Slow tidak apa, asalkan betul. Habis hendak buat macam mana?

Cara hidup seharian orang orang Israel (Yahudi). Kesian orang orang Palestine, pakai batu sahaja.

Nik Aziz sudah melantak Annuar. Dia tidak suka Annuar “support” Israel.

Walaupun cerita ini sudah lama, tetapi tidak apa asalkan akhir jalan cerita nya betul.

Mana ada negara Islam di dunia hendak mempertahankan keselamatan Israel. Ini telah menghina secara total keatas kedaulatan orang orang Palestine.

Syabas Musyidul Am Pas. Tindakan yang terbaik tahun ini. Teruskan tindakan membetulkan keadaan supaya DAP menjadi  the “outsider” dalam politik tanah air.

(kena klentong macam biasa ke aku ni?)

Baca seterusnya disini.

Memang tidak boleh di guna pakai kaum cam ni.

Ganda wang anda – teka jenis ROH dalam badan!!

Kesian, Tun Mahathir.

Bila dia potong kek hari jadi, geng “HamPAS for All” kata beliau jenis roh YAHUDI.

Bila geng “HamPAS for all” buat “It is a sunnah Nabi, Borther. No… no Yahudi lah, Brother.

Sekarang kita boleh baca Roh HamPAS.

Boleh jadi Roh ini sejenis dengan ROH FIRAUN, roh ‘support’ atau ‘link’ LBGT.

Nama nama Firaun yang termahsur di zaman pemerentahan Tuhan Hidup di Mesir antaranya adalah. Cuba teka yang mana nama Firaun pada zaman Nabi Muhamad.

Nebmaantre Amenhotep III,

Akhernaten

Tamkin Talapkin -setpenptah, Ramessee X

Menmaatre -setpenptah, Ramessee XI

Takelot 1

Sekhaenre Akhenre Merenptah Siptah

Selamat mencuba.

Peribahasa baru diguna oleh Yahudi dan DAP: Tak dapat bapak, emak disondol.

PM Israel Benjamin Manatangyahu meradang kerana Palastine diterima menjadi ahli penuh UNESCO telah mengarah supaya pembinaan rumah haram Yahudi di timur Jerusalem dan di Tebing Barat dipercepatkan dengan alasan sebagai hak asasi kaum Yahudi dan bukan sebagai membalas demdam keatas pemerolehan Palastine menjadi ahli penuh UNESCO dan seterusnya boleh dijadikan asas menjadi ahli penuh PBB.

Amerka telah membantah penerimaan itu dengan membatalkan kiriman wang bulanan kepada UNESCO. Walaupun demikian, Amerika, German, Perancis dan Britain membantah rancangan Menatangyahu itu dengan menyatakan perbuatan itu akan melambat usaha damai yang dipelopori oleh kuasa politik negara negara besar tersebut.

Isreel juga telah membatalkan kuasa yang diberi kepada Palestine Autority bagi mengawal selia import ke kawasan yang di jaga oleh Palestine. Israel juga dilihat memperkuatkan sekatan kapal kapal dari memasuki perairan Gaza.

Corak ini berlanjutan di Malaysia. DAP melalui Tony Pheilah telah bersepakat dengan kaum kerabat mereka untuk memulas pendapatan yang diberi kepada Perdana Menteri Najib dengan meminta supaya parlimen melulus usul memotong gaji dia. Tidak cukup dengan itu, kaum kerabat mereka juga telah bersusah payah bagi membentuk satu rancangan Seksual Merdeka, iaitu bagi menjulang tinggi kebolehan dan kerhamonian berjubur sama jenis di Malaysia sebagai jalan yang harus dibuat kerana hak asasi manusia di sebelah sini.

Setelah tidak berjaya dengan rancangan kocar kacir ala Tahrir  Square di Malaysia, semasa Bershit 2, mereka ingin untuk mempesongkan akidah umat Melayu dengan menghalalkan berjubur sama jenis, dan ketua mereka Ambogar Senigegar akan mempraktikan dikalayak ramai corak Seksual Merdeka yang harus diperkenalkan kepada kaum kerabat seperti lagak mereka semasa Bershit 2.

Corak ini tidak hanya tertumpu kepada muslihat tepat. Muslihat tidak tepat seperti mempamerkan gambarajah Ketua Pembangkang menunaikan haji sedang gambarajah itu dilukis distudio HamPas, bagi mengelirukan kebaikan yang ditunjuk oleh PM semasa beliau menunaikan haji di Mekah itu adalah enteng semata mata, kerana Ketua Pembangkang telah pun menunaikan haji sebelum PM Najib. Pada hemat kami, semua benda Ketua Pembangkang telah buat, termasuk sondol dan menyondol dan mendapat tauliah kehormat didalam semua benda didunia ini sehingga ke alam akhirat. Jadi kami tidak heran dengan perilaku sedemikian itu kerana Yahudi dan kaum kerabat mereka disini adalah sealiran, sejiwa raga, sekaki, sebulat suara.

Kita boleh samakan pergerakan Pakatan dengan pergerakan Yahudi, dari segi cara buat dan cara fikir. Kerana mereka itu adalah keturunan yang sama. Kata Albeit Einstein, keturunan beruk beruk.

Libya akan menghadapi masa masa sulit

U.S. President Harry Truman signs the bill rat...

Image via Wikipedia

Walaupun kebangkitan rakyat Libya menumbangkan Gaddafi dengan membunuhnya baru baru ini, NTC dan segala militia yang bertanggung jawab didalam merobohkan sebuah kerajaan yang telah lama berpijak di Libya dibawah Gaddafi tidak mungkin akan berjaya menubuhkan sebuah kerajaan yang kuat dan berpadu didalam masa masa yang terdekat.

Walaupun jaminan oleh NTC ketua pemberontak Jibril bagi mengadakan satu pilihan raya lapan bulan dari sekarang, tugas mengerakkan jentera sebuah pilihan raya yang adil akan pincang atau akan berlarutan dengan berbagai masaalah sehingga kesatu masa yang mungkin tertunda tunda mengikut kajian oleh beberapa pihak yang berkecuali didalam konflik menjatuhkan Gaddafi.

Para militia adalah kumpulan yang tidak mempunyai pegangan atau kerja tetap semasa pemerintahan Gaddafi, dan berpuak puak mengikut tribe mereka dan dari apa yang dilihat semasa perang saudara di Libya telah dibayar dengan lumayan oleh kumpulan kumpulan tertentu terutama dari kalangan Yahudi dan pihak barat dengan persetujuan dari NTC. Laungan laungan Allah allakbar itu ada suara sumbang dibelakang tabir dan tidak menunjukan mereka itu satu umat yang beragama Islam. Dari corak pembunuhan yang dilakukan oleh mereka keatas Gaddafi dan anak beliau, para militia itu adalah merupakan beberapa kumpulan pengganas yang telah diupah oleh kuasa barat, dan mereka dilihat tidak ada kaitan dengan mana mana pertubuhan Islam didunia.

Semua persenjataan didalam kawalan Gaddafi telah dibawa keluar negara termasuk peluru berpandu ringan yang boleh menjatuhkan pesawat NATO atau mana mana pesawat komersial lain jikalau digunakan. Keenganan Gaddafi mengunakan kemudahan peralatan changgih semasa perang saudara ini memberi gambaran bahawa beliau telah menjangka bahawa beliau tidak dapat melawan secara conventional tetapi berhasrat melawan secara gorilla sekiranya beliau ditumpaskan dan mengumpul segala kekuatan diluar negara yang rapat dengan beliau dan keluarga beliau.

Corak pemerintahan Gaddafi di Libya adalah corak pemerintahan Islam negara berkebajikan dan semua rakyat diberi pelajaran percuma serta menikmati sistem perbankkan tanpa unsur riba. Perumahan dan keenderaan yang senang dimiliki oleh semua rakyat tanpa apa apa bayaran faedah kepada kerajaan serta percukaian yang paling rendah dibandingkan dengan semua negara barat.

Beliau dicemburi oleh Yahudi dan kuasa barat kerana tidak mengamal sistem kewangan yang diakui oleh negara negara didunia, serta selalu membangkang tindakan kuasa barat didalam mengatur percaturan politik, perniagaan  dan social. Walupun tidak secara penuh mengikut perkembangan sistem kewangan dunia terkini, Libya adalah antara sebuah negara dunia yang mempunyai dana Sovereign Wealth Fund yang terbesar yang boleh digunakan dengan sebaik baiknya bagi  memperkuatkan negara Libya melawan kerenah barat.

Kerenah kewangan di Eropah memerlukan dana dari negara negara Arab, termasuk dari Libya bagi menstabilkan kedudukan kewangan rantau itu termasuk kuasa kuasa politik ditangan para sekutu Barak Obama termasuk presiden Amerika itu sendiri.

Cengkaman kekuatan pengaruh negara China dipasaran ekonomi di Afrika memberi tamparan hebat kepada Amerika dan sekutu dari Europh dan mereka memerlukan rakan taulan baru dari negara negara Arab, termasuk di Libya. Dengan terbunuhnya Gaddafi yang semestinya kerana arahan dalang di dalam NATO atau NTC atau dari perisik Amerika di Libya, maka NTC yang disanjung dan diberi kemudahan peralatan perang oleh mereka itu dilihat lemah dan senang dikuasai dengan telunjuk mereka, tidak semasa pemerintahan Gaddafi yang memang anti penjajahan kuasa besar dari Barat.

NATO dan lain negara sekutu mereka di Europah sudah mula menjalankan kuasa risik untuk mendapat bahagian didalam kuasa pemerintahan baru Libya. Russia telah memohon supaya kontrak minyak mereka disambung seperti semasa Gaddafi. China telah berhasrat untuk merebut peluang ekonomi yang lebih luas di Libya. Puak puak militia juga telah memberi gambaran bahawa usha kuat menghapuskan Gaddafi harus bayar dengan pemeberian lebih kuasa didalam pemerintahan baru yang dicadangkan oleh NTC.

NTC adalah sebuah kuasa yang tidak beperanan politik, dan akan gagal untuk mengerakan kekuatan politik Libya yang terdiri dari beratus ratus puak puak kaum yang berlainan ideologi dan agama. Kaum Yahudi sudah pun memohon untuk mendirikan kembali rumah rumah ibadat mereka yang telah dirampas oleh Gaddafi diseluruh Libya.

Para penyokong tegar Gaddafi dengan peralatan changgih yang tersimpan diluar negara akan kembali menjalankan operasi balas dendam secara gorila. Pembunuhan Gaddafi telah meletakkan Libya setaraf dengan Afghanistan semasa Taliban mengambil alih pemerintahan setelah menang perang dengan Mujahiddin.

Para pelobi dan peyamar antarabangsa termasuk Al Qaeda tidak akan melepas peluang ini, dengan peralatan dari tentera Libya yang bertimbun di pasaran gelap untuk membina dana yang akan digunakan untuk mengambil alih pemerintahan sebuah negara yang kaya seperti Libya.

Para pemerhati berpendapat, Israel telah memang perang tanpa berperang dengan negara negara Arab, termasuk Libya, Tunisia, Yaman, Mesir, Arab Suadi dan Syria.

Mereka telah mengunakan kuasa Ipad dan Iphone untuk membunuh semua ketua ketua negara Arab yang dilihat sebagai penghalang kepada cita cita negara Isreal negara berdaulat. Selagi percaturan politik ini tidak dikenkang kuat oleh umat Islam dunia, satu demi satu negara Islam akan tumbang dengan mainan bijaksana kuasa barat terutama dari kaum Yahudi yang ingin memerintah dunia dengan cara mereka. Iran juga dilihat tunduk dengan corak yang telah dilakukan oleh kuasa barat itu dengan mengiktiraf pembunuhan Gaddafi semalam.

Walaupun demikian, penentangan dari semua pihak berkumpulan ini tidak akan membawa Libya kearah kedamaian seperti mana anggapan kesemua penduduk Libya. Mereka akan kecewa besar. Lihat lah nanti.

Mari lah kita semua berdoa, agar dijauhi lah dari kerenah kebijaksanaan kaum anti Islam mengoda dan menipu kehidupan kita sebagai umat Islam seperti yang berlaku di Libya. Jauh jauh lah dari perkara sebodoh itu. Amin.

Gambar diatas dipinjam dari GAP.

Wassalam.

Bangsa Malaysia yang demoKRASI tidak ingin kubur Cina atas bukit di dalam bandar, ada hantu

Tertarik dengan cadangan pengarang baru kami tentang rumah untuk orang yang hidup, dan bukan untuk orang yang sudah “mampus” atau sudah kojol, atau mati.

Tentang tanah kubur Cina yang melata dibandar-bandar harus diambil alih oleh penguasa tempatan untuk dibangunkan sebagai tempat kehidupan orang yang hidup bagi keuntungan bangsa Malaysia.

Bangsa Malaysia ialah bukan satu bangsa India atau Cina. Bangsa Malaysia mungkin satu bangsa seperti buah mangga Siam, kuning dan campur hitam langsat atau kelabu tahi anjing. Buat masa ini, JPN belum beri satu definasi khas Bangsa Malaysia lagi. Jadi kena tunggu. Hendak minta PM bagi definasi, PM pun mesti cakap macam ini. Belum ada definasi. Buat masa ini pakai jer definasi Bangsa Malaysia sebagai satu bangsa campuran kuning dengan kelabu tahi anjing. Tetapi belum sah kan lagi anjing jenis apa. Ok.

Tanah kubur Cina ini besar saiz nya. Terletak dalam pekan. Ini lah masaalah yang menjadikan kaum jenis seperti mereka ini menjadi satu bangsa yang membangga  kan diri. Jenis semacam bangsa Yahudi. Menjadi kaum chauvinist. “Tengok, kubur geng aku pun satu bukit, jenis bangsa Malaysia hang ada apa?”.

Tidak kisah lah apa benda pun. Sekarang kami kaum Bangsa Malaysia sudah tidak suka jenis kubur dalam pekan. Kami hendak rumah murah dibawah RM200,000 dibina didalam kawasan itu. Kami semua hendakkan tanah itu dibina dengan rumah murah bagi kami untuk mencari kehidupan.

Kubur besar-besar dalam bandar ini menjadi faktor untuk kaum Cina kaya raya mengatakan tidak boleh bina rumah murah didalam bandar, kerana mereka tiada mempunyai tanah. Kerana mereka pandai ekonomi tanah.

Kami ingin cakap kepada kumpulan cerdik pandai Cina ini supaya ambik lah tanah kubur Cina yang melata didalam kawasan bandar di Malaysia.

Buang semua yang ada didalam bersama ego kaum mereka yang tersemat disitu ketempat lain. Kami Bangsa Malaysia sudah cerdik dari emak bapak kami terdahulu. Apa yang emak bapak kita setuju dahulu kala tidak semestinya kami Bangsa Malaysia akan bersetuju sekarang ini.

Dan ini lah satu cara yang baik bagi menrealisasikan cadangan rumah murah bagi mereka yang berpendapatan sederhana untuk menikmakti kehidupan sebenarnya di Malaysia.

Mengapa harus kita membenarkan orang yang sudah mati duduk dalam pekan dan diatas bukit yang besar? Kubur-kubur ini sudah menjadi tenpat hantu besar dalam bandar yang disemat bersama yang masih hidup kedalam benak yang belum menjadi hantu.

Katakan tidak keatas kubur Cina diatas bukit didalam kawasan bandar-bandar besar Malaysia.  Bangsa Malaysia tidak mahu kubur orang yang mati disebuah bukit di dalam kawasan bandar lagi.

Dan ini lah kalau hangpa mahu bangsa Malaysia. Kami bangsa Melayu duduk di Malaysia. Ok ada faham.

NO More.

Mat Ell #eekaawordpresscom

Nasionalisme Melayu konsep lama telah berkubur.

NYC - Bronx - Bronx Zoo: Jungle World - Crocod...

Image by wallyg via Flickr

Nasionalisme Melayu konsep lama telah berkubur.

Melayu miskin mengharapkan pemimpin Melayu merubah kehidupan mereka dari miskin kepada berada, tertipu dengan budaya nasionalisme palsu.

Melayu PKR telah menipu sebelingan besar penduduk Melayu miskin. Melayu PAS telah menipu sebilangan besar Melayu miskin supaya mengikut mereka dengan agama Islam supaya berjaya hidup sebagai manusia miskin di Tanah Melayu. Melayu UMNO menipu sebahagian besar Melayu miskin supaya membenarkan mereka berganding dengan Cina dan India memperolehi harta supaya Melayu miskin kaya raya.

Semuanya ini mebunuh Melayu miskin dengan satu penipuan besar dan sitiuasi ini telah digunakan oleh Cina dan India melanyak Melayu miskin supaya menjadi papa kedana di dunia mereka.

Melayu boleh jadi apa yang mereka mahu. Mereka boleh menjadi pemberontak Libya. Mereka boleh jadi para pengikut setia Gaddafi. Mereka boleh jadi mafia. Mereka boleh jadi apa sahaja mereka mahu dinegara mereka. Siapa mahu peduli?

Mereka boleh jadi orang Amerika. Mereka boleh jadi orang Yahudi. Mereka boleh jadi apa sahaja tanpa sesiapa menjadi ketua mereka. Mereka boleh menjadi perompak. Mereka boleh jadi pembunuh. Mereka boleh jadi apa sahaja mereka mahu. Kenapa tidak boleh?

Kerana nasionalisme yang ditunjukkan oleh ketua kita yang dahulu kala adalah nasionalisme Hang Tuah. Kerana kita disempitkan oleh agama. Kerana kita tidak faham apa kah tujuan hidup bermasyarakat. Kita dibangunkan dengan nasionalisme lemah, korup dan tidak konsisten.

Bangun orang Melayu. Jadi apa yang kamu mahu. Ubah. Jadi apa SAHAJA yang kamu mahu di dunia ini. Apa sahaja, kenapa tidak? Dunia ini bebas. Tetapi, JANGAN MENJADI PENDERHAKA MELAYU.

Mat Ell #eekaawordpresscom.

Kemana umat Islam hendak lari?

The Abraj Al-Bait Towers also known as the &qu...

Mecca Clock Tower (Image by Omar A. via Flickr)

Diantara  Dunia dan Syurga

Gelombang ombak terbaru menghakis semua pantai pantai negara Islam dunia memperlihatkan kuasa iblis membaham kekuatan pemerintah yang mengalirkan darah dan nur Islam.

Dan iblis hanya perlu menunggu masa bila manusia menjadi lalai, hilang pedoman didalam menghadapi sesuatu musibah seperti kehilangan kerja, tiada makanan dan tekanan kepada kehendak kehidupan didunia.

Pemuda yang membunuh diri di Tunisia dianggap oleh kaum mereka “hero’ atau “pengerak revolusi” kemanusian. Tahukah anda membunuh diri itu satu kerja jahat. Kerja jahat inilah juga membawa kepada porak peranda negara di Asia Barat sekarang ini, dan tentunya disambut dengan gelak ketawa kaum Yahudi. Akhir-akhir nya cara orang-orang Hindu telah menjatuhkan sebuah kekuatan pemerintahan Islam.

Kerajaan Saudi Arabia lupa, Mecca adalah tempat beribadah kaum Muslim seluruh dunia. Terbakarnya jam tertinggi dunia hari ini memberi satu intipan gerak geri ketidakadilan kerajaan itu membanggakan diri dengan membangunkan satu pembangunan yang lebih besar dari Kaabah, lupa kepada asas kesejahteran rakyat mereka bukan dalam bentuk jam tetapi dalam bentuk satu kehidupan. Seminggu lepas Raja Saud baru faham kehendak rakyat dengan memberi peluang kehidupan mereka membayar rasuah politik sebanyak RM32.6 billion didalam berbagai cara bagi meredakan pegerakan Jasmine hasil dari membunuh diri seorang Islam dari negara Islam itu.

Hari ini kerajaan Libya bermungkinan diserang oleh Amerika. Kerajaan Mesir masih terapung-apung melihat hala tuju baru mereka, dan semua orang tahu tangan-tangan yang memegang kuasa disana sekarang ini.

Iran dengan rakusnya mempenjarakan dua ketua pembangkang mereka bagi menggekang kembangkitan rakyat yang telah di naiknafsukan oleh pergerakan Jasmine. Demostrasi olok-olok pihak pemerintah membawa 20 juta ahli mereka bagi menutup keinginan rakyat menekan dan melawan kuasa ulama yang telah lama mengunakan agama Islam sebagai senjata politik menekan kehidupan rakyat mengikut naluri dan kefahaman Islam Shiah belum boleh di banggakan. Kerana rakyat akan terus bangkit  untuk mengikuti kehendak nafsu pegerakan Jasmine itu di negara ini.

Di Malaysia keinginan parti-parti pembangkang mengikut teraju seruan iblis juga kelihatan tetapi masih belum tahu apakah jenis perubahan yang harus diikuti. Beribu-ribu kaum pemuda mereka dikerah untuk mempamirkan kekuatan manusia tanpa mengetahui siapakah sebenarnya musuh mereka. Mereka kaum yang naïf seperti kerabat-kerabat mereka di Asia Barat.

Begitulah kelemahan Islam zaman ini. Ini adalah kerana sempitnya pemimpin Islam yang ingin memerintah, pada hal tugas pemimpin Islam adalah memimpin umat Islam dari ditipu oleh grombolan syaitan dan iblis dengan memberi ilmu dan memperluaskan ajaran Islam kepada semua umat dunia bukan memerintah mereka dengan paksaan dan penipuan.

Dengan hancurnya pemerintahan Islam di Asia Barat, tiada lagi negara yang boleh di ubahsuai untuk kebaikan umat Islam didunia. Dimana kah umat Islam harus hidup di zaman ini?

Sinbab #eekaawodpresscom

“Engkau “Zap” jer Gaddafi, no hal” – Qaradawi.

Binyamin Netanyahu, Israel's Prime Minister, m...

Binyamin Netanyahu (Image via Wikipedia)

Qaradawi mewajibkan bunuh Gaddafi!

وقال القرضاوي ” أصدر الآن فتوى  بقتل القذافي. أي ضابط أو جندي أو أي شخص  يتمكن من أن يطلق عليه رصاصة فليفعل، ليريح الليبيين والأمة من شر هذا الرجل المجنون وظلمه”. وأضاف “لا يجوز لأي ضابط أن يطيع هذا الرجل في المعصية والظلم والبغي على العباد”.

Translation aku lebih kurang gini lah ya, Qaradawi berkata “Sekarang ini aku beritahu engkau orang semua, okay, kaorang boleh “kiot”, “ngap”, atau “zap” itu maklaun Gaddafi. “No hal” nya. Mana-mana komer askar tu, kaorang keluarkan pistol diam-diam “zap” maklaun Gaddafi tu. Tak per, no hal, kalau tuhan kata  “Are you okay today?,  kata “yes, I am Okay, today, no problem.” Itu Gaddafi paling besar hantu, giler sewel kelas tertinggi dan kaki tekan paling kuat. Hang semua tu askar-askar, atau pegawai maklaun tu, tidak payah ikut perintah dia lagi. Dia nak bawa kaorang buat maksiat kelas tinggi, tindas menindas, dan kecelekaan kepada rakyat jelata. Ini fatwa aku, kaorang mesti ikut.”

Kira okay ke translation aku tu tak? Bagi ada bunga- bunga sikit lah.

Orang-orang kuat agama Islam ini main aji hendak bunuh “orang” sahaja.  Hey, kita semua kat Malaysia sama dengan orang-orang di Libya tu. Islam juga.  Jikalau ya pun, baik bawa lah bersabar. Emak bapak kaorang dah dibunuh ke? Kalau tak kenapa menyibuk. Tangkap lah dia, kan ada undang-undang, bagi pencen sama dia dengan “Gullutin”, kan menasabah tu. Kesalahan membunuh, bukan tak boleh. Saddam, lagi hebat, engkau orang boleh “ngap”, tak kan kut maklaun ni nak kena bagi fatwa. Ini semua kerja “yahudi” first kelas.

Kenapa tak bagi fakwa bunuh “Benjamin Netanyahu”, Perdana Menteri Israel tu? Takut pulak ya? Ke dah jadi tali barut Yahudi.

Aku runsing tengok lagak orang yang kuat agama zaman sekarang ini. Dulu masa PAS baru tahu hendak memang pilihan raya umum di Trengganu. Petang itu dua jam sebelum tahu keputusan resmi, gang Hadi Awang sudah bawa lori penuh kunci dan mangga. Sudah tahu result pukul 8 malam habisnya di kunci pintu pejabat pejabat kerajaan dengan mangga. Senyum, tapi “habuk” jugak lepas tu. Tak der “extraordinary”. Takut lah orang larikan file. Mak oii, giler sewel betul cam tu. Macam lah negeri itu baru keluar dari neraka.

Takut bukan apa, tetiba ada fatwa, kalau nampak kami nak menang pilihan raya nanti dikeluar fatwa, sesiapa buat lari file akan di “zap”, macam tadi ler. Kalau tidak jumpa pergi rumah dia, ikat dia, sudu kan muka dengan pelepah kelapa tang hidung dia. Manusia bukan boleh rasa kuat, hendak “ngap” dan”zap” orang jer. Agama tu cakap jer, bila bab-bab “zap-zap” ini, orang Islam lah kuat semangat  “mengezap-zap” manusia lain. DAP hang tak takut ker lihat benda-benda orang Islam macam seperti ahli PAS buat di Bahrain dan Libya ini? Engkau orang lagi ler, rumah besar, kereta besar, bini besar, hilang semua tu, mana nak cari ganti. Kita basikal cabuk, tak per hilang.

Macam mana ya, fatwa-fatwa agama ini terlalu banyak di serata tempat akhir zaman ini. Silap-silap di “Bas Stand” pun ada fatwa. “Kaorang tidak dibenarkan duduk, kerana nama tempat itu ada tulisan “stand” apa kah hal hendak duduk-duduk. “Stand” itu makna nya berdiri, brother.” Habis. Berjam lah korang tunggu bas, “berdiri”.

Semasa di Tenang dulu pun, dia orang bawa lori juga. Atas lori ada fatwa kelas tertinggi jenis ini juga. Aku runsing lah. Komer tak der terfikir kah apa akan terjadi jikalau dia orang sampai ke Putra Jaya. Tentu dia orang  bawa bas penuh kunci dan mangga. DAP pula bawa helicopter ke Genting Highland, bawa duit Lim Goh Tong keluar. Bab filel-file ini dia orang bagi jer kat PAS,  bab-bab duit, “money-money” ini dia orang dah pakat bagi ler kat DAP.

Susah Islam berfatwa ikut musim macam-macam ini.

Mat Ell #eekaawordpresscom

Kawan kawan baik – PAP dan DAP

Lee Kuan Yew is supernumerary minister as Mini...
Image via Wikipedia

Betul lah Pak Aji ini, memang kelas lalat lalat hijau yang bertaburan. Dia pengusaha kedai runcit Seksyen 27 dan sambil saya bayar wang untuk buah jering muda dia marketing nya saya. Katanya, wow zaman sekarang ini orang Cina pulak yang bagi wang allowance ustaz dan ustazah, tidak pernah berbelas belas tahun orang Melayu buat macam itu.

Sekilas ikan di air, sudah tahu jantan atau betina. Saya, lulusan Phd, pas habis darjah, mesti lah faham maksud yang tersirat dibenak hatinya. Bukan apa, sudah sampai tempuh hendak pilihan raya kut. Buat marketing lah dia, ya tak.

Aleh hai, bagi lapan ratus sudah bangga, murahnya lalat lalat hijau ini. Hey, saya cakap, apa orang Melayu tak bagi Pak Aji apa apa ke? Dari buku sekolah free, beranak almost free dekat hospital, askar jaga negara free, polis jaga keamanan free, semua free, apa sudah free tiada harga lah ya. Sudah lah, pergi ler beli jet perang sendiri, baru tahu tak mampu.

Pak Aji tidak tahu kah kalau boleh udara yang sudah pun free ini orang Cina boleh buat bagi Pak Aji tidak free.  Pak Aji, cakap jer allowance ustazah free. Jangan main main Pak Aji. Dia orang tu sudah berkawan rapat, PAP dan DAP. Kalau bab  bab bagi allowance mula mula ini, memang lah Lee Kuan Yew suruh, dia sendiri datang bagitahu Lim Guan Eng buat  masa dia menang Pulau Pinang hari itu. Nanti Melayu fening lalat, macam lalat lalat hijau ini. Saya tidak tahu lah, Lee Kuan Yew boleh pakai songkok hendak dekat dengan orang Melayu Singapura dulu, sudah dapat perintah Singapura songkok pakai di kaki, mana ada pakai lagi!.

Apa, tiba tiba menang Pulau Pinang terus  pergi jumpa Lim Guan Eng.  Jikalau mereka bukan kawan rapat, mahu ke?. Saudara Nicky tukang bagi chan memang undi Pulau Pinang pun dia jumpa wey, bukan kawan baik macam tu?.  Yang benggong kelu sesuci debu, pak saudara hang, si MB tu, macam lah Lee Kuan Yew kata dia pandai sangat. Bila bini Lee Kuan Yew masuk gol, dia pergi lawat konon hendak tunjuk rapatnya bersahabat . Main tu, perkena doa setiakawan hanya dari perkenalan sehari dua mereka. Sedang kan PAP dan DAP itu sudah berkawan sejak 1965 lagi.

Mula mula Melayu lah jadi Presiden, lepas itu, habuk tarak, pilot tentera udara pun semua nya mata sepek. Apa, ingat Pak Aji , udara free pun di changednya Pak Aji, macam mana nak bernafas kalau duit ada lima belas sen? Tengok, Pulau Batu Putih pun dia orang hendak dan  telah ambil pun. Dan kita ada semua jenis batu Pak Aji, ingat sikit. Dia orang tidak hendak ker batu batu bernilai ini ?. Jangan Pak Aji, nanti batu Pak Aji sekali dia orang hendak ambil. Susah ustazah nanti!.

Bila orang kata DAP yang bagi information ke Singapura intelligence, DAP tidak mengaku. Pada hal, network mereka sampai jumpa kat Netherlands, international lah, macam Yahudi. Itu PAP dan DAP. Dan ini berlaku sebelum  mereka memerintah Pulau Pinang lagi. Sudah memerintah kejap, lagi ler Pak Aji, ibu pejabat nya mesti lah beralih kat Singapork. Dia orang ini sudah berkawan baik berpuluh puluh tahun Pak Aji.

Saya bila berkawan baik, semua benda boleh bercerita, sampai perangai bini pun boleh berbahas. Lagi ler, ada orang itu, bini pun boleh share share. Mentelah lah pulak, sibini pun boleh share husband bila ada chance. Jangan buat tidak tahu Pak Aji. Itu kawan baik lah namanya, tidur sebantal. Saya tidak ada lah pulak sampai share share bini.

Aleh, bab perkara perkara Juburlicks, enteng jer, tidak mahu DAP tidak bercerita dan bagi tau dekat member ketat dia, semua benda ada dalam tangan mereka. Kawan baik apa ker jadah nya jikalau tidak bercerita. Bila orang bertanya lepas  itu, tidak mahu mengaku konon. Sekarang ini orang sudah pakai GPS, memang tahu ikan itu betina ke jantan semasa dalam dalam air lagi!. Jangan main main nya Pak Aji.

Samemang nya Pak Aji ini sudah termakan julap kering Lim Guan Eng. Memang dia tu tidak ada kawan baik, tidak faham macamana berkawan baik. Otak Pak Aji tu kena perluaskan sikit, jangan main dekat dekat belakang toilet kedai Pak Aji jer. Saya tahu lah, minah Indon kerja dekat situ, cuba selam hati Pak Aji tu akan perkara perkara sensitif  seperti ini. Bila bercakap kan marah pulak, banyak dah Pak Aji, nama jer Pak Aji, tetapi, nafsu Pak Aji semacam orang orang ramai juga.

Dia memang hendak semua free, mentang mentang dia dengan bini dia makan free. Bila beranak nak bayar kat hospital sikit, sudah kata DAP lebih baik, bagi allowance RM800 kat ustazah dia. Emak oii, murahnya lalat lalat hijau ini.

Enhanced by Zemanta