Cara Lim Kit Siang bertransformasi

Salam 1Malaysia.

Banyak perkara berlaku ke atas pakatan pembangkang semenjak mereka sebagai sebuah kerajaan di nilai dengan report card masing setelah hampir memerintah selama 5 tahun kepada penggundi diseluruh negara.

Kemajuan yang di capai dari kerja ahli politik gabungan Barisan Nasional memberasangkan dengan prestasi yang baik mengambil kira kesepakatan diantara kaum di Malaysia semasa memerintah dan kemajuan tersebut terserlah ke serata dunia hasil dari berbagai bagai projek yang telah berjaya di laksanakan di dalam tempuh 5 tahun mencaturkan transformasi ekonomi dan politik.

Ramai diantara kita faham tentang transformasi ekonomi yang telah dilakukan oleh kerajaan BN bagi menjanakan ekonomi baru. Manakala political transformasi pula di lihat berjaya di capai setelah kita dapati hampir separuh calun baru di dalam PRU 13 merupakan calun dari muka muka baru.

Terbaru dari political transformasi yang boleh di lihat ialah pilihan calun tidak lagi berteraskan satu kaum untuk di pertandinangkan dalam kawasan majoriti Cina umpana nya, dimana BN telah menolak corak tradisi mencalunkan kaum tertentu untuk kawasan yang bermajoritikan sesuatu kaum sahaja. Contoh terbaik ialah di Gelang Patah dan di Kepong. Para penderhaka atau pembelot dari kalangan ahli parti seperti menjadi calun bebas, diambil tindakan tegas serta merta.

Jika di bezakan dengan parti konponon pakatan rakyat pula peranan BN didalam mencorakkan kemajuan di dalam sistem berpolitik di Malaysia lebih menyerlah.

Pertama nya, Pakatan Rakyat masih belum merupakan satu gabungan padu untuk sistem dua parti di negara ini, walaupun mereka telah mengatakan mereka itu adalah gabungan terbaik sebagai alternatif parti kepada BN. Para penggundi biasa nya akan menilai bukan sahaja gerak kerja ahli gabungan pakatan malahan melihat kesepaduan parti parti pakatan pembangkang dan boleh menjangka sama ada mereka itu benar benar sebuah parti alternatif kepada BN yang mampu membawa kemajuan kepada negara.

Kejituan BN di bawah kepimpinan didalam mentransformasikan segala bentuk perubahan baru amat sesuai dengan persekitaran dunia luar dan di terima oleh ramai kumpulan muda malahan kumpulan pertenggahan serta para professional dan para penggundi baru.

Malangnya, dengan riak untuk mengubah Malaysia, DAP di lihat masih jauh kebelakang dari mengubah perjalanan parti mereka sendiri. Mereka di lihat masih mengunakan konsept pecah belah kaum dan mengunakan strategi fitnah dan berpura pura didalam semua hal termasuk di dalam hal hal manesfesto parti masing masing. Mereka adalah merupakan parti parti zaman dinasor.

Zaman dimana perubahan mesti dilakukan pada diri sendiri dahulu dan ingat, zaman ini tidak ada sesiapa akan kesian kepada ketua politik yang masih tidak berubah walaupun menanggis keluar air mata setempayan.

anwar_ibrahim-sakit-belakang

Berlakun bersemadi dengan kumpulan parti alternatif dua parti di Malaysia. Menghina kepintaran penduduk Malaysia.

mat sabu

Berlakun bersemadi dengan kumpulan parti alternatif dua parti di Malaysia. Menghina kepintaran penduduk Malaysia.

lim kit siang

Transformasi cara Lim Kit Siang. (Orang di sebelah beliau gelak melihat lakunan terbaik beliau)

141109 air mata biawak

Tidak di sangka, Tok Guru Nik Aziz adalah pencetus transformasi yang di ikuti cara direk oleh Lim Kit Siang. Hmm,

Mustapr

Transformasi kumpulan kumpulan parti alternatif untuk sistem dua parti Malaysia?

Zaman belas kesian keatas ahli politik yang tidak berkerja keras dan tidak berubah dari cara berkerja dan berpolitik tradisi sudah lama tiada dan mereka yang masih duduk di tempat cakuk lama akan di tolak oleh para penggundi.

Jika ingin meliwat kena kata kepada pasangan anda “Can I fcuk you today?”. Jikalau dia diam, Fcuk lah kuat kuat!!!. NP, Its Ok!

FCUK billboard

Image via Wikipedia

Itu dia.

Cara sah meliwat.

Dan jangan fikir panjang-panjang. Kerana meliwat itu tidak ada hal di Malaysia.

Keluar kan belalai fcuk lah kuat kuat, pancut lah dalam dubur atau apa apa lubang sekali pun. No hal nya di Malaysia. Ok.

Banyak hal lain lagi yang anda harus fikirkan. Seperti fcuk bini orang, kekasih orang, menantu orang, anak orang dan macam-macam bentuk fcuk dari belakang.

Yang menjadi trend sekarang ini adalah fcuk duit kerajaan. Ada power duduk dalam kerajaan fcuk duit itu. Simpan dalam jubah, telekong, diruang tandas, ruang tamu, dan dalam kotak bawah katil atau didalam condo dalam atau diluar negara. Banyak bentuk meliwat yang berat berat lagi, beb.

Fcuk lah kuat kuat, sebab, kita telah diajar untuk menjadi peliwat tegar negara. No hal nya.

Ha ha ha.

Kesian, Saiful kena fcuk. Kerana dia lupa hendak jawab pertanyaan “Can I fuck you today?” dengan jawapan “No, you can’t. I’ve got a headache, today, Boss !!!!”.

Dan setelah merasa sedap belalai menusuk kalbu di dubur, serta menerima hadiah sumbangan seluar dalam jenama “Levis”, jangan lak mengunakan”law” dalam negara menibai orang meliwat itu sebagai peliwat. Lain kali kena ingat apa lah ada dengan nilai seluar dalam jenama “Levis”.  Lain kali ingat juta juta ringgit, bagi habis akaun dia di Switzerland . Baru tibai beb. Boleh pi naik haji berpuluh kali. Kesian, beb, bukan apa, perasaan kesian itu ada tersemat didalam dada semua manusia. Termasuk aku.

That’s why you still have a headache until today, huh!!?.

NTC di dalam BN, semacam menunggu Hari Raya Aidifitri

The leader de facto of Libya, Muammar al-Gaddafi.

Image via Wikipedia

Suka atau tidak, ramai ahli politik dalam BN merupakan grombolan NTC (National Transitional Council) yang menunggu masa untuk belah dan membedek UMNO sampai kojol, mampus, dan hancus seperti NTC Libya membunuh puak Gaddafi.

Manusia jikalau sudah membenci, orang baik pun ditembak dengan senapang automatik bila tiba masanya, terbujur di depan hospital Tripoli, bergelimpangan disana sini.

Apa benda dia orang ini membenci sampai begitu sekali.

Bidang Politik didalam negara membangun adalah Politik mencari makan, dan bila sampai kesitu, semua ahli politik mencari rakan untuk mendapat peluang mencari makan. Semasa memerintah semua kekawan dapat habuan besar.

Huh ini lah dia. Mereka yang berpelajaran semakin ramai, dan mereka yang berpolitik itu bukan lah pandai sangat. Tetapi bual kuat dan mendapat kuasa. Semasa berkuasa mengunakan kuasa untuk mendapat ganjaran besar bagi diri dia dan kekawan. Orang lain mampus lah tidak merasa.

Polisi yang dibuat pun tidak menjadi bagus sebab otak kureng, lemah dan tidak bergeliga. Orang pandai ramai lihat ini, bukan semua orang bodoh ya tak?.

Ini orang yang mampus tidak dapat apa apa lah jenis yang bijak. Sekarang dia orang sudah digolongkan sebagai NTC Malaysia. Tunggu masa. Macam tunggu hari raya.

Apa yang kerajaan buat sekarang. Cakap. NKREA, pemandu, teraju, kepala hotak nya sampai sekarang tiada benda.

Jual Mas, Jual serba serbi, jikalau aku pun hendak kan duit, aku jual juga. Bukan perkara susah hendak menjual barang.

Puak NTC ini akan mengunakan DAP. Bukan hang tak tahu. DAP bukan cerdik sangat, otak kerbau juga. Mereka akan bertanding diatas tiket DAP. Cina suka, Melayu yang kena konar dek kerajaan pun suka.

Dua tiga negeri akan jatuh ketangan DAP. Negeri sekarang yang diperintah mereka akan tetap dalam tangan mereka. Apa akan jadi?, Sure haampa tau nya, ya tak.

BN, kena potongpelir bergilir gilir. Lepas satu satu.

Dengar lah keluhan orang bijkasana dari bawah bawah. Duit tidak menjadi sandaran lagi. Bagi orang susah, tidak ada duit biasalah. Bagi yang berduit, hmmm, tengok lah bila sudah tiada kuasa dan duit, berpeluh didalam bilek berairkon, menggigil bila berjalan dipadang lapang walaupun cuaca panas, terkial kial hendak beli top up fone. Main ler. Buat perangai lagi.

Cuba lihat semua professional yang berada didalam pegangan BN, mereka  adalah hantu raya. Bagaimana kita hendak angkat martabat professional yang real dinegara ini. Mereka ini jenis balun duit rakyat dan duit orang awam.

Rupa nya kerajaan tidak boleh tolong orang susah. Mereka tolong orang senang dan kaki penipu.

Saya sungguh kecewa bila dengar cerita ini.

SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA TETAMU.

PENGERTIAN PUASA
Puasa ertinya menahan diri dari makan dan minum dan dari segala perbuatan yang boleh membatalkan puasa, mulai terbit fajar hinggalah terbenam matahari.

PUASA WAJIB
Puasa bulan Ramadan, puasa kifarat dan puasa nazar.

PUASA SUNAT
# Puasa enam hari pada bulan Syawal
# Puasa hari Arafah
# Puasa Hari Asyura pada 10 Muharam
# Puasa bulan Syaaban
# Puasa Isnin dan Khamis
# Puasa tengah bulan iaitu 13,14,15 pada tiap-tiap bulan qamaria (tahun Hijrah)

PUASA MAKRUH
# Puasa yang terus menerus sepanjang masa
# Tidak termasuk dua hari raya dan hari tasyriq

PUASA HARAM
# Puasa pada hari raya pertama Idil Fitri
# Puasa pada hari raya pertama Haji
# Puasa tiga hari sesudah hari raya haji atau hari tasyriq iaitu pada 11,12, dan 13 Zulhijjah.

SYARAT WAJIB PUASA
# Berakal
# Akhir Baligh (Cukup umur)
# Kuat atau mampu mengerjakan puasa

SELAMAT BERPUASA BRO.

Islam agama teroris – Yair Netanyahu

Benjamin Netanyahu

Image via Wikipedia

Anak sulung Benjamin Netanyahu, PM Israel, telah menyatakan dalam facebook beliau bahawa “teroris memiliki agama bernama Islam” dan berpendapat bahawa Palestine tidak harus ada sebuah negara bertunjangkan teroris.

Saya mungkin percaya dengan kata-kata beliau sekiranya partipas memulakan gerakan teroris melawan undang-undang negara, berdemostrasi bersama bersih dua sedikit masa lagi.

Sememangnya partipas, partidap dan partipkr itu seakan akan parti teroris kerana dengan usaha beliau dan juga Ambigat Netanpuyu ingin mengacaubilaukan negara dengan demostrasi jalanan seperti apa yang berlaku dengan bencana pergerakan dari Arab Spring.

Kecewa dengan keadaan disini dari grombolon Ambigat Netanpuyu, dan anak beranak ikan tongsan serta grombolan malaikat jelup didalam partipkr dan partipas.

Bangsa Malaysia yang demoKRASI tidak ingin kubur Cina atas bukit di dalam bandar, ada hantu

Tertarik dengan cadangan pengarang baru kami tentang rumah untuk orang yang hidup, dan bukan untuk orang yang sudah “mampus” atau sudah kojol, atau mati.

Tentang tanah kubur Cina yang melata dibandar-bandar harus diambil alih oleh penguasa tempatan untuk dibangunkan sebagai tempat kehidupan orang yang hidup bagi keuntungan bangsa Malaysia.

Bangsa Malaysia ialah bukan satu bangsa India atau Cina. Bangsa Malaysia mungkin satu bangsa seperti buah mangga Siam, kuning dan campur hitam langsat atau kelabu tahi anjing. Buat masa ini, JPN belum beri satu definasi khas Bangsa Malaysia lagi. Jadi kena tunggu. Hendak minta PM bagi definasi, PM pun mesti cakap macam ini. Belum ada definasi. Buat masa ini pakai jer definasi Bangsa Malaysia sebagai satu bangsa campuran kuning dengan kelabu tahi anjing. Tetapi belum sah kan lagi anjing jenis apa. Ok.

Tanah kubur Cina ini besar saiz nya. Terletak dalam pekan. Ini lah masaalah yang menjadikan kaum jenis seperti mereka ini menjadi satu bangsa yang membangga  kan diri. Jenis semacam bangsa Yahudi. Menjadi kaum chauvinist. “Tengok, kubur geng aku pun satu bukit, jenis bangsa Malaysia hang ada apa?”.

Tidak kisah lah apa benda pun. Sekarang kami kaum Bangsa Malaysia sudah tidak suka jenis kubur dalam pekan. Kami hendak rumah murah dibawah RM200,000 dibina didalam kawasan itu. Kami semua hendakkan tanah itu dibina dengan rumah murah bagi kami untuk mencari kehidupan.

Kubur besar-besar dalam bandar ini menjadi faktor untuk kaum Cina kaya raya mengatakan tidak boleh bina rumah murah didalam bandar, kerana mereka tiada mempunyai tanah. Kerana mereka pandai ekonomi tanah.

Kami ingin cakap kepada kumpulan cerdik pandai Cina ini supaya ambik lah tanah kubur Cina yang melata didalam kawasan bandar di Malaysia.

Buang semua yang ada didalam bersama ego kaum mereka yang tersemat disitu ketempat lain. Kami Bangsa Malaysia sudah cerdik dari emak bapak kami terdahulu. Apa yang emak bapak kita setuju dahulu kala tidak semestinya kami Bangsa Malaysia akan bersetuju sekarang ini.

Dan ini lah satu cara yang baik bagi menrealisasikan cadangan rumah murah bagi mereka yang berpendapatan sederhana untuk menikmakti kehidupan sebenarnya di Malaysia.

Mengapa harus kita membenarkan orang yang sudah mati duduk dalam pekan dan diatas bukit yang besar? Kubur-kubur ini sudah menjadi tenpat hantu besar dalam bandar yang disemat bersama yang masih hidup kedalam benak yang belum menjadi hantu.

Katakan tidak keatas kubur Cina diatas bukit didalam kawasan bandar-bandar besar Malaysia.  Bangsa Malaysia tidak mahu kubur orang yang mati disebuah bukit di dalam kawasan bandar lagi.

Dan ini lah kalau hangpa mahu bangsa Malaysia. Kami bangsa Melayu duduk di Malaysia. Ok ada faham.

NO More.

Mat Ell #eekaawordpresscom

“Saya mencari Annuar Ibrahim, mana dia?”

“Puas aku cari, cakap mana dia ? , aku nak tanya sikit, mata aku tak leh tutup lepas tengok vedio tu, apa kah hal ni?” kata Mat Be Yol dari Songkla.

Mat Ell #eekaawordpresscom

Mak Nyah Malaysia (si bapuk) lari dari suami setelah mendapat visa Britain, kesian Young.

Penjaga  sekolah kehilangan kerja dan menjadi papa setelah menyediakan pound sterling 12,000 untuk visa isteri dari Malaysia yang telah meninggalkan beliau setelah mendapat visa tersebut.

Saorang  “bapuk” yang telah menukar jantina kepada seorang perempuan  telah meninggalkan suami beliau yang telah berusaha mendapatkan visa untuk beliau menetap di Britain dua minggu selepas mendapat visa menetap dinegara itu.

Ian Young telah menghabiskan pound sterling 12,000 untuk memohon visa isteri beliau rakyat Malaysia Fatine – dilahirkan Mohammed Fazdil Bin Bahari –  yang mengatakan beliau akan di penjara jikalau beliau kembali ke Malaysia kerana pertukaran jantina adalah salah mengikut undang-undang di Malaysia.

Beliau berkata, beliau mencintai Fatine walaupun telah dibuang kerja di semua sekolah yang beliau berkerja.

Tetapi, dua minggu setelah mendapat visa, Fatine meninggalkan beliau.

Encik Young berkata beliau satu ketika ingin membunuh diri kerana kehilangan kerja, tetapi berubah fikiran dan akan mencuba memulakan hidup baru.

Mat Ell #eekaawordpresscom