Iklan pasaraya PRU 13 – jualan murah, beli satu dapat semua percuma

Tertekan dengan permintaan menurun, pasaraya PAS telah menawar jualan murah tahunan, yaitu 5 tahun sekali, beli satu dapat percuma semua benda dalam pasaraya.

20130419-015222.jpg

Aduhai, wifi pun free bro. Habis kedai mamak, memang percuma dah bertahun. Lawan mamak nampak!!, sure mamak marah ni. Ke tipu jer?.

Kalah pasaraya di Chow Kit Road. Pasar Malam dan Pasar lambak kalah cam ni. Aduh susah cari makan nampaknya.

Kalau Nabi masih hidup, Nik Aziz yang lawan Dia dulu tidak hendak berhenti jadi MB.

Belebongwa Kelima:

“Jikalau Nabi masih hidup puak UMNO pun lawan dia.”

Apa yang tersirat ialah, jikalau Nabi masih hidup, Nik Aziz akan lawan dia dulu kerana tidak mahu berhenti dari menjadi calun DUN dan MB.

579563_606077452742609_1454106885_n

Selamat Tinggal, Nik Aziz. Bye bye Bro, sleep well. (He he he, Ji, apa yang bergerak gerak tu Ji?. Tikus ke?)

Tidur ni sedap. Kalau banyak duit. Ya lah sunat tidur jap, tetapi, kalau tidur sepanjang masa, sunat korak mu. Kita, derbar bas, pengayuh teksi, tidur jugak. Tapi cepat bangkit, buat kerja. Nak cari duit. Dia tak apa lah, duit masyok selalu. Boleh tidurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Orang semacam ini mesti lawan nya jikalau suruh berhenti dari jadi calun untuk jadi MB, walaupun di suruh oleh Nabi, jikalau Dia masih hidup. Ya tak. Sedap tidurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Kita kena tunjuk kepada rakyat gambar dia ni tidur sokmo. Patutlah semua kerja tidak menjadi. Buat jalan raya; tinggal raya saja, buat jambatan, tinggal tugu pecah tanah, jambatan entah kemana, buat stadium, stadium tak tahu di mana, buat bandar baru, bandar entah kemana, buat Lembah Sireh, tinggal sireh saja, buat apa apa, kosong saja.

Tidurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Sikit masa lagi, dia akan letak gambar dia sedang nangis. Suruh orang kesian. Atau sedang duduk berdoa.

23 tahun duduk berdoa, last last rakyat terdiri dari gadis sunti jadi pelacur. Doa dia tidak di makburkan ALLAH,  kerana suka tidurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Jadi bila dia ni seorang ulama? Saya mushkil dengan perosalan ini. Kalau doa pun tuhan tak terima? He he he, kesian nya.

Orang Kelantan tersohor dengan pendekar, tetapi ketua suka nangis!! Kenapa lah Lanun Sulu tak serang Kelantan. Biar Nik Aziz nangis betul betul!! Belebongwa keempat!

Belebongwa Keempat:

nik aziz menangis 1

Bila ketua kita asyik suka nangis, tetapi becuh mulut, apa kesimpulan ketua kita yang semacam ini.

Pondan ke? Sikit sikit nangis, sikit nangis. Dah tu keluar air mata sebiji. Ott Allah heh, sian. Mari sini biar ambo gosok straight kan belakang tuh!!.

Jikalau puak pemisah SIAM serang Kelantan ler, dia nangis. Belum lintas Sungai Golok, dia sudah pun nangis. Jikalau puak Lanun Kiranm 111 hendak balik tanah Gua Musang dan baru hendak hantar perahu pancung dari Tawi Tawi, dia nangis.

Habis kito orang Kelantan macam nih.

Susah ketua semacam ini. Bila kita cakap kepada dia kenapa nangis Bro. Dia terus bingkas bangun cacang dan berkata “Kepala Hotak mu, baso tidak reti baso, kan aku tengah belakun nih, Reka Daya beb, ngok lah kamu tak faham”.

Aduh mak. Jikalau betul betul perang, macam mana lah kita hendak harapkan seorang lelaki yang suka menangis sebagai ketua. Malu lah sikit, kalau ya pun nangis seorang diri jauh dari orang, nampak lah jantan sikit. Ini jenis jantan ke jenis betina, atau jenis pondan atau bapok?.

Malu sungguh sungguh lah bila kita cari makan untuk mendapat wang dan memberi nafkah kepada anak anak dan keluarga dengan berlakun menangis. Sedangkan kita jantan dan menjadi ketua di rumah. Bini tak marah kah awak nangis macam bapok?

Kita kena anugerah tropi ketua rakyat yang kuat nangis, supaya lain kali orang malu hendak jadi pondan. Biar lah dua penyanyi ini menghiburkan hati dia yang gundah gelana. Dan anda boleh nyanyi kan lagu itu sendiri supaya dia berhenti nangis.

Heh heh heh, bila Syarifah Aini nyanyi baru gelak. Bukan pondan atau bapok, kan, kan, kan ?, saja jer nak nangis!!! Manusia, oh manusia. Tu lah dia.

nik aziz gelak

Alahai, sumpah laknat Annuar Ibrahim, jumaat nanti. Itu yang Nik Aziz kata dia cerdik?

Ha ha ha ha.

Tengok aku sudah tergelak.

Orang lain buat, dia hendak buat juga. Orang lain dah buat lama, dia baru nak buat. Dekat dekat dengan pilihan raya.

Tuhan tu amat Pengasih. Sumpah ler, tidak apa. Tidak lah Dia beri balasan “on the spot”. Lepas menang pilihan raya, mungkin sebulan dua lepas itu tidak tahu lah pulak. Kan?. Semasa itu, kita yang pilih dia, kerana percaya sumpah laknat beliau, pun kena libas. Mana lah kita tahu.

Aku tak main lah dengan sumpah laknat dekat pilihan raya nih. Mana ianya boleh di percayai. Sumpah semacam ini semacam dengan sumpah atau taubat dengan tuhan semasa matahari sudah naik dari sebelah barat. Sudah hendak kiamat, baru nak taubat dengan sumpah. Mana bolih guna pakai lagi. Tuhan pun tak terima jenis taubat atau sumpah semasa semacam seperti yang hendak di buat.

Macam mana nih?. Sekarang hendak tipu tuhan pulak ker?. Lantak.

Minta minta sumpah laknat dia tu nanti sama dengan sumpah laknat yang telah di buat oleh Bala PI hebat tu. Dua hari lepas sumpah laknat, terus kena, kan baru kita tahu diterima “on the spot atau tak”.

Main ler Annuar, sumpah sumpah nih. Jangan cuba tipu. Dan ikut lah nasihat yang betul. Daim pun kata hang asyik dok dengar advice dari orang salah. Pakai otak sendiri tak boleh, sebab hanya lulus pengajian Melayu. Ikut suka hati lah, ikut lah sapa sapa pun, termasuk Nik Aziz.

Tidak apa. Kita hendak tengok keputusan sumpah tu semacam yang di terima oleh Bala PI tu atau pun tidak. Jikalau ya, aduhai, selamat lah dunia di Malaysia nih. Dah pening dah dengan kerenah pusing pusing nih.

Cepat lah cuba buat dengan segera.Kita menunggu keputusan yang itu satu. He he he.

Politik Nazi rampas tanah yang di kurnia kan kepada ahli masyarakat Malaysia di Selangor

Engkau orang percaya tak jikalau aku cakap.

Semenjak Selangor di kuasai oleh pembangkang yang terdiri dari parti DAP, PKR dan PAS, dari semenjak tarikh memang undi secara tipu muslihat dengan propoganda dan manesfesto, mereka ini terus melanyak mereka yang di kurniakan tanah oleh kerajaan BN untuk kepentingan awam.

Dari perkara asas seperti untuk membina universiti kepada kepentingan awam yang lain seperti untuk di bina rumah rumah mampu milik, semua mereka ini di syak wasangka sebagai anjing BN dan harus di rampas dengan cara gangster atau nazi tanpa perlu lihat kepada undang-undang negara.

Tanah YBK di rampas, Langgat 2 di tekan, Syabas di hempit, dan kesemua lah syarikat syarikat yang dikurniakan tanah untuk pembangunan di tekan dengan segala rintangan supaya semua mereka ini mampus dan tanah yang di kurnia itu dapat di rampas dengan segala bentuk atau cara yang menunjuk kan gaya atau perangai gangster atau kaedah nazi.

Siapa dia diantara mereka ini berperangai jahat seperti Nazi. PAS?, DAP? atau PKR?.

Aku rasa kesemua mereka ini Nazi.

Tarik balik tanah mereka. Tidak dapat cara baik, di letakan Registrar’s Caveat. Tak dapat dengan mengunakan registrar’s caveat, di senaraikan sebagai tanah yang akan di ambil balik dengan mengunakan Akta Pengambilan Tanah 1960 dengan memberi notis Section 8, Gazette Notification. Bila pemunya minta mahkamah  membatalkan Notis GN Section 8, mereka akan di ugut dengan di hantar notis Section 7 untuk dirampas dengan  jalan paksa.

Macam mana Notis GN Section 8 mempunyai persamaan dengan kegunaan yang di bangunkan oleh pemaju, yaitu pembangunan bagi tujuan awam. Jikalau pemaju membangunkan tanah untuk perumahan awam, mereka juga mengambil tanah itu untuk perumahan awam. Ini hanya satu muslihat supaya pemaju ditukar kepada penyokong PR. Begitu sekali akal orang orang DAP, PKR dan PAS untuk membalas dendam.

Saya akan ceritakan kesemua kes yang terbabit, dan bagaimana beratus ratus lagi yang telah menjadi mangsa kekejaman kerajaan PR di Selangor. Awak ingat ibu tunggal sahaja ker yang kena tipu?  Oh tidak, ibu tak tunggal pun kena zalim. Semacam orang Jepun perintah Penang dulu. Sama.

Sebelum itu, diperkenalkan pula undang undang 30% harga premium tanah kepada semua pemaju sekiranya ingin membangunkan hartanah dan perlu bayar “on the spot” bagi mendapat kelulusan membangun. Jadi kesemua pembangunan di Selangor perlu bayar duit kepada Majlis Perbandaran dengan wang pendahuluan yang tinggi. Tiada siapa ingin membangunkan hartanah, kecuali mereka.

Semua mereka yang menyokong BN di hancurkan.

Jahat. Dan kepada pemaju yang sokong PR, mereka bersuka ria dengan rampasan tanah ini dan mendapat hasil dengan menjual harta rampasan dengan harga yang berlipat ganda. Aku tak tahu lah Talam ini pemaju yang di sukai oleh PR. Semua mereka enjoy makan besar di England.

Siapa susah?. Engkau orang. Engkau orang yang pilih mereka. Engkau orang yang benci Khir Toyo dulu. Hendak beli rumah harga meninggkat menjadi tiga kali ganda. Bukan engkau orang saja, aku pun susah. Kerja tidak ada. Celaka engkau orang ini pilih manusia tidak berhati perut menjadi kerajaan. Yang tidak lihat undang undang negara. Orang yang bersikap gangster.

Jaga lah komer semua. Nanti bini engkau orang di sapu mereka.

Adakah semacam ini perangai orang yang memerintah sebuah kerajaan negeri yang bertemaddun? Kalah kejahatan Jepun beri minum air tekan perut supaya air keluar balik dari dalam perut!!.

PS: Kaum Cina yang teruk kena. Padan muka sokong DAP. Lain kali ingat. DAP adalah sebuah parti Lantui. Parti Nazi.

LGE akan turunkan harga hantaran kawin. Muahhhhhhhhhhhhhhh.

kawin

Tolak Najib, turun kan harga hantaran kawin.

Muah muah muah.

Hey. Wok.

Kawin jer lah. Apa engkau merepek nih?.

Hantaran kawin mak bapak dia orang minta. Apa kah hal nya, minta tolak Najib?.

Kalau muka kita cun melecun. Hantaran nya free jer.

Kalau muka tu kurang hansen, pergi ke Kelang. Ubah hidung dengan doktor cosmetic. Ubah semacam DAP.

Baru hantaran tak berapa sen. Harus harus, mak bapak dia kata engkau punya hantaran, free bro. GF pula bayar bro.

Kesian lah pada lu. Anyway, bro. Gua ucapkan Kong Hee F Chai pada lu bro. Semoga boleh kawin. Okay?.

PS: This action arises from political propaganda that smears hatred in DAP Ubah. The Malays are now “berubah” They hate Chinese DAP.

 

Siapa hendak labur di Kelantan, lihat infra di dalam negeri BN semua nya untuk keselesaan pelabur dan pekerja.

Nik Aziz boleh cakap bahawa malaikat berada di mana mana di Kelantan.

Di dalam negeri BN pun ramai malaikat.

Apa yang tidak ada di Kelantan ialah pelabur antarabangsa yang memberi kerja kepada umat Islam Melayu. Malaikat pun ramai, pelabur antarabangsa pun ramai. Maka ramai Melayu Islam bersama malaikat berkerja meyahut seruan Allah mencari rezeki untuk keluarga.

Sebab apa mereka pilih negeri di bawah BN?

Sebab kerajaan BN mempunyai perancangan yang lebih konsisten, membina infra structure yang di perlukan oleh para pelabur dan menyahut seruan Illahi supaya memberi peluang rakyat mencari rezeki halal tidak kira kaum, apa tah lagi untuk umat Islam.

Nik Aziz apa telah kamu lakukan kepada negeri Kelantan? Jual negeri kepada Cina? Di mana agama kamu ?

20130204-135236.jpg

Kawasan lapang dan makanan di sediakan

20130204-135246.jpg

Infra untuk ruang pejabat yang ultra modern.

Patut DAP tak der masa demo bershit 2.00, dia tahu negara Cina tembak mati penunjuk perasaan, main.

BEIJING—China’s state-run Xinhua news agency said that police had “gunned down” several rioters who attacked and set fire to a police station in the mostly Muslim northwestern region of Xinjiang, in what appeared to be the most serious unrest there since ethnic rioting in 2009.

Two security personnel and two hostages were killed, and one other security officer was injured in the attack, which began around midday Monday in Hotan—a small and remote oasis city on the edge of the Taklamakan desert—Xinhua said. It didn’t say how many attackers were killed or injured.

Armed police rescued six other hostages and regained control of the situation by around 1:30 p.m., Xinhua said, adding that China’s National Counter-Terrorism Office had taken charge of the operation.

Baca lah member bershit 2.00 kuning semua kat sini.

Jikalau saya menteri dalam negeri atau ketua polis negara, menanggani bershit

Pertama dan pada awal-awal lagi;

1. Saya jemput semua ahli masyarakat datang ke tamasya Jom Heboh yang akan diadakan di beberapa tempat di sekitar Kuala Lumpur pada hari Sabtu 9 hb Julai 20011, seperti di Bukit Cherakah, Stadium Bukit Jalil, bandar Rawang dan bandar Kajang. Hadiah besar menanti seperti wang tunai satu juta setiap pengunjung yang berjaya meneka peraduan peraduan sejarah.

2. Saya adakan peraduan memancing ikan di Port Kelang dan hadiah kepada pemenang adalah bercuti rehat selama sebulan dimana mana negara yang ingin di lawati,

3. Saya akan adakan perlawanan bola Manchester United lawan Tiger Malaysia pada pagi hari 9 hb Julai 2011 dan sebelah petang Tottetham Hotspur dengan pasukan yang menang diantara kedua pasukan diatas,

4. Saya arahkan semua station minyak di sekitar Kuala Lumpur tutup operasi selama tiga hari, yaitu bermula dari hari khamis, jumaat dan sabtu. Minyak percuma kepada yang berdaftar tidak menyokong bershit 2.00.

5. Saya arahkan semua bank tutup semua ATM disekitar Kuala Lumpur,

6. Saya arahkan semua kedai mamak cuti bergaji selama dua hari dari hari jumaat hingga hari sabtu (hari ahad memang cuti umum),

7. Saya arahkan Maxis, Digi  dan Celcom tutup laluan telefon dan sms, dikawasan sekitar Kuala Lumpur pada hari berkenaan,

8. Saya arahkan semua internet operator supaya tutup line, cuma line 999 sahaja yang boleh digunakan,

9. Saya tutup semua saluran TV termasuk TV Pas,

10. Saya arahkan semua saluran air ditutup pada hari itu,

11. Saya arahkan semua talian letrik juga ditutup,

12. saya letakkan semua pasukan UTK disemua jalan jalan di Kuala Lumpur dengan sharpshooters dimana mana sahaja terdapat pergerakan manusia yang serupa dengan Ambiga.

Dengan  demikian bandaraya kita selamat dari kecuh mecoh yang akan dihuruharakan oleh bershit 2.00.

Agaknya cara saya menjalankan kerja ini amat keterlaluan, tetapi itu lah cara saya.

Itu sebabnya saya tidak dipilih menjadi ketua polis negara atau menteri dalam negeri.

Bye, selamat berperang lah komer semua. Saya sudah nyatakan cara saya. Saya hendak tengok filem P. Ramlee – Sarjan Hassan pada hari itu.

Zalim – apakah makna perkataan itu bagi manusia Melayu bawahan

Zalim adalah satu perkataan yang bersangkut-paut dengan penindasan keatas sesaorang yang lemah didalam semua bentuk kehidupan bermasyarakat.

Kezaliman berlaku didalam sesebuah masyarakat apabila ketua atau pemerintah telah mengunakan corak pemerintahan yang tidak mengikut garis panduan orang-orang yang telah berjaya terdahulu, yaitu orang-orang yang beriman dan telah diberi sinar kejayaan kejalan yang lurus.

Cerita-cerita dahulu kala yang telah membuat mereka terkenal dengan sifat kezaliman termasuk para Firaun, Adolf Hitler, Mao Tze Tong, Pol Pot, Stalin, regim para pemerintah Israel termasuk Arol Sharon dan ramai lagi manusia yang telah terkeluar dari senarai manusia yang telah diberikan cahaya kebenaran.

Perlakuan kezaliman di Malaysia tidak disedari oleh ramai, kerana bentuk kezaliman yang berlaku adalah didalam bentuk yang selari dengan kehendak theori ekonomi yang dugunapakai oleh kerajaan di Malaysia dengan theori ekonomi dunia zaman ini.

Kezaliman berlaku di Malaysia didalam sistem menjana kekuatan ekonomi dimana mereka yang kuat di beri pertimbangan, sedangkan mereka yang lemah di zalimi dengan sekatan batasan ekonomi. Kaum Cina dibenarkan bermaha raja lela menjadi sekutu kuat dasar ekonomi negara manakala kaum Melayu di ketepikan oleh dasar kerajaan yang telah mengikut theori ekonomi yang berat sebelah.

Membenarkan sesuatu kaum meneraju kemajuan ekonomi adalah kezaliman alaf baru kepada kaum Melayu yang telah dikaburi oleh sistem ekonomi yang berat sebelah. Masyarakat Melayu diletak sebagai kaum pekerja yang harus menurut kemahuan para pemerintah dengan tujuan politik.

Kezaliman terbaru adalah didalam isu pemberian biasiswa kepada kaum Cina. Ini kerana dasar kerajaan yang berat sebelah telah membenarkan satu kaum iaitu kaum Cina menjadi kaum pedagang yang kaya raya di Malaysia dan kaum Melayu sebagai kaum pekerja yang daif dan miskin. Tetapi nisbah wang pembelajaran juga  telah diberi kepada kaum yang kaya raya di negara ini. Sedangkan komuniti mereka mampu menolong kaum mereka yang telah menjadi kaya raya dengan sistem ekonomi berat sebelah yang diterajui oleh pemerintah.

Sebenarnya, siapa yang memerintah Malaysia? Dengan adanya kezaliman maka bereti mereka yang memerintah adalah dari golongan atau kaum yang tidak ditunjuk kejalan yang lurus dan benar.  Adakah mereka ini MCA dan Gerakan?. Adakah UMNO terpalit sama kerana berkawan rapat dengan kaum yang tidak di jalan yang lurus?

Bersambung.

Sinbab #eekaawordpresscom.

Penyedian “Infrastructure” dari BN dikawasan bandar memewahkan penduduk dan pelabur

General Ho & Tsing [with unidentified Chinese ...

Image by State Library of New South Wales collection via Flickr

MCA dan Gerakan bertungkus lumus merealisasikan keinginan para penduduk Cina dikawasan-kawasan bandar dengan memberi “pandangan dan syor” semasa didalam gabungan parti BN supaya “infrastructure” di tambahbaik mengikut selera para penduduk serta para pelabur disemua kawasan bandar, termasuk menyediakan jalan pintas dan segala bentuk kemudahan awam lain seperti LRT, jambatan terpanjang dan stesesn bas, dan menyediakan pelan susunatur yang menarik bagi kemewahan penduduk bandar, dan lain-lain lagi.

Seperti lazim didalam sesuatu perbincangan didalam urusan politik pembangunan, suara-suara besar dari mereka yang menduduki kawasan bandar menentukan hala tuju pembelanjaan kerajaan. Dan disinilah peranan MCA dan Gerakan mengunakan peruntukan besar wang awam bagi memewahkan penduduk dan para pekerja yang menjalankan kerja-kerja pembangunan yang kebanyakannya dari kalangan kaum mereka.

Kenaikan mendadak purata sewa bangunan dan nilaian hartanah disemua kawasan yang diperbarui itu melambakkan nilai harta dan kewangan para pelabur dan penduduk kaum Cina. Sesetengah kawasan perumahan mewah seperti Bangsar mencapai nilai sewa RM25,000 sebulan, kenaikan mendadak dalam tempuh 3 tahun sebanyak 60%.  Nilai sewa semasa didalam kawasan pembangunan yang didiami kaum Cina atau dipegang oleh kaum mereka bagi tujuan pelaburan mencecah RM7.00 sekaki persegi sebulan, yang mana sebelum ini nilai ini adalah paras nilai sewa bagi sebuah pegangan kommersial.

Pegangan hartanah (vacant) bertujuan untuk digunakan bagi kegunaan kediaman dijual dari RM560 sekaki persegi, bertambah lebih 50% didalam sesuatu kawasan yang menerima tempias kemasan “syor dan pendapat” yang dibuat oleh kaum Cina MCA dan Gerakan semasa didalam BN. Manakala pegangan hartanah kosong dikawasan perdagangan mencecah RM2,000 sekaki persegi. Sepuluh tahun dahulu data itu menunjukan pada skala RM85 di Bangsar  dan RM390 di Kuala Lumpur. Siapa untung dan siapa yang menolak BN sekarang? Hantu Mak Limah ke atau hantu jerangkong?

Kemarahan Melayu kepada UMNO timbul kerana banyak perkara yang disyorkan telah menguntungkan kaum CINA dan dimana kah UMNO didalam memperkasakan Melayu. Dan Sekarang, setelah kemajuan dan kemewahan dicapai oleh kaum CINA di kawasan bandar, mereka menolak BN. Dimana kah hasil permufakatan itu, mufakat untuk membangunkan siapa? Ramai Melayu kecewa. “Kepala hotak” nya permufakatan dan kita Melayu ditipu kiri kanan, politik bingai apa ker jadah ni?

Siapa kah yang menipu UMNO;  DAP ? atau MCA atau Gerakan?. Atau, adakah kaum mereka mempunyai pakatan “mafia” supaya kaum mereka boleh menipu UMNO Melayu didalam kerajaan?. Jikalau sekiranya cara hidup kebanyakan kaum mereka ini melibatkan gerakan haram, tidak mustahil pergerakan haram mereka juga didalam pakatan BN boleh terjadi.

Jadi, bagaimana kita harus buat. Tanya saya lain kali ok.

Sinbab #eekaawordpresscom

Cameron PM Britain berpolitik melawan kerajaan Islam di Libya?

Prime Minister David Cameron

Image by The Prime Ministers Office via Flickr

Didalam perang di Libya, Britain yang diketuai oleh David Cameron memainkan peranan kuat dengan berbagaibagai cara, antaranya mengesa PBB mengadakan NFZ, terkini mengesa kementerian pertahanan mereka menghantar spy dan jurulatih dari cawangan pakar dari kementerian itu ke Libya bagi menolong para pemberontak.

Penonjolan perdana menteri Britain itu dilihat sama berperanan seperti bekas perdana menteri Britain dahulu didalam perang Iraq.

Setiusaha Luar Britain, William Hague memberitahu 10 pegawai mereka akan dihantar ke Libya bagi mengawasi latihan logistic dan interlegence tentera di Benghazi bersama dengan para pemberontak.

Walaupun mereka berpakaian biasa dan bukan pakaian tentera, merekaini akan di lindungi dengan peralatan senjata moden bagi menjaga diri mereka.

Mengapakah Britain begitu yakin untuk campur tangan dan melatih para pemberontak melawan kerajaan Libya? Adakah keinginan Cameron untuk mempopularkan diri didalam kerajaan campuran Britain itu, yang dilihat begitu teruk bagi memulihkan ekonomi negara Britain? Dengan campur tangan ini populariti Cameron mungkin makin terserlah kerana kerisauan penduduk Britain yang baru-baru ini telah mengadakan tunjuk perasaan secara besar-besaran melawan kerajaan mereka di alih kepada melawan sebuah kerajaan Islam di Libya. Islam adalah sebuah agama yang di cemuh di Europah, terkini di Perancis, rakan kongsi baik Britain di dalam perang Libya, telah mengharamkan purdah secara hormat “menampal” muka muka Islam di negara itu.

Europah dan barat sangat benci agama Islam dan melawan kerajaan Islam di Libya boleh menaikan semangat mereka walaupun kehidupan rakyat mereka di Britain  dan lain-lain negara di Europah didalam kepapaan kerana tiada pekerjaan dan pergolakan ekonomi yang merudum.

Sama sama kita lihat seterusnya.

Mat Ell #eekaawordpresscom

Libya terkini: “Dulu serang, sekarang serang, apa yang anda mahu? -Aisha Gaddafi”

"Mereka ini "Gangsters" dan Barat melindungi "penduduk awam" seperti ini, kami semua ini penduduk jenis apa?"- Aisha Gaddafi.

"Mereka mengunakan senjata moden dan Barat melindungi mereka, mengapa tidak melindungi penduduk Palestin yang mengunakan batu batu melawan gangster Yahudi?

"Barat memang senggit kepala, dan mereka ini gemar main bontot awak semua, tahu tak" itu kut Gaddafi cakap semalam, saya tidak berapa dengar lah semasa beliau bercakap semalam.

Aisha Gaddafi: Dulu serang, sekarang serang, apa yang anda mahu?

Anak prempuan Gaddafi, Aisha Gaddafi menentang keras tindakan barat mengesa bapanya berundur seolah-olah cuba mempermainkan Negara Libya.

“Dalam tahun 1911, Italy telah membunuh datuk saya dengan serang udara, dan sekarang mereka mencuba membunuh bapa saya. Semoga tuhan membalas kejahatan hati mereka,” Aisha berkata didepan pengikut setia Gaddafi di Bab Al-Aziziyah dibandar Tripoli.

Perjumpaan itu merupakan ulangtahun ke 25 serangan udara Amerika keatas kompleks tersebut yang menyediakan penempatan tentera.

“Dimasa serangan saya berumur 5 tahun, “ kata Aisha. “Mereka menjatuhkan bom dan peluru berpandu dan cuba membunuh saya dan telah membunuh ramai kanak kanak Libya,” beliau berkata disambut dengan tepukan gemuruh dari semua pengikut setia Gaddafi.

“Sekarang setelah suku abad kemudian mereka menghujani kita dengan bom dan peluru berpandu juga, cuba membunuh anak-anak saudara semua dan saya.”

Perjumpaan di Doha semalam, barat dan sesetengah Negara Timur Tengah mengesa Gaddafi supaya meletak jawatan.

“Bertindak menyuruh Gaddafi meletak jawatan merupakan tindakan membuli dan tidak menghormati perlembagaan Libya, kerana, Gaddafi bukan di Libya, tetapi di hati semua penduduk Libya,” kata nya lagi.

Berucap membahas tindakan barat menyerang Libya mengikut resolusi PBB sebagai bertindak bagi menyelamat penduduk awam Libya, beliau berkata “Siapa penduduk awam yang dilindungi oleh anda?, adakah mereka itu yang menggunakan senjata automatic dan bom tangan? Adakah mereka itu penduduk awam yang tidak bersalah yang anda semua ingin menyelamatkan mereka semua, bagaimana penduduk awam Tripoli?”

Seorang penyokong pemberontak di Misrata berkata, ucapan Aisha itu merupakan ucapan seorang yang amat kecewa.

“Gaddafi memerintah Libya secara kuku besi selama 41 tahun, membunuh sesiapa yang cuba melawan beliau,” Marwan, 22, berkata.

“Apa yang beliau nyatakan itu merupakan kekecewaan bagi pihak keluarga Gaddafi, dan dari para pengikut setia mereka. Mereka tahu masa tidak menyebelahi mereka” kata beliau kepada wartawan Reuter dari bandar ditepi pantai itu.

Sementara itu, TV Arab Al-Arabiya, melapurkan Musa Koussa ingin menetap di Qatar, sebagai tetamu khas keluarga di Raja Qatar setelah dibenarkan keluar dari Britain.

Britain telah membenarkan Koussa meninggalkan Britain untuk menghadiri persidangan di Doha mengenai masa hadapan Libya.

Tetapi di lapurkan para pemberontak tidak ingin berjumpa dengan beliau kerana mengikut mereka dia mempunyai rekod buruk dan para pemberontak mempunyai rekod yang baik kerana mereka memberontak melawan Gaddafi “mengunakan bom dan peluru berpandu”.

Semalam EU telah membenarkan Koussa mengunakan asset beliau di luar Negara.

Britain menjangka Koussa akan kembali ke negara itu setelah menghadiri persidangan di Doha, tetapi dari apa yang di lapurkan, Koussa mungkin tidak akan kembali ke UK dan ini mengecewakan Britain kerana mereka ingin mendakwa Koussa kerana dituduh terlibat dengan keganasan.

Semalam, tentera Gaddafi telah mengebom bandar Misrata dan membunuh beberapa orang pemberontak.

Gaddafi dilihat berjalan di Tripoli meninjau kerusakan di bandar itu dari serangan udara oleh tentera barat.

Sementara itu, juruterbang Typhoon tidak dapat menerbangkan jet tersebut kerana kekurangan alat ganti. Penduduk Britain mengutuk kementerian pertahanan Britain kerana telah mengunakan wang rakyat membeli jet yang amat mahal bagi kepentingan kroni kroni mereka didalam kerajaan.

Cara mudah menutup tuduhan dari orang ramai adalah dengan mendapat hasil mengunakan kepakaran tentera menyerang negara yang melawan pendapat barat.

Sinbab #eekaawordpresscom

Libya terkini: Amerika dalang utama disebalik pemberontakan

Barrack Abema

Washington.

Penjanjian sulit dengan pemberontak Libya melalui gerak kerja CIA dengan arahan dari presiden Barrack Obama.

Obama mementerai perjanjian sulit itu dua atau tiga minggu lepas mengikut pendapat mereka yang rapat dengan kerajaan di Amerika.

Walau bagaimanapun CIA dan pegawai kerajaan Amerika tidak mahu mengesahkan lapuran tersebut.

Baca seterusnya disini : Obama menanda tangani “pakatan sulit” menjatuhkan Col Gaddafi dan disini.

Berita selanjutnya mengenai pengunduran para pemberontak dari bandar yang ditawan mereka dua hari lepas disini.

Pergerakan "saham" Amerika di Libya hari ini, "saham" mereka di Drega jatuh balik ke tangan pro Gaddafi. Gambarajah dari BBC.

Lain lain berita sama disini.

Sinbab #eekaawordpresscom