Cina Kuala Besut

Kuala Besut Harbour and Jetty

Kuala Besut Harbour and Jetty (Photo credit: Wikipedia)

Cina Kuala Besut mengaku mereka telah datang bertenggek di Kuala Besut dari luar negeri, semenjak tahun 1800 lagi. Itu mengikut kata akbar NST, dan jumlah mereka adalah lebih kurang seratus orang. Lebih tepat jumlah mereka seramai 113 orang. Sedar lah, kaum Melayu berada di kawasan ini sebelum emak dan bapak kaum merempat ini datang kekawasan ini lagi.

Kalau aku ada pada zaman 1800, aku telah lama halau mereka keluar dari tempat itu. Tetapi Melayu Trengganu zaman itu orang baik baik, beri muka kepada mereka sampai terus hidup ke zaman ini. Sedangkan bangsa mereka di Kuala Lumpur lupa daratan sampai mengata Melayu paling rasis dalam dunia.

Buat masa ini Melayu harus sedar semasa mereka ini susah datang menumpang hidup dan berniaga di kawasan Melayu dan kita nemberi kepala kepada mereka tanpa batasan. Sekarang kita mesti punyai batasan.Tetapi bila sudah kenyang dan senang lenang tidak ada satu apa pun kebaikan yang di hulur kepada masyarakat Melayu.

Tidak ada perasaan hendak sedekahkan sedikit pun harta atau khidmat bakti kepada kaum Melayu, malahan mereka terus menerus menekan kaum Melayu dengan berbagai bagai cara yang tidak professional seperti membeli tanah rizab Melayu dengan harga rendah dan mengunakan proxy yang tidak memberi keuntungan kepada bangsa Melayu. Berapa banyak sumbangan iklas bangsa Cina yang ada di kawasan Melayu menderma untuk binaan sekolah sekolah Melayu, surau surau, jambatan, jalan kampung, membina sumbangan kedai kedai untuk kaum Melayu?. Berapa banyak sumbangan derma kepada anak yatim Melayu?. Mereka asyik bertanya dan meminta sumbangan orang Melayu kepada sekolah anak anak mereka. Dan apabila sudah ada sekolah mengunakan hasil pemberlajaran anak anak mereka menindas Melayu dengan mengunakan bahasa Cina dengan memonopolikan sistem edaran barangan barangan penguna dan keperluan hidup orang orang Melayu di seluruh negara. Itu sahaja penting nya bahasa Cina bagi kaum Cina di Malaysia. Tanpa bahasa Cina sistem edaran makanan dan keperluan barangan pengguna akan hancur dan lumpuh bersama dengan kaum Cina itu sendiri. Kita harus gerakan FAMA, Majuikan dan lain lain agensi pengedaran barangan pengguna secara terus menerus tanpa berhenti dan kecewa dengan pemboikotan kaum ini keatas sistem yang ingin kita lakukan untuk kebaikan semua bukan untuk kaum ini sahaja. Mereka suka bersikap menekan. Dan sekarang sudah sampai masa nya kita pula menekan dan menghalau mereka dari kawasan kita.

Kita sudah sebak dalam hati melihat perilaku kaum Cina di semua bandar di kawasan barat, bukan sahaja memonopoli aktiviti ekonomi tetapi dengan cara buruk menekan kehidupan orang orang di kawasan bandar dengan mengunakan sistem dua harga yang sangat tidak berperikemanusian. Harga rendah untuk kaum China dan harga mahal untuk orang orang Melayu.

Ini satu bangsa yang amat jelek, dengan itu harus di beritahu kepada masyarakat Melayu yang tidak mahu mengambil peduli hal hal seperti ini, kerana naïf. Dan sekarang ini kaum ini semakin biadap dan kita berhak menghalau mereka dari kawasan kita seperti umat Indonesia lakukan dahulu kala.

Untuk Kuala Besut, Lim Kit Siang dan MCA serta Gerakan, tak payah lah hendak datang kerana semua orang sudah naik benci kepada kaum yang tidak bertamadun seperti kaum Cina bangsat seperti mereka.

Membela kera di hutan lebih baik agak nya dari membela anak Cina.

BOIKOT BARANGAN CHINA. BBC.

Endot runsing, amalan spin buruk dan bohong tipu amalan PR menyukarkan dalam bulan puasa

Boat to Perhentian, Kuala Besut Jetty

Boat to Perhentian, Kuala Besut Jetty (Photo credit: Achilli Family | Journeys)

Ya. Memang merunsingkan.

Amalan bohong dan tipu muslihat digunakan PR menyukarkan kerana pada bulan puasa objectif berbohong dan menipu fakta boleh membatalkan puasa yang di amalkan oleh penganut Islam seperti Endot.

24 haribulan nanti, pasti BN akan memenangi PRK Kuala Besut tanpa ragu ragu kerana sikap atau aturcara meraih undi di kalangan pengundi Kuala Besut pasti didorongi gerak kerja tanpa bohong atau tipu tipu muslihat.

Bila bohong, batal puasa. Bohong lagi batal lagi. Kita tahu PR tidak dapat tidak mesti berbohong, dan dengan harapan untuk memang, mereka tidak ada jalan lain selain dari berbohong dan menipu dengan mengunakan fakta tidak benar untuk meraih undi bagi memenangi PRK Kuala Besut.

Sekarang orang Melayu telah belajar tiada kemulian di negeri dan dari orang orang China

Sunset of the Forbidden City, Beijing (northwe...

Sunset of the Forbidden City, Beijing (northwest cornor of the Forbidden City) (Photo credit: Wikipedia)

Apa yang anda belajar dari Forbiden City? Gundek beribu orang dan zina, tipu muslihat dan lain lain. Tinggi kah nilai ilmu itu? 

Hadis “belajar lah sampai ke negeri China“. Ini sebuah hadis daif dan hadis yang membawa maksud berlajar lah kamu walaupun negeri itu jauh. Bukan kerana China atau orang orang Cina mempunyai budaya dan perangai yang harus di contohi untuk di pelajari dan mendapat keredaan Allah.

Sekarang pun orang Melayu telah tahu budaya kaum Cina berasal dari budaya rendah akhlak, rendah budi pekerti, rendah nilai dan rendah ketermadunan.

China tidak ada mempunyai budaya yang harus di pelajari dan di contohi.

Malahan budaya dan perangai orang orang China adalah berasal dari budaya yang buruk buruk, serta budaya rendah akhlak, budaya penyembah berhala, budaya tipuan kedunian, seperti terbukti dengan amalan budaya dan perangai yang di amalkan oleh orang orang Cina di Malaysia sekarang ini.

Sekiranya pembuat hadis itu ada di Malaysia sekarang ini, beliau mungkin akan mengubah perkataan negeri China ke negeri lain, bagi kita semua mempelajari budaya serta perangai yang boleh di terima sebagai satu ilmu yang berfaedah dan mulia untuk di pelajari.

Tidak ada apa apa faedah belajar dari kaum Cina seperti kaum itu di Malaysia.

Kaum yang mempunyai sikap tamak, sikap keras hati, sikap suka menipu diri sendiri, bersikap rasis, membenci kaum lain, bersikap suka memonopoli aktiviti ekonomi atau ilmu yang di beri Allah, pemboros, penzina, pejudi, penipu cukai kerajaan, penipu kerajaan dengan menjual harta haram, sorok duit dan wang haram, pengedar wang haram, pembunuh, perogol ahli keluarga, perogol anak sendiri, kedekut dengan harta serta ilmu, hati tidak iklas, berhati busuk, menyangka yang bukan bukan atau buruk sangka kepada ilmu Allah dan banyak lagi perangai buruk buruk yang di laknati oleh Allah yang ada di dalam jiwa lebih 90% kaum Cina immigran di Malaysia.

Kaum ini di laknati Allah setiap masa seperti kaum Kristian baru.

Maka usul supaya kita belajar ke negeri China dari hadis tersebut pincang dan dengan jelas satu anjuran dari hadis palsu atau daif dan dengan itu, orang orang Melayu di larang dari belajar budaya amalan China seperti mereka yang berada di Malaysia.

Jelas sekarang, dari PRU 13, 90% kaum China adalah kaum rendah akhlak, rendah budi pekerti yang mana kita orang orang Melayu harus tolak jenis budaya rendah akhlak ini, dan sudah tentu PM Najib harus menjauhi kaum rendah akhlak dari kumpulan kaum Cina immigran yang mengamal budaya tidak mulia dan rendah aklak seperti sebilangan besar kaum ini di Malaysia.

Dengan ini diharap kita di muliakan oleh Allah.

Orang China harus belajar dari kaum Melayu yang mempunyai nilai baik yang universal.

Gesaan saya, tinggal kan kaum China ini didalam keburukan budaya mereka supaya kita tidak di laknati Allah. Kaum ini kaum jahat yang tidak ada nilai mulia dan murni untuk contohi oleh semua bangsa di dunia, di timur dan di barat.

Apasal China kecil kepala di Kelantan?

Aku buat perangai China Selangor di Kota Bharu semalam.

Bila ada tuan kedai China berhenti di depan kedai dia dan menyekat laluan, aku hon kereta aku macam hon keretapi. Bila dia buat tak endah aku turun dan pergi kepada dia melaung bising supaya dia bergerak dan aku boleh lalu.

Itu aku nak test China Kota Bharu. Dia cepat cepat bergerak.

China ni macam kita juga bila ramai berlagak nak mampus. Tapi lagak Melayu tak melampau batas lah. Tengok keadaan lah. Cuma aku amat respek Melayu Kelantan, mereka berani macam Tarzan.

Banyak kawasan baru di Kota Bharu adalah kawasan kedai orang Melayu. Bila China buka kedai, orang Melayu buka 3 kedai sama dekat dengan dia. Bila China jual dengan harga lima ringgit kedai Melayu jual barang sama dengan harga RM4.75.

Kedai China di Pasir Puteh terpaksa letak nama Melayu, sebuah dari kedai emas di situ di namakan dengan kedai Emas Mek Yang. Yang ini bermaksud Yang Yee Lin, dan Melayu membuka tiga kedai emas dekat dengan kedai dia.

Bila harga emas kedai Mek Yang mahal, kedai Melayu ketiga tiga nya turunkan harga upah buat barang kemas, maka harga di kedai emas Melayu lebih murah. Last last aku nampak China lah sahaja yang menjadi pembeli di kedai Emas Mek Yang.

Di Pasir Puteh 90% kedai di punyai oleh Melayu, manakala di Bandar Baru Bukit Tinggi Kelang 90 % di punyai oleh China.

Bila Melayu Kelantan boleh lakukan ini mengapa Melayu Kelang atau Jawa Jawa tu tak boleh?.

Aku rasa itu sebabnya kerajaan Kelantan kurang beri pekerjaan kepada rakyat mereka, kerana mereka digalakan berniaga. Berniaga adalah 99.9% rezeki. Dan semua kawasan dilihat membangun dengan kedai kedai orang orang Melayu.

Orang orang China nampaknya terpaksa melabur didalam perlaburan yang lebih besar seperti gedung gedung yang besar Tesco dan Giant. Yang kecil kecil jangan harap lah China boleh lawan dengan Melayu Kelantan.

Aku ingin nasihatkan kerajaan Kelantan berhati berhati dengan pelaburan China ini kerana mereka dengan hasrat hati yang busuk cuba menjatuhkan peniaga peniaga kecil kecilan Melayu. Dan aku ingin kompani Melayu yang besar besar melabur di Kelantan untuk mengekang niat jahat pelabur China yang cuba melemahkan kaum Melayu di mana mana sahaja di Malaysia dan mendapat pulangan yang baik.

 

Sedar kan Melayu. Keturunan Melayu akan kekal memerintah negara mereka. Walaupun di Siam.

Patani dan Selatan Thailand, termasuk Songkla, Narathiwat, dan lain kawasan di Selantan Thailand adalah sebuah negara kesultanan Melayu yang telah jatuh ketangan Siam selepas dikalahkan perang sekitar 1700 dahulu kala. Pada 1905 British menanda tangani perjanjian memberi kuasa kepada Siam kesemua tanah kesultanan Melayu yang amat terkenal di masa itu iaitu Wilayah Patani.

Apabila Siam mengambil alih, pemeritahan meletakan kuasa tentera mengawal selia pemerintahan di kawasan itu disamping melantik Sultan Melayu di semua wilayah.

Perubahan ketara apabila Siam mengarah bahasa Siam menjadi pengantar semua sekolah di kawasan tersebut, manakala bahasa Melayu di larang dari di gunakan. Perkara ini terbalik di Malaysia. Cina dan India boleh menuntut didalam bahasa mereka, tetapi bahasa kebangsaan harus di gunakan.

Terdapat beberapa kumpulan pemisah di Patani sekarang ini, termasuk PULO. Dan mereka mendapat khidmat dari Tun Dr Mahathir bagi meredakan serta mencari jalan damai antara kaum di Selatan Siam.

Walaupun proses damai masih di laku kan, pembunuhan masih berlaku.

Siapa bunuh siapa?.

Melayu bunuh Melayu yang berkerja sebagai tali barut Siam sebagai agen untuk mencari maklumat tentang puak pemisah. Gaji agen Melayu di bayar sebanyak RM1,000 sebulan. Mereka ini di tembak setiap hari di Patani, Songkla, Narathiwat. Jika mati di bunuh Siam membayar sagu hati sebanyak Bat500,000 atau RM50,000 kepada pewaris. Bila pewaris menerima, mereka juga akan di tembak oleh Melayu. Walaupun Melayu.

Jangan ambil jalan mudah akan perkara ini tidak akan berlaku di Malaysia!

Melayu bunuh Siam, beragama Buddha, yang berada didalam kampung kampung mereka kerana menjadi agen kerajaan Siam. Dan ramai sudah meninggalkan kampung ke utara dengan menjual harta pada harga murah.

Jangan ambil jalan mudah akan perkara ini tidak akan berlaku di Malaysia!

Melayu membunuh askar Siam, yang di tuduh memjalankan aktiviti mengoda anak anak kampung supaya berkhawin campur secara paksa, menjual ahli keluarga sebagai pelacur dan lain lain aktiviti bukan Islam.

Jangan ambil jalan mudah akan perkara ini tidak akan berlaku di Malaysia!

Askar Siam membunuh Melayu yang di syaki sebagai pemisah.

Jangan ambil jalan mudah akan perkara ini tidak akan berlaku di Malaysia!

Sekarang ini, kawasan Melayu adalah kawasan Melayu, kawasan Siam telah berpindah ke utara dan semakin mengecil di Selatan Thailand. Tiap hari ramai orang Siam serta askar mereka di bunuh oleh orang orang Melayu.

Jangan ambil jalan mudah akan perkara ini tidak akan berlaku di Malaysia!

Di Malaysia Cina besar kepala, suka mengecilkan agama Islam dan memperbodohkan orang orang Melayu dengan berbagai bagai tomahan karut marut serta berusaha memonopolikan ekonomi.

Jangan ambil jalan mudah akan perkara ini tidak akan berlaku di Malaysia!

Jadi, jangan ingat kita ini sudah moden dan dengan itu berhak menjatuhkan air muka Melayu dengan tuduhan jahat serta tidak berpaksi kepada kebenaran. Dan suka menjatuhkan maruah orang Islam dengan mempermainkan agama Islam seperti bergurau senda dengan membaca ayat suci tanpa mengerti apa kah dia tujuan.

Apa sebenarnya Cina mahu lagi?

Ini kah Cina mahu? Cuba cakap?

Jangan memperbodoh kan Melayu kerana Melayu tidak bodoh.

Saya hanya ingin memberitahu sahaja, supaya kita berfikir waras. Tetapi sebenarnya mereka pun telah lama berfikiran waras!!. Tetapi Melayu tetap bunuh Siam. Mengapa ya?

PS: Selatan Siam, Keluasan 1, 940.4 km2, penduduk 700,000 orang, 85% Islam.

Melayu professional di bandar tolak BN kerana polisi BN tidak menolong mereka

Ramai Melayu urban terdiri dari golongan professional.

Iaitu mereka yang berkerja sendiri dalam bidang masing masing.

Seratus peratus mereka ini adalah golongan yang di beri kemudahan pelajaran dari dasar kerajaan kepada orang orang Melayu seperti kemudahan pinjaman pelajaran seperti biasiswa.

90% daripada mereka berkelulusan dari luar negara, dan di terima sebagai proefssional luar negara dan berdaftarkan oleh badan professional dalam negara.

Mereka ini mencebur diri dalam semua bidang termasuk kedoktoran, pakar dan juru juru didalam semua bahagian penting.

Malang nya, kepandaian dan pengiktirafan professional mereka itu tidak di terima oleh semua syarikat GLC dan badan badan Kerajaan melainkan dengan berdaftar dengan syarikat syarikat tersebut. Pendaftaran dengan syarikat kerajaan pula dilihat sebagai satu kerja susah dan di bayangi dengan kegiatan rasuah yang melampau. Sebagai contoh, Melayu bertaraf elite di benarkan berdaftar, dan mereka dari kampung kampung dibiarkan tanpa berdaftar.

Pendaftaran ini dilihat oleh para pengundi Melayu sebagai tempat rasuah yang amat memalukan. Contoh, untuk di beri kerja, 10 hingga 30% hasil dari kerja itu harus di beri kepada mereka yang berada di dalam syarikat syarikat tersebut. Ini termasuk di bank bank, dan lain lain syarikat GLC. Semua orang tahu perkara ini termasuk professional Cina dan India.

Ramai pengundi muda yang ingin memulakan kehidupan sebagai professional bertauliah menghadapai perkara yang serius ini dan mula membenci BN kerana bagi mereka sistem ini di mulakan oleh kerajaan BN dan harus menghadapi perbuatan rasuah yang serius.

Pendapat aku senang saja. Tak payah berdaftar lah sekiranya mereka ini sudah di terima sebagai professsional oleh badan badan professional dalam dan luar negara. Buat undang undang menerima mereka tanpa perlu berdaftar. Maka dengan itu mengurangkan bentuk rasuah di badan badan atau syarikat syarikat GLC ini. Jikalau di luar negaraprofessional berdaftar dengan badan professional diterima tanpa berdaftar dengan syarikat syarikat dengan jelas mengapa perlu di adakan di Malaysia.

Polisi ini bermula dari sikap kerajaan yang ingin tolong syarikat Bumiputera sekitar tahun 1970 an dengan mendaftarkan mereka tetapi sejak sekian lama ianya telah menjadi barah dalam sistem yang tidak memberi faedah kepada Melayu kerana kegiatan rasuah itu di benci oleh orang orang Melayu beragama Islam. Semua benci rasuah, Cina atau Melayu.

Benci mereka ini meluat luat sehingga sanggup untuk menjadi balaci DAP kerana ramai professional dari ahli MCA dan UMNO mendapat habuan yang besar dari sistem berat sebelah ini.

Cina DAP benci kerajaan kerana MCA dapat habuan dari sistem ini. Melayu benci UMNO kerana Melayu UMNO juga mendapat faedah dari sistem berat sebelah ini. Walaupun mereka semua berdepan dengan rasuah yang kronik. Dan di cap sebagai pengamal rasuah.

Sesiapa yang ingin menjadi professional di dalam negera ini kena ikut sistem ini. Tak ikut hidup miskin, dan akan tidak berjaya dan tidak dapat mengembangkan kerja kerja proefssional mereka serta mengambil pekerja baru dari kalangan orang orang lepasan Universiti tempatan atau luar negara.

Walaupun bilangan mereka tidak ramai tetapi merekalah yang menjadi ketua ketua atau dalang yang membawa kaum muda menentang BN dan UMNO.

UBAH lah. Jikalau mahu berubah. Jikalau tidak Melayu bandar akan terus lupakan UMNO.

Kenapa Mike Taisyon Join PAS

ku_yahTan Sri Muhamad Taib Muhamad, memang terkenal di Selangor dan Malaysia. Mantan MB Selangor.

Dia meninggalkan UMNO dan bersama PAS minggu ini, setelah mendiamkan diri beberapa waktu yang lalu setelah berhenti dari menjadi MB Selangor.

Dari pandangan saya orang biasa menumpang hidup mencari makan di Selangor, tiada apa apa benda baru yang telah di lakukan oleh beliau yang saya boleh tulis untuk memberi gambaran perubahan kepada saya dan lain lain penduduk Selangor seperti saya.

Apa yang pasti ialah saya dapat menjadi warga Selangor tanpa bantahan dari penduduk jati Selangor.

mtaib2_343109293

Nada dan lagu yang di dendangkan oleh Mat Taib semasa mempelawa rakan rakan UMNO keluar bersama beliau mengundi calun PAS ialah agama Islam, roh Islam, dan kepimpinan Islam, yang di yakini oleh beliau ada lah paksi utama parti PAS.

Dan dengan begitu, pada pandangan beliau walaupun UMNO di diri kan dengan roh Islam, ianya masih belum sampai kepada roh Islam yang beliau yakini.

Sebagai MB Selangor, keterampilan beliau sebagai pejuang roh Islam berhasil di lihat bila beliau mengawini puteri Sultan Selangor, secara diam diam. Juga beliau telah betul betul memperkasakan bahasa Melayu, iaitu bahasa orang orang Melayu yang di kenali sebagai umat Islam, selepas mengakui bahawa beliau tidak faham bahasa bahasa lain selain bahasa Melayu, setelah sejumlah besar wang Malaysia di temui oleh polis Australia ada dalam simpanan beliau.

Sekiranya ini perkara perkara roh Islam yang di temui di dalam parti PAS dan tidak ada dalam UMNO, maka beliau tidak perlu masuk PAS, beliau juga boleh menemui roh Islam sebegitu di dalam parti parti lain seperti PKR dan DAP.

Jikalau roh Islam yang ingin di temui beliau adalah untuk menyuruk kerendahan akhlak atau moral seseorang pemimpin, saya amat pasti dan jelas beliau akan menemui nya dalam kepimpinan parti PAS. Parti UMNO dan orang orang Melayu Islam tidak akan menyuruk keburukan dan rendah moral para pemimpin mereka. Mereka akan di nyah laku supaya bertaubat dari membuat dosa dosa kepada rakyat.

2

Gambar Hiasan – Untuk pengundi laluan 5

Adakah itu yang ingin di temui oleh Mat Taib setelah menjadi ahli PAS?. Sama sama kita lihat perkembangan nya nanti.

Terpulang lah kepada rakyat Hulu Selangor memikirkan roh Islam yang mana lebih mutlak bagi kehidupan kita.

Bersambung.

Pandai betul politik Nik Aziz, pura pura jatuh dan di dukung oleh pembantu

Politik dari negara India.

Untuk menaikan sokongan, pura pura lemah dan jatuh perlu di dukung oleh pembantu. Kita tahu dia sakit, tetapi jangan kena tipu orang sakit tidak akan naik kereta pergi Johor dari Kelantan. Sedikit sebanyak orang kesian pada dia bila dia tunjuk bagaimana semangat dia mahu naikan Islam mengikut selera dia dengan berlakun lemah dan rebah. Gambar itu akan digunakan oleh geng mereka sebagai bahan propaganda mereka untuk mendapat undi kesian. Propaganda India.

“Saya akan pertahankan Islam walaupun berkerusi roda”.

Walau pun sudah tua kerana Islam, sanggup jatuh dan di dukung pembantu untuk memberi sedikit sebanyak sokongan kepada Lim Kit Siang di Johor. Itu propaganda politik kesian.

Awak semua tidak payah kena tipu dari lakunan ini, itu adalah muslihat politik kesian untuk diri nya dan untuk pakatan. Saya tidak ingin masuk kan gambar dia ke blog ini menunjukan dia jatuh. Sebenarnya itu satu lakunan semata mata. Seperti bersembahyang di bawah pokok dan menanggis sebiji air mata.

Islam apa bila bersekongkong dengan Lim Kit Siang yang suka pakai jam mahal rolex? Orang kafir bertakbir? Orang yang jatuh kan orang lain dalam parti sendiri untuk naikan anaknya supaya beliau dapat membina terowong oleh kroni Cina mereka. Orang yang tidak berubah dari semenjak perdana menteri pertama lagi tetapi ingin ubah orang lain?

Jangan tertipu dengan lakunan Nik Aziz. Saya sudah lama kenal para perlakun agama zaman ini seperti dia. Lihat video tu dan saya lebih percaya kepada yang benar. Nik Aziz?, bohong semata mata.

Tentang Isteri, Bini, Berbini dan Bini Bini, dan tino.

Jangan salah faham, ini hanya boleh di guna pakai untuk orang orang PAS sahaja.

Kerana, urusan isteri kepada orang PAS adalah urusan “second thing in my mind” yang penting PAS adalah sebuah jentera, sebuah toll plaza, untuk memunggut duit derma, untuk kegiatan kegiatan parti.

Apa yang isteri tidak tahu, kegiatan parti mereka itu termasuk parti berbini, parti bini bini, parti bertino tino. Isteri di climatekan dengan aku janji “mu lawan mu talak satu” sindrom, maka urusan “second thing in my mind” jadi urusan utama apabila wang derma penuh kocek.

Berbini itu bagi orang PAS, sedap dan lazat. Omm!, seperti iklan KFC, sedap dan lazat!!. Kita nampak dengan jelas dari video video perlakuan berbini atau bertino orang PAS. Bagaimana suara “his, his, his, omh” terkeluar mulut dan gerak nafas semasa berbini. You know, semacam kambing janapari. Dan semakin kuat bila bini bini mengerang. Seperti liur terkeluar bila lihat nasi ayam semasa lapar.

Bagi PAS berbini benda okay. Berzina pun okay. Kedua dua nya sama.

Bagi yang berusia berpangkat datuk, ulang tayang video kegiatan Parti itu boleh memberi kesan kepada cucu dan anak anak serta isteri masing masing.

Aku harap, kegiatan derma dalam PAS di hentikan. Dengan kurang duit derma kegiatan parti seperti berbini bini akan kurang dan menyelamatkan isteri isteri para orang orang Islam. Katakan Islam menyanjung tinggi kaum Wanita?.

Husam bagaikan perniaga kedai runcit Salor datang ke Putra Jaya hendak jaga Pavillion Shopping Complex

Dalam kedua dua tempat, banyak yang berbeza.

Kedai runcit Salor memerlukan bekalan ikan, timun dan lain lain barang makanan untuk di jual setiap hari. Akaun nya sama tetapi di dalam bentuk yang lebih kecil.

Shopping Complex seperti Pavillion memerlukan kepakaran dalam akaun dan lain lain yang amat berbeza.

Jikalau di Salor pun di ibaratkan Husam amat bersusah payah mentadbirkan sebuah kedai runcit, bagaimana dia ingin mentadbirkan sebuah pasaraya yang besar?.

Begitu lah ibarat nya Husam ke Putra Jaya dan sudah mula mengajar ilmu bagaimana menjaga sebuah kedai runcit di sebuah pasaraya besar semasa berceramah di masjid Putra Jaya.

Benda remet temeh seperti parking lot dan sebagainya adalah seperti paip bocor bekasan ikan basah di kedai runcit dan tidak perlu pakar politik untuk mentadbir nya. Biarlah para penyelidik yang berkemampuan tanpa di campur dengan bahan politik untuk mempekemaskan.

Yang jelas bagaimana sebuah tamaddun yang di pelopori oleh orang orang Melayu di dalam persekitaran yang modern dapat di kawal selia bagi menghadapi cabaran kekuatan tarikan magnet atau “gravity pull” ke bandar bandar baru di Asia Tenggara atau di dunia dimana semakin hari menerima tekanan penghijrahan rakyat dan tenaga kerja ke bandar yang berdaya maju dan Putra Jaya semesti nya, dengan kepakaran ahli politik yang dipilih, menjadi semakin maju sebagai pusat peradapan dan bandar tarikan, bukan sahaja kepada pakar pakar dunia, sesuai dengan kaedah live, work and play, tetapi juga kepada penghuni dan juga pelawat.

Bagaimana, boleh kah?

Dengan pengalaman anda didalam wilayah Salor dan sekitarnya yang belum lagi bertaraf peradapan moden serta mungkin boleh di klasifikasikan sebagai penempatan penduduk yang berkecemuk; jalan jalan yang terlalu sempit serta perumahan jenis linear yang tidak berkesudahan, dan dengan itu penghijrahan besar besaran ke bandar bandar maju lain di Malaysia dan dunia, lari dari kawasan tersebut. Apa pakar anda hanya menjaga parking lot?.

Tidak payah bersusah payah tentang hal itu. Dan saya ingin bertanya apa sudah jadi dengan bandar baru yang telah di rancang anda di Kota Bharu? Maju kah dia?. Sekira semua perancangan itu tidak berdaya maju, hasil dari buat fikiran yang tidak kreatif, bagaimana dengan pengalaman anda itu ianya boleh memberi impak besar kearah kecapaian matlamat Putra Jaya seperti yang di sebut di atas?.

Baik lah, sekiranya anda bercita cita untuk membina kandang kamping janapari di Putra Jaya, dengan kepakaran anda, saya rasa anda akan di halau keluar oleh penduduk Putra Jaya. Tetapi selamat mencuba, dan ingat ingat video banyak di Putra Jaya jangan pula ternampak spender cap pagoda yang berbentuk sama di dalam video itu.

Ingat Islam larang orang berzina, walaupun PAS tidak begitu ambil berat tentang larangan larangan tersebut yang ada di dalam agama Islam.

Pemimpin PAS menunjukan cara betul sembahyang Isterikarah.

Didalam forum terbaru sebelum upacara sembahyang hajat semalam, salah seorang ketua besar pemimpin PAS telah menunjukan cara yang betul untuk menunaikan fardu sembahyang isterikarah.

Mengikut peraturan Isle yang di amalkan oleh PAS, sebelum sembahyang tersebut di lakukan, anda di kehendaki mengira wang, sama ada di dalam envelope atau di dalam dompet.

Juga anda di kehendaki berbaring buat seketika sebelum loceng berbunyi.

Apabila loceng berbunyi menandakan waktu sembahyang telah masuk, ianya hendak lah di tunaikan supaya anda membuka pintu bilek dan menyambut tetamu.

Dan lain lain perkara ada lah adat adat sampingan biasa dimana mengikut kata beliau, buat tidak apa, tidak buat pun tidak apa. Tidak mendatangkan apa apa pahala besar.

Kata nya rakaat pertama anda kena rukuk terus dan di kehendaki mengerakan punggung anda sekuat kuat nya. Rakaat kedua anda di kehendaki berbaring sambil melihat keatas.

Niat sembahyang itu adalah “sahaja aku sembahyang fardu isterikarah dua rakaat, dan di campurkan fardu yang lepas lepas, sekiranya ada tenaga, di atas dan di bawah, kerana DAPPAS, tunai”.

Kerja kerja rukun sembahyang yang di ajar, seperti takbir, berdiri, rukuk, dan sujud, hanya perlu di lakukan jikalau perlu. Tetapi rukuk dan sujud adalah mesti pada rakaat pertama, dengan tambahan pahala jikalau punggung di goyang kuat kuat sehingga ada suara kuat ” ah, ah, ah, oohhh, hmmm, ahh” berbunyi di birai tabir. Manakala rakaat kedua adalah free style mengikut kemampuan masing masing, sama ada tahan berbaring serta di galakan mengunakan lengan seandainya. Ingin di ingatkan kata beliau untuk mendapat pahala berlipat kali ganda lagi kuat suara suara diatas berbunyi lagi banyak pahala ganjaran sembahayang tersebut.

Selepas selesai dua rakaat, anda di kehendaki duduk, relax bro. Sama ada baring atau meniarap. Selepas itu anda wajib membayar zakat tunai terus di ambil dari sampul surat atau dompet anda dimana wang anda telah di kira. Zakat itu mengikut apa yang anda mampu.

Cara sembahyang isterikarah ini sesuai kepada semua ahli ahli PAS dan PKR sahaja. Orang UMNO dan lain lain parti tidak wajib mengikut cara sembahyang isterikarah tersebut. Malahan mengikut beliau amat haram sekali sekira mereka mengikuti nya.

Selamat mencuba. Jangan marah.

Pot Nik!!! Bukan Fatwa tetapi Belebongwa!!! Idi Amin pun tak berani hendak buat Fatwa.

20130410-230122.jpg

KUALA LUMPUR 10 April – Kenyataan kontroversi Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kebelakangan ini disifatkan telah terpesong daripada ajaran Islam sebenar.

Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan, Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Abd. Shukor Husin berkata, apa yang dikeluarkan oleh Nik Abdul Aziz itu tiada dalam ajaran Islam.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan orang ramai terutamanya umat Islam supaya tidak berpegang kepada pandangan yang dikeluarkan Menteri Besar Kelantan itu.

“Jangan percaya kepada pandangan beliau kerana hanya Allah SWT sahaja yang berhak menentukan amalan serta apa yang ada di dalam hati hamba-hambaNya.

“Pandangan-pandangan seperti ini hanya akan memecahkan perpaduan dan mendatangkan permusuhan dalam kalangan umat Islam,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Abd. Shukor berkata, Islam tidak pernah mengajar umatnya untuk menilai pahala solat, amal ibadat serta kebaikan seseorang.

Menurutnya, hanya Allah SWT sahaja yang berhak menilai amalan kebaikan yang dilakukan umat Islam di muka bumi ini.

“Tidak perlu kita melakukan muzakarah dan mengkajinya kerana Majlis Fatwa Kebangsaan telah lama mengeluarkan kenyataan bahawa tiada sesiapa boleh menilai amalan, ibadat dan menuduh seseorang itu kafir, melainkan Allah SWT,” katanya.

Semalam, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa Majlis Fatwa Kebangsaan bermuzakarah dan mengkaji kenyataan kontroversi Nik Abdul Aziz kebelakangan ini seperti mendakwa solat orang UMNO tidak mendapat pahala dan pembinaan masjid oleh kerajaan hanyalah untuk tujuan mendapat kontrak.

Tambah Abd. Shukor, sebuah parti politik juga tidak mempunyai hak untuk menentukan seseorang itu masuk syurga atau tidak.

Katanya, tidak kira daripada parti politik mana, tugas menentukan pahala seseorang untuk memasuki syurga adalah hak mutlak Allah SWT.

“Kita manusia di muka bumi ini sama sahaja, tiada siapa yang maksum. Nabi Muhammad SAW sendiri tidak berani mengatakan seseorang itu masuk syurga atau tidak,” ujarnya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130411/dn_06/Kenyataan-Nik-Aziz-terpesong#ixzz2Q7H42X3Z
© Utusan Melayu (M) Bhd.

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

20130410-103609.jpg

Nama Nama panjang :

Muammar Gaddafi the Guide of the First September Great Revolution of the Socialist People’ Libyan Jamahiriya , Presiden Libya.

Atau Muammar Gaddafi the Brotherly Leader and Guide of the Revolution, Presiden Libya.

Atau, Muammar Gaddafi King of Kings of Afrika, Presiden Libya.

Tuan Guru Dato’ Bentara Setia Haji Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat Al-Mursyidul Am Pas, Menteri Besar,  Kelantan Darul Naim, Al Serambi Mekkah al Mukararamah.

Nama Nama pendek tetapi terkenal seantaro dunia:

Hitler.

Al Jubori.

Al Capone.

Mahatma G.

 

 

 

 

Siapa Mahu Tidur atau Mahu Menangis – Undi lah Nik Aziz.

tiduri

nik aziz menangis 1

Huk huk huk, bakpo lah semua orang lain tak der kerja. Puak kita ada kerja pulak. Huk huk huk.

Kalau Nabi masih hidup, Nik Aziz yang lawan Dia dulu tidak hendak berhenti jadi MB.

Belebongwa Kelima:

“Jikalau Nabi masih hidup puak UMNO pun lawan dia.”

Apa yang tersirat ialah, jikalau Nabi masih hidup, Nik Aziz akan lawan dia dulu kerana tidak mahu berhenti dari menjadi calun DUN dan MB.

579563_606077452742609_1454106885_n

Selamat Tinggal, Nik Aziz. Bye bye Bro, sleep well. (He he he, Ji, apa yang bergerak gerak tu Ji?. Tikus ke?)

Tidur ni sedap. Kalau banyak duit. Ya lah sunat tidur jap, tetapi, kalau tidur sepanjang masa, sunat korak mu. Kita, derbar bas, pengayuh teksi, tidur jugak. Tapi cepat bangkit, buat kerja. Nak cari duit. Dia tak apa lah, duit masyok selalu. Boleh tidurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Orang semacam ini mesti lawan nya jikalau suruh berhenti dari jadi calun untuk jadi MB, walaupun di suruh oleh Nabi, jikalau Dia masih hidup. Ya tak. Sedap tidurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Kita kena tunjuk kepada rakyat gambar dia ni tidur sokmo. Patutlah semua kerja tidak menjadi. Buat jalan raya; tinggal raya saja, buat jambatan, tinggal tugu pecah tanah, jambatan entah kemana, buat stadium, stadium tak tahu di mana, buat bandar baru, bandar entah kemana, buat Lembah Sireh, tinggal sireh saja, buat apa apa, kosong saja.

Tidurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Sikit masa lagi, dia akan letak gambar dia sedang nangis. Suruh orang kesian. Atau sedang duduk berdoa.

23 tahun duduk berdoa, last last rakyat terdiri dari gadis sunti jadi pelacur. Doa dia tidak di makburkan ALLAH,  kerana suka tidurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Jadi bila dia ni seorang ulama? Saya mushkil dengan perosalan ini. Kalau doa pun tuhan tak terima? He he he, kesian nya.

Alahai, sumpah laknat Annuar Ibrahim, jumaat nanti. Itu yang Nik Aziz kata dia cerdik?

Ha ha ha ha.

Tengok aku sudah tergelak.

Orang lain buat, dia hendak buat juga. Orang lain dah buat lama, dia baru nak buat. Dekat dekat dengan pilihan raya.

Tuhan tu amat Pengasih. Sumpah ler, tidak apa. Tidak lah Dia beri balasan “on the spot”. Lepas menang pilihan raya, mungkin sebulan dua lepas itu tidak tahu lah pulak. Kan?. Semasa itu, kita yang pilih dia, kerana percaya sumpah laknat beliau, pun kena libas. Mana lah kita tahu.

Aku tak main lah dengan sumpah laknat dekat pilihan raya nih. Mana ianya boleh di percayai. Sumpah semacam ini semacam dengan sumpah atau taubat dengan tuhan semasa matahari sudah naik dari sebelah barat. Sudah hendak kiamat, baru nak taubat dengan sumpah. Mana bolih guna pakai lagi. Tuhan pun tak terima jenis taubat atau sumpah semasa semacam seperti yang hendak di buat.

Macam mana nih?. Sekarang hendak tipu tuhan pulak ker?. Lantak.

Minta minta sumpah laknat dia tu nanti sama dengan sumpah laknat yang telah di buat oleh Bala PI hebat tu. Dua hari lepas sumpah laknat, terus kena, kan baru kita tahu diterima “on the spot atau tak”.

Main ler Annuar, sumpah sumpah nih. Jangan cuba tipu. Dan ikut lah nasihat yang betul. Daim pun kata hang asyik dok dengar advice dari orang salah. Pakai otak sendiri tak boleh, sebab hanya lulus pengajian Melayu. Ikut suka hati lah, ikut lah sapa sapa pun, termasuk Nik Aziz.

Tidak apa. Kita hendak tengok keputusan sumpah tu semacam yang di terima oleh Bala PI tu atau pun tidak. Jikalau ya, aduhai, selamat lah dunia di Malaysia nih. Dah pening dah dengan kerenah pusing pusing nih.

Cepat lah cuba buat dengan segera.Kita menunggu keputusan yang itu satu. He he he.

Pengarah Liziz Standaco Sdn Bhd mendapat RM400 juta hutang dengan kerajaan Kelantan RM399 juta tidak boleh bayar.

Bila kita ini terdiri dari kumpulan yang kurang berakal, orang panggil kumpulan itu sebagai kumpulan bodoh.

Tetapi, apabila kita berkata kepada mereka itu sebagai orang orang bodoh, mereka akan naik angin marah marah kepada orang yang mengatakan mereka itu bodoh.

Tetapi itu lah hakikat dunia Islam Pas dan para pemimpin mereka. Dan sudah tentu mereka marah marah bila kita berkata mereka itu golongan bodoh.

Untuk tidak menaikan kemarahan golongan ini, saya ingin merujuk kepada kebodohan mereka itu sebagai golongan yang kurang pengalaman.

Apa sebab kurang pengalaman?.

Orang bercerita tentang membangun Lembah Sireh, dia bercerita membangunkan Lembah Bulan. Bila syarikat yang di lantik tidak menunaikan janji, mereka salahkan UMNO.

Tiada pengalaman.

Bila syarikat yang di lantik bayar pengarah mereka RM400 juta dan janji atau hutang rakyat Kelantan sebanyak RM399 juta yang perlu di bayar, syarikat tidak bayar, golongan lemah fikiran ini tersenyum tanpa apa tindakan diambil keatas Liziz Standaco Sdn Bhd.

Pengarah dapat bayaran RM400 juta, hutang rakyat, iaitu bayaran kepada semua penduduk Kota Bharu dan Kelantan khas nya tidak di bayar, apa jenis perkiraan orang yang buat kerja semacam ini?.

Golongan apa kah jenis yang membuat kerja seperti ini? Mesti lah golongan yang lemah fikiran. Lebih tepat, bodoh. Atau, bengong.

Tentu golongan ini adalah golongan yang tidak ada pengalaman. Atau seperti orang ramai berkata, golongan lemah fikiran, golongan orang bodoh bodoh. Orang tidak ada otak.

Pada saya, saya berpendapat mereka ini golongan tidak mempunyai pengalaman. Tak reti buat. Bukan bodoh, kerana, RM400 juta yang di bayar kepada pengarah itu terlalu banyak. Tentu boleh kongsi. Kongsi raya. Tetapi kita ini golongan cerdik pun tidak tahu samada duit itu di kongsi raya. Mereka lebih cerdik dari kita nampaknya.

Nah, itu dia orang yang mengata ngata UMNO kafir. Mereka buat kerja bodoh bodoh tetapi untuk mengelabukan mata rakyat, sebenarnya mereka ini pandai dalam buat buat bodoh.

Janji sebuah masjid, tiada, sebuah stadium terbuka, tiada, sebuah jambatan, tiada. Apa yang ada ialah duit bayaran kepada pengarah sampai RM400 juta. Sedangkan, kata mereka syarikat didalam kerugian.

Akhir sekali, siapa kah yang bodoh?.

Mereka buat buat bodoh. Tetapi dapat beratus juta. Kita buat buat cerdik, undi pemimpin Pas, tetapi kita habuk pun tarak!.

Jadi sebenarnya kita bodoh undi Pas dan biarkan mereka membenarkan kroni mereka telan harta rakyat. Dan kemungkinan besar mereka juga telan harta kita.

Sudah. Lemparkan mereka ke Kembah Sireh dan humbankan mereka ke dalam Sungai Kelantan bersama dengan jubah jubah mereka.

Tukar orang yang memperbodohkan kita. Kita balik ke asal sifat kita yang baik baik dan tolak Islam penipu jenis Pas.

The Star Jumaat 8 Feb 2013.

Rakyat rajin, kemudahan sampingan dari kerajaan Pas kurang, tempat makan pun daif!

Apa dia kemudahan sampingan?

Ia nya ada lah kemudahan yang boleh mengerakan kepada keinginan penduduk atau pengusaha memajukan sesuatu kegiatan ekonomi.

Melayu di bandar bandar yang berada dalam kerajaan B N memperolehi limpahan hasil dari kegiatan kebersihan bandaran, serta kegiatan memperelokan persikitaran, termasuk pemasangan lampu lampu, perluasan jalan raya, kebersihan kawasan kegiatan ekonomi, dan lain lain kegiatan supaya kegiatan ekonomi rakyat jelata dapat menumpang berteduh daripada kerja kerja kebaikan dari kegiatan atau gerak kerja hasil dari perancangan yang dilaksanakan oleh kerajaan BN.

Perancangan dari pemimpin di Kota Bharu dilihat tidak pernah ada atau jikalau ada ianya dilakukan secara tidak professional atau sambil lewa.

Kenapa demikian?. Ianya adalah kerana kerja pemimpin Kelantan ialah berceramah 24 jam sehari, 7 hari seminggu. Tiada kerja lain yang cuba memberi faedah dan menafaat kepada pengundi mereka.

Di Kota Bharu, kerajaan tidak berminat bagi menjalankan aktiviti pembaikan bagi mengalakan kegiatan ekonomi setempat. Ini kerana kerja kerja sampingan seperti menjaga alam sekitar yang bersih tidak di lakukan secara berhemah.

Tempat pertemuan para pengusaha yang ada seperti kedai payung Pak Su adalah sebuah tempat yang tidak ada apa apa pertolongan dari pihak kerajaan sama ada dari segi menyelegarakan kawasan tempat itu ke tahap kebersihan yang baik.

Kesian. Mereka sebagai pemimpin hanya tahu meminta minyak, yaitu setelah mendapat royalti emas. Walau pun demikian, wang hasil dari royalti emas pun tidak digunakan sedikit pun untuk memberi penambah baikan kawasan sekitar yang terlalu amat daif, walaupun sudah 22 tahun memerintah, dan ini tidak memberi kesan yang baik kepada peningkatan kegiatan ekonomi penduduk tempatan.

Dengan kata lain, mereka tidak peduli langsung bagi menolong pengusaha tempatan memajukan diri mereka, dan semua ini adalah pengundi mereka. Atau lebih tepat, mereka tidak peduli nasib para pengundi yang mengundi mereka.

Gambar gambar di bawah adalah kesan positif dari perancangan kerajaan BN dimana kegiatan ekonomi mendapat faedah dari kerja kerja kerajaan dalam menjaga alam sekitar ke tahap diterima oleh penduduk antarabangsa.

20130202-221220.jpg

Makanan sama di Kelantan, tetapi di sini ianya lebih bersih. Jauh dari bahaya penyakit kronik.

20130202-221234.jpg

Kawasan kedai bersih di mana mana kawasan. Di Kota Bharu, persekitaran yang kotor dan kedai pun menjadi kotor.

20130202-221258.jpg

20130202-221311.jpg

Memilih kerajaan yang berhemah tinggi didalam memberi keselesaan kepada rakyat, bukan harus memilih parti agama sahaja. Apa tah lagi jikalau parti agama itu telah menjadi agama yang terpesong jauh dari asal agama itu sendiri kerana kesan dari agenda politikal animal yang buas.

PS: Mereka berkata negeri Kelantan tidak ada wang. Sebenarnya wang itu dimana mana sahaja. Corak pemerintahan atau corak mengendalikan pemerintahan mereka itu lah penyebab kepada Kelantan tidak mempunyai dana wang keperluan. Jikalau berniaga tetapi tidak tahu menjalankan aktiviti berniaga, maka untuk menutupkan kelemahan, selalu nya orang akan berkata mereka tidak ada modal. Sedangkan modal datang dari hasil positif diri sendiri. Mereka ini pemimpin pasif dan tidak beroreintasikan kepada keinginan memajukan diri mereka. Jenis manusia yang sudah tidak berjaya dalam hidup, dan mengunakan parti sebagai tempat mencari makan. Untuk menutup kelemahan mereka, mereka juga telah mengunakan agama Islam sebagai perlindung dari kelemahan diri mereka sendiri.

Tutup aurat atau tutup urat?

poknok

Ramai nya malaikat, dok sekeliling tempat.

Dia nih, dok seorang diri. Orang takut hendak duduk dekat dia. Nanti tidak pasal kena hantar ke neraka. Lagi pun orang sudah naik benci tengok muka dia.

Itu, benci kepada muka dia tu kerja atau projek Allah. Mana ada projek tuhan bab benci membenci nih. Projek Allah. Tidak ada siapa boleh buat projek tengok muka naik benci.

Projek Allah kata, jikalau muka orang benci maka kawan baik mereka ini juga muka jenis orang ramai benci. Projek Allah kata, muka orang di benci akan di hantar bersama dengan muka orang benci jugak. Karpal Singh sangat baik dengan dia. Baru baru ini Karpal Singah beri kek kepada dia. Orang lain tidak beri. Karpal Singh beri. Karpal Singh, dalam projek Allah suruh lihat muka orang benci berkawan dengan orang sama di benci orang lain. Projek Allah kata Karpal Singh masuk neraka. Jikalau Karpal Singh masuk neraka, kawan kawan baik dia pun akan masuk neraka.

Itu projek Allah. Pas tidak tahu projek Allah. Bukan tahu syurga dan neraka. Itu benda ada. Yang ada dengan nyata. Pas reti gapo.

Projek Allah kata, Pas mampus keras sekali ini. Mereka kata tutup aurat tuh, sebenarnya mereka tutup urat. Urat urat bawah dia. Bukan main banyak beranak pinak jenis makan daging dan darah rakyat di Kelantan semenjak dua puluh tahun nih.

Tutup aurat. Kepala hotak mu.

Mu dok tutup urat mu.

PS; Beri emas, nak minyak, beri minyak, hendak apa lagi. Cakap suka akhirat. Minyak tu akhirat lah. Kalau minyak tak berharga, hendak kah. Mari sini aku suap minyak dalam mulut mu. Basa hidup untuk dunia. Cakap tak ingat neraka dan dosa.

Memerintah negeri dengan air liur, demokrasi jenis baru abad ini.

Demokrasi terpimpin, demokrasi satu parti, demokrasi hanya kepada rakyat autokrasi bagi pemerintah, dan terbaru demokrasi air liur, DerMa. Yaitu satu bentuk demokrasi ayahpin, dan bukan demokrasi terpimpin atau demokrasi satu parti amalan Singapura.

Buddist monks

Mendapat rahmat duniawi dari peminat setia. 

Demokrasi air liur pun demokrasi jugak. Demokrasi “kamu beri aku ambil, aku beri, aku sahaja yang boleh ambil, mu hendak, mu cari sendirilah, demokrasi air liur atau DerMa”.

Tiada sebab rakyat menyaman kerajaan, jikalau tidak kerana janji tidak di tunai. Kerajaan Dap di Selangor di bawah Khalid Ibrahim, setiap hari di saman kerana memperkenalkan sistem demokrasi baru, demokrasi air liur.

buddist

Pergi beli Well fire okay. Dok, diam diam. 

Sebelum menjadi terkenal, demokrasi air liur telah lama di amalkan oleh kerajaan Kelantan. Ianya disambut baik oleh penduduk negeri itu kerana demokrasi air liur atau DerMa, menyumbang kekuatan spiritual individu selepas memberi sumbangan kepada mereka yang menjadi ketua mereka.

Masyarakat Melayu memang terkenal dalam mengunakan ajaran luar, seperti pengaruh agama Hindu dalam kehidupan mereka zaman dulu dulu. Pengaruh cara hidup seorang Sami Buddha yang menerima derma dalam kehidupan mereka menjadi asas penting pentadbiran kerajaan Kelantan bagi mengamal demokrasi air liur, DerMa.

prak21

Tak salah heh, dia sembahyang ingat kan Tokong, kita sembahyang ingatkan Allah. Jadi Tokong dan Allah itu ada persamaan lah?>> Berat, … Jadi Apa pelik dengan permintaan Kristian tentang terjemahan Tuhan. PAS kan “hantu”, perkataan terbalikan “tuhan”.  Dengan UMNO kafir pulak, sebab apa ya? Pengaruh ini lah yang menyebabkan penganut Islam Ayah Pin bersembahyang di Batu Caves. PAS yang mula kan dulu.

Amalan bercakap dan berjanji adalah assimilasi dari DerMa, dan di pakai oleh Kerajaan Selangor, tetapi malang nya, Selangor terletak jauh dari Siam, dan pengaruh Sami Buddha di sini kurang, maka ianya tidak menolong kerajaan itu dari tindakan saman dari penduduk kerana mungkir janji.

Sebaliknya, di Kelantan, segala mungkir janji dan janji palsu tidak mendapat reaksi sama disana, dimana tidak ada pun penduduk negeri itu menyaman kerajaan Kelantan kerana mungkir janji dengan hebahan air liur di merata rata tempat.

Ini adalah kerana penduduk sudah peka dengan proses demokrasi air liur atau DerMa di negeri itu dan begitu kuat nya pengaruh luaran didalam kerajaan Islam di sana terutama keunikan kehidupan Sami Buddha. Itulah mesra nya Islam ulamak Kelantan dengan pengaruh agama lain terutama dari sami Buddha yang ramai di Siam.

Kerajaan yang terpengaruh dengan amalan memberi makan kepada ketua agama di Kelantan, seperti amalan Sami Buddha, masih kekal di negeri itu, manakala proses asimilasi ke Selangor dan lain lain negeri di bawah pakatan masih lagi di peringkat awal.

Kunjungan hurmat Muslidul Pas ke rumah Muslidul Dap di Penang adalah usaha pertama yang diadakan oleh pemerintah demokrasi DerMa, berselindung di sebalik usaha melunak kan keadaan dalam isu perbalahan tentang kalimah Allah.

Usaha Muslidul Pas berjaya. Di lihat beliau di jamu selera oleh Muslidul Dap seperti mana, Sami Buddha, di beri makan oleh penderma mereka di waktu waktu pagi hari. Sesungguhnya usaha melebarkan demokrasi jenis baru itu telah pun berjaya di perkenalkan di Penang.

Tok Cha Style

Cara mendapat makanan itu ada persamaan hanya ianya dilakukan secara moden sikit, tanpa “bowl”.

PS: Mengenal pengamal demokrasi DerMa di Malaysia baca selanjutnya di sini. Agama PAS telah lama terpesung, dan bukan amalan para Nabi dan sahabat kerana Kelantan terpengaruh dengan agama Buddha dalam amalan Islam mereka. Kota Bharu terlalu dekat dengan Bandar Golok.

Gerakan terkejut cadangan RCI sebelum merdeka. Melayu sudah lama terkejut bila Cina melampau batas tidak bersyukur.

Bila Cina DAP, dahulu nya di jadikan rakyat Malaysia tanpa syarat, memohon RCI keatas penduduk Islam di Sabah yang telah di beri kerakyatan, Dr Mahathir telah bersuara meminta supaya perkara yang sama, yaitu diadakan RCI keatas sejuta rakyat tanpa izin Cina sebelum merdeka yang telah diterima tanpa syarat sebagai warga negara.

Aku rasa permintaan Mahathir itu fair, kerana memberi kerakyatan kepada makluk asing harus di siasat dan disemak. Mentalahan pula apabila penerimaan kaum ini sebagai rakyat Malaysia tanpa syarat membawa padah kepada umat Melayu pada masa ini maka seharusnya perkara ini disiasat dan diambil tindakan memperbaiki sistem pengambilan rakyat asing itu seperti meletakan beberapa syarat penting agar kerhamonian dan kedamaian diantara penduduk tempatan dengan mereka yang diberi kerakyatan, seperti mana yang di lakukan di Sabah dapat di pertahankan..

Kita mengesorkan supaya tindakan segera diambil untuk menubuhkan suruhan jaya diraja mengkaji dan menyiasat kesilapan lampau dalam isu mengambil lebih sejuta kaum Cina sebagai warga negara tanpa syarat dan segera mencari jalan menyelesaikan kemelut warga negara yang tidak bersyukur dimasa masa akan datang. Dengan tindakan itu diharap generasi akan datang tidak akan lagi menghadapi sitiuasi serupa dimana kesalahan sikap sebagai warga negara yang tidak berterima kasih kepada penduduk tempatan tidak lagi timbul yang boleh membawa kepada perbalahan kaum yang kronik.

English: Signature of Mahathir Mohamad. Españo...

English: Signature of Mahathir Mohamad. Español: Firma de Mahathir Mohamad. Bahasa Melayu: Tandatangan Mahathir Mohamad. Русский: Подписани Махатхир Мохамад. (Photo credit: Wikipedia)