If I were a Chinese, I am ashamed of myself because of this unruly behaviour

gap

“It should have been named as PAU LIM BU TOH, instead of PAU AHMAD. This is a Muslim food product, so JAIS or pejabat AGAMA must stop these people from using Islam to gain large profit from their products”.

When a Chinese opens a shop, he places a Chinese logo, or a character that depicts the Chineseness.

Very proud of the Chinese’s clan wherever they are, and sometimes air Chinese opera songs through a radio, which has several other loud speakers while opening the shops.

Never mind where the shops are located, even in the kampung such as in Tanjung Dua Belas where the kampung folks are allergic to the sound of Chineseness.

However, one thing they never shy of using while making profit from the poor Malay people.

They name their products in Malay character, and in Kota Bharu and Pasir Puteh, name their shop in Malay names.

Dong Zong never say anything about this unruly behavior of the Chinese in this instance. Although they support Chineseness in all expects of their life, but dishonest thing they do to the Malay in this way is not a matter that Dong Zong will look and complain.

It is the times for the authority to stop all these deceitful acts by making all Chinese products given a name in a proper perspective.

It is unlawful for anyone to deceit people using names in Islam whilst the truth he is not. Similar to the Indian shops where Quran and the likes are hung to display Muslim ownership, whilst the owner is actually a Hindu.

Please PDRM, and Menteri Dalam Negeri, stop this unlawful behavior of the Chinese from cheating the Muslim in this country.

Read more here:

Advertisements

Diantara tok kong, patung dan maksiat, tarikan ke I City Shah Alam, bandaraya Melayu pertama di bawah Tun Abdul Razak

patung

Semua orang tahu bahawa bangsa Cina palat sua ini menduduki hampir kesemua kawasan bandar bandar penting di Malaysia.

Dengan tertubuhnya PKNS semasa pimpinan allahyarham Tun Abdul Razak, usaha orang orang Melayu membina bandar mereka di merata tempat terutama di Selangor, sebuah negeri yang terkaya kerana penghijrahan kaum Melayu berotak tinggi dan terror merror dari seluruh negara ke negeri itu, bergiat maju.

Dan antara bandar utama yang di bina untuk orang Melayu oleh Allahyarham Tun Abdul Razak ialah Shah Alam. Dan bandaraya ini di naik taraf kepada bandaraya atau ibu negeri Selangor, telah berkembang maju sebagai tapak permulaan orang orang Melayu menimpa sejarah menjadi tuan sebuah bandaraya yang hampir 90% penduduk nya kaum Melayu.

Syabas. Untuk semasa itu. Sekarang lain pula cerita nya.

Itu permulaan dengki kesumat bangsa Cina palat sua ini, dari tahun 1963 dimana sauadara V Antolic, seorang pakar perancang bandar terkemuka zaman itu membina bandaraya Shah Alam bermula dengan tertubuh nya pusat pengajian tinggi kaum Melayu di UiTM, telah menukar rubah Sungai Renggam, kawasan paya dan kebun kelapa sawit, kepada sebuah bandaraya Melayu dan apa yang ada pada hari ini.

Bandaraya seluas 112.1 batu persegi (290.3 km2) mempunyai segala perasarana termasuk kilang kilang untuk industri yang diceburi oleh semua kaum, terutama kaum Melayu menjadi kemegahan penduduk setempat.

Disini, kita lihat pengkongsian perniagaan yang nyata dan telus, di bandingkan dengan perkongsian berat sebelah hampir di semua bandar bandar lain yang di penuhi oleh bangsa Cina laknatullah.

Keadaan pasaran hartanah di kawasan ini sudah tentu amat stabil tanpa ada perubahan drastik keatas harga pasaran kerana tidak ada penipuan didalam urusan jual beli hartanah di kawasan itu semenjak Desimber 1978 apabila Majlis Bandaraya Shah Alam di tubuhkan dan di kuasai sepenuhnya oleh orang orang Melayu.

Malang nya semenjak 2011, bandaraya ini di ubah kepada sebuah bandaraya yang akan mempamirkan kerusakan ahlak kaum Cina palat sua keatas orang orang Melayu.

Hanya dengan keluasan 72 ekar, Sumurwang telah menterbalikan keunikan kaum Melayu dengan membina pusat pusat komersial menyaingi kawasan luas komersial Shah Alam.

Dan dengan hanya 20% kawasan ini yang telah dibina, telah membawa Shah Alam kepada bandar maksiat, dengan memperagakan patung patung lilin sebagai tempat tarikan melawat,kunjungan anak anak dara Melayu untuk berasmara di bawah lampu lampu neon, bermain didalam kawasan sejuk bersalji, dan memperkayakan budaya joget joget disco, dan ini semua bukan budaya Melayu tetapi adalah budaya syaitan dan iblis bertonggakkan patung dan tok kong yang hanya bermotifkan kepada menaikan nilai pasaran hartanah di kawasan 72 ekar I City yang di punyai oleh semua pemikir Cinabeng untuk memastikan keuntungan dari sebuah bandaraya Melayu jatuh kembali kepada kaum Cinabeng laknatullah.

Mereka gunakan kelemahan kaum Melayu untuk menaikkan harga hartanah mereka. Dan ini di persetujui olek kerajaan, majlis bandaraya dan lain lain mereka yang berkuasa yang mempunyai hati yang kecil.Semua Melayu setuju untuk menjatuhkan maruah penubuhan bandar raya Shah Alam yang telah di usahakan oleh Allahyarham Tun Abdul Razak untuk kaum Melayu yang dia sayangi.

Maka terserlah lah dalam bandar ini kawasan kawasan pendudukan baru yang dipenuhi oleh Cina palat sua di kawasan dulu nya orang orang Melayu seperti di Setia Alam dan sebagai nya.

Begitu mudah Melayu di loloskan dari dasar membangunkan bandar untuk Melayu oleh kaum bangsa Cina palat sua ini, semenjak sekarang.

Dan disini lah kita harus sedarkan Melayu kenapa lah mereka mudah lupa?.

Dan kaum Melayu akan pergi menyembah patung patung lilin dengan gembira, tanpa sedar bahawa kesukaan itu menjadi satu amalan jahat syaitan, dan menaikan harga pasaran hartanah kerana demand semakin naik kerana kesukaan mereka. Dan mereka sekali lagi akan tersisih di dalam bandar yang di bina oleh orang orang Melayu untuk mereka kerana kenaikan harga pasaran semasa yang mendadak kerana tipu muslihat Cina palat sua keatas mereka tanpa sedar.

Sedarlah.

Jikalau bandar kecil Tanjung Tualang Melayu tidak mampu ambil alih, bagaimana Cina boleh berjaya menipu Melayu mengambil alih bandaraya besar seperti Shah Alam?.

Itu sebabnya, Sultan Brunai tidak berkenan memberi kerakyatan kepada bangsa Cina di Brunai.

Dan sejahat jahat manusia ialah apabila berkelakuan baik hanya di depan tetapi jahat sejahat jahatnya di belakang manusia lain.

Dan ubahlah lah selagi ada nyawa.

PS: Star pro DAP asyik mempromotekan I City, kerana mereka nak tunjuk Cina boleh merogol bandaraya Melayu sesuka hati.

Chinese dilemma – by Tun Dr Mahathir Mohamed

KONGSI’ CONCEPT: Each side has to sacrifice something so that the other can gain something

IN response to the emergence of a Malay political party,  Umno and its success in rejecting the British inspired Malayan Union, the Chinese community of the 1940s saw the need for a political party of their own to present their views to the British government.

Thus was the MCA conceived and born, led by Malacca’s Sir Cheng-Lock Tan. Although it was intended to counter the influence of Umno and protect the interests of the Chinese community, events changed the strategy and role of the MCA.

In 1952 the Kuala Lumpur Umno leaders and the Kuala Lumpur MCA branch leaders decided that in the Kuala Lumpur municipal elections, they should not contest against each other, but instead should support each other’s candidates in their respective constituencies.

The results startled them as they defeated almost all the non-racial parties. Realising the political advantage of cooperating with each other the Tunku (Abdul Rahman) and Sir Cheng-Lock Tan, and senior leaders of the MCA and Umno decided to formalise their cooperation by setting up the Alliance, a coalition of MCA and Umno.

The basis of this coalition was the idea of supporting each other and sharing the power gained. Buoyed by the success of the Alliance party in the 1955 elections, in which the MIC had joined, the Tunku looked more kindly at the proposal of Sir Cheng-Lock that citizenship should be based on jus soli (citizenship by being born in the country) and not jus saguinis (citizenship based on the Malaysian citizenship of the father or mother, i.e. citizenship based on blood relation).

The Tunku did not quite agree but he nevertheless decided to give one million citizenships to unqualified Chinese and Indians.

With that the confrontation between the Chinese and the Malays changed into positive cooperation.

It was a classic kongsi that was set up. The essence is an undertaking to share. Sharing involves a give and take arrangement, in which each side has to sacrifice something so that the other can gain something.

As the Malays made up the majority of the citizens they naturally led the Alliance. But the Chinese and Indians were not without adequate power. In any case Malay political power would be mitigated by Chinese and Indians’ voting and economic power.

The Tunku saw immediate benefit from the “kongsi” as he believed Malays only wanted to be government employees and the Chinese wanted to be in business. There would be no conflict or tussle between them.

The Indians would fill up the professional posts. He did not foresee the days when government could not create enough jobs for the greatly increased number of Malays.

The kongsi Alliance worked well. But in 1963 Singapore joined Malaysia.

 Immediately the PAP tried to gain Chinese support by condemning the Alliance kongsi for being disadvantageous to the Chinese.  Malaysians, said the PAP, were not equal.  There should be a Malaysian Malaysia where all the benefits should be based on merit alone, with the best taking everything, irrespective of race.

Without saying so in so many words the PAP was inferring that the Malays did not deserve their positions. The best people should rule the country. In the eyes of the PAP, Singapore was ruled by the best qualified people. That they happen to be almost all Chinese is incidental.

In the 1964 elections the MCA and Malaysian Chinese generally valued their cooperation with the Malays. They rejected the PAP and its chauvinistic appeal, giving it only one seat.

The Tunku realised what the PAP was up to and decided that Singapore should not be a part of Malaysia. But the PAP was not done. The remnant of the party in Malaysia set up the DAP to carry on the Malaysian Malaysia meritocratic formula for undermining Chinese support for the MCA.

Harping continuously on the so-called Malay privileges and the unfairness to the Chinese, the DAP slowly eroded the idea of kongsi in the multi-racial coalition of the Barisan Nasional.

Despite the fact that the Barisan Nasional supported Chinese education and the use of the Chinese language, the DAP convinced many Chinese that the Chinese, their culture and language are not given proper treatment by the Barisan Nasional coalition.

The MCA was attacked for not doing enough for the Chinese.

Caged in if the Chinese went mad wearing black shirts on the street. A mother in China did that to her son!. These people are the same!!

china

china2

china3

I am a true Malaysian – I speak Malaysian. Lu ? – Lan Tui Malaysian!!!!

Cina

Gerakan Youth chief Tan Keng Liang heats up over vernacular schools “not the problem”

Tan Keng Liang said the vernacular schools “not the problem” that caused the Chinese to vote en bloc against BN by voting DAP.

He said Dr Abdul Rahman’s opinion to abolish vernacular school was his personal opinion and had nothing to do with Barisan Nasional government.

“Not the problem” was also Mr Tan’s personal opinion as he is no longer serving the government in a ministerial capacity.

The problem arising from the school is that the school produced unpatriotic students and disloyal to the country.

For unity of rakyat, the school should be closed and the rakyat should go for one school system for all. Now.

lim Kit Siang akan failkan petisyen 20 hingga 30 kerusi Parlimen jatuhkan kerajaan persekutuan

Lim Kit Siang berkata pihak nya telah melantik anak Karpal Singh Gorbind Singh Deo untuk mengetuai jawatan kuasa meneliti cadangan menfailkan petisyen di 20 hingga 30 kerusi parlimen selepas keputusan PRU 13 di wartakan.

Beliau berpendapat hasil petisyen bakal melibatkan sebanyak 22 kerusi yang boleh di ambil oleh mereka dan dengan itu BN bakal memperolehi 111 kerusi. Ini bermakna Lim Kit Siang mendapat majoriti dan akan menubuh kerajaan baru di peringkat persekutuan.

Apa perasaan hati anda semua? Suka atau tidak?

Bantahan keatas Sekolah Jenis Kebangsaan Cina boleh di buat Perkasa dan di bawa ke mahkamah

Perkasa boleh mengambil tindakan membantah kegiatan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina diatas fakta bahawa ianya tidak termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan dan membawa bantahan ini ke Mahkamah.

Ini adalah kerana dalam Perkara 12 Perlembagaan Persekutuan hak yang ada cuma pendidikan agama Islam.

MCA dan Gerakan harus menerima cadangan ini yang bertujuan kearah perpaduan nasional di kalangan ahli masyarakat berbagai kaum di Malaysia.

Di harap Perkasa atau lain lain NGO Melayu membawa usul ini secepat mungkin.

Dana dan peruntukan bagi membantu sekolah Cina dan India hasil dari kerajaan negeri dan persekutuan tidak ada di dslam peruntukan Perkara 12 Perlembagasn dengan itu ianya adalah haram.

20130513-082454.jpg

Datuk Mohd Nor Abdullah.

PS: Pelik dan ajaib, apa yang tercatit didalam perlembagaan di bantah, apa yang tiada seperti Sekolah Cina dibiarkan berterusan. Pihak Polis pula di lihat sebagai terlalu defensif di dalam mengawal demostrasi haram, dan nyata rakyat didalam keadaan gelisah dengan cemuhan orang Cina keatas pentadbir Melayu selepas PRU 13.

Ahli Tegar PAS menakutkan pengundi Kelantan dengan cerita cerita karut marut

Sudah bertahun mereka ini memberi gambaran gambaran yang tidak jelas dan mengunakan penerangan yang tidak jelas tersebut untuk menakutkan orang ramai supaya mengundi PAS.

Apa kah penerangan fakta yang tidak jelas di gunakan itu?.

“Penyanyi “Bo Lah Wei” telah mati jatuh kerana menyanyi lagu “Bo Lah Wei” untuk menukarkan kerajaan mereka!.

Satu.

Sedangkan beliau masih segar bugar.

Dan mereka menciplak lagu dia dengan versi PAS.

Ciplak hak cipta orang lain adalah gerak kerja yang mampu di bina oleh PAS.

Dua.

Lain lain cerita ialah menakutkan manusia dengan cerita pelik.

Bila orang komplain tentang kelemahan Nik Aziz dalam hal hal ekonomi di katakan mereka yang buat komplain itu menjadi bisu, dan orang yang komplain tentang peribadi Nik Aziz pula terus jatuh mati.

Bila corak ini di guna oleh mereka yang amat pakar memanupulasikan perkara perkara yang menyentuh perasaan orang orang lemah fikiran, maka ianya menjadi aliran melemahkan penduduk Kelantan yang telah lama di manipulasi dengan cerita karut marut dan berasaskan ilmu taksub.

Dan kita penggundi baru harus sedar bagaimana penipuan licik kaum dan para pemimpin PAS untuk mereka hidup senang dan kaya raya mengikut keadaan masyarakat di Kelantan. Kaya mereka saudara saudari semua, jangan tertipu dengan zuhud mereka itu. Kita miskin dan terus miskin.

Sampai bila kita harus terima penipuan kaum mengaku ulamak ini?.

Besuk kita tentukan mereka semua ini menerima balasan tuhan dengan menjatuhkan mereka dari meneruskan sebuah kerajaan yang suka memberi gambaran yang tidak jelas seperti ingin menipu rakyat yang mereka anggap bodoh dan lemah dengan cerita cerita katut marut.

Biarkan mereka pada hari Isnin ini berada di Pantai Cinta Berahi dan memandang mandang ke langgit mencari cari bulan di malam malam gelap mereka. Dan hidup lah mereka dengan hasil lumayan dari kita semua semenjak memerintah hampir 23 tahun.

Hidup Melayu Kelantan. Hidup UMNO hidup BN.

Orang Thai lebih baik dari orang Cina yang undi Lim Kit Siang

Orang Thai sama dengan kita di Malaysia terdiri dari berbagai kaum dan budaya.

Tetapi bertutur dalam bahasa Thai antara mereka dengan perasaan bangga dan penuh keiklasan kerana sebuah negara. Mereka lebih beradat dan memandang serta menyanjung tinggi kebudayaan setempat tanpa perlu mengingat kebudayaan negara asal mereka.

Dan tidak sebegitu dengan rakyat Cina Malaysia yang suka berkiblat kan dengan cita cita rasis mereka yang telah di semarakkan oleh parti DAP, ingin kepada sebuah negara didalam sebuah negara Melayu.

Mereka tidak perlu berbahasa kebangsaan bersama mereka serta tidak perlu ke sekolah kebangsaan yang perlu di ganti dengan sekolah mereka.

Semua ahli masyarakat tidak mengambil hati pun di atas kehendak mereka, malahan kerajaan memberi segala bantuan kepada mereka menubuhkan sistem pembelajaraan sampai ke peringkat universiti.

Yang menjadi masaalah ialah ramai antara mereka itu berasa sombong dan angkuh kerana boleh menubuhkan sebuah negara didalam sebuah negara lain. Dari keangkuhan ini maka timbul perasaan mengecualikan masyarakat dengan masyarakat Melayu. Mereka berniags di antara mereka, menolong kaum mereka sahaja dan membentuk kekuatan masyarakat mereka hanya di antara mereka.

Sikap angkuh ini telah di bara oleh DAP supaya mengundi mereka membentuk sebuah negara mereka dalam sebuah negara lain.

Jikalau Lim Kit Siang menang, minta minta kalah teruk, maka andaian diatas adalah benar. Sekiranya benar kerajaan harus bertindak tegas supaya membina sebuah negara dalam sebuah negara lain harus di hentikan. Melayu harus bersatu dengan semua Melayu dari semua parti termasuk parti PAS.

Sesungguhnya, saya suka tukarkan semua mereka ini dengan rakyat Thai yang lebih baik. Masaalahnya adakah orang Thai suka menerima rakyat seperti mereka ini?.

20130504-015945.jpg

Sakmongkol AK 47 minta derma, ha ha ha, macam PAS, acu cuba buat Highway dan minta lah derma!

Orang baru nak celik dan sebelum ini buta hati.

Dah katakan DAP support. Banyak tu duit dari rumah urut, merata tempat di Selangor. Apa macam tak minta ke? Billion tu ada dalam akaun.

Aku citer pada hang sikit heh. Cina tak bagi duit pada Melayu yang tak perform. Atau lebih tepat rakyat Malaysia semua tak akan beri apa benda kepada orang yang tak leh buat kerja. Hang minta lah pada Cina Raub tu, mampus tak akan di beri nya. Lain lah jika hang jadi menteri besar, buah durian yang belum masak pun di masaknya untuk beri kan kepada hang.

Hang nak minta pada Melayu. Cibai nya mereka nak bagi, dok pecah tembelang buruk buruk kan Melayu. Bagi jubor mu dulu nak di sula adalah. Ha ha ha.

Jangan risau, kawan baik hang cakap, Nik Aziz, hang pi cari guni, tampal cat merah, lukiskan tegak keatas, dah. Jadi ler kain rentang untuk engkau.

Malu malu. Kalau terror sangat tau tak, tak yah banner, letakan kotak rokok pun orang undi. Ini, jangan harap ler Melayu dan Cina Raub nak undi. Dah tahu hang punya standard. Belajar tinggi pun tak guna, kalau akal kureng.

He he he, minta derma macam PAS. Hey, pi cari tin milo nun. Letak tepi masjid. Minta minta orang lupa ler siapa tu DAP. Atau hang taruk banner dan logo PAS ler, macam boss hang nak pakai untuk digunakan di semanjung Malaya. Nasib baik hang dapat derma.

La, sanggup dia jadi kuli DAP!.

PS: You won’t reach the pearl at the bottom of the sea, you only have a very short breath. As usual.

TPM di Jeli, bersama Gelombang Merah – Tukar

Gelombang Merah mendapat kunjungan TPM.

Jambatan Manek Urai dah siap. Jambatan Palekbang belum siap siap, pada hal sudah ada batu asas bertahun tahun dahulu. Betul betul Pelik aBang oii.

Gelombang Hijau, mendapat lawatan Zorro. Z, Z. Z zzzzz. Semakin hari nampak bertopeng dan sudah nampak hanya dua biji anak mata.

20130501-183329.jpg

20130501-183346.jpg

Sistem dua parti adalah sistem angan angan

Nampak gaya sistem dua parti yang di angankan oleh PR tinggal janji yang tidak di tepati.

Saya terkejut besar bila ada diantara parti parti dalam pakatan yang berlawan sama sendiri di banyak kawasan yang melibatkan PAS, DAP dan PKR.

Ada calun dari parti sama menjadi calun bebas berentap dengan ahli parti yang di calunkan.

Bukan saja dalam pakatan rakyat tetapi ianya melibatkan parti Barisan.

Yang nyata, keadaan kecoh kebanyakan nya datang dari kumpulan PR.

Di mana kah janji PR untuk menjadi sebuah kumpulan parti parti alternatif dalam pemerintahan di Malaysia?

Kemungkinan Mohd Taib boleh menjawab soalan di atas setelah beliau menjadi ahli PAS secara rasmi hari ini.

PS: Steady Tan Sri, hello hello kalau ada berita dan video yang best best ya.

MCA Wangsa Maju sudah jadi Parti Mari Cari Amoi.

I’ve spent RM2.5 million on the welfare of Wangsa Maju residents, but no one seems to recognise the hard work.

The amount is equivalent to a price of a small bungalow in that constituency. Yew Teong Look said though he had been working hard for the welfare of the people MCA’s top brass didn’t recognized him and now he could not careless if BN would lose the general election.

The seat is given back to UMNO. Based on the majority of the area which is Malay, it is timely that MCA shows some kind of solidarity by supporting the selected candidate as many MCA candidates are also contesting in Malay majority areas.

By stating he had spent RM2.5 million, which is small amount in today’s value, only equivalents to the value of a small bungalow of 3 bedrooms, this statement should mean nothing to the Chinese and other voters as to switch camp in supporting DAP.

By instigating voters to boycott BN, Yew is seems so desperate to get back his investment value on people which is equivalent to a small bungalow in Wangsa Maju. People of Wangsa Maju are worth more than the cost of a small three-bedroom bungalow. Sometimes, kindness and friendliness worths millions more.

If that is his reason to boycott BN in this coming election, I am sure MCA big bosses should consider him as a bebas candidate or a candidate not from MCA but from MARI CARI AMOI party.

PS: Now tell me, if MCA has this kind of people around the party, how sure I am that Loh Seng Kok and Gan Meng Foo are worth my vote for my constituencies? Tell me bro.

Calun Tulang Patah, sudah melampau tua sama dengan Nikky Aziz

20130403-122608.jpg

Apa guna dia ini kepada masyarakat majmuk negara ini?. PM Malaysia sudah berubah lima kali, dia belum berubah tetapi ingin ubah Malaysia.

Gelang Patah akan patahkan calun Tulang Patah ini.

Dap is following BN government’s economic development system, the very system it opposes.

It is a little bit funny, opposing the economic development by the BN from day one but DAP is unashamed to use similar formula to unleash own mega projects.

What is this, is it because the party is a compulsive liar? Sure it is.

They oppose to toll from day one. They oppose to alienation of land in return for capital investment by developers. They oppose to open tender but they do the same. They oppose to give projects to cronies, but they still do the same.

I just wonder what is actually in the big men of the party really mean with UBAH DAP STYLE?

By looking at what they have done, UBAH may have been understood as to take from BN and UBAH to give whatever to their men, apparently all are Chinese.

So bull shit for free toll Dap. You do not have the principle you say you have. You are only a robber after all. Just a piece of Thief from Bagdad. Definitely you are a thief from Shanghai.

Banyak kali kena hack oleh hackers, aduh heh!

Tak faham lah. Dah beberapa kali kena hack. Aku tak pernah fitnah fitnah orang. Lagi lah pulak guna bahasa sakit telinga. Tak pernah.

Tapi kena juga.

Engkau tau, bila buka blog hendak post kan cerita, tetiba wordpress kata blog engkau dah langgar peraturan antarabangsa. Mak eh. Langgar undang undang antarabangsa. Sejak bila pulak nih. Kalau Jacel Kiram tu okay lah juga kerana memang dia langgar peraturan antara bangsa.

Buat report pada wordpress dan cakap pada mereka bila masa aku langgar undang undang antarabangsa. Aku pun ada term untuk berblog antarabangsa. Tak koman nya blog kita tau tak.

WordPress jawab: Blog anda tak buat apa apa salah. Terus kan berblog. Hantam itu PKR, DAP dan PAS kuat kuat, sampai lenyek.

La. Engkau percaya?. Bab hantam tu aku tambah lah. Apa aku nak risau. Aku rasa si Kiram buat hal dengan aku. Dia tak suka Maleek suruh dia telanjang bulat menyerah diri.

Jaga jaga lah komer dengan si Kiram ini. Berblog empat tahun nyaris hilang weh. Pandai juga mereka tang internet wifi dan lain benda nih ya. Aku ingat dia orang main jampi jer.

Penang Melayu punya, Cina Dap sewa dari Sultan Kedah untuk duduk sebelum mati.

Penang Cina punya, Polis Melayu tiada kuasa di Penang.

Ah botoh hang Leong.

Aku akan make sure engkau tidak dapat berdaftar sebagai QS berdaftar di negara ini. Mampus quantity surveyor jenis ini yang tak faham sejarah.

Penang tempat Dap kata dia punya itu adalah tapak negeri yang di sewa dari Sultan Kedah. Kamu duduk sebagai penyewa sahaja. Dan DYMM Y DAgung pemunya negeri Pulau Pinang, tak bayar sewa out you go to Shanghai atau Gongxhou.

Leong, hang kena sembah Yang D Pertuan Negeri, Melayu lah bro. Hang nak sembah Guan Eng hang sembah lah, dia tak bayar sewa gua halau sama lu ke dalam laut. Ada faham kah botoh.

Hang tak ada akal lah Leong bikin obsence finger kepada landlord engkau. Nak mampus kena halau dari rumah ke?

Bapok betul engkau ya, aku kata hang tak akan tersenarai menjadi QS dalam negara ini lagi. Mampus engkau.

Maulidur tokong dan orang minyak Kelantan

Lim Kuan Yew pakai songkok bersahaja bila jumpa pengundi Melayu.

Dia tidak ajar Lim Guan Eng, seorang bukan Islam, supaya meletak gambar dia sebagai ketua agama Islam menyambut maulidul rasul.

Lim Guan Eng sudah kekurangan ajar. Dia tidak percaya bahawa Allah itu satu dan Nabi Muhamad itu persuruh Allah. Malahan dia percaya Allah itu tiga roh, anak, bapa dan dewa besar. Mana mungkin dia percaya Nabi Muhamad itu persuruh Allah?.

Tetapi bila rakyat Penang pilih dia jadi CM, dia yang pertama menjadi orang dominan mempraksikan gambar beliau sebagai peneraju maulidul rasul menyambut keputeraan Nabi Muhamad. Seolah olah dia percaya Nabi Muhamad itu persuruh Allah dan nabi bagi seluruh umat dunia.

Sedangkan pada hari Natal lalu dia berkata Allah adalah anak tuhan dan bapa tuhan serta menyeru orang Islam menerima bible Melayu mengandungi terjemahan tuhan seperti itu sebagai Allah.

Apa jenis manusia seperti dia ini?. Megah dengan perkataan CM adalah perbuatan budak budak sehingga kan semua twitter dia itu di tullis dengan tulisan cmlimguaneng.

Dalam urusan penting seperti kepercayaan agama pun beliau berkelakuan seperti budak budak yang tidak matang. Mana mungkin agama menjadi mainan budak budak kecil yang kurang akal dan budi bicara?

Semenang nya Lim Kuan Yew belum ajar Lim Guan Eng lagi itu sebab beliau menjadi kekurangan ajar.

Setahun dua ini ada orang minyak di Kelantan. Minyak dalam laut, minyak dalam bumi, mungkin sedikit masa lagi minyak atas bulan.

Semua nya hak rakyat Kelantan. Tak sempat nak hujah saman injunksi Petronas, perut bumi di Kota Bharu ada minyak, dan menyinggung Petronas dengan berkata “sorry ya, chop aku punya, hang pi jauh jauh, aku dan rakyat Kelantan hendak korek dan sedut minyak itu sendiri”.

Tenganga penduduk Kota Bharu. Habis lah Petronas sekali ini. Husam korek minyak. Petronas kena hantar surat minta royalti dari Husam pulak.

Itu baru hendak kaji ada minyak atau tidak di Kota Bharu. Belum jumpa lagi tu. semacam kambing lah, baru kaji boleh pelihara atau tidak. Bila pelihara di dapati tidak hidup. Mati.

Jikalau Pusat kata hasil bumi di jumpa di daratan dalam mana mana negeri persekutuan adalah hak kerajaan pusat mengendalikan urusan pengeluaran hasil yang di temui, tentu lah Husam akan tubuh NGO Korek Kelantan, KK, (korek korek ganti R) membantah undang undang itu.

Dalam kehangatan berdebat isu seperti itu, Husam tentu akan guna formula sama dengan membuat liputan akhbar menyatakan Kerajaan Pas Kelantan menemui minyak di bulan, mengambil sempena lambang Pas yang bulat seperti bulan.

Pada masa itu saya ingat semua rakyat Kelantan akan terus undi Pas. Buat masa ini, ramai sudah tinggalkan Pas, dan memihak kepada Umno dan BN. Husam semakin hari mengigit jari.

Memang baik sangat jikalau Husam mahu rakyat Kelantan undi dia pada Pru 13 nanti, dan dia harus mengistiharkan Pas telah menemui minyak di atas bulan secepat mungkin, yaitu seboleh boleh nya sebelum Februari 2013 nanti. Tentu seluruh umat langgit akan hantar surat minta sedikit royalti dari dia, dan Pas akan menjadi kuasa besar di alam angkasa lepas.  Tentu Ayah Pin bersetuju benar dengan pengistiharan itu dan akan bergembira yang teramat sangat.

Ps: Datuk Sheik Musafar pun kena minta surat dari Husam bila melepasi bulan nanti. Husam takut nanti tak pasal pula Datuk minta royalti minyak bulan. PAS menjadi parti seluruh kerajaan langgit. Adoi…., begitu lah kesudahan nya.

Macam macam ada

Dua manusia kelainan keinginan.

Azrul Azwar Ahmad Tajudin, Melayu 3A1T, hendak jadi Cina dan bantai kerajaan dengan snopsis politik yang tidak masuk akal.

Zairil pula, Cina, hendak jadi Melayu, kerana emak dia kawin Khir Johari pada Feb 1996. Dia di beranakan oleh emak dia tahun 1982. Tahun 1981 / 1982 Khir belum “ump ump agh agh” emak dia lagi.

Seorang nak tunjuk dia pandai macam Cina.

Seorang lagi, Cina real, hendak mencari pengaruh Melayu kepada Cina Dap, dengan gunakan nama Melayu.

Azrul kena tendang dari Bank Islam hari ini sebab bank itu bukan sebuah organisasi politik dan credibility bank tercemar dengan assumptions politik yang terkeluar dari skop perbankan.

Zairil pula, dapat satu black magic dari Lim Guang Eng, lalu terpilih menjadi anggota CEC DAP, dengan bilangan 803, dari sebelum itu hanya 300 undi lebih. Gara gara Khir Johari punya nama.

Dua dua padan muka. Kerana nak jadi Melayu akar umbi Dap minta diadakan undian CEC sekali lagi, dan mendakwa, pengundian sebelum ini sebagai tidak sah.

Azrul, Melayu, berkerja di GLC Melayu, hendak tunjuk pandai dan menjadi semacam Cina. Cuba kerja dengan Cina, Cina bagi chance jadi pandai kah?. Mesti kalah undi nya bro.

Dua dua tidak tahu asal usul mereka. Dua dua ini asal dari darah pontianak Dracula. Dua dua mahu jadi politician.

Macam macam ada, kerana Anuar Ibrahim, Dap dan Hj Hadi.

PS: T itu apa, T itu tahi. Melayu 3A 1 tahi punya, Melayu.