Orang Kelantan tersohor dengan pendekar, tetapi ketua suka nangis!! Kenapa lah Lanun Sulu tak serang Kelantan. Biar Nik Aziz nangis betul betul!! Belebongwa keempat!

Belebongwa Keempat:

nik aziz menangis 1

Bila ketua kita asyik suka nangis, tetapi becuh mulut, apa kesimpulan ketua kita yang semacam ini.

Pondan ke? Sikit sikit nangis, sikit nangis. Dah tu keluar air mata sebiji. Ott Allah heh, sian. Mari sini biar ambo gosok straight kan belakang tuh!!.

Jikalau puak pemisah SIAM serang Kelantan ler, dia nangis. Belum lintas Sungai Golok, dia sudah pun nangis. Jikalau puak Lanun Kiranm 111 hendak balik tanah Gua Musang dan baru hendak hantar perahu pancung dari Tawi Tawi, dia nangis.

Habis kito orang Kelantan macam nih.

Susah ketua semacam ini. Bila kita cakap kepada dia kenapa nangis Bro. Dia terus bingkas bangun cacang dan berkata “Kepala Hotak mu, baso tidak reti baso, kan aku tengah belakun nih, Reka Daya beb, ngok lah kamu tak faham”.

Aduh mak. Jikalau betul betul perang, macam mana lah kita hendak harapkan seorang lelaki yang suka menangis sebagai ketua. Malu lah sikit, kalau ya pun nangis seorang diri jauh dari orang, nampak lah jantan sikit. Ini jenis jantan ke jenis betina, atau jenis pondan atau bapok?.

Malu sungguh sungguh lah bila kita cari makan untuk mendapat wang dan memberi nafkah kepada anak anak dan keluarga dengan berlakun menangis. Sedangkan kita jantan dan menjadi ketua di rumah. Bini tak marah kah awak nangis macam bapok?

Kita kena anugerah tropi ketua rakyat yang kuat nangis, supaya lain kali orang malu hendak jadi pondan. Biar lah dua penyanyi ini menghiburkan hati dia yang gundah gelana. Dan anda boleh nyanyi kan lagu itu sendiri supaya dia berhenti nangis.

Heh heh heh, bila Syarifah Aini nyanyi baru gelak. Bukan pondan atau bapok, kan, kan, kan ?, saja jer nak nangis!!! Manusia, oh manusia. Tu lah dia.

nik aziz gelak

Review on bershit by WSJ

The Wall Street Journal

Image via Wikipedia

The crackdown was little surprise given the government’s actions before the rally. Over the past two weeks, the ruling United Malays National Organization (UMNO) tried its best to intimidate the organizers. More than 200 activists and opposition members were detained, some on charges of “waging war” against Malaysia’s constitutional monarch. The police arrested those wearing T-shirts affiliated with Bersih. The army publicly conducted crowd-control exercises.

The situation was on the boil until the king intervened, asking both sides to settle differences. Mr. Najib offered a stadium to host the rally but then backed off. Last Thursday, he appeared with a group of martial artists who vowed to “wage war” against Bersih, saying: “If there are evil enemies who want to attack the country from within, you, my brothers, will rise to fight them.” His scare tactics backfired as thousands of protesters, further angered, arrived from across the country.

Saturday’s rally has united and energized the political opposition. So the government is now downplaying the entire event and even blaming Bersih for creating chaos. The police claim only 6,000 protesters showed up. Home Minister Hishamuddin Hussein complimented police efforts to keep control despite “being challenged and provoked.” He said the protesters sought “to be arrested in order to portray the government as cruel.”

If the government is going to respond like this—intimidation followed by denial—a Bersih 3.0 could eventually materialize, though organizers have ruled it out anytime soon. Underlying this weekend’s events is growing public impatience with UMNO as Malaysians find rising inflation, coupled with slow reforms, eating into their standard of living. Saturday’s turnout is a sign that Malaysians also understand the link between true democracy and good government.

On Sunday, Mr. Najib called on the “silent majority” of Malaysians, who he claims opposed Bersih, to speak up. If he continues to create an environment of fear and repression, he may find this silent majority speaking up soon, but against him.

Read more here.

DAP is a PAS and PKR’s friendly friend not the queen-control partner, darm it.

Who says DAP controls all other parties members, those in PAS or PKR,  I am leading and not in any way controlling them. Now you see, SNAP is under my belly already, be open-minded lah gang,” says MakDog.

Behind the scene: “MakDog, siapa Tuan kamu disini? Berharapkan ehsan Tuan kamu untuk hidup disini banyak cakap lak engkau ni”.

Mat Ell #eekaawordpresscom

“Silap langkah ler, PKR kalah teruk, habis geng kita!!!,” DAP

Mana menteri kita heh? tipu punya PKR, sekor pun tak der ni, mampus…. tak der chance dapat kaut 30% dari kontrak alibaba kerajaan negeri DAP Serawak. Lo, tak per, tak per, try sekali lagi, mana tau kut-kut Cina Serawak masih bodoh dan bengong dek jampi perkauman aku. Hey, gigit jari lah aku buat masa ini. Tak per, tak per, esok mereka masih bodoh jugak.

Mat Ell #eekaawordpresscom