Salam 1Malaysia, satu konsep yang tidak akan berjaya.

Kejayaan yang ada di Malaysia adalah satu kejayaan yang dipaksa berlaku, tanpa menghirau keatas perpaduan antara umat, walaupun program penyatuan umat berbagai bangsa selalu di di umumkan.

Apabila pembangunan yang di paksa tanpa mengira keperluan yang menyeluruh untuk semua bangsa, terutama bangsa Melayu, maka kepincangan pembangunanakan terjadi di semua kawasan bandar dan akan di terokai oleh kaum China sahaja.

Penyatuan umat dari proses asimilasi kaum kaum imigran berdasarkan nilai tempatan diketepikan, maka nilai budaya pembangunan di bandar bandar tidak selaras atau serasi dengan nilai nilai tempatan yang menjadi pegangan penduduk asal peribumi negara ini. Asas budaya tempatan adalah mengikut nilai kebudayaan Islam, dan jelas kebudayaan tersebut di semua kawasan bandar yang didiami kaum immigran China tanpa proses assimilasi yang sihat memberi impak bahawa ada kepincangan besar didalam pembangunan bandar bandar di Malaysia yang seharusnya berteraskan budaya Islam dan budaya Melayu. Dalam keadaan ini kita lihat pendudukan hanya kepada satu kaum sahaja, dan kawasan itu tidak harmoni dengan keiniginan selera kaum majoriti dan tidak menjadi tarikan kepada semua kaum dan bangsa negara ini.

Polisi yang di tekan oleh kerajaan BN adalah membangun tanpa perlu proses asimilasi kaum dan dibiarkan dengan keberpebagaian budaya untuk satu kaum sahaja. Proses pembangunan bandar yang di ceburi hanya oleh kaum China di kawasan bandaran menyulitkan lagi kerajaan memujuk supaya budaya tempatan berteras kan agama Islam di utamakan sebagai asas penyatuan kaum. Ini kerana kejayaan mereka di kawasan bandar mengesahkan motif minda mereka bahawa budaya asal usul mereka lebih sempurna dan mereka tidak memerlukan asas budaya tempatan serta yang bersambung padu dengan agama Islam dan masyarakat Melayu.

Kepincangan ini telah menjerumus kepada kepincangan pembahagian aktiviti ekonomi rakyat tempatan dengan adil dan saksama di semua bandar bandar di Malaysia.

Dengan demikian, mereka merasa keperluan pembelajaran satu sekolah itu tidak penting. Dan di sini silap nya penyatuan kaum untuk membina sebuah negara yang bersatu padu bermotifkan satu negara satu bangsa akan pincang disebabkan keperbagaian bahasa dan sekolah.

Penekanan tegas kerajaan dan rakyat tempatan di IndonesiaRussia, Perancis, dan Amerika didalam mengasimilasikan penduduk rakyat keturunan asing supaya bergerak dengan budaya tempatan serta menerima nilai nilai tempatan walaupun pun melambatkan kan proses pembangunan bandar bandar, ianya nyata memberi keadilan kepada semua rakyat dengan keharmonian keatas kesemua bangsa negara tersebut.

Proses asimilasi berjaya dilaksanakan dan dengan itu pembangunan bandar bandar boleh diubahsuai mengikut kelancaran proses asimilasi tersebut.

Kitidakjayaan kita di Malaysia mengasimilasikan orang orang China dan India adalah disebabkan sikap berlembut tanpa sempadan kerajaan pimpinan orang orang Melayu, dimana mencuba atau ingin melihat kelancaran pembangunan bandar bandar di semua kawasan mencapai taraf dunia, walhal, pembangunan bandar bertaraf dunia yang telah dibina itu tidak akan kekal relevan dan menjadi hambar sekiranya proses asimilasi ini tidak di mulakan dahullu.

Perasaan hambar atau atau perasaan yang tidak harmoni berlaku disemua kawasan bandar dimana kebudayaan luar di bentuk didalam sesuatu kawasan bandar itu berteraskan buadaya asing kecinaan dan perasaan ini ada didalam hati semua penduduk tempatan.

Kerajaan atau orang orang Melayu semesti nya bertindak tegas untuk menyatakan hak dengan bukan sahaja memaksa malahan mengunakan undang undang yang keras seperti kerajaan Perancis yang telah membuang kerakyatan umat Islam sekiranya mereka menentang atau melakukan kesalahan jenayah didalam proses asimilasi dinegara itu, dan ini di akui oleh pertubuhan hak asasi dunia.

Di Indonesia ramai kaum China dipaksa mengasimilasikan diri mereka menjadi rakyat tempatan serta mengunakan satu bahasa dan sekiranya mereka menentang seperti rakyat China Malaysia, mereka ini akan dibunuh oleh rakyat mereka.

Walaupun proses itu melambatkan pembangunan di Indonesia, negara itu sekarang ini merupakan sebuah negara terbesar dunia yang mempunyai keupayaan membangun pembangunan ekonomi kerana penyatuan kaum pendatang dengan penduduk tempatan yang telah berlaku selama berdekad lamanya sebelum ini telah berjaya. Dan negara ini akan menjadi sebuah kuasa ekonomi terbesar di rantau ini dan melepasi kejayaan Malaysia dalam masa yang terdekat. Konsep 1Malaysia tidak akan berjaya selagi kaum China memisahkan diri mereka dari sistem ethnic centric tanpa mereka perlu menghurmati budaya tempatan dan serta memahami budaya Islam. Pembangunan di Kuala Lumpur pada pandangan mata memperlihatkan kejayaan dunia yang mewah, tetapi ianya sebuah bandar hambar dengan segala penentangan budaya yang menjadi ikutan penduduk majoriti. Konsep bandar Work, Live and Play, tidak akan berjaya di lakukan di semua bandar bandar di Malaysia terutama Kuala Lumpur atau Ipoh, kerana sifat bandar yang kosong identiti yang boleh dibanggakan dan di terima semua kaum terutama kaum majoriti tempatan di sebuah negara timur.

Konsep 1Malaysia akan berjaya sekira nya proses asimilasi kaum China berjaya menerima budaya tempatan tanpa membangga kebudayaan mereka dan terlalu ethnic centric. Kemeriahan pembandaran pada masa ini di seluruh Malaysia adalah kemeriahan palsu, tanpa jaringan padu dari semua rakyat berbilang kaum di Malaysia, terutama kaum majoriti, Melayu.

BN telah tidak berjaya menunduk kecinaan kaum Cina yang melampau batas. Dan BN perlu ubah sikap ini untuk mengasimilasikan kaum China secara total. Secara paksa jikalau boleh bagi kebaikan bangsa Malaysia yang mendatang. Dan dimasa itu, konsep 1Malaysia boleh dijayakan dengan jayanya.

Salam 1Malaysia.

Cina Kuala Besut

Kuala Besut Harbour and Jetty

Kuala Besut Harbour and Jetty (Photo credit: Wikipedia)

Cina Kuala Besut mengaku mereka telah datang bertenggek di Kuala Besut dari luar negeri, semenjak tahun 1800 lagi. Itu mengikut kata akbar NST, dan jumlah mereka adalah lebih kurang seratus orang. Lebih tepat jumlah mereka seramai 113 orang. Sedar lah, kaum Melayu berada di kawasan ini sebelum emak dan bapak kaum merempat ini datang kekawasan ini lagi.

Kalau aku ada pada zaman 1800, aku telah lama halau mereka keluar dari tempat itu. Tetapi Melayu Trengganu zaman itu orang baik baik, beri muka kepada mereka sampai terus hidup ke zaman ini. Sedangkan bangsa mereka di Kuala Lumpur lupa daratan sampai mengata Melayu paling rasis dalam dunia.

Buat masa ini Melayu harus sedar semasa mereka ini susah datang menumpang hidup dan berniaga di kawasan Melayu dan kita nemberi kepala kepada mereka tanpa batasan. Sekarang kita mesti punyai batasan.Tetapi bila sudah kenyang dan senang lenang tidak ada satu apa pun kebaikan yang di hulur kepada masyarakat Melayu.

Tidak ada perasaan hendak sedekahkan sedikit pun harta atau khidmat bakti kepada kaum Melayu, malahan mereka terus menerus menekan kaum Melayu dengan berbagai bagai cara yang tidak professional seperti membeli tanah rizab Melayu dengan harga rendah dan mengunakan proxy yang tidak memberi keuntungan kepada bangsa Melayu. Berapa banyak sumbangan iklas bangsa Cina yang ada di kawasan Melayu menderma untuk binaan sekolah sekolah Melayu, surau surau, jambatan, jalan kampung, membina sumbangan kedai kedai untuk kaum Melayu?. Berapa banyak sumbangan derma kepada anak yatim Melayu?. Mereka asyik bertanya dan meminta sumbangan orang Melayu kepada sekolah anak anak mereka. Dan apabila sudah ada sekolah mengunakan hasil pemberlajaran anak anak mereka menindas Melayu dengan mengunakan bahasa Cina dengan memonopolikan sistem edaran barangan barangan penguna dan keperluan hidup orang orang Melayu di seluruh negara. Itu sahaja penting nya bahasa Cina bagi kaum Cina di Malaysia. Tanpa bahasa Cina sistem edaran makanan dan keperluan barangan pengguna akan hancur dan lumpuh bersama dengan kaum Cina itu sendiri. Kita harus gerakan FAMA, Majuikan dan lain lain agensi pengedaran barangan pengguna secara terus menerus tanpa berhenti dan kecewa dengan pemboikotan kaum ini keatas sistem yang ingin kita lakukan untuk kebaikan semua bukan untuk kaum ini sahaja. Mereka suka bersikap menekan. Dan sekarang sudah sampai masa nya kita pula menekan dan menghalau mereka dari kawasan kita.

Kita sudah sebak dalam hati melihat perilaku kaum Cina di semua bandar di kawasan barat, bukan sahaja memonopoli aktiviti ekonomi tetapi dengan cara buruk menekan kehidupan orang orang di kawasan bandar dengan mengunakan sistem dua harga yang sangat tidak berperikemanusian. Harga rendah untuk kaum China dan harga mahal untuk orang orang Melayu.

Ini satu bangsa yang amat jelek, dengan itu harus di beritahu kepada masyarakat Melayu yang tidak mahu mengambil peduli hal hal seperti ini, kerana naïf. Dan sekarang ini kaum ini semakin biadap dan kita berhak menghalau mereka dari kawasan kita seperti umat Indonesia lakukan dahulu kala.

Untuk Kuala Besut, Lim Kit Siang dan MCA serta Gerakan, tak payah lah hendak datang kerana semua orang sudah naik benci kepada kaum yang tidak bertamadun seperti kaum Cina bangsat seperti mereka.

Membela kera di hutan lebih baik agak nya dari membela anak Cina.

BOIKOT BARANGAN CHINA. BBC.

Kuala Besut is a Malay Town in the making

Kuala Besut is a short 30 minutes drive from Pasir Puteh. Due to a short distance by road the two towns relate to one another in term of services and commercial activities.

Kuala Besut is located in Besut, Trengganu, whilst Pasir Puteh is located in the state of Kelantan. Another local center for commercial activities is Jertih, which is also located nearby and is a border town in the state of Kelantan.

I was driving through the towns to Kuala Lumpur a week ago. I saw the towns have switched from the scenes they used to be in the last 10 years. Along the coastline as you drive up to Kota Bharu there is a new strip of land zoned for tourism. This strip of land known as Tok Bali is clearly developing with waterfront resorts, albeit on a smaller scale.

Pasir Puteh has a small population of 140,000 people, whilst Besut has a smaller number of 133,000 people. They both represent about 7% of the size of the Hulu Langat District in term of demography.

The two towns are also the town that is wholly occupied by the Malay of Kelantan and Trengganu descents.

As the result from the death of Dr A Rahman, Kuala Besut will have a by-election this month on 24 of July to select a new state representative. Current registered voters of Kuala Besut are about 23,000, and the late Dr A Rahman won with majority of more than 2,300 votes in the last general election.

Kuala Besut is famous for island resorts which are found on the Islands of Perhentian, and along its beach front as well. While visiting the Islands that the other day I found out that they have been improved with public facilities which include Police Quarters, a new Mosque, shop lots and food stalls on the smaller Islands, Perhentian Kecil.

Whilst the other island is developed with various well-known resorts including the Coral View. Transport serving the resorts between island is in the form of speed boats operated by the local fishermen under the supervision of the island’s services committee group.

Kuala Besut town has a 7 Eleven shop which you can get local newspaper as early as 7 am in the morning. Boat facilities to the islands open business at 8 am in the morning and the cost of a return ticket to the islands is RM50.

With 130,000 people in Besut area, almost 97% of Malay origin, Kuala Besut town can excel well into the next century as a tourist center. A complete new waterfront shopping area with all modern facilities to cater for tourists and the population would add value to enhance the social and commercial activities for this small town. By doing this new development in the town it will also improve the surrounding areas including Tok Bali.

In my view, Pas’s choice in naming Husam Musa as the director of the election for Kuala Besut stems from his experiences  in Tok Bali and the well-being of the population in Pasir Puteh areas, while in the Pas’s State Government. These experiences can give him a headway in his campaign. But then, high expectation of a return winner is on the BN’s candidate. He is young and a professional engineer by profession. He is a better bet for the town to stay relevant as a tourist destination for years to come.

SELAMAT MENGUNDI.

Are we on the right track?

Be a sport. Answer me frankly. Are you happy with your life living in this country?.

My honest answer is this: NO.

Why am I having such an ungrateful answer?. Well, it depends on what I want, you know.

Perhaps you guys want to live in a place where there isn’t anyone else except you and your big noses and dark brown-skinned fellows who many of them are watchdogs. Or in a place full of color where none is bothering you.

Or you can call the town in your area is your own. A kind of ashamed showing a photograph to your former classmates when a Kuala Lumpur’s photo resembles that of China Town in the West End. And proudly say that I am from this country Malaysia, oh well, when your face doesn’t have similarity with the people who walked the streets in the background. I would have to show my photographs taken over the hills but then they are different as if I were a Taleban in a thick forest.

Ok, where do I make my stand which I can use to say I am from Malaysia, when photographs of towns and cities of this country show a different picture. They were all Chinese. It isn’t just for people like me to face this stupid policy that makes Chinese the king in towns and cities.

So I say, better say at the first meeting with friends in my old college that I am from Kelantan. They will definitely remember how Kota Bharu looks like during their visits, and I perfectly blend with the people in all photographs.

Hey, I think many of you now realize that too. And would be ashamed how this trend is taking place in this country. It is a kind of dangerous to sustain that kind of situation. I believe the government of the day is either careless or being dragged by a heinous partner.

I think it was an expensive lesson and we must remind new lawmakers to never do that again. And start redoing the whole thing so that people like me, those guys who have granted full trust to elected assemblymen, be a bit happier.

Tiada munafaat berkawan dengan orang China yang rendah akhlak. Dan tiada munafaat beli barangan keluaran kaum China.

A Chinese POW about to be beheaded by a Japane...

A Chinese POW about to be beheaded by a Japanese officer with a shin gunto during the Nanking Massacre. (Photo credit: Wikipedia)

Bila berniaga di bandar bandar di duduki oleh kaum Cina immigran di kawasan Kuala Lumpur dan Selangor, kaum Cina immigran layak menjalankan perniagaan bertentangan dengan akhlak baik yang diterima seluruh dunia, seperti membuka sarang pelacuran, sarang judi, sarang pembuat benda benda haram, sarang jual dadah dan lain lain lagi.

Apakah faedah berkawan dengan kaum yang menjalankan perniagaan yang haram ini?. Kita di nasihat supaya menjauhi mereka dan dari segala bentuk perniagaan mereka yang haram, supaya keharaman dari hasil wang haram itu tidak menjadi darah daging kita orang orang yang elok dan baik budi pekerti.

Sudah menjadi perkara lazim wang haram ini akan di labur pula didalam perniagaan halal seperti membuka cawangan pusat pengedaran barangan buatan China demi kemakmuran kaum mereka itu.

Oleh yang demikian orang orang Melayu seharusnya, malahan wajib, menjauhi kedai kedai pengedaran barangan pengguna seperti barang makanan dan juga peralatan perabut dan lain lain lagi yang di usahakan oleh kaum Cina yang telah mengunakan wang haram.

Kita kena faham bahawa tugas kita harus menghancurkan kegiatan haram yang telah lama di lakukan oleh Cina immigran di seluruh bandar Melayu di Malaysia, sehinggakan ramai diantara ahli kaum ini menjadi jutawan dengan tipu helah jijik kaum ini yang tidak mempunyai nilai budaya yang baik.

Dan jika di DNA kan semua wang kumpulan ini, maka jawapan DNA wang wang tersebut semestinya wang jenis haram dan tidak boleh di gunakan oleh umat Islam, terutama semasa beribadat puasa bulan Ramadan.

BELI BARANGAN TULIN BUATAN KAUM MUSLIM DAN MUSLIMIN BAGI KEPENTINGAN PAHALA YANG BAIK, SERTA BERSIH DARI WANG HARAM.

BOIKOT PRODUCT DAN BARANGAN DARI KAUM CINA – MCA, DAP, GERAKAN DAN SEMUA CHINA. MEREKA TIDAK ADA MEMPUNYAI TAMADUN YANG UNGGUL DAN MURNI UNTUK DI CONTOHI OLEH UMAT ISLAM.

BBC, ABCD, BCL

Jonker Street and the Chinese hegemony in counterfeit selling

Malacca.

Jonker Street is to be shut down mainly to ease of traffic circulation within the inner city area.

Furthermore, the attraction within the area for the past 13 years was seen as a place for selling counterfeits, art and alike, and precisely it was the place to cheat foreigners and visitors.

The government’s decision to close it down is commendable.

The protestors, or precisely the financiers of the traders, were Chinese chauvinist who was forcing drivers into difficulty having to face traffic jams whilst they made million by cheating foreigners and tourists for years.

“Hello Hello, I frust tonggeng bay wey!!” – Sam

keretapilaju

KB > KL > KB Oriental Express :  Kereta api laju Sam 470 km/hour terlaju di dunia. RM10 per trip.

Aji: “Hello Sam, ya saya ni?”.

Sam: “Ji, bak po saya kena tendang Ji?”

Aji: “Tak tau”

Sam:”Amboi jadi orang biasa, tak ada pemandu, tidak ada kereta kerajaan, tidak ada pejabat dan tidak ada gaji, nak makan gapo, Ji?”.

Aji: “Eh mu buat lah keretapi mu tu. Terlaju dalam dunia. 470 km per hour. Charge sepuluh ringgit pun mu boleh kolek RM120,000 setenggah hari. Dok runsing gapo gak?”.

Sam:”Ji, saya belawok jah tentang keretapi tu”

Aji:”Ya, lepas tu macam mana?”.

Sam: “Tak tau lah nak buat guano!!”.’

Aji: “Dah tu, batu asas batu asas buat projek projek termasuk projek Highway tu guano jadi?!”.

Sam:”Benda benda tu pun ambo belawok jugak. Kan ambo ExTKO Planning, plan plan jer lah dulu, Ji.”

Aji: “Iya, hooo, pah ker aku pun kena rejek sebab mu. Penat aku nanggis air mata sebiji, hey tak laku lah Islang kito sekali ni deh. Abis Sam, bapo mu buat gitu. Mu ni banyak belawok dan kelentongwa, lepas tu mu tanya aku bak pa kena buang!!!”

Lagu di radio —- Bingkas bangun cacang ada tegak sepuluh kaki, kalu tak kena rancang harus mek aku mati, bak po mek mu buat gitu. hok tu lah ayah mu malu.

Arif Sabri Sakmongkol kawan baik Aspan Alias, kalah di P80 – Raub.

Arif-Sabri 300x223

Arif Sabri calun Dap di P80 yang telah mengantikan Abu Bakar Lebar Sudin DAP akan kalah seperti Abu Bakar juga.

Abu Bakar kalah pada Yen Yen dengan undi sebanyak 15, 326 berbanding Yen Yen dengan undi sebanyak 18, 078. Dan semasa itu terdapat seramai 46, 454 pengundi berdaftar di P80 Raub. Dengan tindakan mengonyang BN pada PRU 2008, jumlah mereka yang keluar mengundi merosot keparas 76.2%.

Walaupun merosot, BN masih menang di P80.

Pada masa ini jumlah pengundi berdaftar meningkat kepada 7,760 orang atau 17% dari jumlah pengundi pada tahun 2008.

Di  kawasan P80 terdapat pecahan mengikut kaum iaitu anggaran 49.12% Melayu (26,630), 43.51% Cina (23, 588), 6.48% India (3, 513) dan lain lain 0.90% (483).

Keadaan semasa menjurus kepada keunikan BN manakala DAP telah menjadi kucar kacir dari isu kalimah Allah dan pilihan PM dan ini akan menjurus kepada peningkatan kemesraan terhadap pengaruh BN dari pengaruh DAP.

Faktor calun pula, Arif Sabri mempunyai peminat dari urban voter di Kuala Lumpur, Ipoh dan Penang, dan pengaruh beliau dengan menghentam BN dengan berbagai bagai isu lama, walaupun BN telah berubah dari lanscape politik beliau kepada politik perpaduan, dimana bergantung terus kepada calun BN Datuk Ho Kai Mun yang banyak berjasa kepada semua kaum di kawasan itu.

Jasa Arif Sabri di Pulai Manis yang mempunyai pengundi berdaftar kurang dari 18,000 orang tidak memadai untuk memberi beliau lonjatan besar yang berkesan dalam kawasan campuran besar iaitu 54, 214 orang.

Dengan peminat Cina kepada DAP, saya berpendapat beliau boleh mendapat undi Cina sebanyak 50% dengan perpaduan beliau dengan DAP di Dun Tras, dan 30% dari undi Melayu dari kekangan PKR di Adun Batu Talam, dan PAS di Dun Dong dan lebih kurang 50 orang dari orang orang Asli dan lain lain.

Dengan itu beliau mungkin akan memperolehi sebanyak 19, 800 undi mengalahkan undi yang telah di lakukan oleh Yen Yen pada 2008, tetapi kalah dengan Datuk Ho Kai Mun yang akan memperolehi undi sebanyak 23, 500 undi. Jumlah keluar mengundi pada PRU 13 akan meningkat disebabkan kemeriahan PRU 13 yang sudah dilihat di merata tempat di seluruh negara, InshaAllah.

Akan masuk kubur lah Arif Sabri, seperti lain lain calun DAP Melayu, sama dengan Abu Bakar Lebar Sudin yang sudah tidak tahu di mana beliau berada dalam DAP.

Kesalahan beliau yang amat besar ialah bersekongkong dengan DAP dalam isu kalimah Allah akan di tolak oleh orang orang Islam Melayu di P80, walau pun beliau pessimistic untuk merubah kaum Melayu menerima DAP.

Selamat Tinggal Syokmungkol. BYE BYE DAP.

PS: Kita laksanakan BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia), mereka akan laksanakan RM1M (Ringgit Malaysia 1Juta).

Subang Jaya and the Chinese named Hannah Yeoh.

English: Summit USJ shopping mall in Feb 2011.

English: Summit USJ shopping mall in Feb 2011. (Photo credit: Wikipedia)

I have lived in this area since USJ 2 has just been completed. By then, it was a large oil palm plantation land better known as United Seafield Jaya. We bought a house in then United Seafield Jaya now known as USJ 2. She, Hannah, is not known to me or my community members then, perhaps she was still attending a primary school.

We have a mixture of MalaysChinese and Indian, a combination of which represents the community living as in many other suburban areas of Kuala Lumpur. Our kids grew together in Seafield School nearby. As the result we know each other well, and become close friends. There is no racial issue in this community even since.

Our friendship has gone a long way until we heard that one Chinese Lawyer Hannah Yeoh who came in 2008 as our Adun. According to her, as a Christian, she was told by her God to serve us to fight corruption, racial politics and fair election. She wasn’t interested in politics at first, but had begun her career in politics after serving Tony Pua‘s political meetings serving food and making coffee. And that she did for the past five years.

We have not seen any racial issue in our community but then it was the subject she would bring about her politics. There weren’t big corruption cases in the constituency too, thus the two main jobs she said she wanted to fight for us were in fact none existence then, that left her with another job, fighting for a fair election. But since we have already had fair elections over the past 50 years or so leaving her with no more job to do.

So, she raised a family and now she is a plump woman with a fat chin and is expecting another baby soon. Because she has no job for us, she started to serve the church and bragging with her sermons every day, and I think it is fair for her to do so because that was what her God asked her to do so when she lost a job in Australia and had to return home to work.

At the beginning of her career as a politician she brought up a few young Chinese musicians who would do music and dance troupes, all in Chinese language, the music was very loud and no one would understand a word hearing the noise. Every week we would have to listen to the noise from the music that came from a Chinese concert or something and no one but the Chinese would go and watch. Even some of my Chinese friends didn’t even bother to attend the functions. Out of the sudden there were no more musical concerts and we heard nothing not a word except when there was a picture of Mother Mary on the wall of SJMC, when she said that her prayers have been answered. Well, I don’t know that, but what was known later, the picture was brought to a church in Klang for a close examination. It was a heavy rain that afternoon and some blue paint was blown by the wind that formed the figure on the glass wall. So I was told. I don’t know whether God has answered her prayer, but then which prayers?.

Looking at her photo, one of my Chinese friends said, compared with the one as when she was in early in her career of Adun, then she looked slim and beautiful. The picture today shows her as a plump and a happy housewife. Perhaps her salary is very good, compared to mine as an insurance agent, which is very little to make me grow like her, said my good Chinese friend who has always wanted to teach me to predict 4 D numbers.

We play football, and golf sometimes, and our friendship, within our community is not perturbed, even before she planned to do away with racial issue. But then her work was truly a racial base community meeting because most often than not the participants were all Chinese. I don’t know what made she said that we have faced serious racial issues before she came in to Subang Jaya as an Adun.

So, if you decided to vote for DAP, please consider that we also have Malay and Indian living in this area too. But all meetings are meant for the Chinese!!. By voting the party which Hannah Yeoh is representing, you would throw away other people in the community into a rubbish bin. Their prayers would never be answered. So it is better for you to think twice about the issues this party says it would fight for. They don’t exist in our community, and in the end you would be paying an Adun extravaganza for whoever he or she isn’t doing but only growing into a big size over five years by not doing anything. So forget it, don’t waste rakyat’s money. Better spend the money to build our football field or a small golf club.

Pot Nik!!! Bukan Fatwa tetapi Belebongwa!!! Idi Amin pun tak berani hendak buat Fatwa.

20130410-230122.jpg

KUALA LUMPUR 10 April – Kenyataan kontroversi Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kebelakangan ini disifatkan telah terpesong daripada ajaran Islam sebenar.

Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan, Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Abd. Shukor Husin berkata, apa yang dikeluarkan oleh Nik Abdul Aziz itu tiada dalam ajaran Islam.

Sehubungan itu, beliau menasihatkan orang ramai terutamanya umat Islam supaya tidak berpegang kepada pandangan yang dikeluarkan Menteri Besar Kelantan itu.

“Jangan percaya kepada pandangan beliau kerana hanya Allah SWT sahaja yang berhak menentukan amalan serta apa yang ada di dalam hati hamba-hambaNya.

“Pandangan-pandangan seperti ini hanya akan memecahkan perpaduan dan mendatangkan permusuhan dalam kalangan umat Islam,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Abd. Shukor berkata, Islam tidak pernah mengajar umatnya untuk menilai pahala solat, amal ibadat serta kebaikan seseorang.

Menurutnya, hanya Allah SWT sahaja yang berhak menilai amalan kebaikan yang dilakukan umat Islam di muka bumi ini.

“Tidak perlu kita melakukan muzakarah dan mengkajinya kerana Majlis Fatwa Kebangsaan telah lama mengeluarkan kenyataan bahawa tiada sesiapa boleh menilai amalan, ibadat dan menuduh seseorang itu kafir, melainkan Allah SWT,” katanya.

Semalam, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa Majlis Fatwa Kebangsaan bermuzakarah dan mengkaji kenyataan kontroversi Nik Abdul Aziz kebelakangan ini seperti mendakwa solat orang UMNO tidak mendapat pahala dan pembinaan masjid oleh kerajaan hanyalah untuk tujuan mendapat kontrak.

Tambah Abd. Shukor, sebuah parti politik juga tidak mempunyai hak untuk menentukan seseorang itu masuk syurga atau tidak.

Katanya, tidak kira daripada parti politik mana, tugas menentukan pahala seseorang untuk memasuki syurga adalah hak mutlak Allah SWT.

“Kita manusia di muka bumi ini sama sahaja, tiada siapa yang maksum. Nabi Muhammad SAW sendiri tidak berani mengatakan seseorang itu masuk syurga atau tidak,” ujarnya.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130411/dn_06/Kenyataan-Nik-Aziz-terpesong#ixzz2Q7H42X3Z
© Utusan Melayu (M) Bhd.

???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

20130410-103609.jpg

Nama Nama panjang :

Muammar Gaddafi the Guide of the First September Great Revolution of the Socialist People’ Libyan Jamahiriya , Presiden Libya.

Atau Muammar Gaddafi the Brotherly Leader and Guide of the Revolution, Presiden Libya.

Atau, Muammar Gaddafi King of Kings of Afrika, Presiden Libya.

Tuan Guru Dato’ Bentara Setia Haji Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat Al-Mursyidul Am Pas, Menteri Besar,  Kelantan Darul Naim, Al Serambi Mekkah al Mukararamah.

Nama Nama pendek tetapi terkenal seantaro dunia:

Hitler.

Al Jubori.

Al Capone.

Mahatma G.

 

 

 

 

Tuhan tanya Nik Aziz “Mu ni Zoo Hood ker Robin Hood?” “Ambo lagu tu lah tuhan wei, nak cari makan!!”

Sedih, tidak terhingga. Selepas 23 tahun baru kita tahu ada orang berlakun menjadi Zoo Hood dari REKA DAYA kaum mereka. Dan sebenarnya dia tu “ROBIN HOOD“.

Ambik harta rakyat beri kepada kaum kerabat dan kroni. Gaji tak ambik pun tak per jikalau semacam itu. Aku pun tidak perlu gaji kerajaan, kerana harta rampasan rakyat dapat di sedekahkan ke dalam poket sendiri.

“Tok say lah amboi dengan gaji tu beng wey, simpan lah, tak apo”. (He, he he, dia tak tahu aku bedal duit sedekah dari wang rampasan rakyat, berkarung karung, berguni guni beeb!. Tak ambik gaji sepuluh sen tu pun tak per!!!!, okay nya ba nak buat kenduri kendara ahli ahli aku, no hal nya, biar orang nampak aku Zoo Hood, Zoo Hood tul lah aku nih wey!!!)

Tuan tuan semua kena tahu. ROBIN HOOD pun tidak berbuat seperti itu. Satu sen pun dia tidak ambil dari duit rampasan rakyat. Ini cara Zoo Hood, adui, aku tidak tahu lah, lebih teruk dari Robin Hood. Semua rampasan hilang masuk ke satu tempat yang kita semua tidak akan tahu. David Koperfiled pun tidak sorok benda hilang seperti itu.!!

Dia kaya, tak ambik duit gaji. Kepala hotak kaya tak ambik duit gaji!. Logik nya, kita dok kerja siang malam, dan itu lah tempat kita cari makan, tidak korner baring buat business lain, ada duit kah sampai tak mahu ambik duit gaji?.

Tak masuk akal lah brother. Ini tentu dok korner duit lain masuk poket, dan tunjuk Zoo Hood. Geng Zoo Hood dia lah buat cerita, dengan gambar ber Zoo Hood kesana kemari.

Sedang kan mereka ini lebih teruk dari Robin Hood. Tak percaya, tengok kerete Zoo Hood nih!!!

Kereta-Mewah-Nik-Aziz.htm

Tengok macam mana Zoo Hood sorok kereta mewah di Kuala Lumpur supaya bila dia berjalan di Kota Bharu dia naik basikal. Robin Hood tidak buat kerja semacam ini walau pun dia perompak besar zaman dahulu kala. Dulu aku tanya Robin Hood, dia kata kuda dia seekor tu saja. Mampus kuda tak berjalan lah dia. Ini geng Zoo Hood, macam macam ada. Macam dalam Astro lak, macam macam ada

Maka Tuhan bertanya sama dia ” Hey, you, are you nih, Zoo Hood atau Robin Hood?”.

Maka dia pun berkata “Maaf tuhan ku, aku memang Zoo Hood. Ini, engkau beri tangan aku bersyarah lah tentang agama kamu, engkau beri mata, aku keluar air mata sebiji lah, engkau beri kaki, aku berjalan ke bawah pokok untuk sembah kamu lah, supaya semua orang tahu, dan aku ni ingat kepada kamu, ada faham tuhan ku?”.

Maka Tuhan bertanya lagi “Kalau Zoo Hood ngape mu dok naik kereta merc dan letak depan orang ramai bersembahyang, dan suruh umat mu sembah kereta tu lak?”

Dia pun menjawab “Huh baso mu tanya benda karut, hey ya ke mu nih, dah tu kereta aku, bak pa tak leh letak situ, mu dengki kah!”.

Tuhan bertanya lagi “Okay okay okay, tetapi ini lah aku nak tanya, rumah mu tu di depan sahaja kayu, di bahagian belakang kan main besar lagi rumah batu itu, tak percaya try google map, nampak sebiji rumah kayu tu berjangkit dengan rumah mu, ya kah mu ni Zoo Hood, atau Robin Hood?”

Tok Cha

Dia pun bingkas bangun chachang dan berkata “Menante nih, gi tengok google map lak, siapa suruh mu tengok google map?, baso bodo”

Tuhan pun berkata “Ceh bedebah engkau, lawan ya, PRU 13 nanti aku akan tarik semua geng kamu tu supaya sokong BN. Mampus ler karier politik mu. Kun Fayakun.”

Dan Lim Kit Siang pun bertanya ” Hey you, you Zoo Hood kah?”

Dia jawab “La, you nih, macam tak tau lak, aku mana ada Zoo Hood, he he he. Lu Rolex jer pakai, baju, lu pakai baju cap pagoda. Kita kan satu rupa. Low Bin Hood.”

Selamat Hari Raya kepada semua Melayu: Enjoy Kuala Lumpur. Cina DAP balik ke kampung baru. Muah Muah Muah

Muah Muah Muah.

Cina DAP sudah chou praya. Enjoy bro. Sedap kita bebas dari Cina DAP.

Mari kita TUKAR.

Biar mereka berambus ke kampung baru mereka.

Ha ha ha ha. Kuala Lumpur kita punya.

Selamat Berhari Raya.

PS: This action arises from political propaganda that smears hatred in DAP Ubah. The Malays are now “berubah” They hate Chinese DAP.

Scarify for the country – building road, mending plantation and railway. Oh yes?

English: Siti Nurhaliza performing at the Kual...

English: Siti Nurhaliza performing at the Kuala Lumpur International Film Festival 2008. Bahasa Melayu: Siti Nurhaliza sedang membuat persembahan di Festival Filem Antarabangsa Kuala Lumpur 2008. (Photo credit: Wikipedia)

You like this country because it is an easy-going. Food and everything is abundance. Nation building? Nahhh, WTF.

Oh well, people are smart. They speak good things about themselves and bring about stories which sometimes, downgrading other while doing it.

When Tun Mahathir chided non-Malays for being lucky when they were rolled in as Malaysian citizen during Tunku‘s time, they started to fight back lambasting all for reasons non other than they were nation builder.

In my lifetime, I remember how hard it was when job was not found, so I traveled north to Kuala Lumpur and live there ever since. For sake of living and my well-being. That is okay, migration is in one country, my country. I toiled all things around me to have decent living.  People who came to Malaya then could always claim they were nation builder but the truth was that they came for food and the same as me travelling around the globe to have decent living. They claimed they were nation builder. But that they were migrants who had cross border into another nation claiming the state they lived in as theirs.

Why the same story involving people from India in Mynamar does not go well with the local Rankine as well as those in similar state in this country?.  Are they not nation builder?. They are fishermen and surely they bring food to the people of Myanmar and a nation builder in that sense. But then they don’t have similar treatment as those who claimed a nation builder in this country.

What Tun Mahathir has said should be remembered well, we should always know our own  root and be thank-full that Malays are very friendly thus do not take things for granted.

Life has meaning. No one brought you here but yourself for the better of your life. And of course you must work for it.

DAP Penang kong kali kong jugak!!

Cabut dari DAP, jimat RM600 sebulan duit internet dan duit belanja makan di KFC

Ketua ketua politik hebat Abad ini.

Dari debat yang kita tengok, walaupun mereka bercakap dalam  bahasa Shanghai, kita boleh membuat gambaran bahawa kerajaan DAP di Pulau Penang itu bunyi sahaja gah, tetapi, sebaliknya sebuah kerajaan “kong kali kong” juga rupa nya.

Gambaran ini boleh dihayati setelah Lim Guan Eng, setiausaha agong DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Penang, berbelit-belit menjawab soalan mengenai beberapa perkara penting seperti janji janji mereka dalam manifesto pilihan raya 2008, termasuk janji memansuhkan toll.

“Janji tinggal janji”. 

Dalam hal hal lain, beliau juga terserlah sebagai seorang yang mengamal perkauman setelah menyoal kenapa orang orang Melayu tidak di bawa ke muka pengadilan di dalam kes PKZ.

Aneh nya mahkamah pun tidak ada menyebut pertuduhan seperti yang di ketengahkan oleh beliau tetapi beliau walaupun di sebut sebagai peminat setia kalifah Islam tersohor mempunyai hati buruk sangka kepada orang orang Melayu.

Beliau selalu menyentuh soal rasuah, dan setelah ditanya tentang penglibatan DAP mengenai tuduhan rasuah di dalam kerajaan negeri negeri Selangor, Pulau Pinang dan juga Kedah, beliau mengambil jalan dengan tidak menjawab soalan soalan yang berkaitan. Baru 3 tahun sudah ada kedengaran isu rasuah. Jikalau 63 tahun tentu lah lagi banyak kerenah rasuah!.

Apa yang terserlah di persembahan debat semalam DAP telah banyak mempengaruhi kaum Cina mengundi mereka berasaskan kepada benda benda yang belum tentu betul dan dari sentimen perkauman yang di gembar gembur semata-mata sahaja, seperti yang terserlah dari perilaku mereka di debat itu.

Bila di beri peluang memerintah mereka mengalami kepayahan untuk betul betul memerintah dengan baik, seperti kata kebanyakan orang Kuala Lumpur jenis “kong kali kong” juga adanya.

DAP silap, Melayu bukan bodoh. Melayu bina jalanraya terpanjang di Malaysia

Secara perseorangan, rata rata Melayu masih meraih tapak untuk hidup.

Sehingga ramai puak puak Cina chauvanist mengatakan sebab kepandaian mereka lah maka terbina bandar bandar cantik di Kuala Lumpur, bangunan bangunan yang tinggi tinggi dan sebagainya.

Ya. Mungkin itu menjadi keutamaan mereka. Untuk mendapat pulangan yang besar.

Tetapi dalam diam diam kaum Melayu lah sebenarnya pembina negara untuk kesejahteraan kesemua rakyat jelata, termasuk bangsa Cina, India, dan lain lain bangsa.

Lihat PLUS. Lihat lebuhraya Utara Selatan.

Orang Melayu dengan kepakaran mereka berada di dalam Lembaga Lebuharaya Malaysia menentukan kejayaan jalanraya yang terpanjang di Malaysia. Dan UEM dengan kepakaran yang ada pada para engineer dan lulusan professional Melayu telah memberi tenaga dan fikiran kepada terbentuknya jalanraya itu.

LUE, Lebuharaya Utara Selantan (NSE) adalah lebuhraya yang terpanjang sejauh 966 km (600 batu) bermula dari Bukit Kayu Hitam bersebelahan Thailand ke Johore Bharu. Lebuharaya ini menyambungkan kesemua bandar bandar utama di Pantai Barat Malaysia, menjadi tulang belakang keatas kejayaan ekonomi pembandaran serta kemasyarakatan rakyat Malaysia dikawasan tersebut.  Jalan raya ini dibina oleh Plus.

Siapa PLUS?. Siapa didalam Lembaga Lebuhraya Malaysia?

Jadi kenapa orang orang Cina Malaysia tidak berterima kasih kepada orang orang Melayu? Kenapa mereka masih meragui orang orang Melayu sehingga ingin mengambil peranan sebagai ketua di negara ini?.

Siapa bina  jalanraya terpanjang di Malaysia?

Melayu.

Dimana orang Melayu bina jalanraya terpanjang di Malaysia?.

Di tanah Melayu.

Dimana Cina duduk?

Di dalam bandar bandar disekeliling orang orang Melayu di tanah Melayu yang jalanraya nya di bina oleh orang Melayu.

Walaupun Great Wall of China terpanjang didunia, bukan Cina Malaysia yang buat. Itu kerja Cina Tartar, Cina zaman dahulu kala yang tidak lari ke Malaya. Yang ada disini adalah Cina Tongsan yang lari ke Malaya.

Kami tidak akan tunduk dengan dakyah DAP yang ingin menipu rakyat jelata dengan mengatakan Melayu tidak mempunyai kepandaian membina kebaikan didalam masyarakat berbilang kaum di Malaysia.

Jepun negara Islam yang tidak mempunyai orang Islam – la patut lah Mahathir suruh pandang ke Jepun!!

Prime Minister Dato' Seri Dr. Mahathir bin Moh...

Image via Wikipedia

Ini apa cerita nih.

Mahathir lebih Islamik dari pak-lebai pak-lebai berserban yang tampil berislamik. Dia lebih tahu nilai nilai Islam di dalam sebuah kehidupan. Dan hari ini beliau menegaskan bagaimana Amerika dan Europah ingin menghilangkan nilai-nilai Islam dari dalam negara Islam diganti dengan nilai-nilai Amerika melalui “regime change“.

Dan kepala kepada semua kepala yang dituju oleh Amerika dan Europah dari negara ini adalah kepala Annuar Ibrahim bagi menjalankan agenda “regime change” mereka.

Cuba kita lihat apa kah nilai-nilai Islam itu?.

Dimana pola kehidupan sebuah masyarakat yang menjunjung tinggi nilai-nilai disiplin, kebersihan, tanggung jawab, rasa malu, keramahan, kebersamaaan, ketenteraman awam, kertertiban lalu lintas, kenyamanan persekitaran, kreativiti, kerja keras serta cinta pada alam, seni dan pengetahuan. Sistem nilai ini di damba oleh semua umat manusia dan benar -benar bersifat Islamik.

Ada kah nilai nilai ini bersama kita?. Kita boleh mengukur dimana letaknya keislamikan sesuatu kehidupan berdasarkan garis panduan nilai-nilai yang disebut itu, dan semestinya, sesetenggah kawasan yang kita diami di Kuala Lumpur, terutama di Putra Jaya telah pun mempunyai kesemua nilai-nilai kebaikan itu.

Sebab apa?.

Sebab para pemikir dan pemerintah BN yang diterajui oleh UMNO berfikiran luas, seperti yang ditunjukkan oleh kekuatan minda, semangat kreativiti serta kuat kerja Tun Mahathir bagi melahirkan generasi Islam yang lebih produktif dan berjaya didalam kehidupan. Menuju Jannah.

Semua nilai nilai baik ini terdapat di negara Jepun. Mereka lebih Islamik daripada pak lebai pak lebai kita. Mereka mengecapi taraf kehidupan yang mesra alam sehingga ada yang berumur panjang dan dimurahi dengan limpahan rezeki yang banyak kerana nilai kuat berkerja seperti mana yang di suruh oleh semua penganut agama Islam.

Tetapi mereka bukan Islam. Alangkah baik nya sekiranya mereka itu Islam!.

Tetapi mereka mengamal nilai nilai Islam yang lebih baik dari apa yang telah terbina selama 20 tahun di Kelantan.

Lihat.

Jadi mengapa kah kita perlu ubah fikiran kita dari mengamal sikap terlalu kepuakan serta kenegerian semata kerana ingin membangunkan nilai bersama tok lebai, sedang sikap serta pemikiran mereka cenderung kepada berpolitik di atas nama agama dan bukan berpolitik memeriahkan atau memajukan nilai nilai kehidupan Islam seperti diatas?

Lagi bercelaru kerana, nilai nilai yang baik ini hanya terdapat disesuatu tempat, bukan menyeluruh keseluruh negara, disebabkan oleh kerana kefahaman kepada nilai nilai ini berbeza dengan ada nya perbezaan puak puak dari negeri negeri yang berlainan fahaman serta parti parti politik yang tidak mesra alam dan chauvinist.

Semua ini hendak ditukarkan kepada sistem atau nilai nilai lusuh dari Amerika dengan “regime change?”.

Mengapa mereka tidak tukar kehidupan orang Jepun?

Kerana mereka itu dari sebuah negara bukan Islam.

Kesian PAS, belum tahu macam mana hendak membangunkan nilai nilai itu di Kelantan telah pula disuruh oleh Amerika tukar kepada nilai nilai lusuh seperti yang terdampar didepan mereka sekarang ini melalui parti parti terdesak yang tidak mesra alam. Pluralisme, sex bebas, dan sebagainya.

Hancus negara kerana ramai orang PAS disempitkan fikiran.

Sayang nya.

Apa salah beli rumah PPR-MTEN dan PA DBKL

Negara maju seperti Britain, dimana permasalahan perumahan rakyat termiskin dikawasan bandar diberi pertimbangan yang amat besar oleh kerajaan yang perihatin kepada masaalah rakyat mereka, terdapat banyak “council housing‘ atau perumahan awam yang disewa kepada mereka dengan kadar dibawah harga pasaran.

Penyewa juga dibenarkan membeli rumah rumah mereka diami itu melalui skim “leasehold enfranchisement” dimana sewa terdahulu yang dibayar diambil kira sebagai wang pendahuluan.

Disini, kegelisahan penyewa “council housing” keatas kemungkinan di keluarkan dari unit perumahan awam itu diatas faktor pembangunan semula kawasan mereka diami reda setelah mereka menjadi tuan rumah atau pemilik bersama hartanah berstrata setelah membeli unik unik yang mereka diami.

Dari segi penangungan aset, kerajaan tempatan yang menyediakan perumahan awam itu akan lerai dan hasil jualan boleh digunakan untuk membangunkan kawasan perumahan baru yang serupa dikawasan lain. Ini kerana jumlah peningkatan  mereka yang kurang mampu membeli rumah semakin bertambah dari tahun ke setahun mengikut keadaan ekonomi sebuah bandar, sementelah pula harga seunik rumah keluarga melambung tinggi seperti di Kuala Lumpur.

Pihak kerajaan tempatan (council) juga boleh mengunakan aset pengurusan mereka mengurus rumah rumah awam lain dan mengembangkan penjanaan ekonomi didalam industri pengurusan hartanah kepada pihak swasta yang boleh memberi peluang pekerjaan kepada penghuni atau pembeli dikawasan tersebut.

Di Malaysia “council housing” atau perumahan awam  diurus oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur terletak dikawasan strategik di merata tempat di bandaraya, dan kegunaan tanah telah mengembang keparas yang tinggi setelah lokasi tersebut menerima tekanan dari pengusaha yang lebih berpotensi seperti digunapakai sebagai tanah komersial.

Mereka yang mebeli ruang strata perumahan awam tentu nya mendapat faedah besar, pertama nya nilai sewa unit mereka itu yang terletak didalam kawasan bandar akan meningkat berkali ganda dari paras yang rendah dengan subsidi dari DBKL. Dengan pengurusan hartanah yang baik, dan kenaikan sewa, harga rumah rumah itu juga akan meningkat berkali ganda mengikut permintaan pasaran semasa dikawasan sekeling bandar.

Bagi saya, mereka yang menduduki rumah yang disubsidi oleh “local council” amat lah bertuah kerana dibenarkan membeli sebuah rumah yang telah lama didiami mereka. Jiakalau tidak, “local council” boleh menjana kewangan yang lebih baik dan tinggi dengan mengubah syarat tanah kepada yang lebih berpotensi kerana lokasi penempatan perumahan awam sekarang ini adalah didalam kawasan strategik di bandaraya Kuala Lumpur.

Usaha kerajaan bagi memberi pertolongan kewangan kepada mereka ini amat di alu alukan. Dan, semenang memberi pertolongan kepada golongan yang miskin itu adalah satu usaha murni, mencerminkan bahawa bukan sahaja mereka yang beragama Kristian di England boleh melakukan kebajikan jariah, malahan kita yang beragama Islam juga perlulah perihatin kepada permasalahan penduduk bandaraya yang diklasifikasikan sebagai tidak mampu.

Pihak pembangkang yang terus memainkan perasaan politik sempit tidak harus dibiarkan mengambil tempat dihati rakyat miskin, usaha murni kerajaan harus dilihat sebagai memberi kesejahteraan kepada rakyat berbagai kaum mengambil kira kelangsungan mereka dalam jangka masa panjang tanpa mengira keuntungan kewangan dari skim perumahan awam.

Syabas BN.

Council House

Council House (Photo credit: ljsinoz)

Kuasa imperial masih dipegang teguh Cina G1

Peradapan kaum imperial masih diamal dikalangan kaum Cina G1 dan vampire jenis Melayu celup di Malaysia, Indonesia dan Singapura.

Di Kuala Lumpur, Cina G1 masih mengunakan pemandu kereta orang Melayu dan mereka masih mempamirkan keegoan bangsa imperial dikalangan mereka kepada pemuda dan pemudi Melayu dizaman ini. Mereka masih berpaksikan negara asal mereka. Dan kaum Melayu adalah kaum yang perlu di tindih.

Mereka masih mengagongkan kekuatan paksi grombolan kelab kelab khas untuk kaum mereka dan sanggup mengenepikan kemunculan anak anak Melayu yang berkelulusan MRSM dan Universtiti Teknologi MARA.

Mereka masih tidak mahu menolong kehidupan anak bangsa Melayu yang hidup susah dan miskin kemunculan dari kepincangan yang terhasil dari amalan kuasa imperial mereka.

Mereka telah mengambil alih kuasa British dan memerintah negara Melayu walaupun kita sudah merdeka bertahun tahun tanpa kita sedar.

Kepincangan ini menyebabkan bangsa Melayu masih miskin, mundur dan pencapaian Melayu menguasai ekonomi sebanyak 30% masih belum tercapai walaupun lebih lima abad kita di merdeka kan.

Kita harus meminta kemerdekaan mutlak dengan mengambil hak kita dari peniru bangsa penjajah, walaupun mereka itu mengaku diri mereka rakyat negara ini.

Bangkit lah anak bangsa ku.

Faham lah kedudukan kemerdekaan yang kamu rasai sekarang sebenarnya masih belum kamu kecapi.

Merdeka dari penjajah baru. Sedar lah.

Rakyat tuhan murka balasan dari Ustaz Afrika

P8311484

Image by mohd fahmi via Flickr

“Bila ustaz Utraman dari Afrika menjadi ketua banyak musibah berlaku keatas negeri yang diperintah nya.”

“Pertama nya mengapa pilih ustaz Utraman dari Afrika menjadi ketua?.”

“Macamana bukan ustaz Utraman dari Afrika, apabila Allah pun di katakan Gangster Mafia?.”

Ustaz Afrika ialah ustaz yang menyebut perkataan ” All, all , all, alll, alll, lah, llah, lah, lah, hu hu hu ak ak ak ak akk bar, bar bar bar bar bar bar bar.”

“Perkataan Bar itu terlalu lah banyak kali. Kerana teringatkan bar yang sudah ditutup.”

“Semput dan berjanggut”

“Semput fikiran dan semput jiwa raga.”

“Mussibah mussibah ini seperti yang digariskan berikut:- ”

  • Air diminum dari air yang datang dari neraka, iaitu air buih kotor yang di ceduk dari air kencing, air basuh taik, air basuh berak kanak-kanak luar nikah, air bekasan orang bersalin dan lain lain air yang sewaktu dengan nya seperti air tidak dirawat,
  • Orang berkerja didalam negeri itu akan di bayar dengan harga gaji rendah tidak sepadan dengan penat lelah, contoh, penarik teksi dibayarRM400 sebulan, di lain tempat seperti Kuala Lumpur RM1,300 sebulan.
  • Semua orang bersembahyang di masjid yang dibina oleh kerajaan pusat, sedangkan tiap hari mengatakan kerajaan pusat ini ialah sebuah kerajaan syaitan dan iblis,
  • Kena fikir panjang panjang sebelum keluar rumah, takut kena gelek kereta sapu yang mengunakan jalan raya yang berbahaya,
  • Kenyang perut mendengar ceramah, sedangkan perut kosong yang amat sangat. Puasa setiap hari.
  • Dayus, tidak dapat menjalankan kerja yang lebih bermunafaat.
  • Tidak ada tempat rekreasi yang sesuai, dan menyebabkan mereka menghala ke Golok,
  • Pedih jiwa dan raga, kerana peluang kerja sempit,
  • Perpecahan unit kekeluargaan, abang dan adik berpisah jauh, emak dan ayah keseorangan, keluarga hanya bertemu pada hari raya,
  • Menghafal Al Quran kerana hendak kan derma kilat,
  • Idea idea yang bagus tidak bernas kerana terkena sumpahan dek kerana celupar mulut Ustaz Utraman dari Afrika, contoh, mendapat rezeki cek hadiah RM4billion, tetapi cek itu rezeki kosong, tidak ada makna,
  • Tidur tidak lena kerana kesusahan wang ringgit,
  • Tuhan berikan kepada rakyat kereta jenis buruk buruk sahaja, kereta dari jenis awal tahun 1970an,
  • Ustaz Utraman dari Afrika sahaja berhak keatas kereta Mercedes dan BMW,
  • Setiap hari kena tipu muslihat dengan kata-kata dari Ustaz Utraman dari Afrika.

Sabar lah, apa hendak dibuat lagi orang orang Kelantan. Salahkan diri sendiri. Buat apa dengar ustaz Utraman dari Afrika?

Bagaimana keadaan pasaran hartanah kediaman, jatuh ke?

Photo of the Kuala Lumpur, Malaysia.

Image via Wikipedia

Cuba kita dengar apa Hitler cakap tentang beli rumah semasa loan atau pinjaman terlalu murah. Tiga empat tahun sudah kita diberi hutang yang tinggi dengan kos pinjaman yang teramat murah. Kita pun berhutang banyak kerana ianya murah. Jadi semua manusia di Kuala Lumpur beli rumah.

 

Di Kuala Lumpur dan sekitar harga rumah naik sampai average RM560,000 yang lima tahun lepas hanya RM250,000. Ini bererti harga rumah adalah sebanyak 175 kali gaji bulanan atau 14.5 tahun jumlah gaji atau pendapatan seorang pekerja di Kuala Lumpur yang purata nya diantara RM3,200 sebulan. Lima tahun lepas harga rumah hanya 78 kali gaji bulanan, atau gaji selama 6.5 tahun berkerja.

Inflasi telah menjangkau 3.2 % pada tahun ini, dan bermakna, pendapatan dari sewa bulanan rumah yang dibeli telah kurang dan pendapatan juga telah kurang nilai sebenar serta bayaran kos pinjaman lebih rendah nilai walaupun bayaran masih tetap sama. Bila begitu, bank terpaksa mencari jalan menaikkan jumlah pinjaman dari orang ramai atau menaikkan kadar bunga supaya mendapat balik RM32 dalam setiap seribu ringgit untuk berdaya saing, mengikut amalan Asset Liability Management (ALM) mereka. Ketua analaysis ALM kebanyakannya adalah bukan Islam, jadi mereka tidak perlu fikir apa apa tentang agama.

Pinjaman kereta merupakan paling tinggi kerana bayaran pinjaman adalah dihadkan kepada 9 tahun, semakin lama semakin banyak kos. Apatah lagi bila kadar inflasi naik.

Kadar rasuah menurun dan jumlah jualan rumah mewah disekitar Kuala Lumpur mulai berkurangan, malahan ada pemaju tidak dapat menjual keseluruhan unit rumah mewah dari harga RM4,500,000 keatas seperti mana yang berlaku tahun 2009 semasa negara mencapai kadar GDP setinggi 7.2%.

Kegiatan pembangunan rumah mewah merosot pada tahun ini, dan dijangka menjadi kelam pada pertenggahan tahun 2012.

Kos tinggi pembuatan (kos bahan tenaga meninggi) di kilang kilang juga telah mengurangkan pendapatan penduduk Kuala Lumpur terutama di Selangor yang banyak kilang kilang.

Kegiatan menjual rumah dibawah RM250,000 sedang giat di lakukan terutama rumah flat yang dulu nya berharga RM80,000 dan sekarang dijual pada harga RM160,000 bagi mengambil untung cepat pada awal tahun ini sebelum harga jatuh balik ketahap asal.

Apabila inflasi naik, harga barang pun naik, pendapatan bersih penduduk mengurang dan beban hutang kepada bank menjadi lebih berat.

Untuk mengetahui sama ada kejadian “house bubble’ kita sendiri boleh tahu atau rasa sendiri apabila harga rumah terlalu mahal, dan bayaran untuk kegunaan didalam rumah tersebut menjangkau ketahap 85% daripada hasil pendapatan bersih kita.

Hutang Greece belum selesai lagi, dan juga di Itali. Perang mungkin berlaku di Iran dan Syria serta negara negara Timur Tengah menyebabkan harga minyak naik.

Jika ini berlaku, kilang akan banyak mengalami kerugian. Dan tutup.

Bila tutup, office pun mungkin tutup. Bila ini terjadi beban hutang orang yang meminjam akan menjadi lebih berat kerana kerja dibuang. Dan enam bulan lepas itu, pelelong yang dilantik oleh pihak bank akan datang rumah anda!!!.

Bila ini berlaku, maka kita kan mengalami “house bubble” dan harga rumah jatuh.

Sama sama lah kita tengok. Tahun depan ke, atau akhir tahun depan ke, bila bila lah bila anda dah tak mampu bayar hutang!!!.

Berhutang itu bagus, jikalau anda boleh bayar. Jikalau tidak, siap ler, komer semua. Handfone pun dah  tak nak pakai.