I am a true Malaysian – I speak Malaysian. Lu ? – Lan Tui Malaysian!!!!

Cina

Tok Pa angan jer – kesian kepada aku dan lain lain orang Kelantan yang tolak PAS mati matian.

Mesti ada yang tak kena dengan cara atau perangai orang orang pertaruhan aku untuk balik berkerja di Kelantan bawah BN.

Apa benda eh?

Perhubungan UMNO negri kut. Beri budget yang baik tak di gunakan sebetul nya kut. Atau masuk poket sendiri kut. Mana aku tau, engkau cakap ler pada aku, kerana aku nak tau!!.

Atau perangai ketua ketua kita ni belum betul betul baik kut, jenis tak tolong orang secara serius kut, atau secara real real hanya main main tipu tipu kut. Hanya ambil gambar suka suka nak tunjuk hebat bersama rakyat, bukan main lagi bersama rakyat. Dan masuk facebook. Konon.

Tetapi jumpa member member lama yang sudah tolong semasa dia susah susah dulu kala buat tak tahu saja kut. Ini jenis semacam tarak budi pekerti yang baik baik kut, semacam orang PAS yang menang tu, nak tunjuk tunjuk saja ni.

Kalau semacam ini, sudah lima belas tahun perangai sama, tak payah lah susah susah hendak ambik Kelantan, baik berhenti saja nak ambik Kelantan.

Orang politik ni kena lah tolong orang. Bukan kena tolong monyet atau harimau.

Bo La Wei UMNO, berhenti, tukar lah orang orang nih.

 

Ahli Tegar PAS menakutkan pengundi Kelantan dengan cerita cerita karut marut

Sudah bertahun mereka ini memberi gambaran gambaran yang tidak jelas dan mengunakan penerangan yang tidak jelas tersebut untuk menakutkan orang ramai supaya mengundi PAS.

Apa kah penerangan fakta yang tidak jelas di gunakan itu?.

“Penyanyi “Bo Lah Wei” telah mati jatuh kerana menyanyi lagu “Bo Lah Wei” untuk menukarkan kerajaan mereka!.

Satu.

Sedangkan beliau masih segar bugar.

Dan mereka menciplak lagu dia dengan versi PAS.

Ciplak hak cipta orang lain adalah gerak kerja yang mampu di bina oleh PAS.

Dua.

Lain lain cerita ialah menakutkan manusia dengan cerita pelik.

Bila orang komplain tentang kelemahan Nik Aziz dalam hal hal ekonomi di katakan mereka yang buat komplain itu menjadi bisu, dan orang yang komplain tentang peribadi Nik Aziz pula terus jatuh mati.

Bila corak ini di guna oleh mereka yang amat pakar memanupulasikan perkara perkara yang menyentuh perasaan orang orang lemah fikiran, maka ianya menjadi aliran melemahkan penduduk Kelantan yang telah lama di manipulasi dengan cerita karut marut dan berasaskan ilmu taksub.

Dan kita penggundi baru harus sedar bagaimana penipuan licik kaum dan para pemimpin PAS untuk mereka hidup senang dan kaya raya mengikut keadaan masyarakat di Kelantan. Kaya mereka saudara saudari semua, jangan tertipu dengan zuhud mereka itu. Kita miskin dan terus miskin.

Sampai bila kita harus terima penipuan kaum mengaku ulamak ini?.

Besuk kita tentukan mereka semua ini menerima balasan tuhan dengan menjatuhkan mereka dari meneruskan sebuah kerajaan yang suka memberi gambaran yang tidak jelas seperti ingin menipu rakyat yang mereka anggap bodoh dan lemah dengan cerita cerita katut marut.

Biarkan mereka pada hari Isnin ini berada di Pantai Cinta Berahi dan memandang mandang ke langgit mencari cari bulan di malam malam gelap mereka. Dan hidup lah mereka dengan hasil lumayan dari kita semua semenjak memerintah hampir 23 tahun.

Hidup Melayu Kelantan. Hidup UMNO hidup BN.

Orang Thai lebih baik dari orang Cina yang undi Lim Kit Siang

Orang Thai sama dengan kita di Malaysia terdiri dari berbagai kaum dan budaya.

Tetapi bertutur dalam bahasa Thai antara mereka dengan perasaan bangga dan penuh keiklasan kerana sebuah negara. Mereka lebih beradat dan memandang serta menyanjung tinggi kebudayaan setempat tanpa perlu mengingat kebudayaan negara asal mereka.

Dan tidak sebegitu dengan rakyat Cina Malaysia yang suka berkiblat kan dengan cita cita rasis mereka yang telah di semarakkan oleh parti DAP, ingin kepada sebuah negara didalam sebuah negara Melayu.

Mereka tidak perlu berbahasa kebangsaan bersama mereka serta tidak perlu ke sekolah kebangsaan yang perlu di ganti dengan sekolah mereka.

Semua ahli masyarakat tidak mengambil hati pun di atas kehendak mereka, malahan kerajaan memberi segala bantuan kepada mereka menubuhkan sistem pembelajaraan sampai ke peringkat universiti.

Yang menjadi masaalah ialah ramai antara mereka itu berasa sombong dan angkuh kerana boleh menubuhkan sebuah negara didalam sebuah negara lain. Dari keangkuhan ini maka timbul perasaan mengecualikan masyarakat dengan masyarakat Melayu. Mereka berniags di antara mereka, menolong kaum mereka sahaja dan membentuk kekuatan masyarakat mereka hanya di antara mereka.

Sikap angkuh ini telah di bara oleh DAP supaya mengundi mereka membentuk sebuah negara mereka dalam sebuah negara lain.

Jikalau Lim Kit Siang menang, minta minta kalah teruk, maka andaian diatas adalah benar. Sekiranya benar kerajaan harus bertindak tegas supaya membina sebuah negara dalam sebuah negara lain harus di hentikan. Melayu harus bersatu dengan semua Melayu dari semua parti termasuk parti PAS.

Sesungguhnya, saya suka tukarkan semua mereka ini dengan rakyat Thai yang lebih baik. Masaalahnya adakah orang Thai suka menerima rakyat seperti mereka ini?.

20130504-015945.jpg

Ubah, inikalilah – RIP

ripInikalilah bagi ubah Malaysia, taruk depa dikawasan selamat –  RIP.

Last Call untuk menang Pandan – petition Chua Soi Lek pula.

Pahang ada buat pertukaran calun, Selangor belum. Dengan itu masih ada chance untuk menang di Pandan.

Pertikaian peribadi dalam MCA antara gigantor mengenyangkan 60 cawangan UMNO Ampang. Dan calun di senangi Ong Kee Teat jadi mangsa orang kenyang makan KFC dan ayam penyet bergolek.

Cina gaduh Cina, Melayu kenyang. Tapi kawasan hilang. Orang tidak ada diploma tiba tiba mempunyai diploma terus menjadi winnable candidate. Sedangkan dia tu kaki goyang kepala di kelab malam telan ganja. Orang tidak pernah berkerja di beri tugas sebagai winnable candidate. Whats up brother, ada goyang juga kah?

Ini contoh keadaan awal BN akan gagal mempertahan Ampang, dan Pandan menjadi laluan mudah kepada Rafizi lembu mendapat kemenangan.

Bila MCA mendapat pulangan tinggi dari the Star yang nampak menyokong DAP tetapi tidak, ada ura ura para orang kuat dari sana untuk memberi BRIM dua kali lebih tinggi dari BN. Dengan itu di pilih calun wanaraba-raba atau calun perahu tolak.

Sekarang, jikalau nak aktif kan laluan top up di kawasan Ampang dan Pandan BN kena tanya Master Noh mengapa hang jadi begitu, ada kah Master Ghani masih berkuasa disini atau Master Noh, atau dua dua sesekali?

Sesekali ku rasa teringin, ….. nak jadi Ayahanda.

Tukar, mesti pakai di Selangor jugak. Bukan sahaja di Kelantan. Jikalau mau Selangor lah, terutama Ampang dan Pandan. Kalau tak hendak tak per, ada aku nak kisah!.

PS : Boss sudah jumpa orang kuat kerja semalam dengar lah apa dia cakap. Jangan lah tak ambil pot, boss. You boss la boss, bukan Ayahanda!!!.

Empat saksi kata ABIM

Ingat Tuhan pun gunakan imbasan perbuatan anda dengan tayangan balik apa yang telah anda lakukan. Malahan tayangan itu akan di sertakan dengan audio jelas dengan semua anggota badan berkata kata sebagai saksi.

Video sekarang pun begitu, walaupun audio dan imbasan belum sampai ke alam tiga dimensi.

Jadi bagi mereka yang masih memerlukan empat saksi, kena fikir balik. Dengan video ada berjuta saksi.

Well, deny it. Not a problem. The persons who did the damn thing knew the whole truth. The truth hunts them until dead.

Latest news on the so called video of Mustafa Ali’s isterikarah was been denied as original but exposed by PAS’s enemy, UMNO.

So Haji Hadi said. Less than a day after the video was exposed virally in the internet which caused quite an embracing to “look clean and holier than thou” Islamic Party PAS.

But then, we are a nation blesses with technological change and that people are advancing in the media and communication in which almost all houses in this country have internet connection some how or other.

The meeting point of the century old pleasurable activity, i.e, sex, and internet, video and all sort of modern gadgets, brings about an equilibrium point where everybody can see or has access to everyone and particularly seeing your action in bed.

This is because man enjoys sex as much as he enjoys food and the internet.

If Hady has denied the video as an original but a counterfeit, let him do so, because he is an old generation who does not understand how internet works, really.

Alas, who will believe him anyway.

Video is an accurate action movie the world has proven as a true track record of the action movies you might have done.

For people who are computer savvy like many young Malaysians are, the old generation leaders should be more vary of doing things they normally asked people not to do, such as having sex with another man’s wife or enjoying prostitutes.

Especially people in the politics, young or old, should not do things you guys say are wrong things to do. If you do, face the music. Deny if you like, but who will believe you?.

Technically you don’t have any right to deny a video of your action, because a video is a product that has zero defect in today’s advance world.

Calun Tulang Patah, sudah melampau tua sama dengan Nikky Aziz

20130403-122608.jpg

Apa guna dia ini kepada masyarakat majmuk negara ini?. PM Malaysia sudah berubah lima kali, dia belum berubah tetapi ingin ubah Malaysia.

Gelang Patah akan patahkan calun Tulang Patah ini.

MCA and GERAKAN are lousy Chinese parties, it is good for the country if they lost all seats.

Both parties are Chinese parties. So far what have they, the parties, contributed to the Malays?

Nothing. Only film or sex video. That was all given to the Malays.

They, the parties, have taken away all things that are supposed to be with the Malays.

Now they the parties members don’t work for BN. They work in tandem and support DAP. They want DAP to win.

So it is okay. We don’t need them in the government. We can start afresh all over again to build a new world order.

No more Chinese minister so it is much easier to promote Malay kingdom.

If a Chinese candidate is placed in my area during this general election, I will vote a Malay, if both are Chinese I don’t vote all all. I will rest and be going fishing. That will be a nice thing to do.

Penang Melayu punya, Cina Dap sewa dari Sultan Kedah untuk duduk sebelum mati.

Penang Cina punya, Polis Melayu tiada kuasa di Penang.

Ah botoh hang Leong.

Aku akan make sure engkau tidak dapat berdaftar sebagai QS berdaftar di negara ini. Mampus quantity surveyor jenis ini yang tak faham sejarah.

Penang tempat Dap kata dia punya itu adalah tapak negeri yang di sewa dari Sultan Kedah. Kamu duduk sebagai penyewa sahaja. Dan DYMM Y DAgung pemunya negeri Pulau Pinang, tak bayar sewa out you go to Shanghai atau Gongxhou.

Leong, hang kena sembah Yang D Pertuan Negeri, Melayu lah bro. Hang nak sembah Guan Eng hang sembah lah, dia tak bayar sewa gua halau sama lu ke dalam laut. Ada faham kah botoh.

Hang tak ada akal lah Leong bikin obsence finger kepada landlord engkau. Nak mampus kena halau dari rumah ke?

Bapok betul engkau ya, aku kata hang tak akan tersenarai menjadi QS dalam negara ini lagi. Mampus engkau.

Lim Guan Eng mencari populariti dengan melawan Melayu.

Cina suka kalau ada orang Cina lawan Melayu. Dari dahulu lagi. Dari masa kaum Cina berebut melombong bijih, sehingga masa sekarang.

Melawan Melayu itu perbuatan hebat. Ianya menunjukan satu kekuatan bangsa Cina keatas kaum oppressor. Itu pendapat mereka.

Perbuatan hebat ini di sanjung oleh bangsa Cina imigeran di mana mana sahaja mereka berada.

Dengan isu kalimah Allah, Lim Guan Eng berkeras melawan Melayu, dan ini satu corak politik baru menawan hati bangsa Cina di Pulau Pinang menyokong beliau memerintah sebuah negeri didalam gugusan Malaysia yang di perintah kaum Melayu.

Dia lupa, 90% penjawat awam adalah kaum Melayu. Walau pun Cina akan memilih beliau semasa pilihan raya, beliau tetap berkerja di bawah orang orang Melayu. Beliau mesti akur bahawa kuasa memerintah adalah di bawah kuasa Yang Di Pertua Negeri berbangsa Melayu.

Jadi nya beliau masih belum mempunyai kuasa sebagai bangsa Cina memerintah orang Melayu. Beliau adalah seorang Cina memerintah kaum Cina sahaja. Seperti ketua lombong bijih memerintah kongsi lombong Cina. Tidak lebih dari itu.

Melayu tidak akan lupa bangsa Cina yang berpaling tadah dengan melawan Melayu. Mereka akan menjadi kenangan pahit kepada umat Melayu kerana merupakan satu bangsa keji yang tidak mempunyai nilai baik diantara penduduk imigeran di Malaysia. Mereka akan dinyahkan secara diam diam didalam semua fungsi utama kegiatan kemasyaratan, dan di dalam jalinan persahabatan diantara kaum di Malaysia. Mereka akan dilupakan sekiranya menghadapi masaalah diantara mereka.

Akan timbul pergeseran besar diantara mereka dan Melayu tempatan dan semua parti yang menolong mereka sekarang ini akan terus membisu tanpa memberi apa apa pertolongan kepada mereka. Keadaan ini adalah kebiasaan di gugusan Malaysia yang mempunyai adat resam Melayu.

Itu lah balasan kepada kaum yang lupa kulit melawan Melayu yang telah menolong mereka semasa tersepit. Bak kata perpatah Melayu, buat baik berpada pada, jahat sekali sudah tahu hati budi.

Sekarang umat Melayu akan tetap melabel kaum Cina Penang yang mengundi Lim Guan Eng sebagai kaum penderhaka yang ingin melawan Melayu dan Melayu tidak akan lupa selagi nyawa mereka dikandung badan.

Selera melampau batas, seperti ingin sex dengan seekor gajah.

Jikalau terlampau excited dan menjadi gila kepada sesuatu perkara, orang tidak waras boleh bertindak melakukan perkara perkara pelik.

Sifat ini ada kepada kedua dua anak beranak ahli politik Malaysia. Sayang sekali, Malaysia ada mempunyai kelahiran orang-orang politik seperti mereka ini.

Bila William mati, kerana misadventure, dimana sebab kematian kanak kanak 6 tahun itu masih menjadi misteri, Lim Kit Siang memperli pemimpin kerajaan dengan menyatakan sebab mereka ini lah keselamatan kanak kanak seperti William menjadi satu isu, dan mencuba menunjukan kelemahan itu keatas pemimpin kerajaan.

Dia cuba kenakan BN.

Sebelum itu, Lim Guan Eng memberi kebenaran meletakan gambar beliau di banner hari keputeraan Nabi Muhamad semasa maulidul rasul peringkat negeri Pulau Pinang.

Lim Guan Eng bukan Islam. Rakyat pun tidak tahu apa agama beliau. Sebelum itu beliau mengesa kerajaan terima terjemahan perkataan tuhan kepada kalimah Allah.

Lihat perbuatan orang excited. Hari Kristmas, jadi Kristian. Hari kebesaran Islam, jadi orang Islam sebagai kalifah. Hari ini menjadi Lord Murugan, dimana gambar beliau lebih besar dari tuhan Hindu.

Sekali Kristian, sekali Islam, sekali Hindu, lain kali jadi Ayah Pin.

“Lebih baik terus cerita bahawa awak tu syaitan bebagai rupa”.

Ini bukan jenis orang terdesak. Ini jenis seorang maniac. Jikalau teringin sex dan tidak puas sex dengan isteri, manusia jenis ini bercita cita untuk mengadakan sex dengan seekor gajah.

Pada fikiran dia, kemaluan dia itu lebih besar dari kemaluan seekor gajah jantan dewasa. Dan setelah di tanya oleh gajah betina yang di “sek kan nya” itu “hey Lim Guan Eng, lu sudah masuk kah”, baru beliau bertanya kepada bapa beliau Lim Kit Siang. “Papa Papa, lu tengok sudah masuk kah, gua tak rasa apa apa lah, father”. “Hey anak ku, lu punya kecik lah, ciput saja, itu rokok Malboro punya saiz; itu gajah punya size, sama besar batang kelapa lah, lu ada angin kah mau bantai itu gajah?”. “Gua pun tarak gila semacam lu lah, wahai anak ku Guan Eng!”.

Begitu lah. Orang gila tidak akan mengaku dia gila. Pergi tanya penghuni rumah orang orang gila di Tanjung Rambutan. Mereka akan berkata “awak semua gila kah mengatakan saya ini seorang gila?”.

Maulidur tokong dan orang minyak Kelantan

Lim Kuan Yew pakai songkok bersahaja bila jumpa pengundi Melayu.

Dia tidak ajar Lim Guan Eng, seorang bukan Islam, supaya meletak gambar dia sebagai ketua agama Islam menyambut maulidul rasul.

Lim Guan Eng sudah kekurangan ajar. Dia tidak percaya bahawa Allah itu satu dan Nabi Muhamad itu persuruh Allah. Malahan dia percaya Allah itu tiga roh, anak, bapa dan dewa besar. Mana mungkin dia percaya Nabi Muhamad itu persuruh Allah?.

Tetapi bila rakyat Penang pilih dia jadi CM, dia yang pertama menjadi orang dominan mempraksikan gambar beliau sebagai peneraju maulidul rasul menyambut keputeraan Nabi Muhamad. Seolah olah dia percaya Nabi Muhamad itu persuruh Allah dan nabi bagi seluruh umat dunia.

Sedangkan pada hari Natal lalu dia berkata Allah adalah anak tuhan dan bapa tuhan serta menyeru orang Islam menerima bible Melayu mengandungi terjemahan tuhan seperti itu sebagai Allah.

Apa jenis manusia seperti dia ini?. Megah dengan perkataan CM adalah perbuatan budak budak sehingga kan semua twitter dia itu di tullis dengan tulisan cmlimguaneng.

Dalam urusan penting seperti kepercayaan agama pun beliau berkelakuan seperti budak budak yang tidak matang. Mana mungkin agama menjadi mainan budak budak kecil yang kurang akal dan budi bicara?

Semenang nya Lim Kuan Yew belum ajar Lim Guan Eng lagi itu sebab beliau menjadi kekurangan ajar.

Setahun dua ini ada orang minyak di Kelantan. Minyak dalam laut, minyak dalam bumi, mungkin sedikit masa lagi minyak atas bulan.

Semua nya hak rakyat Kelantan. Tak sempat nak hujah saman injunksi Petronas, perut bumi di Kota Bharu ada minyak, dan menyinggung Petronas dengan berkata “sorry ya, chop aku punya, hang pi jauh jauh, aku dan rakyat Kelantan hendak korek dan sedut minyak itu sendiri”.

Tenganga penduduk Kota Bharu. Habis lah Petronas sekali ini. Husam korek minyak. Petronas kena hantar surat minta royalti dari Husam pulak.

Itu baru hendak kaji ada minyak atau tidak di Kota Bharu. Belum jumpa lagi tu. semacam kambing lah, baru kaji boleh pelihara atau tidak. Bila pelihara di dapati tidak hidup. Mati.

Jikalau Pusat kata hasil bumi di jumpa di daratan dalam mana mana negeri persekutuan adalah hak kerajaan pusat mengendalikan urusan pengeluaran hasil yang di temui, tentu lah Husam akan tubuh NGO Korek Kelantan, KK, (korek korek ganti R) membantah undang undang itu.

Dalam kehangatan berdebat isu seperti itu, Husam tentu akan guna formula sama dengan membuat liputan akhbar menyatakan Kerajaan Pas Kelantan menemui minyak di bulan, mengambil sempena lambang Pas yang bulat seperti bulan.

Pada masa itu saya ingat semua rakyat Kelantan akan terus undi Pas. Buat masa ini, ramai sudah tinggalkan Pas, dan memihak kepada Umno dan BN. Husam semakin hari mengigit jari.

Memang baik sangat jikalau Husam mahu rakyat Kelantan undi dia pada Pru 13 nanti, dan dia harus mengistiharkan Pas telah menemui minyak di atas bulan secepat mungkin, yaitu seboleh boleh nya sebelum Februari 2013 nanti. Tentu seluruh umat langgit akan hantar surat minta sedikit royalti dari dia, dan Pas akan menjadi kuasa besar di alam angkasa lepas.  Tentu Ayah Pin bersetuju benar dengan pengistiharan itu dan akan bergembira yang teramat sangat.

Ps: Datuk Sheik Musafar pun kena minta surat dari Husam bila melepasi bulan nanti. Husam takut nanti tak pasal pula Datuk minta royalti minyak bulan. PAS menjadi parti seluruh kerajaan langgit. Adoi…., begitu lah kesudahan nya.

When a government is a weakling, it tends to be associated with dubious projects.

Penang’s RM75 billion mixed development project in Balik Pulau seems as mysterious as that of a similar project in Kelantan.

Lack of economic intelligence, poor networking, lack of experience of the elected politicians and lack of resources are very common with weak governments who will be the center for opportunists to attack.

We have heard of a post dated cheque of RM4 billion from a similar doubtful project in Kelantan. Why it had gone awry in Kelantan when a development project was at a stake, and why it has not very obvious in other BN’s states?.

Opportunists are everywhere. The best target for a quick profit is to meddle with weak governments.

The character of the man who gave the post dated cheque to Kelantan State government for a sum of RM4 billion, is ordinary to any economic opportunist. It also can be found in the man handling the RM75 billion mixed development project in Balik Pulau.

 

DAP panggil alah minta tolong, Penang nak bangkrup!!!

bn pening

Baru empat lima tahun meneraju negeri, sudah hendak bangkrup?. La, otak biul lah DAP rupanya. Cakap tak serupa bikin. Sekarang baru hendak pakai nama alah ya, dulu cakap alah itu tuhan agama cap ayam. Dah nak mampus, nak bangkrup, baru mau pakai nama itu ya.

MCA beri sijil Naib Johan kepada kerajaan DAP, kerana kecapaian negeri itu membawa kita kedunia ekonomi negeri yang akan bangkrup.

Baca seterusnya di sini.

Hannah Yeoh dan lain-lain ahli DAP yang beragama Kristian mencuba mencari jalan menyelesaikan kerenah yang mereka hadapi itu dengan memanggil nama alah, tuhan Kristian, kata mereka.

Walau bagaimana pun seorang rakyat Kelantan berkata, tuhan mereka itu bernama alah, dan dia tu tuhan manusia jelmaan dari ayah tuhan dan sedang berada dalam tandas. Jadi dia tidak dapat menolong kerana sedang berak dalam jamban itu. Dia tu sama dengan manusia lain, sedang sakit perut disebabkan kerenah pengiraan undi CEC dahulu, belum lagi reda.

Engkau orang cuba fikirkan lah, bila tuhan sama dengan manusia, ada bapa, ada anak, tentu ada sembelit semacam manusia juga. Jadi, macamana lah orang-orang semacam mereka ini teringin sangat kepada nama yang harus di gunakan mereka sehinggakan nama tuhan Islam juga lah yang ingin di gunakan mereka semasa memanggil meminta pertolongan?.

Dah tahu benda semacam itu kenapa lah tidak mahu masuk Islam dan panggil lah nama tuhan kami itu sampai akhir zaman?.

Itu lah aku tidak faham. Sampai hari ini aku tidak faham.

Biar aku cerita kepada kamu semua ya. Jikalau kamu panggil nama itu pun, tetapi hati kamu berkata ianya adalah anak tuhan, maka dia pun sama dengan kita semua. Sakit perut bila makan lebih dan hendak berak bila sakit perut. Kamu kena bikin sebuah jamban untuk dia, dan sebuah rumah tempat dia tidur. Jadi apa kah hal nya dia itu tuhan kamu semua.

Cuba betul kan fikiran kamu itu supaya bolih menerima tuhan Islam sebenarnya. Sampai dunia kiamat pun perkara yang kamu fikirkan benar itu tidak benar. Faham tak.

Sekarang Pinang menjadi negeri bangkrup. Lebih baik kamu suruh PAS bersembahyang BN KO di Pinang, supaya Pinang menjadi negeri tidak bangkrup.

PS: Aku jumpa ulama BN KO atas Firefly tempuh hari, dia sedang membaca majalah orang putih. Aku ingat dia membaca majalah al-Islam ke, atau majalah majalah lain, tetapi majalah orang putih you. Tetapi yang aku sangat sure ialah rupa nya dia masih segar bugar, bukan nasak seperti yang diceritakan olih blog pro pembangkang. Bila aku berjalan hampir dengan kerusi tempat duduk dia, aku berselamba mengatakan PAS KO. Dia tersenyum, he he he he. Rupanya dia pun orang politik juga.

“Cocky, Arrogant and Tokong” CAT for 175,000 voters against 1,520,000 inhabitants. My beloved Penang.

DAP and PKR – Best partner indeed.

Looking at new acronym from famous Penang’s CAT which Dr Mansor has transformed it into “cocky, arrogant and tokong”, one could wonder how 175,000 voters that represent 47.5% of the voters list  have given so much confidence and raised the ego of DAP’s members.

That vote only represents 11% of total population of the state. Perhaps, the best cause for DAP’s “cocky, arrogant and tokong” altitude as labelled by PKR arose from the total grand winning by DAP of any general election in this country that saw Gerakan, MIC and MCA removed to zero and nothing.

DAP could not force UMNO out of the State as yet. DAP can be arrogant and cocky only to PKR or PAS, who by total number of wins collected only 10 among them, whilst 19 by DAP. Surely by winning nine seats against 19 seats has pressured PKR to subdue to DAP.  UMNO is still in the winning streak, winning some 11 seats, though couldn’t form a government by joining strength with PAS and PKR. Perhaps, this is an example of a democracy at its best.

No one knows for sure what has happened to Gerakan’s 30 years experience in the politics that it has lost all seats with zero winning although garnered some 128,000 votes among them in the BN’s MCA and MIC.

Looking at the numbers, between 128,000 votes and 175,000 votes, BN’s component parties, Gerakan,  MCA and MIC are still standing close behind DAP as far as supporters are concerned. UMNO alone won 11 seats who garnered more than 94,000 votes, just a little by numbers behind PKR’s 111,000 votes.

Although won majority seats, DAP ‘s inexperience in governing a state has subsequently tarnished its reputation and eventually lost some grounds in the war of  winning the heart and mind among the majority of the population which counts to some 1.5 million.

DAP’ has promised to govern in a different way, but in the end followed the same old tricks. This time around in next general election, it’ will be a tough and demanding time for DAP. PKR’s voters are shrinking now and may come back to UMNO and Gerakan.  Thanks to its members who had left the party. The incidence in which PKR’s Dr Mansor lambasted Lim Guan Eng as “cocky, arrogant and tokong”  or the famous CAT was the best evidence of how rocky was the relationship DAP has with its major partners. As we know, PKR is a party that draws members from former cocky UMNO and from MCA, MIC and Gerakan,  who in total garnered 240,000 voters among them. If these voters go to UMNO, MCA and Gerakan by half, that number would make DAP’s “cocky, arrogant and tokong” altitude simmering a bit.  A percentage of 40 to 50% swing of votes would make UMNO and the group forming a new simple majority government next. This is not impossible as the inhabitants in Penang in the opinion that DAP’s rule is arrogant and cocky,  two altitudes that had failed all ruling parties in Malaysia.

So, Doc,  why are you so worried about your analysis, you had told the truth. All modern Malaysians want the truth.  Don’t lie. Perhaps you are entitled to lie a bit, but please not a lot, ok!

Bila Cina DAP lawan Melayu

Cina DAP melawan Melayu sama dengan cara taktik Cina komunis Malaya.

Buat cara diam dan sembunyi.

Bila sudah sampai masa dia tunjuk belang.

Tetapi sejak bila Cina komunis Malaya menang perang dengan Melayu?

Tidak ada dalam sejarah mereka menang didalam menjatuhkan orang Melayu.

Yang ada adalah mereka mengunakan Melayu, seperti Mat Indera bagi menjatuhkan Melayu. Mereka menzalimi semua penduduk Malaya dahulu, seperti sekarang ini.

Cina komunis Malaya adalah satu bangsa bangsat di dunia ini. Dan itu adalah sejarah yang akan kekal didalam minda semua rakyat Malaysia.

Tetapi apabila mereka cuba mengunakan taktik lama mereka untuk mengatasi Melayu dengan memperkudakan Melayu yang kecewa, taktik ini juga tidak akan berjaya seperti didalam sejarah.

Jadi untuk kesemua Cina yang anti Melayu, sedarlah bahawa kamu semua adalah satu bangsa yang paling hina dipandangan masyarakat, seperti mana orang Myanmar menghina bangsa Rohingga.

Oleh itu harap harap faham, 10 atau 20 tahun lagi, kamu mungkin diusir seperti mereka dari bumi Malaysia.

So, jangan jadi bodoh ikut ketua kamu Lim Guang Eng. Dia budak kecik yang tidak mempelajari sejarah.

Ingat lagi, Melayu yang bersama kamu adalah Melayu kecewa dan kena rejek oleh masyarakat Melayu, yang tidak berjaya menahan nafsu untuk menjadi kaya kerana kurang upaya berfikir.

Semenjak PAS berbaik dengan DAP, beribu ribu CINA DAP peluk Islam dan bersembahyang jemaah!!!

Beribu ribu tu masuk Islam.

Sunguh memalukan.

Konon dengan sembahyang ini, semua Cina dibelakang itu angkat PAS jadi ketua dan Cina DAP sebagai pengikut mereka didalam politik dan kehidupan.

He, he he. Yang tergelaknya, semua Cina DAP suruh kamu jadi pengikut dan dia jadi ketua atau imam.

Maka beriman lah orang orang diatas itu kepada Cina DAP kapior tak potong dodek.

Mak engkao, sudah terbalik itu boss, ingatkan engkao tu imam, rupanya kau itu mat laun. Koli beruk lah engkao!!!

He he he. Habis tonggang terbalik lah engkao. Berimam kepada orang yang tak potong dodek. Masam lah bro tiap hari.

Bila kita bercampur dengan kera, anak sendiri dibuang.”

Frowzy Cattle Egret

"Bila hati ingin memberontak, tetapi seorang diri, ingat "Cinamen from South East Asia' they play war with locals like experts" Image by lostinfog via Flickr

Aku memang suka baca benda yang ada graph, data dan lain-lain gambarajah. Bab-bab taruh graph dan gambarajah itu kerja-kerja best blogger “pure shiite“, apa dia cakap pun masuk akal.

Memanglah kita dalam dunia di Asia Tenggara ini bernasib malang oleh kerana ada “Cinatokrasi”. Paling senang terjemahkan perkataan”Cinatokrasi” ialah “Cina tak kasi”.

Bukan dalam benda ekonomi sahaja, sekarang ini menjadi satu penyakit social seperti penyakit”aids” menjalar kearah mencairkan otak Melayu supaya menerima benda yang tidak masuk akal supaya menjadi “masuk akal”.

Tengok, “Mak Limah” Ampang, berteriak di mahkahmah menyatakan “dunia kehakiman menjadi satu sejarah hitam” di Malaysia setelah saudara Annuar di arah membela diri. Mak oii, tidak masuk akal, suruh masuk akal. Siapa suruh cakap benda ini, nih!?

Hang pi baca apa Nicky Aziz berkata dalam hal yang sama. Alahai, “hang bersabaq Anuuar, jangan takut kezaliman. Kezaliman akan ditolong oleh Allah“. Apa libatkan Allah, jikalau sendiri buat jahat. Jangan lemah “iman”, jangan pusing “iman” jadi “main”. Tukarkan “i” itu diantara “a” dan “n”, dah jadi main. Main-main. Pandai “Cina Tak Kasi“.

Mak oii. Dari ekonomi sudah masuk bab social, Cinatokrasi telah main jarum. Memang pandai orang-orang minoriti kecik-kecik ini menjadi orang tengah. Hinggakan bab-bab social sudah menjadi gelanggang kepada mereka supaya dapat menslogankan “Cina tak kasi”.

Jikalau orang sudah main-main dengan perkataan “iman” dan telah di “Cinatokrasikan” atau “Cina Tak Kasi” maka, apa ada lagi dengan kaum Melayu yang hanya bergantung kepada “half ekonomi half sociology”. Apa ada kepada kaum Melayu?

Agama sudah menjadi “half track“. Ekonomi pula half “masukk”, apa lagi, hendak bagi punggung ke bagi “chance” untuk “half fucked”?.

Kita telah diserang orang “Cina Tak Kasi” semenjak dari tahun 1970, iaitu selepas NEP dibicara dan dipraktikkan  dinegara ini, dan semua bangsa mereka di Asia Tenggara menolong menrealisasikan keuntungan puak minoriti kaum mereka itu dengan “Cina Tak kasi”.

Perhubungan Cina dan Malaysia yang diselerakan oleh PM baru-baru ini hanyalah bagi mengertak kaum Cina seberang yang tinggal di luar benua Cina supaya kita mengerti perkataan ini,  “hey, kamu semua hurmatlah sikit kaum asal di negara yang mana kamu tumpang, jangan dok kemok seorang sahaja, nanti aku buat direct dengan diaorang kamu juga yang susah”.

Silap sungguh. Buat lah polisi apa pun, dia orang tetap “Cina Tak kasi”.

Selamat mengundi Cina supaya kita akan dapat mempopularkan “Cina Tak Kasi”, hey orang Melayu yang sudah kena tibai belakang depan.

Slogan baru kehidupan Melayu yang telah di “Cina Tak Kasi”

Ada vedio = “jangan percaya vedio Melayu, Vedio Cina buat betul dan ok”

Main belakang = “Melayu mana ada main belakang, Cina boleh main belakang”

Judi = “Melayu mana boleh judi, “Cina boleh judi”

Cina Doll = “Mana ada Melayu Doll, Cina Doll ada tapi mahal lah, Melayu Doll standard kurang sikit, hitam legam”

Zina = “Melayu mana boleh ber zina, tak masuk akal, Cina berzina masuk akal dan Cina boleh masuk lubang apa pun dan tidak menjadi apa apa”

Fikirlah lagi slogan-slogan baru yang direka untuk mempraktikkan “CINA TAK KASI” kedalam otak Melayu bebal kedalam masyarakat Melayu supaya mereka ini menjadi seperti kaum “Taliban” dan “kaum Gaddafi” supaya dibenci oleh masyarakat antarabangsa. UNDI LAH CINA KALAU HANG MAU “jubur” di half fucked. Sekurang-kurang nya Melayu tidak berzina. Itu dia orang kata. Mana ada orang percaya vedio tu, sebab Melayu keluarkan cerita, kalau Cina sudah lama ngaku.

Putar kan ” benda masuk akal” menjadi “benda tidak masuk akal”. Terbalikkan otak Melayu bebal, senang hendak perintah. Jahat nya “Cina Tak Kasi’, jikalau hangpa hendak tahu. Dimerengkan otak komer, seperti kaum mereka diberi “opium” oleh omputih di Shanghai dulu kala.

Mat Ell # eekaawordpresscom.