An egg for breakfast!!! After all these politictiking brou·ha·ha

egg

Hey, I can give you that too. Its plenty in my kampung. Come and get it!!

Telur. Ah ah ah ah ah. Ah Ah Ah Ah. Telur. Ah Ah Ah Ah Ah. TELUR.

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha.

Telur.

LKSHa ha ha ha ha. Ah Ah ah ah ah.

Betapa buruk kah jenis air minum dari paip air di Kelantan?

Air bersih adalah air minuman yang tidak mengandungi kuman atau bakteria yang boleh membawa padah kepada manusia dalam jangka masa pendek atau pun didalam jangka masa panjang.

Cirik birik adalah salah satu penyakit yang terawal dari meminum air dari paip yang kotor dan penyakit bersangkutan dengan plumbum adalah terdiri dari sembab kaki, sengal sengal kaki, sakit tulang, lemah lemah badan dan pening pening adalah antara penyakit yang terjadi didalam jangka masa yang panjang.

Dengan keadaan badan yang lemah, mereka yang terdedah kepada air kotor atau tidak bersih senang dijangkiti penyakit selsema, termasuk selsema burung, atau penyakit berjangkit lain seperti HIV apa tah lagi sekiranya negeri tersebut terkenal dengan perbuatan sek bebas atau pun sek kebas.

Paling nyata kepada paras rupa manusia yang meminum air kotor adalah keadaan gigi mereka yang selalu sakit dan selalu bengkak serta tidak tahan lama dan harus dicabut seawal umur 35 tahun keatas.

Kuku kaki mereka pun boleh pecah menjadi bengkak dan bernanah dan hilang rasa sakit setelah dibuang kuku mereka.

Itu antara jenis penyakit awal kepada mereka yang terdedah dengan air kotor. Penyakit yang akan timbul selepas itu adalah kencing manis, darah tinggi, pening pening kepala, serta mata kekuningan dan boleh membawa maut cepat.

Jadi, mengapa undi PAS yang telah membawa anda kepada berbagai penyakit dengan ketidakupayaan mereka menyediakan air bersih seperti garis panduan “Air Bersih negara Malaysia, atau Air Bersih PBB”?

Segala penyakit seperti itu terdapat di Kelantan. Ada kah anda di kesan dengan penyakit tersebut diatas?

Jikalau ada, lupa kan PAS dan Undi BN.

Untuk bacaan lanjutan berkenaan air bersih sila baca disini.

Ketua umum pakatan kena gigit kucing rupa nya.

Patah tengkok boss, ingat kan kena lilihan gas yang pedih mata,  rupanya kucing lompat, meowwwwwwwwwwww.

Yes, the West always lead. Almost.

What’s that? “kerepok lekor?” ,  Erk!.

Failed Leadership.

Mat Ell # eekaawordpresscom

Saya suka PAS, kerana PAS mabuk.

Saya suka PAS, kerana PAS mabuk. Take Beer.

Mat Ell #eekaawordpresscom

Malu jadi Melayu automatik – Nik Aziz

misha omar cute pose
Image by dboyfotopages via Flickr

Hait, dah malu jadi Melayu automatik.Itu kata tuan Guru Nik Aziz.

Apa dia Melayu automatik? Mungkin kah dengan mengamal cara hidup kaum orang orang Melayu itu dimaksudkan sebagai Melayu automatik?

Ini orang orang Kelantan ni banyak betul ungkapan ungkapan yang lucu.

Semasa bulan Ramadan dahulu, ada peserta pasar Ramadan dari Kelantan yang menjual nasi kerabu, nasi belauk, dan “sup ekor gear box”.

Yang lucu nya, sama dengan TG Nik Aziz, dia ulangkan kata beliau menjual “sup gear box Misha Omar” -RM3.50, “sup gear box 1600 CC Proton Wira” RM2.50, “sup gear box Nasha Aziz” RM4.00, dan macam macam benda lucu, macam apa yang Nik Aziz kata tu ” malu nak jadi Melayu automatik”.

Bila pembeli tanya mereka hendak beli  Misha Omar and Nasha Aziz sahaja dan tidak mahu sup gear box, semua orang ketawa sebab dia berkata Misha Omar dan Nasha Aziz tidak ada dijual disitu dan jikalau mahukan mereka kena lah masak sendiri.

Ini, tentang apa yang Nik Aziz katakan itu, mungkin hanya untuk bahan ketawa sahaja.

Enhanced by Zemanta