Tiong lai macam buah lai, menang 200 lebih dah nak tolong BN di Kuala Besut. Tak yah. Aku ngap karang, kan batal puasa.

Asalkan Bukan Cina.

Ini aku hendak sangat beri tahu. Engkau orang semua ni, Melayu. Yang kamu bergaduh Melayu sama Melayu hendak menjadi wakil rakyat di Kuala Besut tu kawasan Melayu, buat apa lah hendak gaduh gaduh.

Endot dan Zaihan, tak yah hendak gaduh gaduh, kedua kamu tu Islam, engkau orang fikir macam mana hendak lanyak Cina sudah lah. Berdamai. Endot, engkau dah banyak duit, hang tolong Zaihan, beri duit, tak yah jadi Adun, nanti Zaihan tolong hang buat bandar elok sikit di Kuala Besut. Yang engkau hendak rebut rebut kerusi yang tak ada makna tu apa hal?.

Zaihan budak lagi, jadi bagi lah chance pada dia jadi Adun. Tak apa, hang kasi chance pada dia, dia kasi chance engkau bina pembangunan Pulau Perhentian untuk semua rakyat. Aku cari investor Melayu beri pada hang kedua, kita buat resort Melayu terbesar di dunia. Apa macam. Okay tak. Engkau berdua kena ingat, Melayu macam cibai pada mata orang Cina. Bila dapat Redang dia lah yang bolot. Engkau hendak holiday kat Redang, aku ingat Zaihan tak der duit nya, mahal. Kalau hang, Endot, ada lah kut. Hey, kita bikin Melayu hero di sini lah. Buat apa gadoh gadoh. Faham tak Bro?.

Jangan nak ikut Mat Tebu, dia tu asyik bau yit  jer, engkau jangan buat tak tau. Tak pasal lak, hang dengar dia kata “Mah, I ni kan tak leh tidur, bau yit you kat bibir I ni wangi”, semasa dia telepon engkau. Semasa dia silap jawab telepon. Semasa dia anggau.

Apa nak ikut Husam, asyik kena buat kerja pecah tanah jer. Sekarang Husam pun tak der kerja, engkau hendak projek dengan dia, habuk ler jawabnya. Baik join Zaihan. Ada chance. Tau tak.

Rakyat sini semua Melayu. Adalah seratus ekor China. Bila dia orang ramai, engkau orang ingat hendak dengar kata engkau ker, Endot. Tiong Lai pun dia orang tak akan dengar. Yang Tiong Lai pergi kata kerja kuat di Kuala Besut, kepala butoh dia. Mana hendak kerja kuat, dia sendiri pun keot dengan undi 200 lebih tempat China. Kalau jumpa Tiong Lai, hang pesan suruh dia pergi bantai member MCA dia yang ikut DAP nak boikot mata pelajaran Tamadun Islam di IPTS. Itu kerja dia. Tak yah hendak datang tempat kita kata kuat kerja. Kerja kuat kepala butoh sui dia weei.

Engkau buang tong sampah lah Cina yang seratus ekor di Kuala Besut tu. Tak masuk buku. Biar lah Tiong Lai beri buah lai kepada China yang bertenggek di Kuala Besut.

PAS ke UMNO ke, kalau tak tolong Melayu jangan undi. Sekarang ni Zaihan boleh tolong orang Melayu, kita bagi chance pada dia lah Endot oii. Buat baik ler sama Islang.

BOIKOT BARANG CHINA SAMPAI BANGKRAP. BOIKOT DENGAN CINA CINA NYA SEKALI, BRO.

Putra Jaya – Fakta Pekerja Kerajaan adalah Rakyat Kelantan harus di lihat secara serius dan di ganti dengan rakyat dari negeri lain.

Walaupun BN menang dengan majoriti 5, 541 undi, perkara yang ketara ialah bagaimana pegawai kerajaan boleh memberi undi kepada Husam Musa sebanyak 4,402 undi, sedangkan beliau adalah seorang pemimpin negeri Kelantan yang tidak mempunyai kaliber mempengaruhi pengundi celik mata dan hanya boleh mempengaruhi para pengundi kelas bawahan yang mempunyai daya fikiran rendah dan taksub.

Keputusan kerajaan Pusat mengambil para pekerja dari kalangan bawahan dari rakyat Kelantan dan di letak sebagai pengundi di Putra Jaya menimbul kan persepsi bahawa tindakan itu tidak memberi kesan positif keatas kalangan kaum ini yang masih taksub kepada pemimpin berkualiti rendah dari Kelantan. Di beri perkerjaan tetapi lawan boss. Buang lah jenis ini secepat mungkin. Ini berlaku di semua negara dunia. Harus di buang orang yang tidak berterima kasih kepada pertolongan orang lain.

Sudah sampai masa kerajaan menolak permintaan pekerjaan dari rakyat Kelantan, dan di beri peluang pekerjaan kepada rakyat dari negeri lain seperti Johor, Selangor, Kedah, dan lain lain negeri.

Kenapa Mike Taisyon Join PAS

ku_yahTan Sri Muhamad Taib Muhamad, memang terkenal di Selangor dan Malaysia. Mantan MB Selangor.

Dia meninggalkan UMNO dan bersama PAS minggu ini, setelah mendiamkan diri beberapa waktu yang lalu setelah berhenti dari menjadi MB Selangor.

Dari pandangan saya orang biasa menumpang hidup mencari makan di Selangor, tiada apa apa benda baru yang telah di lakukan oleh beliau yang saya boleh tulis untuk memberi gambaran perubahan kepada saya dan lain lain penduduk Selangor seperti saya.

Apa yang pasti ialah saya dapat menjadi warga Selangor tanpa bantahan dari penduduk jati Selangor.

mtaib2_343109293

Nada dan lagu yang di dendangkan oleh Mat Taib semasa mempelawa rakan rakan UMNO keluar bersama beliau mengundi calun PAS ialah agama Islam, roh Islam, dan kepimpinan Islam, yang di yakini oleh beliau ada lah paksi utama parti PAS.

Dan dengan begitu, pada pandangan beliau walaupun UMNO di diri kan dengan roh Islam, ianya masih belum sampai kepada roh Islam yang beliau yakini.

Sebagai MB Selangor, keterampilan beliau sebagai pejuang roh Islam berhasil di lihat bila beliau mengawini puteri Sultan Selangor, secara diam diam. Juga beliau telah betul betul memperkasakan bahasa Melayu, iaitu bahasa orang orang Melayu yang di kenali sebagai umat Islam, selepas mengakui bahawa beliau tidak faham bahasa bahasa lain selain bahasa Melayu, setelah sejumlah besar wang Malaysia di temui oleh polis Australia ada dalam simpanan beliau.

Sekiranya ini perkara perkara roh Islam yang di temui di dalam parti PAS dan tidak ada dalam UMNO, maka beliau tidak perlu masuk PAS, beliau juga boleh menemui roh Islam sebegitu di dalam parti parti lain seperti PKR dan DAP.

Jikalau roh Islam yang ingin di temui beliau adalah untuk menyuruk kerendahan akhlak atau moral seseorang pemimpin, saya amat pasti dan jelas beliau akan menemui nya dalam kepimpinan parti PAS. Parti UMNO dan orang orang Melayu Islam tidak akan menyuruk keburukan dan rendah moral para pemimpin mereka. Mereka akan di nyah laku supaya bertaubat dari membuat dosa dosa kepada rakyat.

2

Gambar Hiasan – Untuk pengundi laluan 5

Adakah itu yang ingin di temui oleh Mat Taib setelah menjadi ahli PAS?. Sama sama kita lihat perkembangan nya nanti.

Terpulang lah kepada rakyat Hulu Selangor memikirkan roh Islam yang mana lebih mutlak bagi kehidupan kita.

Bersambung.

Astronot Nik Aziz dan Lim Kit Siang

roket

Aji: “Hi, Kit, what time you come Bulan?”

Kit: “Aji, gua air mata sikit keluar, gua kata itu ROS boloh, mau kasi kita rancau. Kasi roket tidun. Itu pasat kita mau bulan”.

Aji: “Huh, mu pandai deh, teriak keluar air mata. Mu tak apa, mu boleh pakai bulan. Mu start roket mari sini. Tak der hal nya, faham?”.

Kit: “Aji, ada kenal kah itu ROS?, Siapa kerja dalam?. Melayu ke, Cina?, kasi buang sama itu olang. Menang lundi Aji ikut sama gua, kita kasi buang itu olang. Kasi rancau sama dia. Manyak celaka.”

Aji: “Boleh. Mu buat lah gapo mu nak buat. Tak heran. Kasi buang semua orang. Aiya, Kit. Itu semua Melayu lah.”

Kit: “Lu heran apa. Melayu manyak boloh. Kerja slow macam kura kura. Tarak pandai. Banyak rancau. Kasi habis bajet kasi bikin gaji sama dia olang. Lu angkat itu bajet bikin pergi haji. Tarak apa. Tiap tiap hali, pun boleh. Cap cap sui punya halt. Apa mau takut, kita kuasa, Malai si.”

Aji: “Aiya lu err. Saya Melayu lah. Lu ingat saya apa?”.

Kit: “Lu Melayu ah?. Manyak maaf , gua ingat lu kata lu bukan Melayu. Lu, lain bangsa punya, lu sendiri cakap. Paper ada tulis. Sikalang Aji cakap Aji Melayu. Apa sat?. U Turn kah. Jangan itu macam. Ini sama itu Bangla punya bikin u turn. Sikalang balik pegi Permatang Pauh. Lu jangan cakap lu Melayu kah.”

Aji:”Bila mau naik roket datang Bulan?, Lu banyak cakap belit lah?”

Kit: “Gua tarak jadi naik roket bikin pergi bulan. Kita ada fikir, orang Cina takut sama lu. Kena potong oh. Susah. Nanti gua hilang undi di Gelang Patah“.

Aji: “Lu tipu saya lah. Banyak lantui lah lu. Saya sudah hati besar bikin lu jadi Islam. Saya sudah cakap satu dunia tau, lu mau angkat roket pergi bulan. Lu bengong lah.”

Kit: “He he he, tarak apa, lagi 5 tahun, kita bikin roket pergi bulan. Wokay?”

Aji: “Lima tahun saya sudah balik Bumi. Apa lu cakap, lu tarak payah hantar roket ambil saya lima tahun. Banyak kurang otak lah lu. Jiwa sempit mau kasi Malai si. Ceh. Saya tarak sangka lu tarak cinta sama saya. Lu cinta palsu saja.”

Kit : “Ah Cinta, siapa cakap cinta. Err you ngandung kah?”

Aji : “Cilako, Cilako, Cilako, saya kata. Cilako, jenis macam mu ini.”

BN & UMNO Candidates tommorow!!

Okay, tomorrow we will know who shall be our new reps.

Today it is very quiet, no one talks about the names in the list. And of course we have a list of about 30 odd numbers of MCA’s selected candidates of which the list excludes giants such Ong Kee Teat. Well, don’t really care about who are in the list for MCA. I don’t know anyone in the list, but you know, as an urban dweller I would have to settle with anyone who BN has selected. No big deal.

Of course none is the list has been identified with psychical leg injury or joints, or something like that.

i2utbh7

Well, tomorrow will come and we settle the thing tomorrow.

Pot Nik!!! Bukan Fatwa tetapi Belebongwa!!! Idi Amin pun tak berani hendak buat Fatwa.

20130410-230122.jpg

KUALA LUMPUR 10 April – Kenyataan kontroversi Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kebelakangan ini disifatkan telah terpesong daripada ajaran Islam sebenar.

Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan, Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Abd. Shukor Husin berkata, apa yang dikeluarkan oleh Nik Abdul Aziz itu tiada dalam ajaran Islam.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan orang ramai terutamanya umat Islam supaya tidak berpegang kepada pandangan yang dikeluarkan Menteri Besar Kelantan itu.

“Jangan percaya kepada pandangan beliau kerana hanya Allah SWT sahaja yang berhak menentukan amalan serta apa yang ada di dalam hati hamba-hambaNya.

“Pandangan-pandangan seperti ini hanya akan memecahkan perpaduan dan mendatangkan permusuhan dalam kalangan umat Islam,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Abd. Shukor berkata, Islam tidak pernah mengajar umatnya untuk menilai pahala solat, amal ibadat serta kebaikan seseorang.

Menurutnya, hanya Allah SWT sahaja yang berhak menilai amalan kebaikan yang dilakukan umat Islam di muka bumi ini.

“Tidak perlu kita melakukan muzakarah dan mengkajinya kerana Majlis Fatwa Kebangsaan telah lama mengeluarkan kenyataan bahawa tiada sesiapa boleh menilai amalan, ibadat dan menuduh seseorang itu kafir, melainkan Allah SWT,” katanya.

Semalam, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa Majlis Fatwa Kebangsaan bermuzakarah dan mengkaji kenyataan kontroversi Nik Abdul Aziz kebelakangan ini seperti mendakwa solat orang UMNO tidak mendapat pahala dan pembinaan masjid oleh kerajaan hanyalah untuk tujuan mendapat kontrak.

Tambah Abd. Shukor, sebuah parti politik juga tidak mempunyai hak untuk menentukan seseorang itu masuk syurga atau tidak.

Katanya, tidak kira daripada parti politik mana, tugas menentukan pahala seseorang untuk memasuki syurga adalah hak mutlak Allah SWT.

“Kita manusia di muka bumi ini sama sahaja, tiada siapa yang maksum. Nabi Muhammad SAW sendiri tidak berani mengatakan seseorang itu masuk syurga atau tidak,” ujarnya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130411/dn_06/Kenyataan-Nik-Aziz-terpesong#ixzz2Q7H42X3Z
© Utusan Melayu (M) Bhd.

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

20130410-103609.jpg

Nama Nama panjang :

Muammar Gaddafi the Guide of the First September Great Revolution of the Socialist People’ Libyan Jamahiriya , Presiden Libya.

Atau Muammar Gaddafi the Brotherly Leader and Guide of the Revolution, Presiden Libya.

Atau, Muammar Gaddafi King of Kings of Afrika, Presiden Libya.

Tuan Guru Dato’ Bentara Setia Haji Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat Al-Mursyidul Am Pas, Menteri Besar,  Kelantan Darul Naim, Al Serambi Mekkah al Mukararamah.

Nama Nama pendek tetapi terkenal seantaro dunia:

Hitler.

Al Jubori.

Al Capone.

Mahatma G.

 

 

 

 

N6 Cempaka, kawasan Dun dimana jalan pun tidak terbaiki. Kerja Adun adalah beranak pinak bercucu bercicit membesar famili sendiri.

Nik Aziz BCU 1

Nik Aziz BCU 1 (Photo credit: Syed Azidi AlBukhary)

Sedikit masa dulu, beratus orang demostrasi di Sabak, dalam Dun N6 Cempaka, dari Panji ke kawasan Pengkalan Cepa, meminta Adun Cempaka memberi pertimbangan memperbaiki kan jalan raya ke kampung mereka yang selalu rusak.

Hari ini Datuk Nik Amar berkata, Nik Aziz akan tetap bertanding di N6, Dun Cempaka, bagi kembali menjadi MB Kelantan, merubishkan ramalan bahawa Nik Aziz akan bertanding di kawasan Parlimen sama.

Semalam, Islam Brotherhood di boikot orang ramai di Mesir, menyampah dengan tindakan parti Islam dibawah pimpinan Mohamad Morsi yang menjadi Presiden Mesir. Bandar Cario, Port Said dan Ismailia bergolak dengan demostrasi membantah tindakan Presiden menghantar polis , dan ramai keluar rumah menentang curfew yang di jalankan mengikut arahan Presiden. Lebih 54 orang terbunuh di Port Said, bandar yang terletak di hujung Terusan Suez.

Islam ke atau tidak, kebangsaan atau tidak, tugas menjadi wakil rakyat adalah bertujuan untuk kebaikan kehidupan masyarakat.

Nik Aziz bernasib baik sekarang ini. Dia mempunyai 57 orang cucu dan mendapat 2 cicit dan diberi masa yang luas untuk mencium dahi cicit cicit kembar beliau di dalam keadaan senang lenang dan memberi tahu kepada rakyat beliau boleh beranak pinak dengan banyak tanpa ganguan dari kesedihan dan kesusahan serta keperitan hidup. Sebab apa?. Sebab dia berkata Pas itu Islam dan UMNO itu kebangsaan. Itu lah modal dia dimana beliau berhak untuk beranak pinak begitu banyak ddidalam kesenangan, sedangkan rakyat dibawah jagaan beliau didalam kesusahan hidup. Orang lain pun perlu menjaga anak dan cucu juga, tetapi dimana wang yang harus di ambil?. Ajar lah dia pula apa itu Islam sebagaimana beliau mengajar orang lain tentang Islam.

Puan Norlida Mat, separuh buta, tinggal didalam kawasan Dun Cempaka. Lantai rumah nya pecah dan hampir roboh. Berkerja sambilan dan hidup bersendirian, tanpa suami. Hidup diatas pungutan wang sebanyak RM0.30 sen sehari, , mempunyai anak yang sedang membesar tanpa belaian, dan bagi Puan Norlida Mat, mendapat cucu pun berkemungkinan susah, apa lagi untuk mencium cicit.

Beza kan seorang Adun yang telah lama duduk disitu. Semasa dahulu kala, pemimpin Islam menyamar sebagai rakyat biasa menyelinap masuk kekawasan penduduk awam bagi mengetahui keperitan rakyat mereka. Zaman Adun Cempaka, Islam mengajar anda duduk dirumah cium cucu dan cicit serta mengajar bahawa UMNO itu kebangsaan, tidur di atas riba isteri sambil melihat perkarangan syurga yang luas dibawah kepala beliau, sedangkan rakyat jelata hidup dalam kemiskinan dan kedaifan. Nik Amar pun hendak jadi MB, you. Jadi tidak apa lah letakkan Nik Aziz tempat pengundi yang semakin benci kepada beliau sampai kepangkal usus. Ada chance lah orang lain jadi MB.

Itu baru seorang janda yang buta, dan bagaimana kah nasib ramai lagi mangsa tekanan pemimpin yang suka mengata UMNO bukan Islam UMNO itu kebangsaan.

Terdapat lima ribu orang dikawasan ini yang menghadapi kesulitan ketara. Semasa PRU 12, Nik Aziz menang dengan undi sebanyak 9,514 manakala lawan nya memenangi undi sebanyak 5, 265 dengan lebihan undi kepada Nik Aziz sebanyak 4, 249 undi. Sekiranya kesemua 5,000 orang ini tolak Nik Aziz seperti penduduk Port Said, Ismalia dan penduduk kampung di terusan Suez memboikot Mohamad Morsi Parti Islam, Nika Aziz akan terus pegang cucu dan cicit kembar di rumah beliau dan terus tidur di atas riba isteri setiap saat dan masa.

Sekiranya kebencian kepada pemimpin Islam seperti yang berlaku keatas Mohamad Morsi di Mesir timbul dari arahan hukum bunuh keatas 21 peminat bola di Port Said, kebencian kepada pemimpin PAS ialah kerana mereka itu berselindung dengan agama Islam dan berpura pura menjalankan tugas. Yang sebenarnya mereka ini adalah seorang ketua sebuah famili besar yang bahagia diatas kesusahan rakyat jelata. Mereka beranak pinak dengan banyak tanpa perlu memikirkan nasib rakyat jelata.

PS: Beranak banyak dan bercucu cicit ini samalah dengan amalan belungkas. Menanggis saya melihat Nik Aziz mencium cicit beliau, bukan kerana sedih keatas beliau, tetapi kerana sedih melihat tanggisan Norlida Mat seorang buta, mengenangkan betapa anak anak beliau mungkin terjatuh kebawah rumah kerana lantai rumah yang lusuh dan patah. Adun kawasan beliau bergembira dan dia sebagai rakyat menderita. Islam Kebangsaan. Islam untuk beranak pinak banyak dan bahagia seorang sahaja. Jatuh air mata mengenangkan perangai seorang Adun seperti itu.

Kepada Puan Norlida sabar, kepada yang lain lagi, sabar. Kita jatuhkan Nik Aziz dengan memberontak dan undi parti lain. Jatuh Nik Aziz, jatuh Husam Musa, dan jatuh Takiyudin. Dan jatuh lah Nik Amar, apa guna mereka semua ini kepada kita?. Pas tak akan jatuh kerana mereka dijatuhkan, dan selepas mereka akan timbul pemimpin baru yang lebih baik daripada mereka, kerana Allah maha berkuasa. Mari kita ajar Nik Aziz dan kumpulan dia agama suci Islam. Mereka adalah pengamal kebangsaan, apa kebangsaan, yaitu berpakat dengan orang kafir hancurkan Islam.

Saya pasti, jikalau di tanya apa itu kebangsaan?. Dia sendiri tidak tahu. Sekolah Menengah Kebangsaan kah, pasti itu jawapan dia. Jatuhkan dia sekali ini. Tak ada guna sekerat rotan pun kumpulan dia ini kepada kita semua.

Scarify for the country – building road, mending plantation and railway. Oh yes?

English: Siti Nurhaliza performing at the Kual...

English: Siti Nurhaliza performing at the Kuala Lumpur International Film Festival 2008. Bahasa Melayu: Siti Nurhaliza sedang membuat persembahan di Festival Filem Antarabangsa Kuala Lumpur 2008. (Photo credit: Wikipedia)

You like this country because it is an easy-going. Food and everything is abundance. Nation building? Nahhh, WTF.

Oh well, people are smart. They speak good things about themselves and bring about stories which sometimes, downgrading other while doing it.

When Tun Mahathir chided non-Malays for being lucky when they were rolled in as Malaysian citizen during Tunku‘s time, they started to fight back lambasting all for reasons non other than they were nation builder.

In my lifetime, I remember how hard it was when job was not found, so I traveled north to Kuala Lumpur and live there ever since. For sake of living and my well-being. That is okay, migration is in one country, my country. I toiled all things around me to have decent living.  People who came to Malaya then could always claim they were nation builder but the truth was that they came for food and the same as me travelling around the globe to have decent living. They claimed they were nation builder. But that they were migrants who had cross border into another nation claiming the state they lived in as theirs.

Why the same story involving people from India in Mynamar does not go well with the local Rankine as well as those in similar state in this country?.  Are they not nation builder?. They are fishermen and surely they bring food to the people of Myanmar and a nation builder in that sense. But then they don’t have similar treatment as those who claimed a nation builder in this country.

What Tun Mahathir has said should be remembered well, we should always know our own  root and be thank-full that Malays are very friendly thus do not take things for granted.

Life has meaning. No one brought you here but yourself for the better of your life. And of course you must work for it.

DAP Penang kong kali kong jugak!!

Cabut dari DAP, jimat RM600 sebulan duit internet dan duit belanja makan di KFC

Ketua ketua politik hebat Abad ini.

Dari debat yang kita tengok, walaupun mereka bercakap dalam  bahasa Shanghai, kita boleh membuat gambaran bahawa kerajaan DAP di Pulau Penang itu bunyi sahaja gah, tetapi, sebaliknya sebuah kerajaan “kong kali kong” juga rupa nya.

Gambaran ini boleh dihayati setelah Lim Guan Eng, setiausaha agong DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Penang, berbelit-belit menjawab soalan mengenai beberapa perkara penting seperti janji janji mereka dalam manifesto pilihan raya 2008, termasuk janji memansuhkan toll.

“Janji tinggal janji”. 

Dalam hal hal lain, beliau juga terserlah sebagai seorang yang mengamal perkauman setelah menyoal kenapa orang orang Melayu tidak di bawa ke muka pengadilan di dalam kes PKZ.

Aneh nya mahkamah pun tidak ada menyebut pertuduhan seperti yang di ketengahkan oleh beliau tetapi beliau walaupun di sebut sebagai peminat setia kalifah Islam tersohor mempunyai hati buruk sangka kepada orang orang Melayu.

Beliau selalu menyentuh soal rasuah, dan setelah ditanya tentang penglibatan DAP mengenai tuduhan rasuah di dalam kerajaan negeri negeri Selangor, Pulau Pinang dan juga Kedah, beliau mengambil jalan dengan tidak menjawab soalan soalan yang berkaitan. Baru 3 tahun sudah ada kedengaran isu rasuah. Jikalau 63 tahun tentu lah lagi banyak kerenah rasuah!.

Apa yang terserlah di persembahan debat semalam DAP telah banyak mempengaruhi kaum Cina mengundi mereka berasaskan kepada benda benda yang belum tentu betul dan dari sentimen perkauman yang di gembar gembur semata-mata sahaja, seperti yang terserlah dari perilaku mereka di debat itu.

Bila di beri peluang memerintah mereka mengalami kepayahan untuk betul betul memerintah dengan baik, seperti kata kebanyakan orang Kuala Lumpur jenis “kong kali kong” juga adanya.

War for Putra Jaya – where is our Sallehuddin Al Ayubi, wake up please, your country is under siege!.

Your country is under siege, wake up please.

Where is our Omar Mokthar?

Help us, we want our land free from the enemy of Islam and Allah.

Allah Huakbar.

Who asked you to step down?

Mahathir bin Mohamad - World Economic Forum An...

Mahathir bin Mohamad - World Economic Forum Annual Meeting Davos 2003 (Photo credit: World Economic Forum)

When quizzed over Mahathir’s remarks about stepping down to give way to young people to take over the helm of the party, Datuk Seri Nik Aziz was adamant about it and that he would still contest next PRU 13 as a candidate even after his overdue age of 81 years.

“Who asked you to step down?” he asked Mahathir.

Oh Lord, when Mahathir was the premier, all quarters within his party had made noises over Mahathir’s long services in the politics and that they grumbled over Mahathir’s three terms premiership. They had labeled him as MahaFirauan because of it.

Most observers believe the time when Nik Aziz steps down as PAS spiritual leader, PAS will lose Kelantan to any other party. No one can take over his place now as his name is synonym with Kelantan PAS’s state. Kelantan is safe when Nik Aziz is in control of the party, not otherwise.

Or perhaps, you know, he probably returns after death and will still contest for the seat as a people representative of the Vampires or Dracula for the other side of the world.  That is really a spirituality leadership.

Like it or not, DAP can never pick a representative in the state, unless, yes, unless he is a Muslim Chinese, and also is accepted by the Malays from onset. The list of State Adun does not state any name other than those related to Muslim names.

PKR is luckier than DAP but then the party too can not select a person with name as Xavier or Cock or what ever non-Muslim name as a candidate.

To say that Kelantanese are racist in that respect of making choice, yes, but then it is all about leaders “must be Muslim who can lead Muslim” which has been there for century.

BN must follow the same myth  to win the heart and mind of the people of that State. Selected leaders too expected to serve until death.

Or must return as a Vampire’s representative after death. There are plenty Vampires in “the Moon” now, says Dr Hassan.

That is the way it goes.

Pimpin sampai mati – Nik Aziz

Pemimpin politik boleh pimpin sampai mati – Tuan YM Musyidul Am Pas, Yang Amat Berbahagia Datuk Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat, Menteri Besar Kelantan Darul Naim, dan Seluruh Jajahan Takluknya, termasuk lautan Cina Selatan didalam garis sempadan antarabangsa diantara sempadan Thailand dan Malaysia (Luasnya). Sumber berita @ Sinar 30 Januari 2012 Edisi Selangor dan Wilayah.

Satu pendapat yang tidak unik malahan pemikiran dan telahan seperti itu telah pun merupakan “action plan” para pemimpin di zaman dahulu kala dari semenjak beribu ribu tahun lagi seperti yang diceritakan didalam Al Quran mengenai Nabi Musa dan  Firaun.

Para pemimpin yang mempunyai pendapat yang sama atau sedemikian dizaman ini adalah terdiri dari:-

Muamar Gaddafi – Merebut kuasa pada tahun 1969 dan memerintah Libya sehingga 1977, dan melantik diri sebagai Musyidul Am Revolutionary Council of Libya. Dia di bunuh selepas 41 tahun memerintah apabila NTC menjadi pemberontak di Libya. Jikalau tidak terbunuh masih menjadi pemimpin Libya sampai mati.

Adolf Hitler Lahir 20 April 1889, di Austria, Adolf Hitler menjadi ketua musyidul am Parti Nazi dalam tahun 1920 dan di lantik menjadi Fuehrer (Pemimpin German dan Ketua Musyidul Am Parti Nazi) German dalam tahun 1933 sehingga mati pada tahun 1945.

Gamal Abdel Nasser – Presiden kedua Mesir, memerintah Mesir setelah bersama dengan Muhammad Naguib memberontak dan menjatuhkan sebuah kerajaan beraja di Mesir dalam tahun 1952. Beliau juga memerintah Mesir sampai mati.

Banyak lagi pemimpin zaman ini yang mempunyai semangat untuk memimpin sampai mati. Anda perlu melihat dan membuat kaji selidik sendiri.

Manakala pemimpin dizaman dahulu kala banyak nya terdiri dari kalangan keluarga Firaun (Pharoah) 

Thutmose 111 – Firaun ke 6 semasa Dynasti 21. Memerintah selama 54 tahun dari 24 April  1479 sehingga 11 Mac 1425.

Apa pendapat umum pada zaman ini:-

Manusia mengalami perubahan dari segi sudut umur dan pemikiran, dari zaman bayi , remaja, dewasa, tua dan amat tua. Sekiranya beliau itu boleh mengenal diri serta telah membawa perkembagan lahiriah serta akal yang tinggi kepada umat, seperti para Nabi, maka diharuskan dan dibenarkan ALLAH memerintah sampai mati.

Walaupun demikian telah ada perubahan atau bangkangan kepada sistem memerintah sampai mati kerana pada zaman ini kita melihat manusia telah kehilangan jati diri didalam keagamaan dan telah kembali kepada tabiat buruk semasa zaman jahiliah seperti di zaman Firaun, maka memimpin sampai mati tidak akan membawa kebaikan tetapi akan memburukkan lagi sebuah tamadun manusia yang senantiasa berubah.

Malahan Tun Mahathir, yang memerintah dengan membawa pembangunan, perubahan fizikal dan mental kepada masayarakat di Malaysia pun menyerlah dengan berhenti. Walhal beliau diharuskan untuk memerintah sehingga ke tahap maximum kerana beliau boleh membawa kejayaan umum masyarakat ke tahap yang lebih tinggi.

Saya syorkan, Haji Hadi tidak payah lah ikut nasihat dari Datuk Nik Aziz tentang undur diri dari bertanding. Berfikirlah dengan sebaik nya kerana, pemikiran yang bersih itu jauh dari nur atau tabiat jahat dari semasa zaman jahiliah seperti dizaman zaman Firaun, atau pada zaman Adof Hitler.

Mana lah tahu nanti ada manusia disini membina kotak lempar (drop box) ahli politik di tepi bangunan seperti kotak lempar bayi yang terbina di Rusia!!!.

WASALAM.

Gerak keatas dalam nuklear sebuah keluarga di Malaysia telah lama berubah

Woodcut of Theodore Beza

Image via Wikipedia

An upward achievement and improvement in a family nucleus in Malaysia doesn’t relate much to a family hierarchy, and thanks to Malaysian’s government policy which has emulated a strong education background for all strata of population.

Ini bermakna anak seorang nelayan boleh menjadi peguam terkemuka.

Juga anak seorang penarik beca boleh menjadi ahli yang terpilih sebagai ADUN.

Beza diantara mereka adalah pengaruh ilmu didada bukan pada taraf status atau nama.

Lebih banyak ilmu yang ada didada, lebih baik pencapaian didalam sebuah nucleus famili mereka kearah mertabatkan pencapaian keluarga tersebut didalam status keluarga didalam masyarakat di Malaysia.

Susur galur sesebuah keluarga yang di pengaruhi dengan martabat kekeluargaan telah hampir di pecahkan dengan ada nya perkembangan sistem pembelajaran yang jauh lebih baik dan tidak seperti dahulu kala apabila taraf atau baka seperti baka Nik, Tengku, Syed dan sebagainya diberi keutamaan didalam mempengaruhi kecermelangan kehidupan sebuah keluarga di Malaysia.

Walaupun masih terdapat pengaruh didalam sesuatu pangkat di pangkal nama mereka dizaman ini, kekuatan pengaruh itu menjalar dari kekuatan ilmu mereka.

Dan sesungguhnya Islam meletakan kebaikan atau budi pekerti yang baik sebagai pengaruh besar kepada sesebuah keluarga, dan itulah cara yang dibawa oleh kerajaan BN didalam meletakan taraf sebuah keluarga itu di tempat yang sepatutnya. Keghairahan kepada sistem feudal telah lama dipecahkan oleh BN, dan telah meletakan ilmu dan budi pekerti sebagai asas kepada ketinggian sebuah nucleus keluarga di Malaysia.

Jadi, sekiranya ada yang berkata sebagai contoh Nik Nikmat itu satu keluarga nucleus yang harus ditaksubkan, maka dengan ilmu yang tinggi dunia dan akhirat serta budi pekerti yang baik akan meletak kan keluarga Keladi A/L Jugah atau Jayanthi A/P Ramasami diterima sebagai sebuah keluarga yang telah naik taraf ke atas didalam susur galur nuclues kekeluargaan  tanpa ada batasan pangkat pada nama sesaorang umum di negara ini dan sama taraf dengan keluarga yang berpangkat kan Nik Nikmat sekiranya berbudi pekerti yang baik dan serta ilmu yang tinggi.

Jadi apa hendak bising hendak daftar anak keturunan raja di Kelantan kepada Nik, Wan atau Tuan. Masih feudal kah kaum ini? Adakah teringin dengan ayat YM. Siapa Yang Mulia di dunia ini, bro?. Sudah tentu orang bebudi pekerti yang baik!!.

Saya bukan anak seorang perogol atau seorang pembunuh suami.

Saya adalah anak susur galur keluarga 1Malaysia.

Pangkat pada nama sudah tiada makna nya lagi lah bro. Outside. Boleh jadi juga ya, orang orang yang mengunakan singkatan Nik, Wan , dan lain lain itu berasal dari keturunan Raja Gopal. Sebab dia pun ada pangkat nama dari Raja Raja, iaitu terdapat pada nama dia Gopal. Yang aneh nya Sheikh pun sudah ada Sheikh Juburi Al-Mahdi the one with famous English version of “Can I fcuk you today”. Tinggi tu budi bahasa dan budi pekerti. Hendak sesuatu perlu minta dahulu, ler, habis jenis minta benda benda pelik camni, bro.

Arah tuju bangsa Melayu selepas PRU 13

Peta politik bangsa Melayu selepas PRU 13 diramal akan menampakan persekitaran yang lebih padu dan jitu serta lebih mesra kepada kehidupan yang serata atau sama berat diantara dunia dan akhirat.

Parti PAS tidak lagi menunjukkan kemunduran berfikir didalam memperkenalkan Islam kepada masyararat umum yang terdiri dari berbagai bangsa dan agama.

Parti DAP tidak lagi berselera untuk mempamirkan keangkuhan bangsa Cina di negara Malaysia yang terdiri dari bangsa Melayu.

Parti UMNO tidak lagi angkuh dengan jasa lama yang telah banyak membangunkan bangsa Melayu era pemerintahan selepas merdeka.

Pengolahan diantara yang memerintah dengan pembangkang pemerintahan di zaman ini membawa kepada aliran berfikir yang lebih baik dari pada apa yang telah berlaku didalam corak pemikiran orang ramai sebelum ini.

Hak orang ramai dari sekecil kecil isu telah lama kelamaan mendapat pembelaan yang serius dari kerajaan, dari semasa kesemasa. Dan telah menghidupkan keiklasan untuk hidup berdamai yang berterap kan jati diri orang Melayu dari dulu hingga sekarang.

Orang Melayu telah mencapai banyak kebaikan didalam kehidupan hasil dari pergolakan yang sedang berlaku didalam proses poitik negara semenjak kebelakangan ini selain dari tindakan menyelaraskan kehidupan bangsa lain yang angkuh sebelum ini.

Kaum Cina sudah tahu bahawa sektor yang di monopoli oleh mereka selama ini  tidak lagi sesuai untuk digondol oleh mereka tanpa batasan. Kebebasan ekonom terbuka yang dicipta oleh pergolakan politik negara membuka ruang luas kepada bijak pandai dari semua bangsa terutama kaum Melayu yang lebih bijak didalam masyarakat untuk mendapat cita cita membangunkan masyarakat berteraskan Negara, Bangsa dan Tanah Air, tanpa membunuh kehidupan kemasyarakatan kaum lain.

Dan selamat maju jaya bangsa Melayu dan Malaysia. Amin.

MM2H disalahgunakan dan jadi hub dadah rantau Asia

Map of Asia, the Middle East was cropped right...

Image via Wikipedia

Kerajaan Malaysia banyak membantu pasaran hartanah yang 80% dikelolai oleh CMBI atau yang dipegang oleh firma besar yang tersenarai di bursa saham, juga 60% adalah dikuasai CMBI.

Kerajaan juga telah membentuk berbagai bagai agensi atau syarikat penuh milik kerajaan bagi memberi ransangan keatas pasaran hartanah di Malaysia seperti Malaysia Property Incorporated (MPI), MIDA dan sebagainya, termasuk Malaysia My Second Home program.

Terdapat lebih 13,000 warga asing menetap di Malaysia tanpa perlu memperbaharui visa selama 10 tahun dan mereka yang layak dikehendaki menyimpan desposit sebanyak RM500,000 (50 tahun kebawah) atau RM350,000 (50 tahun keatas) selama satu tahun sebelum boleh mengeluarkan separuh dari simpanan itu selepas menetap selama satu tahun. Walaupun deposit itu mungkin mencecah angka RM5.525billion yang memasuki pasaran kewangan negara, namum wang sebanyak itu adalah kecil dan tidak berbaloi jikalau dibandingkan kerumitan yang mungkin timbul dari mereka yang telah menyalahgunakan dasar atau hasrat kerajaan memberi ransangan kepada pasaran hartanah yang rata rata dipegang oleh CMBI. Melayu kecap apa? Loan bank?.

Ternyata hasrat kerajaan untuk membenarkan rakyat asing membeli rumah RM500,000 keatas bagi menolong CMBI telah digunakan oleh rakyat Iran untuk mengedar dadah terbesar di Asia.

Silap langkah, Malaysia akan menjadi hub cartel dadah terbesar di Asia Tenggara dengan ada nya agen sepenuh masa dari warga asing luar negara yang telah berhijrah mengunakan MM2H sebagai cover-up.

MM2H juga dilihat menjadi fakta kepada kenaikan harga rumah tempatan yang telah memberi keuntungan besar kepada firma perumahan dan keluarga CMBI yang telah monopoli industri pembinaaan perumahan tanpa disedari oleh kebanyakan rakyat jelata.

Walaupun berita kemunculan salah guna kemudahan dibawah scheme MM2H ini hanya kecil, tetapi muncul nya famili jual dadah di Malaysia yang di usha oleh warga asing mendatangkan tanda tanya bagaimana mereka boleh tiba ke Malaysia dengan menjalankan operasi besar besaran tersebut jikalau tidak kerana ada avenue tertentu seperti MM2H.

Sememangnya kita ingin memperkenalkan Malaysia kepada dunia, serta ingin menolong pemaju perumahan CMBI ini untuk mendapat keuntungan besar. Tetapi jikalau dengan menolong mereka dan mereka pula (CMBI) menolak dasar kepimpinan BN (KR1M dan sebagainya) serta program itu juga mendatangkan masaalah dalaman besar seperti penghijrahan raja dadah antarabangsa menetap di Malaysia, program seperti ini walaupun memberi kesan positif keatas pasaran kewangan bank, ianya memberi kesan buruk jangka panjang kepada negara.

Oleh yang demikian adalah wajar kerajaan melihat kembali kaedah penghijrahan warga asing melalui meminta wang mereka sebagai ganti tempat menjadi warga temporari Malaysia, dan membenarkan mereka bekerja di dalam negara Malaysia. Mereka boleh bekerja sebagai ketua lanun memproses dadah untuk Asia dan Dunia.

CMBI = Cina Malaya Bukan Islam.

What went wrong with you transformer?

Malay women, Sumatra. The Malays, widely sprea...

Image via Wikipedia

I never get involved in any of MeCD’s activities but heard of the kind of transformation they wish Malays one day will be in the globalized economy.

Today’s term of similar activities lies in the hand of Teraju, so I thought; I’d give my mind a chance to learn more how MeCD had lost its role to now Teraju. Or, is there something messy about the policy of the transformer, the one and only government’s tireless ministerial policy to disperse diversity of ideas in changing the mindset of the Malays; from nowhere to somewhere, be giants. That sounds like a hundred-year’s old advertisement.

Is it just a plain working paper rewritten with similar words in different sentences, or is it that general election is around the corner and therefore words need rearrangement?.

Someone has asked, why should we fail these areas when we have Malay leaders, Malay officials, and all of us are Malay? Something has gone awry somewhere, hasn’t it?.

Aset pencetus revolusi dan demostrasi boleh beku

Mengikut Malaysian Insider, Datuk Dr Awang Adek berkata Bank Negara Malaysia boleh membekukan aset semua mereka yang terlibat dalam upacara bershit 2.00 yang dikatakan haram, dan didakwa menerima bantuan kewangan dari luar negara bagi mencetus revolusi dan huru hara di negara ini. Baca seterusnya disini jikalau anda ingin membaca Malaysian Insider, portal berita pembangkang.

Amat patutlah dibekukan sekarang ini. Kerana seluruh dunia telah heboh, dan itu lah perancangan mereka bagi menjatuhkan air muka kerajaan Malaysia.

Ini tentang pencegahan awal oleh kerajaan, harap kerajaan bertindak cepat. Jangan cakap tetapi tidak buat. Cakap-cakap sahaja, no value lah. Nanti yang beku jadi cair kerana panas, sama dengan ais yang keras terkena cahaya matahari, cair melilih.

 

 

Mat Ell

Ambo pun boleh tolong bekukan. Itu pun aset ditubuh badan dia saja, yang lain tak reti.

Lim Kit Siang threatens Najib, like Libya’s rebels do to Gadaafi

It’s not too late, Kit Siang tells Najib, by Clara Chooi 

KUALA LUMPUR, July 8 — DAP’s Lim Kit Siang launched his final plea this evening to Datuk SeriNajib Razak to allow Bersih 2.0’s rally tomorrow, warning the prime minister that any clampdown would forever haunt his administration.

The Ipoh Timor MP also urged the police to “search their souls”, reminding them that their duty is to protect human rights and not to “suppress them.”

“Wherever he may be, there is no way the Prime Minister Datuk Seri Najib Razak can disclaim responsibility for any crackdown on human rights and civil liberties of Malaysians tomorrow.

Libyan's rebels threaten a black African

“It is not too late for sanity and good sense to prevail and for the prime minister to ensure that tomorrow, July 9, will not enter the annals of Malaysia as a black day for democracy and human rights in Malaysia — a day darker than the Operation Lalang of 1987,” he wrote in a statement today.

Never in our political history that we know of where leaders of any opposition party had made a serious threatening to the leaders in the government, except today where we saw Lim Kit Siang did so because of his obsession to a fair election rally which  in fact was a political rally to gain lost popularity from voters in the city centre.

We feel, the opposition parties are rallying to the tune of the Arab Street, and we, all responsible Malaysian have the  right to object to such calling by undemocratic means in the power struggle for the government. We demand all these politicians to stop this nuisance behavior at once.

People in bersih 2.0

We have been talking about threats from Bersih 2.0 since last week and there are hundreds police reports against this organizer.

Let us go through the list of people in the above threatening Bersih 2.0, and I believe the modern IT could trace who and who are these people and what have they been doing so far in this country.

Dato’ Ambiga Sreenevasan  (Chairperson),

Andrew Khoo,

Arumugam K.,

Dr Farouk Musa,

Haris Ibrahim,

Liau Kok Fah,

Maria Chin Abdullah,

Richard Y W Yeoh,

Dr Toh Kin Woon,

Dr Wong Chin Huat,

Datuk Yeo Yang Poh,

Zaid Kamaruddin,

Dr Subramaniam Pillay and

Arul Prakkash.

Well, Google the name yourself and perhaps that gives some hints on their motives in promoting the demonstration.

Some photos below:-

Go ahead and check the credentials of these people yourself. Good luck.

DNANM, illuminated or facing elusion

DNANM

“Anwar bukan batang kayu. Dia pun tahu malu. Dosa orang yang buat fitnah tidak akan merasa nikmat kubur apatah lagi hendak masuk syurga melainkan kena minta maaf dengan Anwar. Itu pun kalau Anwar bagi.”

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menasihatkan pihak yang menabur fitnah terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan mengaitkannya dengan rakaman video seks agar tampil memohon maaf.

Read more here.

Awang Selamat of UM says on the contrary.

Memalukan

Berdasarkan keterangan awal kepada polis yang menafikan dia adalah pelaku dalam video, Anwar boleh didakwa berbohong. Dengan semua yang berlaku itu, imej beliau bukan setakat tercalar malah amat kotor. Jika beliau tidak melepaskan jawatan sebagai Ketua Pembangkang dan juga penasihat PKR maka Pakatan Rakyat (PR) akan mencatatkan sejarah sebagai pembangkang paling buruk imejnya di dunia.

Setakat hari ini pun, skandal seks Anwar sama ada melibatkan dakwaan hubungan sejenis dan pelacur sudah dikategorikan paling dahsyat di kalangan ahli politik dunia. Itu belum menyentuh tentang skandal lain didakwa melibatkan beliau yang khabarnya belum terdedah.

Anwar telah memalukan rakyat Malaysia dan umat Islam seluruh dunia. Beliau menjadi pagar yang memakan padi kepada masyarakat Islam bertamadun yang selalu dilaung-laungkannya. Ternyata sejarah berulang lagi. Beberapa kisah pemimpin Islam zaman lampau yang menyalahgunakan imej Islam untuk kepentingan diri dan nafsu serakah, nampaknya terus menguji umat Islam hari ini melalui skandal Anwar.

Well, what do you say?.

Penn15, the hardest Class in History!

Sinbab #eekaawordpresscom.