China lahabau tau kuasa beli di tangan Melayu, berlumba menyediakan bandar ambil duit orang Melayu

Aku rasa China terlebih buat pasaran saikologi mengatakan mereka banyak duit.

Sedangkan mereka hanya duduk diatas sebuah mesin membuat duit dari kaum Melayu. Mereka rompak duit orang Melayu dengan mesin mesin itu. Mereka membeli hartanah dan sewa kepada orang Melayu. Mereka beli rumah di bandar bandar dan sewakan kepada orang Melayu atau kerajaan Melayu. Jikalau semua Melayu lari dari mereka, semua mesin mereka tak berjalan. Ekonomi mereka runtuh.

Mereka mendapat wang menjana ekonomi diatas faktor mempunyai mesin pembuat duit dari orang orang Melayu. Mereka mendapat pinjaman beribu juta dari bank bank seperti BNSB, (Bank Nazir Razak Sdn Bhd) kerana BNSB proses kertas kerja dari China yang boleh mengaut keuntungan dari mesin pembuat duit dari orang orang Melayu.

Oh mengapa jadi begitu?

Sebab, MCA menyuruh kerajaan Melayu beri kuasa pegang hartanah bandar kepada China, MCA suruh Melayu kerja dengan kerajaan dan China kerja dalam semua pasaran ekonomi mengaut wang dari orang Melayu, dan pegang kuasa di bandar bandar. 100% kawasan bandar mempunyai Gross Developemnt Value yang tinggi, memberi kesan pejanaan kuasa ekonomi yang menolong China membuka dan membuat mesin mesin mengaut wang dari orang Melayu dan kerajaan Melayu.

Apa yang ada pada China. Bahasa pun tak reti?. Jadi bahasa tidak penting setelah mesin pengaut wang dari orang Melayu berjalan lancar. Mereka berhibur dengan berjoget dan berdangdut, minum minuman keras, mabuk di waktu malam, berromen dengan anak dara dari wilayah China, Vietnam, Myanmar, dan anak dara tempatan, membeli kereta mewah, berlagak lagak di bandar bandar dan hidup mewah. Kerana apa, kerana mesin pengaut wang dari orang orang Melayu berjalan lancar seperti mana arahan dari polisi orang orang China dalam kerajaan, MCA, Gerakan dan lain lain NGO.

Apa kah mesin mesin pengaut wang dari orang orang Melayu?, Pasaraya China, Bank China, Kilang kilang membuat barangan untuk orang orang Melayu, dan lain lain lagi.

Rosak kan mesin mereka, maka kurang lah jenayah di dalam kawasan bandar. Dengan wang janaaan mereka ini, mereka bina rumah urut, tempat judi, tempat istirihat mewah, dan lain lain lagi.

Yang menjadi permasalahaan kenapa kerajaan terus menerus memberi kuasa kepada China bandar membina kilang sedut duit orang Melayu?. Kenapa kerajaan tidak membuat polisi membenarkan Melayu menjadi kuasa dan membina mesin menyedut wang dari orang Melayu? Sekurang kurang nya tiada penipuan bila Melayu mencari duit dari Melayu.

PS: Orang bukan Islam termasuk China menjadi pembekal utama dalam halal hub. Apa Chibai nya China menjadi pembekal utama halal hub? Apa reti nya China tentang halal dan haram?. Jikalau wang mereka gunakan untuk membuat barang atau produk halal tidak halal, apa kah barangan yang mengunakan wang haram menjadi barangan itu halal. Kerajaan kena reti agama sebelum membuat polisi karut marut seperti ini. Jangan fikir benda kecil tidak mempunyai implikasi yang besar keatas kejayaan polisi tersebut.

Mana mungkin tahi atau najis boleh digunakan untuk ramuan kuih ketumpat untuk orang Melayu atau Islam seluruh dunia?.

PS2 | Kilang sedut duit Melayu. Jual penapis air, harga sebenar kurang RM500 sebiji. Dengan tipu daya hendak sedut duit Melayu, gunakan 90% tenaga orang Melayu menjual dengan harga RM1,200 sebiji. 10% Kakitangan atasan dan pemunya syarikat adalah Cinasian. Dapat RM1,000 se unit, Melayu dapat RM200 seunit. Bonus sekali setahun diberi dari jumlah Rm1,000 itu, dan menjadikan Chinasian kaya raya dengan hampir keuntungan melebihi 100 peratus. Bank beri pinjaman beratus juta kepada mereka kerana pandai tipu Melayu.

Mana ada keuntungan 100% zaman ini, tetapi dengan ada MCA China mendapat 100% keuntungan. Hanya di Malaysia kerana kerajaan Melayu kena tipu. Oh my God. Where are my ball and penis. They are gone!. I can’t see them. Before they were here, in the trousers.

Ingat Ajib Ghor, tak usah pakai nama Cina, nanti kena tipu. Pakai nama Najib Razak!!. Kita Melayu.

Hey, aku nak cakap ni. Kita Melayu mesti strong. Jangan kasi muka kepada Cina lagi dan tali barut mereka dalam kerajaan. Faham tak. Jangan tolong mereka lagi. Kita masih strong!!!!.

Perlu di nyatakan dengan serius, Cina tidak suka Melayu perintah.

Daripada beri Melayu perintah negera Melayu ini, baik beri kepada Cina perintah. Supaya agenda Cina terus menjadi fokus.

Ingat juga, jangan dok asyik tolong orang orang yang berkerja dengan kerajaan sahaja, Melayu yang berkerja di luar sana, para professional Melayu, doktor dan lain lain masih lagi tolong UMNO tidak di beri apa apa pertolongan.  Engkau tengok perangai Chor Chee Heung, kita semua professional Melayu minta tolong jangan beri muka kepada Cina yang tidak ada kelayakan jaga kepentingan masyarakat dalam isu perumahan, dia beri kepada Cina yang tidak berkelayakan mengurus. Padan muka sekarang dia kalah.

Jangan lupa Melayu luar bukan kakitangan kerjaan masih suka pangkah BN. Ramai para pekerja kerajaan juga nampak nya pangkah PAS, DAP dan PKR walaupun hang dok beri bermacam macam kemudahan. Lain kali, kami pun tidak akan undi BN jika Cina dan para pekerja kerajaan sahaja di beri muka yang amat terlampau. Kami pun hendak cari makan juga!!!.

Dengar sini, engkau tutup kan semua sekolah Cina supaya kita hasilkan perpaduan dari bawah lagi. Apa benda sekolah Cina dalam negara Malaysia?. TUTUP. Buat dari sekarang dan ingat jangan beri muka kepada Cina lagi. Ingat lah Melayu juga tidak akan undi BN jikalau benda benda itu tidak di beri perhatian.

Jangan beri muka kepada Cina menjadi menteri dan menjadi gunting dalam lipatan.

Tok Pa angan jer – kesian kepada aku dan lain lain orang Kelantan yang tolak PAS mati matian.

Mesti ada yang tak kena dengan cara atau perangai orang orang pertaruhan aku untuk balik berkerja di Kelantan bawah BN.

Apa benda eh?

Perhubungan UMNO negri kut. Beri budget yang baik tak di gunakan sebetul nya kut. Atau masuk poket sendiri kut. Mana aku tau, engkau cakap ler pada aku, kerana aku nak tau!!.

Atau perangai ketua ketua kita ni belum betul betul baik kut, jenis tak tolong orang secara serius kut, atau secara real real hanya main main tipu tipu kut. Hanya ambil gambar suka suka nak tunjuk hebat bersama rakyat, bukan main lagi bersama rakyat. Dan masuk facebook. Konon.

Tetapi jumpa member member lama yang sudah tolong semasa dia susah susah dulu kala buat tak tahu saja kut. Ini jenis semacam tarak budi pekerti yang baik baik kut, semacam orang PAS yang menang tu, nak tunjuk tunjuk saja ni.

Kalau semacam ini, sudah lima belas tahun perangai sama, tak payah lah susah susah hendak ambik Kelantan, baik berhenti saja nak ambik Kelantan.

Orang politik ni kena lah tolong orang. Bukan kena tolong monyet atau harimau.

Bo La Wei UMNO, berhenti, tukar lah orang orang nih.

 

Pa, nasib baik tak sumpah lagi di Rusila, ada lagi nih!. Tak say ker? Tak apa, parti anda tak kisah nya. No Hudud.

PA

PA2

Mereka ini celebrity weh. Macam anda. Baru ada standard. Tapi ingat, handphone selalu tutup tau. Jangan nanti cakap, I call call, tak dapat. Tentu dia cakap bateri dah habis, kerana dok bercakap dengan untie, dah tu kena beli bateri baru. You tau, itu jenis makan sekeliling tau. Bila tutup phone semasa itu sedang makan ais krim di MacDee tau tak?.

 

PAS – mu hendak bedal semua harta bedal lah, tetapi, beri peluang aku bedal retek gat!!

bungalow

INI BARU BETUL GUNAKATA UBAH.

KENA TEMPAT.

KENA GAYA.

UBAH.

Puak puak mu diam diam berzuhud buat rumah mewah mewah.

Rumah anuar tan

Sampai hidup senang lenang.rumah gua musang

Rakyat macam aku hidup dalam rumah semacam ni. Tiada berduit, duit kena sapu habihhhh!.

rumah orang kampung

Ada lah rumah macam ni.

Habis bedal. Kontractor Kelas F pun bedal. Bila perintah mu bedal. Bila orang lain perintah mu kata bedal tu rasuah. Bila orang tanya perbuatan bedal harta tu apa benda mu kata itu perbuatan zuhud.

Kalau nak bedal harta rakyak Kelantan pun bagi lah kita peluang bedal retek. Makan sama sama. Bedal sama sama bedal. Kenapa awak bedal puak puak awak sahaja. Itu tidak adil. Awak tidak boleh jadi tok wakil dah. Tok wakil bedal. Kita semua nak keadilan.

Zuhud pala korak mu.

Takbir.

Husam bagaikan perniaga kedai runcit Salor datang ke Putra Jaya hendak jaga Pavillion Shopping Complex

Dalam kedua dua tempat, banyak yang berbeza.

Kedai runcit Salor memerlukan bekalan ikan, timun dan lain lain barang makanan untuk di jual setiap hari. Akaun nya sama tetapi di dalam bentuk yang lebih kecil.

Shopping Complex seperti Pavillion memerlukan kepakaran dalam akaun dan lain lain yang amat berbeza.

Jikalau di Salor pun di ibaratkan Husam amat bersusah payah mentadbirkan sebuah kedai runcit, bagaimana dia ingin mentadbirkan sebuah pasaraya yang besar?.

Begitu lah ibarat nya Husam ke Putra Jaya dan sudah mula mengajar ilmu bagaimana menjaga sebuah kedai runcit di sebuah pasaraya besar semasa berceramah di masjid Putra Jaya.

Benda remet temeh seperti parking lot dan sebagainya adalah seperti paip bocor bekasan ikan basah di kedai runcit dan tidak perlu pakar politik untuk mentadbir nya. Biarlah para penyelidik yang berkemampuan tanpa di campur dengan bahan politik untuk mempekemaskan.

Yang jelas bagaimana sebuah tamaddun yang di pelopori oleh orang orang Melayu di dalam persekitaran yang modern dapat di kawal selia bagi menghadapi cabaran kekuatan tarikan magnet atau “gravity pull” ke bandar bandar baru di Asia Tenggara atau di dunia dimana semakin hari menerima tekanan penghijrahan rakyat dan tenaga kerja ke bandar yang berdaya maju dan Putra Jaya semesti nya, dengan kepakaran ahli politik yang dipilih, menjadi semakin maju sebagai pusat peradapan dan bandar tarikan, bukan sahaja kepada pakar pakar dunia, sesuai dengan kaedah live, work and play, tetapi juga kepada penghuni dan juga pelawat.

Bagaimana, boleh kah?

Dengan pengalaman anda didalam wilayah Salor dan sekitarnya yang belum lagi bertaraf peradapan moden serta mungkin boleh di klasifikasikan sebagai penempatan penduduk yang berkecemuk; jalan jalan yang terlalu sempit serta perumahan jenis linear yang tidak berkesudahan, dan dengan itu penghijrahan besar besaran ke bandar bandar maju lain di Malaysia dan dunia, lari dari kawasan tersebut. Apa pakar anda hanya menjaga parking lot?.

Tidak payah bersusah payah tentang hal itu. Dan saya ingin bertanya apa sudah jadi dengan bandar baru yang telah di rancang anda di Kota Bharu? Maju kah dia?. Sekira semua perancangan itu tidak berdaya maju, hasil dari buat fikiran yang tidak kreatif, bagaimana dengan pengalaman anda itu ianya boleh memberi impak besar kearah kecapaian matlamat Putra Jaya seperti yang di sebut di atas?.

Baik lah, sekiranya anda bercita cita untuk membina kandang kamping janapari di Putra Jaya, dengan kepakaran anda, saya rasa anda akan di halau keluar oleh penduduk Putra Jaya. Tetapi selamat mencuba, dan ingat ingat video banyak di Putra Jaya jangan pula ternampak spender cap pagoda yang berbentuk sama di dalam video itu.

Ingat Islam larang orang berzina, walaupun PAS tidak begitu ambil berat tentang larangan larangan tersebut yang ada di dalam agama Islam.

Pot Nik!!! Bukan Fatwa tetapi Belebongwa!!! Idi Amin pun tak berani hendak buat Fatwa.

20130410-230122.jpg

KUALA LUMPUR 10 April – Kenyataan kontroversi Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kebelakangan ini disifatkan telah terpesong daripada ajaran Islam sebenar.

Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan, Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Abd. Shukor Husin berkata, apa yang dikeluarkan oleh Nik Abdul Aziz itu tiada dalam ajaran Islam.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan orang ramai terutamanya umat Islam supaya tidak berpegang kepada pandangan yang dikeluarkan Menteri Besar Kelantan itu.

“Jangan percaya kepada pandangan beliau kerana hanya Allah SWT sahaja yang berhak menentukan amalan serta apa yang ada di dalam hati hamba-hambaNya.

“Pandangan-pandangan seperti ini hanya akan memecahkan perpaduan dan mendatangkan permusuhan dalam kalangan umat Islam,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Abd. Shukor berkata, Islam tidak pernah mengajar umatnya untuk menilai pahala solat, amal ibadat serta kebaikan seseorang.

Menurutnya, hanya Allah SWT sahaja yang berhak menilai amalan kebaikan yang dilakukan umat Islam di muka bumi ini.

“Tidak perlu kita melakukan muzakarah dan mengkajinya kerana Majlis Fatwa Kebangsaan telah lama mengeluarkan kenyataan bahawa tiada sesiapa boleh menilai amalan, ibadat dan menuduh seseorang itu kafir, melainkan Allah SWT,” katanya.

Semalam, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa Majlis Fatwa Kebangsaan bermuzakarah dan mengkaji kenyataan kontroversi Nik Abdul Aziz kebelakangan ini seperti mendakwa solat orang UMNO tidak mendapat pahala dan pembinaan masjid oleh kerajaan hanyalah untuk tujuan mendapat kontrak.

Tambah Abd. Shukor, sebuah parti politik juga tidak mempunyai hak untuk menentukan seseorang itu masuk syurga atau tidak.

Katanya, tidak kira daripada parti politik mana, tugas menentukan pahala seseorang untuk memasuki syurga adalah hak mutlak Allah SWT.

“Kita manusia di muka bumi ini sama sahaja, tiada siapa yang maksum. Nabi Muhammad SAW sendiri tidak berani mengatakan seseorang itu masuk syurga atau tidak,” ujarnya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130411/dn_06/Kenyataan-Nik-Aziz-terpesong#ixzz2Q7H42X3Z
© Utusan Melayu (M) Bhd.

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

20130410-103609.jpg

Nama Nama panjang :

Muammar Gaddafi the Guide of the First September Great Revolution of the Socialist People’ Libyan Jamahiriya , Presiden Libya.

Atau Muammar Gaddafi the Brotherly Leader and Guide of the Revolution, Presiden Libya.

Atau, Muammar Gaddafi King of Kings of Afrika, Presiden Libya.

Tuan Guru Dato’ Bentara Setia Haji Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat Al-Mursyidul Am Pas, Menteri Besar,  Kelantan Darul Naim, Al Serambi Mekkah al Mukararamah.

Nama Nama pendek tetapi terkenal seantaro dunia:

Hitler.

Al Jubori.

Al Capone.

Mahatma G.

 

 

 

 

Kalau Nabi masih hidup, Nik Aziz yang lawan Dia dulu tidak hendak berhenti jadi MB.

Belebongwa Kelima:

“Jikalau Nabi masih hidup puak UMNO pun lawan dia.”

Apa yang tersirat ialah, jikalau Nabi masih hidup, Nik Aziz akan lawan dia dulu kerana tidak mahu berhenti dari menjadi calun DUN dan MB.

579563_606077452742609_1454106885_n

Selamat Tinggal, Nik Aziz. Bye bye Bro, sleep well. (He he he, Ji, apa yang bergerak gerak tu Ji?. Tikus ke?)

Tidur ni sedap. Kalau banyak duit. Ya lah sunat tidur jap, tetapi, kalau tidur sepanjang masa, sunat korak mu. Kita, derbar bas, pengayuh teksi, tidur jugak. Tapi cepat bangkit, buat kerja. Nak cari duit. Dia tak apa lah, duit masyok selalu. Boleh tidurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Orang semacam ini mesti lawan nya jikalau suruh berhenti dari jadi calun untuk jadi MB, walaupun di suruh oleh Nabi, jikalau Dia masih hidup. Ya tak. Sedap tidurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Kita kena tunjuk kepada rakyat gambar dia ni tidur sokmo. Patutlah semua kerja tidak menjadi. Buat jalan raya; tinggal raya saja, buat jambatan, tinggal tugu pecah tanah, jambatan entah kemana, buat stadium, stadium tak tahu di mana, buat bandar baru, bandar entah kemana, buat Lembah Sireh, tinggal sireh saja, buat apa apa, kosong saja.

Tidurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Sikit masa lagi, dia akan letak gambar dia sedang nangis. Suruh orang kesian. Atau sedang duduk berdoa.

23 tahun duduk berdoa, last last rakyat terdiri dari gadis sunti jadi pelacur. Doa dia tidak di makburkan ALLAH,  kerana suka tidurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Jadi bila dia ni seorang ulama? Saya mushkil dengan perosalan ini. Kalau doa pun tuhan tak terima? He he he, kesian nya.

Firasat aku kata, memang geng sama yang edar gambar gay jantan zap buntut. Hendak tutup cerita Lahad Datu

_QMR9674

Kita telah di bentangkan dengan cerita sensasi, setelah di berikan berita “real treat” atau “ancaman besar” dari pengganas Kiram 111.

Didalam ilmu “marketing” sesebuah organisasi yang di godam dengan tuduhan besar, maka di wajib kan organisasi tersebut membawa cerita sensasi lain sementara menghadapi cabaran tuduhan itu, supaya orang ramai keliru dengan isu tuduhan yang lebih besar dan memudaratkan organisasi itu atau dalam hal kita sebuah negara.

Keyword di dalam arus politik Malaysia ialah:-

  1. Malaysia menghadapi PRU 13 dalam jangka masa terdekat.
  2. BN semakin mendapat sokong rakyat.
  3. Malaysia di serang pengganas sebelum PRU 13, di Sabah.
  4. Sabah adalah penyokong besar UMNO dan BN.
  5. Pakatan menang lima negeri pada PRU 12.
  6. Pakatan mahu ambil alih Putra Jaya.
  7. Gambar Gay sama gay bantai buntut. Ini keyword berbeza dari keyword diatas!!! Cerita basi.
  8. Cerita sensasi baru: saman RM100 juta keatas TV 3, Utusan dan Papa Gomo. Juga keyword berbeza.
  9. Cerita menakutkan: Pakatan terlibat memberi imbuhan USD 2 juta kepada pengganas supaya ceroboh Sabah. Ini yang lebih penting dan sama dengan enam keyword diatas. Nampak kecil dalam amaun nya, tetapi amat memudaratkan negara berbanding dengan saman besar RM100 juta. Sensasi lebih kepada RM100 juta yang tidak ada kaitan keatas kedaulatan negara.

Barisan perkataan di atas adalah keyword arus politik Malaysia. Apa yang terjadi ialah BN terus menerus memperbaiki kedudukan mereka setelah diserang bertubi-tubi oleh Pakatan, yang terdiri dari PKR, DAP dan PAS.

Dan apabila ketua pembangkang, dalam cita-cita merampas Putra Jaya, telah menyanyi lagu “Sabah Nak Hilang”, dan bila Sabah hilang, UMNO melayang, serta BN jadi ketua pembangkang”, maka maksud tersirat dari nyayian itu ialah “ganyang Sabah”. Cara menganyang Sabah ialah dengan membawa masuk penganas Kiram 111. Ada bukti dari berita luar negara mengatakan pembangkang mungkin terbabit di dalam mempengaruhi kemasukan pengganas Kiram 111 dari Sulu.

Di sini, pengaruh BN naik sebanyak 20%, apabila BN sebagai ketua kerajaan melawan para pengganas habis habisan, sehingga banyak pengganas terbunuh, walaupun ramai askar serta anggota keselamatan kita juga turut terbunuh.

Semua rakyat Malaysia menghala bantahan kepada pembangkang. Apa lagi bila ada ketua mereka memperlekehkan anggota keselamatan dengan mengatakan isu pengganas itu adalah wayang UMNO.

Dengan isu ini, pembangkang sedang di “checkmatekan”. Semua jari menunjuk kepada gerak kerja tidak patriotik parti pembangkang, malahan ada yang mengatakan mereka adalah antara “client change” arahan Amerika Syarikat.

Untuk melemaskan tindakan tuduhan tersebut, terkeluar cerita sensasi. Iaitu gambar seorang jantan bersama jantan lain sedang melakukan kerja sex luar tabie. Cerita ini cerita basi. Sudah bertahun tahun  di tayangkan kepada rakyat. Untuk menyedapkan cerita, cerita saman seratus juta pula di sensasikan. Sebenarnya, nilai seratus juta itu tidak ada makna keatas kedaulatan negara yang sedang kita hadapi dari serangan pengganas. Kita tahu pengganas mungkin di beri sumbangan sebanyak USD2 juta sahaja. Jumlah ini lebih besar keatas kemudaratan negara menghadapi cabaran penceroboh pengganas kerana imbuhan itu. Saman seratus juta itu hanya anggan angan sebelum ke mahkamah. Tidak bernilai apa apa keatas kedaulatan negara walaupun berjumlah besar.

Jadi, apa faedah UMNO atau BN memyediakan cerita sensasi seperti ini?. PAS, DAP dan PKR sebagai sebuah pakatan, di katakan menjadi tali barut kepada kedatangan pengganas ke negara ini. Tentu ini lebih memudaratkan mereka, dan sebagai tentangan dan tatapan kepada masyarakat, di ceritakan cerita basi tentang seorang pelaku gay, dimana di dalam mahkamah, orang kena tuduh gay tersebut menang tanpa dipanggil membela diri.

Ini adalah cubaan pakatan untuk mengembalikan perasaan kesian kepada mereka walaupun yang paling mustahak di besarkan ialah bagaimana kah mereka ini boleh terlibat didalam isu memporak perandakan sebuah negara dengan bersekongkol dengan pengganas?.

Kesimpulan nya. Cerita gay tua yang serupa dengan ketua pembangkang kemungkinan besar adalah datang dari pihak strategi marketing pihak pembangkang itu sendiri. Itu sebab Nik Aziz berkata, Annuar tu cerdik, jadi terima lah dia.

Sebenarnya cerdik tidak semesti nya baik. Kita perlu seorang ketua negara bukan sahaja cerdik, tetapi luhur hati dan budi pekerti serta baik di dalam tingkah laku nya serta perbuatan.

Tiada bahasa yang elok hendak cakap tentang Annuar Ibrahim. “Pakai wig, gi bantai pelacur, atau Shamsidar, lepas itu jadi Imam Masjid”. Ya Allah kawan Nik Aziz nih!!!

Itu apa yang terdengar di TV 3.

Nala Karupan cakap. Itu dari mulut kawan baik dia tu.

Apa tidak percaya kah?. Aku memang percaya jikalau syaitan buat semacam itu. Dan ini manusia kah atau syaitan?

Doa Nik Aziz berkata berkawan dengan syaitan pun tidak mengapa. Memang lah dia berkawan dengan syaitan. Memang tidak mengapa. Dan hari ini dia berkata dia hendak menjadi orang yang akan memimpin DAP kejalan baik. Jikalau jalan dan diri sendiri duduk berkawan dengan syaitan, bagaimana boleh bertekad di hati bahawa dia itu seorang yang berbudi baik? Budi pekerti di lihat dari perbuatan dan percakapan. Apa yang di cakap dan apa yang di buat memberi simbol keatas budi pekerti. Serban tidak boleh menutup budi pekerti. Wig tidak boleh menutup budi pekerti.

Lepas “berjubor jadi Imam!!!!”

La Hillah Hai il La Lah, Muhamdul Rasul Lul Lah.

Durjana la manusia seperti ini. Sama dengan tentera Sulu yang mengangkat bendera dan apabila polis mendekati ditembak nya pegawai polis kita.

Sejahat jahat Jepun pun tidak berbuat sedemikian.

Jaga lah engkau. Balasan tuhan sudah hampir ke tengkok komer semua.

Yoda kata ” itu darth vader punya pasal. Dia tidak tahu cekrawala ini PAS dan Yoda punya.”

5_yoda_starwars

Sambil bertongkat Yoda berkata “Kenewan, Darth Vader punya otak, senget. Dia tidak tahu bahawa PAS rentah cekrawala. Apa dia cakap, itu dia punya pasal. Hal hal cekrawala ini, kita saja yang tahu. Kepala hotak dia, cakap tak selesai. Basa.”

“Dia tidak tahu kita duduk di bawah arsi, dan selalu berjet ski di atas awan. Itu, kereta aku, wellfire, ada di pekarangan rumah aku di langgit ketujuh. Baru tadi aku bawa ke Stadium Merdeka. Belum tengok kita punya hellfire. Itu yang terletak di perkarangan rumah aku di matahari. Tengok, betapa laju nya pergerakan kita. Kenewan, engkau bawa balik kek yang dia beri kan kepada aku hari itu. Aku sudah muntah kan kek itu dan engkau lipat lipat dan lempar ke muka Darth Vader, okay.  Jangan lupa engkau bawa sekali lilin lilin 82 batang itu kepada dia. Suruh dia nyala kan lilin lilin itu untuk diri dia sendiri. Faham?. “

Kenewan terus bergegas membawa kek dari muntahan Yoda ke negeri Pulau Pinang menaiki jet ski berkuasa 7,000 kuasa kuda yang di beri oleh kaum Cina Perak, dengan pantas. Bersama beliau ada segenggam lilin kecil berwarna warni sebanyak 82 batang.

darth vader 2

“Aku dah cakap. Benda ini tidak selesai. Boss aku sudah arahkan dan sudah bercakap. Darth Vader mesti ikut. Kita lawan sampai mampus semua umat di dunia Melayu. Engkau cakap perkara ini kepada Raja kamu, wahai Princes yang gebu gebu nih. Itu adalah pesanan Darth Vader. Faham?.”

darth vader dap

Mana ada saya Darth Vader. Tadi bukan saya. Tengok sekarang saya baca itu Strait Times. Muka saya ada sama kah dengan Darth Vader?. Ayo yo, Samy Vellu. Lu dapat datuk huh?.

Tutup aurat atau tutup urat?

poknok

Ramai nya malaikat, dok sekeliling tempat.

Dia nih, dok seorang diri. Orang takut hendak duduk dekat dia. Nanti tidak pasal kena hantar ke neraka. Lagi pun orang sudah naik benci tengok muka dia.

Itu, benci kepada muka dia tu kerja atau projek Allah. Mana ada projek tuhan bab benci membenci nih. Projek Allah. Tidak ada siapa boleh buat projek tengok muka naik benci.

Projek Allah kata, jikalau muka orang benci maka kawan baik mereka ini juga muka jenis orang ramai benci. Projek Allah kata, muka orang di benci akan di hantar bersama dengan muka orang benci jugak. Karpal Singh sangat baik dengan dia. Baru baru ini Karpal Singah beri kek kepada dia. Orang lain tidak beri. Karpal Singh beri. Karpal Singh, dalam projek Allah suruh lihat muka orang benci berkawan dengan orang sama di benci orang lain. Projek Allah kata Karpal Singh masuk neraka. Jikalau Karpal Singh masuk neraka, kawan kawan baik dia pun akan masuk neraka.

Itu projek Allah. Pas tidak tahu projek Allah. Bukan tahu syurga dan neraka. Itu benda ada. Yang ada dengan nyata. Pas reti gapo.

Projek Allah kata, Pas mampus keras sekali ini. Mereka kata tutup aurat tuh, sebenarnya mereka tutup urat. Urat urat bawah dia. Bukan main banyak beranak pinak jenis makan daging dan darah rakyat di Kelantan semenjak dua puluh tahun nih.

Tutup aurat. Kepala hotak mu.

Mu dok tutup urat mu.

PS; Beri emas, nak minyak, beri minyak, hendak apa lagi. Cakap suka akhirat. Minyak tu akhirat lah. Kalau minyak tak berharga, hendak kah. Mari sini aku suap minyak dalam mulut mu. Basa hidup untuk dunia. Cakap tak ingat neraka dan dosa.

Wow, cow mee tang yang memerintah Selangor, patut lah document kerajaan di musnahkan.

Dulu duduk dalam hutan.

Sekarang didalam ofis kerajaan.

Dulu Polis cari dan tembak.

Sekarang Polis jaga dia dalam ofis.

Bila hendak kalah.

Bakar semua dokument penting kerajaan.

Siapa pilih komunis ni weh?

Bila mana nya tiada riba, tidur pun diatas riba?

Tidur atas riba ke tidur atas mayat orang susah?

Bila mereka berkata “Pilih kerajaan BN, riba dan judi akan menjadi jadi di Kelantan“.

La, mak oii, bro, what say you, huh?

Ini perkara amat besar didalam tuduh menuduh bertujuan menakutkan rakyat kepada fakta yang tidak tepat.

Apa kah tidak nya.

Kerajaan PAS sekarang mengalakkan riba dalam bahasa yang rakyat Kelantan tidak terfikir itu perbuatan riba.

Cukai tanah di Kelantan di denda sebanyak sekali ganda setiap tahun jikalau ada kelewatan bagi tujuan mengajar orang yang tidak ada wang membuat bayaran ikut masa yang ditetapkan. Kerja tidak diberi hendak ajar orang bayar duit!!.

Misalan nya, cukai RM700 setahun, lewat menjadi RM1,400 setahun, dan untuk tahun ini RM700 lagi bererti kena bayar RM2,100 jikalau hendak bayar pada tahun ini.

Ok. Bayar lah jikalau ada wang. Dan wang ini di masukkan kedalam “cofer” kerajaan untuk bayar gaji ahli politik yang berserban.

Ini duit paksa. Bukan duit lendir ya. Duit paksa adalah duit Riba. Selama ini mereka buat kerja semacam “mempromotekan” riba.

Tetapi, mereka berkata itu bukan riba, kerana kerajaan BN sahaja menjalankan aktiviti riba, mereka tidak mengamal riba. “Kami mengamal amalan rukun kerja secara Islam, mana ada riba dalam Islam”. Mereka sesungguhnya daif tentang duit paksa. Itu sebabnya, Tuhan tidak akan beri mereka duit royalti minyak. Bukan BN tidak mahu bagi. Allah jua yang tidak ingin memberi. Insaflah.

Setahu saya, tiada ketua BN menyatakan mereka tidur diatas riba isteri, untuk menenangkan fikiran. Mereka ini telah pun mengamal cara tok tok guru tidur, iaitu tidur atas riba isteri. Ini kerana mereka pun tidak sedar perbuatan mereka juga mengamal kegiatan meriba dengan adanya cukai paksa, hanya kerana terlewat membuat bayaran.

Mereka juga menperjudikan rakyat Kelantan dengan tidak mempamirkan kesungguhan untuk memberi kerja kepada mereka. Bila tidak kerja maka tidak ada wang, dan terpaksa menghadapi riba besar kerana kena bayar denda. Sudah lah tidak ada wang, kena paksa amalkan riba pulak.

Mana ada keadilan kepada umat Melayu di Kelantan?

Tukar, bro, jangan tidak tukar. Tukar tetap tukar. Ayuh bangun jangan sokong orang semacam Gusdur!!!!. Tidur atas riba bini atau bukan bini.

“Di Kelantan mana ada Riba, saya hanya tidur atas riba sahaja”. He he he, Pak Dogol tidak kelakar semacam itu. Ini lebih kelakar dari Pak Dogol.

Pakai kopiah belum tentu baik body pekerti !!!

Semuanya bermula dari hati bukan dari benda di kepala atas. OK!!. Kopiah di kepala atas belum tentu boleh tahan kopiah kepala bawah tidak terbuka dan menyebabkan hati menyuruh tangan korek korek dan raba raba mangsa di depan anda. Ini selalu berlaku di negara Arab. Nasib baik yang si muda itu pakai jean, jikalau pakai pakaian seperti emak dia, harus lengan lelaki berkopiah itu hilang dibawah paha si wanita muda itu.

Mak oii, berkopiah belum tentu baik body pekerti bro. Ingat, golongan mana suka pakai kopiah bro? Boleh percaya ke?

Jika ingin meliwat kena kata kepada pasangan anda “Can I fcuk you today?”. Jikalau dia diam, Fcuk lah kuat kuat!!!. NP, Its Ok!

FCUK billboard

Image via Wikipedia

Itu dia.

Cara sah meliwat.

Dan jangan fikir panjang-panjang. Kerana meliwat itu tidak ada hal di Malaysia.

Keluar kan belalai fcuk lah kuat kuat, pancut lah dalam dubur atau apa apa lubang sekali pun. No hal nya di Malaysia. Ok.

Banyak hal lain lagi yang anda harus fikirkan. Seperti fcuk bini orang, kekasih orang, menantu orang, anak orang dan macam-macam bentuk fcuk dari belakang.

Yang menjadi trend sekarang ini adalah fcuk duit kerajaan. Ada power duduk dalam kerajaan fcuk duit itu. Simpan dalam jubah, telekong, diruang tandas, ruang tamu, dan dalam kotak bawah katil atau didalam condo dalam atau diluar negara. Banyak bentuk meliwat yang berat berat lagi, beb.

Fcuk lah kuat kuat, sebab, kita telah diajar untuk menjadi peliwat tegar negara. No hal nya.

Ha ha ha.

Kesian, Saiful kena fcuk. Kerana dia lupa hendak jawab pertanyaan “Can I fuck you today?” dengan jawapan “No, you can’t. I’ve got a headache, today, Boss !!!!”.

Dan setelah merasa sedap belalai menusuk kalbu di dubur, serta menerima hadiah sumbangan seluar dalam jenama “Levis”, jangan lak mengunakan”law” dalam negara menibai orang meliwat itu sebagai peliwat. Lain kali kena ingat apa lah ada dengan nilai seluar dalam jenama “Levis”.  Lain kali ingat juta juta ringgit, bagi habis akaun dia di Switzerland . Baru tibai beb. Boleh pi naik haji berpuluh kali. Kesian, beb, bukan apa, perasaan kesian itu ada tersemat didalam dada semua manusia. Termasuk aku.

That’s why you still have a headache until today, huh!!?.

SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA TETAMU.

PENGERTIAN PUASA
Puasa ertinya menahan diri dari makan dan minum dan dari segala perbuatan yang boleh membatalkan puasa, mulai terbit fajar hinggalah terbenam matahari.

PUASA WAJIB
Puasa bulan Ramadan, puasa kifarat dan puasa nazar.

PUASA SUNAT
# Puasa enam hari pada bulan Syawal
# Puasa hari Arafah
# Puasa Hari Asyura pada 10 Muharam
# Puasa bulan Syaaban
# Puasa Isnin dan Khamis
# Puasa tengah bulan iaitu 13,14,15 pada tiap-tiap bulan qamaria (tahun Hijrah)

PUASA MAKRUH
# Puasa yang terus menerus sepanjang masa
# Tidak termasuk dua hari raya dan hari tasyriq

PUASA HARAM
# Puasa pada hari raya pertama Idil Fitri
# Puasa pada hari raya pertama Haji
# Puasa tiga hari sesudah hari raya haji atau hari tasyriq iaitu pada 11,12, dan 13 Zulhijjah.

SYARAT WAJIB PUASA
# Berakal
# Akhir Baligh (Cukup umur)
# Kuat atau mampu mengerjakan puasa

SELAMAT BERPUASA BRO.

Kapal luncur termahal di Asia Tenggara dan dunia dibuat dengan emas

Saorang hartawan, jutawan dan dermawan dari Malaysia telah membeli sebuah kapal luncur termahal didunia bernilai lebih kurang pound sterling 3.4 billion, bersalut dengan emas tulin.

Ini bermakna nilai nya lebih 10 kali ganda dari nilai “the Eclipse”, yang dimiliki oleh empunya Chelsea FC, Roman Abramovitch. The Eclipse adalah merupakan mega yatch yang termahal dimasa kini.

Tidak ramai orang di Malaysia berkemampuan membeli kapal luncur mewah bersalut emas, dan mengikut senarai orang terkaya di Forbes, Malaysia hanya mempunyai 3 orang yang mempunyai harta bersih USD5 billion.

Jikalau anggaran nilai bot lancar mewah itu sebanyak 3.4 billion pound sterling itu tepat, orang yang layak membelinya, mengikut lapuran itu, adalah Robert Kuok, orang terkaya di Malaysia dengan anggaran harta bersih sebanyak USD 12.5 billion.

Bot mewah itu mengambil masa 3 tahun untuk disiapkan, dan diseliputi oleh 100,000 kilogram bahan-bahan logam mahal termasuk ketulan emas tulin.

Bilik utama bot mewah itu di kemas dengan kemewahan dari platinum dan digantung dengan gambar dibuat dari batu dari angkasa lepas  (meteoric stone) dan tulang dari Tyrannosaurus Rex, raksaksa kuno.

Jikalau tekaan itu tepat, maka orang-orang Cina di Malaysia tidak boleh mengatakan mereka dianaktirikan di negara ini sepertimana berita yang selalu kedengaran dari pemberita pembangkang terutama DAP yang mewakili kaum Cina Malaysia.

Bot mewah itu dibina di Italy dan disiapkan di Malaysia dua minggu lepas, kata lapuran berkenaan.

Boleh percaya kah? Mana ada orang gila hendak beli sebuah kapal mewah dengan 3.4 billion pound sterling, satu kawasan perumahan baru bernilai sebanyak satu billion pound sterling boleh menjanakan pendapatan lebih 100 billion pound sterling, apa faedah membeli bot 3.5 billion pound sterling yang tidak akan menjanakan apa apa faedah pendapatan? Tidak masuk akal langsung dengan lapuran ini. Orang Malaysia adalah lebih bijak berfikir dari orang putih yang berkata pandai tetapi suka berhutang berlebihan sehinggakan negera mereka hampir muflis. Lapuran ini adalah satu lapuran yang mengarut. Mungkin kapal ini akan digunakan oleh penyanggak negara untuk lari dari polis ke Pulau Tengkorak? Aku hendak tanya ketua lanun Selat Melaka esok, siapa yang telah beli kapal mewah itu. Lanun ini memang menunggu masa sesuai untuk merampasnya jikalau betul cerita ini.

Entah-entah Annuar beli untuk diberi hadiah kepada Mat Sapu, kerana dia kesian kepada dia yang jatuh dari motosikal hondacup beberapa hari dulu.

Seterusnya sila baca disini:

Ausie pun perasuah brother, sapa kata tak!!

Australia‘s first foreign bribery prosecution will accuse two Reserve Bank currency firms and six of their former senior managers of funnelling multimillion-dollar bribes to government officials in Indonesia, Malaysia and Vietnam to win banknote deals. from the Age Com, Australia.

Baca berita penuh selanjutnya di The Age Com, Australia  atau disini.