuah masyarakat, PAS tidak berkemampuan membina sebuah masyarakat yang lebih baik serta berkebolehan tinggi dan berbudi bahasa.

Sekiranya kita undi mereka, undian itu memberi erti bahawa kita juga ingin melihat masyarakat kita ketinggalan dari membina kejayaan yang lebih baik.

Itu belum lagi di kira kebolehan mereka berdebat mengenai sesuatu isu untuk kepentingan orang ramai.

Budaya seperti ini tidak ada faedah. Budaya seperti ini adalah budaya Taliban yang akan di tertawakan oleh penduduk dunia yang maju.

20130504-014613.jpg

PS: Kereta buruk buruk ini berpusing pusing dalam bandar berpuluh kali menghabiskan duit minyak dan masa. Rakyat Kelantan yang mengundi akan jatuhkan PAS pengamal agama dan aktiviti songsang seperti berarak Cina mati di jalan raya yang mereka sendiri tidak pandai bina.Selepas 5 hb Mei nanti mereka akan duduk di Pantai Cahaya Bulan melihat lihat bulan di langgit.

Maaf cakap, Nik Aziz adalah Zorro yang pecat Ustaz Nasaruddin MP di Bacok.

Orang Kelantan sudah tidak sabar tunggu 5 hb Mei ini. Terutama masyarakat Islam di Bacok Kelantan. Meluat luat melihat muka Zorro, yang pada sesuatu masa di kenal sebagai tok Guru, dan dalam sesuatu masa di kenal sebagai Robin Hood.

Zorro lah yang pecat Nasaruddin. Nasaruddin mencerita dan memberi amanat kepada umat Islam bahawa DAP akan mengunakan agama Christian sebagai agama rasmi di Malaysia semasa berceramah mengenai sambutan kemenangan DAP di Miri, Serawak.

Kerana sebab pendedahan fakta itu Zorro buang ustaz Nasha, kerana Zorro bukan beragama Islam, beliau tidak ada agama dan cenderung membenarkan DAP ubah Malaysia menjadi negara Kristian.

Semasa dia menyamar sebagai tok Guru dia berkata negara berpaduan dengan UMNO tidak akan wujud, kerana UMNO itu kafir.

DAP itu ISLAM kah sehingga apabila Nasharuudin pecah tembelang DAP untuk ubah Malaysia kepada negara Christian, Zorro bersusah payah dengan faktwa dan belebongwa main peranan memecat ustaz Nasha?.

Apabila tersebar di internet bahawa Zorro ubah peranan menjadi Robin Hood dengan mempunyai berpuluh keping atau bidang tanah, beliau berkata hanya pemegang amanah.

Ini cara pegang amanah semacam Robin Hood lah. Lepas simpan lama lama baru cakap pegang amanah. Robin Hood dan Zorro buat kerja seperti itu.

Sekarang saya hendak tanya, Nik Aziz ini orang ke gapo?. Islam tolak, Budda terima. Islam tolak, Christian terima. Orang biasa tolak, pondan dan gay serta umat kaum Loh terima. Orang baik baik tolak, penzina terima.

Jadi dia ni jenis apa, orang ke gapo dia nih?.

Cuba jawab.

20130501-201209.jpg

Para pengundi Bacok tak tahan tunggu 5 Mei untuk pangkah BN.

Dakwat kekal tidak hilang di dahi Pa Ali – pengamal tasauf

Para pengamal tasauf berpendapat titik dakwat hitam di dahi Pa Ali tidak dapat di hilangkan dan tetap berada tercalit di dahi beliau.

Walau pun di basuh dengan apa apa jenis pembasuh kimia seperti yang dinyatakan oleh pengamal media pro pembangkang tentang dakwat kekal PRU 13, namun bekas dakwat hitam itu masih terserlah di dahi beliau.

Ramai berpendapat bahawa bekas dakwat hitam di dahi itu menyerupai huruf Z yang boleh membawa maksud Zuhud, dan pendapat dari pengamal tasauf bentuk huruf Z itu pula boleh memberi makna Zina.

Manakala dakwat kekal yang tercalit di dahi Nik Aziz pula menyerupai huruf yang sama berada di dahi Pa Ali, yaitu huruf abject Z.

Walau pun sama huruf, ramai berpendapat bahawa Z didahi Nik Aziz pula membawa maksud Zuhud.

Pengamal tasauf pula berpendapat huruf Z di dahi Nik Aziz itu mungkin bermaksud Zorro, iaitu kerana lain cakap lain buat seperti Zorro yang bertopeng pada waktu malam. Atau, nampak Zuhud, tetapi sebenarnya Zorro.

Mengaku Diri ulamak dan tok Guru sepatutnya tidak jahil ilmu akhirat dan dunia

Mengaku diri Tok Guru, sepatutnya tidak jahil. Tetapi nampak gaya Tok Guru jahil di dalam serba serbi bidang ilmu telah sebati dengan penduduk Kelantan selama 23 tahun.

Terbaru, jahil dalam beramanah memegang geran hartanah.

Memegang amanah keatas sebidang hartanah semesti nya di jelaskan dengan pendaftaran di pejabat tanah, pada tarikh pembelian lagi. Niat beramanah mesti di sertai dengan perbuatan beramanah dari hari dimana niat itu di lafaskan.

Jikalau niat dan perbuatan itu tidak selari maka amanah yang ingin di pertunjukan itu di kuatiri akan hilang seri dan pahala beramanah kerana jiwa orang yang beramanah mesti tidak jahil dalam segi perundangan.

Sikap jahil ilmu dunia berpolitik sempit bersekongkong dengan para musuh Islam adalah satu sikap jahil yang amat besar merugikan ilmuan kita.

Sikap jahil dari perbuatan mengkafirkan orang Islam lain yang tidak berfahaman PAS melibatkan kejahilan ilmu agama yang paling ketara abad ini dimana hampir kesemua umat Islam dunia termasuk warga rakyat Islam di negara Cina di sahkan kafir dan masuk neraka kerana tidak pangkah parti PAS.

Jikalau perkara beramanah itu di anggap kecil dan tidak di lihat atau di perhalusi dengan jelas, maka apa kah anda boleh berharap kepada mereka yang ingin di gelarkan sebagai tok Guru, sebagai orang boleh di terima pegangan amanah nya?

Beramanah mesti di halusi dari sekecil kecil perkara kepada sebesar besar ilmu. Jikalau ilmu yang kecil pun tidak tahu atau jahil, boleh kah kita menaruh harapan kepada perkara yang lebih besar dari mereka yang nampaknya jahil dalam semua ilmu dunia serta ilmu akhirat?.

Money Festa PAS Kelantan

Money Festa PAS

RM100 untuk semua orang yang baru lahir. Jikalau dapat duit royalti dari Petronas.

20130429-213916.jpg

Saya pun ada money festa, yaitu saya akan sedekah RM 1,000 seorang pelajar university sekiranya saya kena mega 4D.