Tanya pada burung Hud Hud

Bila jatuh dari jawatan, maka semua saudara mara yang dulu nya di singkirkan, terus kenal kembali.

“Oh, ini adik kak Normah ke?”.

Ya“.

Dahulunya setelah hubby menjadi menteri kak Normah pun tidak kenal, apatah lagi adik kak Normah.

Bila kita jatuh dari segala jawatan penting, maka mestinya ada sebab munasabab. Dan bila kita bertanya kepada burung Hud Hud, ini lah sedikit sebanyak jawapan nya.

Semasa anda semua baru baru menjejak dalam dunia, saudara mara lah yang memberi pertolongan. Dan setelah berjaya, sedikit permintaan dari saudara mara harus dilihat sebagai membalas budi atau mengenang jasa orang orang yang telah memberi pedoman kepada anda.

Ini diatas kapasiti sebagai individu. Bila di langkaukan kepada kapasiti masyarakat, maka anda harus berbakti kepada kaum Melayu yang telah banyak memberi pedoman kehidupan anda. Jika diatas kapasiti individu pun tidak boleh anda lakukan, bagaimana anda hendak lakukan kepada masyarakat.

Dan apabila anda berjaya atau dengan tepat suami anda menjadi menteri, jawatan itu tidak penting, malahan saudara mara serta mereka yang telah memberi pedoman semasa anda susah susah harus di rapatkan.

Sekiranya suami anda telah jatuh dari memenggang jawatan, salah satu sebab ialah kerana sikap anda yang gobrok dan tidak mengenal budi.

Sesungguhnya Tuhan itu pensyarah dan pemberi petunjuk yang amat nyata dalam kehidupan kita hari hari, lihat lah bagaimana beliau mengajar anda.

Advertisements

Apa lagi kita mahu?

image3

31 Ogos 2013 nanti merupakan hari kemerdekaan negara ini dari British dan di bulan kemerdekaaan ini, kita rakyat Malaysia berbilang kaum harus merenungkan kemana kah arah tuju kita sebagai rakyat sebuah negara yang bebas dari penjajahan.

Beberapa gambar yang saya ambil dari google image boleh memberi gambaran sebenar keadaan rakyat berbilang kaum di negara ini tanpa kesan tempiasan tekanan parti-parti politik.

Kita hidup bergembira, aman damai dan  menjalankan kehidupan didalam keadaan mesra dengan kebebasan yang tidak pernah di kecapi oleh kebanyakan rakyat-rakyat berbilang kaum di negara-negara lain.

Kesemua ahli masyarakat menghurmati budaya sesuatu kaum yang lain, agama mereka dan juga corak kehidupan tanpa sempadan. Malahan kita sanggup berkongsi kemeriahan hari-hari raya, hari-hari kebesaran bagi agama-agama  sebahagian besar penduduk negara ini, tanpa rasa segan dan silu.

image 1

Yang kaya dan berjaya, menjadi penaung kepada yang daif dan miskin.

Kesemua golongan ahli masyarakat mendapat belaian yang baik dari semua ahli masyarakat kita tanpa mengenal kaum, bangsa serta agama semenjak kita mencapai kemerdekaan.

Beribu ahli masyarakat akan menghulur bantuan kepada mereka yang menderita dalam kesusahan hidup.

kampung 2

Yang miskin dan tidak berharta mempunyai harapan untuk mencapai kehidupan yang lebih baik dengan beberapa polisi yang menyeluruh, dengan kebebasan memperkayakan ilmu pengetahuan, memperkayakan bakat bakat terpendam dan di beri peluang-peluang yang boleh membawa kepada perubahan corak kehidupan mereka kepada taraf yang lebih baik, tanpa perlu merubah corak-corak kehidupan kaum kaum yang lain.

Dan apabila kerenah politik di pertengahkan,  maka segala segala nya menjadi lesu dan bisu.

Kita kehilangan arah.

Kehilangan arah yang boleh menghancurkan kita. Dan itulah yang akan terjadi bila ahli masyarakat tidak lagi memikirkan keheningan dan bersyukur dengan kejayaan kita didalam kemesraan yang telah kita capai selama ini.

A Buddhist woman cries for her home that was burned down during the riot in Meikhtila

Dan akan hilang segala segala nya kerana keangkuhan segelintir mereka yang rosak ahlak dan budi pekerti.

Mari lah kita bertafakur dan fikir yang indah indah supaya ianya memberi keheningan disanubari kita untuk membina kegemilangan kehidupan kita di masa masa yang mendatang.

Eekaa EWC.

Nothing Hill Carnival is for all

nothing hill gate 1

nothing hill gate2

 

nothing hill

 

Read more here.

Jalan Imbi and the notorious living style of the community that DBKL will help. Why?

At least you have a breathing space within KL landscape and this is not found anywhere in other towns in Malaysia.

In Ipoh, you barely have a spot for you to throw your lunch time or eating in a shop that sells Malay foods.

This is mainly for a reason that Kuala Lumpur belongs to all of us, Malay and Chinese, or Indian and other foreign nationals.

However, all efforts made on the improvements of the city’s facilities are pointing to on the improvement or improvement of the livelihood of the Chinese, which, in my opinion, are racist at all the time.

We already have Petaling Street for the Chinese to play dumb with the counterfeit law of the land, and we have all kinds of businesses run by the Chinese in every part of the city, in the city fringe, and in lanes or alleys. In fact, everywhere else is a Chinese ground in a true sense. So, where is a Malaysian city that Kuala Lumpur is trying to portray itself?.

Now the already Chinese area in Jalan Imbi is being developed with another government project to spur the ego of the Chinese as the skipper of the inner city development. Where does other Malaysian will go?

DBKL should not always think of the Chinese although the population in the area mainly Chinese because the whole Kuala Lumpur belongs not only to the Chinese but also other Malaysians such as Malays and Indian.

Please do not think Kuala Lumpur is for the Chinese ONLY. Our voice also is important to make sure that we also own Kuala Lumpur as much as the Chinese. As part owners, we have the right to object that Jalan Imbi should not be approved to be developed with a Chinese Food Center using the Rakyat money.

What DBKL has done by approving the site for a tourist spot in fact is to complement already a notorious living style within the residential district of the country. For some others who are unfamiliar with the living style within the area it is suffice to say that all the dark sides of the city begin here. They’re in the area the big shark of Along, who collect money daily from the enterprising Chinese or Malays. There in the area is the flesh trade which uses human trafficking as a hideout. In fact all Malays from the kampung will have a heart attack the moment they know how the Chinese have lived the notorious life within the area, and for the fact that DBKL, a Malaysian government agency, has abetted them to live such a life.

Can we have a better way to aid the so-called Chinese gain a better way of life? And of course, one way of doing is not by complementing their immoral activity.

Please don’t ask Nazri Aziz for his judgement on this subject. This is because he is a lawyer by profession and he knows nuts about humanity and eastern living style.

When gangsters or triads are qualified as a property manager, what do you expect?

Today’s Star gives a handout about bad guys corner condo job, and what do you expect from the industry when our previous housing minister approved non-qualified Chinese property caretakers to name themselves a property manager.

Well there are some prople who can carry out work but without proper professional qualifications they can do anything without any jurisdiction over their scope of work. In fact most of them are also involved in petty crimes such as harrasing owners for the job of property management, and appointing own gangsters to do the management of the condo projects.

I said serve them right with thier choice recently of appointing non approved qualified personnel among themselves and that they now know how bad guys normally operate. Either they, the owners will incur more money, or lose their life or property.

The work of gangsterism is normall with non qualified, non capable Chinese, Indian and Malay building caretakers who talk only rubbish and want more money because of triad connection.

Serve you right building owners, JMBs and MCs. You eat your own choice of selecting gangsters. And that goes to our previous housing minister too. Padan muka. Pilih kumpulan China tetapi satu pun tak undi hang. He heh, mana taruk muka wei?.

PS: Star yang pro DAP setiap hari dok ptomote I City, sebenarnya hendak beritahu Melayu, Melayu semua bodoh bodoh kerana bandaraya mereka pun Cina boleh ceruboh macam buka kain anak gadis Melayu dalam semak.

When gangsters or triads are qualified as a property manager, what do you expect?

Today’s Star gives a handout about bad guys corner condo job, and what do you expect from the industry when our previous housing minister approved non-qualified Chinese property caretakers to name themselves a property manager.

Well there are some prople who can carry out work but without proper professional qualifications they can do anything without any jurisdiction over their scope of work. In fact most of them are also involved in petty crimes such as harrasing owners for the job of property managemnt, and appointing own gangsters to do the management if the condo projects.

I said serve them right with thier choice recently of appointing non approved qualified personel among themselves and that they now know how bad guys normally operate. Either they, tge owners will incur more money, or lose their life or property.

The wirk of gangsterism is normall with non qualified, non capable Chinese and Indian building caretakers who talk only rubbish and want more money because of triad connection.

Serve you right building owners, JMB and MC. You eat your own choice of selecting gangsters. And that goes to our previous housing minister too. Padan muka. Pilih kumpulan China tetapi satu pun tak undi hang. He heh, mana taruk muka wei?.

Selamat Hari Raya Aidil Fitri – 1 Syawal 1434 Hijrah

eekaa Semoga berhati-hati di jalan raya, dan ketemu kembali di hari hari muka. Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir Bathin, terkasar bahasa harap di maaf kan jua. Demi perpaduan Melayu seagama, serumpun, dan sebangsa.

Dari kami semua:-

Eekaa, Mat Ell, Mat Yousoff, Stoopa, Shaydflin.

The communist story – my view.

images

They are fighting the Japanese because they were at war with Japan. Not for Malaya.

Why the British said to the communists’ guerrilla army MPAJA or known to the British as MRLA (Malayan Race Liberation Army – Only the Chinese race) “thanks you very much for helping us and gives up the weapons to us now” in 1945.

bounty-on-chin-peng1

This is the enemy of the state, and not the hero of the country.

The British even gave Chin Peng an OBE, which later was cancelled, and invited MRLA to join a parade in London, after WW11 was over, and Malaya was placed under MBA (British Military Administration).

I would say that MPAJA as a guerrilla army, which was MCP’s arm, therefore it was an ideological or a Marxist group having a working plan for the SEA countries, i.e. to gain control of this country for Russia or China. After winning the war and the restoration of the British Army in the Malaya, the government was aware of the need of de-colonialization.

MRLA after knowing Japan had lost the war came out of the jungle and started to persecute civilian Malays and Chinese for being accused as the Japan secret military police in the kangaroo court style. Some historians believed the army had also entered the Royal Place to hunt for those who were loyal to the Japanese Army. There were about 800 believed dead or missing in action.

That was the early history of the Chinese in this country in order to gain control of power of the country, and they, the Chinese still think that they have the right to control the country through vote which was accorded to them later part in the history.

When we achieved independence in 1957, the need to fight the British was over. MPAJA under Chin Peng was still at the confrontation with the Alliance Party and the Emergency Rule was extended until 1960, and further extended to 1989 (Post War Emergency).

In 1955, the Tunku had given amnesty to the MPAJA or MRLA to lay down the weapon and surrender. One of the terms of the amnesty was to allow the communist army a safe return to China.

In all 6, 710 Chinese terrorist armies were killed, 1, 287 were captured and 2,707 surrendered, excluding about 500 more later. On the British side, 1,345 Malay Regiment armies were killed, 519 Commonwealth killed, and 2, 478 civilian were dead.

47

They killed anyone who supported the Japanese, including Malay force in the British Army.

At first, MPAJA was on the British side, and it was trained and was given military supplies. When they failed to gain control of the country, which I think as the result of illegitimate or false claim of the ownership of the country as a ruler of the state, they confronted the British from 1948 to 1957. When the communist party was outlawed, they became the enemy of the state and confronted the Tunku administration under the Alliance party.

Because of the Sino Japan War (1937), the Chinese in Malaya were subject to Japanese’s rule does not mean they have the right to rule this country in that common sense when the Japanese lost the war.

Today’s Chinese in this country have a similar trend in fighting for a right that is not theirs as shown from 1948. They manipulate the same techniques in which the Communist has used against the British and later against the Malaysian government. Are they a new reformist from the same group of people who idealized the communist ideology?. They still wish to have a control of this country by hook or crook!.

The history paints some gruesome behaviors of the Chinese which have been in their soul until now. That is why I said, they are a laughing stock in the eyes of the West because of this elusive attitude.

Can anyone give a reason why they behave that way?. Is it because they have many Chinese graves on the slope of the hills in all towns?. If that is so, then the government must remove them to another suitable place. A sickening view really and to downgrade their misbehavior.

The Chinese are a serious problem in this country from day one they arrived from China. Period.

Surat kepada Nawewee

Aku baca surat seorang kepada Nawewee, tetapi mungkin terlalu sadist.

Ini surat aku kepada dia setelah aku mendengar lolongan dia dalan vedio yang di tuju kepada aku sebagai kaum Melayu.

Aku ada hak menjawab kerana apa dia cakap dalam vedio itu telah menyinggong perasaan aku sebagai seorang Melayu.

Dia open vedio dia kepada public dan public itu aku, dan sebagai Melayu yang dia tibai, aku ada hak tibai dia balik. Tidak salah dalam segi undang undang. Seperti pencuri masuk rumah engkau, engkau ada hak tembak pencuri yang masuk rumah itu sampai keot.

Namewee1

Hey babi Nawewee. Anak haram.

Engkau ingat ini kepala datuk nenek engkau punya negeri. Babi, lancau, puki mak engkau. Beri monyet lah jubor engkau, bagi dia syok kan kamu. Bodoh, banggang. Lantui.

Engkau ingat saudara mara engkau yang jadi kominis tu warga negara ini kah. Bacul. Tak ingat sedar dek untung, tak reti ingat datang merempat ke sini, kena rogol oleh Jepun, kena basuh perut oleh askar Jepun, nak jadi hero lawan Jepun. Jepun kalah perang bukan sebab engkau dan kominis bahaloi. Jepun kalah kena bom atom lah, bukan sebab engkau kominis.

Kepala hotak engkau bangsa engkau yang jadi kominis lawan Jepun sehingga kalah dan kominis China jadi hero di Malaysia. Cheh bedebah engkau fikir kominis yang berjasa pada negara ini. Bila masa kominis rakyat negara ini?. Buat filem cinta konon. Kepala botoh engkau cinta. Pergi cinta dengan gajah lah engkau, kalau ingat pelir engkau besar, babi. Tokok. Talk cock tak reti eja. Sialan lah kamu berada dalam negeri ini.

Engkau mempunyai perangai lebih buruk dari beruk, melolong sana melolong sini, cakau sana cakau sini, beruk tak ada otak, kamu pun sama dengan otak beruk ke?. Babi, suil sampai mampus lah engkau.

Lancau punya orang. Bagero engkau, pergi leceh pelir engkau lah kepada orang orang seperti kamu. Leceh pelir engkau kepada emak babak kamu lah, apa macam. Itu lah jenis kamu.

Babi.

Apamacam, kalau dia boleh kata kepada Melayu, kita boleh kata buruk buruk kepada dia, itu baru lah fair and square kan?. Butuh lah lu Namwewee. Tokok pun silap eja. Talk cock lah lantui. Talk cock. Cakap lah pelir engkau yang busuk banggau macam longkang.

Babi. Sialan. Tokok, kepala butoh engkau.

PS: Nazri, gua caya sama lu. Sekali kena sudah tahu. Ini kali gua tarak kasi lu undi. Ada faham?. Sekali kena sudah cukup bro.

Strays walk the street

The crime index in Malaysia has not risen at an alarming rate.

OSAC gave a rating of medium on the crime rate in Malaysia.

The recent outbreak of criminal activity, however involved day light shooting of several people including a prominent banker. It was an alarming development, and unfortunately it has occurred only after the repeal of two important preventing laws, ISA and OD.

Although there was no substantial evidence to show proof crimes had taken place after the acts were annulled, the PDRM had initially revealed that the federal agency had released more than 2,500 criminals from jails. The agency also had suggested 90% of the crimes registered over the year were involved the strays or the released criminals.

If this is accepted as a fact arising from proper investigations, the Police therefore may act against them in pronto in preventing the crimes, irrespective of whether the authority needs new preventive laws, as I am sure, we have enough laws to prevent crimes.

One crime which people are scared is being shot down in the public. I am not too sure, whether this is a heavy crime or a medium crime, but being dead on the streets without protection whatsoever is a scary experience and say gunning down is surely a heavy crime.

I am not too sure, why our government has repealed the two important laws recently. Is it because of the 1Malaysia a concept that denotes for equal fairness to all Malaysians? I am also not too sure, whether people who cannot live within the society due to their bad habits are treated fairly under 1Malaysia thus entitled to be freed and released to the streets.

Strays are dangerous, and due to a long confinement in various jails may go about the towns to get revenge. Giving pardons to criminals can pass only if they repent, and are not likely committing any serious crime against the people at large in the society, again and again.

If PDRM is of the opinion that the two laws need to be reintroduced so that the crime rate will decrease and assist the federal agency work, the government must take notice of the view and take appropriate action for the safety of the masses in this country.

Sejati,

Sejati. Ada lagu yang menghiburkan.

Dan sekarang dunia politik Malaysia di hiburkan dengan lagu lagu hiburan dan jenaka dari perkataan sejati.

Bila hati anda bukan sejati, separuh sayang Cina, separuh sayang India, suku sayang Melayu, maka bila yang separuh paruh tu minta, awak pun beri. Undang undang penting negara seperti ISA dan EO di mansuhkan.

Bila ramai kena tembak mati, diri ingin menjadi sejati. Mula fikir hendak buat undang undang baru. Itu dia bila kita tidak sejati, ambil yang baik, dari Cina, dari Melayu dan dari India. Campur jadi rojak mamak. Rojak mamak, mana sama rojak Johor. Rojak Perak. Tidak sama.

Bila Azlina hendak lawan Sharizat, isteri kepada Mat Kelantan NFC, sibuk dengan perkataan sejati. Perempuan sejati lawan perempuan tak sejati. Apa yang sejati ialah berkerja dengan hati penuh iklas dan perihatin masa depan kaum yang di pimpin. Ada kah begitu?.

Bila Maznah Omar, dog whisperer dari Bruntung Hill buat filem anjing berhari raya, mulanya kita ingat dia ini manusia sejati. Tetapi bila di siasat rupa nya bukan sejati.

Datuk Arif Sabri adalah sejati Melayu, tetapi tindak tanduk dia merupakan Melayu separuh sejati kerana tidak mungkin China DAP akan menolong Melayu walaupun dia masuk DAP.

Ini lah dia. Kita kena sejati. Tanpa sejati kita menjadi karut marut. Tidak keruan. tidak tahu yang mana satu yang baik dari China, India dan Melayu. Bila di campur semuanya dari bahan tidak sejati maka akan terjadi pontianak Gua Musang.

Jangan buat experimen mengenai perkataan sejati dengan benda bukan real. Sejati ada dalam diri kita semua.

Bila Umno berkongsi kuasa dengan pendatang asing, bini pun nanti kena rogol.

Bercelaru. Jadi bodoh. Serupa share your pleasure hole dengan PATI. Huh, kan begitu?.

Apa yang terbangun dan terjadi di sekeliling anda?

Mega projek itu dan mega projek ini, sekarang, Johor akan menerima bandar baru yang akan di kuasai oleh mereka bermata sepet dan dodek tak di sugi di Iskandar, jadi bila masa kata mereka bersama membangun dengan Melayu?.

Jikalau Melayu tak aktif dengan perjanaan ekonomi jadi mengapa sibuk nak teruskan juga. Demi kemajuan?. Kemajuan apa jikalau penduduk setempat tidak maju.

Kita membina sesuatu yang belum sampai masa untuk Melayu, jadi jikalau bina juga, BN tidak memikirkan nasib Melayu, malahan ingin melenyapkan Melayu seperti yang berlaku keatas kampung kampung Melayu di Puchong, Kajang, Gombak, Kelang, Ampang, Sekinchan, dan lain lain lagi.

Sekarang semua mereka yang berada di dalam kawasan yang BN bangunkan itu ejek ejek kaum Melayu seperti seekor anjing lapar kek Hari Raya.

Apa yang kamu gelak UMNO, jubor kamu kena korek sekarang, dan 30 tahun lagi, kamu akan letakan kami sebagai mangsa pancung kaum kaum yang kamu duduk beri kongsi kuasa.

Memang bodoh, kurang akal jikalau dengan berkongsi kuasa kaum yang kamu bela itu jadi semacam anak anjing kelaparan dan perlu tuan dia bermata sepek beri kek hari raya.

Ya tak?

Ya tak apa?

Ya tak kamu semua jenis manusia kurang akal kerana hendak lihat negeri ini semacam New York dalam tempuh masa kamu hidup.

Polisi Tunku terbukti tidak berguna kepada semua Melayu di Malaysia sekarang ini, yaitu sebuah polisi main poker dan lumba kuda halal.

Ya.

Hang semua tidak ada perjuangan untuk majukan kita. Hang semua berharap kami semua jadi bangkai hidup!.

Meriam oh Meriam are you okay today?.

Some people, the like Meriam Mokhtar, are brave enough to condemn Malays and their livelihood under UMNO, and accuse them the cause to all problems in this country.

When my great-grandfather and grandma were still around in this country they also felt the same feeling as Meriam feels today, i.e. the liking of blaming others for the mischief they have, in their livelihood.

In the same way Meriam had written about the Malays, but then instead of blaming themselves Malays they had the blame on the immigrants of those days.

The words that I still remember from the stories told among our family members during hari Raya, how unsophisticated and crude these immigrants were, some with bonded feet, were unlikely to become someone who you would like to be friendly with. In fact the hatred of the immigrants is something like the hatred that you have on the PATI today. The same feeling.

But even with so much hatred in their essence, the Chinese and Indian immigrants were sent to their village for no clear reason, just like you were seeing at some of the PATI in Chow Kit Road.

I am sure you hate these guys to your bone, the same feeling my great-grandfather had, when he told his story to his son and the son after him.

Probably Meriam and her other similar brainless critique of the Malay has a father that was born in another country, and that they came to this country in pursuit to let Meriam lives in a better place than their own, from corruption, from poverty, from human conflicts that Malaya didn’t have. Since your siblings were subject to these similar misfortunes in this country now, may be it’s the time to go home.

For some of you who use a Malay name, probably you are also a Malay and probably you are not. If you are not a Malay and hating a Malay in a sense is not going to be a bad idea after all.

Like my great-grandfather, he hated the people who were not of the same species like him. So then, it is quite normal. Because people like Meriam are also the same kind, i.e. the animal kind, like a tiger who mates only with a tiger.

Did you ever catch a tiger mated a cow?. Or, an elephant?.

Inikalilah adalah untuk kita, bukan DAP

meinkampf

Buka mata, semenjak DEB di lancarkan, segala perancangan untuk membangunkan bangsa Melayu didalam urusan perniagaan dan aktiviti komersial di dalam negara ini tidak tercapai. Dari anggaran agar kaum Melayu memegang syare 30% didalam kesemua aktiviti perniagaan tinggal sebagai satu kenangan mengusik jiwa.

Kita harus faham dasar sedemikian tidak akan tercapai walaupun di ulang kali dengan pengesahan itu dan ini oleh para pemerintah Melayu, akhirnya, percapaian yang ingin di perolehi untuk bangsa Melayu ketidak kesampaian.

Kita mesti faham pokok utama nya dengan pengkongsian kuasa antara Melayu dengan kaum China dan India di dalam urusan politik memerintah Semanjung Malaysia ialah bererti berkongsi menduduki negara ini, dan sebahagian besar wilayah di Semanjung Malaysia adalah wilayah wilayah atau kawasan kawasan negeri negeri Melayu.

Ini bermakna, kita berkongsi kuasa politik untuk memecahkan belah kan negeri negeri Melayu kepada bangsa China dan India. Pekara pengkongsian tanah tanah negeri negeri Melayu dengan bangsa lain adalah hasil dari politik pengkongsian kuasa politik yang dicipta oleh UMNO, dan disokong oleh MCA dan MIC. Sudah tentu mereka sokong, kerana boleh menduduki tanan tanah dan wilayah wilayah kediaman kaum Melayu di negara ini.

Sedangkan pada awalnya setelah merdeka, kerajaan Melayu memberi peluang besar kepada kaum China dan India mengambil alih peranan yang telah dimainkan oleh British didalam urusan perniagaan dan komersial, dimana sepatutnya ini tidak terjadi dengan sewenang wenang nya. Sepatutnya, walaupun kaum Melayu merupa kalangan petani dan nelayan pada masa itu, para pentadbir dimasa ini harus diberi peluang memegang 90% dari urusan komersial dan aktiviti perniagaan dalam negara Melayu, dan mereka ini adalah setanding dengan kebolehan para pengurus yang lain. Dari situ, setelah merdeka, kaum Melayu betul betul menikmati kemerdekaan negara mereka yang telah di jajah oleh kerajaan British.

Kenapa percaturan ini tidak terjadi dan hanya selepas 40 tahun, keraajan Melayu melihat bahawa ada kepincangan dengan polisi yang di terbina dari asas perkongsian kuasa tersebut.

Mereka yang memegang kekayaan tidak akan menyerah kembali harta yang dikumpul kepada hak empunya walaupun di paksa dengan dengan perkongsian sama rata dengan kumpulan mereka.

Peranan yang di mainkan oleh semua pemimpin Melayu telah terpesong dari tujuan asal sebuah kerajaan Melayu iaitu membangunkan anak bangsa Melayu, tetapi hakikatnya telah mengadai bangsa ini kepada kumpulan yang diberi hak membolos harta di Malaysia yang sepatutnya di beri kepada bangsa Melayu setelah kerajaan British meninggalkan negara ini. Bila keadaan ini berlaku, kita bangsa Melayu telah tertingal dari kemerdekaan sepenuhnya, atau belum merdeka.

Peranan kaum China dan India di negara ini ialah berperanan sebagai penjajah British, dan dasar ekonomi baru yang di umumkan oleh kerajaan Melayu kepada negara adalah seolah olah memohon satu bentuk kemerdekaan dari bangsa imigran China dan India, dan sudah tentu mereka seperti penjajah yang lain tidak akan memberikan kemerdekaan dalam erti kata membolot hasil negara dan aktiviti komersial yang lain yang ditinggalkan oleh British itu kepada kaum Melayu.

Sebagai contoh, pernahkah kita melihat percapaian kaum Melayu melebihi 30% pegangan asset negara?, Kita masih memegang di sekitar kurang dari 10% dari kesemua asset asset penting negara. Mengapa kaum Melayu sehina ini sedangkan kesemua asset negara adalah kepunyaan mereka pada haknya selepas diberi kemerdekaan oleh British?

Jikalau sedemikian rupa, bila kah kita masa nya orang orang Melayu telah Merdeka?.

Dan yang penting nya, adakah pemimpin Melayu yang di pegang oleh UMNO telah betul betul merdeka, walaupun mereka ini memegang bendera dan kibarkan nya semasa perayaan kemerdekaan. Adakah senyuman mereka itu sebuah senyuman kemerdekaan palsu atau merayakan hari perayaaan kemerdekaan olok-olok setiap tanggal 31 Ogos setiap tahun sebagai pamiran bohong bohongan kepada umat Melayu?.

Sekarang kita perlu memerdekakan diri kita dari di jajah bangsa asing semenjak bertahun tahun lama nya dengan menukar para pemimpin yang belum merdeka dalam kalangan kita. Ingat inikalilah.

The silence enforcement

images (1)

Gambling is synonymous with gangsters. There are plenty gambling hideouts nesting in shop houses as well as in hidden spots around towns across the country.

Sometimes you will be confused to see a coffee shop which is intentionally differentiated by two portions to front a gambling den at the rear. It holds nothing inside but computer equipment, slot machines and a few women mending a multi million Ringgit gambling activity. Normally the coffee shop at the front is served by a Mamak or an Indonesian.

Judging by the patrons who visit the coffee shop we can take for granted that they are the perpetual addicted gamblers, and surprisingly they are majority Muslims.

These sorts of hideouts are normally not licensed, and as the shops are often raided by the authority and but re-opened in the couple of days later, so then, I am really confused about this kind of arrangement.

I don’t know that the closing and re-opening of the spots within a few days was the standard operating procedure to put right to the gambling addiction or substance abuse.

I am confident that this business venture is a lucrative one for the operators and by not paying taxes could make tons of money.

As far as I know the only gambling spot that pays taxes is Genting Highland Casino, and closing these spots in the towns will eventually boast more patrons to Genting.

Today, the agency has raided all premises over the country in hope to slam the ridiculous and unhealthy multi million joints for a few days. As we were informed, the directive was directly from top government officials.

This is Ramadan month, and Muslim is observing a fasting month and it is timely that the authorities’ have the will to crack down these joints which have hundreds or thousands live beyond their means a very long time, thus contributing to higher household debts.

According to some security analysts, the closing down will eventually increase petty crimes within the city center, when unemployed patrons will have to go up to Genting Highland due to addiction to gambling. This closure will eventually add pressure to the police force which requires extra staff. The force however is unlikely to work on a rehabilitation programme of known perpetual addicted gambler as it is very uncommon in this country.

Hope that there are several responsible NGOs which will start a social work for the community seriously in the rehabilitation of the known habitual gamblers.

Something has to be right, and that something is to close down all unhealthy joints which by the numbers of raided shops owned and run by the majority urban Chinese.

Hope, this time they will be closed forever.

Melayu menjadi Batman? Sepatutnya menjadi Badman jikalau polisi tidak menguntungkan Melayu.

images

Melayu tidak pernah memberontak. Dari dahulu hingga sekarang, dan ini harus di ubah.

Kerana tidak memberontak lah 1 juta rakyat China tidak bernegara di terima oleh Tunku sebagai warga negara Malaysia.

Walaupun Tunku mempunyai alasan untuk berbuat demikian, kita rakyat Melayu di masa itu juga harus mempunyai pendapat yang berpandangan jauh. Semestinya semasa itu ada Melayu yang menentang, tetapi mereka mungkin tidak menentang secara berhemah dan bersungguh sungguh, atau dengan kata lain bangkit beramai ramai memberontak.

Oleh kerana tidak memberontak, corak pemikiran Tunku dengan dasar kongsi kuasa dengan China memberi China peluang besar kepada kaum pendatang China menguasai bidang ekonomi dan aktiviti kommersial bersama kerajaan Melayu di bawah pimpinan Tunku. Itu Tunku mahu, itu yang terjadi kerana tidak ada satu kuasa pemberontak Melayu menghalang tindakan itu.

Sebelum merdeka, China adalah petty trader, semua perniagaan dikuasai oleh British. Selepas merdeka, Tunku benarkan China mengambil alih peranan British dan BN melangsungkan polisi ini sampai sekarang. Yang menjadi masaalah ialah BN membenarkan China membangunkan bandar bandar baru di kawasan Melayu dan menyelinap masuk ke kawasan negeri negeri Melayu tanpa sekatan dengan dasar tidak menguntungkan kaum Melayu, dalam semua segi, termasuk dalam isu pemegangan hartanah, agama, masjid, dan nilai kekafiran kaum China kedalam dunia Melayu. Ini tidak terjadi semasa pemerintahan British.

Jikalau ada pemberontak Melayu dizaman itu, tentu perkara ini tidak AKAN berlaku.

Begitu lah penting nya Melayu berubah dari perangai naif didalam kebodohan menerima pemimipin yang sempit akal fikiran, dengan melawan idea songsang yang tidak memberi faedah di masa masa akan datang.

Mengapa Melayu tidak memberontak?. Pertama nya percaya kepada orang pandai. Kedua, tidak suka melawan orang tua, dan ketiga nya, tidak ada wawasan.

Nilai yang di pertontonkan oleh orang orang Melayu masih berpaut rapat kepada tiga perkara tersebut dan percaya mereka yang memerintah terdiri dari Melayu yang pandai pandai.

Dan Melayu telah insaf, maka ramai lah diantara mereka melawan BN kerana sebenarnya terdiri dari isu ini. Walaupun bersama dengan China yang di benci, Melayu merasa sudah sampai masanya memberontak dan melawan segala polisi yang tidak menguntungkan mereka.

PAS played 4D in a 1616 bet, but lost to 2022, 0719 and 0231. Next time, don’t bet on a 4D. It’s “haram”, do you know?

Pas lost Kuala Besut’s by-election because it had a bet on a 4 Digit of 1616, of which the winning numbers on that day, were, 2022,0719 and 0231.

Betting isn’t a favorite game for the Malays, and there are only a few Chinese who probably didn’t make a bet either.

Indicting the voters from rural area as less intellectual than their counterparts in the cities by certain party members isn’t giving PAS a solid excuse for losing the battle.

But the real losing reason for PAS is its major thrust for the battle is associated with a number 1616, which, I believe, doesn’t make any sense to the rural folks, even to the city dwellers as well.

It is because, for the fact that it didn’t win any prize from TOTO, 4D, and all those 4 D prediction companies, it also will destabilise the state government’s functions. Those rural folks also are quite up to date of this fact, despite of the accusation that they are not.

So then, making a joke by saying rural voters aren’t that smart as the city dwellers are, by certain quarters of the opposition party, is truly showing judgment of a sore loser.

Another issue that has brought down support from BN supporters was then when PAS has decided to bring a retired MB from Kelantan, who is well-known as a blabbermouth. The decision however was a part and parcel of PAS strategist, Husam Musa, who is eyeing for PAS Presidency and while accompanied by Nik Aziz, he thought he would also remind the supporters in the two villages in Kuala Besut how close he was with the Ulama, and garners more inward bound votes for his next ambitious challenge.

Of course the main reason for the lost in the bet was the chosen candidate. While a rich and famous, his personalities are proliferated, by some account seen as a very close ally of Husam Musa who is an outsider to Trengganu PAS’s top party line up. Husam Musa’s secret pamphlets distributed to voters outlined how he would challenge the president who is a Trengganu’s leader, and annoyed many of Haji Hadi’s supporters in the state, thus by that intention received lesser help from local party members while on his campaign trails.

Another reason is that people are becoming sick with too much politicking in the recent months, and want it get over soonest as possible.

Haunting burial practice, could be a useful tip for the practice here too. Is it?. Naw. There’s no bird flying. Only ghosts.

Cemetery

Cemetery (Photo credit: highstrungloner)

Sometimes people living in the hills are not using a hill as a burial ground. They do a more rational burial practice than using the land on the slope of a hill, just to protect other animals from being eaten by the vultures.

Oh well, why do we always have to see the burial ground occupying a large expensive hilly land in towns?. Sickening, of a haunting ghost.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2376190/Chopped-fed-vultures-glimpse-closely-guarded-tradition-Tibetan-sky-funeral.html

Kita ini sebenarnya pahlawan, jangan lemah kan semangat Kuala Besut setelah menang. Bangkit dan tolak Cinabeng.

cropped-pru-bendera1.jpg

Sebenarnya kita tidak payah melantik konsultan untuk memeriahkan sesuatu peristiwa hari besar seperti kemenangan orang-orang Melayu mengekalkan pegangan politik di Kuala Besut.

Saya memang pun tahu bahawa BN akan menang di kawasan ini, kerana sebelum kematian Adun, semua anggota bawahan masyarakat yang saya jumpa di Kuala Besut, terutama mereka yang menjalankan usaha mengambil penumpang dari jeti ke Pulau Perhentian, dan mereka yang berniaga makanan serta sarapan pagi di Kuala Besut, kesemuanya sayang kepada UMNO dan pemimpin mereka, dan kehidupan harian mereka amat bergantung besar kepada jasa dan budi bicara UMNO.

Mereka kaum yang rajin, selepas subuh sudah berkerja mencari rezeki halal, berjual beli sarapan dan makanan tengah hari, dan mereka taat kepada agama.

Kehebatan kepada mereka ini harus diberi perhatian dengan membina kedai kedai yang lebih selesa dan bersih di kawasan tarikan pelancung. Itu harapan kepada anak cucu mereka. Dan sekiranya kekuatan mereka ini di sailang oleh kumpulan bangsat China dari luar, maka lumpuh lah kemurnian hati mereka untuk maju. Seperti bagaimana kaum China melumpuhkan industri membuat perabut kaum Melayu zaman dahulu kala dengan barangan perabut pantas automatic yang kain nya di pinkan dengan pin stapler.

Para tukang pembuat perabut Melayu di hancur orang China dengan kaum kaum ini membina perabut dalam kuantiti yang banyak dan tidak bermutu seperti yang telah dilakukan oleh para tukang kaum Melayu di zaman itu. Dan ini menjadi sejarah. Dan pada mereka yang merahsiakan butiran pertukangan mereka kepada kaum China seperti pembuat bot layar serta perahu kayu yang berkualiti, masih boleh berdiri sampai sekarang, oleh kerana rahsia itu masih di kawal oleh mereka dari jatuh kepada tangan kaum China.

Kita berharap dengan kekuatan kaum Melayu di Kuala Besut, dan peluang pelaburan hanya untuk mereka tanpa campur kaum China, kaum kita disini akan maju kehadapan dengan menjadi pusat keperibadian dan kemelayuan di dalam indusri pelancungan.

Untuk itu kita menaikan semangat kemelayuan kita dan pada hari hari yang baik, disyor kan semua para jemputan memakai baju seragam kaum hulubalang Melayu dan membawa keris dan senjata lama seperti kumpulan pembawa tombak, yang lazim nya berlaku di dalam kebudayaan kita di zaman dahulu kala.

Hari gembira seperti ini bukan sahaja menaikan semangat kemelayuan kita bahkan akan menarik minat para pelawat serta pengunjung untuk menyaksikan kebangkitan kaum Melayu di negeri negeri Melayu.

Dan Tuanku Sultan Selangor amat faham akan keunikan dari semangat kemelayuan yang ada dalam diri dan hati orang orang atau kaum Melayu semua nya. Maka mereka yang berpakaian jubah dan serban itu hanya datang dari pengaruh luar yang tidak memberi semangat ketara kemenangan kepada hati dan sanubari kaum Melayu.

Naikan semangat semangat diri dan hati kita dengan berpakaian moden Melayu lengkap bersenjata keris. Orang orang Jepun berbuat demikian, juga orang orang Itali, Britain, Sepanyol, Nepal, Amerika, dan lain lain bangsa yang kuat. kenapa kita buang kan semangat kemenangan kita dizaman dahulu kala?. Sebab PAS?. Apa yang PAS telah bina dan buat?. Mereka membuat kerja untuk diri mereka sahaja. Mengunci dan memanggakan pejabat pejabat kerajaan setelah menang?. Kerja bodoh.

blogger-image--1503451026

Ini memberi gambaran kegimbiraan kita keatas kemenangan bangsa kita didalam menjalani kehidupan harian sebagai penghuni tetap negeri negeri Melayu.

Dengan itu kita akan bersatu untuk membangunkan satu kehidupan yang ada satu hala tuju yang lebih baik. Hanya dengan bersatu dibawah budaya dan kemewahan kepahlawanan Melayu sahaja yang boleh mengeratkan hubungan antara orang orang Melayu.

Syabas diatas kemenangan itu, dan ingat lah percaturan dari kaum China akan melemahkan kita semua. Tolak Cina dan barangan mereka. Dan siapa yang akan membangunkan Kuala Besut?. Tentu nya Melayu. Dan bukan China. Ingat lah pesanan ini wahai Datuk Mohd Said, satu pesanan saya yang hina dina ini. Okay Bro.

leongpeikoe

Salam 1Malaysia, satu konsep yang tidak akan berjaya.

Kejayaan yang ada di Malaysia adalah satu kejayaan yang dipaksa berlaku, tanpa menghirau keatas perpaduan antara umat, walaupun program penyatuan umat berbagai bangsa selalu di di umumkan.

Apabila pembangunan yang di paksa tanpa mengira keperluan yang menyeluruh untuk semua bangsa, terutama bangsa Melayu, maka kepincangan pembangunanakan terjadi di semua kawasan bandar dan akan di terokai oleh kaum China sahaja.

Penyatuan umat dari proses asimilasi kaum kaum imigran berdasarkan nilai tempatan diketepikan, maka nilai budaya pembangunan di bandar bandar tidak selaras atau serasi dengan nilai nilai tempatan yang menjadi pegangan penduduk asal peribumi negara ini. Asas budaya tempatan adalah mengikut nilai kebudayaan Islam, dan jelas kebudayaan tersebut di semua kawasan bandar yang didiami kaum immigran China tanpa proses assimilasi yang sihat memberi impak bahawa ada kepincangan besar didalam pembangunan bandar bandar di Malaysia yang seharusnya berteraskan budaya Islam dan budaya Melayu. Dalam keadaan ini kita lihat pendudukan hanya kepada satu kaum sahaja, dan kawasan itu tidak harmoni dengan keiniginan selera kaum majoriti dan tidak menjadi tarikan kepada semua kaum dan bangsa negara ini.

Polisi yang di tekan oleh kerajaan BN adalah membangun tanpa perlu proses asimilasi kaum dan dibiarkan dengan keberpebagaian budaya untuk satu kaum sahaja. Proses pembangunan bandar yang di ceburi hanya oleh kaum China di kawasan bandaran menyulitkan lagi kerajaan memujuk supaya budaya tempatan berteras kan agama Islam di utamakan sebagai asas penyatuan kaum. Ini kerana kejayaan mereka di kawasan bandar mengesahkan motif minda mereka bahawa budaya asal usul mereka lebih sempurna dan mereka tidak memerlukan asas budaya tempatan serta yang bersambung padu dengan agama Islam dan masyarakat Melayu.

Kepincangan ini telah menjerumus kepada kepincangan pembahagian aktiviti ekonomi rakyat tempatan dengan adil dan saksama di semua bandar bandar di Malaysia.

Dengan demikian, mereka merasa keperluan pembelajaran satu sekolah itu tidak penting. Dan di sini silap nya penyatuan kaum untuk membina sebuah negara yang bersatu padu bermotifkan satu negara satu bangsa akan pincang disebabkan keperbagaian bahasa dan sekolah.

Penekanan tegas kerajaan dan rakyat tempatan di IndonesiaRussia, Perancis, dan Amerika didalam mengasimilasikan penduduk rakyat keturunan asing supaya bergerak dengan budaya tempatan serta menerima nilai nilai tempatan walaupun pun melambatkan kan proses pembangunan bandar bandar, ianya nyata memberi keadilan kepada semua rakyat dengan keharmonian keatas kesemua bangsa negara tersebut.

Proses asimilasi berjaya dilaksanakan dan dengan itu pembangunan bandar bandar boleh diubahsuai mengikut kelancaran proses asimilasi tersebut.

Kitidakjayaan kita di Malaysia mengasimilasikan orang orang China dan India adalah disebabkan sikap berlembut tanpa sempadan kerajaan pimpinan orang orang Melayu, dimana mencuba atau ingin melihat kelancaran pembangunan bandar bandar di semua kawasan mencapai taraf dunia, walhal, pembangunan bandar bertaraf dunia yang telah dibina itu tidak akan kekal relevan dan menjadi hambar sekiranya proses asimilasi ini tidak di mulakan dahullu.

Perasaan hambar atau atau perasaan yang tidak harmoni berlaku disemua kawasan bandar dimana kebudayaan luar di bentuk didalam sesuatu kawasan bandar itu berteraskan buadaya asing kecinaan dan perasaan ini ada didalam hati semua penduduk tempatan.

Kerajaan atau orang orang Melayu semesti nya bertindak tegas untuk menyatakan hak dengan bukan sahaja memaksa malahan mengunakan undang undang yang keras seperti kerajaan Perancis yang telah membuang kerakyatan umat Islam sekiranya mereka menentang atau melakukan kesalahan jenayah didalam proses asimilasi dinegara itu, dan ini di akui oleh pertubuhan hak asasi dunia.

Di Indonesia ramai kaum China dipaksa mengasimilasikan diri mereka menjadi rakyat tempatan serta mengunakan satu bahasa dan sekiranya mereka menentang seperti rakyat China Malaysia, mereka ini akan dibunuh oleh rakyat mereka.

Walaupun proses itu melambatkan pembangunan di Indonesia, negara itu sekarang ini merupakan sebuah negara terbesar dunia yang mempunyai keupayaan membangun pembangunan ekonomi kerana penyatuan kaum pendatang dengan penduduk tempatan yang telah berlaku selama berdekad lamanya sebelum ini telah berjaya. Dan negara ini akan menjadi sebuah kuasa ekonomi terbesar di rantau ini dan melepasi kejayaan Malaysia dalam masa yang terdekat. Konsep 1Malaysia tidak akan berjaya selagi kaum China memisahkan diri mereka dari sistem ethnic centric tanpa mereka perlu menghurmati budaya tempatan dan serta memahami budaya Islam. Pembangunan di Kuala Lumpur pada pandangan mata memperlihatkan kejayaan dunia yang mewah, tetapi ianya sebuah bandar hambar dengan segala penentangan budaya yang menjadi ikutan penduduk majoriti. Konsep bandar Work, Live and Play, tidak akan berjaya di lakukan di semua bandar bandar di Malaysia terutama Kuala Lumpur atau Ipoh, kerana sifat bandar yang kosong identiti yang boleh dibanggakan dan di terima semua kaum terutama kaum majoriti tempatan di sebuah negara timur.

Konsep 1Malaysia akan berjaya sekira nya proses asimilasi kaum China berjaya menerima budaya tempatan tanpa membangga kebudayaan mereka dan terlalu ethnic centric. Kemeriahan pembandaran pada masa ini di seluruh Malaysia adalah kemeriahan palsu, tanpa jaringan padu dari semua rakyat berbilang kaum di Malaysia, terutama kaum majoriti, Melayu.

BN telah tidak berjaya menunduk kecinaan kaum Cina yang melampau batas. Dan BN perlu ubah sikap ini untuk mengasimilasikan kaum China secara total. Secara paksa jikalau boleh bagi kebaikan bangsa Malaysia yang mendatang. Dan dimasa itu, konsep 1Malaysia boleh dijayakan dengan jayanya.

Salam 1Malaysia.