Belebongwa pertama bulan March – “sembahyang orang UMNO outside, tak der markah”. Bukan Nik Aziz cakap!!!!

stylish_sikh_turbans_06

Dia nih, kepala besar weh. Tak tahu lak kut sahabat kita tuh sama besar kepala dia.

Serupo dah dah. Dengan turban dia tuh. Dengan badges dia tuh, cuma tak der badge R jer. Dia dok kata gitu kut. Mana aku tahu. Mu tanya dia lah.

Tapi ingat wey, engkau, dia ada pedang tu.

Dia boleh kata dan buat Belebongwa tuh, kerana dia bukan Islam.

Nik Aziz pun serupo corak berpakaian. Dengar khabar dia tuh agame Isle. Nik Aziz pun boleh pakai semacam dia nih. Cuma mungkin tidak boleh ada pedang. Salah. Hegat ke Polis. Tak tahu lak, kut ada pedang tersorok dalam kain tuh!!.

Jadi, apa hendak risau tentang Belebongwa dia tuh, kita sembahyang dan doa banyak banyak. Tidak dapat markah pun tak aper.

Ikut kata dia, tidak dapat. Kita kata kita dapat.

Engkau agama engkau, lah, aku agama aku. Pergi jauh jauh lah wey. Aku ingat agama aku serupo dengan agama dia.

Rupa rupanya tak!!!!!.

Sebab kebanyakan orang kafir tidak reti gapo benda tentang Islam. Semua tak reti Islam. Buat buat pandai reti Islam sahaja.

Itu Belebongwa number ONE pada bulan pilihan raya nih.

Di Kelantan nih, banyak dah tokong yang tidur, bersila dan berjalan, kerana Firaun mula hidup balik di sini. Takut wey, banyak nya yang sudah berdiri di merata tempat. Sikit lagi patung berlari pulak wey. Islam begapo lagu tuh mek wei? Jikalau Umar al Khatab masih hidup di penampar nya muka Nik Aziz nih. Kenapa, bukan senang hendak runtuhkan patung patung tuh. Lima enam ratus tahun pun bukan boleh main roboh dia. Dah tu mu dok ajar anak kamu sembah tokong pagi pagi hari. Tak sembah pun tengok tiap hari. Tuhan beri mata, maka tengok lah. Masjid pun dia tak bina macam mana nak tengok masjid. Tentu tengok dan sembah tokong tepi jalan semasa hendak ke sekolah.  Tuhan bagi otak tak guna, asyik guna mulut sahaja.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s