Vigalante – prowling in the town for anyone annoying Islam in the social media

IMG-20130715-WA0039

IMG-20130715-WA0038

Saya hina agama Islam.

And Vigalante hina you.

Okay lah.

Bagi tulis atas perut saja. Supaya ingat jangan suka suka letak kepala babi di surau dan hina Islam dalam twiter, facebook dan lain lain media, ya.

seterusnya baca.

Morsi’s famous speech “One year is enough”

images

President of Egypt ousted a few weeks ago by a possible coup, either from the work of the army or the liberals then, a question arises, where all these Islamic organizations around the globe are expressing?

Morsi, or Muhamad Mursi, was the fifth Egyptian President, and the first as an elected member through a democratic election.

A Muslim Brotherhood and an Al Ikwan Muslimin’s party member. A party with a 84-year long history, the story of Hassan Al Bana, the hatred for Jews and the Western colonials and the love for Hitler.

Then, the credo of Allah is our objective, the Quran is our law, the Prophet is our leader, Jihad is our way, and death for the sake of Allah is the loftiest of our dreams.

Then comes the Palestinian, and all other good and bad in the history of the Muslim Brotherhood.

Then comes the jailbreak episode, in which he and his Ikwan Muslimin’s friends were asked how they escaped prison while in the custody.

All these enmeshed his memory. By then, in his last speech before the takeover by the military, he had said persistently, “Hey all of you, “One year is enough”.

There is not such a word in al Quran. The fact that he memorizes almost all of its verses he can only remember “one year is enough”.

He brings forth a voice of hatred among the liberals and the Christians alike. He moved to close down private TVs which spelled the anti-president propaganda, but allowed Brotherhood’s TV Channels to disperse anti-Islam.

He wrestles judicial institution, harassing judges who aren’t aligned to his Muslim Brotherhood. He appointed all senior and important posts in government with less experience Brotherhood’s members.

This is because he thought of winning more that 50% votes and as an elected president, he was entitled to threaten people who were opposing him.

And he can say one year is enough.

Do you think one year is truly enough?

You are talking about ruling nation of 84 million, diversity of people, weak, strong, rich, and poor.

Hadi Awang, I would urge you to read further on this person’s character to know why he was brought down and expelled.

Is it learning Chinese civilization is better than learning Islamic Civilization?

English: Painting of King Mongkut in the unifo...

English: Painting of King Mongkut in the uniform of a Chinese Mandarin (Photo credit: Wikipedia)

Early Chinese civilization in the history described how the civilization has created a Chinese society today.

Kampar’s MP Ko Chung Sen has questioned the Ministry of Education the need for the Islamic Civilization as a compulsory subject in IPTA and IPTS before completing the courses.

I don’t know whether the subject is a compulsory subject, but as a layman in the education thing, learning a subject that arose an intellectual discussion thus giving a greater understanding of a known culture is good for the students. And Islamic Civilization is a subject so common with the society in this country, therefore any citizen who wish to live in this country should understand the history in this great civilization.

In the history of Islamic Civilization one could not find a king with 1,000 concubines. Or perhaps, a story of a man was selected among a hundred other men, to taste King’s food as a food tester. The story of a King who forced the Rakyat to build sculptures of warriors fully dressed and were ready for a war. A story how pageants or farmers forced to work for free in farms owned by elite leaders. A story of how thousands and thousands Chinese families with bonded feet moms forced to run away from the farms in “tongkang” to various parts of many countries, including countries whose population is Muslim.

When I was working in a bank, some of my superiors asked me to make credit work, of which I had rejected that idea because I felt I should do the thing I knew best. That reason was nothing spectacular, but, I think it arose because of my arrogance. I think, in the case of Kampar’s MP, the reason to object Islamic Civilization as a compulsory subject is also because of his arrogance in learning something which is a worthwhile after all most students, local students, have to live in a country where Islam is the official religion.

Morsi is a Quran reader and memorized all pages

Eighty years experience and comprising members from all Orthodox Muslims around the Middle East, the Muslim Brotherhood is one of Muslim parties that are obsessed with building a country that is totally Islamic assimilating the Prophet Mohamed’s administration.

And Morsi was the man, the Muslimin Brotherhood’s choice when he won the presidential election last year. Only now he is a man with a lot of promises and or perhaps has forgotten which verses of the Quran he needs to understand and uses to help him keep up his presidential palace and office.

In equal if not slightly lower in the international arena standard is our Hadi Awang. He memorizes Quran and knows every verse of the revealed book as he speaks to crowd practically every time he is on a public speaking round in the country.

Now we ask, what is wrong with the Quran knowledge and using the knowledge in ruling a country that failed to give peace and stability to the people of a country?.

Is there anything else beside knowing and memorizing verses of Quran which makes a progressive leader of a Muslim country like here in Malaysia?.

Islamic Jihadists also dislike Chinese DAP Malaysian who say a lot about “freedom of expression”. If they were here, they would slaughter you as they did to a Bristish Soldier in Woolwich. So please, don’t spread rubbish and hate propoganda anymore!!.

untitled142

Same religion, same mind and same God. But we are moderate. Don’t push us!!

The blasphemous

principle of the “freedom of expression

Another main fundamental of democracy is “freedom of expression”. This apparently nice-sounding idea is actually the antithesis of Islam. Islam teaches man the worship and servitude of Allah, whereas democracy teaches man all-out freedom in which even the most misguiding and blasphemous opinions are considered to be of the “fundamental rights of man”; democracy accepts it even if someone insults Allah, His Messenger or the Laws of Shariah. In democracy, there is nothing which cannot be criticized or commented upon. On the other hand, Islam says: “Allâh does not like that the evil should be uttered in public except by him who has been wronged. And Allâh is ever All –Hearer, All-Knower.” [4:148]

“If you ask them (about this),they declare: “We were only talking idly and joking.” Say: “Was it at Allâh and His verses and His  Messenger that you were mocking?” Make no excuse; you have disbelieved after you had believed. If We pardon some of you, We will punish others amongst you because they were Mujrimûn (disbeliever,polytheists, sinners, criminals,etc, (:65:66.)

Taken from the Azan, a new English version of Jihadist Magazine purportedly written by Al Shabab.

Kerajaan PAS Kelantan – apa yang di canang tentang Royalti itu adakah Loyarburuki?.

Kelantan

Kelantan (Photo credit: Wakx)

Kerajaan Kelantan dengan kepimpinan ulama seharus nya bercakap telus, supaya rakyat bawahan seperti saya mengerti hati budi, kepakaran peribadi pemimpin dan semangat iktiar mengembelingkan kuasa berfikiran maju membantu rakyat seperti saya, dreber dreber taxi prabet sapu, dan lain lain pekerja di Kelantan serta rakyat marhein lain.

Tidak cukup mengatakan bahawa mereka itu tidak mempunyai kepakaran mencari duit untuk rakyat lalu perlu berperanan politik membelasah kerajaan persekutuan mengenai isu Royalti.

Sedangkan segala bentuk peluang ekonomi di perjuangkan untuk rakyat Kelantan oleh orang orang Kelantan luar negeri Kelantan di pandang sepi kerana mereka adalah peminat setia UMNO.

UMNO ke tidak UMNO, kepakaran dari rakyat Kelantan luar negeri Kelantan yang telah berhijrah keluar kerana peluang tidak terjamin dibawah kerajaan PAS, cukup berperanan besar menolong PAS dan orang orang Kelantan sekiranya orang orang PAS menerima baik bukan menolak cadangan cadangan itu kerana berpolitik “UMNO itu haram”.

Jikalau UMNO itu haram, dan PAS itu halal, dimana kah halal nya tempat tempat atau kawasan yang di bina PAS?.

Dan perlu di beritahu bahawa kepakaran ahli ahli pemimpin PAS adalah merancang sesuatu bentuk politik bersentimen kepada aras membenci UMNO seperti Royalti.

Kepakaran lain tiada.

Isu royalti ini bukan perkara baru malah kerajaan pusat telah lama ingin memberi peranan mengerudi minyak kepada kerajaan PAS dalam tahun 1990 an lagi, namun oleh kerana kenkangan UMNO itu haram serta kejelikan ilmu yang cetek dalam barisan pimpinan mereka, perkara itu di persia siakan. Tentu sekali kita rakyat Kelantan hidup didalam kerugian besar.

Ilmu agama berteraskan parti PAS hanya terdapat di Kelantan dan Malaysia sahaja. Dan bagi kumpulan ini mereka lah ahli syurga. Mereka tidak mempunyai ilmu lain.

Sekiranya hanya orang orang PAS sahaja yang memasuki syurga, maka dengan bilangan mereka di Kelantan dan lain lain negeri di Malaysia, sudah tentu amat lah sedikit jumlah penduduk syurga selepas kiamat nanti. Adakah ini benar mengikut al Quran?.

Sebenarnya kebenakan jiwa dan akal pemimpin mereka telah meletakan diri kita rakyat marhein di Kelantan dalam neraka bersama mereka kerana kebodohan dan keangkuhan pemimpin yang kita pilih dari barisan PAS.

Kerajaan Persekutuan mengembelingkan seramai 80, 000 orang kaum pekerja di Kelantan untuk membantu rakyat seperti kita tanpa heboh heboh dengan doa PAS KO.

Sedangkan mereka hanya memberi kerja kepada hampir 7,000 orang orang PAS sebagai kakitangan kerajaan negeri sambil berdakyah politik UMNO itu kafir.

Jikalau kerana politik kerajaan negeri tidak berganjak dalam menolong rakyat marhein seperti kita, sudah sampai masa nya kita menyahlakukan kerajaan Kelantan dan menganti kan kakitangan kerajaan negeri yang pasif dan tidak berketrampilan maju.

Sebenar nya PAS adalah sebuah parti mati, itu lah yang dinyatakan bahawa syurga milik mereka.

Dan saya khuatir adakah penduduk syurga hanya sedikit di hari kuamat nanti?, atau adakah 7,000 kakitangan kerajaan negeri itu sebenarnya adalah penduduk neraka kerana telah menjadi penghalang kebaikan dari UMNO kepada rakyat Kelantan dengan berpolitik sempit UMNO itu kafir.

Ada kah hanya 900, 000 umat di syurga sedangkan kita mempunyai berbillion umat Islam di seluruh dunia.

PAS tidak ada di negara CINA dan adakah kerana PAS tidak wujud di CINA maka umat ISLAM CINA yang berjumlah ratusan juta berada di dalam neraka jahanam? Tidak adil kepada umat Islam di Cina dikatakan sebagai kafir dan tidak akan masuk syurga kerana mereka bukan ahli PAS!. Tetapi itu lah hakikat nya bila mereka mengatakan UMNO itu kafir dan tidak akan masuk syurga.

Tentu lah isu Royalti yang di pertengahkan itu adalah satu dakyah politik loyar-buruki kerajaan PAS Kelantan, seperti bagaimana sedikit nya umat Islam di syurga kerana ahli UMNO dan umat ISLAM dunia lain bukan ahli PAS.

PAS dan DAP is dead. Mati.

Saya kata dia cerdik

Thames Water

Saya kata dia cerdik. Dia tidak bodoh. Kalau bodoh macam mana dia perintah Kelantan 23 tahun?.

Macamana dia jadi cerdik, sedangkan kita juga semakin hari semakin cerdik?

Cerdik. Selepas mendapat Kelantan tahun 1990, habis jalan raya Kelantan di letak label, “alhamdulilah, Allah Huakbar, subhanallah” di seluruh pelusuk jalan raya.

Ubah minda.

Dari situ guna pelapur seperti Wan Nik Wan Yusof, political secretary dia melapur bagaimana penting nya sesaorang yang mempunyai watak religiously charismatic memimpin negeri. Dengar tu, mempunyai watak, okay, watak boleh buat buat, watak Ghandi kah. Semacam watak watak khas filem filem wayang Hindustan.

Beliau pasti kan diri nya menjadi imam semua tempat dia pergi bersembahyang. Sebab itu lah kerja dia dulu. Sebelum jadi orang politik. Dia tu sudah menjadi imam. Dia pandai baca Quran. Itu dia buat. Itu kerja dia. Semacam Pak Leh Lundang. Tak lebih tak kurang dari itu. Sama. Cuma Pak Leh ajar kita ilmu agama saja, ilmu politik tidak.

Sungguh sungguh buat. Dan ajar rakyat sikit sikit tentang ilmu agama di Pasar Lama di KB. Ramai ikut, sebab kita tak tau agama. Sebab dia MB. Mana ada MB ajar ilmu agama. Dia seorang saja. Kalau aku pun, tau ilmu agama aku ajar juga. Itu saja yang aku tahu. Dah tu apa rugi nya, malahan dapat pujian kerana pelapur melapurkan bagaimana religiously charismatic nya diri aku ini. Sesuai untuk politik. Semasa kita bodoh bodoh dulu. Ramai undi dia.

Pelapur melapur hebat orang pandai agama perintah. Itu setiausaha dia sendiri, dapat gaji dari dia dan melapur cerita betapa hebat nya boss dia. Okay no problem, ramai undi dia kerana hebat. Berpuluh tahun.

Jadi iman hebat, baca Quran hebat, semua hal agama hebat. Maka masa berkerja mesti lah hebat. Orang akan percaya mode itu.

Kerja hebat pertama sebagai MB. Sign kontrak dengan Thames Water 70% : 30% , dengan KWSB. Aleh aleh kena tipu, sebab terlalu hebat, sebab imam masjid, jadi penghafal al Quran, dekat dengan tuhan, mana boleh kena tipu, tuhan sentiasa ada dekat. Syurga pun dalam tangan. Mimpi Nabi kerap kali, dengar cerita.

Last last kena tipu. Thames Water untung besar, KWSB rugi besar. Marah pada Thames Water dan beli balik saham RM50 juta. Rugi kerajaan Kelantan, sebab pandai, sebab tok imam, pandai baca Quran, sebab jadi guru agama, sebab dekat dengan tuhan, tuhan tidak bagi rugi dengan orang dekat tuhan. Last last kerajaan rugi RM50 juta.

Tak apa lah tak ada siapa komplain. Sembahyang menjadi semakin kuat, malahan menanggis keluar air mata mesti di lakukan untuk tunjuk selari dengan apa yang di perhebahkan oleh setiausaha beliau, itu masih berjalan lancar.

Kerja lah dia kerja tiap hari.

Nak jadi kan cerita, buat lah Bazar Tok Guru ambik sempurna nama baik tok tok segala guru. Maka jadi Bazar Tok Guru. Sign sana, sign sini, pandai, berjaya kerana kerajaan PAS kena bayar balik kepada orang ramai RM50 juta. Rugi, tapi pandai. Sebab pandai agama, jadi imam, sembahyang tunggang tonggek, dekat dengan tuhan. Pandai. Rugi.

Pandai tetapi rugi. Tidak masuk jalan cerita orang jadi imam, hafal al Quran tetapi kerajaan rugi, adik kakak. Tak tau lah itu lah cerita nya. Jadi macamana?

Makan masa lah adik kakak nak faham jalan cerita ini. Sebab itu 23 tahun. Label Alhamdullilah tu pun tinggal tulisan “lah” saja di banyak jalan raya. Perkataan “Alhamdull” sudah hilang makan dek zaman.

Malas hendak cerita benda orang yang menjadi imam ni buat kerja dan keputusan pekerjaan dia tu, sebab pandai, seperti yang lain lain lagi adik kakak. Setakat ini saja lah.

Jadi nya adik kakak, orang jadi imam ni patut kita puji, seperti imam imam di surau kita di Lundang nih, tetapi beri kerja jaga rakyat dan buat kerja untuk rakyat, bukan saja kena dekat dengan tuhan tetapi kena cerdik, berilmu dan beriktiar. Dah tu jadi imam, tentu dekat dengan tuhan, tetapi, kenapa kerja kerja lain tidak menjadi?. Tidak berhasil benda yang baik?. Selalu rugi?. Jikalau asyik tidak lulus, tidak berhasil, dalam buat kerja untuk rakyat, lama lama orang akan tanya kita, “ya kah dia ni beriman?”.

pandai

Bersama kepimpinan foolamak.

fulamak

“Melayu berpecah kedalam dua kumpulan”.

Sebenarnya tidak. Melayu tidak berpecah kedalam mana mana kumpulan pun. Melayu hanya satu. Yaitu yang mengamal cara kehidupan Melayu, bertutur bahasa Melayu, dan beragama Islam.

Yang berpecah bukan kumpulan Melayu. Mereka adalah kumpulan foolamak. Yaitu, manusia seolah-olah Melayu, tetapi tidak Melayu, mengamal kehidupan asing dari adat resam Melayu, seperti memakai jubah dan turban, dan memilih hidup seakan akan manusia tetapi bukan manusia, berbahasa asing dari Bahasa Melayu, dan mengaku mengamal hidup seperti orang bunian.

Sekiranya masyarakat mengkalsifikasikan kelompok manusia ini sebagai Melayu, maka itu menjadi satu kesilapan besar di dalam klasifikasi tersebut dan harus membetulkan klasifikasi itu sebaiknya selepas ini.

Kepimpinan foolamak adalah satu kepimpinan manusia jenis ini, dan organisasi itu tidak mengamal agama Islam. Mereka mengamal agama menyerupai agama Islam. Menyerupai dan agama Islam sebenar adalah dua perkara yang berbeza. Menyerupai adalah satu perbuatan ikutan, manakala agama Islam sebenar adalah sebuah ajaran sah mengikut al Quran dan Sunnah Nabi.

Foolamak tidak mengikut al Quran, tetapi hanya meniru dari ikutan al Quran.

Dalil pertama, al Quran menyatakan jangan menipu rakyat. Mereka menipu rakyat didalam semua segi, termasuk hal hal pembahagian tanah. Dalil kedua, Allah itu hanya satu, tetapi mereka berkata Allah itu adalah anak tuhan, bapa tuhan dan roh suci. Mereka boleh mencerai isteri tanpa peduli undang undang. Mereka zalim keatas kaum mereka sendiri dengan memberi air minuman dari neraka.

Saudara boleh mengkaji kepimpinan foolamak yang di uar uarkan oleh para foolamak mereka ini, dan sudah tentu masyarakat yang berbahasa asing dan berpakaian asing tersebut bukan golongan umat Melayu, kerana Melayu ialah satu bangsa yang mengamal kehidupan adat resam Melayu, serta beragama Islam. Para pengendali foolamak adalah umat dari kaum rakyat asing yang telah menyerap ke dalam wajah Melayu dan mereka bukan sahaja bercakap bahasa asing didalam sebutan harian tetapi mereka juga melakukan perbuatan yang pelik pelik seperti berpakaian jubah dan turban serta meletakan celak kening yang hitam legam dan menghantuk dahi ke simen supaya hitam legam.

Sah, mereka ini bukan Melayu. Mereka juga bukan orang Arab atau orang orang bangsa Negro. Bentuk badan serupa kaum Melayu, tetapi, mereka itu sebenarnya bukan Melayu. Mereka orang bunian kut!!.

Kesimpulan Melayu tidak berpecah sedikit pun. Kerana kumpulan yang disangka Melayu didalam barisan foolamak yang dikatakan berpecah belah itu sebenarnya bukan orang-orang Melayu.

Dan kini, kita orang orang Melayu tulin, akan mengambil balik negeri mereka dari mahluk asing di Kelantan, supaya kumpulan foolamak itu di tumpaskan dan diberi kaunselling supaya mereka menjadi manusia yang berguna kepada Malaysia dan dan lain-lain negara yang berdekatan.dan kembali kepada agama Islam tulin.

11

“Heh Dik, mu gi Doa BN KO gih. Biar mampus BN. He he he”. Jelmaan Islam dalam Kristianity atau Hinduism?

PS: Patulah, rupa nya mereka ini makhluk asing. Sembahyang pun di bawah pokok. Silap betul kita pilih foolamak.

Agama orang Jepun mengasuh mereka lebih baik dari Islam PAS mengasuh PAS.

Pendapat aku pendapat aku, jadi boleh terima atau tidak, kita tengok apa yang ada dalam pemikiran aku.

“Nasharuddin hendak buat apa, buat lah. Hendak masuk UMNO, masuk lah. Kita kata kita cerai dia, jadi tak payah beri surat dan dia tidak payah tunggu surat itu. Kita Islam. Agama kita Islam dan apa kita kata, itu lah yang kita buat. Surat-surat itu jenis kebangsaan. UMNO itu kebangsaan tidak Islam, PAS parti Islam. Kita bercakap tak payah tulis tulis surat. Semacam laki cerai bini. Mana ada surat bila lafaz cerai?. Dia sudah bukan ahli PAS!” Kata ketua agama Islam Pas.

Bila jadi semacam itu, orang PAS mundur seratus tahun. Orang Jepun, agama Shinbutsu shūgō, mempunyai pandangan seratus tahun kehadapan. Itu sebabnya orang orang Jepun lebih maju seratus tahun kehadapan dari umat di Asia. Malangnya PAS Kelantan membawa umat dia mundur seratus tahun kebelakang, bermakna, orang oarng PAS mundur lebih 200 tahun dari umat Jepun. Orang Jepun bukan beragama Islam. Mereka beragama campuran Buddha dan adat resam mereka, Shinbutsu shūgō. Ajaran agama itu nampaknya lebih baik dari agama Islam PAS. Jadi agama Islam PAS adalah agama tidak komprehensif, agama Islam ketinggalan zaman, atau lebih tepat, bukan agama Islam yang di pinta oleh umat Nabi Muhamad dunia sekarang. Lebih tepat, agama Islam PAS agama Islam tipuan. Dan ketua mereka lah yang menipu umat atau pengikut PAS menjadi sebuah agama tipuan atau agama jelmaan.

Orang Jepun bangun pagi-pagi lagi, bersarapan, dan menjalankan aktiviti kelompok mereka dengan memandang kehadapan. Mereka amat teruja dengan kebersihan. Manakala Islam PAS mengajak umat mereka bangun pagi dan menjalankan aktiviti dengan mengubah pandangan masyarakat kearah “buat apa lah dunia ini, baik duduk diam dan tidur”. Itu Islam PAS.

Islam ke agama semacam itu?

Bagi aku tidak Islam. Itu agama pasif, agama tidak membawa apa apa keuntungan di dunia dan di akhirat. Malahan mereka mengelar diri mereka ulamak, dan memberi air minum jampian kepada para pesakit di hospital, sedangkan apa yang mereka harus beri ialah keyakinan diri dengan keradaan Allah. Dari dalam diri pengikut bukan dari luaran, seolah olah puak beragam Islam PAS percaya kepada Taboo, dan lain lain jenis ikutan agam Hindu dan kepercayaan tahyul yang masih melekat dengan kepercayaan individu Islam PAS. Percaya mereka telah bermimpi bersua muka dengan Nabi dan lain lain benda yang susah di kaji dari perpektif sain. Perkara atau perbuatan kolot ini menjadi asas kepada kepercayaan agama Islam Pas., dan hasil nya kita lihat di dalam negeri Kelantan, dimana selama 22 tahun semua nya berasas dari apa yang mereka cakap. Iaitu cakap sahaja, tanpa bukti sahih didalam semua perkara.

Pada pendapat aku, adalah menjadi jahil sesaorang itu apabila ianya menjadi dan mengikut agama  Islam PAS yang tidak komprehensif dan aktif serta ketinggalan didalam semua segi, baik dari segi syariat dan amalan.

Engkau orang hendak dengar dengar lah. Tak mahu sudah. Tak apa. Yang penting aku tahu agama Islam PAS agama Islam tipu dari segi perbuatan dan amalan.

Iklan – Multi Used – only few minutes – You’ll get your life

Beli_5

Image by Sobrecroacia.com via Flickr

Iklan hari raya Cina.

Bukan apa, semenjak belakangan ini banyak sangat iklan murahan yang menipu ahli masyarakat untuk menjadi bodoh seperti pengiklan.

Iklan diatas, Microwave steamer yang dijual dipasar raya. Beli microwave steamer itu anda akan dapat kehidupan anda dalam beberapa minit. Fantastic!!!.

PAS For All” pun iklan terbaik zaman ini yang mana iklan itu telah membawa ahli masyarakat kepada fenomena kepercayaan kepada satu nilai yang boleh jadi salah seperti “only a few minutes you will get your life”.

Yang meletup sekarang ini di Selangor, AJK Kerajaan Negeri dari PAS bagi hal ehwal Melayu di bantu oleh saorang India dan saorang Cina, yang membawa erti kepada asas iklan “PAS For All” digunapakai didalam prosess pemilihan AJK kerajaan negeri Pakatan di Selangor.

Bila di tanya kepada Nik Aziz dia tidak tahu hal hal tersebut kerana beliau hanya menjaga negeri Kelantan, dan negeri Selangor bagi beliau hanya tempat mereka mengexport ideologi peranan ulama sebagai pemimpin, seperti bersetuju orang Cina membaca Quran dan senamrobik dalam masjid, salah satu set set menu PAS untuk mengagungkan Nik Aziz seperti banyak nya set set menu ikan singgang dari Kelantan di Selangor.

Pakatan adalah sebuah parti microwave steamer. You will get your life in a few minutes. Iklan dari corak pemikiran penjajah dari kaum Cina Selangor dan Malaysia bagi menjajah minda kaum Melayu. Seperti mana anda terminum kopi “o” dan kek di kedai kopitiam Cina.

Pandai lah lu Cina- Selamat lah Tahun Baru engkau Cina. Semoga banyak lah naga naga di dalam rumah kamu. Sama sama bergembira dari Italy. Ok.

Ustaz Utraman dari Afrika

Ustaz Utraman, mana boleh pakai.

Layak masuk Maharaja Lawak 2012.

 

 

Bila berlawak dengan benda betul, benda betul pun jadi lawak dan tidak betul.

Benda lawak tidak boleh diterima pakai sebagai benda yang betul.

Lawak tetap lawak.

Betul tetap betul.

“Jadi Agama Islam adalah agama lawak – Ustaz Utraman dari Afrika.”

“All   aal  alll alll  Lah  lah lah lah –  macam nak tubik roh – Ustaz Utraman dari Afrika.

“Ustaz Islam tidak ada Code of Ethic. Ustaz agama lain tidak pernah buat lawak dengan agama mereka. Hanya Ustaz dari PAS yang suka berjenaka dengan agama dia. Agama Lawak.”

“Benda yang diajar diatas itu tidak masuk syllabus darjah dua Sekolah Agama pun, macam mana hendak ajar tentang syllabus agama yang lebih tinggi?. Awak ini PAS dari mana?. Balustan ?, Astogostan?, atau dari Kakibangkustan? “

Melayu tidak pandai Islam atau tidak beriman?

located at Gua Musang,Kelantan.

Islam itu agama orang Melayu. Sudah tentu orang Melayu tahu tentang agama Islam, jikalau tidak macamana mereka boleh beribadat kepada yang maha Esa.

Untuk menjalankan tugas sebagai ahli politik di Kelantan, dan menjalankan tugas bagi membantu rakyat Kelantan membangun, kata Dato Pa, mesti lah mempunyai pengetahuan agama atau pelajaran berteras kan agama Islam kerana mengikut fahaman dari sebelah sana, ahli politik atau para pekerja kerajaan Kelantan adalah terdiri dari orang pandai agama Islam.

Saya berpendapat, semua orang Melayu pandai agama Islam, kerana Islam itu agama mereka. Cuma, keimanan mereka itu berlainan dari satu sama lain, dan dengan itu bererti mereka yang pandai agama Islam pun tidak semestinya mempunyai keimanan yang kuat, tegar dan teguh. Jadi, ahli politik dari orang orang PAS yang pandai agama pun tidak semestinya beriman didalam erti kata sebenarnya.

Sebagai contoh, orang yang beriman akan memberi kesenangan kepada mereka yang telah mengundi mereka, dan menunai segala janji yang telah dibuat semasa pilihan raya dahulu, kerana beliau beriman kepada tuhan beliau dan takut kepada kemurkaan tuhan. Walaupun pandai agama ramai dilihat tidak mampu memberi khidmat moden kepada rakyat Kelantan sama ada kerana jahil dunia dan hanya pandai agama.

Beriman bererti pandai mengaji Quran dan boleh menjadi imam di Surau atau masjid atau semasa majlis tahlil dan sebagainya. Mereka ini tidak jahil didalam amalan agama Islam serta boleh melakukan perkara wajib sebagai orang Islam. Walaupun demikian, orang beriman juga perlu tahu hal ehwal duniawi dan ilmu kehidupan.

Lihat sekarang ini di luar negara, mereka yang pandai berpolitik, telah dibuang kerja dan diganti dengan teknokrat. Ini berlaku di Greece dan Italy. Mereka semua beragama, dan sudah tentu berpolitik dengan tidak ada kepakaran duniawi juga tidak boleh di anggap sebagai ketua yang boleh menolong ahli masyarakat.

Itu sebabnya, kepakaran didalam agama tidak menjamin kesejahteraan kehidupan duniawi, dan kita harus hidup seribu tahun lagi.

Mengapa Kelantan memakan masa hampir 21 tahun untuk mereka membuat rumusan pada hari ini bahawa masaalah air bersih di negeri Kelantan hanya boleh diselsaikan pada tahun 2027?. Mungkin kah kerana terlampau pandai agama, tetapi kurang arif tentang ilmu keduniaan, atau mereka ini kesempitan iman?

Oleh yang demikian, saya berpendapat, semua orang Melayu yang beriman boleh memegang tanggung jawab menjadi ketua kaum Melayu Kelantan, kerana orang Melayu adalah mereka yang beragama Islam.

Sorong papan tarik papan – Kelantan dan PAS

Patung Buddha dalam banjir di Bangkok.

“Buah keranji dalam perahu, suruh makan dia makan, suruh bangun negeri dia tidak tahu”.

“Ini bangun bangun apa kah dia, cuba beritahu sikit, selama 20 tahun kita telah membangunkan Islam didalam kerajaan negeri Kelantan. Jadi apa kah benda yang tidak membangun?”

Yang menjadi masaallah ramai penduduk didalam negeri dan juga mereka yang berhijrah keluar negeri berkata, negeri Kelantan tidak membangun. Ia menjadi suatu tohmahan dan bangkangan hebat dari dua kelompok yang mempunyai perbezaan pendapat tentang “bangun”.

“Membangun dengan Islam, tetapi perkara yang dilarang oleh Islam masih berluasa di negeri itu. Tokong besar dibenarkan bangun di merata rata, dan Islam semasa jahilliah juga membangunkan tokong tokong besar termasuk didalam Kaabah. Apa, ada kah kerajaan negeri mencontohi dan membangun bersama Islam zaman jahilliah?. ”

“Kita tidak harus terima bahawa alasan kebebasan beragama menjadi punca perihatin PAS  membenarkan tokong tokong besar dibangunkan.”

“Ianya menyemat rasa simpati umat Islam di Kelantan terutama yang tidak berakal untuk pergi berdampingan dengan kaum menyembah tokong. Itu sebabnya tokong tokong besar dizaman jahilliah dibuang dengan serta merta”.

“Dan sejauh mana pendidikan Islam nya orang orang disana dengan mendengar ceramah agama dari PAS?”

“Di zaman ini, membangun bersama tokong tokong tidak mendatangkan apa apa menafaat. Apatah lagi, kecuaian PAS mengatasi perkara asas seperti memberi air bersih dan rumah murah kepada rakyat telah diabaikan tetapi membangun bersama tokong melonjak keatas jikalau nilai KPI di analisakan.”

Zina bersama bandaraya Islam juga semakin timbul disana, rasuah duit dan jawatan pun selalu diiringi dengan bangun nya kerajaan Islam di sana”.

HIV meningkat dan akhlak pelaku sex kebas yang berluasa juga didampingi oleh ramai nya wanita yang bergelar janda di negeri itu menimbulkan persoalan mengapa membangun bersama Islam tidak menjerumus kepada kebaikan didalam kehidupan”.

“Yang amat nyata pembangunan jalan raya dan lain lain kemudahan asas tertinggal jauh di berlakang dan dari apa yang disebut diatas, membangun bersama Islam meningkat kepada keburukan yang amat nyata dan jelas.”

“Jadi apa faedah kita mengundi PAS?”

“Jikalau mengundi PAS kerana ingin menahan kepimpinan ulama, maka dimana kebaikan sistem mempertahankan ulama itu berjaya membahagia kan hidup”

“Jikalau hanya mahu mempertahan kan ulama dan dengan mempertahankan ulama itu tidak membahagiakan manusia sedikit pun, siapa lagi harus kita hendak mempertahankan. Yang menjadi persoalan adakah benar mereka ini ulama yang harus dipertahankan?”.

“Nik Aziz? dan apa faedahnya yang amat nyata dan jelas, patung patung Buddha sedang bermain air banjir dan akan tenggelam bersama bah besar? insaflah”.

“Dan kita boleh buktikan dari negeri ini lah bermula cerita tentang tidur telanjang boleh, Cina baca Quran boleh, Cina masuk masjid boleh, Cina berzina dengan Melayu boleh, sex kebas boleh, arak boleh jual di Selangor, Cina senamrobik di Masjid boleh, Cina bersyarah tentang politik dalam masjid boleh, LGBT pun agaknya boleh, mengunakan ayat Quran bagi orang kafir untuk tujuan politik boleh, bagi kerja kepada kaum kerabat boleh, dan macam macam benda dan cerita lagi, dan ini bukan sahaja Kelantan “mengexport” salinan menu daging singgam, tetapi semua jenis menu singgam-singgam diatas. Jadi, mengapa harus kita berdiam diri?.”

“Saya berikan soalan itu untuk para pembaca menjawab sendiri”.

Ramai Melayu tidak hafal ayat suci Al Quran, guna speaker pun tentu tidak faham

Front of the Quran

Apa lah kita bergaduh tentang mengunakan spekar untuk mendendangkan ayat ayat suci al Quran diwaktu subuh, atau waktu waktu sembahyang yang lain.

Kuat pun, ramai tidak hafal dan faham erti ayat-ayat suci itu. Jikalau diam diam berlajar al Quran ianya lebih baik dari kita berusha mendendangkan ayat ayat suci al Quran dengan mengunakan suara nyaring spekar sementelah lagi diwaktu orang ramai sedang tidur, dan kita bukan merupakan seorang sahaja dikawasan itu.

Mengapa lah kita masih tidak faham untuk beragama. Masjid bukan tempat menjual kaset ayat ayat suci alQuran dan harus diperdengar kan seperti sebuah kedai mamak Iran yang sedang berusha menjual c.d ayat ayat alQuran serta buku buku agama.

Tidak payah lah kita berbalah dengan isu kecil ini. Isu besar ialah adakah anda faham dengan jelas kata kata dari tuhan anda melalui ayat-ayat suci beliau itu  dan mendengar dengan satu perasaan yang amat terasa dihati, sayu jikalau diceritakan peristiwa sedih, gembira bila diberitahu kegemilangan, dan berkobar mengenang kebaikan dan keiklasan tuhan anda? Dan adakah anda faham bila ayat ayat suci itu memberi petua untuk kehidupan yang abadi, terus mengamalkan nya tanpa was-was?

Tidak menipu diri sendiri, menjual maruah murni Islam dengan murah; seperti terlibat rasuah, merogol, suka zina, memfitnah, mensihir manusia lain dengan mengunakan nasihat pakar sihir, buruk sangka, iri-hati, dengki khianat kesumat, dan berbagai perkara yang tidak harus ada didalam hati seorang Muslim seperti kata anda. Tanya perkara ini dan kaji mengapa masih berlaku, adakah kita faham atau diajar supaya faham al Quran? Apa peranan yang telah dimainkan oleh orang yang kuat beragama dikalangan kita semua dari dulu mengenai isu memahami secara total AlQuran? Atau mereka telah berputus asa lalu mengenakan berbagai bagai halangan terhadap kelansungan kehidupan sempurna Melayu?

Jikalau semangat itu hanya datang kerana laungan ayat ayat suci tetapi sepatah habuk pun anda tidak faham, lupakan lah, kerana ianya ada lah satu perbuatan yang sia-sia dan tidak memberi ketenangan dan semangat Islam yang sejati. Anda seperti berada di kuil Tok Cha, mendengar dendangan mereka sedangkan anda senndiri pun tidak faham perkataan dia, seperti lah anda mendengar ayat ayat suci al Quran itu. Marah lah diri anda sendiri kerana walaupun Islam anda pun tidak faham sebutan al Quran seperti anda tidak faham sebutan perkataan Tok Cha dikuil mereka. Anda berada didalam situasi sama dengan mereka yang tidak beragama Islam. Jadi mengapa anda marahkan mereka tidak lagi membenarkan laungan spekar untuk mendendangkan ayat ayat suci al Quran diwaktu subuh itu?. Mengapa bersifat hipokrit?.

Jangan lah terpesong dengan angan agan bahawa bacaan ayat suci itu akan membakar orang yang jahat hati, kerana, masa perang Iraq, tidak seorang pun askar Amerika yang jahat dibakar dengan ayat suci al Quran. Malahan, Sadam Husin mati tergantung kerana berperang dengan Amerika. Ramai orang Iraq membaca al Quran setiap hari semasa susah, dan tuhan tidak pula menolong mereka melainkan keatas mereka mengerti sepenuhnya tujuan serta makna al Quran itu. Orang orang Melayu masih berangan dengan simbol dan berbagai bagai benda mistik, sedangkan al Quran adalah sebuah kitab yang nyata, tiada apa apa yang tersembunyi dan mistik.

Sekiranya anda mengerti dan faham maksud ayat ayat suci itu, laugan dari mulut manusia secara pelahan pun anda tetap mendengarnya dan terus memahaminya.

Sebaliknya, datang bulan mengambang, anda akan berubah kerana sedikit pun kebaikan al Quran itu ada terdapat dalam paksi jiwa anda.

Mudahan mudahan kita bermula dari bawah. Faham ayat ayat suci dengan mengenal huruf huruf dan kalam Allah.

Salam, dan selamat berbuka puasa.

Pas arr, Ramadan, also wants to play play.

Sandiwara Cina and Mak Yung – Kah kah kah

Like that arr. Today, I read Chua’s statement about  DAP and PAS‘s sandiwara Cina.

You know lah, Azizan, the MB of Kedah, said he wanted to close operation of all nightclubs during Ramandan. Aisay man, before that he would’ve had a meeting with DAP, and could’ve told the one and only big boss that he had planned to make a “wayang kulit” lah.

“You arr, when I said I will close them during the whole month of Ramadan, you make a big fuss about its closure lah, and I would reverse the closure order the next day, no problem ma!!”.

“Ahh ya, ya, ya, you arr Alilan, vely clever one, we arrr, want all Chinese in Negeri Sembilan, Malacca and Johor, think we are good one and leject MCA, and when you take over the states from UMNO we are truly a partner ma, ok, ok, I’ll play play this good one 2morrow, np. Wow, Alilan, you got blain lah in you head!!”.

Chua is right lah, that both of emms play-play sandiwara one on this closure issue.

Woo, DAP is vely sterlong lah, anything PAS does arrr, DAP can corner one, we vote DAP lah this time, and no problem if PAS becomes the head of our state. MCA arrr the cannot do like that one. It’s arrr, the afraid afraid with UMNO one.

Pakatan menunjuk kekuatan dalam dewan

Siapa pegang kuasa dalam dewan persidangan negeri dia lah yang kuat.

Dewan persidangan negeri Selangor amat kuat halau Melayu keluar dewan, mengarah jangan sebut nama YDP dan Sultan, tidak boleh bercakap tentang agama Islam, dan boleh mengarah sesiapa yang lawan mereka menghadap dewan. Baru lagi kes halau menghalau itu berlaku di negeri Selangor. Lawyer UMNO ke sesiapa sahaja lah.

Kita tidak pernah dengar perkara ini didalam 52 tahun semasa BN memerintah. Ini perkara baru. Di Pulau Pinang, dewan mengunakan kuasa keatas mereka yang mempunyai kesalahan undang-undang kecil bangunan, kesalahan dalam akta perancangan bandar, dan lain akta bagi diekplotasikan membaham para pesalah. Roboh sana roboh sini. Kita juga tidak pernah dengar perkara ini semasa pemerintahan BN. BN lebih kepada berhemah dan bertimbang rasa.

Hari ini kerana semangat bantai orang bawah telah menjauhkan mereka dari orang-orang tua yang mengundi mereka dulu, mereka buat Jom Shopping beri voucer beli seluar dalam, buat gigi palsu, beli kasut, beli seluar, bagi kesemua warga tua di Selangor. Jom Shopping ialah satu initiatif kerajaan pembangkang mengenal pasti sejauh mana “kekuatan mereka yang ditunjuk oleh dewan dengan ganas” diterima oleh warga tua.

Saya rasa warga tua harus pergi ke pesta Jom Shopping. Ambil voucer dan beli gigi palsu, tidak ada masaalah. Lepas itu undi orang yang tidak mengada-ada menunjuk kuasa, Pilih orang yang baik diantara kamu. Pilih orang Melayu BN. Beri ambil, masa mengundi undi UMNO.

Kita semua bagi chance mereka sekali dan mereka sudah melampau batas. Beri tahi sahaja kepada mereka sekali ini.

partipas dan penadol “antifas”.

The brain that partipas uses to promote idea for negara berkebajikan. Well done, congratulation!!

Partipas parti Allah, begitulah Haji Hadi berkata dahulu semasa beliau kuat agama serta mengesorkan ahli ahli partipas supaya mengingatinya. Ya, seperti ubat penadol gunanya untuk menghilangkan rasa pening dan loya, antifus boleh digunakan oleh semua yang mengalami perasaan keloyaan dan kepeningan itu.

Bagaimanapun, parti Allah itu telah tiada lagi dalam kamus atau tertulis pun didalam alKoran. Perkara ini baru disedari. Tahun 2011. Baru mengenal AlKoran, sedangkan mereka yang terdahulu sudah fasih dengannya. Bagaimana fatwa-fatwa yang telah dikeluarkan oleh partipas, adakah ianya fatwa-fatwa yang berakarumbikan selain dari al Koran ? Sememangnya, fatwa-fatwa itu adalah fatwa tahi lembu, sama dengan benda sembahan kaum kafir.

Huh, rupanya partipas parti orang kafir. Bukan parti Islam.

Sememangnya aku telah tahu perkara ini sebelum muktamar lagi. Iaitu partipas parti orang-orang kafirun.

Read God’s written statements everyday, if you must.

The only one religion in this world that has a written statement from creator of the universe is Islam, and that written statement is Koran.

Read it everyday if you must, and that makes you “faith literate”. In the current turmoil of the world politics, where lies are abundance, the politicians surely in dire need of a constant touch on the reality, and that surely isn’t available from the mouth of the people from next door, to be safe it must be a God given statement.

Once a reluctant debater on religion, and co-spinner Alastair Campbell famous “”We don’t do God”, Mr Tony Blair has become increasing open about the impotance of religion. Mr Blair said reading the Islamic religion‘s holy book – considered by Muslims to be the exact words of God – ensured he remained ‘faith-literate’.

He was Prime Minister when the July 7 suicide bombers attacked London in 2005, murdering 52 innocent people.

Not only does reading the Koran support his peace envoy role, it also gives him something in common with sister-in-law Lauren Booth.

Journalist Miss Booth – Cherie Blair’s half sister – raised eyebrows after announcing last October that she had converted to Islam after what she described as a ‘holy experience’ during a visit to a shrine in Iran.

In 2006 he said the Koran was a ‘reforming book, it is inclusive. It extols science and knowledge and abhors superstition. It is practical and way ahead of its time in attitudes to marriage, women and governance’.

If people of other religions believe in the Koran, words from God, who are we if we still make reference to other written statements which are not realistic?

Read more here: Mail Online .

Politik melawan arus agama bermula dengan bohong

Bila dipercayai dia menipu dengan putar belit. Bila bercakap dia berbohong. Bila berjanji dia lupa janji. Bila bergaduh dia amat jahat dalam pergaduhan.

Sembahyang merupakan satu ibadah seperti suka-suka hendak bersukan, seperti hari pergi pancing, jogging, dan lain lain lagi. Tiada keberatan meninggalkan nya.

Tiap hari sex menjadi bahan makanan harian. Di lipurlarakan keingingan sex dengan macam-macam program sensasi di TV, Radio dan internet. Hendak maju ahli politik harus mengikut perkembangan ini, jikalau tidak dia akan mempunyai kurang peminat.

Lepas mendapat ramai peminat, ramai ahli politik merupakan “hantu raya atau hantu Mak Limah “, seorang bekas penjenayah agama dan sivil, korup dan mempunyai hati kering.

Bila begitu, perkara yang salah menjadi betul dan benar. Dan ramai pengikut dan penduduk awam tidak faham apakah yang benar, dan apakah yang salah. Seperti memukul kepala murid tanpa sebab.

Dia mengajar kita supaya berbohong, sekiranya tidak pandai berbohong menjadi satu kesukaran untuk hidup, dan akan menjadi miskin, papa kedana dan hidup susah.

Dimasa itu hati berat sungguh hendak membayar zakat, kerana income tax, toll plaza, harga barang makan naik harga mendadak, duit tuition anak, sewa rumah, bayar hutang bank dan lain lain beban di hala tujukan kepada hamba Allah ini. Zakat Fitrah pun susah hendak bayar kerana hendak bagi duit ampow budak-budak.

Jikalau orang itu kuat agama, disekeling mereka ini akan dipenuhi dengan maksiat, seperti tempat urut kaki, tempat urut “John”, kawan-kawan office bawa GF tidur di Tioman, bela perempuan, bagi kereta, rumah, duit; hinggakan orang kuat agama pun mahu ikut sekaki. Tidak mampu dia hendak mencegah.

Yang pelik aku lihat, hujan sekarang ini tidak mengikut musim, entah apa lah tuhan cucikan alam ini, tidak ada pun membawa rahmat, buah-buah durian pun tidak ada pada masa musim hujan, banjir kilat selalu berlaku. Menyusahkan manusia.

Lepas itu, ramai tidak suka lelaki, jadi pompuan khawin dengan pompuan; saorang rupa macam lelaki, tetapi pompuan dan duduk serumah kongsi bayar harga hutang Bank Muaamalat kongsi beli flat. Aku tidak tahu apakah “benda-benda” lain yang mereka kongsi “laki-bini’. Komer fikir lah sendiri.

Bila pompuan tidak suka lelaki, lelaki duduk dengan lelaki. Khawin belakang.

Sudah lah pulak, bila pompuan hendak kan barang “lelaki” mereka suka gunakan bomoh Siam; bagi lelaki tunduk sampai “John” dia tu bergerak hanya bila lihat “pungguk” dia sahaja. Sihir sana, sihir sini.

Lepas itu dalam keluarga, anak-anak dah tidak dengar kata lagi. Bapak dan emak macam sodek sayur kangkung di masa makan tengah hari dan malam.

Tetapi mereka ini bersembahyang, depan jer ler, lepas itu kalau tidak ada orang guna Ipad-2 lihat photo sex vedio yang bersangkut paut dengan ketua pembangkang. Polis pun belum beritahu siapa kah dia tu.

Lepas itu datang Justin Bieber, semua ikut cara dia. Berpesta dan berpakaian. Baik didepan cakap jangan makan dadah, tetapi tidak tahu lah, kena lihat sepuluh tahun lagi.

Dalam rumah penuh dengan Al-Quran, dan terjemahan, tetapi jarang sangat membacanya.

Dah lah tu, ulama pun ikut serta dalam MLM, skim cepat kaya, rasuah dan lain-lain perbuatan zaman moden. Tetapi mereka ngaku Ulamak tersohor dunia akhirat. Jual air ulamak brand “Tok Guru” dan “kismis” bagi pandai brand “Tok Wali”. Macam-macam ada jenis penipuan.

Manusia tidak ada nilai, boleh dibunuh sesuka hati, macam Osama Bin Laden.

Ramai pengikut agama Islam engkar dan selalu hidup dengan menaikan semanggat kaum kafir seperti DAP.

Dan mereka pun menanyangkan penyanyi perempuan yang cantik-cantik bagi menghiburkan mereka semua, termasuk ahli PAS.

Bila mereka beribadah ke Mecca, UMRAH dan Haji, ini kerana ada orang sponsor, glamour lah tu, dapat sponsor first class trip, dapat kerja dengan kerajaan yang memerintah, dia sendiri pergi ke Victoria Club di Edgware Road, London berpesta dan berjoli sakan.

Lagi lah pulak, semua keji Agama ini, Agama Islam, dalam facebook dan dalam blog, bukan sahaja agama Islam, oleh kerana Melayu itu Islam, Melayu pun dikejam macam pemberontak al-Sayaf.

Itu lah semua nya brother. UMNO kena faham ini, dan jikalau hendak menang PRU atau mahu menegak kan kebenaran, kena lah faham alam sekitar kita yang telah tercemar.

latest news: Engkau orang lihat sendiri, hujan bukan membawa rahmat lagi: tanah runtuh di hulu Langgat, 30 penghuni rumah anak yatim mungkin tertimbus dengan tanah runtuh itu. Empat sudah meninggal.Kenapa tuhan susahkan manusia yang hidup disini? Yang mati macam mana?. Adakah mereka meninsafkan anda? Bercakap bohong lah selalu, dan tipu lah sana sini dengan janji yang tidak pernah ditunaikan.

Mat Ell #eekaawordpresscom

Vedio seks bukan bukti zina – TS Harussani Zakaria

Sinar Harian

Image by beskal.pancit via Flickr

Sinar Harian melapurkan vedio seks bukan bukti zina, sebagai melapurkan dari Mufti Perak.

Sementara itu, Presiden Persatuan Peguam Syarie Mohamad Isa Ralip pula sebagai berkata seperti dilapurkan bahawa kes zina hanya dapat dibuktikan melalui pengakuan tertuduh dan pengakuan empat saksi yang melihat perlakuan itu.

Jadinya, vedio seks adalah sebuah tayangan wayang digunakan untuk dilihat dan bertujuan memberi sedikit “rasangan kepada Abdul dan Minah agar Dol dan Nyet mereka tegak menegang dan membasah menguyup” dan perkataan vedio itu tiada didalam diksinari Islam sebagai boleh di’tulis dan dinyatakan” sebagai bahan bukti perlakuan zina. Islam kan agama zaman dahulu kala,  mana ada di dalam Quran yang menyebut perkataan “vedio” dan perkataan itu tidak boleh diguna pakai sebagai “sebuah bahan bukti”.

Melainkan vedio itu sah tanpa was-was, macam berus dan ubat gigi yang diushakan oleh mereka yang mempunyai “cop Halal” dan sebagainya. Sekarang mereka yang berkecimpung didalam dunia perfileman boleh lah mencari idea bagaimana mendapatkan “cop Halal” untuk membuat vedio yang boleh diguna pakai sebagai bahan bukti tanpa was-was. Tayangkan kepada empat saksi, atau empat juta saksi, dan panggil semua mereka dengan mengunakan twitter memberi komen khas sama ada setuju atau tidak  setuju bahawa bahan vedio halal itu sah atau tidak sah.

Cukup syarat, iaitu vedio cop halal, tanpa was-was, mungkin jabatan agama boleh mengambil bahan itu sebagai bukti zina.

Mak oii, habis Chua Soi Lek dan lelaki Y.

Mat Ell #eekaawordpresscom