Kesan positif dari jentera penguat kuasaan kerajaan, minta kaum Melayu Kuala Besut faham bahawa kerajaan masih mengutamakan agama kita

Model of Majapahit ship. This model represents...

Model of Majapahit ship. This model represents a characteristic Majapahit ship, a bahtera, a product of the kingdom’s expert craftsmanship which travelled the seas to trade and to acquire new territories. (Photo credit: Wikipedia)

Pasangan duo yang angkuh dengan sebaran gambar menghina umat Islam sedang berpuasa telah pun di kenakan tindakan yang sesuai dengan kelakuan mereka. Dan ini pasti menunjukan kepada kita bahawa kerajaan Najib masih lagi terus mengawal selia jentera penguat kuasaan kerajaan dalam menanggani isu cemuhan dan kehinaan kaum Cina keatas umat Islam, atau kita semua, orang orang Melayu.

Sesungguh nya, di negara kita ini orang orang Melayu atau Islam terutamanya, tidak melangkau sempadan agama, maka kejadian dimana perusuh Islam menyerang bangsa beragama lain tidak pernah berlaku seperti mana terjadi di barat atau lain lain negara di Asia Tenggara. Malahan telahan mengatakan penganut Islam adalah pengganas di negara ini tidak timbul sama sekali.

Apa yang berlaku di negara lain, amat berbeza dengan apa yang berlaku di negara ini, dimana umat Islam adalah pendamai yang mutlak.

Di negara negara lain umat Islam di salah ertikan sebagai pencetus keganasan. Dan dengan kemajmukan rakyat di negara kita, pandangan yang mengatakan Islam itu agama ganas telah terbawa bawa kedalam minda kaum muda. Apabila pandangan yang bersangkut paut dengan agama, seperti kegunaan nama Allah, dan ianya mendapat reaksi yang mencabar dari umat Islam di negara ini, emosi orang muda kaum lain telah beranggapan bahawa sememangnya umat Islam suka membantah. Dalam negara demokrasi seperti Malaysia, dan kuasa politik China yang semakin berpihak kepada DAP, ramai pemuda China cuba menunjukan bahawa dalam sistem demokrasi di negara ini mereka juga berhak untuk bertindak melawan umat Islam atau Melayu.

Cumanya corak atau cara melawan tanpa ilmu agama Islam itu sendiri, menjadikan pergerakan melawan kerana demokrasi dan hak asasi telah di gunakan secara menghina agama Islam.

Dengan tumpul nya pengetahuan agama dan sejarah Islam, maka kita dapati kaum China di Malaysia telah melakukan satu kesalahan besar seperti mana pihak barat telah lakukan.

Pandangan saya, sejarah agama serta tamadun kemajuan agama Islam dan lain tamadun harus di ajar disemua institusi pembelajaran China, dan dengan pengetahun luas, mereka tidak akan terpengaruh dengan anasir barat yang sememang nya anti Islam berdasarkan intipati mereka membangunkan sebuah negara mereka yang berteraskan nilai nilai agama Kristian. Ingin di beritahu, bahawa Perang Salib telah lama berlaku, tetapi ianya belum tamat.

Untuk penduduk Kuala Besut, terutama yang berkata kerajaan tidak mengambil berat atau memainkan peranan dalam mengawal kemarahan umat Islam dengan penghinaan kedua pemuda dan pemudi Cina tempuh hari, diharap mengambil iktibar dan terus menyokong kita, umat Melayu Islam, di pihak BN, semoga dengan sokongan ini kerajaan Melayu Islam dapat membangunkan pembangunan serata untuk semua kaum terutama nya kaum Melayu didalam mengendalikan kehidupan aman damai tanpa perlu mencemuh agama lain. Ini negara Melayu, dan tentu nya Melayu penyelamat agama mereka dan pelindung atau payung umat umat bangsa yang beragama lain.

Sekian. Selamat mengundi.

Sekarang orang Melayu telah belajar tiada kemulian di negeri dan dari orang orang China

Sunset of the Forbidden City, Beijing (northwe...

Sunset of the Forbidden City, Beijing (northwest cornor of the Forbidden City) (Photo credit: Wikipedia)

Apa yang anda belajar dari Forbiden City? Gundek beribu orang dan zina, tipu muslihat dan lain lain. Tinggi kah nilai ilmu itu? 

Hadis “belajar lah sampai ke negeri China“. Ini sebuah hadis daif dan hadis yang membawa maksud berlajar lah kamu walaupun negeri itu jauh. Bukan kerana China atau orang orang Cina mempunyai budaya dan perangai yang harus di contohi untuk di pelajari dan mendapat keredaan Allah.

Sekarang pun orang Melayu telah tahu budaya kaum Cina berasal dari budaya rendah akhlak, rendah budi pekerti, rendah nilai dan rendah ketermadunan.

China tidak ada mempunyai budaya yang harus di pelajari dan di contohi.

Malahan budaya dan perangai orang orang China adalah berasal dari budaya yang buruk buruk, serta budaya rendah akhlak, budaya penyembah berhala, budaya tipuan kedunian, seperti terbukti dengan amalan budaya dan perangai yang di amalkan oleh orang orang Cina di Malaysia sekarang ini.

Sekiranya pembuat hadis itu ada di Malaysia sekarang ini, beliau mungkin akan mengubah perkataan negeri China ke negeri lain, bagi kita semua mempelajari budaya serta perangai yang boleh di terima sebagai satu ilmu yang berfaedah dan mulia untuk di pelajari.

Tidak ada apa apa faedah belajar dari kaum Cina seperti kaum itu di Malaysia.

Kaum yang mempunyai sikap tamak, sikap keras hati, sikap suka menipu diri sendiri, bersikap rasis, membenci kaum lain, bersikap suka memonopoli aktiviti ekonomi atau ilmu yang di beri Allah, pemboros, penzina, pejudi, penipu cukai kerajaan, penipu kerajaan dengan menjual harta haram, sorok duit dan wang haram, pengedar wang haram, pembunuh, perogol ahli keluarga, perogol anak sendiri, kedekut dengan harta serta ilmu, hati tidak iklas, berhati busuk, menyangka yang bukan bukan atau buruk sangka kepada ilmu Allah dan banyak lagi perangai buruk buruk yang di laknati oleh Allah yang ada di dalam jiwa lebih 90% kaum Cina immigran di Malaysia.

Kaum ini di laknati Allah setiap masa seperti kaum Kristian baru.

Maka usul supaya kita belajar ke negeri China dari hadis tersebut pincang dan dengan jelas satu anjuran dari hadis palsu atau daif dan dengan itu, orang orang Melayu di larang dari belajar budaya amalan China seperti mereka yang berada di Malaysia.

Jelas sekarang, dari PRU 13, 90% kaum China adalah kaum rendah akhlak, rendah budi pekerti yang mana kita orang orang Melayu harus tolak jenis budaya rendah akhlak ini, dan sudah tentu PM Najib harus menjauhi kaum rendah akhlak dari kumpulan kaum Cina immigran yang mengamal budaya tidak mulia dan rendah aklak seperti sebilangan besar kaum ini di Malaysia.

Dengan ini diharap kita di muliakan oleh Allah.

Orang China harus belajar dari kaum Melayu yang mempunyai nilai baik yang universal.

Gesaan saya, tinggal kan kaum China ini didalam keburukan budaya mereka supaya kita tidak di laknati Allah. Kaum ini kaum jahat yang tidak ada nilai mulia dan murni untuk contohi oleh semua bangsa di dunia, di timur dan di barat.

Cina undi DAP kerana orang Melayu kulit hitam dan hidung besar

bbc

Sungguh malang orang orang Melayu di Malaysia, orang Cina mengundi DAP kerana warna kulit dan paras rupa orang Melayu yang hitam dan buruk, yang membawa erti kepada satu gambaran kumpulan perasuah, nepostism, tidak adil dan tidak amanah. Dan bodoh.

Sedangkan, sebenarnya paras rupa dan warna kulit bukan satu ukuran tepat kepada gambaran tersebut. Perlakuan rasuah tidak mengenal warna kulit.

Perbuatan melihat warna kulit dan paras rupa satu perbuatan rasis yang paling keji di dunia.

Mereka memandang rendah sistem kesultanan Melayu kerana warna kulit dan paras rupa.

Mereka memandang rendah polis dan tentera Malaysia kerana Melayu berwarna hitam dan berwajah hudoh.

Mereka manusia paling rasis dalam dunia Melayu.

Mereka, kaum Cina dengan warna kulit putih, menyediakan sekolah untuk mereka sahaja. Sikap rasis yang paling ketara mengasingkan warna kulit penduduk tempatan.

Mereka mengasingkan para pekerja dari kaum kaum lain di syarikat syarikat mereka.

Mereka mengasingkan kaum mereka dengan bahasa mereka tanpa menperdulikan orang ramai kerana warna kulit dan paras rupa umat Melayu yang huduh.

Mereka merujuk kita bagaikan berwajah seperti Urko, dari the Planet of Apes. Dan sangat bodoh, serta suka kepada minta maaf.

Dan yang paling keji adalah apabila mereka mengajar Melayu seperti CEO Air Asia X supaya membenci umat Melayu kerana warna kulit dan bermuka huduh.

Sedangkan beliau sendiri adalah seorang Melayu yang berwajah huduh yang amat ketara seperti semua Melayu dan Orang Asli yang lain lain.

Kaum ini kah yang anda pilih sebagai ketua anda?.

Sedarlah kamu semua.

Kecewa dengan mainan mereka membalas budi baik kaum bermuka huduh ini kepada mereka selama berdekad.

flintstone

PS: Kaum Cina sedang runsing kerana terpaksa menjadi Flintstone sekiranya mengangkat sumpah menjadi Adun di Selangor dengan memegang tombak. Begitulah apa yang di desus desuskan. Kaum Cina Malaysia sungguh rasis.

Nak tahu KPI berkesan KJ sepatutnya di lantik Menteri Boikot, bukan Menteri BS.

Kita tau keputusan PRU 13 sepenuhnya di mana 97% pengundi Cina mengundi DAP, dan menolak MCA dan Gerakan.

Okay, dan kita tau 30% pengundi Melayu Belia Urban mengundi PKR atau PAS atau pun Cina DAP, bersemangat dengan politik baru.

No problem. Mereka berhak berbuat demikian, dan kita juga berhak membuat perkiraan kita sendiri bagaimana kita boleh melanyak atau memanggil kembali roh roh yang telah di pergunakan untuk menyokong pakatan.

Dan kita tahu Pakatan adalah kumpulan pembohong yang amat besar.

Selepas PRU 13, strategi politik telah berubah kepada strategi politik boikot. Dari barang barang keluaran Cina dan India Air Asia kepada semua jenis perhidmatan oleh kaum Cina dan juga mereka yang terbabit.

Politik ini amat berkesan di Malaysia, kerana, kaum Cina telah memonopoli segala bentuk pengeluaran barang barang serta perhidmatan di negara ini dan kaum Melayu merupakan kaum penguna dengan kuasa beli tunai. Itu silap mereka lah kerana terlalu tamak haloba sehingga kesemua aktiviti ekonomi di pegang dengan pengeluaran para graduan dari Sekolah Cina yang pro Cina melampau batas.

Untuk menang perang politik, kita serang tampuk duit mereka sampai pecah dan hancur. Dan sebagai ganti dalam pasaran ambil alih kesemua pengeluaran aktiviti ekonomi dari mereka yang telah lingkup dan bangkrup.

Ini berkehendakan satu agensi yang kuat dan KPI agensi ini senang di lihat dan amat cepat keberhasilannya. Pihak bank akan menutup sesuatu pusat pengeluaran barangan didalam tempuh tiga bulan sekiranya tidak membayar hutang, dan sekiranya mereka di tutup kita ambil alih dengan membeli syarikat tersebut di pasaran terbuka.

Sepatutnya tugas ini diberi pada KJ. Kita akan tahu keputusan KPI dia dengan cepat. Menteri Boikot, bukan Menteri Belia dan Sukan.

Dalam masa lima tahun sebagai Ketua Pemuda dahulu, KJ tidak menunjuk prestasi yang boleh membanggakan, malahan ramai belia Melayu seperti Adam Adli terus menyokong Pakatan. Kementerian Boikot barang barang Cina dan lain lain pesabotaj negara harus di beri kepada KJ untuk melihat sama ada beliau boleh berjaya atau tidak. Dan didalam masa yang singkat keberhasilanya. Tidak payah menunggu sampai negara mencapai taraf sebuah negara maju. 2020.

PS: Mengenal budi dan kehalusan adab Melayu didalam hati seseorang Melayu ialah dengan memberi kerja melawan musuh Melayu. Jikalau beliau bersekongkong dengan musuh Melayu di medan perang, biarlah beliau mati sahid di peperangan itu. Sekurang kurang nya kita hantar beliau ke Syurga, bukan ke neraka.

Tak reti nak cakap pada Khairy, memang belum basuh berak lah dia ni.

Aku sokong benar apa yang Dr Zahid Hamidi cakap.

Memang kena gaya dia berkata. Dan memang logik betul kalau dah tau tidak suka sistem pemilihan pilihanraya di Malaysia, boleh migrate lah tempat lain.

Lama dah Melayu nak cakap perkara ini kepada pemusnah perpaduan negara.

Dia suara kan suara hati aku juga. Dan beribu malah berjuta umat Melayu dan Bumiputera seluruh negara. Sudah fed up dengan perangai hantu hantu jembalang ni.

Dalam pemilihan UMNO nanti aku akan pilih dia. Biar orang semacam dia menyuarakan perasaan hati orang semacam aku. Dah naik muak sampai nak muntah dah dengan kerenah mereka.

Kita ni Khairy, Melayu Islam, dan bila memerintah mesti nya adil. Itu Melayu. Itu jati diri orang Melayu zaman berzaman. Dari masa Tuanku Abdul Rahman lagi. Sampai sekarang. Adil.

Engkau kena jadi Melayu semacam ini. Tak adil lah engkau dok sokong orang yang nak musnahkan negara. Tak Islamik engkau buat semacam tu. Melayu apa jenis engkau ni dok nak sokong orang yang buat demostrasi susahkan rakyat jelata semacam aku?.

Memang betul, ianya jalan yang lebih pratikal.

Tetiba ada pula Mat Laun cakap berpolitik cara baru konon, apa yang Zahid cakap tu pandangan peribadi, bukan pandangan kerajaan.

Bukan kah dia tu menteri penuh KDN?. Apa pulak pandangan peribadi, jikalau aku jadi menteri KDN pun aku cakap semacam itu. Tentu pandangan dia pandangan dari seorang menteri.

Apa pula ke hal nya si Khairy nak sibuk sibuk. Baru jadi menteri dah ingat awak perdana menteri ke?.

Jaga lah dulu belia belia Melayu yang sokong engkau tu. Tak usah nak pandai jadi orang popular di kalangan Pakatan, dia orang terutama Cina 97% tak sokong engkau.

Tak percaya, engkau bertanding lah di Subang Jaya, tengok dia undi engkau kah?.

Pergi buat kerja hang dulu, jangan dok sibuk nak jaga tepi kain orang.

Aku dah cakap, orang ni akan lingkupkan UMNO. Silap pilih lah ni.

Berapa kali silap dah!.

Melayu harus di kembalikan keris nya

Sifat kepahlawanan Melayu kendur. Cuma berkat dari nama negara berpaksikan kepada perkataan Rahman, maka Melayu masih berkuasa di Malaysia. Lain nya tiada.

Maka kelayuan ini harus disemai dengan memberi balik keris Melayu kepada semua Melayu.

Aku syorkan kepada Najib fikir lah. Dan beri lah. Kehilangan keris Melayu keatas semua Melayu melawan keganasan dari puak sendiri dan puak Cina merata merata dari utara ke selatan.

Engkau buka kan semua peluang kerja kepada anak bangsa tanpa perlu mengikut peraturan jahat bangsa Cina. Engkau beri peluang kepada professional Melayu menjalan tugas tanpa perlu mengunakan panel sistem di seluruh negara. Lantikan terus mengikut kebolehan dan dari keiktirafan badan badan peofessional dari seluruh negara dan dunia. Engkau pecahkan semangat jahat sistem panel di bank bank, syarikat syarikat syarikat swasta, syarikat syarikat GLC dan lain lain organisasi.

Jikalau Cina boleh memberi muka kepada bangsa Cina yang tidak mempunyai kelayakan professional dari dalam dan luar negara menjadi professional tempang negara tanpa prngiktirafan mana badan profesdional, mengapa harus di sekat kaum Melayu yang telah di iktiraf oleh semus badan professionsl dunia menjadi professional di mana mana tanpa perlu memohon menjadi panel kepada syarikat mereka. Melayu professional di sekat menjadi maju kerana sistem yang di bina oleh kaum Cina. Buka pintu ini dan mereka boleh menjadi kuasa besar di masa masa mendatang.

Beri peluang kepada Melayu menjadi Pahlawan di negara mereka sendiri.

Ingat Ajib Ghor, tak usah pakai nama Cina, nanti kena tipu. Pakai nama Najib Razak!!. Kita Melayu.

Hey, aku nak cakap ni. Kita Melayu mesti strong. Jangan kasi muka kepada Cina lagi dan tali barut mereka dalam kerajaan. Faham tak. Jangan tolong mereka lagi. Kita masih strong!!!!.

Perlu di nyatakan dengan serius, Cina tidak suka Melayu perintah.

Daripada beri Melayu perintah negera Melayu ini, baik beri kepada Cina perintah. Supaya agenda Cina terus menjadi fokus.

Ingat juga, jangan dok asyik tolong orang orang yang berkerja dengan kerajaan sahaja, Melayu yang berkerja di luar sana, para professional Melayu, doktor dan lain lain masih lagi tolong UMNO tidak di beri apa apa pertolongan.  Engkau tengok perangai Chor Chee Heung, kita semua professional Melayu minta tolong jangan beri muka kepada Cina yang tidak ada kelayakan jaga kepentingan masyarakat dalam isu perumahan, dia beri kepada Cina yang tidak berkelayakan mengurus. Padan muka sekarang dia kalah.

Jangan lupa Melayu luar bukan kakitangan kerjaan masih suka pangkah BN. Ramai para pekerja kerajaan juga nampak nya pangkah PAS, DAP dan PKR walaupun hang dok beri bermacam macam kemudahan. Lain kali, kami pun tidak akan undi BN jika Cina dan para pekerja kerajaan sahaja di beri muka yang amat terlampau. Kami pun hendak cari makan juga!!!.

Dengar sini, engkau tutup kan semua sekolah Cina supaya kita hasilkan perpaduan dari bawah lagi. Apa benda sekolah Cina dalam negara Malaysia?. TUTUP. Buat dari sekarang dan ingat jangan beri muka kepada Cina lagi. Ingat lah Melayu juga tidak akan undi BN jikalau benda benda itu tidak di beri perhatian.

Jangan beri muka kepada Cina menjadi menteri dan menjadi gunting dalam lipatan.

Saya kata dia cerdik

Thames Water

Saya kata dia cerdik. Dia tidak bodoh. Kalau bodoh macam mana dia perintah Kelantan 23 tahun?.

Macamana dia jadi cerdik, sedangkan kita juga semakin hari semakin cerdik?

Cerdik. Selepas mendapat Kelantan tahun 1990, habis jalan raya Kelantan di letak label, “alhamdulilah, Allah Huakbar, subhanallah” di seluruh pelusuk jalan raya.

Ubah minda.

Dari situ guna pelapur seperti Wan Nik Wan Yusof, political secretary dia melapur bagaimana penting nya sesaorang yang mempunyai watak religiously charismatic memimpin negeri. Dengar tu, mempunyai watak, okay, watak boleh buat buat, watak Ghandi kah. Semacam watak watak khas filem filem wayang Hindustan.

Beliau pasti kan diri nya menjadi imam semua tempat dia pergi bersembahyang. Sebab itu lah kerja dia dulu. Sebelum jadi orang politik. Dia tu sudah menjadi imam. Dia pandai baca Quran. Itu dia buat. Itu kerja dia. Semacam Pak Leh Lundang. Tak lebih tak kurang dari itu. Sama. Cuma Pak Leh ajar kita ilmu agama saja, ilmu politik tidak.

Sungguh sungguh buat. Dan ajar rakyat sikit sikit tentang ilmu agama di Pasar Lama di KB. Ramai ikut, sebab kita tak tau agama. Sebab dia MB. Mana ada MB ajar ilmu agama. Dia seorang saja. Kalau aku pun, tau ilmu agama aku ajar juga. Itu saja yang aku tahu. Dah tu apa rugi nya, malahan dapat pujian kerana pelapur melapurkan bagaimana religiously charismatic nya diri aku ini. Sesuai untuk politik. Semasa kita bodoh bodoh dulu. Ramai undi dia.

Pelapur melapur hebat orang pandai agama perintah. Itu setiausaha dia sendiri, dapat gaji dari dia dan melapur cerita betapa hebat nya boss dia. Okay no problem, ramai undi dia kerana hebat. Berpuluh tahun.

Jadi iman hebat, baca Quran hebat, semua hal agama hebat. Maka masa berkerja mesti lah hebat. Orang akan percaya mode itu.

Kerja hebat pertama sebagai MB. Sign kontrak dengan Thames Water 70% : 30% , dengan KWSB. Aleh aleh kena tipu, sebab terlalu hebat, sebab imam masjid, jadi penghafal al Quran, dekat dengan tuhan, mana boleh kena tipu, tuhan sentiasa ada dekat. Syurga pun dalam tangan. Mimpi Nabi kerap kali, dengar cerita.

Last last kena tipu. Thames Water untung besar, KWSB rugi besar. Marah pada Thames Water dan beli balik saham RM50 juta. Rugi kerajaan Kelantan, sebab pandai, sebab tok imam, pandai baca Quran, sebab jadi guru agama, sebab dekat dengan tuhan, tuhan tidak bagi rugi dengan orang dekat tuhan. Last last kerajaan rugi RM50 juta.

Tak apa lah tak ada siapa komplain. Sembahyang menjadi semakin kuat, malahan menanggis keluar air mata mesti di lakukan untuk tunjuk selari dengan apa yang di perhebahkan oleh setiausaha beliau, itu masih berjalan lancar.

Kerja lah dia kerja tiap hari.

Nak jadi kan cerita, buat lah Bazar Tok Guru ambik sempurna nama baik tok tok segala guru. Maka jadi Bazar Tok Guru. Sign sana, sign sini, pandai, berjaya kerana kerajaan PAS kena bayar balik kepada orang ramai RM50 juta. Rugi, tapi pandai. Sebab pandai agama, jadi imam, sembahyang tunggang tonggek, dekat dengan tuhan. Pandai. Rugi.

Pandai tetapi rugi. Tidak masuk jalan cerita orang jadi imam, hafal al Quran tetapi kerajaan rugi, adik kakak. Tak tau lah itu lah cerita nya. Jadi macamana?

Makan masa lah adik kakak nak faham jalan cerita ini. Sebab itu 23 tahun. Label Alhamdullilah tu pun tinggal tulisan “lah” saja di banyak jalan raya. Perkataan “Alhamdull” sudah hilang makan dek zaman.

Malas hendak cerita benda orang yang menjadi imam ni buat kerja dan keputusan pekerjaan dia tu, sebab pandai, seperti yang lain lain lagi adik kakak. Setakat ini saja lah.

Jadi nya adik kakak, orang jadi imam ni patut kita puji, seperti imam imam di surau kita di Lundang nih, tetapi beri kerja jaga rakyat dan buat kerja untuk rakyat, bukan saja kena dekat dengan tuhan tetapi kena cerdik, berilmu dan beriktiar. Dah tu jadi imam, tentu dekat dengan tuhan, tetapi, kenapa kerja kerja lain tidak menjadi?. Tidak berhasil benda yang baik?. Selalu rugi?. Jikalau asyik tidak lulus, tidak berhasil, dalam buat kerja untuk rakyat, lama lama orang akan tanya kita, “ya kah dia ni beriman?”.

pandai

Jam Rolex Siam dan Lebuhraya Siam

rolex

Jam Rolex Siam RM215 sepasang -pakai 1 tahun – Gambar diatas original. Original RM16,000.00

Sesungguhnya, Kelantan tidak sunyi dari mereka yang ingin berfesyen, dan fesyen yang glamour membawa erti bahawa kita telah berjaya.

Kerajaan PAS Kelantan pun sama, suka berfesyen. Suruh orang lihat bahawa mereka sudah berjaya.

Sungguh pun begitu, berfesyen membawa erti bahawa kita mesti berhabis wang untuk menjana diri keparas masyarakat berada dan memakai sebuah jam berjenama Rolek, membawa erti anda seorang yang mampu.

Malangnya, rakyat bawahan seperti dreber taxi roda tiga hanya mampu membeli jam Rolex Siam dan bergaya dengan benda tidak asli sebagai rujukan kepada ulama UMNO. Begitulah kata Nik Aziz.

Merendahkan akal budi penarik beca roda tiga dan drebar taxi prebet sapu di Kota Bharu dengan memberi kiasan bahawa mereka ini lah memakai jam tidak asli untuk bergaya. Sedangkan mereka lah tempat Nik Aziz bergantung harap sebagai pengerak ekonomi nasional kerajaan PAS.

Mereka tidak asli, mereka bukan original. Ini kaum bawahan yang membawa beca roda tiga dan para penduduk bawahan yang tidak berduit, tetapi ingin bergaya.

Photo 13 May 2012 03_44 PM

Lebuharaya Siam RM200.00 (Majlis pecah tanah)  – Lebuh raya pakai Buang.- Gambar Lebuhraya Siam

Walhal, para pemimpin ini juga adalah golongan yang sama seperti yang kena tuduh. Tuduh dreber taxi pakai rolex tipu, mereka lagi lah low class kerana pakai lebuhraya tipu.

Yaitu, Lebuhraya Siam, pakai buang dalam seminggu.

Kerana ingin berfesyen, pakai jalanraya Siam pun boleh lah.

north-south-expressway

Lebuhraya original – NKVE

Lebuhraya original seperti jam rolex, tahan lama.

Jangan tuduh orang bawahan pakai jam rolex tipu. Kalau nak suruh orang pakai original, awak sebagai pemimpin harus tunjuk tauladan yang betul seperti buat benda yang berbentuk original di Kelantan.

Ubah dan Tukar Kerajaan Kelantan yang pandai menuduh orang tidak original. Sendiri mahu ingat, diri sendiri tu original kah?

Jom tukar kepada original – Aku Janji Janji Di Tepati – 7 dalam 1, Pilihan Bijak.

20130421-113948.jpg

Cara Lim Kit Siang bertransformasi

Salam 1Malaysia.

Banyak perkara berlaku ke atas pakatan pembangkang semenjak mereka sebagai sebuah kerajaan di nilai dengan report card masing setelah hampir memerintah selama 5 tahun kepada penggundi diseluruh negara.

Kemajuan yang di capai dari kerja ahli politik gabungan Barisan Nasional memberasangkan dengan prestasi yang baik mengambil kira kesepakatan diantara kaum di Malaysia semasa memerintah dan kemajuan tersebut terserlah ke serata dunia hasil dari berbagai bagai projek yang telah berjaya di laksanakan di dalam tempuh 5 tahun mencaturkan transformasi ekonomi dan politik.

Ramai diantara kita faham tentang transformasi ekonomi yang telah dilakukan oleh kerajaan BN bagi menjanakan ekonomi baru. Manakala political transformasi pula di lihat berjaya di capai setelah kita dapati hampir separuh calun baru di dalam PRU 13 merupakan calun dari muka muka baru.

Terbaru dari political transformasi yang boleh di lihat ialah pilihan calun tidak lagi berteraskan satu kaum untuk di pertandinangkan dalam kawasan majoriti Cina umpana nya, dimana BN telah menolak corak tradisi mencalunkan kaum tertentu untuk kawasan yang bermajoritikan sesuatu kaum sahaja. Contoh terbaik ialah di Gelang Patah dan di Kepong. Para penderhaka atau pembelot dari kalangan ahli parti seperti menjadi calun bebas, diambil tindakan tegas serta merta.

Jika di bezakan dengan parti konponon pakatan rakyat pula peranan BN didalam mencorakkan kemajuan di dalam sistem berpolitik di Malaysia lebih menyerlah.

Pertama nya, Pakatan Rakyat masih belum merupakan satu gabungan padu untuk sistem dua parti di negara ini, walaupun mereka telah mengatakan mereka itu adalah gabungan terbaik sebagai alternatif parti kepada BN. Para penggundi biasa nya akan menilai bukan sahaja gerak kerja ahli gabungan pakatan malahan melihat kesepaduan parti parti pakatan pembangkang dan boleh menjangka sama ada mereka itu benar benar sebuah parti alternatif kepada BN yang mampu membawa kemajuan kepada negara.

Kejituan BN di bawah kepimpinan didalam mentransformasikan segala bentuk perubahan baru amat sesuai dengan persekitaran dunia luar dan di terima oleh ramai kumpulan muda malahan kumpulan pertenggahan serta para professional dan para penggundi baru.

Malangnya, dengan riak untuk mengubah Malaysia, DAP di lihat masih jauh kebelakang dari mengubah perjalanan parti mereka sendiri. Mereka di lihat masih mengunakan konsept pecah belah kaum dan mengunakan strategi fitnah dan berpura pura didalam semua hal termasuk di dalam hal hal manesfesto parti masing masing. Mereka adalah merupakan parti parti zaman dinasor.

Zaman dimana perubahan mesti dilakukan pada diri sendiri dahulu dan ingat, zaman ini tidak ada sesiapa akan kesian kepada ketua politik yang masih tidak berubah walaupun menanggis keluar air mata setempayan.

anwar_ibrahim-sakit-belakang

Berlakun bersemadi dengan kumpulan parti alternatif dua parti di Malaysia. Menghina kepintaran penduduk Malaysia.

mat sabu

Berlakun bersemadi dengan kumpulan parti alternatif dua parti di Malaysia. Menghina kepintaran penduduk Malaysia.

lim kit siang

Transformasi cara Lim Kit Siang. (Orang di sebelah beliau gelak melihat lakunan terbaik beliau)

141109 air mata biawak

Tidak di sangka, Tok Guru Nik Aziz adalah pencetus transformasi yang di ikuti cara direk oleh Lim Kit Siang. Hmm,

Mustapr

Transformasi kumpulan kumpulan parti alternatif untuk sistem dua parti Malaysia?

Zaman belas kesian keatas ahli politik yang tidak berkerja keras dan tidak berubah dari cara berkerja dan berpolitik tradisi sudah lama tiada dan mereka yang masih duduk di tempat cakuk lama akan di tolak oleh para penggundi.

Tuhan tanya Nik Aziz “Mu ni Zoo Hood ker Robin Hood?” “Ambo lagu tu lah tuhan wei, nak cari makan!!”

Sedih, tidak terhingga. Selepas 23 tahun baru kita tahu ada orang berlakun menjadi Zoo Hood dari REKA DAYA kaum mereka. Dan sebenarnya dia tu “ROBIN HOOD“.

Ambik harta rakyat beri kepada kaum kerabat dan kroni. Gaji tak ambik pun tak per jikalau semacam itu. Aku pun tidak perlu gaji kerajaan, kerana harta rampasan rakyat dapat di sedekahkan ke dalam poket sendiri.

“Tok say lah amboi dengan gaji tu beng wey, simpan lah, tak apo”. (He, he he, dia tak tahu aku bedal duit sedekah dari wang rampasan rakyat, berkarung karung, berguni guni beeb!. Tak ambik gaji sepuluh sen tu pun tak per!!!!, okay nya ba nak buat kenduri kendara ahli ahli aku, no hal nya, biar orang nampak aku Zoo Hood, Zoo Hood tul lah aku nih wey!!!)

Tuan tuan semua kena tahu. ROBIN HOOD pun tidak berbuat seperti itu. Satu sen pun dia tidak ambil dari duit rampasan rakyat. Ini cara Zoo Hood, adui, aku tidak tahu lah, lebih teruk dari Robin Hood. Semua rampasan hilang masuk ke satu tempat yang kita semua tidak akan tahu. David Koperfiled pun tidak sorok benda hilang seperti itu.!!

Dia kaya, tak ambik duit gaji. Kepala hotak kaya tak ambik duit gaji!. Logik nya, kita dok kerja siang malam, dan itu lah tempat kita cari makan, tidak korner baring buat business lain, ada duit kah sampai tak mahu ambik duit gaji?.

Tak masuk akal lah brother. Ini tentu dok korner duit lain masuk poket, dan tunjuk Zoo Hood. Geng Zoo Hood dia lah buat cerita, dengan gambar ber Zoo Hood kesana kemari.

Sedang kan mereka ini lebih teruk dari Robin Hood. Tak percaya, tengok kerete Zoo Hood nih!!!

Kereta-Mewah-Nik-Aziz.htm

Tengok macam mana Zoo Hood sorok kereta mewah di Kuala Lumpur supaya bila dia berjalan di Kota Bharu dia naik basikal. Robin Hood tidak buat kerja semacam ini walau pun dia perompak besar zaman dahulu kala. Dulu aku tanya Robin Hood, dia kata kuda dia seekor tu saja. Mampus kuda tak berjalan lah dia. Ini geng Zoo Hood, macam macam ada. Macam dalam Astro lak, macam macam ada

Maka Tuhan bertanya sama dia ” Hey, you, are you nih, Zoo Hood atau Robin Hood?”.

Maka dia pun berkata “Maaf tuhan ku, aku memang Zoo Hood. Ini, engkau beri tangan aku bersyarah lah tentang agama kamu, engkau beri mata, aku keluar air mata sebiji lah, engkau beri kaki, aku berjalan ke bawah pokok untuk sembah kamu lah, supaya semua orang tahu, dan aku ni ingat kepada kamu, ada faham tuhan ku?”.

Maka Tuhan bertanya lagi “Kalau Zoo Hood ngape mu dok naik kereta merc dan letak depan orang ramai bersembahyang, dan suruh umat mu sembah kereta tu lak?”

Dia pun menjawab “Huh baso mu tanya benda karut, hey ya ke mu nih, dah tu kereta aku, bak pa tak leh letak situ, mu dengki kah!”.

Tuhan bertanya lagi “Okay okay okay, tetapi ini lah aku nak tanya, rumah mu tu di depan sahaja kayu, di bahagian belakang kan main besar lagi rumah batu itu, tak percaya try google map, nampak sebiji rumah kayu tu berjangkit dengan rumah mu, ya kah mu ni Zoo Hood, atau Robin Hood?”

Tok Cha

Dia pun bingkas bangun chachang dan berkata “Menante nih, gi tengok google map lak, siapa suruh mu tengok google map?, baso bodo”

Tuhan pun berkata “Ceh bedebah engkau, lawan ya, PRU 13 nanti aku akan tarik semua geng kamu tu supaya sokong BN. Mampus ler karier politik mu. Kun Fayakun.”

Dan Lim Kit Siang pun bertanya ” Hey you, you Zoo Hood kah?”

Dia jawab “La, you nih, macam tak tau lak, aku mana ada Zoo Hood, he he he. Lu Rolex jer pakai, baju, lu pakai baju cap pagoda. Kita kan satu rupa. Low Bin Hood.”

Parti Angkutan Sampah – PAS

Apabila tiba masa mengundi, anda fikir lah semasak masak nya sebelum mencoretkan kertas undi.

Pertama jangan undi lambang bulan. Jangan. Kerana apa? Kerana itu adalah lambang parti PAS. Iaitu parti angkutan sampah.

Calun PAS tidak hisap rokok, kata Nik Aziz. Tetapi kita tidak tahu apa benda dia hisap. Dengar cerita banyak benda mereka hisap.

Dan ingat PAS akan letak Cina, India dan Iban sebagai calun, agama itu tidak penting, malahan orang orang DAP pun akan pakai lambang bulan.

Apabila mereka membuang agama Islam, membuang nama Allah, maka mereka tidak Islam, mereka itu kafir murtad.

Sudahlah kafir murtad dari dalam jiwa dan raga, mereka juga buta bahasa Inggeris dan buta dalam segala ilmu sain dan ekonomi.

Ilmu ekonomi mereka ialah tebang pokok dan gondol bukit, gadai tanah dan mungkin gadai kita menjadi pelacur. Pelacur politik dan juga sebagai pelacur original untuk di tiduri oleh tok lebai buta huruf dan hati. Itu di sahkan belaku di Kelantan.

Bagaimana harus kita bergantung harap kepada mereka yang bertahun tahun mengunakan kita dengan menipu mengundi mereka melalui jampi agama Islam?.

Sesungguhnya menjadi sebagai imam surau dan masjid itu tidak mesti pandai mengurus ekonomi, apa lagi mengurus sebuah negeri. Berniaga sendiri pun belum tentu berjaya ini kan pula berwar war dengan kepandaian mengurus sebuah negeri.

Belajar dan ambil pedoman dari kerosakan akidah orang orang Melayu Kelantan kerana kekurangan tempat berkerja di sebabkan kebodohan jitu kaum pemimpin Pas negeri Kelantan didalam ilmu ekonomi dan sain. Cuba tanya calun Pas apa itu sukuk atau apa itu CHKT, atau apa nama ubat pengeras dodek?. Maka jawapan untuk benda yang terakhir sahaja dapat di jawab oleh mereka. Atau tanya Nik Aziz apa itu “sale and leaseback” sehingga pandai pandai luluskan Lembah Sireh. Maka sudah pasti beliau akan berkata “oh, itu kebangsaan” kita tidak main kebangsaan, kita main benda lain”. Sebab apa dia akan kata begitu. Sebab dia tidak tahu. Jikalau dia mempunyai ilmu ekonomi maka sudah lama Lembah Sireh di siapkan, tetapi sampai sekarang hanya 1/5 siap. Jadi apa guna kita pangkah orang yang tidak tahu apa benda selain pecah tanah?. Tak guna langsung.

Mereka memimpin selama 23 tahun kerana kita semua di tipu hidup hidup. Bayangkan bagaimana keadaan kita sekiranya pengundian di jalankan dengan pengundian bersih, tanpa di tipu oleh para pengikut Nik Aziz?

Ingat lah jangan di tipu lagi. Di ibaratkan Pas berada dalam sebuah rumah jamban pecah dan penuh sampah sarap dan tahap limpahan tahi yang amat kritikal. Bau busuk nya ke seluruh penjuru tempat. Hancur kan Pas dan bakar rumah mereka agar kita hidup tanpa bau busuk dari kerenah yang di balakan Allah keatas parti mereka. Balasan tuhan itu amat nyata.

UNDI BN, tentu kita hidup aman damai dari pelesit agama penipu besar zaman ini.

Tiada bahasa yang elok hendak cakap tentang Annuar Ibrahim. “Pakai wig, gi bantai pelacur, atau Shamsidar, lepas itu jadi Imam Masjid”. Ya Allah kawan Nik Aziz nih!!!

Itu apa yang terdengar di TV 3.

Nala Karupan cakap. Itu dari mulut kawan baik dia tu.

Apa tidak percaya kah?. Aku memang percaya jikalau syaitan buat semacam itu. Dan ini manusia kah atau syaitan?

Doa Nik Aziz berkata berkawan dengan syaitan pun tidak mengapa. Memang lah dia berkawan dengan syaitan. Memang tidak mengapa. Dan hari ini dia berkata dia hendak menjadi orang yang akan memimpin DAP kejalan baik. Jikalau jalan dan diri sendiri duduk berkawan dengan syaitan, bagaimana boleh bertekad di hati bahawa dia itu seorang yang berbudi baik? Budi pekerti di lihat dari perbuatan dan percakapan. Apa yang di cakap dan apa yang di buat memberi simbol keatas budi pekerti. Serban tidak boleh menutup budi pekerti. Wig tidak boleh menutup budi pekerti.

Lepas “berjubor jadi Imam!!!!”

La Hillah Hai il La Lah, Muhamdul Rasul Lul Lah.

Durjana la manusia seperti ini. Sama dengan tentera Sulu yang mengangkat bendera dan apabila polis mendekati ditembak nya pegawai polis kita.

Sejahat jahat Jepun pun tidak berbuat sedemikian.

Jaga lah engkau. Balasan tuhan sudah hampir ke tengkok komer semua.

SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA TETAMU.

PENGERTIAN PUASA
Puasa ertinya menahan diri dari makan dan minum dan dari segala perbuatan yang boleh membatalkan puasa, mulai terbit fajar hinggalah terbenam matahari.

PUASA WAJIB
Puasa bulan Ramadan, puasa kifarat dan puasa nazar.

PUASA SUNAT
# Puasa enam hari pada bulan Syawal
# Puasa hari Arafah
# Puasa Hari Asyura pada 10 Muharam
# Puasa bulan Syaaban
# Puasa Isnin dan Khamis
# Puasa tengah bulan iaitu 13,14,15 pada tiap-tiap bulan qamaria (tahun Hijrah)

PUASA MAKRUH
# Puasa yang terus menerus sepanjang masa
# Tidak termasuk dua hari raya dan hari tasyriq

PUASA HARAM
# Puasa pada hari raya pertama Idil Fitri
# Puasa pada hari raya pertama Haji
# Puasa tiga hari sesudah hari raya haji atau hari tasyriq iaitu pada 11,12, dan 13 Zulhijjah.

SYARAT WAJIB PUASA
# Berakal
# Akhir Baligh (Cukup umur)
# Kuat atau mampu mengerjakan puasa

SELAMAT BERPUASA BRO.

100 kali hentam baru masuk, terbitnya dari 100 hari di Putrajaya!

Description unavailable
Image by solidstate_ via Flickr

PAS melacur diri setelah bersetuju dengan niat 100 kali hentam di hari malam pertama pernikahan mereka dengan Putra Jaya.

Ahli PAS dan PKR adalah dari kalangan yang dianggap separa cerdik oleh DAP, dan dengan mengakui ketelusan cita cita mereka meletakan niat 100 hari malam malam pertama penikahan Putrajaya dengan mereka, DAP ingin menonjolkan kebolehan dan kepakaran mereka, sesuai dengan kepakaran mereka seperti urusan ahli ahli mereka berniaga didalam sektor persundalan, sektor judi haram, dan lain jenis perniagaan dan sektor yang sewaktu dengan nya didalam mengubal cita cita palsu  untuk menarik minat anak dara sunti, Malaysia. Sorry lah, brother. Boleh percayakah kepada kenyataan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yang mengatakan pemerintah dalam kepanasan dengan isu ini dan ianya akan memberi impak besar kepada pengaruh politik yang mempunyai politician khawin banyak PAS?

Saya tidak percaya lansung. Bercakaplah banyak banyak wahai tuan guru, negeri Kelantan ketandusan idea pembangunan dan dimanakah pakar pakar ekonomi anda berada selama 20 tahun ini? Adakah mereka yang memberi garis panduan dalam menghasilkan kertas 100 kali hentam dimalam pertama perkahwinan Putrajaya,  adakah dari otak otak kebijaksaan pakar usuluddin dan pakar nahu arab anda atau dari pakar Singapura interlegence? Dimana mereka ini selama ini adakah mereka di Singapura atau di Golok?  Tiada pun 100 hari hentam untuk  menawan Kelantan 20 tahun dahulu? Sure pakar pakar bukan usuludin brother, ini pakar pakar apartheid atau juburluddin cabang ususfuckeruddin.

Ya lah tu, nice people and beautiful country. Memanglah beautiful ini country, itu sebab hang nak perintah. Silapnya hangpa minoriti. Faham sikit.

Enhanced by Zemanta