The blokes who robbed a Chinese Gold shop are Malays from Kg Gabus, Pasir Mas

Chinese Gold Shops in Kelantan aren’t many, but on the other hand, Malay Gold shops are a lot, in fact there are sited in every corner of the streets.

These two robbers, one a local Malay bloke from Kg Gabus, Tok Uban, had intentionally chosen to rob Kedai Emas Wing On, instead of robbing many other Malay shops along the same street. I don’t know whether he was a kind of racist or not, you know by robbing a Chinese shop. People tend to equate that too.

It puzzled me, didn’t you feel the same?. Well, no one would certainly know what a robber had in mind. The main thing they, the robbers wanted, always, is to run away with other peoples’ property. That is the robber’s job.

In the above case the suspect was shot dead by the police. And because he was a Malay, and was robbing a Chinese shop, well there wasn’t anybody who could come up giving grievances to him. After all he was a robber. Who cares.

Me, I would say, al fathihah to him. He was very brave to rob a Chinese shop, and got a death penalty on the spot, and was very kind not to rob Malay shops found everywhere in all the corners of the streets in KB.

Robbing may not be a good job, in fact it’s a criminal act. But, you know, there are robbers in every street of KL, in the shopping malls, in China Town, stealing money from you by selling counterfeit; telephones, hand phones, hand phone covers, computers with illegal software, counterfeit cigarettes, medicines, selling underage girls, drugs, cheating into buying illegal gadgets or many more things smuggled into the country, and these works of robbing two needs policing as well. These “robbers” robbed you by billion of dollars every year, you know. They get away with billion of dollars on this job and own large chunk of land properties in every state.

They are not being shot dead, these illegal sellers. They should have faced the same consequences.

Malay or Chinese. Or any nationals.

perompak maut di kb

Hello:

Go and tell your God. Nik Aziz didn’t give you a permanent job. And you need to support your lifestyle by robbing a Chinese shop. If I were you, I would also tell Him that you had no choice but to rob a Chinese shop. If you have succeeded in robbing the shop, you would perhaps have some money to pay for your mother’s medicine, or buy food for your kids. Or perhaps buy you a motorcycle so that you could travel to find a suitable job. Or tell him, it’s your intention to tell people like us, it was okay if you need money to buy food for your family, because nobody cares about you. Not even God. Ask HIM for forgiveness, mercy and all that stuff to make you an acceptable subject of the God. I am sure he would forgive you. I don’t know, next time if you would live again, if that is you believe, don’t become a robber. Be a nice man, cheating by selling counterfeit instead. You won’t die again. I am very sure of that, here in this country. You would be a rich man, like many Chinese in the towns.

More:

PS: Malays have been discriminated by the Chinese for jobs, and the state government has no hope in giving a brilliant idea on how people could cope with discrimination and the opportunity for stable jobs. Well, robbing can be the last one that is available. Pity on you Malay!.

 

Maaf cakap, Nik Aziz adalah Zorro yang pecat Ustaz Nasaruddin MP di Bacok.

Orang Kelantan sudah tidak sabar tunggu 5 hb Mei ini. Terutama masyarakat Islam di Bacok Kelantan. Meluat luat melihat muka Zorro, yang pada sesuatu masa di kenal sebagai tok Guru, dan dalam sesuatu masa di kenal sebagai Robin Hood.

Zorro lah yang pecat Nasaruddin. Nasaruddin mencerita dan memberi amanat kepada umat Islam bahawa DAP akan mengunakan agama Christian sebagai agama rasmi di Malaysia semasa berceramah mengenai sambutan kemenangan DAP di Miri, Serawak.

Kerana sebab pendedahan fakta itu Zorro buang ustaz Nasha, kerana Zorro bukan beragama Islam, beliau tidak ada agama dan cenderung membenarkan DAP ubah Malaysia menjadi negara Kristian.

Semasa dia menyamar sebagai tok Guru dia berkata negara berpaduan dengan UMNO tidak akan wujud, kerana UMNO itu kafir.

DAP itu ISLAM kah sehingga apabila Nasharuudin pecah tembelang DAP untuk ubah Malaysia kepada negara Christian, Zorro bersusah payah dengan faktwa dan belebongwa main peranan memecat ustaz Nasha?.

Apabila tersebar di internet bahawa Zorro ubah peranan menjadi Robin Hood dengan mempunyai berpuluh keping atau bidang tanah, beliau berkata hanya pemegang amanah.

Ini cara pegang amanah semacam Robin Hood lah. Lepas simpan lama lama baru cakap pegang amanah. Robin Hood dan Zorro buat kerja seperti itu.

Sekarang saya hendak tanya, Nik Aziz ini orang ke gapo?. Islam tolak, Budda terima. Islam tolak, Christian terima. Orang biasa tolak, pondan dan gay serta umat kaum Loh terima. Orang baik baik tolak, penzina terima.

Jadi dia ni jenis apa, orang ke gapo dia nih?.

Cuba jawab.

20130501-201209.jpg

Para pengundi Bacok tak tahan tunggu 5 Mei untuk pangkah BN.

Mengaku Diri ulamak dan tok Guru sepatutnya tidak jahil ilmu akhirat dan dunia

Mengaku diri Tok Guru, sepatutnya tidak jahil. Tetapi nampak gaya Tok Guru jahil di dalam serba serbi bidang ilmu telah sebati dengan penduduk Kelantan selama 23 tahun.

Terbaru, jahil dalam beramanah memegang geran hartanah.

Memegang amanah keatas sebidang hartanah semesti nya di jelaskan dengan pendaftaran di pejabat tanah, pada tarikh pembelian lagi. Niat beramanah mesti di sertai dengan perbuatan beramanah dari hari dimana niat itu di lafaskan.

Jikalau niat dan perbuatan itu tidak selari maka amanah yang ingin di pertunjukan itu di kuatiri akan hilang seri dan pahala beramanah kerana jiwa orang yang beramanah mesti tidak jahil dalam segi perundangan.

Sikap jahil ilmu dunia berpolitik sempit bersekongkong dengan para musuh Islam adalah satu sikap jahil yang amat besar merugikan ilmuan kita.

Sikap jahil dari perbuatan mengkafirkan orang Islam lain yang tidak berfahaman PAS melibatkan kejahilan ilmu agama yang paling ketara abad ini dimana hampir kesemua umat Islam dunia termasuk warga rakyat Islam di negara Cina di sahkan kafir dan masuk neraka kerana tidak pangkah parti PAS.

Jikalau perkara beramanah itu di anggap kecil dan tidak di lihat atau di perhalusi dengan jelas, maka apa kah anda boleh berharap kepada mereka yang ingin di gelarkan sebagai tok Guru, sebagai orang boleh di terima pegangan amanah nya?

Beramanah mesti di halusi dari sekecil kecil perkara kepada sebesar besar ilmu. Jikalau ilmu yang kecil pun tidak tahu atau jahil, boleh kah kita menaruh harapan kepada perkara yang lebih besar dari mereka yang nampaknya jahil dalam semua ilmu dunia serta ilmu akhirat?.

Geng Nik Aziz terkentut sebelum PRU13. Fatwa – tak boleh guna, Fatwa Kebangsaan yg di sah kan okay. Belebongwa Nik Aziz kali ini polis tangkap: ambik engkau

Fatwa fatwa jikalau buat lagi, merusakkan akidah rakyat; tidak di benarkan. Tangkap masuk jail dan cakap lah fatwa dan belebongwa itu dalam lokap seorang diri. PDRM telah memberi amaran.

Tok Lebai dan tok guru separuh empok, ustaz budak kecil jaga mu semua, kamu di benar buat belebongwa dan fatwa itu dalam lokap depan cermin muka seorang diri.

Dengar cerita tuduhan fitnah kepada parti UMNO seperti menjadi pengedar video sex Mustapha Ali akan di saman sebelum pilihan raya. Parti PAS dan Mustapha Ali mesti bertanggung jawab dalam masa 24 jam.

Huh, baru betul jalan cerita. UMNO buat tak tau saja dahulu kala, sekarang ini semenjak parti ada spenda heboh, baru buat kerja betul saman. Itu harakah tu asyik cerita yang belum tentu sah, harap UMNO dan Najib saman mereka sampai berak cair.

Jikalau boleh UMNO saman Hadi juga kerana kata UMNO terlibat. Lagi pun dia tu ada buat belebongwa yang teruk. Aku ahli UMNO aku sokong 200%.

Orang orang kanan DAP yang bawa member rakyat Singapura tu juga tangkap sahaja, ini geng geng bukan rakyat Malaysia sibuk nak tolong Lim Kit Siang tu. Apa jadah nya nak jadi rakyat Malaysia pulak.

Ya kah Nik Aziz karang buku demi cinta tu? Aku runsing takut takut orang lain yang tulis

Love is litte

love ids little1

Cinta – small small –  Benci – a lot, a lot, – KAFIR U CELAKO.

Aku was was bila dapat tahu Nik Aziz tulis buku demi cinta.

Ya kah?. Hey was was betul. Mana reti dia tentang cinta. Beranak tahun 1931 bercakap tentang cinta alaf baru?

Celako?. Itu yang selalu keluar dari mulut dia, dan itu adalah 90% perasaan cinta dia kepada manusia dan pencipta.

Demi cinta dan berkata kerana Dia? Mu berkawan dengan syaitan pun tak apa? Cinta?.

Mu mencarut, itu luahan hati kepada yang Esa. Cinta. Ini cinta spenda nih.

Sesungguhnya cinta itu selari dengan perbuatan. Mu kata tak sokong Pas kafir, tuhan tidak cakap itu. Mu nak tipu rakyat supaya cinta kepada Pas?

Cinta seperti orang yang buka spenda. Mu cakap apa, itu lah cinta sejati kaum ulama kamu semua. Kamu terpesong jauh dah dan nak anggap diri sebagai Ghandi.

Lupa kan lah, lagi aku rasa bukan kamu yang tulis buku itu. Itu cedok cut and paste punya hal bertujuan untuk menang pilihan raya PRU 13. Dan bukan kamu yang tulis. Saja tanya ya kah yang tulis tu anda? Dari perkataan keluar dari mulut tiada satu benih cinta.

Bila masa mu cinta rakyat Kelantan?. Air mu bagi minum air kotor 23 tahun, tanah rakyat mu rampas diam diam, jalan raya minta derma, stadium cakap bina tetapi jangan lah harap siap, rumah rakyat satu biji pun tidak ada. Cakap tentang cinta? Jubor mu cinta, ini tentu karangan dari budak sekolah yang engkau ceduk kut.

Cinta kepada tuhan?, Tuhan pun mencarut!. Kerja Tuhan pun hang nak fire dia, dan hang hendak abik alih!. Apa cerita cinta yang cakap nih?.

Cinta spenda lah ni. Alahai Cinta!.

sembahbumi

A politician is the first to fall when he has no love. Not spenda Love.

PS: Ingat sikit, rakyat bawahan ni. Tiada siapa kesian. Semua benda kena tolong sendiri. Engkau ingat orang kesian pada engkau kah bila hang tidak berguna pada rakyat? Buat jalan minta sedekah kita. Duit sedekah entah kemana. Jahat lah jenis orang politik semacam ini. Bila masa komer semua ni baik? Cuba cerita kan sikit. Karang buku Cinta. Cinta kepala korak mu heh.

Pandai betul politik Nik Aziz, pura pura jatuh dan di dukung oleh pembantu

Politik dari negara India.

Untuk menaikan sokongan, pura pura lemah dan jatuh perlu di dukung oleh pembantu. Kita tahu dia sakit, tetapi jangan kena tipu orang sakit tidak akan naik kereta pergi Johor dari Kelantan. Sedikit sebanyak orang kesian pada dia bila dia tunjuk bagaimana semangat dia mahu naikan Islam mengikut selera dia dengan berlakun lemah dan rebah. Gambar itu akan digunakan oleh geng mereka sebagai bahan propaganda mereka untuk mendapat undi kesian. Propaganda India.

“Saya akan pertahankan Islam walaupun berkerusi roda”.

Walau pun sudah tua kerana Islam, sanggup jatuh dan di dukung pembantu untuk memberi sedikit sebanyak sokongan kepada Lim Kit Siang di Johor. Itu propaganda politik kesian.

Awak semua tidak payah kena tipu dari lakunan ini, itu adalah muslihat politik kesian untuk diri nya dan untuk pakatan. Saya tidak ingin masuk kan gambar dia ke blog ini menunjukan dia jatuh. Sebenarnya itu satu lakunan semata mata. Seperti bersembahyang di bawah pokok dan menanggis sebiji air mata.

Islam apa bila bersekongkong dengan Lim Kit Siang yang suka pakai jam mahal rolex? Orang kafir bertakbir? Orang yang jatuh kan orang lain dalam parti sendiri untuk naikan anaknya supaya beliau dapat membina terowong oleh kroni Cina mereka. Orang yang tidak berubah dari semenjak perdana menteri pertama lagi tetapi ingin ubah orang lain?

Jangan tertipu dengan lakunan Nik Aziz. Saya sudah lama kenal para perlakun agama zaman ini seperti dia. Lihat video tu dan saya lebih percaya kepada yang benar. Nik Aziz?, bohong semata mata.

Tiada orang boleh ganti Nik Aziz – Mohd Amar Abdullah (Nik)

5_yoda_starwars

Dalam Star War pun ada Nik Aziz. Maaf cakap, watak dia dalam filem Star war, adalah lebih baik dari Nik Aziz. Beliau lawan the Dark Forces. Nik Aziz join “the dark forces”. Apa cerita BROTHER?.

keramat nik ajis

Sembahyang Isterikarah cara para pemimpin pemimpin PAS.

Sekarang ini menjadi imam pilihan PAS pun belum tentu boleh di percayai atau di harapkan, jadi macam mana Amar berkata “Kalau kita mahu perkasakan Islam, kena faham Islam, kalau nak jadi imam pun orang tak harap, macam mana mahu perkasakan Islam?’.

4

Sembayang Isterikarah PAS? Sang Kelembai adalah tok imam PAS? Boleh harap ker jadi imam?

Gambar ini hanya untuk memberi penjelasan isu “menjadi Imam pun orang tak harap, macam mana mahu perkasa kan Islam?”. Perkasa kah Islam dengan tok Imam jenis terpilih oleh PAS ini, Bro?. Boleh kah ahli masyarakat berharap dengan tok imam pilihan PAS seperti diatas?. Aduh, jawab lah bro.

Adakah ini juga ajaran tok tok imam PAS dalam isu sembahyang isterikarah?. Jikalau ada lah sembahyang jenis itu? Saya rasa tiada. Maka mengapa anda baru sekarang ingin memperkasakan tok tok imam yang berbakti kepada masyarakat tanpa campur aduk politik PAS dengan agama?

Ramai tok tok imam Malaysia yang asli dan tidak ingin menjadi tok imam PAS yang berkecamuk dalam isu agama, terutama isu menjual nama Allah kepada bangsa asing atau non-Muslim.

Perbetulkan dahulu otak anda supaya faham keadaan masyarakat semasa yang ingin hidup aman damai tanpa perpecahan terutama dalam isu agama. Anda telah memperkudakan tok imam tok imam supaya meletak kepercayaan bagi kepentingan politik keatas sebuah parti yang tidak mesti nya sebuah parti berkonsepkan Islam.

Itu dia mengapa PAS telah memerintah selama 23 tahun di Kelantan.

Mereka “stress point” di mana sebagai pemimpin mereka kena jadi tok imam dan boleh perintah negara.

Okay, berapa banyak tok imam yang telah di ajar oleh PAS?. Berapa tinggi darjah kepandaian tok imam tok imam PAS?. Berapa bersih diri diri dan ahlak tok tok imam PAS?. Berapa banyak imbuhan yang PAS bayar kepada tok imam yang tidak berpolitik? Adakah setelah 23 tahun PAS membina universiti tok imam?

Kepandaian sesaorang itu terhad. Tok imam bukan boleh mengawal akaun, tok imam tidak pandai menjaga dan membina masjid, tok imam tidak tahu melihat masa depan, ekonomi dan menjana wang beratus juta. Adakah PAS telah memperkasakan mereka dengan semua ilmu ilmu diatas selama 23 tahun memerintah Kelantan?. Tanya lah mereka. Jawapan nya sila lihat gambar di bawah.

Jadi, PAS harapkan tok imam, tetapi menahan dan tinggalkan sesiapa yang tidak menyertai mereka. Dahulu kala tok imam tidak bergaji, dan semenjak PAS ambil alih, berapa banyak gaji mereka? Perkasa kah tok imam tok imam di seluruh Kelantan atau di Malaysia?

Okay, apa ilmu agama anda, sekiranya sembahyang isterikarah juga di pertunjukan kepada kita dari mereka mereka yang telah menjadi tok imam di seluruh negara sebagai bukti memperkasakan Islam?. Contoh nya gambar di atas. Macam mana nak perkasakan Islam sekiranya tok imam anda itu faham sahaja Islam tetapi tidak mengamalkan agama Islam?. Kafir sana, kafir sini?.

Beliau tu bukan kah bekas Tok Imam anda?.

Semua orang boleh di ganti, kecuali NABI MUHAMAD SAW.

Apa lagi jika ianya melibatkan seorang yang bernama NIK AZIZ. Pakar “zero doing over 23 years in Kelantan”.

ADAKAH PERKASA NYA ISLAM SELAMA 23 TAHUN KERANA NIK AZIZ?

20130410-225820.jpg

Jawapan nya ada tertulis di dalam gambar di atas.

Saya tidak kata. Dia kata. Jadi boleh harap kah tok imam tok imam PAS ni?. Saya sudah lama jauhi tok tok imam PAS!!. Takut bini kena sembahyang isterikarah!!!!.

blogger-image--1503451026

Belebongwa pertama bulan March – “sembahyang orang UMNO outside, tak der markah”. Bukan Nik Aziz cakap!!!!

stylish_sikh_turbans_06

Dia nih, kepala besar weh. Tak tahu lak kut sahabat kita tuh sama besar kepala dia.

Serupo dah dah. Dengan turban dia tuh. Dengan badges dia tuh, cuma tak der badge R jer. Dia dok kata gitu kut. Mana aku tahu. Mu tanya dia lah.

Tapi ingat wey, engkau, dia ada pedang tu.

Dia boleh kata dan buat Belebongwa tuh, kerana dia bukan Islam.

Nik Aziz pun serupo corak berpakaian. Dengar khabar dia tuh agame Isle. Nik Aziz pun boleh pakai semacam dia nih. Cuma mungkin tidak boleh ada pedang. Salah. Hegat ke Polis. Tak tahu lak, kut ada pedang tersorok dalam kain tuh!!.

Jadi, apa hendak risau tentang Belebongwa dia tuh, kita sembahyang dan doa banyak banyak. Tidak dapat markah pun tak aper.

Ikut kata dia, tidak dapat. Kita kata kita dapat.

Engkau agama engkau, lah, aku agama aku. Pergi jauh jauh lah wey. Aku ingat agama aku serupo dengan agama dia.

Rupa rupanya tak!!!!!.

Sebab kebanyakan orang kafir tidak reti gapo benda tentang Islam. Semua tak reti Islam. Buat buat pandai reti Islam sahaja.

Itu Belebongwa number ONE pada bulan pilihan raya nih.

Di Kelantan nih, banyak dah tokong yang tidur, bersila dan berjalan, kerana Firaun mula hidup balik di sini. Takut wey, banyak nya yang sudah berdiri di merata tempat. Sikit lagi patung berlari pulak wey. Islam begapo lagu tuh mek wei? Jikalau Umar al Khatab masih hidup di penampar nya muka Nik Aziz nih. Kenapa, bukan senang hendak runtuhkan patung patung tuh. Lima enam ratus tahun pun bukan boleh main roboh dia. Dah tu mu dok ajar anak kamu sembah tokong pagi pagi hari. Tak sembah pun tengok tiap hari. Tuhan beri mata, maka tengok lah. Masjid pun dia tak bina macam mana nak tengok masjid. Tentu tengok dan sembah tokong tepi jalan semasa hendak ke sekolah.  Tuhan bagi otak tak guna, asyik guna mulut sahaja.

 

Stadium Beijing di Bukit Bunga – he he he, mana mu leh lawan!

Pak Dogol:” Aduh, Stadium Beijing tuh!, bila boleh main bola bang?!!”

Nik: “Heh, la ni pun boleh main dah. Saya amat gembira kerana semua rakyat kito boleh main bola dari hari ini. Kalah lah Manchester United”.

Pak Dogol: “Boss, pssst, tu hok banyak tugu pecah tanah tu, gertak Pelik Bang, pelabuhan atas Darat KK, pelabuhan Sri Tujuh, BB P Kubor, Depu corridor, tu bila nak jadi.

“Tu lah, tidak ada orang buat pelabuhan atas darat, boss seorang saja buat, macam mana boss, bila siap? Kalau siap kapal dari laut tu macam mana di tarik naik atas darat?.

Nik: “Baso Pak Dogol nih, tak reti kah kita Isle. Bila Isle semua boleh buat. Walhal kapal laut mendarat atas darat sekali pun.

Pak Dogol: “Ya ka boss?.

Nik: “Mu nih tak minum air Tok Guru kah?. Nak lawan lawan. Cuba minum sebotol, lembut hati tu sikit. Tak lawan aku.

Pak Dogol: “Boss, ore tak sey demo dah. Orang naik jemuh dengan belawok jenis “ulamak inside” nih.

Nik:”Siapa kata aku “ulama inside”, aku memang ulamak outside dan inside, baso benggong.

Pak Dogol: “ok ok ok, jom main bola.

Nik: “Nak main macam mana, stadium tak siap lagi. Stadium Beijing tu di Beijing dah siap. Sini 23 tahun lagi siap lah.

Pak Dogol: “Pulak, kakas nih, baso belawok atas darat dari semenjak dahulu kala.

Keperibadian dan penampilan diri memisahkan ahli Pas dengan ahli Umno, bukan agama Islam.

Negara kita berada di antara yang termaju di Asia Tenggara. Maju di iktirafkan keatas keadaan sosial ekonomi, infrastructure, dan sistem pemerintahan alaf baru, tanpa membebankan penduduk.

Penduduk di beri kuasa memilih jalan hidup mereka tanpa di paksa, dan mereka di benarkan oleh pemerintah mengamal kebudayaan masing masing tanpa sekatan selagi tidak mencampuri kebudayaan warga negara lain.

Rata rata memilih untuk mempamerkan kehebatan masing masing, dan Malaysia memperolehi kehebatan ini dari semua kaum.

Diantara barisan para penduduk ada yang berfikiran pasif, dan tidak menerima pertukaran didalam sistem kehidupan yang baru, kerana pemikiran filasafah Islam yang kolot dan ketinggalan.

Menentang dalam adat berpakaian, menentang dalam adat bersosial, menetang didalam serba serbi perbuatan baru dan masih mengagongkan corak pemikiran lama.

Sesungguhnya kaum muda telah lama mengikut rentak pembaruan dan meninggalkan kelompok yang mempunyai fikiran sempit dalam usaha memberi kebahagian kepada umat.

Agama Islam adalah agama progresif. Dan apabila ianya di letakan sebagai agama yang berbentuk dorman yang pasif dan tidak maju, maka segala perbuatan para pengikut juga bertaraf pasif, dorman dan tidak maju.

Sebenarnya ramai telah meninggalkan fahaman itu, dan ianya bukan kerana agama Islam yang di bawa oleh Pas, tetapi kerana fahaman Pas terhadap Islam yang amat kolot dan ketinggalan zaman

Jikalau dibiar kumpulan ini bersendirian, kita akan lihat kumpulan ini akan menjadi sebuah kumpulan yang serupa dengan penganas Sulu.

Negeri Kelantan penuh dengan ilmu, papa kedana kerana ilmu tak berguna.

Semua ahli masyarakat Kelantan adalah haiwan yang berilmu, merujuk kepada Nik Aziz yang berkata orang yang mengambil wang bantuan adalah adalah ayam dan lembu.

Dan mereka sebagai pemerintah bukan ayam dan lembu, mengunakan ilmu mereka menjual Lembah Sireh kepada kerbau. Mereka yang berilmu juga menjual tanah Gua Musang kepada babi. Mereka membina ladang rakyat dan membela kambing untuk di makan oleh harimau. Ilmu.

Rakyat Kelantan hina dina kerana berpuluh tahun ilmu yang di sampai kan oleh orang yang penuh ilmu hanya memakan tahi ayam, meminum air neraka, tidur dalam reban reban ayam. Ilmu.

Ilmu tahi ayam adalah ilmu yang mengunakan otak ayam. Kelebihan mereka yang berilmu itu adalah kerana mereka itu lebih baik dari ayam dan lembu, dan sebagai kerbau besar berani menyatakan bahawa rakyat Kelantan sebagai ayam dan lembu kerana menerima bantuan. Ilmu.

Rupa rupa nya kita di perintah oleh kerbau lakloh di Kelantan. Ilmu.

Kalau di kiaskan Nik Aziz hanya seorang foreman yang berilmu membaiki kereta Ford Re Re, dan tidak reti baiki kereta Wellfire, Volvo dan Mercedes. Dia hanya tahu naik sahaja. Apa lagi membaiki Airbus. Langsung tidak berilmu.

Psy dari korea dikatakan sebagai perempuan. Ilmu. Jubor mu ilmu.

Ps: Huh ilmu konon. Bila nak naik roket gi ke outer space? Ilmu. Kalau di Syria lama dah geng komer kena tembak dan bom. Nasib baik di Malaysia. Boleh kata dia ajar ilmu. Ilmu jubor mu.

Lim Guang Eng: PAS Syura says “no” to the use of word Allah for God. Okay ini kepala bapak hang, itu kepala bapak dia, hang pijak kepala bapak dia. Aku suruh dia orang pijak kepala bapak hang. Okay tak?

NO.

They say NO.

You asked the government on Christmas day to allow Christians using the word Allah in the Malay bible in translation from the word of God.  Your partner, PAS, at first was making a divided decision, one was against and one was for it.  Now the bureau of which is responsible for a collective decision on the issue decided “NO” to your request. No need for the government responding to your request at all.

Okay. Since both of you are going through bad patches on many issues, I like to propose to you a gentlemen solution to your request. Here, I place a piece of paper that indicates it is your father’s head. On the other hand, I also place another piece of paper that indicates Nik Aziz’ head.

You stomp on Nik Aziz head, okay, by storming on the paper which indicates his head. Okay. I will tell Nik Aziz that you had stomped his head, and see what happen. Okay.

You see, I like you to be a better kid. By stomping on his head, you become a true man. Not half a man and another half a woman. Sometimes, we don’t know whether we are truly a man or not. Who know may be part of you is actually a woman.

Himpunan Shamsidar – terbaik dari Unspinner.

sinar

Himpunan kartun yang dijangka menjadi propaganda Pakatan DAP, PKR dan PAS. Nik Aziz yang dah lemah pun kata dia akan hadir untuk menyokong himpunan sejuta umat ini. Nasib lah jikalau kena darah tinggi.

Baca seterusnya di Unspinner. Untuk mendapat sedikit penerangan dari Utusan disini.

10, 526 ekar diberi kepada DAP, celako mu, jahat dan hati kering PAS nih!!

Aku di lahirkan di Kelantan.

Bila tidak ada pekerjaan di Kelantan, aku keluar ke Selangor. Belajar dan berkerja mencari nafkah.

Keluarga aku ada tempat tinggal di atas sekeping tanah seluas 1 ekar, dan datuk mempunyai 5 orang anak, dan salah seorang daripada nya adalah bapa aku. Tanah itu di bahagi lima setelah datuk meninggal dunia, dan ayah aku mendapat harta pusaka dari tanah itu sebanyak lebih kurang 1/5 dari keluasan tanah. Ayah aku kawin tiga, dan kami mempunyai 15 adik beradik. Bila ayah aku meninggal dunia tanah 1/5 bahagian itu dibahagi lagi kepada 15 adik beradik, dan tiada siapa bolih membuat rumah diatas tanah itu kerana sempit, kecuali membina rumah pangsa. Aku mempunyai lima anak dan adik-adik aku mempunyai 4 atau lima anak.  Terlalu ramai untuk hidup diatas tanah seluas 1/5 bahagian yang harus di bahagikan kepada 15 bahagian lagi. Terlalu sempit untuk kami tinggal disitu, tetapi itu lah harta yang kami ada di Kelantan.

Tidak ada pembangunan perumahan dikawasan kami, jadi kami terpaksa merantau kesana sini mencari tempat untuk tinggal. Itu adalah kisah aku satu keluarga terdiri dari rakyat Kelantan.

Ramai lagi rakyat Kelantan yang mempunyai pengalaman yang sama dengan aku. Apabila kita mendengar PAS telah bersekongkong dengan parti Cina kafir harbi DAP dengan memberi tanah seluas 10, 526 ekar, hanya kerana inginkan jawatan menteri besar Perak, saya dan kumpulan seperti saya terlalu amat sedih dan kecewa. Selama ini PAS mengatakan mereka itu sebuah parti anti-rasuah, rupa-rupa nya mereka juga sebuah parti pengamal rasuah.

Mereka berkata memberi kebajikan kepada rakyat, tetapi apa kah kebajikan kepada aku dan rakyat Kelantan lain yang serupa dengan nasib aku selama ini, dimana kami sehingga ini harus tinggal di atas sekeping tanah yang telah di bahagikan kepada berbelas saudara mara. Kepincangan didalam sistem pengurusan umat Melayu Islam Kelantan terutama dalam sistem pembahagian harta pesaka juga tidak diselaraskan dengan sebaiknya olih kerajaan Pas kerana mereka gagal mencari alternatif terbaik kepada masaalah perumahan kepada sebuah keluarga seperti aku.

Jadi nya, apa lah kekuatan Islam yang di laungkan olih Nik Aziz didalam pentadbiran kerajaan Kelantan?. Adakah dengan membina satu rangkaian pajak gadai Islam sudah Islam lah kerajaan PAS Kelantan?. Adakah ini sebuah sistem pertadbiran kerajaan kuno zaman Maya, atau pentadbiran zaman Hitler? Alangkkah baiknya tanah seluas itu di bina rumah dan diberi atau dijual kepada rakyat seperti kami, yang setia kepada Sultan Kelantan dan mengamal ajaran Islam? ISLAM kah parti PAS ni? Pertanyaan ini bermain di pemikiran kami semua.

Musuh Islam seperti orang-orang Cina kafir harbi di dalam DAP disanjung tinggi dengan pemberian tanah yang luas, sedangkan anak anak serta rakyat Kelantan di pinggirkan? Apa kah bentuk keislaman nya kerajaan Kelantan ini? Dimanakah jati diri seorang ulama melihat kesusahan rakyat sendiri dan kera di hutan di susukan?.

Ulama kah mereka jenis seperti ini?

Nizar Turtle – jikalau Allah marah, tayar sentuh jalan pun terbalik empat keatas!! Nyaris TKO, bukan KO tau!!

n_p7Nizar

Baca seterusnya disini; The star. 8/1/2010.

Tuhan ingin memberitahu isyarat kepada umat yang berhati terang, bahawa manusia yang membawa kereta ini mendapat jawatan cara salah, cara yang diperdagangkan.

Bagi yang “tidak terang hati” semacam kita ini,  kita baru tahu cerita ini sekarang. Sudah tentu orang-orang tertentu iaitu ‘orang yang terang hati” dalam PAS seperti Nik Aziz dan lain-lain pemimpin mereka tahu hal sebenarnya, tetapi, rakyat digelapkan hati mereka dengan menyorok perkara benar.

Mereka yang terbabit dalam isu ini pun terus hilang diri dari menghadiri sidang Dun, mungkin kerana malu atau tidak tahu untuk menipu lagi.

Mengapa kah begitu muslihatnya “orang-orang terang hati” ini daripada memberitahu kita semua, bahawa jawatan penting MB itu harus di pegang olih PAS sehingga tanah rakyat 10,000 ekar lebih di Kelantan diberi kepada DAP?

Adakah kerana “amanat Haji Hadi” yang telah memberi menafaat besar kepada PAS itu mengelapkan hati semua “manusia terang hati” ini?.

Jikalau begitu corak untuk mendapat jawatan, maka, sesungguhnya mereka “yang terang hati” ini terdiri dari “segelap-gelap hati’ manusia dan mungkin penganut kerajaan langgit Ayah PIN.

Keluar air mata bila tahu Nik Aziz dan orang-orang dia beri tanah 10, 000 ekar di Gua Musang kepada DAP untuk beli jawatan MB Perak kepada Nizar!!

Baca disini: Pisau dan Sungai Rapat

Dan disini.

Apa lah kamu semua jenis semacam ini.

Nampak sahaja baik. Tetapi sebenarnya tidak.

Terus menerus mengatakan UMNO zalim dan kafir serta rasuah. Tetapi awak semua tidak!

Tetapi, jikalau benar apa yang dikata diatas, anda semua lebih teruk dari UMNO. DAP adalah sebuah parti yang teruk, tetapi awak semua lebih teruk dari DAP.

Kita harapkan kepada ulamak. Tetapi rupanya kamu semua ini ular pukimak.

Mari lah semua rakyat Kelantan. Nanggis bersama saya. Keluarkan air mata. Ingat dia nanggis keluar air mata, dia itu baik, rupanya kita yang betul-betul keluar air mata, betul-betul nanggis. Dia pura-pura saja.

Kita tidak ada rumah, dan kita tidak ada tanah. Satu ekar pun tidak ada. Tetapi mereka berikan tanah kepada dua ekor  Cina 10,000 ekar kerana hendakkan jawatan MB!!!? Dan MB yang di pilih pulak adalah seorang Mat Din Turtle. Bawa kereta pun sampai tayar naik keatas empat-empat!. Apa lagi keluar badan dia dari belakang kereta sampai hendak terbuka zip seluar. Jenis semacam ini dibayar untuk jawatan MB dengan 10,000 ekar tanah Melayu Kelantan semacam rasuah untuk jawatan kepada DAP?.

Kita Melayu. DAP itu semua nya Cina. Sanggup kamu semua buat kerja semacam itu kepada kita umat Melayu Kelantan ya. Aduh, sedih dan sayu nya saya. Tidak guna lah saya di lahirkan di Kelantan. Malu lah saya teramat sangat. Keluar air mata saya.

Zalim kepada saya dan semua rakyat Kelantan. Rumah tidak ada, tanah pun tidak ada. Saya rakyat Kelantan lebih berhak kepada tempat tinggal dari dua ekor Cina DAP ini. Maaf lah semua ular pukimak, saya tidak akan undi PAS sampai kiamat. Harap orang Kelantan semua ikut saya.

Tok Imam PAS kata sebab dia orang Melayu jadi Islam, tapi tak ngaku sebab UMNO lah Melayu di hormati di seluruh dunia!!

Jangan lah  kita marah kepada Nik Aziz bila dia mengaku kerana dialah maka orang Melayu menjadi begitu Islam teramat Islam.

Perjuangan Islam dia hanya kepada yang ada ditubuh badan, yang nampak pada pakaian. Salah satu perkara yang dia fikir bahawa Islam itu adalah Islang. Yang tidak nampak di tubuh badan, yang membawa sebuah masyarakat lebih kuat, lebih di hormati, yang lebih aktif dan lebih produktif, lebih di beri perhormatan, didalam sistem ekonomi, peradapan Islam dan kemanisan kehidupan yang di perjuangkan oleh Melayu UMNO, tidak penting kepada dia.

Kerana dia itu hanya seorang Imam kepada satu jemaah sembahyang fardu di sebuah kampung.

Menjadi Imam dalam sebuah sembahyang fardu berhak berkata sedemikian. Mentahlahan pula tempat nya adalah diantara kampung-kampung orang-orang Melayu yang telah disisihkan secara automatik oleh beliau sendiri dari mengetahui perkembangan dunia luar yang luas, bebas, dan berketrampilan moden. Tanya beliau apa kah dia “Sukuk Islam“, berkemungkinan beliau akan berkata “ oh, itu adalah cara amalan didalam rukuk kedua solat hajat.”

Siapakah diantara jemaah beliau yang akan membahas pujuk rayu beliau?.

Siapa antara jemaah yang akan mengatakan,  “hey, tok Imam, nama tok Iman adalah antara pemilik tanah kerajaan di Lojing?, nama anak tok Imam serta isteri pun ada sebagai pemilik tanah-tanah itu dan semua yang di usahakan oleh tok Imam, kenapa nama saya tidak ada?.”

Ada berani?.

Tidak berani. Mengapa tidak berani?.

Kerana, tok Imam adalah orang yang merasa dia kuat, apa yang dia kata itu adalah sesuatu yang kuat. Macamana tidak kuat, apa yang dia buat didalam sebuah sembahyang fardu itu semua orang di belakangnya akan ikut. Dia bangkit, orang bangkit, dia sujud, orang sujud. Megah kerana semua orang ikut. Dan siapa yang ikut?. Hanyalah jemaah dia di surau itu. Yang telah di tenggelamkan dengan ingatan palsu, panggilan palsu, jelmaan perkataan yang sempit lagi menyempitkan. Anda semua dipanggil untuk menjadi para pekerja di sebuah kilang “Jus Doa” untuk dijual olih tok Imam. Sungguh amat menyedihkan, bila anda tahu, anda telah diguna sebagai seorang hamba hina dina, bukan kah begitu?. 

Marilah tok Imam semua, janganlah menjadi hamba Allah yang duduk di bawah tempurung, jangan menjadi pengikut ketua seperti Morsi dan Nik Aziz.

Jadilah diri anda sebagai manusia pengerak kepada kemodenan dalam agama dan pemikiran, bukan menjadi Imam Islang. Jangan ingat setelah menjadi Imam, anda fikir anda layak menjadi ketua sebuah organisasi bagi membentuk sebuah masyarakat yang moden lagi berketrampilan sekirannya pemikiran anda sempit dan hanya melihat manusia pada pakaian.

Islam tidak terletak di taraf anda hanya kerana anda faham dan hafal beberapa surah ayat al Quran didalam amalan bersembahyang, dan menjadi ketua antara kita kerana kefasihan itu, sedangkan didalam kehidupan ini sebagai ketua anda harus mengetahui berjuta-juta perkara lain yang amat penting, seperti mana pentingnya sebuah sembahyang fardu yang anda lakukan.

PAS Islang, kerana anda lah maka orang Kelantan menjadi Islang!!  Wahai Datuk Nik Aziz, keluar lah dari bawah tempurung hati kecil anda itu dan mari bersama kita semua membawa rakyat Kelantan kealam yang lebih mesra didalam kehidupan. 

Gembelingkan kekuatan kita kepada agama bangsa dan tanah air Melayu Islam!

Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri.

Pulihlah pemikiran sempit itu tok Ziz. Kita bukan hidup hanya kerana untuk sebuah bentuk pakaian.

PAS dan al-Arqam ada persamaan, diharap JHEAIK memperincikan isu politik dan agama dengan telus

KDYMM Sultan Kelantan penaung agama Islam Kelantan dan JHEAIK. Diharap, PAS tidak mempertikai kemurnian dan peranan Sultan di dalam menjaga hal ehwal dan kesucian agama Islam di Malaysia walaupun bolih mempersendakan UMNO.

Polis DiRaja Malaysia hari ini menyerahkan kertas siasatan doa BN KO kepada JHEAIK supaya satu tindakan diambil keatas para penganjur doa BN KO yang telah mempergunakan kesucian agama kepada kepentingan politik mereka di Kelantan. Perkara ini berlaku setelah 8 lapuran polis di dalam negeri itu dibuat keatas penganjur sembahyang hajat BN KO.

Para pemimpin politik dan ahli majlis JHEAIK adalah dua kumpulan yang berbeza, satu kumpulan berpentingan politik, dan satu kumpulan berkepentingan menjaga hal ehwal agama Islam serta adat istiadat Melayu Kelantan. Dengan pengasingan kuasa esekutif itu, diharap JHEAIK memainkan peranan penting didalam mengawal ketidaktentuan dan kekacauan yang berlaku apabila agama di gunakan sebagai mainan politik sebuah parti politik di negara ini.

Ini adalah sejarah pertama didalam negara ini dimana soal akidah melibatkan pelanggaran sebuah parti politik Islam yang telah mempergunakan kaedah kesucian amalan agama Islam kepada kepentingan politik mereka diambil tindakan dengan beberapa lapuran Polis dari orang awam dan pemimpin politik di negara ini, dan dengan lapuran itu JHEAIK merupakan sebuah organisasi ulung harus menilai semula tahap atau standard di mana ideologi politik agama boleh digunakan sebagai pentas mempromosikan ideologi politik sebuah parti, bagi kesejahteraan awam, mengatasi pencabulan keatas syariat Islam, dan lain-lain perkara yang melibatkan agama suci Islam.

Walaupun JHEAIK berada di dalam sebuah negeri yang diperintah olih PAS, tahap professionalisma ahli sebuah organsasi yang menjaga kepentingan agama Islam seperti ahli majlis JHEAIK tidak harus dikompromi.

Sudah terlalu biadap apabila sebuah parti yang menyokong Islam didapati mempersendakan Islam. Seperti al-Arqam, PAS harus menerima kecaman dari JHEAIK, setidak-tidaknya mendapat surat amaran atau denda atau apa-apa bentuk yang munasabah supaya rakyat jelata tidak terpesung dengan corak Islam yang digunakan oleh PAS mempengaruhi penyokong mereka.

Dari situ satu tata cara yang baru harus di buat sebagai garis panduan supaya perkara yang sama tidak akan berlaku, seperti menyekat PAS dari menjalankan aktiviti sembahyang hajat ditempat terbuka dihadapan beribu-ribu para penyokong mereka dan memberi gambaran salah kepada masyarakat majmuk di negara ini terhadap gambaran keganasan yang boleh berlaku dari kegiatan Islam dari sebuah parti yang menyokong agama Islam.

Nik Aziz dan Nik Razi harus dipertanggung jawabkan dari kecelaruan ini walaupun beliau adalah menteri besar Kelantan. Diharap JHAEIK mempunyai kuasa esekutif yang lebih tinggi dari jawatan menteri besar kerana JHEAIK adalah sebuah organisasi yang terbentuk bagi mengawal agama Islam tanpa mengira politik. Agama Islam adalah agama resmi negara ini, dan parti politik harus berada dibawah kawalan Jabatan Agama Islam sekiranya punca masaalah adalah dari pengunaan dan amalan agama Islam itu sendiri.

Jikalau al-Arqam boleh di ambil tindakan kenapa PAS tidak boleh diambil tindakan?. Jangan di anaktirikan sesuatu kumpulan dengan sesuatu kumpulan lain kerana mereka sebuah parti politik dan memerintah sebuah negeri manakala yang satu lagi tidak.

Mereka ni dibayar oleh tentera Salib kah untuk jatuhkan Islam?. Siapa kah Richard the Lion Heart disebalik tuduhan murtad itu?

Diminta para pengkaji sejarah mengkaji keterbukaan para pemimpin PAS kepada ajaran agama lain selain dari Islam. Mermurtadkan sesaorang Islam lain bukan ikutan pengamal Islam sebenar dan sejati melainkan mereka ini dibiayai atau disokong olih para tentera pemusnah Islam. Adakah mereka ini dibiayai oleh para musuh Islam?. Kita tentu nya tertunggu kepada jawapan itu untuk mencari kebenaran keatas sikap terlalu buruk para pemimpin PAS kepada umat Islam lain sekarang, dan juga dengan banyak bukti tentang kes murtad umat Islam kepada agama lain terutama ke agama Christian?.

Kita sebagai umat Islam seharusnya menyelidik perkara ini dan mengambil tindakan sewajarnya keatas mereka yang terlibat mencetuskan kontroversi doa buruk sangka yang berunsurkan kepartian, supaya perang saudara sesama Islam di Malaysia tidak akan tercetus dari sikap buruk mereka kepada umat Islam lain, dan dari kehancuran perang saudara itu akan memberi keuntungan besar kepada musuh Islam, di Malaysia atau di dunia. Awas. 

PS: Jangan sangka air tenang tiada buaya, kekadang, di air terjun pun ada buaya. Tahap kepada penerimaan manusia tidak sama, dan ada diantara mereka mungkin akan mengangkat senjata untuk berperang dengan orang PAS bagi menegakan kebenaran Islam mereka. (Tanggungan besar diatas bahu PAS sekiranya ada kejadian yang tidak digemari itu berlaku) Jangan mempermainkan isu menuduh orang lain murtad dan zalim. Jaga lah diri anda sendiri dari mengerjakan kezaliman dan dari murtad, seperti berdoa membunuh orang orang Islam BN dan UMNO. Hukum murtad itu bunuh tau, mereka yang kena tuduh berhak mempertahankan diri mereka dengan perang besar, main lah, jangan celupar mulut. 

Konvension DAP semalam cuba puji diri sendiri, tidak pernah lihat kejahatan DAP kepada Melayu!!

Teresa Kok beranggapan mereka telah berjaya memusingkan kepala Melayu bandaran kepada aliran dan fahaman DAP, iaitu, kerajaan rakyat sama rata. Beliau mengambil contoh bagaimana kerajaan Pulau Pinang berjaya didalam fahaman sama rata tersebut.

Tetapi tidak pula menceritakan sama rata itu bagaimana?. Adakah dengan menghapusnya agensi kerajaan membangunkan umat majoriti kepada membangunkan umat minoriti itu sama rata?. Sebagai contoh, hancurkan PKNS, supaya agensi sebegini tidak boleh dibiarkan ada di dalam pemerintahan  kerajaan DAP. Atau, jangan dibenarkan sesuatu agensi kerajaan atau badan badan amal membangunkan kemudahan bagi keperluan orang orang Melayu, seperti berlaku di Hulu Selangor. Disini yayasan YBK di sanggah dari membina UiTM kerana UiTM adalah untuk orang Melayu sahaja.

Corak pemerintahan DAP diSelangor corak dendam kesumat. Langat 2 tidak dibenarkan dibina kerana mereka beranggapan pembinaan itu adalah dijalankan oleh kroni UMNO dan BN. Perkara yang sama di Pulau Pinang, Perak dan lain lain negeri dimana DAP mempunyai pengaruh.

Kejayaan mereka sebenarnya adalah kepada kejayaan menjadi tok dalang didalam sesuatu pemerintahan di negara Malayu.

Sebenarnya, penduduk Melayu bandaran juga sudah insaf dan telah menjauhi DAP, sama ada terhadap fahaman dan corak pemerintahan mereka. Segala upacara yang dijalankan oleh kerajaan DAP di Selangor beteraskan kaum Cina, tidak ada seorang pun dari kaum Melayu yang menghadiri upacara upacara kerajaan Selangor seperti di Summit, Subang Jaya.

Keangkuhan DAP membawa gerombolan mereka di bandar bandar dengan laungan lagu Cina klasik dan lagu lagu Kristian tidak mendapat sambutan umat Islam dan kaum Melayu bandaran.

Keangkuhan ini akan menjatuhkan DAP di Selangor dan Pulau Pinang. Dan ketua ketua DAP di Selangor mengaku mereka akan kalah dan ditinggalkan di Selangor oleh kaum Melayu. Mereka sedikit pun tidak mengulas bagaimana angkuh nya kerajaan Pulau Pinang melawan perlembagaan persekutuan dengan meluluskan akta tukar parti dikalangan ahli mereka. Ada kah mereka beranggapan Melayu akan lupa itu semua?. Lupa kepada 13 May?

PS: Siapa suruh bina rangkaian rumah maksiat di Selangor? Mereka baru sedar bahawa majoriti itu benar, walaupun dibandar mereka boleh menang, sebenarnya penduduk kampung lain yang menjadi majoriti boleh tumbangkan mereka di bandar. Itu lah politik di Malaysia, wahai Teresa Kok!!!

Orang Melayu kata kepada DAP, “buy one free one” pun mereka tidak hendak parti DAP.

Eekaa.