Diantara tok kong, patung dan maksiat, tarikan ke I City Shah Alam, bandaraya Melayu pertama di bawah Tun Abdul Razak

patung

Semua orang tahu bahawa bangsa Cina palat sua ini menduduki hampir kesemua kawasan bandar bandar penting di Malaysia.

Dengan tertubuhnya PKNS semasa pimpinan allahyarham Tun Abdul Razak, usaha orang orang Melayu membina bandar mereka di merata tempat terutama di Selangor, sebuah negeri yang terkaya kerana penghijrahan kaum Melayu berotak tinggi dan terror merror dari seluruh negara ke negeri itu, bergiat maju.

Dan antara bandar utama yang di bina untuk orang Melayu oleh Allahyarham Tun Abdul Razak ialah Shah Alam. Dan bandaraya ini di naik taraf kepada bandaraya atau ibu negeri Selangor, telah berkembang maju sebagai tapak permulaan orang orang Melayu menimpa sejarah menjadi tuan sebuah bandaraya yang hampir 90% penduduk nya kaum Melayu.

Syabas. Untuk semasa itu. Sekarang lain pula cerita nya.

Itu permulaan dengki kesumat bangsa Cina palat sua ini, dari tahun 1963 dimana sauadara V Antolic, seorang pakar perancang bandar terkemuka zaman itu membina bandaraya Shah Alam bermula dengan tertubuh nya pusat pengajian tinggi kaum Melayu di UiTM, telah menukar rubah Sungai Renggam, kawasan paya dan kebun kelapa sawit, kepada sebuah bandaraya Melayu dan apa yang ada pada hari ini.

Bandaraya seluas 112.1 batu persegi (290.3 km2) mempunyai segala perasarana termasuk kilang kilang untuk industri yang diceburi oleh semua kaum, terutama kaum Melayu menjadi kemegahan penduduk setempat.

Disini, kita lihat pengkongsian perniagaan yang nyata dan telus, di bandingkan dengan perkongsian berat sebelah hampir di semua bandar bandar lain yang di penuhi oleh bangsa Cina laknatullah.

Keadaan pasaran hartanah di kawasan ini sudah tentu amat stabil tanpa ada perubahan drastik keatas harga pasaran kerana tidak ada penipuan didalam urusan jual beli hartanah di kawasan itu semenjak Desimber 1978 apabila Majlis Bandaraya Shah Alam di tubuhkan dan di kuasai sepenuhnya oleh orang orang Melayu.

Malang nya semenjak 2011, bandaraya ini di ubah kepada sebuah bandaraya yang akan mempamirkan kerusakan ahlak kaum Cina palat sua keatas orang orang Melayu.

Hanya dengan keluasan 72 ekar, Sumurwang telah menterbalikan keunikan kaum Melayu dengan membina pusat pusat komersial menyaingi kawasan luas komersial Shah Alam.

Dan dengan hanya 20% kawasan ini yang telah dibina, telah membawa Shah Alam kepada bandar maksiat, dengan memperagakan patung patung lilin sebagai tempat tarikan melawat,kunjungan anak anak dara Melayu untuk berasmara di bawah lampu lampu neon, bermain didalam kawasan sejuk bersalji, dan memperkayakan budaya joget joget disco, dan ini semua bukan budaya Melayu tetapi adalah budaya syaitan dan iblis bertonggakkan patung dan tok kong yang hanya bermotifkan kepada menaikan nilai pasaran hartanah di kawasan 72 ekar I City yang di punyai oleh semua pemikir Cinabeng untuk memastikan keuntungan dari sebuah bandaraya Melayu jatuh kembali kepada kaum Cinabeng laknatullah.

Mereka gunakan kelemahan kaum Melayu untuk menaikkan harga hartanah mereka. Dan ini di persetujui olek kerajaan, majlis bandaraya dan lain lain mereka yang berkuasa yang mempunyai hati yang kecil.Semua Melayu setuju untuk menjatuhkan maruah penubuhan bandar raya Shah Alam yang telah di usahakan oleh Allahyarham Tun Abdul Razak untuk kaum Melayu yang dia sayangi.

Maka terserlah lah dalam bandar ini kawasan kawasan pendudukan baru yang dipenuhi oleh Cina palat sua di kawasan dulu nya orang orang Melayu seperti di Setia Alam dan sebagai nya.

Begitu mudah Melayu di loloskan dari dasar membangunkan bandar untuk Melayu oleh kaum bangsa Cina palat sua ini, semenjak sekarang.

Dan disini lah kita harus sedarkan Melayu kenapa lah mereka mudah lupa?.

Dan kaum Melayu akan pergi menyembah patung patung lilin dengan gembira, tanpa sedar bahawa kesukaan itu menjadi satu amalan jahat syaitan, dan menaikan harga pasaran hartanah kerana demand semakin naik kerana kesukaan mereka. Dan mereka sekali lagi akan tersisih di dalam bandar yang di bina oleh orang orang Melayu untuk mereka kerana kenaikan harga pasaran semasa yang mendadak kerana tipu muslihat Cina palat sua keatas mereka tanpa sedar.

Sedarlah.

Jikalau bandar kecil Tanjung Tualang Melayu tidak mampu ambil alih, bagaimana Cina boleh berjaya menipu Melayu mengambil alih bandaraya besar seperti Shah Alam?.

Itu sebabnya, Sultan Brunai tidak berkenan memberi kerakyatan kepada bangsa Cina di Brunai.

Dan sejahat jahat manusia ialah apabila berkelakuan baik hanya di depan tetapi jahat sejahat jahatnya di belakang manusia lain.

Dan ubahlah lah selagi ada nyawa.

PS: Star pro DAP asyik mempromotekan I City, kerana mereka nak tunjuk Cina boleh merogol bandaraya Melayu sesuka hati.

When gangsters or triads are qualified as a property manager, what do you expect?

Today’s Star gives a handout about bad guys corner condo job, and what do you expect from the industry when our previous housing minister approved non-qualified Chinese property caretakers to name themselves a property manager.

Well there are some prople who can carry out work but without proper professional qualifications they can do anything without any jurisdiction over their scope of work. In fact most of them are also involved in petty crimes such as harrasing owners for the job of property management, and appointing own gangsters to do the management of the condo projects.

I said serve them right with thier choice recently of appointing non approved qualified personnel among themselves and that they now know how bad guys normally operate. Either they, the owners will incur more money, or lose their life or property.

The work of gangsterism is normall with non qualified, non capable Chinese, Indian and Malay building caretakers who talk only rubbish and want more money because of triad connection.

Serve you right building owners, JMBs and MCs. You eat your own choice of selecting gangsters. And that goes to our previous housing minister too. Padan muka. Pilih kumpulan China tetapi satu pun tak undi hang. He heh, mana taruk muka wei?.

PS: Star yang pro DAP setiap hari dok ptomote I City, sebenarnya hendak beritahu Melayu, Melayu semua bodoh bodoh kerana bandaraya mereka pun Cina boleh ceruboh macam buka kain anak gadis Melayu dalam semak.

When gangsters or triads are qualified as a property manager, what do you expect?

Today’s Star gives a handout about bad guys corner condo job, and what do you expect from the industry when our previous housing minister approved non-qualified Chinese property caretakers to name themselves a property manager.

Well there are some prople who can carry out work but without proper professional qualifications they can do anything without any jurisdiction over their scope of work. In fact most of them are also involved in petty crimes such as harrasing owners for the job of property managemnt, and appointing own gangsters to do the management if the condo projects.

I said serve them right with thier choice recently of appointing non approved qualified personel among themselves and that they now know how bad guys normally operate. Either they, tge owners will incur more money, or lose their life or property.

The wirk of gangsterism is normall with non qualified, non capable Chinese and Indian building caretakers who talk only rubbish and want more money because of triad connection.

Serve you right building owners, JMB and MC. You eat your own choice of selecting gangsters. And that goes to our previous housing minister too. Padan muka. Pilih kumpulan China tetapi satu pun tak undi hang. He heh, mana taruk muka wei?.

Tanjung Tualang a Chinese dominance small town BN’s example of coalition with MCA

Tanjung Tualang a small town which is full of Chinese and surrounded by Malay kampungs is an example how BN with MCA gives the power to the Chinese to hold the economy of the Malays.

Retails and consumer goods are in the hand of the few Chinese, and and the hard earned money of the peasants goes into the hands of the Chinese, every second, minute, hour, day, weeks, month and years.

The town is established in 1900, and it is almost 113 years, and UMNO has never done anything to reverse the town back to the hand of the Malays as they are the majority of population of whole area.

If we use this example of making a township for the population, for the Malay majority, and to assist and bring in the Malays into the commerce and trading activity, as louded by BN or UMNO, then it is an example of a total failure, or an example of the greatest lie of them all the political propaganda.

Any town that is dependent on mining will be a dead town when the mining industry is halted. But it did not happened to Tanjung Tualang. This is because MCA has saved the few Chinese who live in the town flourishing by collobrating with UMNO in BN coalition by letting them remain as business men and middle men.

Tanjung Tualang must be a dead town long time ago, if it was not because of a short vision as the result of the stupidity among the UMNO leaders.

Malay folks in Tanjung Tualang must take a 30 minute drive to Kampung Gajah, to do shopping in Malay stalls. That is 20 kilometers away, or drive to Ipoh for other consumer goods, but the town is also a town infested with the Chinese. That involves a distance of about 70 kilometers away.

I feel sadden when seeing Malay folks in Perak mutter the very words that the state of Perak is their. Whilst all towns are infested by immigrant Chinese who were at one time tin miners. After 50 years of independence, UMNO has done nothing to change the political landscape.

How on the earth do we want to transform the livelihood of the majority Malays when nothing has been done by the supreme political power of this country to reverse the situation?.

If you ask me about PAS 22 years rule of Kelantan and what was the party doing in the regards to the Malay ownership of a town, vis a vis into holding commercial space and doing commercial activity, I would answer by saying that 22 years rule is a much better than UMNO 55 years rule which the party was not doing anything for the Malays in regards of achieving the reverse take over of a town scape.

So then, can we say UMNO is helping the Malays, as the party has always say that its priority is into helping us the Malays?

No.

It will be another 100 years, and Tanjung Tualang will remain as it is today, infested by the Chinese immigrants who are holding the power to earn money from the poor Malay peasants surrounding it.

Selamat Hari Raya for Tanjung Tualang’s Malays. You need to change the people who are representing you as your leaders if you need your own a Malay town.

Betul kah Melayu tidak pandai berniaga? Akhbar Cina cakap. Bullshit lu

Pergi kemanamana di dunia ni, semua bangsa pandai berniaga.

Pergi India, kaum India berniaga, pergi Mesir, orang Mesir berniaga. Malahan pergi ke Zimbabwe, orang orang Zimbabwe berniaga.

Apabila pergi ke Malaysia, China palat sua ini yang berniaga dan cakap puji dia pandai berniaga. Bull lah you punya shit.

Kenapa? . Mereka bolot semua dari bawah kaki, pelir, perut, mulut hingga ke rambut.

70 tahun mereka dirikan gangster berniaga dalam persatuan. Sesiapa dari bangsa lain masuk berniaga di sabotaj dengan beberapa jenis sabotaj yang zalim.

Kerajaan perlu hentikan pembukaan bandar bandar baru kepada kaum Cina. Semua perniagaan di bandar baru harus di kendalikan oleh orang Melayu. Dan di haramkan Cina dari memasuki pasaran bandar bandar baru seperti mereka lakukan keatas kaum Melayu semenjak 70 tahun dahulu dengan sabotaj kita semua.

Tanpa China kita pun boleh berjaya.Seperti di Melaka sebelum Cina sengket datang merempat ke kawasan kita.

ps: Sekarang in Cina pulak minta rasuah. Lu tahu tak? Lu Cina minta rasuah sama peniaga Melayu. Lu ingat Melayu bodoh ke ?. Sekarang ini kompani korporate Cina terbesar di Malaysia tidak boleh bayar hutang berbelas million kepada syarikat Melayu konon nak bangkrap kan kompani Melayu. Selepas berjanji hampir 3 tahun kena saman boleh bayar pulak. Tak bangrap pun kedai orang Melayu, dan kompani dia masih kena order barang barang dgn orang Melayu. Harga sudah naik 100% kerana perangai Cina buruk.

Dahulu semasa aku bertugas di sebuah bank, aku di arah oleh boss aku untuk memulihkan berbelas belas koporasi Cina yang di usahan oleh Cina MCA.

Alang terkejut aku lihat perangai orang Cina berniaga terdiri ahli koperasi mereka ini. Selepas dapat wang enjoy lebih, rasuah lebih. Dalam seribu ahli, 900 kaki enjoy. Kalah orang Melayu. Dalam seribu Melayu 100 kaki enjoy.

Tidak suka jelas hutang, lari bila orang minta, last last aku lelong semua asset mereka dan kembalikan wang modal kepada koperasi itu supaya bergerak dengan ahli baru. Siapa kata aku tak tolong MCA. Tetapi Cina sememangnya kaum yang tak sedarkan diri.

Lee Kuan Yew – “kerajaan benggong” jikalau melabur di Malaysia.

Lee Kuan Yew berpendapat para pemimpin Singapura harus meneliti pelaburan yang hendak di lakukan di Malaysia, terutama di Iskandar Johor, kerana ianya berisiko tinggi, dan kekayaan yang di bina beliau di Singapura akan lenyap dalam tempuh 100 tahun dengan pelaburan yang tidak memberi menafaat kepada Singapura.

“Dengan melabur di bumi Malaysia, segalanya akan hilang dengan satu tanda tangan sahaja”.

Saya berpendapat, Lee Kuan Yew 90 tahun bulan depan, yang masih hidup tetapi sudah lemah, merasa kecewa apabila Lm Kit Siang tidak terpilih sebagai DPM selepas PRU 13. Sebelum ini, anak beliau PM Lee Hsieng Loong, bersama PM Najib telah bersama menarik pelabur Singapura ke Iskandar.

Perubahan mentaliti Lee Kuan Yew, mungkn juga para pemimpin Singapura, berkait rapat dengan kegagalan politik DAP dan keruncingan mendalam antara kaum Cina dan Melayu yang sedang melanda rakyat Malaysia.

Lim Kuan Yew tidak lagi rasional didalam mengolah kepentingan kawasan pembangunan berdekatan dengan negara mereka, apablla kawasan tersebut berada didalam sebuah negara asing, berbeza dengan kawasan pembangunan wilayah Shenzen di Hong Kong, yang telah memberi kesan ekonomi yang besar kepada Hong Kong. Ini kerana kedua dua kawasan di duduki oleh orang China.

Impak dari kesan pembangunan di Iskandar ke atas Singapura adalah terlalu besar bagi mereka melupakan pelaburan mereka di kawasan ini hanya dengan kerana pertimbangan kaum atau rasial.

Tanpa pelaburan dari Singapura, peluang yang lebih besar akan tertumpu kepada lain lain sovereign funds yang lain di dunia, asanya perlaburan yang memberi kompetatif keatas ekonomi Singapura yang bergantung tinggi keatas pakar dari luar yang tinggi kos pengurusan membolehkan Iskandar menandingi Singapura di rantau global.

Iskandar harus berganding bahu dengan Indonesia dan Selatan Thailand bagi mempebaharui kegiatan asas eknonomi yang lebih baik dari Singapura tertutama didalam ekonomi add value untuk pasaran global yang semakin membangun.

Tanpa Singapura, Malaysia akan lebih maju kerana masaalah perkauman tidak akan timbul lagi.

Beranikah kerajaan Melayu Malaysia menandingi Singapura ?. Tanpa MCA dan Gerakan di dalam kerajaan saya berpendapat kerajaan Melayu Malaysia akan mebuat perancangan demikian.

Bila Umno berkongsi kuasa dengan pendatang asing, bini pun nanti kena rogol.

Bercelaru. Jadi bodoh. Serupa share your pleasure hole dengan PATI. Huh, kan begitu?.

Apa yang terbangun dan terjadi di sekeliling anda?

Mega projek itu dan mega projek ini, sekarang, Johor akan menerima bandar baru yang akan di kuasai oleh mereka bermata sepet dan dodek tak di sugi di Iskandar, jadi bila masa kata mereka bersama membangun dengan Melayu?.

Jikalau Melayu tak aktif dengan perjanaan ekonomi jadi mengapa sibuk nak teruskan juga. Demi kemajuan?. Kemajuan apa jikalau penduduk setempat tidak maju.

Kita membina sesuatu yang belum sampai masa untuk Melayu, jadi jikalau bina juga, BN tidak memikirkan nasib Melayu, malahan ingin melenyapkan Melayu seperti yang berlaku keatas kampung kampung Melayu di Puchong, Kajang, Gombak, Kelang, Ampang, Sekinchan, dan lain lain lagi.

Sekarang semua mereka yang berada di dalam kawasan yang BN bangunkan itu ejek ejek kaum Melayu seperti seekor anjing lapar kek Hari Raya.

Apa yang kamu gelak UMNO, jubor kamu kena korek sekarang, dan 30 tahun lagi, kamu akan letakan kami sebagai mangsa pancung kaum kaum yang kamu duduk beri kongsi kuasa.

Memang bodoh, kurang akal jikalau dengan berkongsi kuasa kaum yang kamu bela itu jadi semacam anak anjing kelaparan dan perlu tuan dia bermata sepek beri kek hari raya.

Ya tak?

Ya tak apa?

Ya tak kamu semua jenis manusia kurang akal kerana hendak lihat negeri ini semacam New York dalam tempuh masa kamu hidup.

Polisi Tunku terbukti tidak berguna kepada semua Melayu di Malaysia sekarang ini, yaitu sebuah polisi main poker dan lumba kuda halal.

Ya.

Hang semua tidak ada perjuangan untuk majukan kita. Hang semua berharap kami semua jadi bangkai hidup!.

Inikalilah adalah untuk kita, bukan DAP

meinkampf

Buka mata, semenjak DEB di lancarkan, segala perancangan untuk membangunkan bangsa Melayu didalam urusan perniagaan dan aktiviti komersial di dalam negara ini tidak tercapai. Dari anggaran agar kaum Melayu memegang syare 30% didalam kesemua aktiviti perniagaan tinggal sebagai satu kenangan mengusik jiwa.

Kita harus faham dasar sedemikian tidak akan tercapai walaupun di ulang kali dengan pengesahan itu dan ini oleh para pemerintah Melayu, akhirnya, percapaian yang ingin di perolehi untuk bangsa Melayu ketidak kesampaian.

Kita mesti faham pokok utama nya dengan pengkongsian kuasa antara Melayu dengan kaum China dan India di dalam urusan politik memerintah Semanjung Malaysia ialah bererti berkongsi menduduki negara ini, dan sebahagian besar wilayah di Semanjung Malaysia adalah wilayah wilayah atau kawasan kawasan negeri negeri Melayu.

Ini bermakna, kita berkongsi kuasa politik untuk memecahkan belah kan negeri negeri Melayu kepada bangsa China dan India. Pekara pengkongsian tanah tanah negeri negeri Melayu dengan bangsa lain adalah hasil dari politik pengkongsian kuasa politik yang dicipta oleh UMNO, dan disokong oleh MCA dan MIC. Sudah tentu mereka sokong, kerana boleh menduduki tanan tanah dan wilayah wilayah kediaman kaum Melayu di negara ini.

Sedangkan pada awalnya setelah merdeka, kerajaan Melayu memberi peluang besar kepada kaum China dan India mengambil alih peranan yang telah dimainkan oleh British didalam urusan perniagaan dan komersial, dimana sepatutnya ini tidak terjadi dengan sewenang wenang nya. Sepatutnya, walaupun kaum Melayu merupa kalangan petani dan nelayan pada masa itu, para pentadbir dimasa ini harus diberi peluang memegang 90% dari urusan komersial dan aktiviti perniagaan dalam negara Melayu, dan mereka ini adalah setanding dengan kebolehan para pengurus yang lain. Dari situ, setelah merdeka, kaum Melayu betul betul menikmati kemerdekaan negara mereka yang telah di jajah oleh kerajaan British.

Kenapa percaturan ini tidak terjadi dan hanya selepas 40 tahun, keraajan Melayu melihat bahawa ada kepincangan dengan polisi yang di terbina dari asas perkongsian kuasa tersebut.

Mereka yang memegang kekayaan tidak akan menyerah kembali harta yang dikumpul kepada hak empunya walaupun di paksa dengan dengan perkongsian sama rata dengan kumpulan mereka.

Peranan yang di mainkan oleh semua pemimpin Melayu telah terpesong dari tujuan asal sebuah kerajaan Melayu iaitu membangunkan anak bangsa Melayu, tetapi hakikatnya telah mengadai bangsa ini kepada kumpulan yang diberi hak membolos harta di Malaysia yang sepatutnya di beri kepada bangsa Melayu setelah kerajaan British meninggalkan negara ini. Bila keadaan ini berlaku, kita bangsa Melayu telah tertingal dari kemerdekaan sepenuhnya, atau belum merdeka.

Peranan kaum China dan India di negara ini ialah berperanan sebagai penjajah British, dan dasar ekonomi baru yang di umumkan oleh kerajaan Melayu kepada negara adalah seolah olah memohon satu bentuk kemerdekaan dari bangsa imigran China dan India, dan sudah tentu mereka seperti penjajah yang lain tidak akan memberikan kemerdekaan dalam erti kata membolot hasil negara dan aktiviti komersial yang lain yang ditinggalkan oleh British itu kepada kaum Melayu.

Sebagai contoh, pernahkah kita melihat percapaian kaum Melayu melebihi 30% pegangan asset negara?, Kita masih memegang di sekitar kurang dari 10% dari kesemua asset asset penting negara. Mengapa kaum Melayu sehina ini sedangkan kesemua asset negara adalah kepunyaan mereka pada haknya selepas diberi kemerdekaan oleh British?

Jikalau sedemikian rupa, bila kah kita masa nya orang orang Melayu telah Merdeka?.

Dan yang penting nya, adakah pemimpin Melayu yang di pegang oleh UMNO telah betul betul merdeka, walaupun mereka ini memegang bendera dan kibarkan nya semasa perayaan kemerdekaan. Adakah senyuman mereka itu sebuah senyuman kemerdekaan palsu atau merayakan hari perayaaan kemerdekaan olok-olok setiap tanggal 31 Ogos setiap tahun sebagai pamiran bohong bohongan kepada umat Melayu?.

Sekarang kita perlu memerdekakan diri kita dari di jajah bangsa asing semenjak bertahun tahun lama nya dengan menukar para pemimpin yang belum merdeka dalam kalangan kita. Ingat inikalilah.

Kita ini sebenarnya pahlawan, jangan lemah kan semangat Kuala Besut setelah menang. Bangkit dan tolak Cinabeng.

cropped-pru-bendera1.jpg

Sebenarnya kita tidak payah melantik konsultan untuk memeriahkan sesuatu peristiwa hari besar seperti kemenangan orang-orang Melayu mengekalkan pegangan politik di Kuala Besut.

Saya memang pun tahu bahawa BN akan menang di kawasan ini, kerana sebelum kematian Adun, semua anggota bawahan masyarakat yang saya jumpa di Kuala Besut, terutama mereka yang menjalankan usaha mengambil penumpang dari jeti ke Pulau Perhentian, dan mereka yang berniaga makanan serta sarapan pagi di Kuala Besut, kesemuanya sayang kepada UMNO dan pemimpin mereka, dan kehidupan harian mereka amat bergantung besar kepada jasa dan budi bicara UMNO.

Mereka kaum yang rajin, selepas subuh sudah berkerja mencari rezeki halal, berjual beli sarapan dan makanan tengah hari, dan mereka taat kepada agama.

Kehebatan kepada mereka ini harus diberi perhatian dengan membina kedai kedai yang lebih selesa dan bersih di kawasan tarikan pelancung. Itu harapan kepada anak cucu mereka. Dan sekiranya kekuatan mereka ini di sailang oleh kumpulan bangsat China dari luar, maka lumpuh lah kemurnian hati mereka untuk maju. Seperti bagaimana kaum China melumpuhkan industri membuat perabut kaum Melayu zaman dahulu kala dengan barangan perabut pantas automatic yang kain nya di pinkan dengan pin stapler.

Para tukang pembuat perabut Melayu di hancur orang China dengan kaum kaum ini membina perabut dalam kuantiti yang banyak dan tidak bermutu seperti yang telah dilakukan oleh para tukang kaum Melayu di zaman itu. Dan ini menjadi sejarah. Dan pada mereka yang merahsiakan butiran pertukangan mereka kepada kaum China seperti pembuat bot layar serta perahu kayu yang berkualiti, masih boleh berdiri sampai sekarang, oleh kerana rahsia itu masih di kawal oleh mereka dari jatuh kepada tangan kaum China.

Kita berharap dengan kekuatan kaum Melayu di Kuala Besut, dan peluang pelaburan hanya untuk mereka tanpa campur kaum China, kaum kita disini akan maju kehadapan dengan menjadi pusat keperibadian dan kemelayuan di dalam indusri pelancungan.

Untuk itu kita menaikan semangat kemelayuan kita dan pada hari hari yang baik, disyor kan semua para jemputan memakai baju seragam kaum hulubalang Melayu dan membawa keris dan senjata lama seperti kumpulan pembawa tombak, yang lazim nya berlaku di dalam kebudayaan kita di zaman dahulu kala.

Hari gembira seperti ini bukan sahaja menaikan semangat kemelayuan kita bahkan akan menarik minat para pelawat serta pengunjung untuk menyaksikan kebangkitan kaum Melayu di negeri negeri Melayu.

Dan Tuanku Sultan Selangor amat faham akan keunikan dari semangat kemelayuan yang ada dalam diri dan hati orang orang atau kaum Melayu semua nya. Maka mereka yang berpakaian jubah dan serban itu hanya datang dari pengaruh luar yang tidak memberi semangat ketara kemenangan kepada hati dan sanubari kaum Melayu.

Naikan semangat semangat diri dan hati kita dengan berpakaian moden Melayu lengkap bersenjata keris. Orang orang Jepun berbuat demikian, juga orang orang Itali, Britain, Sepanyol, Nepal, Amerika, dan lain lain bangsa yang kuat. kenapa kita buang kan semangat kemenangan kita dizaman dahulu kala?. Sebab PAS?. Apa yang PAS telah bina dan buat?. Mereka membuat kerja untuk diri mereka sahaja. Mengunci dan memanggakan pejabat pejabat kerajaan setelah menang?. Kerja bodoh.

blogger-image--1503451026

Ini memberi gambaran kegimbiraan kita keatas kemenangan bangsa kita didalam menjalani kehidupan harian sebagai penghuni tetap negeri negeri Melayu.

Dengan itu kita akan bersatu untuk membangunkan satu kehidupan yang ada satu hala tuju yang lebih baik. Hanya dengan bersatu dibawah budaya dan kemewahan kepahlawanan Melayu sahaja yang boleh mengeratkan hubungan antara orang orang Melayu.

Syabas diatas kemenangan itu, dan ingat lah percaturan dari kaum China akan melemahkan kita semua. Tolak Cina dan barangan mereka. Dan siapa yang akan membangunkan Kuala Besut?. Tentu nya Melayu. Dan bukan China. Ingat lah pesanan ini wahai Datuk Mohd Said, satu pesanan saya yang hina dina ini. Okay Bro.

leongpeikoe

Discrimination leads to bribery, so who are at fault?

English: Flag of the Malaysian Chinese Association

English: Flag of the Malaysian Chinese Association (Photo credit: Wikipedia)

Ahmad and Rohana, Malay, must find jobs in GLC or in the government offices or banks, or in any private company owned by a Malay, to start a living in Malaysia. There, his or her future is bright, away from racial discrimination, which has roots in every aspect of our lives, far beyond any one belief in our society.

When jobs are scarce, the alternative employment for Ahmad and Rohana is in a Chinese company. In this company, they will learn humbleness, politeness, shyness, and, boredom. Racial discrimination starts on the day you join the company, receive a lower salary than your Chinese counterparts are receiving although at a similar rank, work primarily as the intermediary between the Malays in the government and the Chinese in the company.

That has been a norm for some time, exits since the BN ruling party formed a coalition with the Chinese from MCA and Gerakan parties.

Although the company attains many contracts via employing Ahmad and Rohana in the society, their ranking, or positions in the company remain at a lower executive level.

Those who received an executive position in the GLC or government agencies who have similar education at university with Ahmad and Rohana will be the lucky ones. Bribery is common as there is massive competition between companies for procurement for the government, that induces bribery.

Middle management level that holds the power to give contract in all sectors including oil and gas industry is susceptible to bribery ending up receiving multiplying incomes far above the imagination.

In the end, the society has to pay the price. Discrimination in the private sector and the bribery in the public sector, are the two main enemies existed in our society for a very long time.

This extraordinary and excessive social imbalance between groups in our society has underpinned a serious unity program for our nation building.

Don’t ask Ahmad or Rohana, they are only ordinary citizens who don’t make policies for the country.

Problems with young Chinese stem from MCA and Gerakan?.

Chinese Lantern

Chinese Lantern (Photo credit: Ulrich Thumult)

I really am, you know, having a sort of envy how the Chinese developers make tones of money at the expense of the majority of young urban Chinese who have been crushed like an orange for the juice.

Buying a house is a damned tough decision financially and looking for an alternative place to live in while working in the city is now becoming erratic. Many are happy to settle living in a rented room, sharing the whole house with friends, forgetting buying, or investing in a home in the city.

Many people said they were resilient. Now as it seems, their resilient too has a limit.

They become reckless, but as they are still young, living in a shared home is good enough. Those who were married however are on a different level. Sleeping in a room in a shared house for married couples is uninviting choice, by the local norm. They are urban married Chinese couples, and by their standard always a must have a house. It seems that this is no longer true.

Today’s top 50 rich and famous people in this country comprise mainly or majority Chinese, the same clans as the most urban Chinese. Moreover, many of them have a wide range of businesses from housing to telecommunication and all businesses.

A new place would cost something like RM700, 000, well above the affordable level of these Chinese blokes. In and around Damasara a similar house would cost something like RM1.4 million, double the amount of a house in a suburb, like Putra Jaya.

This hash housing market for some is a tiring business, they begin to alter fault in the government’s policy. However, the fact that, the developers who are mainly Chinese clans, with the help from their own representatives in the government have smart played the market for high earnings, thus many of whom are listed in the top 50 richest men in this country.

Why do I say smartly played the market?. By stressing in location, location, and location, and owning a large chunk of potential development land in the city, built houses on the land when demand is high, and always forgetting the low and middle-income group like the miserable young urban Chinese who were just starting work.

We don’t need to include other races in this equation due to the fact that they are a bit less superior than the Chinese, the one who normally live in high-rise flats and in the outskirt of the city.

The Malay and Indian have faced similar housing problem much earlier however developers in the last 10 years were requested to build low and medium cost housing in any development should they decided to launch, a policy that maintains to redress the housing shortage for the poor, like us. The current requirements are believed to scrap the need as most are constructed for the medium high-income group. Thus as a result pushes out the lower and middle-income group comprising the Chinese.

The frustration is high among this group who begins to reject the government policy involving housing for ordinary citizens, the voice sometimes looms in the social media, not only involving the outcry on the housing problem, high food price or cost of living but, on the religion issues too. Their switch of support from MCA to DAP represents their frustration over all these issues. MCA while in the government has enriched the top 50 richest men in this country, MCA loyalists, and supporters.

So, I believe MCA has done a lot of rubbish while it was in the government, but by switching support to DAP the young urban Chinese would be worse, unless the government role is in the hand of DAP, which is unlikely as at today’s politic.

Kesan positif dari jentera penguat kuasaan kerajaan, minta kaum Melayu Kuala Besut faham bahawa kerajaan masih mengutamakan agama kita

Model of Majapahit ship. This model represents...

Model of Majapahit ship. This model represents a characteristic Majapahit ship, a bahtera, a product of the kingdom’s expert craftsmanship which travelled the seas to trade and to acquire new territories. (Photo credit: Wikipedia)

Pasangan duo yang angkuh dengan sebaran gambar menghina umat Islam sedang berpuasa telah pun di kenakan tindakan yang sesuai dengan kelakuan mereka. Dan ini pasti menunjukan kepada kita bahawa kerajaan Najib masih lagi terus mengawal selia jentera penguat kuasaan kerajaan dalam menanggani isu cemuhan dan kehinaan kaum Cina keatas umat Islam, atau kita semua, orang orang Melayu.

Sesungguh nya, di negara kita ini orang orang Melayu atau Islam terutamanya, tidak melangkau sempadan agama, maka kejadian dimana perusuh Islam menyerang bangsa beragama lain tidak pernah berlaku seperti mana terjadi di barat atau lain lain negara di Asia Tenggara. Malahan telahan mengatakan penganut Islam adalah pengganas di negara ini tidak timbul sama sekali.

Apa yang berlaku di negara lain, amat berbeza dengan apa yang berlaku di negara ini, dimana umat Islam adalah pendamai yang mutlak.

Di negara negara lain umat Islam di salah ertikan sebagai pencetus keganasan. Dan dengan kemajmukan rakyat di negara kita, pandangan yang mengatakan Islam itu agama ganas telah terbawa bawa kedalam minda kaum muda. Apabila pandangan yang bersangkut paut dengan agama, seperti kegunaan nama Allah, dan ianya mendapat reaksi yang mencabar dari umat Islam di negara ini, emosi orang muda kaum lain telah beranggapan bahawa sememangnya umat Islam suka membantah. Dalam negara demokrasi seperti Malaysia, dan kuasa politik China yang semakin berpihak kepada DAP, ramai pemuda China cuba menunjukan bahawa dalam sistem demokrasi di negara ini mereka juga berhak untuk bertindak melawan umat Islam atau Melayu.

Cumanya corak atau cara melawan tanpa ilmu agama Islam itu sendiri, menjadikan pergerakan melawan kerana demokrasi dan hak asasi telah di gunakan secara menghina agama Islam.

Dengan tumpul nya pengetahuan agama dan sejarah Islam, maka kita dapati kaum China di Malaysia telah melakukan satu kesalahan besar seperti mana pihak barat telah lakukan.

Pandangan saya, sejarah agama serta tamadun kemajuan agama Islam dan lain tamadun harus di ajar disemua institusi pembelajaran China, dan dengan pengetahun luas, mereka tidak akan terpengaruh dengan anasir barat yang sememang nya anti Islam berdasarkan intipati mereka membangunkan sebuah negara mereka yang berteraskan nilai nilai agama Kristian. Ingin di beritahu, bahawa Perang Salib telah lama berlaku, tetapi ianya belum tamat.

Untuk penduduk Kuala Besut, terutama yang berkata kerajaan tidak mengambil berat atau memainkan peranan dalam mengawal kemarahan umat Islam dengan penghinaan kedua pemuda dan pemudi Cina tempuh hari, diharap mengambil iktibar dan terus menyokong kita, umat Melayu Islam, di pihak BN, semoga dengan sokongan ini kerajaan Melayu Islam dapat membangunkan pembangunan serata untuk semua kaum terutama nya kaum Melayu didalam mengendalikan kehidupan aman damai tanpa perlu mencemuh agama lain. Ini negara Melayu, dan tentu nya Melayu penyelamat agama mereka dan pelindung atau payung umat umat bangsa yang beragama lain.

Sekian. Selamat mengundi.

Salam 1Malaysia, satu konsep yang tidak akan berjaya.

Kejayaan yang ada di Malaysia adalah satu kejayaan yang dipaksa berlaku, tanpa menghirau keatas perpaduan antara umat, walaupun program penyatuan umat berbagai bangsa selalu di di umumkan.

Apabila pembangunan yang di paksa tanpa mengira keperluan yang menyeluruh untuk semua bangsa, terutama bangsa Melayu, maka kepincangan pembangunanakan terjadi di semua kawasan bandar dan akan di terokai oleh kaum China sahaja.

Penyatuan umat dari proses asimilasi kaum kaum imigran berdasarkan nilai tempatan diketepikan, maka nilai budaya pembangunan di bandar bandar tidak selaras atau serasi dengan nilai nilai tempatan yang menjadi pegangan penduduk asal peribumi negara ini. Asas budaya tempatan adalah mengikut nilai kebudayaan Islam, dan jelas kebudayaan tersebut di semua kawasan bandar yang didiami kaum immigran China tanpa proses assimilasi yang sihat memberi impak bahawa ada kepincangan besar didalam pembangunan bandar bandar di Malaysia yang seharusnya berteraskan budaya Islam dan budaya Melayu. Dalam keadaan ini kita lihat pendudukan hanya kepada satu kaum sahaja, dan kawasan itu tidak harmoni dengan keiniginan selera kaum majoriti dan tidak menjadi tarikan kepada semua kaum dan bangsa negara ini.

Polisi yang di tekan oleh kerajaan BN adalah membangun tanpa perlu proses asimilasi kaum dan dibiarkan dengan keberpebagaian budaya untuk satu kaum sahaja. Proses pembangunan bandar yang di ceburi hanya oleh kaum China di kawasan bandaran menyulitkan lagi kerajaan memujuk supaya budaya tempatan berteras kan agama Islam di utamakan sebagai asas penyatuan kaum. Ini kerana kejayaan mereka di kawasan bandar mengesahkan motif minda mereka bahawa budaya asal usul mereka lebih sempurna dan mereka tidak memerlukan asas budaya tempatan serta yang bersambung padu dengan agama Islam dan masyarakat Melayu.

Kepincangan ini telah menjerumus kepada kepincangan pembahagian aktiviti ekonomi rakyat tempatan dengan adil dan saksama di semua bandar bandar di Malaysia.

Dengan demikian, mereka merasa keperluan pembelajaran satu sekolah itu tidak penting. Dan di sini silap nya penyatuan kaum untuk membina sebuah negara yang bersatu padu bermotifkan satu negara satu bangsa akan pincang disebabkan keperbagaian bahasa dan sekolah.

Penekanan tegas kerajaan dan rakyat tempatan di IndonesiaRussia, Perancis, dan Amerika didalam mengasimilasikan penduduk rakyat keturunan asing supaya bergerak dengan budaya tempatan serta menerima nilai nilai tempatan walaupun pun melambatkan kan proses pembangunan bandar bandar, ianya nyata memberi keadilan kepada semua rakyat dengan keharmonian keatas kesemua bangsa negara tersebut.

Proses asimilasi berjaya dilaksanakan dan dengan itu pembangunan bandar bandar boleh diubahsuai mengikut kelancaran proses asimilasi tersebut.

Kitidakjayaan kita di Malaysia mengasimilasikan orang orang China dan India adalah disebabkan sikap berlembut tanpa sempadan kerajaan pimpinan orang orang Melayu, dimana mencuba atau ingin melihat kelancaran pembangunan bandar bandar di semua kawasan mencapai taraf dunia, walhal, pembangunan bandar bertaraf dunia yang telah dibina itu tidak akan kekal relevan dan menjadi hambar sekiranya proses asimilasi ini tidak di mulakan dahullu.

Perasaan hambar atau atau perasaan yang tidak harmoni berlaku disemua kawasan bandar dimana kebudayaan luar di bentuk didalam sesuatu kawasan bandar itu berteraskan buadaya asing kecinaan dan perasaan ini ada didalam hati semua penduduk tempatan.

Kerajaan atau orang orang Melayu semesti nya bertindak tegas untuk menyatakan hak dengan bukan sahaja memaksa malahan mengunakan undang undang yang keras seperti kerajaan Perancis yang telah membuang kerakyatan umat Islam sekiranya mereka menentang atau melakukan kesalahan jenayah didalam proses asimilasi dinegara itu, dan ini di akui oleh pertubuhan hak asasi dunia.

Di Indonesia ramai kaum China dipaksa mengasimilasikan diri mereka menjadi rakyat tempatan serta mengunakan satu bahasa dan sekiranya mereka menentang seperti rakyat China Malaysia, mereka ini akan dibunuh oleh rakyat mereka.

Walaupun proses itu melambatkan pembangunan di Indonesia, negara itu sekarang ini merupakan sebuah negara terbesar dunia yang mempunyai keupayaan membangun pembangunan ekonomi kerana penyatuan kaum pendatang dengan penduduk tempatan yang telah berlaku selama berdekad lamanya sebelum ini telah berjaya. Dan negara ini akan menjadi sebuah kuasa ekonomi terbesar di rantau ini dan melepasi kejayaan Malaysia dalam masa yang terdekat. Konsep 1Malaysia tidak akan berjaya selagi kaum China memisahkan diri mereka dari sistem ethnic centric tanpa mereka perlu menghurmati budaya tempatan dan serta memahami budaya Islam. Pembangunan di Kuala Lumpur pada pandangan mata memperlihatkan kejayaan dunia yang mewah, tetapi ianya sebuah bandar hambar dengan segala penentangan budaya yang menjadi ikutan penduduk majoriti. Konsep bandar Work, Live and Play, tidak akan berjaya di lakukan di semua bandar bandar di Malaysia terutama Kuala Lumpur atau Ipoh, kerana sifat bandar yang kosong identiti yang boleh dibanggakan dan di terima semua kaum terutama kaum majoriti tempatan di sebuah negara timur.

Konsep 1Malaysia akan berjaya sekira nya proses asimilasi kaum China berjaya menerima budaya tempatan tanpa membangga kebudayaan mereka dan terlalu ethnic centric. Kemeriahan pembandaran pada masa ini di seluruh Malaysia adalah kemeriahan palsu, tanpa jaringan padu dari semua rakyat berbilang kaum di Malaysia, terutama kaum majoriti, Melayu.

BN telah tidak berjaya menunduk kecinaan kaum Cina yang melampau batas. Dan BN perlu ubah sikap ini untuk mengasimilasikan kaum China secara total. Secara paksa jikalau boleh bagi kebaikan bangsa Malaysia yang mendatang. Dan dimasa itu, konsep 1Malaysia boleh dijayakan dengan jayanya.

Salam 1Malaysia.

What are the benefits in 1Malaysia?

Let us go through the list of benefits you get under our government‘s offer in the famous 1Malaysia.

The benefits under 1Malaysia initiative are as follows: –

Link First Malaysia Initiative.

In the UK, the benefits for the British citizen  are as as follow:-

Link UK Citizen Benefits

The differences in benefits between the two countries, in my view are:-

  1. Britain is giving the benefit before spending, that means, you get the benefits if you are eligible before you are spending it,
  2. Malaysia, you get the benefit when you are spending your own money.

When I was working in the UK, I had a national insurance, where a small sum of money was deducted from my salary every week. I was entitled to a Child Benefit when I had a child through HMS, which was at a reasonable sum of money to buy milk and other foods at current price. I had money paid to me every week at the post office, that means, I could spend the money buying food and milk for my child, and not buying with my money and get a discount as a benefit as in 1Malaysian initiative.

Who gets the government benefits as a discount, and why doesn’t the government give us a choice to select the vendors who were given a discount under the 1Malaysia initiative?. For example if we don’t like 1Malaysia Shop, can we get the benefit and buy goods or services at a Malay store instead?.

So, which one is better, you have your benefits as entitled and spend the money under the scheme, or you must spend your own money first before and only you will get the benefits, as in 1Malaysia opportunity?.

What happen when you don’t have money to spend, and what happen to the benefits?. Can you make a claim for the benefit you are entitled under the initiative?.

House price is very expensive and home is beyond my mean by buying one. Can I have the home allowance to cover the rent which is beyond my means?. After all it is the government duty to make sure home price stays at a low-cost price.

Is there any difference between ordinary citizens and the citizens who are working with government. What we have ascertained that all government workers are provided with all sorts of benefits. Are government officers above us the ordinary citizen?. And if they are, why?

So, what is the good thing about 1Malaysia opportunity that it has been aired over and over around the country.

Is it a cash rebate of RM500 under BR1M, which is performed once a year?. This is the only benefit that we can use to buy extra needed goods or services, such as paying rent.

So what is 1Malaysia anyway?. To which group of citizen that it really provides the benefits? Why doesn’t the government give the money as the benefits first and we spend when we want the good and services under the initiatives? Why 1Malaysia initiative is so funny in that you need to spend and get a discount. I could get a discount card anywhere in the UK.

Read more:

Morsi’s famous speech “One year is enough”

images

President of Egypt ousted a few weeks ago by a possible coup, either from the work of the army or the liberals then, a question arises, where all these Islamic organizations around the globe are expressing?

Morsi, or Muhamad Mursi, was the fifth Egyptian President, and the first as an elected member through a democratic election.

A Muslim Brotherhood and an Al Ikwan Muslimin’s party member. A party with a 84-year long history, the story of Hassan Al Bana, the hatred for Jews and the Western colonials and the love for Hitler.

Then, the credo of Allah is our objective, the Quran is our law, the Prophet is our leader, Jihad is our way, and death for the sake of Allah is the loftiest of our dreams.

Then comes the Palestinian, and all other good and bad in the history of the Muslim Brotherhood.

Then comes the jailbreak episode, in which he and his Ikwan Muslimin’s friends were asked how they escaped prison while in the custody.

All these enmeshed his memory. By then, in his last speech before the takeover by the military, he had said persistently, “Hey all of you, “One year is enough”.

There is not such a word in al Quran. The fact that he memorizes almost all of its verses he can only remember “one year is enough”.

He brings forth a voice of hatred among the liberals and the Christians alike. He moved to close down private TVs which spelled the anti-president propaganda, but allowed Brotherhood’s TV Channels to disperse anti-Islam.

He wrestles judicial institution, harassing judges who aren’t aligned to his Muslim Brotherhood. He appointed all senior and important posts in government with less experience Brotherhood’s members.

This is because he thought of winning more that 50% votes and as an elected president, he was entitled to threaten people who were opposing him.

And he can say one year is enough.

Do you think one year is truly enough?

You are talking about ruling nation of 84 million, diversity of people, weak, strong, rich, and poor.

Hadi Awang, I would urge you to read further on this person’s character to know why he was brought down and expelled.

The face of Buddhist Terror – the banned Time Cover Story

Hannah Beach’s story in the Time Cover this month gives the impression that there is “The Face of Buddhist Terror in the famous and fiery Buddhist monk U Wirathu who gives a sermon to hundreds of followers in Mandalay and other towns in Myanmar to go against minority Muslim’s population and boycotting their businesses.

buddhism_cover_0701Time Cover Story

His face as still and serene as a statue’s, the Buddhist monk who has taken the title “the Burmese bin Laden” begins his sermon. Hundreds of worshippers sit before him, palms pressed together, sweat trickling silently down their sticky backs. On cue, the crowd chants with the man in burgundy robes, the mantras drifting through the sultry air of a temple in Mandalay, Burma’s second biggest city after Rangoon. It seems a peaceful scene, but Wirathu’s message crackles with hate. “Now is not the time for calm,” the 46-year-old monk intones, as he spends 90 minutes describing the many…

Read full text here: more:

War on terror which made famous by George Bush had now gained impulsion in a newly founded democratic nation of Myanmar. U Wirathu, jailed in 2003 for flaming racist sermons which encouraged hatred toward Muslim minority, was released and back on the sermon bench in 2011. His national campaign against the Muslim minority and boycotting the Muslim businesses, the 969 Nationalist Campaign, was in fact a sectarian strife.

WirathuU Wirathu

Score of hundred Muslims were dead and almost all villages were wiped out completely, but these racial cruelties don’t stop Sangha Maha Nayaka organization to persuade the Monk’s authority to charge U Wirathu for the preaching of hate against the Muslim. Even, Syu Yi the famous democratic leader was reluctant to contribute views and condemn the racial conflict in that area.

A body is seen on a street in MeikhtilaWhen a minority is seen as an enemy.

Down below in the Songkla and the Patani regions, monks walk the streets accompanied by military personnel. Conflicts between Muslim and Buddhist followers in the regions had a score of casualties from both sides. Booms and mortars are often used to kill followers from either side.

The materialistic in the globalized world also embroiders into Buddhist monks which at any one time use to preach a dangerous strain of religious chauvinism for profit. In Bangkok, monks are seen moving around in a private jet or an expensive car, the manners which are rarely seen previously.

A Buddhist woman cries for her home that was burned down during the riot in MeikhtilaThat leaves you with nothing

Back in our own ground, Ustaz and Utazah are also advocating for the materialistic gain, the sight which is very common nowadays in Buddhism.

Both Sri Langka and Myanmar have banned the Time Cover Story written by Hannah Beech. Both countries have Muslim minority and the followers of Buddhism.

Is there any peace in this world at all, in fact all religions are preaching love for kindness?

Home sweet home, again.

Let us speak up on this issue, about home ownership.

The first important aspect in the housing industry is the proportion in the supply of the unit for leasing and for ownership.

Owner occupiers would normally buy houses in a location which serves them in relation to their work place. These buyers however include a different class or in a different strata of the society. A common standard in the classification of the type of buyers is income levels, a lower-income level (RM900 to RM1, 200), a middle-income level (RM1, 200 to RM3, 900) and a high income group (RM4, 000 and RM25, 000).

Our own national average of income in the Kuala Lumpur was estimated to be at RM3, 500 or RM3, 700 per month, thus from this statistic the majority of home buyers are the middle-income group.

Now let us speak about the supply side for both in the leasing and the seller markets. The sellers market has registered an uprising in price due to many reasons, which I am going to explain them later. In other word the leasing market too is at the rising trend as well, as investments in the purchase of houses require return which equates to the capital value. The higher the capital value, the higher will be the rental value, although the investment return is tagged at 5% per annum.

Now we see that home prices for both leasing and seller markets at the rising trend, beyond the mean of the average earners of the middle-income group. This situation would give an opportunity to a speculator in the real estate industry to buy the housing units that are available in the market for leasing purposes.

The number one reason for home price has increased tremendously over the last three or four years was easy lending. Several government policies have caused home prices to increase. For example, the Second Malaysia Home program although a policy which is to assist developers sell houses when there was an oversupply, the policy creates demand from overseas buyers. A new taxation for conversion of land use by local council is another factor that has pushed the price of houses in Selangor higher than the price before its introduction. Some of the guidelines by the local authority too are in favor of developers, for instance where the population in the development area comprises majority Malay with a quota of 70:30, i.e. 70% for non Bumiputera and 30% for Bumiputera. Both local and federal governments have overwhelming budgets to spend in the city area on the infrastructure project which has beautified the cityscape, and consequently has pushed the price of houses higher. Although the government’s spending was large in the city area, the local government’s overall taxation in the collection for rates and assessments is low, thus causing homebuyers the extra fund for managing the environment such as guardhouse and security.

Another reason which is very common is the easiest sale of a home in a high-rise or of strata buildings that equates to its return or a guaranteed income. Many favor a guaranteed income home scheme which could be for a misleading term, however thus far many of the projects with guaranteed income were successfully sold out. During a low season rental value may drop thus causing a lower rental income for the investor.

Endot runsing, amalan spin buruk dan bohong tipu amalan PR menyukarkan dalam bulan puasa

Boat to Perhentian, Kuala Besut Jetty

Boat to Perhentian, Kuala Besut Jetty (Photo credit: Achilli Family | Journeys)

Ya. Memang merunsingkan.

Amalan bohong dan tipu muslihat digunakan PR menyukarkan kerana pada bulan puasa objectif berbohong dan menipu fakta boleh membatalkan puasa yang di amalkan oleh penganut Islam seperti Endot.

24 haribulan nanti, pasti BN akan memenangi PRK Kuala Besut tanpa ragu ragu kerana sikap atau aturcara meraih undi di kalangan pengundi Kuala Besut pasti didorongi gerak kerja tanpa bohong atau tipu tipu muslihat.

Bila bohong, batal puasa. Bohong lagi batal lagi. Kita tahu PR tidak dapat tidak mesti berbohong, dan dengan harapan untuk memang, mereka tidak ada jalan lain selain dari berbohong dan menipu dengan mengunakan fakta tidak benar untuk meraih undi bagi memenangi PRK Kuala Besut.

The Fasting month, it’s a Malaysian Tsunami.

That’s a Malaysian tsunami. When each day everyone is working on a full day without lunch. Except Chinese, Indian and Non Muslim. They go for lunch and back after that at 2 pm.

I heard someone from a member of a DAP party that he too will skip lunch and stay in the office until 4.30 pm, and go home to buy foods at Ramadan stores before opening fast he would perform it during the whole month. I pity him, for the hunger he would have felt during his working’s time, and in return he would never get the reward in doing so. I can say with a 100% certainty, as he is a DAP man, definitely he is a non-Muslim‘s guy. So then, what the heck is he trying to proof?.

Is he trying to proof a Malaysian Tsunami instead of a Chinese Tsunami?.

There are also blokes who are trying a spin on the Tsunami thing. Now they have come out with several reports saying it was a Malaysian tsunami instead of the famous Chinese tsunami. With so many strings and links to various websites in the hope that the Chinese tsunami thing vaporizes from the whole country’s record of events.

What the spin can do then?. Does it erase the memory that thousands Chinese in the black shirts brouhaha in the streets in Kelana Jaya?. Or does it erase the memory that gangsters were around polling stations questioning Indian voters whether they were truly Malaysian voters?.

It will never do such a thing. Those innocent Indian voters too felt it was a Chinese tsunami instead. And those Chinese in black shirt banging the flag poles on the streets in Kelana Jaya, had caused traffic jams and a proof beyond doubt it was a Chinese tsunami.

Now he is trying to cover up the Chinese tsunami thing with something more special, by fasting during the fasting month.

The fasting month is the Malaysian tsunami. Not the Chinese tsunami. He hopes by doing that he would be rewarded as a hero in the Chinese tsunami turned the Malaysian tsunami episode. You’re not so clever, bro. I can always read your mind.

Are we on the right track?

Be a sport. Answer me frankly. Are you happy with your life living in this country?.

My honest answer is this: NO.

Why am I having such an ungrateful answer?. Well, it depends on what I want, you know.

Perhaps you guys want to live in a place where there isn’t anyone else except you and your big noses and dark brown-skinned fellows who many of them are watchdogs. Or in a place full of color where none is bothering you.

Or you can call the town in your area is your own. A kind of ashamed showing a photograph to your former classmates when a Kuala Lumpur’s photo resembles that of China Town in the West End. And proudly say that I am from this country Malaysia, oh well, when your face doesn’t have similarity with the people who walked the streets in the background. I would have to show my photographs taken over the hills but then they are different as if I were a Taleban in a thick forest.

Ok, where do I make my stand which I can use to say I am from Malaysia, when photographs of towns and cities of this country show a different picture. They were all Chinese. It isn’t just for people like me to face this stupid policy that makes Chinese the king in towns and cities.

So I say, better say at the first meeting with friends in my old college that I am from Kelantan. They will definitely remember how Kota Bharu looks like during their visits, and I perfectly blend with the people in all photographs.

Hey, I think many of you now realize that too. And would be ashamed how this trend is taking place in this country. It is a kind of dangerous to sustain that kind of situation. I believe the government of the day is either careless or being dragged by a heinous partner.

I think it was an expensive lesson and we must remind new lawmakers to never do that again. And start redoing the whole thing so that people like me, those guys who have granted full trust to elected assemblymen, be a bit happier.