Hahaha, DAP a lier. Your lying is taking you away from public office from now.

Tell you, all blokes Chinese urbanites in Teluk Intan voted Dyana, despite all lies surrounded her body and mind.

Today, lying DAP got knocked down by the other 2/3 Malays and Indian. Padan muka engkau Lim Kit Siang.

In Singapore, big brother’s big boss has to sue a blogger. Let see how the big brother handles with care about the CPF issue in that beloved DAP’s motherland.

Time has come, lying is no politics.

Byebye DAP.

Cina tak akan beri BN Menang di Teluk Intan.

Jika semua pengundi Cina undi DAP, dan semua Melayu dan India undi BN, DAP kalah.

Tetapi ada Melayu benci BN, juga ada India tak suka BN.

Jadi 20% swing undi Melayu dan India kepada DAP, BN akan kalah pada 31.5.2014.

Jadi nsk buat macamana, Cina tak suka Cina BN….

New politics Vs Old Politics

By fielding a- 27 year old Dyana Sofia, DAP seems in the hope of emerging as one of the political parties that throws away the tradition, and becomes a party with new face in this country.

The party rebranding has begun since 2013 General Election when blogger was selected for Raub’s constituency. The Blogger won the seat beating famous BN’s candidate.

The fact that Dyana was from UiTM, this fact is of no concern to the DAP’s selection committee for candidates for Teluk Intan. From an Indian, Manoharan, to a Chinese, and now to a Malay, is showing how DAP has been transferring its belief in Malaysian Malaysia into the political arena of the country.

As far as the candidate is concerned, Dyana though lacks the experience, may be a new political bet by DAP to survive in rebranding its name into the next century in the Malaysia politics.

Our country is a large country by comparison with other countries nearby, and has huge natural resources, and the handling of the state affair is at anybody guess.

But the thing is for sure it will follow the tradition. Do you give your house to another person outside your family members, clans, or race?. I would make a will to my son, a Malay, all my belongings. So the Chinese, the Indian and all the others. If you hold a large chunk of the market share, do you give to the others?. If DAP wins, the master who holds the economy will give largely to their clans, member of family and related race.

Who in this world would give fairly to all?. I think it is only UMNO. No one else. That is why UMNO chiefs are old stuff.

New politics is therefore serves as a method of holding the power to plunder into resources of the country for their own clans, which is now, is fairly distributed under BN.

…..Image

Teluk Intan, nak Pilih DAP juga kah?. Tak ayah fikir panjang. Tengok macamana dia orang lakukan di Singapura.

DAP dan PAP dan adik beradik, otak sama. Nak lagi kah DAP?. Undi lah selain dari DAP di Teluk Intan. Dyana Melayu tetapi, siapa otak nya?….

Boleh kah Dyana fikirkan tentang perkara seperti ini, sedang tarikh masuk DAP dengan tarikh Tunku Aziz keluar DAP pun beliau nyanyuk?. Tentang jadi peguam pun beliau lupa dengan ingat. Cam mana ni bro?….. Tak ayah nak jadi calun Melayu lah, malu pada budak Cina kampung aje.

PAS tolak Dyana, asas hudud, Perkasa hantar Spy 007 hancurkan DAP

Apa dah jadi ni.

Dyana dan emak nya ahli Perkasa, persatuan yang di benci oleh DAP. Apa cerita ni?.

Ramai kah ahli Perkasa merupakan ahli DAP?. Jikalau begitu, Dato Ibrahim Ali kena tengok balik lah ahli ahli lain dalam Perkasa.

Atau, ada kah Perkasa menubuhkan satu kumpulan spy untuk masuk dalam DAP?.

Macam macam ada ya….

DAP Dyana the Liar

Admin:

hmm

Originally posted on The "thirteen million plus Ringgit" guy rambles....:

DAP candidate for P76 Teluk Intan by-election Dyana Sofya Mohd. Daud, who is effectively Emperorissimo of Middle Malaysia Lim Kit Siang’s political concubine, clearly lied about her mother Kak Yammy Samad’s involvement in Right Wing Malay NGO PERKASA.

DAP candidate for Teluk Intan Dyana Sofya Mohd Daud and mother Kak Yammy Daud, in a PERKASA membership counter at the launch of the Malay NGO website

DAP candidate for Teluk Intan Dyana Sofya Mohd Daud and mother Kak Yammy Daud, in a PERKASA membership counter at the launch of the Malay NGO website

Unequivocally, she lied about her involvement too not too long ago.

This is the true colours of Dyana and Kak Yammy. Opportunists, political failures and now being manipulated as a tool by the Chinese Chauvinist DAP to break the Malay ‘inherent taboo’ towards the party and at the same time, project the ‘New Malay’.

In reality, Chinese Chauvinist DAP stalwarts would not provide room and space of Malay leaders, except to front for specific purposes. The experience of Tunku Aziz who was once idealistic about…

View original 35 more words

Why, Mr Prime Minister, why?

Originally posted on Helen Ang:

.
The opinion survey above was uploaded on my blog a few days ago on Wednesday (May 21). The question asked is: “Do you feel under siege by the DAP?”

There have been more than 500 respondents. Some 80 percent answered ‘Yes’.

View original 392 more words

Bila jatuh cinta.

Ramai antara kita jatuh cinta semasa di FB, dan FB menjadi tempat untuk menjalinkan perasaan cinta.

Ada antaranya telah pun menjadi suami isteri yang hidup bahagia.

Jikalau demikian, maka FB boleh di sandarkan sebagai media yang memberi faedah kepada ramai mereka yang belum bertemu jodoh dan dalam kegelisahan dimasa masa dewasa.

Sambung besuk.

Terjahan kaum kafir DAP Malaysia menjatuhkan kerajaan Melayu, sama dengan terjahan kaum kafir zaman Kerajaan Islam Melayu Ayuthia

Ingat ingat lah.

300- 500 tahun dahulu, Raja Melayu memerintah Siam di Ayuthia, berasal dari keturunan Raja Melaka, dengan peradapan umat Melayu Islam berjaringan dengan Maharaja Mongul pemerintah negara China.

Orang orang kafir laknatullah, tersepit hidup. Berzina tidak boleh, menipu dalam perniagaan tidak boleh, berjudi tidak boleh, beromen di tempat awam tidak boleh, mengakat kain para wanita ditempat awan tidak boleh, dan kena lakukan sembahyang di masjid di hari hari Jumaat. Walaupun sistem pemerintahan di bahagi dua, iaitu sistem untuk orang orang kafir, dan sistem orang orang Islam, mereka masih tidak puas hati dan terus menerus menerja kerajaan Melayu Ayuthia dengan berbagai bagai isu termasuk isu hak asasi manusia seperti permintaan mereka sekarang ini.

Bila kerajaan Mongul jatuh di China, kaum kafir Burma dengan pertolongan umat dan rakyat kafir didalam negara Ayuthia mula menyerang kerajaan tersebut.

Mereka melompat gembira bila kerajaan Ayuthia jatuh, dan mula menubuhkan bandar Bangkok dengan mempromosikan sex luar batas, sehingga anak anak perawan gadis gadis Thai (Thai orang Kafir dan separuh kafir), (bukan Siam) menjadi bangga dengan kerja menjual badan, dan menjadi adat kepada mereka memberi penghurmatan apabila bersara dari menjadi penjual tubuh (lebih tepat penyewa atau penjual lubang kemaluan).

Perkara seperti Ini sedang berlaku di Malaysia, penentangan orang orang kafir (DAP terutamanya) keatas kerajaan Melayu warisan dari pertalian kerajaan Mongul dan kerajaan Timur Tengah, serta kerajaan Melayu Melaka.

Berapa ramai Melayu menjual atau menyewa lubang kemaluan dengan bisikan syaitan DAP dan ahli kerabat mereka?.

Ingat sebelum jatuh nya kerajaan Islam di rantau ini.

Mereka ini kaum kaum yang terlampau batas.

Bila kepedudukan berasaskan kaum

Suka atau tidak, sesuatu puak atau kaum suka duduk bersama kaum mereka, atau di dalam kelompok yang sama jenis.

Ini adalah satu perangai yang di ikuti dari perangai binatang, atau haiwan, burung burung, harimau, gajah, monyet, seladang, buaya dan lain lain lagi.

Apabila sesuatu kawasan itu menjadi penting untuk semua mahluk, maka, menjadi satu jenis dari perangai binatang ini berusha menghalau binatang atau puak lain dari menduduki atau mendiami kawasan tersebut dengan berbagai helah dan muslihat.

Jika gambaran ini di latarkan keatas satu kawasan penting seperti Kuala Lumpur dan Pulau Pinang, dan manusia sebagai binatang atau haiwan dalam kawasan itu, siapa kah diantara mereka ini menjadi harimau dan buaya memakan binatang lemah yang lain?.

Sudah tentu semua orang tahu siapa kah mereka!.

Jadi usaha kerajaan menubuh sebuah jawatan kuasa memantau kegiatan pemaju perumahan supaya menjual semua hak untuk orang orang Melayu kepada Melayu, tanpa tipu muslihat, walaupun sudah agak terlambat, adalah satu usha murni yang timbul dari akal kemanusian dan bukan dari perangai haiwan atau binatang.

Sesungguhnya, di Malaysia terdapat satu kumpulan manusia dari satu kumpulan binatang dan haiwan yang amat jahat. Waspada lah.

Chin Peng dan British

Ramai diantara talibarut pengkianat negara dan pemusnah masyarakat dari kalangan Melayu, China dan India, teruja dengan kematian Chin Peng, walhal, dia lah antara manusia yang memegang prinsip bunuh dan perintah, dengan itu membolehkan beliau memberikan sebuah negara di rantau Asia Tenggara kepada negara komunis China.

Beliau bercita-cita untuk menjadi seorang berpengaruh di negara Komunis China, seperti Mao Zee Tung, Sun yet Seng, dan lain lain lagi.

Kelibat beliau dirantau ini tidak lain dan tidak bukan bertujuan merampas sebuah negara berdaulat dan menjadi talibarut China untuk memperkasakan negara China itu di seluruh rantau Asia Tenggara dizaman itu.

Mengapa orang orang China dan segelintir masyarakat Melayu teruja dengan cita-cita beliau itu?

Didalam tempuh masa dharurat, yang sepatutnya di namakan sebagai “Zaman Perang Komunis”, pihak kerajaan dari Britain telah mengunakan strategi strategi yang berkesan untuk memisahkan penduduk dengan membawa sebilangan besar kaum China ke kampung kampung Baru.

Dengan strategi itu, pengaruh komunis keatas penduduk dapat dikurangkan, dan yang penting, bekalan makanan, perubatan, dan senjata kepada kumpulan penganas Chin Peng di kurangkan dan dilemahkan.

Pada mulanya penghijrahan ke kampung Baru mendapat tentangan dari kumpulan yang dipisahkan terutama kaum pengikut komunis. Selepas ancaman komunis di redakan, kampung kampung Baru diberi peruntukan pembangunan baru, walaupun sepatutnya, British memansuhkan semua kampung kampung Baru yang bertaburan dikawasan kawasan orang Melayu, kaum China tersebut yang dahulu nya bukan rakyat Malaya, di hantar pulang ke China dan memulangkan semula semua kampung baru yang terletak diatas tanah tanah milik Melayu kepada orang orang Melayu.

Dengan peruntukan pembangunan yang disediakan oleh kerajaan selepas merdeka, kampung kampung Baru menjadi pusat penindasan kaum China keatas kaum Melayu dengan berubah sebagai nadi segala aktiviti perniagaan diseluruh negara.

Dengan lebih 500 kawasan strategik berkepentingan urusan niaga kaum komunis ala baru mengunakan jariangan tempatan telah memulakan tndakan memonopolikan segala bentuk perniagaan disemua kawasan orang orang Melayu.

Kejayaan perniagaan kaum China dengan membolot kawasan kawasan Melayu adalah disebabkan lokasi lokasi kampung kampung Baru yang strategik didalam kawasan Melayu diseluruh negara, dan digunakan sepenuhnya oleh saki baki komunis membolot dan menekan pemerintah kaum Melayu yang sangat dibenci dengan membina perniagaan yang menindas kaum Melayu, serta bersikap chauvanist menghukum pemerintah orang orang Melayu dengan berbagai tindakan, seperti memperbodohkan bahasa Melayu.

Ini adalah satu kejayaan sampingan dari kesan pemindahan kaum China ke kampung kampung Baru oleh British, walaupun begitu, ianya menjadi modal untuk kesemua kaum China anti kerajaan memuja Chin Peng sebagai pemberi rahmat dengan tertubuhkan kampung kampung Baru.

Kaum Melayu yang teruja dengan Chin Peng adalah kumpulan yang bergantung hidup dengan kehadiran kampung kampung Baru, iaitu mereka yang menjadi talibarut memperkasakan urusan perniagaan kaum China di dalam kawasan kawasan orang orang Melayu.

Sesungguhnya, Chin Peng adalah seorang pengganas yang luar biasa, dan beliau setanding dengan Osama Ladin dan lain lain penganas dunia zaman ini kerana membunuh hampir 10, 000 rakyat berbilang kaum dinegara ini dengan teramat zalim.

Tanya pada burung Hud Hud

Bila jatuh dari jawatan, maka semua saudara mara yang dulu nya di singkirkan, terus kenal kembali.

“Oh, ini adik kak Normah ke?”.

Ya“.

Dahulunya setelah hubby menjadi menteri kak Normah pun tidak kenal, apatah lagi adik kak Normah.

Bila kita jatuh dari segala jawatan penting, maka mestinya ada sebab munasabab. Dan bila kita bertanya kepada burung Hud Hud, ini lah sedikit sebanyak jawapan nya.

Semasa anda semua baru baru menjejak dalam dunia, saudara mara lah yang memberi pertolongan. Dan setelah berjaya, sedikit permintaan dari saudara mara harus dilihat sebagai membalas budi atau mengenang jasa orang orang yang telah memberi pedoman kepada anda.

Ini diatas kapasiti sebagai individu. Bila di langkaukan kepada kapasiti masyarakat, maka anda harus berbakti kepada kaum Melayu yang telah banyak memberi pedoman kehidupan anda. Jika diatas kapasiti individu pun tidak boleh anda lakukan, bagaimana anda hendak lakukan kepada masyarakat.

Dan apabila anda berjaya atau dengan tepat suami anda menjadi menteri, jawatan itu tidak penting, malahan saudara mara serta mereka yang telah memberi pedoman semasa anda susah susah harus di rapatkan.

Sekiranya suami anda telah jatuh dari memenggang jawatan, salah satu sebab ialah kerana sikap anda yang gobrok dan tidak mengenal budi.

Sesungguhnya Tuhan itu pensyarah dan pemberi petunjuk yang amat nyata dalam kehidupan kita hari hari, lihat lah bagaimana beliau mengajar anda.

Merdeka hasil dari kejituan budaya Melayu

Malaysia merdeka tanpa berperang dan membunuh. Dan kejituan budaya umat Melayu dan para pemimpin di zaman itu membawa kemerdekaan kepada sebuah negara berbilang kaum hari ini.

Sikap berdendam rasa membawa keruntuhan sebuah masyarakat walaupun kaya dengan budaya lama di Mesir.

Perasaan mendendam rasa yang lama tanpa segera di heningkan mengakibatkan sebuah masyarakat yang terkenal di dunia membunuh umat Coptic Christian di Mesir.

58 gereja di bakar dan di runtuhkan. Ramai pengikut Christian melarikan diri kenegara lain dari tindakan gusar masyarakat di Mesir dari di bunuh.

Dan lihat. Surau di Sedili di rubuhkan oleh pemilik sendiri. Apa akan jadi sekiranya rumah ibadat Buddha di Malaysia di bakar kerana dendam dari mereka yang berfahaman facist seperti masyarakat Mesir?

Pemimpin Melayu yang mengamal budaya Melayu faham isu ini. Para pemimpin liberal Melayu sudah di tenggelami banjir budaya, karam di lautan api yang tidak bertepi sedikit pun tidak mengerti bahana perasaan dendam kesumat yang jahat jahat.

MPAJA berdendam kesumat membunuh kaum kaum Melayu setelah Jepun menyerah diri, sedangkan mereka berperang dengan orang orang Jepun atas dasar perang (China Jepun).

Dong Zong berdendam kesumat kepada kaum Melayu dengan dasar kecinaan mereka sedangkan mereka berada di dalam negara Melayu.

DAP berdendam kesumat dengan orang orang Melayu dengan memaksa Majlis Perbandaran mengharamkan tayangan Tanda Putra, sebuah filem memaparkan kisah kisah politik sekitar tahun 1969.

Bagaimana budaya Melayu yang akan dilaksanakan?

Dalam kisah surau kontroversi, di beritahu kepada masyarakat bukan Islam bahawa perbuatan itu adalah satu perbuatan salah.

Perasaan dendam kesumat Melayu facist di padamkan. Jikalau tidak akan banyak tokong China Buddha akan di hancurkan semasa yang mendatang.

Mereka telah merubuhkan surau, bukan rumah ibadat sebuah tokong Buddha, sebagai jalan yang terbaik menyelesaikan perasan dendam kesumat. Mereka sanggup hilangkan kepunyaan kaum mereka dari membenarkan kerusakan teruk keatas kaum yang lain.

Apa lagi China mau?

Sedarlah, kongsi kuasa dari kaum Melayu adalah satu sifat kebaikan hati naluri Melayu, dan tidak berkongsi kuasa pula adalah sifat kepahlawanan mereka.

Cuba lah memerdekakan minda anda wahai kaum Cina DAP!.

Undi keluarkan Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng dari DAP. Nyata mereka mempunyai dendam kesumat ala MPAJA. Dan merdeka kan diri anda wahai kaum China.

Yusuf ECW.

Apa lagi kita mahu?

image3

31 Ogos 2013 nanti merupakan hari kemerdekaan negara ini dari British dan di bulan kemerdekaaan ini, kita rakyat Malaysia berbilang kaum harus merenungkan kemana kah arah tuju kita sebagai rakyat sebuah negara yang bebas dari penjajahan.

Beberapa gambar yang saya ambil dari google image boleh memberi gambaran sebenar keadaan rakyat berbilang kaum di negara ini tanpa kesan tempiasan tekanan parti-parti politik.

Kita hidup bergembira, aman damai dan  menjalankan kehidupan didalam keadaan mesra dengan kebebasan yang tidak pernah di kecapi oleh kebanyakan rakyat-rakyat berbilang kaum di negara-negara lain.

Kesemua ahli masyarakat menghurmati budaya sesuatu kaum yang lain, agama mereka dan juga corak kehidupan tanpa sempadan. Malahan kita sanggup berkongsi kemeriahan hari-hari raya, hari-hari kebesaran bagi agama-agama  sebahagian besar penduduk negara ini, tanpa rasa segan dan silu.

image 1

Yang kaya dan berjaya, menjadi penaung kepada yang daif dan miskin.

Kesemua golongan ahli masyarakat mendapat belaian yang baik dari semua ahli masyarakat kita tanpa mengenal kaum, bangsa serta agama semenjak kita mencapai kemerdekaan.

Beribu ahli masyarakat akan menghulur bantuan kepada mereka yang menderita dalam kesusahan hidup.

kampung 2

Yang miskin dan tidak berharta mempunyai harapan untuk mencapai kehidupan yang lebih baik dengan beberapa polisi yang menyeluruh, dengan kebebasan memperkayakan ilmu pengetahuan, memperkayakan bakat bakat terpendam dan di beri peluang-peluang yang boleh membawa kepada perubahan corak kehidupan mereka kepada taraf yang lebih baik, tanpa perlu merubah corak-corak kehidupan kaum kaum yang lain.

Dan apabila kerenah politik di pertengahkan,  maka segala segala nya menjadi lesu dan bisu.

Kita kehilangan arah.

Kehilangan arah yang boleh menghancurkan kita. Dan itulah yang akan terjadi bila ahli masyarakat tidak lagi memikirkan keheningan dan bersyukur dengan kejayaan kita didalam kemesraan yang telah kita capai selama ini.

A Buddhist woman cries for her home that was burned down during the riot in Meikhtila

Dan akan hilang segala segala nya kerana keangkuhan segelintir mereka yang rosak ahlak dan budi pekerti.

Mari lah kita bertafakur dan fikir yang indah indah supaya ianya memberi keheningan disanubari kita untuk membina kegemilangan kehidupan kita di masa masa yang mendatang.

Eekaa EWC.

Chinese town and city – an endless love

Business competition and contention are common in all countries. In this region, the competition is more strife, particularly when only one group of people of the society is monopolizing almost all kinds of business activities.

When only one group of people is up against all other groups in the society for the business activities, the competition among all groups of the society for the right to conduct a business is becoming a racial concern.

In Malaysia, the Chinese hold all kinds of business activities; consequently, our society is further divided not merely through the color of the skin and races, but also through profession.

The major critical issue that I have been trying to invoke is the imbalance of a town or city population, which has arisen due to this unjust and discriminatory business competition.

Despite several attempts to address stiff competition from the Chinese entrepreneurs in the town centre and to assist other races such the Malays and the Indians in the business by occupying the commercial areas of the town, thus restoring the imbalance in the composition of the races of a town, these efforts have been proven as failed attempts.

UDA, an organization founded to address this social imbalance is an example how weak our policy is against the racial business competition.

Whilst many other policies embedded, such as in Felcra, Felda and MARA, and of other rural development policies, which found to be successful ventures, the policies involving the reorganization of urban population is still an unfinished attempt.

We are awaiting the policy makers to address the unfairness that have been rooted in our society for a long time.

Shah EWC

Jalan 双倍中国食品中心

有人忘记新技术可以在世界的所有语言的书面协助的人。那么,什么是你们所有人不想写你的意见,在某些问题上存在的问题。如果你不喜欢吉隆坡,帮助中国佬,然后大声说出来。给出原因为什么你有这种看法而不伤害人或散布谎言。我有我的理由,毕竟,吉隆坡使用公共基金,以改善该地区。公共基金应当用于改善不同种族的所有人。

棕垫鳗

Jalan Imbi and the notorious living style of the community that DBKL will help. Why?

At least you have a breathing space within KL landscape and this is not found anywhere in other towns in Malaysia.

In Ipoh, you barely have a spot for you to throw your lunch time or eating in a shop that sells Malay foods.

This is mainly for a reason that Kuala Lumpur belongs to all of us, Malay and Chinese, or Indian and other foreign nationals.

However, all efforts made on the improvements of the city’s facilities are pointing to on the improvement or improvement of the livelihood of the Chinese, which, in my opinion, are racist at all the time.

We already have Petaling Street for the Chinese to play dumb with the counterfeit law of the land, and we have all kinds of businesses run by the Chinese in every part of the city, in the city fringe, and in lanes or alleys. In fact, everywhere else is a Chinese ground in a true sense. So, where is a Malaysian city that Kuala Lumpur is trying to portray itself?.

Now the already Chinese area in Jalan Imbi is being developed with another government project to spur the ego of the Chinese as the skipper of the inner city development. Where does other Malaysian will go?

DBKL should not always think of the Chinese although the population in the area mainly Chinese because the whole Kuala Lumpur belongs not only to the Chinese but also other Malaysians such as Malays and Indian.

Please do not think Kuala Lumpur is for the Chinese ONLY. Our voice also is important to make sure that we also own Kuala Lumpur as much as the Chinese. As part owners, we have the right to object that Jalan Imbi should not be approved to be developed with a Chinese Food Center using the Rakyat money.

What DBKL has done by approving the site for a tourist spot in fact is to complement already a notorious living style within the residential district of the country. For some others who are unfamiliar with the living style within the area it is suffice to say that all the dark sides of the city begin here. They’re in the area the big shark of Along, who collect money daily from the enterprising Chinese or Malays. There in the area is the flesh trade which uses human trafficking as a hideout. In fact all Malays from the kampung will have a heart attack the moment they know how the Chinese have lived the notorious life within the area, and for the fact that DBKL, a Malaysian government agency, has abetted them to live such a life.

Can we have a better way to aid the so-called Chinese gain a better way of life? And of course, one way of doing is not by complementing their immoral activity.

Please don’t ask Nazri Aziz for his judgement on this subject. This is because he is a lawyer by profession and he knows nuts about humanity and eastern living style.

If I were a Chinese, I am ashamed of myself because of this unruly behaviour

gap

“It should have been named as PAU LIM BU TOH, instead of PAU AHMAD. This is a Muslim food product, so JAIS or pejabat AGAMA must stop these people from using Islam to gain large profit from their products”.

When a Chinese opens a shop, he places a Chinese logo, or a character that depicts the Chineseness.

Very proud of the Chinese’s clan wherever they are, and sometimes air Chinese opera songs through a radio, which has several other loud speakers while opening the shops.

Never mind where the shops are located, even in the kampung such as in Tanjung Dua Belas where the kampung folks are allergic to the sound of Chineseness.

However, one thing they never shy of using while making profit from the poor Malay people.

They name their products in Malay character, and in Kota Bharu and Pasir Puteh, name their shop in Malay names.

Dong Zong never say anything about this unruly behavior of the Chinese in this instance. Although they support Chineseness in all expects of their life, but dishonest thing they do to the Malay in this way is not a matter that Dong Zong will look and complain.

It is the times for the authority to stop all these deceitful acts by making all Chinese products given a name in a proper perspective.

It is unlawful for anyone to deceit people using names in Islam whilst the truth he is not. Similar to the Indian shops where Quran and the likes are hung to display Muslim ownership, whilst the owner is actually a Hindu.

Please PDRM, and Menteri Dalam Negeri, stop this unlawful behavior of the Chinese from cheating the Muslim in this country.

Read more here: