Kesan micro keatas pembahagian undi di kawasan BN dan PAS di Kelantan, amat menakjubkan.

UNTUK NEGERI KELANTAN – SILA GUNA PAKAI ORANG ORANG MELAYU DAN PRODUK SERTA PERHIDMATAN MEREKA SAHAJA TANPA WAS WAS.

MEREKA TIDAK ADA ANCESTOR YANG MENYURUH BALIK KENEGARA ASAL. INI LAH NEGARA ASAL MEREKA. BUANG CINA KE LONGKANG.

Kelantan terbelah dua. Sebelum ini, Kelantan di kuasai oleh PAS keseluruhan kawasan negeri Kelantan seluas 15,099 kilometer persegi.

PAS berkuasa di utara Kelantan. BN di selatan dan beberapa tempat di utara Kelantan.

Mengapa perkara ini berlaku?.

Pertama nya, akibat alam sekitar yang tidak teratur di kawasan utara seperti di dalam kawasan bandar Kota Bharu telah mengakibatkan ramai penduduk berhijrah keluar dari kawasan tersebut. Apa kah kesan negatif alam sekitar tersebut?

Jalan raya yang tidak mempunyai garisan bangunan untuk semua pembangunan linear yang mengunakan jalanraya besar menyempitkan pergerakan permotoran. Terdapat tanda tanda jalan raya dan iklan bertaburan di tepi jalan boleh menyebabkan kematian jikalau berlaku kemalangan. Rumah rumah di dalam kawasan bandaran yang tidak mengikut piawaan garis panduan perancangan bandar, tidak mempunyai sewerage dan talian paip air yang teratur, serta kegunaan warna yang tidak konsisten memburuk lagi keadaan alam sekitar.

guamusang4

Kerajaan PAS Kelantan di lihat tidak berminat untuk mengawal selia akta perancangan bandar dan mengemaskini segala pembangunan di dalam kawasan bandar dengan mengaktifkan penguakuasaan keatas kesalahan dalam akta tersebut. Mereka lebih berminat menguatkuasakan akta perancangan bandar dan melakukan nya hanya bermotifkan politik, seperti menyita bangunan apabila tuan punya menentang ideologi PAS.

Dengan penguasaan BN di selatan Kelantan, kita dapati persekitaran dan pembangunan di banyak kawasan ini seimbang dengan alam sekitar.  Pembangunan di Bandar Baru Gua Musang lebih teratur dan jalan raya yang lebih luas serta mengambil kira kesan alam sekitar seperti tidak ada penghalang di tepi jalan raya seperti jerujuk berbahaya mempamirkan iklan iklan dan tunjuk arah jalan yang tidak terkawal.

gua musang

Sudah tiba masanya, Kelantan mengambil peluang perbezaan ideologi di dalam pembangunan di selatan Kelantan. Gua Musang atau Jeli di jadikan pusat perdagangan segi tiga emas, Kuala Berang, Cameron Highland dan Kuala Lipis. Dengan ada nya perbangunan baru di selatan Kelantan dan menjadi pusat kommersial serta perhidmatan yang besar, ianya mampu menjadi pusat perdagangan yang terbesar di Kelantan mengantikan bandar Kota Bahru. Kesan sampingan diatas pembangunan ini juga boleh memberi kesan positif keatas pembandaran di Kota Bharu.

guamuasng2

Demographi kawasan Gua Musang dan Jeli mencatat perbezaan yang ketara dengan kepadatan penduduk yang kecil, walaubagaimana pun terdapat lebih 600,000 pengundi luar yang di label sebagai munafik oleh pemimpin PAS yang boleh diserapkan ke kawasan ini jikalau pembangunan segi tiga emas Kelantan berjaya di lakukan.

Terdapat kawasan kawasan yang menarik pelawat luar di kawasan ini, seperti Tasik Temegor dan juga Tasik Kenyir di Trengganu. Kedudukan kedua dua tasik itu yang tidak jauh jaraknya dari Gua Musang boleh di komersial kan. Penemuan emas dan lain lain bijeh berharga boleh di terokai. Kawasan balak yang harus di lebarkan dengan kesan ekonomi tambah nilai, juga boleh memberi impak besar kepada kemajuan di kawasan ini. Pusat sukan dan rekrasi harus di perkembangkan dengan memajukan lagi sukan sukan berbasikal, trak, dan lain lain sukan lasak boleh memberi impak besar kepada kemajuan Gua Musang dan sekitaran.

guamusang3

Jikalau Datuk Pa berkata bahawa BN ingin membangun bersama penyokong yang menyokong BN semasa PRU 13, ini lah salah satu cara yang lebih berkesan untuk perancangan jangka masa panjang. ECER boleh di gunakan bagi membangunkan rakyat Kelantan yang telah lama ketinggalan didalam menikmati pembangunan yang bersih, moden dan berketerampilan seperti yang terdapat di lain lain negeri.

BAWA BALIK KESEMUA PENGUNDI LUAR YANG DI LABEL OLEH PAS SEBAGAI KAUM MUNAFIK!!!!

PS: GUNA PAKAR KAUM MELAYU SAHAJA UNTUK BERJAYA DI MALAYSIA, TANPA WAS WAS.

Orang Kelantan tersohor dengan pendekar, tetapi ketua suka nangis!! Kenapa lah Lanun Sulu tak serang Kelantan. Biar Nik Aziz nangis betul betul!! Belebongwa keempat!

Belebongwa Keempat:

nik aziz menangis 1

Bila ketua kita asyik suka nangis, tetapi becuh mulut, apa kesimpulan ketua kita yang semacam ini.

Pondan ke? Sikit sikit nangis, sikit nangis. Dah tu keluar air mata sebiji. Ott Allah heh, sian. Mari sini biar ambo gosok straight kan belakang tuh!!.

Jikalau puak pemisah SIAM serang Kelantan ler, dia nangis. Belum lintas Sungai Golok, dia sudah pun nangis. Jikalau puak Lanun Kiranm 111 hendak balik tanah Gua Musang dan baru hendak hantar perahu pancung dari Tawi Tawi, dia nangis.

Habis kito orang Kelantan macam nih.

Susah ketua semacam ini. Bila kita cakap kepada dia kenapa nangis Bro. Dia terus bingkas bangun cacang dan berkata “Kepala Hotak mu, baso tidak reti baso, kan aku tengah belakun nih, Reka Daya beb, ngok lah kamu tak faham”.

Aduh mak. Jikalau betul betul perang, macam mana lah kita hendak harapkan seorang lelaki yang suka menangis sebagai ketua. Malu lah sikit, kalau ya pun nangis seorang diri jauh dari orang, nampak lah jantan sikit. Ini jenis jantan ke jenis betina, atau jenis pondan atau bapok?.

Malu sungguh sungguh lah bila kita cari makan untuk mendapat wang dan memberi nafkah kepada anak anak dan keluarga dengan berlakun menangis. Sedangkan kita jantan dan menjadi ketua di rumah. Bini tak marah kah awak nangis macam bapok?

Kita kena anugerah tropi ketua rakyat yang kuat nangis, supaya lain kali orang malu hendak jadi pondan. Biar lah dua penyanyi ini menghiburkan hati dia yang gundah gelana. Dan anda boleh nyanyi kan lagu itu sendiri supaya dia berhenti nangis.

Heh heh heh, bila Syarifah Aini nyanyi baru gelak. Bukan pondan atau bapok, kan, kan, kan ?, saja jer nak nangis!!! Manusia, oh manusia. Tu lah dia.

nik aziz gelak

Parti Angkutan Sampah – PAS

Apabila tiba masa mengundi, anda fikir lah semasak masak nya sebelum mencoretkan kertas undi.

Pertama jangan undi lambang bulan. Jangan. Kerana apa? Kerana itu adalah lambang parti PAS. Iaitu parti angkutan sampah.

Calun PAS tidak hisap rokok, kata Nik Aziz. Tetapi kita tidak tahu apa benda dia hisap. Dengar cerita banyak benda mereka hisap.

Dan ingat PAS akan letak Cina, India dan Iban sebagai calun, agama itu tidak penting, malahan orang orang DAP pun akan pakai lambang bulan.

Apabila mereka membuang agama Islam, membuang nama Allah, maka mereka tidak Islam, mereka itu kafir murtad.

Sudahlah kafir murtad dari dalam jiwa dan raga, mereka juga buta bahasa Inggeris dan buta dalam segala ilmu sain dan ekonomi.

Ilmu ekonomi mereka ialah tebang pokok dan gondol bukit, gadai tanah dan mungkin gadai kita menjadi pelacur. Pelacur politik dan juga sebagai pelacur original untuk di tiduri oleh tok lebai buta huruf dan hati. Itu di sahkan belaku di Kelantan.

Bagaimana harus kita bergantung harap kepada mereka yang bertahun tahun mengunakan kita dengan menipu mengundi mereka melalui jampi agama Islam?.

Sesungguhnya menjadi sebagai imam surau dan masjid itu tidak mesti pandai mengurus ekonomi, apa lagi mengurus sebuah negeri. Berniaga sendiri pun belum tentu berjaya ini kan pula berwar war dengan kepandaian mengurus sebuah negeri.

Belajar dan ambil pedoman dari kerosakan akidah orang orang Melayu Kelantan kerana kekurangan tempat berkerja di sebabkan kebodohan jitu kaum pemimpin Pas negeri Kelantan didalam ilmu ekonomi dan sain. Cuba tanya calun Pas apa itu sukuk atau apa itu CHKT, atau apa nama ubat pengeras dodek?. Maka jawapan untuk benda yang terakhir sahaja dapat di jawab oleh mereka. Atau tanya Nik Aziz apa itu “sale and leaseback” sehingga pandai pandai luluskan Lembah Sireh. Maka sudah pasti beliau akan berkata “oh, itu kebangsaan” kita tidak main kebangsaan, kita main benda lain”. Sebab apa dia akan kata begitu. Sebab dia tidak tahu. Jikalau dia mempunyai ilmu ekonomi maka sudah lama Lembah Sireh di siapkan, tetapi sampai sekarang hanya 1/5 siap. Jadi apa guna kita pangkah orang yang tidak tahu apa benda selain pecah tanah?. Tak guna langsung.

Mereka memimpin selama 23 tahun kerana kita semua di tipu hidup hidup. Bayangkan bagaimana keadaan kita sekiranya pengundian di jalankan dengan pengundian bersih, tanpa di tipu oleh para pengikut Nik Aziz?

Ingat lah jangan di tipu lagi. Di ibaratkan Pas berada dalam sebuah rumah jamban pecah dan penuh sampah sarap dan tahap limpahan tahi yang amat kritikal. Bau busuk nya ke seluruh penjuru tempat. Hancur kan Pas dan bakar rumah mereka agar kita hidup tanpa bau busuk dari kerenah yang di balakan Allah keatas parti mereka. Balasan tuhan itu amat nyata.

UNDI BN, tentu kita hidup aman damai dari pelesit agama penipu besar zaman ini.

Menteri Besar kata tanah ini milik tuhan

100 peneroka asal tanah Relai, Gua Musang, bukan sahaja gagal mendapatkan hak tanah yang diterokai sejak 20 tahun, malah tanah itu diberikan kepada syarikat bukan Bumiputera, Kim San Investment Sdn Bhd.

“Menteri Besar kata tanah ini milik tuhan, jadi kami …….”

Kelantan milik tuhan, Menteri Besar milik tuhan. Sekarang Menteri Besar jadi tuhan. Kamu pilih dia jadi tuhan. Dia berkerja sebagai tuhan, beri tanah milik tuhan kepada anak anak tuhan.

Kamu semua ada roh tuhan. Pilih lah siapa yang ingin jadi tuhan. Dan Kelantan sudah jadi Mesir. Kelantan sudah ada firaun yang jadi tuhan. Firaun yang naik kereta mercedes, wellfire, honda.

Kamu pilih dia jadi tuhan. Kamu pilih dia supaya menjadi firaun. Siapa lah kamu sekiranya di perintah oleh firaun.

Utusan 19 Januari 2013.

Cermin mata bi-fokal ~ PAS Vs cermin mata rosak dan mata kabur ~ Majlis Fatwa Kebangsaan

Tak tahu bezakan perbutan baik dan perbuatan buruk ~ macamana hendak buat kerja baik. Itu sebab terima cek tendang RM4 billion dulu ya?

Cermin mata PAS terang dan tidak rosak. Nampak semua nya. Jenis Bi fokal.

Cermin mata Majlis Fatwa (UMNO) jenis yang rosak, mata nampak sebelah sahaja, dan kabur.

Mana boleh beri fatwa.

Fatwa kebangsaan adalah mereka yang tidak ada kaki sebelah dan berjalan tempang.

Itu Nik Aziz kiaskan diatas fatwa kebangsaan yang dikeluarkan mengenai haram jadah nya Bersih 3.

Ok. Baik lah.

Beliau berkata beliau nampak UMNO hendak jatuhkan PAS dengan mengadakan perjumpaan UMNO di Gua Musang dan RTC.

Mata dia dengan memakai cermin mata bi-fokal nampak perbuatan itu dengan jelas sebagai sebuah perbuatan provokasi atau sama jenis dengan demostrasi.

Dan menyamakan perjumpaan tersebut sama dengan tuntutan Bersih 3.

Dan sekiranya puak PAS menyembur air dan gas pemidih mata semasa perjumpaan UMNO dan RTC tentu perjumpaan itu menjadi kelam kabut.

UMNO hendak rampas kuasa PAS. Di bolehkan PAS mematah serangan itu dengan gas pemidih mata dan menyembur air. Itu yang tidak kabur lah. Pakai sepuluh cermin mata dalam satu masa kut.

Tetapi kenapa mereka tidak buat begitu. Cakap sahaja itu jenis demostrasi?

Sebab perjumpaan itu adalah perjumpaan atau aktiviti sebuah parti. Perjumpaan kepartian. Bukan perjumpaan jenis demostrasi. Tetapi beliau andaikan sebagai demostrasi. Ini semua jenis pakai cermin mata terlampau banyak lapis, hingga benda tidak betul menjadi betul.

Semasa PAS datang bersembahyang hajat di Stadium Shah Alam, dan lain lain perjumpaan kepartian PAS, kerajaan pusat tidak pernah mengunakan polis bagi menyembur air atau gas pemidih mata. Sebab itu adalah kegiatan parti PAS.

Siapa hendak peduli, kan?

Sembahyang lah engkau orang, saorang pun tidak masuk campur.

Tetapi, bersih seperti kata the Economist, mempunyai niat untuk mengacau bilau kan negara dan berhasrat untuk mengambil alih negara dengan kekerasan, bukan dengan undi. Mana sama jenis sebegini.

Apa PAS sudah tidak berasa selamat dengan undi kah sehingga hendak menjatuhkan negara dengan kekerasan? Tahrir Square lah tu? Biar betul fikiran tuh. Jangan kabur. Mata kabur baik sikit dari fikiran kabur. Faham tak, bro?

Tiada siapa kisah apa yang diperbuat oleh PAS. Jikalau kegiatan PAS itu baik untuk semua, orang akan terima PAS dengan mengundi parti itu.

Yang menjadi masaalah, segala perbuatan PAS semenjak kebelakangan ini sudah terpesong jauh dari landasan serta janji janji mereka kepada ahli dan para penyokong.

Dulu Islam kini bukan Islam dah, parti berkebajikan.

Semua orang nampak itu.

Mereka pun pakai bi-fokal seperti Nik Aziz.

Apa ingat mereka semua ini ketinggalan zaman kah?

Jangan lah begitu, cuba lihat macamana negeri yang anda perintah.

Pakailah cermin mata yang lebih baik dari Bi-Fokal itu. Atau pakai sepuluh cermin mata.

Supaya tidak kabur, dan cuba check cermin mata yang dipakai tu, adakah sudah tidak mempunyai kuasa yang sesuai dengan mata tuan punya diri.

Semoga nampak dengan lebih jelas.

Jangan kata orang lain mata kabur.

Jikalau mata diri sendiri pun lebih kabur dan kurang kuasa lihat yang sempurna.

Dan fikiran kabur lagi lah susah, kerana macam mana hendak hendak letakan cermin mata di hati tuan? Hendak gantung dimana?

Malu kepada seekor semut yang amat jelas penglihatan tanpa cermin mata bi-fokal.

Salam, jangan marah ya.

Whistleblower Murdoch’s phone hacking Sean Hoare- mati, tengah check ni kenapa, u wait huh!!

Ex News of The World Sean Hoare didapati mati di flat moden beliau di Watford, Herfordshire, hari ini.Dia lah yang paling sibuk menceritakan hal phone hacking sebelum jadi besar sampai David Cameron pun kena balik awal dari lawatan luar negara meeting dengan puak puak dia di Parlimen semalam.

Tidak tahu kenapa dia mati, dengar ceriter tercekit biji durian, tetapi u wait-wait lah, saya pi siasat dulu, ok. Kalau betul tercekit buah durian, mesti ada biji  buah itu dalam mulut dia, aww, aww.  Dekat Watford tu ada Watford FC dan ada pontianak Gua Musang lagi, you.

Saya tengah check ni, apakah hal pulak dia ni, bunuh diri ker atau kena cekit pontianak Gua Musang pulak. Hari ini Murdock dan siapa kah dia pompuan tu, Barbara, Rebecca, Brook ke?, yang kerja dengan dia kena pergi Parlimen menghadapi siasatan terperinci. Mana tahu takut mereka ini ada mempunyai telefon jenis buatan dari outerspace.

Hey, hendak tahu ker hal ini,baca sendirilah kat sini. Tak larat pula nak citer-citer pasal bunuh-bunuh ni. Itu ler, orang kata, jangan tipu-tipu, bohong-bohong, rasuah-rasuah. Semua orang tak hendak benda macam gitu, PAS dan DAP ingat dia orang saja ker yang terbaik, orang putih pun tak suka.

“Marah Nabi Muhamad Lah, sebab apa marah saya” – Nik Aziz!!

Nik Aziz BCU 2

Nik Aziz (Image by Syed Azidi AlBukhary via Flickr)

Nota: Terbaru, dari post ini saya menerima upload dan email dari umat Islam di Amerika, Dubai, Perancis, Filipina, Thailand, Brunei, California, dan Hyredrabad di India, kerena kecewa dengan kemunculan orang yang menyuruh orang Islam lain marahkan Nabi Muhammad. Islam itu bukan untuk Kelantan sahaja, Islam adalah untuk dunia. Insaf lah.

Siapa berani hendak marahkan Nabi Muhamad?.

Nabi selama 23 tahun memerintah sebuah negara Islam, dari sekecil kecil bandar Madinah dan Mecca sehingga merangkumi negera negara semanjung Sepanyol sampai ke Afghanistan, ke selatan benua Afrika, Turki, Iraq, Palestin, Mesir hingga ke Morocco.

Nik Aziz selama 44 tahun sebagai MP (Main Pukul) dan 21 tahun sebagai MB (Main Balun) memerintah sebuah negara dari sekecil kecil tempat di Wakaf Mek Zainab sampai lah ke hujung semanjung di Kuala Krai, dari tepi pantai Semut Api sampai tepi pantai Besut. Gua Musang sudah di ambil alih, jadi besar lah sebuah negeri Islam dia sehingga di suruh marahkan Nabi Muhammad.

Orang gila insing sahaja suruh orang ramai marahkan Nabi Muhammad.

Seorang yang mempunyai sifat sifat Dajjal Al Mansih sahaja suruh manusia Islam lain marahkan Nabi Muhammad.

Seorang yang tidak berugama Islam sahaja yang suruh manusia Islam lain marahkan Nabi Muhammad.

Seorang yang menyembah berhala sahaja yang menyuruh manusia Islam lain marahkan Nabi Muhammad.

Seorang yang telah di didik oleh hantu dan iblis sahaja yang akan menyuruh manusia lain marahkan Nabi Muhammad.

Sama sama kita semua umat Islam insaf bahawa sekarang ini ada seorang hamba dajjal yang telah menyuruh kita marahkan Nabi Muhamad. Semperna Hari Maulud Nabi ini, mari kita berselawat keatas diri beliau, kerana dengan hidayah Allah, maka telah diketahui oleh umum bahawa ada dajjal yang telah menyuruh kita umat Islam seluruh dunia marahkan beliau, Nabi Muhammad SAW.

Eekaa #eekaawordpresscom

Parti Ah Seng, ha ha ha

IMG_3137

Parti Ah Seng Mandi Semasa Banjir dulu, lepas itu lari lintang pukang balik kampung bila orang minta tolong perpindahan banjir, memang Vampire Parti Ah Seng. (Image by vidi via Flickr)

Aku tergelak besar baca post Satu Hala di Malaysian Instinct kat sini.

KAH KAH KAH. Nak ikut cara si perokok tegar nak mampus tu gelak. Hang tau sapa. Tak pa arr. KAH KAH KAH

Memang perokok tegar dan kuat ketawa macam tu. Kalau tidak merokok , ketawa macam ni, He He He. Macam Mahathir ketawa.

Parti Ah Seng kata hujan anugerah tuhan, tenggelam semua jahilliah dan mereka mendapat mafundi baru dari kalangan ahli Surga DAP. Dia kata ahli syurga MCA pun mafundi Parti Ah Seng.

Tok Tok Tok, sebenarnya dia orang tidak cakap orang Islam say good BYE kepada mereka. Mana ada ramai orang Islam mafundi dia orang lagi. Dia orang sudah Outside !!!

Sebenarnya mereka semua tidak tahu, orang kampung kata dia orang nampak  “zombies” di Tenang tempuh hari. Melilau sana sini, cari mangsa. Kalau kena gigit dileher nyanya, orang kampung akan bertukar menjadi “zombies”, setidaktidaknya lah, atau terus jadi vampire Full Moon. Jikalau sudah jadi vampire, susah, kena ambil darah fresh fresh tiap bulan purnama di Pulau Melaka atau  Rusila.

Nasib baik, ramai sedar lari lintang pukang. Ambil engkau. Jadi peminat tegar komer semua semua siapa PARTI AH SENG ?

KAH KAH KAH mafundi, mafundi, mafundi, mafundi KAH KAH KAH

Parti Ah Seng, PAS mak oii, best.

Mat Ell #eekaawordpresscom

Tahniah BN

Gua Musang by night
Image by 4’am via Flickr

Ceramah Nik Aziz saperti ini:-

Ini dia.

Bila kita cakap tentang muda mesti ada tua,

Bila ada baja ada buah,

Bila sebut pagi ada petang,

Bila bercakap tentang malam ada pagi,

bila ada muda adalah tua.

Tapi dia tak kata:-

Bila ada menang mesti ada kalah.

DAP GET OUT FROM SELATAN KELANTAN, WE DON”T WANT DAP THAT WAS WHY WE HAD REJECTED PAS. PAS GET OUT FROM GUA MUSANG AND JELI. OUT YOU GO, MACHANG, PASIR MAS, LUNDANG, TUMPAT AND KOTA BHARU NEXT!!!!!!!!!!! mu cakap gapo LIM GUAN ENG, WE DON’T WANT YOU IN KELANTAN, GO TO HELL YOU.

TOK GURU PALSU. TIDAK ADA TARAF LANSUNG BERCAKAP, MACAM ORANG KETIK TUNGA!!!!!!!!! TIADA ILMU LANSUNG SAMA DENGAN LIM GUAN ENG, ILMU JUBOR MU

Kah kah kah

kah kah kah

kah kah kah

kah kah kah kah kah,


Enhanced by Zemanta

Gua Musang, Galas Pembandaran Baru Selatan Kelantan tolak PAS ke arah Kota Bharu

Ramai diantara peminat PAS yang berumur dan sebaya dengan Nik Aziz telah pun meninggal dunia, tiada kesempatan untuk menikmati keindahan Kota Bharu yang diagungkan sebagai bandaraya Islam. Terlalu lama bagi mereka menunggu dan ada diantara yang telah meninggal dunia itu belum pasti mereka itu berbahagia diakhirat. Bandar Kota Bharu yang kotor dan bercelaru saolah olah sebuah bandaraya sampah Islam sememang nya menjadi ikut ikutan kepada pengikut pengikut  setia mereka yang masih hidup di kawasan kawasan penempatan mereka disekitar jajahan Kota Bharu dan sekitaran.

Anak anak muda yang dipaksa keluar negeri mencari rezeki telah lama mengidam kehidupan yang lebih selesa daripada yang dianuti oleh pengikut pengikut PAS. Mereka telah lama mengidam untuk mendapat kereta mewah seperti yang digunakan oleh orang politik PAS di Kota Bharu. Mereka menelan air lior kerana ini semua tidak mungkin menjadi satu kenyataan dibawah pemerintahan kerajaan PAS. pendapatan dari hasil negeri seperti kayu balak, ladang rakyat dan lain lain lagi tidak terurus dengan betul, dan banyak hasil negeri jatuh ketangan orang orang politik PAS. Mereka melihat satu keganjilan dimana rakyat Cina Singapura menjalankan peniagaan dikawasan mereka, dan sudah pasti orang politik PAS mempunyai hubungan baik dengan dengan orang Cina Singapura  seperti keakraban yang ditonjolkan oleh Nik Aziz dengan Lee Kuan You.

Sudahlah, mari kita pecahkan tradisi penipuan PAS yang tidak mempunyai akal fikiran mengawal selia pembandaran negeri untuk kesejahteraan kita semua. Mari kita kotakan bandar Baru di selatan Kelantan, dan tembokan pengaruh penipuan Nik Aziz dari menjala kearah kita dikawasan baru Gua Musang. Bak kata orang, penipuan ada batas nya, dan penyerahan kertas sijil Cop kerajaan negeri sebagai benda yang tidak laku dan tidak boleh dipakai untuk digadai atau digunakan sebagai alat ekonomi, sebagai geran tanah yang tidak bertauliah, dan ini adalah satu penipuan yang amat jelek. Sanggup mereka menipu sebegini lalu? Bawa lah kertas itu ke Bank, laku kah? Bawa lah ke pejabat ugama Islam Kota Bharu, laku kah? Bawa ke rumah Nik Aziz, laku kah? mungkin di tendangnya kita semua kerana tidak mempercayai nya. Ya memang kita, orang muda, sudah tidak percaya kepada orang seperti Nik Aziz yang suka menipu dan menzalimi rakyat, dan ramai telah meninggal dunia kerana terlalu lama menunggu janji kosang.

Kita pagarkan Gua Musang, sebuah bandar baru yang menghubungi Perak, Pahang dan Trengganu dari pengaruh orang yang menjaga bandar Kota Bharu, orang orang PAS, yang membawa budaya Wayang Cina kekampung kita orang Melayu. Kita tundukan kaum lain mengikut peradapan kaum Melayu, menjadi satu kaum berbahasa Kelantan, kita buang mereka yang angkuh berbahasa Tioghwa di persekitran kita. Kita jaga semua orang Cina Kelantan, dan sangup berperang bagi mereka kerana budi bahasa mereka yang lembut dan berjiwa tempatan.
View Larger Map

Ayuh, kawan kawan. Buat tembok besar pagari tempat kita dari pengaruh jahat PAS dan DAP.

Enhanced by Zemanta

You think Nik Aziz wants Chinese, he may want them, but many do not want Chinese names

Flag of Kelantan
Image via Wikipedia

It is about the time the political hegemony in Kelantan be transformed into the 20th century‘s political reality. All people of Kelantan, the Chinese alike, are the Kelantanese, and no one should ever be at the backstage whilst the Malay elites, the ulamak, are at the front stage that has the controlling power making every decision in everything single thing affecting our life.

From the right to own land to the right to the opinion, all are in the hand of PAS, the party that rules the state for almost two decades.

Kelantan’s Pas has used the century’s old demographic ideology in that all Kelantanese belong to the state and its society. Whilst other people from different origins such as the Chinese, Indian and also other Malay ethnics considered inferior people in the eyes of the people of Kelantan, thus in no way they have the right to own any state land. They have to be in four generation before the state could assess loyalty that would deserve some state land’s alienation. They are the inferior backstage populace in Kelantan and sometime known as town Chinese or Kampung Chinese or Orang luar. Both are Chinese illiterate.

Due to this common stand by all the people of Kelantan, the close relationship that PAS has engaged with DAP contradicts to the norm of the society of the whole generation found in the Kelantanese. For them the outsider Chinese are not welcome.

Today’s incidence in which DAP supporters’ had a blockage in the protest for the support of Teoh‘s dead at two Gua Musang Town and Kampong Chinese Kelantanese’s functions, seen as a dirty tactic by the opposition party to clear the norm, to bring in a new political mileage into breaking up the century’s old Kelantanase’s behaviorism. Whether this is a planned breakthrough in breaking up the altitude of the Malay into recognizing the Chinese as recognized outside Kelantan no one is certain. However, the thing is that the living behaviorism of Kelantanese remains as it is, and that it is not easy for these people to adopt a new living style in Kelantan as Kelantanese are totally an alien group of people as compared to other people from other states in Malaysia. They in fact consider Chinese as inferior counterparts even in business and their daily life. That is why all Kelantanese Chinese speak and converse Malay local dialect and dispose all Chinese heritage even their own language outside their homes.

DAP failed to understand this issue, and brought up Teoh’s issue to the Kampung and Town Chinese of Gua Musang. The Kelantanse Malay observes this incidence as a war in breaking up the century old tradition, which will nullify the present status quo of the Chinese in the state.

They can never change their mindset, so DAP has lost the battleground. The Malay elites in Kelantan will remain as they are. And if BN heads in KL follow the advice of Ku Li, and remain in the status quo as regards to the Chinese position in Kelantan, BN will win Galas in  the Gua Musang constituency.

 

Enhanced by Zemanta