Ini masa nya. Bangun dan hidup lagi.

maoBila masa rebah?. Bila rebah, bangun dan mula lah hidup baru.

Kesemua kaum Cina menghabiskan masa dan wang sehingga ada diantara CEO syarikat Cina sanggup berluang masa menghentam Melayu dan Cina di dalam kerajaan untuk mengubah kuasa dari tangan mereka.

Mengapa sampai jadi begitu?.

Adakah Melayu tersilap pilih pemimpin Cina dari MCA dan Gerakan, iaitu para pemimpin yang di benci oleh rakyat Cina?. Jikalau ya, siapa kah mereka dan mengapa kah sebuah kerajaan yang berkuasa pada masa itu tidak dapat menilai denyut nadi rakyat Cina dan terus membuang mereka dari kerajaan yang di benci rakyat dari awal lagi?.

Dengan adanya mereka ini di dalam kerajaan, maka pegawai kerajaan berbangsa Cina juga turut membenci mereka dan terus terang menyokong para pemimpin Cina di luar kerajaan.

Sikap berbelah bagi para pekerja kerajaan berbangsa Cina telah merusakan struktur pemerintahan kerajaan dan tidak pelik untuk melicinkan perjalanan sebuah kerajaan tanpa memilih bulu, kerajan harus bertindak membuang para pekerja yang terdiri dari bangsa Cina dari segala peringkat jawatan di kesemua kementerian kerajaan.

Ini penting agar segala polisi yang akan di ambil boleh dilaksanakan tanpa memilih bulu. Kita memerlukan kekuatan ahli parlimen kaum Bumiputera dari Sabah dan Serawak untuk membantu kita dari orang orang semanjung yang telah termakan nasi kangkang kaum Cina berabad lamanya. Supaya dengan kekuatan mereka kita dapat mempratikan kesanambungan jalur untuk memperkasakan bangsa dan tanah air, dan bukan memperkasa kan bangsa dan tanah air Cina di rantau ini.

Ingat. Mereka juga berpendapat bahawa ini lah masa nya mereka memperkasakan bangsa dan tanah air mereka, tetapi malang nya, bangsa dan tanah air itu memberi maksud bangsa dan tanah air Cina.

Malang sekali corak pemikiran rakan kongsi BN kerana telah memperdayakan kita bahawa masyarakat Cina boleh mengasimilasikan kedudukan mereka sebagai rakyat Malaysia dan membuang aspirasi menjadi sebuah masyarakat berpaksikan kepada bangsa Cina.

Telah lama BN memperuntukan berbagai bagai peruntukan untuk kaum ini menjadi rakyat Malaysia yang sejati. Dan peruntukan ini adalah dari tipu daya pemimpin Cina dalam kerajaan.

Bangunlah dan dirikan sebuah kerajan tanpa memilih bulu dan ratakan pemberian harta dan kemewahan negara kepada semua kaum, terutama kaum kaum miskin seperti Melayu dan Bumiputera.

Berkerja dan berdampingan dengan Cina sudah tidak boleh di guna pakai lagi.

Jikalau ada Melayu di dalam kerajaan yang tidak bertindak hasil dari PRU 13, saya boleh membuat andaian bahawa anda akan di tolak oleh kaum Bumiputera dan Melayu keseluruhan nya pada bila bila masa.

Melayu boikot gunung. Bagaimana hendak di lakukan?

mountain

Bagaimana hendak di ratakan sebuah gunung?

Itu lah ibarat nya kerja yang di buat oleh Melayu Malaysia menjalankan kerja memboikot barangan Cina.

Pada post yang lepas saya bertanya “serious kah kita ingin memboikot barangan Cina?” dan kerja sebegini berkehendakan kerja padu yang amat berat.

Supaya, orang Cina DAP tidak gelakan kita, seperti mana para Yahudi gelak kan orang orang Palestin bila mereka berkata mereka akan boikot Israel.

Jikalau serius, maka implikasi nya amat serius kerana kita harus membahagikan dua kawasan di Malaysia.

Satu Malaysia dimana penduduknya di bandar bandar, dan satu Malaysia penduduknya di luar bandar, termasuk Sabah dan Serawak.

Dan itulah di lakukan oleh Nabi Muhamad apabila beliau keluar dari Madinah berhijrah ke Mecca.

Dan beliau telah berjaya bukan sahaja mengembalikan Madinah kepada Islam, malahan orang orang Madinah sendiri terus mengamati kekuatan agama Islam.

Tidak mungkin kita boleh meratakan sebuah gunung. Dalam jangka masa yang pendek.

Apa yang boleh dilakukan adalah dengan berkonsepkan pembahagian dua kawasan dalam satu negara, dua masyarakat dalam satu negara. Itu yang mesti di lakukan sekarang.

Aktakan kawasan Melayu sepenuhnya di semua negeri negeri Melayu. Dan tiada siapa harus berada didalam kawasan Melayu, melaiankan para pekerja upahan yang tidak bermastautin.

British telah merangkakan tanah Kawasan Melayu di setenggah tempat sahaja dan kita harus faham, akta ini harus di guna untuk memperluaskan kepada keseluruhan kawasan di negeri negeri seperti yang di lakukan di Kelantan. Dan bangunkan kawasan industri dan perniagaan baru hanya untuk umat Melayu dan Islam, atau penduduk tempatan. Penghijrahan kaum Cina di haramkan ke kawasan ini.

Kawasan kawasan simpanan Melayu di bandar bandar di bangunkan bertujuan untuk di jadikan sebagai pusat pengedaran barang barang keluaran Melayu sahaja yang di keluarkan oleh semua bandar bandar baru di negeri negeri Melayu untuk pasaran luar negara dan kawasan setempat sahaja. Bandar bandar baru ini di haramkan kepada Cina.

Manakala barangan Cina yang di usahakan oleh kaum Cina hanya di gunakan untuk pasaran luar negara sahaja, dengan itu sebuah gunung besar akan lama kelamaaan menjadi rata.

Semasa itu, kaum Cina terpaksa memperlajari bahasa Melayu, bercakap Melayu dan mengamal cara hidup orang orang Melayu untuk berurusan dengan bandar bandar baru orang orang Melayu seluruh negara.

Gunung boleh di runtuhkan.

Selamat mencuba.

PS: Cina telah lama membahagikan kuasa ekonomi hanya untuk mereka. Pecahkan ini. Baru kerja boikot itu boleh berjaya.

Money doesn’t buy Malay into helping Chinese anymore, so I thought.

Chinese lie

For the past five years, or even the in last 7 years, we heard over again and again about how Chinese were victimized and that they were always living in fear and needed God to support in any each way, at the cost by the government. Our own expense.

They asked for fund to expand their Chinese schools. They asked for scholarships that make for a free study in the university for their rich and spoiled kids. There were so many requests that came out of the blue when the present government tried to persuade them in considering switching camp to back BN during the last election. Oh well, some got what they wanted and that initiatives were spawned worldwide by these people as a buying vote spree.

Goodies spree as you may like to term it however it was at the price we Malays pay heavily,  the rakyat living in the kampung and hillside and in the forests of Sabah and Serawak, and with no APPARENT AND WORTHWHILE return. In investment term, it has no return, no money, a zero benefit, because the whole scheme of asking and requesting was at a high cost and the cost is shouldered by us, the Malays, Iban, Kadazan and other Bumiputera, because all Chinese who had made requests out of the blue during the last six months before the election had cheated us by taking the promises by the government but undeniably lying by voting the opposition en-bloc instead.

This is the hearts and the minds of the whole episode. For all Bumiputera and Malays please remember who you taught your friends were. This the time to teach them a lesson. We can be very poor, but, of course we have some money to invest. And please invest in our own products produce by our own people.

Of course it will be a long way to do, but, a long journey needs a single one step forward. Slowly but surely.

bbc

econsave-logo

partners

DON’T BUY CHINESE GOODs and Services. NO MORE.

PS: If these people still want to bribe you as usual, please increase the amount thousand folds. Let them cry. BUT please be REMINDED, BRIBERY is ILLEGAL PLEASE DON’T do it. No one will listen to their chamber of commerce, their tokong, their schools, etc, as no one would listen but the opposition, and the opposition can bark at the wrong tree in the parliament. Please do so, after all, who cares about the Chinese. Not me. That is for sure.

You know, surprising after all this unprecedented swing of vote by the Chinese, the whole Chinese got surprised that they only have an egg. Not even an Easter egg, but a rotten egg. Oh my what a shame that now we know the true color of the Chinese, which is yellow, or yellowish. Like a piece of human shit.

NED and its afffiliates, PKR’s best friend.

Malaysia

Malaysia

International Republican Institute (IRI)
$400,000
To enhance the ability of Malaysian political parties to better represent their constituents. IRI will strengthen the ability of parties to conduct and utilize public opinion research in platform, policy, strategy, and message development, and will strengthen the ability of parties working in Sarawak to identify and respond to constituent needs in advance of the upcoming state assembly elections.

Mkini Dotcom Sdn Bhd
$100,000
To strengthen independent media in Malaysia. Mkini Dotcom Sdn Bhd will support the development of an online media outlet providing professional and responsible coverage of issues and news often ignored or distorted by the mainstream media.

National Democratic Institute for International Affairs (NDI)
$322,500
To strengthen the skills of recently-elected members of parliament and state legislatures in communications, constituent outreach, and understanding of parliamentary rules and procedures. NDI will work with local organizations to create public platforms including civic information fairs, public discussion forums, and websites to facilitate interaction between citizens and elected officials.

Suara Inisiatif Sdn Bhd (SUARAM)
$85,000
To promote human rights in Malaysia. Suaram will organize human rights campaigns on the issues of the Internal Security Act, the right to trial, refugees, and migrant workers. Suaram will also continue to issue its annual survey and evaluation of the human rights situation in Malaysia.

UMNO jahat kut?

Hello kekawan. UMNO baik kah?

Lima puluh tahun aku tengok sekolah cina sekolah cina jugak? Kata hendak ubah?

Apa Cina hendak semua di bagi. Hendak kan FTZ di Pulau Indah di bagi. Hendak kan IPP di kasi. Hendak apa-apa saja di beri.

Kenapa dibagi kalau tahu mereka hendak tipu rakyat? Pemimpin tahi kucing in akal ada tetapi otak tak der ke?

Mungkin UMNO kaki tipu rakyat juga kut. Patut lah Nik Aziz yang sudah dijemput lima kali tidak mahu join UMNO. Betul lah jahat dan jahanam UMNO ini.

Bangsat lah orang orang UMNO zaman sekarang ini rupanya.

Tunjuk garang depan kita, Melayu, konon, tapi belakang lanyak juga kut. Nasib baik tak der keris, kalau ada tercabut hulu nak tunjuk garang. Tapi ngap juga dibelakang orang jenis macam ini! Kucing punya pemimpin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aku tidak tahu parti yang mana aku hendak undi dalam PRU 13 nanti.  Semua tidak boleh pakai . Tak kan hendak undi Obama atau Gaddafi kut!!.

Mat Ell # eekaawordpresscom

What a Chinese want – never say never Justin Bieber

Some interesting points brought up by a Chinese columnist Joceline Tan – the Star,

Since March 2008, MCA’s situation has been akin to standing on a burning platform. It is really up to the Chinese to go along with MCA or to reject it. The Chinese have always been very tactical about the vote. They understand the power of the vote and have used it to punish or to reward the parties in question.

Well, no loyalty here, like to punish-punish and reward-reward that was applied during the periods of so many Chinese Dynasties, decades ago, and what about on job:-

There are more posts down the line that are at stake – state exco members, municipal and district councilors, village chiefs and village committee members. They add up to more than 5,000 posts for party politicians. As such, Dr Chua’s message to his party is that MCA members have to work hard to ensure that people will support the party and, equally important, they themselves have to vote for the party.

They want jobs, but also want everything under the sky in Malaysia, money comes, big money comes, money, money, MONEY:-

The Chinese want the best of both worlds. They want a good check-and-balance in the government and they like “fighting cocks” who dare to question ministers and policies.  At the same time, they want a say in the government and to have people up there whom they can turn to for help in business, educational issues and other matters.

Well, they think the Malay don’t want the best of both worlds. These issues, those that are important to them, too are unwanted issues by the Malay. Those are the most important thing in life for a Chinese in Malaysia, 1 business, 2 educational and 3 other matters (perhaps urut-urut, or jat-ji-bo, past tense of “geli-geli type of entertainment”) and on the Chinese vote swing :-

The results of the Sarawak election has given DAP a big boost of confidence in time for the 13th General Election. With DAP snatching away Chinese votes, Lim Kit Siang’s party has become a big threat to BN. The only way for MCA and Gerakan to recapture the hearts and minds of the Chinese voters is to rol up their sleeves and start working hard for their party, the people and their own sake by delivering their promises. Like Justin Bieber’s famous song, they must “Never Say Never…”

Ah, go on, read what this guy has to say, Maximillion, quote:-

The strategy of their forebears has borne fruit. The Chinese have attained what they wanted. They now live in the lap of luxury in this land of opportunity called Malaysia . In fact, it is not only in Malaysia that they have attained what they wanted. They have even gained full control of Singapore . Singapore is not their original country. The Singapore Chinese and the Malaysian Chinese were originally boat people. The difference is that those who landed in Singapore managed to gain full control of Singapore , but those who landed in Malaysia did not manage to control Malaysia .

Read his blog here:  Maximillion.

What about loyalty to the King, and that sort of thing to this country, Malaysia? Who do you think will run away like their forebears if Malaysia is invaded by an alien country?

Perhaps this picture will sum up their opinions in general. A new song by Justin Bieber – Negara Ku No More.

"What? A country?, Nah, this is my country, who gives a shit. I have my own schools, my own business associations and my own media. And what do you ingenious people have? Shit? "

Sinbab  #eekaawordpresscom

DAP is a PAS and PKR’s friendly friend not the queen-control partner, darm it.

Who says DAP controls all other parties members, those in PAS or PKR,  I am leading and not in any way controlling them. Now you see, SNAP is under my belly already, be open-minded lah gang,” says MakDog.

Behind the scene: “MakDog, siapa Tuan kamu disini? Berharapkan ehsan Tuan kamu untuk hidup disini banyak cakap lak engkau ni”.

Mat Ell #eekaawordpresscom

Undi Barisan Nasional, wahai kaum ku

Selamat Mengundi Serawak.

Salam

terkini : BN Menang 2/3 kerusi.

BN 56   55,  DAP 11 12,  PKR 3, BEBAS 1,
pas mendapat telor, jiro, dan di-outside-kan di Serawak, (mimpi nak ganti UMNO baik ganti parti cinta malaysia, lah ok)

Mat Ell  #eekaawordpresscom

Hendak perangi Melayu Kelantan, la.., bila masa lak!!!

Kelantan food review 09 -8

Tidak makan nasi berlauk lah aku jikalau berperang dengan Melayu Kelantan, la, bila masa kita hendak berperang ini? Biar betul boss!!! (Image by amrufm via Flickr)

Kenapa perangi Melayu Kelantan ?.  Ampun Tuanku:-

Bila masa hendak perangi Kelantan?  Jangan gitu, sudah tersepit kerana Melayu sudah lari dari menyokong PAS kerana DAP, kata pulak macam itu.  Tidak baik tau, boss. Buruk siku dan hidung nanti!!!. Hilang hidung susah hendak bernafas boss.

Sejak bila pulak hendak berperang dengan Melayu Kelantan ni, siapa kata?

Tidak ada.

Bila masa hendak berperang dengan Melayu Kelantan?

Tiap bulan saya dan keluarga hantar duit ke emak dan bapa saya keluarga pesara polis, tidak berkerja, di Kelantan. Mereka Melayu Kelantan. Tak kan kut hendak perangi dia orang!!

Bila masa UMNO hendak berperang dengan Melayu Kelantan. Dia orang diam diri kerana bagi can komer buat benda baik. Tetapi, ini yang menjadi masaallah. Tiada nampak yang baik baik lagi di sana itu.

Yang kita asyik bergaduh dari dulu sampai sekarang bukan dengan Melayu Kelantan. Kita bergaduh tentang isu atau kata-kata dari orang yang di anggap ketua  dan membabitkan kemakmuran penduduk Kelantan.

Oleh kerana penduduk Kelantan orang Melayu, jadi kenapa hendak bertanya yang bukan bukan. Jikalau penduduk Kelantan orang Cina, saya tetap mengatakan benda sama. Bila hendak majukan negeri Kelantan?

Bila masa kita hendak berperang dengan Melayu Kelantan.

Maju?, bila masa nya. Lihat Google map Kota Bharu. Didalam kawasan bandar itu, jalan jalan pun tidak ada yang berturap dan mempunyai longkang yang baik.

Itu di tengah tengah Bandar itu!!, di luar bandar jamban pun jamban sangkut lagi, tidak payah di Googlemap kan, nanti kecewa nampak orang duduk bercangkung menjalankan tugas!!.

Kesian lah sikit kepada manusia, boss!!.

Orang jangan macam itu. Buat lah baik kepada orang ramai.

Makan gaji buta sahaja, lepas itu kata susah hendak menaikan semangat orang yang berkerja di pejabat kerajaan.

Kerana mereka susah dengar kata ketua. Jikalau sudah menjadi ketua, kita mesti pandai jaga anak buah supaya bekerja baik baik untuk rakyat.

Saya ingin syorkan lah, cuba lah ambil orang orang yang ada kepandaian dalam semua bidang sebagai ahli PAS. Cuba fikirkan PAS itu sudah memerintah semua negara di dunia ini. Berangan lah kejap, bukan kah komer selalu berangan-angan?  Huh, macam mana hendak buat? Jangan di sempitkan dengan agama fahaman anda sahaja!!, luas luas kan fikiran itu sikit.

Dunia tuhan besar boss, termasuk bintang dan segala cekrawala.

Hmm, komer fikir komer perintah semua itu. Apa macam, boleh ke? Tetapi berangan sahaja tidak boleh. Ubah lah dulu, ok boss.

Dan jangan lah ingat orang berbahasa Arab sahaja pandai, sebab, tengok lah di negara negara Arab sekarang ini, semua mereka berbahasa Arab; ana, anta, dan semua bahasa Arab lah, tiap hari mereka bercakap macam itu, macam percakapan komer semua lah, tetapi sayang, mereka pun terumbang ambing sekarang ini.

Bercakap Arab tidak mesti pandai boss. Lupakan sekejap bahasa Arab tu, cuba fikir dalam bahasa kita, boleh  semua orang faham. Mungkin ini salah satu sebab mengapa PAS tidak diminati orang. Cuba cuba berubah sikit, boss. Jangan ingat Lim Guan Eng sahaja, dia itu orang politik, dan ini, orang kampung semua sedang “fening lalat” tidak berduit hendak makan.  Itu lagi mustahak, boss.

Tidak ada pun hendak berperang dengan orang Melayu Kelantan.

Berperang dengan idea ketua yang dilantik dan diberi gaji memperindahkan kehidupan di Kelantan, itu ada.

Itu sahaja, jangan silap sangka, kita menolong ANDA bagi memperelokkan dan memberi kemakmuran kaum Melayu Kelantan supaya hidup bahagia seperti Melayu di Johor, Sabah, Serawak, dan Melayu di lain lain negeri.

Tetapi idea komer untuk membangunkan Kelantan semua sudah terlampau kolot, dan dilihat sebagai tidak berjaya walau pun di dunia ini,  mahu pun untuk akhirat.

Apa lagi sudah berkawan baik dengan DAP yang anti Islam tu, itu sahaja. Mana hendak berperang boss?. Tak der nya. Tidak percaya tanya emak dan bapa saya di Kelantan tu!!.

Ini soalan macam ini, kenapa hendak perangi orang Melayu Kelantan, adalah timbul kerana disebabkan terlampau berangan-angan yang terlebih zat, tolong kembali ke alam nyata kejap, boss!!, boleh tak?.

Mat Ell #eekaawordpresscom

Pemerintahan Apartheid bermula di Selangor dan P. Pinang.

End Apartheid !
Image by doodledubz collective via Flickr

Mahu tidak mahu, Malaysia telah sampai ke zaman politik kuasa penindasan dari kaum minoriti keatas kaum majoriti. Dengan lebih tepat, kaum Cina DAP keatas kaum Melayu dan lain lain kaum Bumiputera dari Sabah dan Serawak. Ini adalah hasil soal selidik di negeri negeri dimana kuasa politik DAP memainkan peranan belakang tabir di Selangor dan Perak, dan kuasa politik penindasan di Pulau Pinang.

Siapa yang silap didalam membenarkan aliran penindasan ala apartheid ini berlaku di Malaysia?

Sudah banyak contoh contoh penindasan ala apartheid di negeri Selangor dan Pulau Pinang, paling baru penindasan keatas warga India saorang peniaga kedai serbaguna 24 jam di Selangor, dimana, signboard atau papaniklan kedai mereka yang mengunakan logo 1Malaysia di haramkan serta merta berpunca dari tindakan berunsur anianya ala apartheid oleh Kerajaan Selangor.

Kerajaan Selangor semasa ini berkogsi kuasa diantara parti parti politik berhaluan kiri, PAS, DAP dan PKR. Walaubagaimanapun, DAP lah dilihat mempunyai kuasa mutlak didalam semua keputusan pemerintahan di Selangor, iaitu sebuah parti kaum minoriti Cina dilihat cuba menunjuk kuasa keatas kaum Melayu dan kaum Bumiputera lain lain di Malaysia.

Gegaman tangan menunjukan kekuatan kuasa menindas disebalik protes kejatuhan maruah mereka untuk memerintah Melayu di Perak.Titik permulaan pemerintahan ala Apartheid di Tanah Melayu.

Amat lah malang sekali sekiranya perkara sebegini dibenarkan belaku di Negara ini. Pemerintahan ala Apartheid telah berkubur di Africa Selatan dan telah banyak mengorbankan manusia kaum majoriti yang tidak berdosa. Mahukah anda mengulangi sejarah hitam itu? Tolak DAP, tolak apartheid.

Enhanced by Zemanta

Why many people fall in the land scams?

E. Telefónica desde el sur
Image by Florentino Sánchez via Flickr

Land scams aren’t a big problem in this country but they pose a huge loss to affected landowners and the interested parties.

Potential land scams may happen in many cases in the following instances:-

  1. When a land owner is not in the country and no one appointed to administer his land holding,
  2. When a registered owner is a deceased, and administration of the estate has not taken place yet,
  3. When the land located in a blight area as the reason from zoning such as grave yard, or other similar development but located within a good site,
  4. No knowledge on different land titles such as First Grade Land in Malacca, Penang and Singapore, Customary Land Title, Native Land Title as in Sabah and Sarawak.
  5. No property development knowledge.

We know there are people who conned in buying a piece of land belonging someone alive living in Australia from someone here with a fake identity card.

How do you protect yourself from these scams?

  1. Get reliable professional advice from land professionals,
  2. Get the second opinion from reputable lawyers on the contracts and the agreements,
  3. Get logic into your brain!

Malaysia land laws base on a mirror principle, what it means is that all dealings on any landed property reflects  in the titles kept in the land registry office. In other words all titles are simply the duplicates of the originals in the land registry office. You can make your own search to find out what developments on the land titles i.e. zoning, proposed developments, land area, and other pertinent details of the land, and the most important who is the land owner.

Enhanced by Zemanta