Tutup aurat atau tutup urat?

poknok

Ramai nya malaikat, dok sekeliling tempat.

Dia nih, dok seorang diri. Orang takut hendak duduk dekat dia. Nanti tidak pasal kena hantar ke neraka. Lagi pun orang sudah naik benci tengok muka dia.

Itu, benci kepada muka dia tu kerja atau projek Allah. Mana ada projek tuhan bab benci membenci nih. Projek Allah. Tidak ada siapa boleh buat projek tengok muka naik benci.

Projek Allah kata, jikalau muka orang benci maka kawan baik mereka ini juga muka jenis orang ramai benci. Projek Allah kata, muka orang di benci akan di hantar bersama dengan muka orang benci jugak. Karpal Singh sangat baik dengan dia. Baru baru ini Karpal Singah beri kek kepada dia. Orang lain tidak beri. Karpal Singh beri. Karpal Singh, dalam projek Allah suruh lihat muka orang benci berkawan dengan orang sama di benci orang lain. Projek Allah kata Karpal Singh masuk neraka. Jikalau Karpal Singh masuk neraka, kawan kawan baik dia pun akan masuk neraka.

Itu projek Allah. Pas tidak tahu projek Allah. Bukan tahu syurga dan neraka. Itu benda ada. Yang ada dengan nyata. Pas reti gapo.

Projek Allah kata, Pas mampus keras sekali ini. Mereka kata tutup aurat tuh, sebenarnya mereka tutup urat. Urat urat bawah dia. Bukan main banyak beranak pinak jenis makan daging dan darah rakyat di Kelantan semenjak dua puluh tahun nih.

Tutup aurat. Kepala hotak mu.

Mu dok tutup urat mu.

PS; Beri emas, nak minyak, beri minyak, hendak apa lagi. Cakap suka akhirat. Minyak tu akhirat lah. Kalau minyak tak berharga, hendak kah. Mari sini aku suap minyak dalam mulut mu. Basa hidup untuk dunia. Cakap tak ingat neraka dan dosa.

Sifat auta dari India, tafsir Allah itu samseng digunakan oleh DAP untuk hancurkan Melayu.

Nik Aziz, tok guru auta. Iaitu tok guru guna  “kepala hotak”, bukan ilmu.

Lihat bukti pertama.

Bukti kedua.

Sebarkan.

DAP anggap Melayu dan semua kaum ada lah robot Actroid

Actroid-DER, developed by KOKORO Inc for custo...

Image via Wikipedia

Sempit fikiran DAP.

Beranggapan dia pandai mengurus. Sebenar nya terlalu sempit bermasyarakat.

 

DAP ada Godfather, God Mother dan Mother Fucker.

 

Zahrir itu DAP. Dia anak Cina DAP. Dia Actroid DAP.

 

Lim Guan Eng adalah DAP.

PAS adalah Actroid DAP.

PKR adalah Actroid DAP.

Karpal Singh adalah DAP.

Dan semua Melayu benci DAP.

 

Semua India benci DAP.

Semua Siam benci DAP.

Semua orang benci DAP.

 

Sebab mereka bukan Actroid. Mereka adalah manusia jenis Melayu, dari kaum Cina, kaum India dan kaum Siam. Bukan Actroid DAP.

Go to hell lah DAP.

Ahli politik Malaysia cari makan bercakap besar dengan agenda Bersih

An Afghanistan National Police (ANP) instructo...

Image via Wikipedia

Tidak pernah saya lihat ahli politik berkerja keras untuk mencari makan dengan bercakap besar dan bergebang gebang sedasyat sekarang ini setelah mereka mengetahui PRU 13 sudah dekat.

Jikalau kalah mafundi didalam PRU 13 nanti, kalah jadi MP, habis peluang cari makan dengan elaun MP, CM atau ADUN.

Apa mereka boleh buat selepas kalah? Jadilah orang-orang seperti Sakmangkol AK 47.  Pelajaran kurang, pengalaman berniaga zero, bercakap kosong didalam urusan cari makan adalah amat rumit, kerana terpaksa duduk ditepi jalan letakkan satu bidang kain kuning dan ubat ubat penguat bathin lelaki, terpaksa berbohong besar memberitahu orang di tepi jalan kuasa tongkat Ali.

Itu sahaja kesemua mereka ini boleh buat, dan dengan adanya Harakah, peluang menjual ubat kuat itu dinilai 99.9 % akan berjaya kerana didikan pengetahuan dari Harakah hanya dibahagain itu sahaja kecermelangan nya. Yang lain-lain asas kehidupan ahli politik ini tidak di suburkan.

Manakan tidaknya, mereka pandai bercakap kosong dimana mana sahaja, dan setelah diberi peluang menikmati gaji lumayan selama 3 tahun, apa lah yang dia orang semua memberikan kita pembahruan?. Mereka memakan gaji buta selama ini, dan sekiranya kita yang melakukan kerja sebegitu harus mereka akan pancung kepala kita.

Itu lah keadaan kita setelah memilih mereka meneraju Selangor, Kelantan, Kedah dan Pulau Pinang.

Mengapakah begitu jadi nya?

Pertama, mereka tidak ada kerja, kedua, mereka tidak berpelajaran tinggi, ketiga, mereka pandai berbohong, dan keempat, mereka penipu besar.

Itulah tujuan bersih 2.00, hendak cari makan rupanya, semacam kita juga lah tu.

Sudah lah, resign lah, sepuluh juta rakyat Malaysia  sudah tidak tahan lagi, komer semua, Mat Sapu, Lim Guan Eng, Lim Kit Siang, Annuar Ibrahim, Nik Aziz, Khalid Ibrahim, Karpal Singh, semua mereka ini cakap berkobar kobar, layak jual ais krim ditepi jalan sahaja, tidak payah cari makan dengan meminta elaun dari kerajaan sebagai ADUN, MP, dan CM. PRU 13 nanti komer semua akan dioutsidekan , bye bye.

Pi cari tempat jual ais krim sekarang ini brother, bagi persiapan hari tua dan kalah mafundi nanti, tetapi ingat minta kebenaran Majlis Perbandaran kerana tanpa permit semua ais krim dengan batang batang dan payungnya gua angkat, gua pun itu macam sekarang ini. Ambik engkau.

Liberalized ulamak fell prey in an authoritarian deal

There have been rumor abounds among us that PAS was now divided into two groups of leaders, .i.e., the group of professionals and that of “ulamak” (the religious pious) just after recent party election last week.

Good for the party, let us hope.

It is for a good reason as professionals are people with enormous expertise in their respective fields. Then, of course, they must do their job by serving the people professionally first to entitle to be called one.

Otherwise, PAS is unable make it a showcase for the progress in the country as a whole if the work of past religious pious in the lineup was the level of standard in our assessment.

I mean “ulamak” could have been a better leader but instead there isn’t much that transpired out from this lineup thus far accredited it to modernization of the society in  Malaysia  as a progressive state.

We are dealing with transformation of society that will vibrate living progress and the economy being the center focus. Who would be the best person in leaderships if it were not the ulamak? I mean from the religion viewpoint.

Looking at the state of affair of transformation of the society in various states PAS is a member of the ruling parties, ulamak haven’t made the kind of result that we need. Kelantan, where ulamak play a significant role as leaders too seems to be far below performances of other developed and progressive states in Malaysia.

Unlike in Kelantan, PAS in Penang or Perak, or in other states for that matter, plays a lesser role in the governing. It has been the backbenchers and seems without executive and adjudicative power. This places the party as a “yes man” role or just a budding partner limiting  “ulamak’s” ability to be the supreme leadership an Islamic society in transformation needs.

Who then we could hope for if they aren’t ulamak?

A “yes-man” party leadership to another superior party doesn’t go well with a society that faces gigantic global challenges. This is true when the party followers are people of the majority, but then the dominant party is the minority instead. How do you face huge challenges when minority decides your path and what do you do when the majority in your party doesn’t agree with your decision in the first place? Becoming dominant is the way it is in current global political challenges. Not the other way around.

PAS will therefore, and certainly true in the case of style of leadership of ulamak, become a partner to a lopsided democracy that will destroy a stable and just society that we have been focused for centuries.

Let us see how these so-called professionals do their duties this year around. Let us watch whether it is true, the winner was Karpal Singh who has a famous quote “langkah mayat saya dahulu” or  means literally walk over my dead body over PAS’s proposal for an Islamic State.

If there is any Islamic State in the agenda now for PAS’s worthy of your vote, dear friend? Find it out before agreeing  to a biased deal.

who rides who?

Cherio everyone, see you later.

Eekaa #eekaawordpresscom