Discrimination leads to bribery, so who are at fault?

English: Flag of the Malaysian Chinese Association

English: Flag of the Malaysian Chinese Association (Photo credit: Wikipedia)

Ahmad and Rohana, Malay, must find jobs in GLC or in the government offices or banks, or in any private company owned by a Malay, to start a living in Malaysia. There, his or her future is bright, away from racial discrimination, which has roots in every aspect of our lives, far beyond any one belief in our society.

When jobs are scarce, the alternative employment for Ahmad and Rohana is in a Chinese company. In this company, they will learn humbleness, politeness, shyness, and, boredom. Racial discrimination starts on the day you join the company, receive a lower salary than your Chinese counterparts are receiving although at a similar rank, work primarily as the intermediary between the Malays in the government and the Chinese in the company.

That has been a norm for some time, exits since the BN ruling party formed a coalition with the Chinese from MCA and Gerakan parties.

Although the company attains many contracts via employing Ahmad and Rohana in the society, their ranking, or positions in the company remain at a lower executive level.

Those who received an executive position in the GLC or government agencies who have similar education at university with Ahmad and Rohana will be the lucky ones. Bribery is common as there is massive competition between companies for procurement for the government, that induces bribery.

Middle management level that holds the power to give contract in all sectors including oil and gas industry is susceptible to bribery ending up receiving multiplying incomes far above the imagination.

In the end, the society has to pay the price. Discrimination in the private sector and the bribery in the public sector, are the two main enemies existed in our society for a very long time.

This extraordinary and excessive social imbalance between groups in our society has underpinned a serious unity program for our nation building.

Don’t ask Ahmad or Rohana, they are only ordinary citizens who don’t make policies for the country.

It’s the time to throw them out from the government.

Hishammuddin's act of waving the keris (tradit...

Hishammuddin’s act of waving the keris (traditional Javanese dagger) at the UMNO Annual General Meeting in 2005 drew applause from the UMNO delegates. (Photo credit: Wikipedia)

You should know what is right and what is wrong in any decision.

Or, don’t be afraid to decide an important decision if it is right, even when you don’t know what will be the outcome from the decision.

What is a right decision now?

Throw out all Chinese from the government or BN parties.

But then BN or UMNO is afraid of making that decision because all are softy decision makers or “poyo“.

We are afraid of the consequences? What are its consequences?

All Malays will be back to UMNO including from PAS members.

Is that good or bad decision?.

The existing coalition in the BN destroys the Malay‘s power, and turns them over to the Chinese becoming arrogant with policies that promote Chinese into being the victor in all towns.

We have to stop that and to stop this, we must not accept a single Chinese lawmaker in the government, or the government services.

Enough was enough.

Now is the time for us to act.

When you made decision to build low-cost houses for Malay in a town, the Chinese objected.

When you made a policy to allow 70% home ownership to Malays and 30% Chinese, the Chinese objected.

Whereas, this country comprises of nearly 70% Bumiputera and Malays.

So then, the Chinese are the bastard who opposed all policies BN is trying to get on. And the shit is they are in the government.

And when the people at large asked you, BN lawmakers, why was the racial composition in the town did not represent the demography of the country which was the majority Bumiputera and Malays?

You guys cannot answer that.

“We are doing everything that is possible to balance the social imbalance. We are in a poor country, wait until we become a rich nation.

Poor, rich, but you guys can buy submarines and jet fighters and the lots. Oh yes, for the country.

To make good this social imbalance in all towns and cities too is for the country. It makes no difference on what policy you have spend the money for. It is still for the good of the country.

And we had been for 50 odd years? With you.

We have 7 years, Only 7 odd years. Past fifty years, what have you guys done. I mean with regards to the above social imbalance.

Then you guys said, Melayu mudah lupa.

Kepala korak mu, Melayu mudah lupa.

Kamu orang lah yang mudah lupa, betul tak?

Cepat bertindak lah.

If all Chinese back DAP in the next general election, we  will still be the ruling party. That was proven. How much proof do you guys need? So what are you guys afraid of?.

Oh, come on lah bro. Don’t pakat pakat with the Chinese to destroy us lah.


Tiong lai macam buah lai, menang 200 lebih dah nak tolong BN di Kuala Besut. Tak yah. Aku ngap karang, kan batal puasa.

Asalkan Bukan Cina.

Ini aku hendak sangat beri tahu. Engkau orang semua ni, Melayu. Yang kamu bergaduh Melayu sama Melayu hendak menjadi wakil rakyat di Kuala Besut tu kawasan Melayu, buat apa lah hendak gaduh gaduh.

Endot dan Zaihan, tak yah hendak gaduh gaduh, kedua kamu tu Islam, engkau orang fikir macam mana hendak lanyak Cina sudah lah. Berdamai. Endot, engkau dah banyak duit, hang tolong Zaihan, beri duit, tak yah jadi Adun, nanti Zaihan tolong hang buat bandar elok sikit di Kuala Besut. Yang engkau hendak rebut rebut kerusi yang tak ada makna tu apa hal?.

Zaihan budak lagi, jadi bagi lah chance pada dia jadi Adun. Tak apa, hang kasi chance pada dia, dia kasi chance engkau bina pembangunan Pulau Perhentian untuk semua rakyat. Aku cari investor Melayu beri pada hang kedua, kita buat resort Melayu terbesar di dunia. Apa macam. Okay tak. Engkau berdua kena ingat, Melayu macam cibai pada mata orang Cina. Bila dapat Redang dia lah yang bolot. Engkau hendak holiday kat Redang, aku ingat Zaihan tak der duit nya, mahal. Kalau hang, Endot, ada lah kut. Hey, kita bikin Melayu hero di sini lah. Buat apa gadoh gadoh. Faham tak Bro?.

Jangan nak ikut Mat Tebu, dia tu asyik bau yit  jer, engkau jangan buat tak tau. Tak pasal lak, hang dengar dia kata “Mah, I ni kan tak leh tidur, bau yit you kat bibir I ni wangi”, semasa dia telepon engkau. Semasa dia silap jawab telepon. Semasa dia anggau.

Apa nak ikut Husam, asyik kena buat kerja pecah tanah jer. Sekarang Husam pun tak der kerja, engkau hendak projek dengan dia, habuk ler jawabnya. Baik join Zaihan. Ada chance. Tau tak.

Rakyat sini semua Melayu. Adalah seratus ekor China. Bila dia orang ramai, engkau orang ingat hendak dengar kata engkau ker, Endot. Tiong Lai pun dia orang tak akan dengar. Yang Tiong Lai pergi kata kerja kuat di Kuala Besut, kepala butoh dia. Mana hendak kerja kuat, dia sendiri pun keot dengan undi 200 lebih tempat China. Kalau jumpa Tiong Lai, hang pesan suruh dia pergi bantai member MCA dia yang ikut DAP nak boikot mata pelajaran Tamadun Islam di IPTS. Itu kerja dia. Tak yah hendak datang tempat kita kata kuat kerja. Kerja kuat kepala butoh sui dia weei.

Engkau buang tong sampah lah Cina yang seratus ekor di Kuala Besut tu. Tak masuk buku. Biar lah Tiong Lai beri buah lai kepada China yang bertenggek di Kuala Besut.

PAS ke UMNO ke, kalau tak tolong Melayu jangan undi. Sekarang ni Zaihan boleh tolong orang Melayu, kita bagi chance pada dia lah Endot oii. Buat baik ler sama Islang.

BOIKOT BARANG CHINA SAMPAI BANGKRAP. BOIKOT DENGAN CINA CINA NYA SEKALI, BRO.

Hey, there will be a pot of gold at our rainbow’s ETP program, so Malays support us please!

Old folk stories are mimicking with a story that you will end up with a pot of gold if you chase a rainbow.

When you were small kids you’d believe it, and always with the hope to find one and struck rich.

That is basically ETP. You know, the economic transformation programme.

When you’re talking about transforming the economy, you couldn’t transform a vacuum space known as the economy. You need to transform the doer in the space of the world economy, you then realise that ETP is a machine to transform Chinese the main doers of the verb in economy.

That was why the Chinese had rejected BN in total, they knew without BN or with BN, for the country to achieve a developed state as in the master plan, the main BN election propaganda, would work either way, without or with BN. Without BN and with DAP ETP would transform Chinese to be the controlling group on the economy. In other words, the Malay government needs the Chinese for the country to become a rich and developed state.

The work of BN’s lawmakers in creating a static policy achieving a high income society by 7 years time was hijacked by DAP through lies and deception, as if MCA as a secret agent in the government laying down an infrastructure for the Chinese to take over the running of the country through DAP, after successfully planted the most successful plan to convert rich Chinese to a super rich group.

That was why Najib was so persistent in grabbing the shoulders of the Chinese during the last election, for without them Najib won’t be remembered as a leader of change. Whereas without Najib or with Najib ETP is seems as a normal transformation of change needed for a country to achieve a developed status, i.e. transform the doer of the economy, and who would you think would be the doer?.

Now if you say what would happen to another group of people namely the people who voted BN last election, Malays. I would say they were promised a pot of gold at the end of a rainbow line, i.e. you know a great of hope for them becoming rich when the country is wholly developed.

By that time they would say “oh my country is now a developed state, oh my, great, where is my pot of gold, Najib?. Is that all the promised gold you had given us in BR1M Sir?. What about our land you had taken Sir. Where would my grandchildren live next, Sir?.”

Malays in Kuala Selangor are progressive

BN was the winner in Kuala Selangor albeit small majority of 460 votes. Congrats bro Dato Irmohizan ibrahim.

20130628-231345.jpg

20130628-232640.jpg

Kuala Selangor is expanding and with almost 64% voters are Malays the expansion of the town takes into the account demand from Malays for commercial space.

This is the only town we see a mixture of ownership of town commercial areas from all races.

Chinese must recognize that Malaysia needs all races in providing commercial activities, and don’t pretend to offer services via backdoor by camouflaging the shops with the presence of Malays.

 

Aspan Alias hidu bau kentut Lim Kit Siang dan geng!!, sekarang bau busuk!

Aku memang tau Aspan nih.

Dia ni nak cuba nasib untuk menjadi MB, Seremban. Bukan MB Negeri Sembilan, MB untuk Seremban sahaja.

Semasa teringin menjadi calun DAP beliau naik kereta Lim Kit Siang dan the Geng. Lim Kit Siang and the geng kentut setiap masa. Aspan berkata, tidak apa, itu kentut bau busuk pun ada bau wangi.

Sikalang, sudah tidak ada jadi calun, Aspan merenggek, Lim Kit Siang and the geng kentut busuk. Sampai mau muntah. Terlalu busuk. Dia kata, DAP bukan parti multiracial, dulu bukan main bantai BN bermacam macam fitnah busuk. Tidak adil lah, rasuah lah, sikalang, sudah tidak tau mana mau cakap.

Aspan, hang dengar, aku tau DAP itu bukan multiracial sudah bertahun tahun. Engkau baru tau kah. Sikalang, apa engkau hendak buat. Hentam sama DAP semacam Tengku Aziz. Antoni Loke kata, hang tu ahli biasa, tak ada bisa, dan tidak mustahak. Memang pun, hang tidak mustahak. Failed.

Jadi sikalang hang sudah kena cucuk jubor sama DAP. Baru mau sedarkah. Kalau sedar pun, olang tak mau tolong sama lu, sebab lu olang biasa, dan ahli biasa, wang pun tarak, jadi mau beli gigi palsu pun tak mampu. Hang masuk Pekasa, atau join Khairy jadi GRO dia. Itu pun kalau Khairy teringin, macam Lim Kit Siang ingin kan engkau dulu. Boleh jugak beli gigi palsu Pan.

PS| Sikalang mau naik kereta Tengku Razailegh ke?. Kalau dia kentut, lu jangan cakap tarak busuk. Semua kentut busuk. Aspan.

Teething Problem – Diskriminasi kaum oleh Chinasian keatas pelajar dan professional Melayu

racist

Bagi aku, ini tidak ada masaalah.

Cuma untuk peringkat permulaan, kaum Chinasian di lihat mampu mengasingkan keperluan pekerja di antara Melayu Bumiputera dan umat Chinasian, tetapi akhir akhir ini, para graduan Melayu Bumiputera di lihat mampu bersaing tanpa perlu bekerja dengan kaum Chinasian, malah mereka telah menjadi satu kumpulan baru sebagai pesaing kuat keatas kaum Chinasian di Malaysia.

Dengan ada yang peluang yang terbuka luas melepasi sempadan negara, sistem pembelajaran yang menitik berat kepada pengiktirafan terus oleh badan badan professional di luar negara, sistem komunikasi antarabangsa yang lebih efektif, dan daya saing diri yang tinggi hasil dari tekanan perkauman oleh kaum Chinasian, para graduan dan professional Melayu Bumiputera telah berjaya meletakan kumpulan mereka sebagai satu kuasa luar biasa yang harus di lihat oleh kerajaan sebagai tindakan semula jadi hasil dari tekanan perkauman yang kuat oleh kaum Chinasian keatas rakyat Malaysian.

Perkembangan ini harus di lihat sebagai perubahan struktur yang baik. Perkauman yang di lakukan oleh kaum Chinasian keatas para pelajar dan professional Malaysian dan Bumiputera harus di lihat dengan pandangan positif, kerana ini akan membangunkan satu kumpulan baru yang tidak lagi bergantung kepada kaum Chinasian.

Kebergantungan kuasa berkerja Malaysian dan Bumiputeras kepada kaum Chinasian telah lama pupus. Dan kini kita lihat ramai para graduan memulakan karier hidup mereka dari bawah dan ramai antara mereka telah berjaya menjadi usahawan yang berjaya didalam banyak bidang. Malahan ramai usahawan Chinasian harus bergantung kepada kumpulan baru kalangan Bumiputera dan Malaysian lain untuk kesenambungan gerak kerja ekonomi mereka.

Sunguh pun demikian, perkauman yang di lakukan oleh kaum Chinasian keatas Malaysian harus di bendung kerana ianya gerak kerja jijik lagi tidak bertermaddun, memberi kesan negatif keatas perpaduan kaum, membahagikan rakyat Malaysian kepada dua negara yang tidak pernah berlaku, serta membunuh karier pembangunan manusia.

Tetapi selagi kita ada kaum Chinasian di negara ini  selagi itu lah kita ada perkauman. Chinasian adalah satu umat perkauman yang amat serius.

PS: Memohon supaya semua PBT mengharamkan kubur kaum Chinasian di bina di bukit bukit yang tinggi. Hapuskan mereka ini dari sini. Hapus kan Chinasian di negara Malaysian.

Ini masa nya. Bangun dan hidup lagi.

maoBila masa rebah?. Bila rebah, bangun dan mula lah hidup baru.

Kesemua kaum Cina menghabiskan masa dan wang sehingga ada diantara CEO syarikat Cina sanggup berluang masa menghentam Melayu dan Cina di dalam kerajaan untuk mengubah kuasa dari tangan mereka.

Mengapa sampai jadi begitu?.

Adakah Melayu tersilap pilih pemimpin Cina dari MCA dan Gerakan, iaitu para pemimpin yang di benci oleh rakyat Cina?. Jikalau ya, siapa kah mereka dan mengapa kah sebuah kerajaan yang berkuasa pada masa itu tidak dapat menilai denyut nadi rakyat Cina dan terus membuang mereka dari kerajaan yang di benci rakyat dari awal lagi?.

Dengan adanya mereka ini di dalam kerajaan, maka pegawai kerajaan berbangsa Cina juga turut membenci mereka dan terus terang menyokong para pemimpin Cina di luar kerajaan.

Sikap berbelah bagi para pekerja kerajaan berbangsa Cina telah merusakan struktur pemerintahan kerajaan dan tidak pelik untuk melicinkan perjalanan sebuah kerajaan tanpa memilih bulu, kerajan harus bertindak membuang para pekerja yang terdiri dari bangsa Cina dari segala peringkat jawatan di kesemua kementerian kerajaan.

Ini penting agar segala polisi yang akan di ambil boleh dilaksanakan tanpa memilih bulu. Kita memerlukan kekuatan ahli parlimen kaum Bumiputera dari Sabah dan Serawak untuk membantu kita dari orang orang semanjung yang telah termakan nasi kangkang kaum Cina berabad lamanya. Supaya dengan kekuatan mereka kita dapat mempratikan kesanambungan jalur untuk memperkasakan bangsa dan tanah air, dan bukan memperkasa kan bangsa dan tanah air Cina di rantau ini.

Ingat. Mereka juga berpendapat bahawa ini lah masa nya mereka memperkasakan bangsa dan tanah air mereka, tetapi malang nya, bangsa dan tanah air itu memberi maksud bangsa dan tanah air Cina.

Malang sekali corak pemikiran rakan kongsi BN kerana telah memperdayakan kita bahawa masyarakat Cina boleh mengasimilasikan kedudukan mereka sebagai rakyat Malaysia dan membuang aspirasi menjadi sebuah masyarakat berpaksikan kepada bangsa Cina.

Telah lama BN memperuntukan berbagai bagai peruntukan untuk kaum ini menjadi rakyat Malaysia yang sejati. Dan peruntukan ini adalah dari tipu daya pemimpin Cina dalam kerajaan.

Bangunlah dan dirikan sebuah kerajan tanpa memilih bulu dan ratakan pemberian harta dan kemewahan negara kepada semua kaum, terutama kaum kaum miskin seperti Melayu dan Bumiputera.

Berkerja dan berdampingan dengan Cina sudah tidak boleh di guna pakai lagi.

Jikalau ada Melayu di dalam kerajaan yang tidak bertindak hasil dari PRU 13, saya boleh membuat andaian bahawa anda akan di tolak oleh kaum Bumiputera dan Melayu keseluruhan nya pada bila bila masa.

Chinese are not clever in politics, but they are clever in cheating a partner.

Now everybody knows Chinese are up for no good. During the last 30 years they were spotted as a good fellow, a good partner in the government.

Now we know they want to be a partner for a reason.

Each person of a Chinese decent while in the government as elected representatives carried out mission to aid in building up an empire for the Chinese entirely on their own in this country whilst at the same time destroying the very own partner they have in BN, UMNO.

MCA and Gerakan, both have used UMNO’s power brokers and those in power to close eyes on several issues, including security and other matters of the laws and order.

UMNO in BN is powerless handling on several issues such as the allocations for the Chinese Schools. By right, the allocations are not provided for under our constitution. Why the Malays in the government were so friendly and forgetful of the constitution?

The leniency found among several government policies which in favor of the Chinese in total, and it was in total disrespect to the majority Malays. Policy that gives the right to the Chinese to sell homes to oversea buyers, is such a bad policy for the majority urban Malays who have suffered severely due to triple fold home price increases over the period in which the policy is implemented.

Illegal businesses are protected in many places where Chinese are trading, whereas stern actions by authorities of the government are taken on other non-Chinese traders. This confusing line of actions by the government clearly show that by becoming a partner in the government, Chinese have a great role promoting own races as well as protecting them even in the illegal businesses at the cost of other races in this country.

The government seems very blatant and careless in promoting professional among the races too. The so-called freedom in the running of the professional bodies in this country breeds one-sided body consisting of professional who promotes only Chinese supremacy and disregards other professionals from other races. See Majlis Peguam,

This is a careless education policy by the government that does not prolong the life of newly graduates in all fields. They stop dead when they get qualified, hammered by a racial split that is ONLY promoting Chinese supremacy.

There is something wrong with the partnership in the government, so much so that each time during the election we heard that area is reserved for so and so, and so on.

If the above partnership is not clearly defined, then I would agree with Nik Aziz in that UMNO is a lousy partner, who succumbs to helping other races a lot more than helping own Malays, and may be for the money which Chinese are providing at the cost of a nation building.

5QjqD

PS: Prophet Muhammad did not build a nation on wealth but by Roh of Islam, which was simply by a fair distribution of the wealth by itself. Not the other way round.

MCA dan Gerakan bergabung

ah-jib-cor

Ah Jib Gor, We Love You. You are our inspiration. We Vote DAP, heh heh heh. Some more, some more, food and fund for our schools lah!!!

PukimaktulCinainikaliya.

Bergabung. Bergabunglah. Jangantipusudahlah. Okay?.

Bergabung dan mengambil ahli dari kalangan orang orang Melayu.

Setelah tidak berkerja selama 5 tahun dan tidak berdaya mengumpul pengundi baru Cina, mereka hendak bergabung.

Bergabung, bergabung lah. Tidakpedulilah. Niat itu kena baik. Tapi, kebanyakan niat baik itu lah ada niat jahat. Itu Melayu kena periksa. Apatah lagi impian pergabungan itu ingin mengambil bangsa Melayu sebagai ahli.

Wah banyak cantik. Sudah lah awak tipu PM pi makan besaq serata tempat di Malaysia, ahli awak sendiri pun tak undi BN!. Ini tipu daya jenis klasik Cina nih. Makin rapat semakin hendak tipu orang.

MCA dan Gerakan kena buang ahli yang tipu mereka dulu, tak payah hendak mencari ahli Melayu. Jangan dok ikut perangai dan cara DAP, kalau tidak orang kata awak tu sama dengan DAP.

Bersihkan ahli awak dari agen DAP. Potong kepala mereka tu sampai mampus. Dan ajar orang orang Cina supaya lebih berintergriti terutama di dalam isu suka merasuah dan bikin rasuah.

Ada faham MCA, dan Gerakan.

Kita tidak perlu Cina untuk memerintah Malaysia dengan baik dan makmur. Bersama Cina pemerintahan menjadi hancur lebur dek kerenah busuk hati parah kaum Cina tongsan. Kumpulan orang orang awak ni hati terlalu busuk dan jahat, jadi lah orang orang baik dulu.

Awak bersih kan hati busuk awak dulu. Okay.

PS: Jangan suka suka nak buat petition dan bayar rasuah kepada UMNO supaya ikut cakap awak. MCA kena lupa kerja rasuah dulu. Mentang mentang banyak duit, suka sangat kerja rasuah. Terpalit ke atas hidung Melayu tak pasal pasal dari kerja busuk hati awak. Najib kena tahu lah hal kenapa Pandan jatuh ketangan orang salah Bafia!.

A faker is a Chinese, everywhere. In Malaysia they need a Malay to be their fakering partner.

Adam Adli is a fake. Faking facts into frivolous masterpiece.

And so the fake Raja Petra.

But as “fakers”, both are well received by the fake themselves, the Chinese.

Why do Chinese need a fake?

Because they are coward. Everywhere on earth.

Need other to fence themselves.

Please, all people of Malaysia, those in the villages, in the hills or the forest, and on the plateau of Malaysia land, come over to their habitat and see for yourself how misleading were we being feed with fake news by these fakers over and over, nights and days. Come in thousands, or in millions, and have fun with the fakers. Watch them and see them in their habitats.

But the truth is, they live in luxury.

fake chinese2

Oh well, can’t say much.

chinese

A very Chinese, I presume, fakes to the bone.

Undeniably Chinese

No complain, surely a Chinese product.

chinese 2

And this, can’t say much either, but I like to add, Lo Lek. That is the advertisement in the Star today, page 2. Lo Lek. You can’t teach these people go straight, they have a tendency to fake away. Sorry the Star, you can’t ask these people pronouncing Rolex in its actual pronunciation, they will still pronounce the advert as Lo Lek.

Oh, well, some of them really need a cunt examination or lock up in the observation rooms. As the advert above suggests.

Money doesn’t buy Malay into helping Chinese anymore, so I thought.

Chinese lie

For the past five years, or even the in last 7 years, we heard over again and again about how Chinese were victimized and that they were always living in fear and needed God to support in any each way, at the cost by the government. Our own expense.

They asked for fund to expand their Chinese schools. They asked for scholarships that make for a free study in the university for their rich and spoiled kids. There were so many requests that came out of the blue when the present government tried to persuade them in considering switching camp to back BN during the last election. Oh well, some got what they wanted and that initiatives were spawned worldwide by these people as a buying vote spree.

Goodies spree as you may like to term it however it was at the price we Malays pay heavily,  the rakyat living in the kampung and hillside and in the forests of Sabah and Serawak, and with no APPARENT AND WORTHWHILE return. In investment term, it has no return, no money, a zero benefit, because the whole scheme of asking and requesting was at a high cost and the cost is shouldered by us, the Malays, Iban, Kadazan and other Bumiputera, because all Chinese who had made requests out of the blue during the last six months before the election had cheated us by taking the promises by the government but undeniably lying by voting the opposition en-bloc instead.

This is the hearts and the minds of the whole episode. For all Bumiputera and Malays please remember who you taught your friends were. This the time to teach them a lesson. We can be very poor, but, of course we have some money to invest. And please invest in our own products produce by our own people.

Of course it will be a long way to do, but, a long journey needs a single one step forward. Slowly but surely.

bbc

econsave-logo

partners

DON’T BUY CHINESE GOODs and Services. NO MORE.

PS: If these people still want to bribe you as usual, please increase the amount thousand folds. Let them cry. BUT please be REMINDED, BRIBERY is ILLEGAL PLEASE DON’T do it. No one will listen to their chamber of commerce, their tokong, their schools, etc, as no one would listen but the opposition, and the opposition can bark at the wrong tree in the parliament. Please do so, after all, who cares about the Chinese. Not me. That is for sure.

You know, surprising after all this unprecedented swing of vote by the Chinese, the whole Chinese got surprised that they only have an egg. Not even an Easter egg, but a rotten egg. Oh my what a shame that now we know the true color of the Chinese, which is yellow, or yellowish. Like a piece of human shit.

Kesan micro keatas pembahagian undi di kawasan BN dan PAS di Kelantan, amat menakjubkan.

UNTUK NEGERI KELANTAN – SILA GUNA PAKAI ORANG ORANG MELAYU DAN PRODUK SERTA PERHIDMATAN MEREKA SAHAJA TANPA WAS WAS.

MEREKA TIDAK ADA ANCESTOR YANG MENYURUH BALIK KENEGARA ASAL. INI LAH NEGARA ASAL MEREKA. BUANG CINA KE LONGKANG.

Kelantan terbelah dua. Sebelum ini, Kelantan di kuasai oleh PAS keseluruhan kawasan negeri Kelantan seluas 15,099 kilometer persegi.

PAS berkuasa di utara Kelantan. BN di selatan dan beberapa tempat di utara Kelantan.

Mengapa perkara ini berlaku?.

Pertama nya, akibat alam sekitar yang tidak teratur di kawasan utara seperti di dalam kawasan bandar Kota Bharu telah mengakibatkan ramai penduduk berhijrah keluar dari kawasan tersebut. Apa kah kesan negatif alam sekitar tersebut?

Jalan raya yang tidak mempunyai garisan bangunan untuk semua pembangunan linear yang mengunakan jalanraya besar menyempitkan pergerakan permotoran. Terdapat tanda tanda jalan raya dan iklan bertaburan di tepi jalan boleh menyebabkan kematian jikalau berlaku kemalangan. Rumah rumah di dalam kawasan bandaran yang tidak mengikut piawaan garis panduan perancangan bandar, tidak mempunyai sewerage dan talian paip air yang teratur, serta kegunaan warna yang tidak konsisten memburuk lagi keadaan alam sekitar.

guamusang4

Kerajaan PAS Kelantan di lihat tidak berminat untuk mengawal selia akta perancangan bandar dan mengemaskini segala pembangunan di dalam kawasan bandar dengan mengaktifkan penguakuasaan keatas kesalahan dalam akta tersebut. Mereka lebih berminat menguatkuasakan akta perancangan bandar dan melakukan nya hanya bermotifkan politik, seperti menyita bangunan apabila tuan punya menentang ideologi PAS.

Dengan penguasaan BN di selatan Kelantan, kita dapati persekitaran dan pembangunan di banyak kawasan ini seimbang dengan alam sekitar.  Pembangunan di Bandar Baru Gua Musang lebih teratur dan jalan raya yang lebih luas serta mengambil kira kesan alam sekitar seperti tidak ada penghalang di tepi jalan raya seperti jerujuk berbahaya mempamirkan iklan iklan dan tunjuk arah jalan yang tidak terkawal.

gua musang

Sudah tiba masanya, Kelantan mengambil peluang perbezaan ideologi di dalam pembangunan di selatan Kelantan. Gua Musang atau Jeli di jadikan pusat perdagangan segi tiga emas, Kuala Berang, Cameron Highland dan Kuala Lipis. Dengan ada nya perbangunan baru di selatan Kelantan dan menjadi pusat kommersial serta perhidmatan yang besar, ianya mampu menjadi pusat perdagangan yang terbesar di Kelantan mengantikan bandar Kota Bahru. Kesan sampingan diatas pembangunan ini juga boleh memberi kesan positif keatas pembandaran di Kota Bharu.

guamuasng2

Demographi kawasan Gua Musang dan Jeli mencatat perbezaan yang ketara dengan kepadatan penduduk yang kecil, walaubagaimana pun terdapat lebih 600,000 pengundi luar yang di label sebagai munafik oleh pemimpin PAS yang boleh diserapkan ke kawasan ini jikalau pembangunan segi tiga emas Kelantan berjaya di lakukan.

Terdapat kawasan kawasan yang menarik pelawat luar di kawasan ini, seperti Tasik Temegor dan juga Tasik Kenyir di Trengganu. Kedudukan kedua dua tasik itu yang tidak jauh jaraknya dari Gua Musang boleh di komersial kan. Penemuan emas dan lain lain bijeh berharga boleh di terokai. Kawasan balak yang harus di lebarkan dengan kesan ekonomi tambah nilai, juga boleh memberi impak besar kepada kemajuan di kawasan ini. Pusat sukan dan rekrasi harus di perkembangkan dengan memajukan lagi sukan sukan berbasikal, trak, dan lain lain sukan lasak boleh memberi impak besar kepada kemajuan Gua Musang dan sekitaran.

guamusang3

Jikalau Datuk Pa berkata bahawa BN ingin membangun bersama penyokong yang menyokong BN semasa PRU 13, ini lah salah satu cara yang lebih berkesan untuk perancangan jangka masa panjang. ECER boleh di gunakan bagi membangunkan rakyat Kelantan yang telah lama ketinggalan didalam menikmati pembangunan yang bersih, moden dan berketerampilan seperti yang terdapat di lain lain negeri.

BAWA BALIK KESEMUA PENGUNDI LUAR YANG DI LABEL OLEH PAS SEBAGAI KAUM MUNAFIK!!!!

PS: GUNA PAKAR KAUM MELAYU SAHAJA UNTUK BERJAYA DI MALAYSIA, TANPA WAS WAS.

Cina undi DAP kerana orang Melayu kulit hitam dan hidung besar

bbc

Sungguh malang orang orang Melayu di Malaysia, orang Cina mengundi DAP kerana warna kulit dan paras rupa orang Melayu yang hitam dan buruk, yang membawa erti kepada satu gambaran kumpulan perasuah, nepostism, tidak adil dan tidak amanah. Dan bodoh.

Sedangkan, sebenarnya paras rupa dan warna kulit bukan satu ukuran tepat kepada gambaran tersebut. Perlakuan rasuah tidak mengenal warna kulit.

Perbuatan melihat warna kulit dan paras rupa satu perbuatan rasis yang paling keji di dunia.

Mereka memandang rendah sistem kesultanan Melayu kerana warna kulit dan paras rupa.

Mereka memandang rendah polis dan tentera Malaysia kerana Melayu berwarna hitam dan berwajah hudoh.

Mereka manusia paling rasis dalam dunia Melayu.

Mereka, kaum Cina dengan warna kulit putih, menyediakan sekolah untuk mereka sahaja. Sikap rasis yang paling ketara mengasingkan warna kulit penduduk tempatan.

Mereka mengasingkan para pekerja dari kaum kaum lain di syarikat syarikat mereka.

Mereka mengasingkan kaum mereka dengan bahasa mereka tanpa menperdulikan orang ramai kerana warna kulit dan paras rupa umat Melayu yang huduh.

Mereka merujuk kita bagaikan berwajah seperti Urko, dari the Planet of Apes. Dan sangat bodoh, serta suka kepada minta maaf.

Dan yang paling keji adalah apabila mereka mengajar Melayu seperti CEO Air Asia X supaya membenci umat Melayu kerana warna kulit dan bermuka huduh.

Sedangkan beliau sendiri adalah seorang Melayu yang berwajah huduh yang amat ketara seperti semua Melayu dan Orang Asli yang lain lain.

Kaum ini kah yang anda pilih sebagai ketua anda?.

Sedarlah kamu semua.

Kecewa dengan mainan mereka membalas budi baik kaum bermuka huduh ini kepada mereka selama berdekad.

flintstone

PS: Kaum Cina sedang runsing kerana terpaksa menjadi Flintstone sekiranya mengangkat sumpah menjadi Adun di Selangor dengan memegang tombak. Begitulah apa yang di desus desuskan. Kaum Cina Malaysia sungguh rasis.

Nak tahu KPI berkesan KJ sepatutnya di lantik Menteri Boikot, bukan Menteri BS.

Kita tau keputusan PRU 13 sepenuhnya di mana 97% pengundi Cina mengundi DAP, dan menolak MCA dan Gerakan.

Okay, dan kita tau 30% pengundi Melayu Belia Urban mengundi PKR atau PAS atau pun Cina DAP, bersemangat dengan politik baru.

No problem. Mereka berhak berbuat demikian, dan kita juga berhak membuat perkiraan kita sendiri bagaimana kita boleh melanyak atau memanggil kembali roh roh yang telah di pergunakan untuk menyokong pakatan.

Dan kita tahu Pakatan adalah kumpulan pembohong yang amat besar.

Selepas PRU 13, strategi politik telah berubah kepada strategi politik boikot. Dari barang barang keluaran Cina dan India Air Asia kepada semua jenis perhidmatan oleh kaum Cina dan juga mereka yang terbabit.

Politik ini amat berkesan di Malaysia, kerana, kaum Cina telah memonopoli segala bentuk pengeluaran barang barang serta perhidmatan di negara ini dan kaum Melayu merupakan kaum penguna dengan kuasa beli tunai. Itu silap mereka lah kerana terlalu tamak haloba sehingga kesemua aktiviti ekonomi di pegang dengan pengeluaran para graduan dari Sekolah Cina yang pro Cina melampau batas.

Untuk menang perang politik, kita serang tampuk duit mereka sampai pecah dan hancur. Dan sebagai ganti dalam pasaran ambil alih kesemua pengeluaran aktiviti ekonomi dari mereka yang telah lingkup dan bangkrup.

Ini berkehendakan satu agensi yang kuat dan KPI agensi ini senang di lihat dan amat cepat keberhasilannya. Pihak bank akan menutup sesuatu pusat pengeluaran barangan didalam tempuh tiga bulan sekiranya tidak membayar hutang, dan sekiranya mereka di tutup kita ambil alih dengan membeli syarikat tersebut di pasaran terbuka.

Sepatutnya tugas ini diberi pada KJ. Kita akan tahu keputusan KPI dia dengan cepat. Menteri Boikot, bukan Menteri Belia dan Sukan.

Dalam masa lima tahun sebagai Ketua Pemuda dahulu, KJ tidak menunjuk prestasi yang boleh membanggakan, malahan ramai belia Melayu seperti Adam Adli terus menyokong Pakatan. Kementerian Boikot barang barang Cina dan lain lain pesabotaj negara harus di beri kepada KJ untuk melihat sama ada beliau boleh berjaya atau tidak. Dan didalam masa yang singkat keberhasilanya. Tidak payah menunggu sampai negara mencapai taraf sebuah negara maju. 2020.

PS: Mengenal budi dan kehalusan adab Melayu didalam hati seseorang Melayu ialah dengan memberi kerja melawan musuh Melayu. Jikalau beliau bersekongkong dengan musuh Melayu di medan perang, biarlah beliau mati sahid di peperangan itu. Sekurang kurang nya kita hantar beliau ke Syurga, bukan ke neraka.

Our dream Cabinet – DO NOT INCLUDE ANY CHINESE

Many Chinese want cabinet to include all races to make it balanced and towards national reconciliation.

GRASS ROOT and the Voters who voted BN say NO TO CHINESE REPRESENTATIVES In the cabinet and all people can now refer to MALAY AND EAST MALAYSIAN reps for government services.

NO NO NO NO NO To the Chinese.

Listen, listen, listen, NO NO NO to the Chinese rep in the line up!!!.

WE are not friend anymore. No more bluff and bullshitting. Eat your mouth out. Did you know that I voted Chinese BN reps for my constituencies? What do I get out if it? You asked about my sincerity? A great question. I am a bloody Malay you guys wanted to overthrow out from the government!!.

Now we see more and more Chinese come in with recommendations to BN Najib for him to place and include Chinese in the line up as if forgetting the PRU 13 result which agreed that the line up must dump the Chinese out of the government.

That’s no reconciliation, that is to give face to the ugly Chinese who at the first place is to dump Malays and BN out of this country’s politics.

Reconciliation means to teach you guys as we teach Kelantanese Chinese how to respect the Malays. Be part of us or get out from our daily routine!!!. No big deal when there are no Chinese around.

Learn our lesson well, after all what is wrong Chinese come and meet up the Malay for government services? Aren’t they have brains and hearts to give you the support the support and wishes you have abandoned last five years?. Do you think only you have brain? If that is the case, now you get what you wanted in the first place, i.e out of the government when your brainy brain ask you to vote DAP last week!. So why do you ask for the Chinese representative in the government???. Walk your brain’s talk please.

Show proof that you can speak Malay well before claiming to represent us. This is the way Kelantanese teach Chinese in Kelantan. We don’t accept Chinese who don’t know our culture. Najib, please learn a thing or two from us, the Kelantanese. You want Kelantan, don’t you?, Learn how to love us first.!!!!!! We do a good thing to the Chinese in Kelantan. We make them respect us and talk like us. Be part of us. Not on the other way round.

On the Mahathir‘s opinion that Chinese needed in the Cabinet, oh well if that is so, the government can refresh a secondary line up which doesn’t have ministerial and legislative power to deal with minority group and all immigrants related issues. Why not, that’s a reconciliation too.

Listen, listen, listen, Dr Mahathir. You’ve done great jobs during the campaign, please get a good rest and forget lah about “Chinese needed in the Cabinet”. It doesn’t matter much to us anymore. We are the young Malays who have supported you guys during the last PRU 13!!!. So listen, get a good rest will you?. Campaigning is over. Thank you.

PS | Our Culture says, you busuk hati, you go away and eat your “punai out” and don’t come back, please!!!!,

“Hello Hello, saya Tan Lan Chouw, you Ah Gib Ghor heh, boleh kasi Sekolah kita kasi besar hah, lima juta pun okay lah, lagi manyak lagi wokay oh!! RM100 juta lagi magus!!”

Tan: “Boleh ke”

Gib: “No Problem, yesterday me signed alleady”.

Tan: “Manyak telima kasih, ow”

Gib: “Aiya, itu kecik punya hal, lu undi kita 1 Malaysia, wokay?”

Tan: “Wokay, gua kasi lu undi”

Lim: “Ah Tan huh, sulah lapat itu cek kah?”

Tan:”Sulah, sikalang apa buat?”

Lim: “Sulah lapat cek apa lu lunsing, sikalang kasi lundi loket, ada tau kah, nanti lu lundi Ah Gib Gor, lu gila, gua kasi buang lu punya jawatan dalam itu kongsi, ada falam kah”

Tan: “Wokay, gua ada understand, besuk gua lundi sama lu loket, he he he, itu Ah Gib Gor, manyak fening oh”.

Tan: “Hello helloo, Ah Gib Ghor huh, itu cek tarak clear ohh, itu bank cakap huh, itu cek sudah kena kasi tendang, aiyo, gua sudah order balang mau bikin litu sekolah Cina, oh”

Gib: “Gua janji di tepati, itu cek bank kasi, bukan saya kasi, bukan saya janji, lu tanya itu bank lah, apasat tendang, he he he!!”.

Astronot Nik Aziz dan Lim Kit Siang

roket

Aji: “Hi, Kit, what time you come Bulan?”

Kit: “Aji, gua air mata sikit keluar, gua kata itu ROS boloh, mau kasi kita rancau. Kasi roket tidun. Itu pasat kita mau bulan”.

Aji: “Huh, mu pandai deh, teriak keluar air mata. Mu tak apa, mu boleh pakai bulan. Mu start roket mari sini. Tak der hal nya, faham?”.

Kit: “Aji, ada kenal kah itu ROS?, Siapa kerja dalam?. Melayu ke, Cina?, kasi buang sama itu olang. Menang lundi Aji ikut sama gua, kita kasi buang itu olang. Kasi rancau sama dia. Manyak celaka.”

Aji: “Boleh. Mu buat lah gapo mu nak buat. Tak heran. Kasi buang semua orang. Aiya, Kit. Itu semua Melayu lah.”

Kit: “Lu heran apa. Melayu manyak boloh. Kerja slow macam kura kura. Tarak pandai. Banyak rancau. Kasi habis bajet kasi bikin gaji sama dia olang. Lu angkat itu bajet bikin pergi haji. Tarak apa. Tiap tiap hali, pun boleh. Cap cap sui punya halt. Apa mau takut, kita kuasa, Malai si.”

Aji: “Aiya lu err. Saya Melayu lah. Lu ingat saya apa?”.

Kit: “Lu Melayu ah?. Manyak maaf , gua ingat lu kata lu bukan Melayu. Lu, lain bangsa punya, lu sendiri cakap. Paper ada tulis. Sikalang Aji cakap Aji Melayu. Apa sat?. U Turn kah. Jangan itu macam. Ini sama itu Bangla punya bikin u turn. Sikalang balik pegi Permatang Pauh. Lu jangan cakap lu Melayu kah.”

Aji:”Bila mau naik roket datang Bulan?, Lu banyak cakap belit lah?”

Kit: “Gua tarak jadi naik roket bikin pergi bulan. Kita ada fikir, orang Cina takut sama lu. Kena potong oh. Susah. Nanti gua hilang undi di Gelang Patah“.

Aji: “Lu tipu saya lah. Banyak lantui lah lu. Saya sudah hati besar bikin lu jadi Islam. Saya sudah cakap satu dunia tau, lu mau angkat roket pergi bulan. Lu bengong lah.”

Kit: “He he he, tarak apa, lagi 5 tahun, kita bikin roket pergi bulan. Wokay?”

Aji: “Lima tahun saya sudah balik Bumi. Apa lu cakap, lu tarak payah hantar roket ambil saya lima tahun. Banyak kurang otak lah lu. Jiwa sempit mau kasi Malai si. Ceh. Saya tarak sangka lu tarak cinta sama saya. Lu cinta palsu saja.”

Kit : “Ah Cinta, siapa cakap cinta. Err you ngandung kah?”

Aji : “Cilako, Cilako, Cilako, saya kata. Cilako, jenis macam mu ini.”

Cara Lim Kit Siang bertransformasi

Salam 1Malaysia.

Banyak perkara berlaku ke atas pakatan pembangkang semenjak mereka sebagai sebuah kerajaan di nilai dengan report card masing setelah hampir memerintah selama 5 tahun kepada penggundi diseluruh negara.

Kemajuan yang di capai dari kerja ahli politik gabungan Barisan Nasional memberasangkan dengan prestasi yang baik mengambil kira kesepakatan diantara kaum di Malaysia semasa memerintah dan kemajuan tersebut terserlah ke serata dunia hasil dari berbagai bagai projek yang telah berjaya di laksanakan di dalam tempuh 5 tahun mencaturkan transformasi ekonomi dan politik.

Ramai diantara kita faham tentang transformasi ekonomi yang telah dilakukan oleh kerajaan BN bagi menjanakan ekonomi baru. Manakala political transformasi pula di lihat berjaya di capai setelah kita dapati hampir separuh calun baru di dalam PRU 13 merupakan calun dari muka muka baru.

Terbaru dari political transformasi yang boleh di lihat ialah pilihan calun tidak lagi berteraskan satu kaum untuk di pertandinangkan dalam kawasan majoriti Cina umpana nya, dimana BN telah menolak corak tradisi mencalunkan kaum tertentu untuk kawasan yang bermajoritikan sesuatu kaum sahaja. Contoh terbaik ialah di Gelang Patah dan di Kepong. Para penderhaka atau pembelot dari kalangan ahli parti seperti menjadi calun bebas, diambil tindakan tegas serta merta.

Jika di bezakan dengan parti konponon pakatan rakyat pula peranan BN didalam mencorakkan kemajuan di dalam sistem berpolitik di Malaysia lebih menyerlah.

Pertama nya, Pakatan Rakyat masih belum merupakan satu gabungan padu untuk sistem dua parti di negara ini, walaupun mereka telah mengatakan mereka itu adalah gabungan terbaik sebagai alternatif parti kepada BN. Para penggundi biasa nya akan menilai bukan sahaja gerak kerja ahli gabungan pakatan malahan melihat kesepaduan parti parti pakatan pembangkang dan boleh menjangka sama ada mereka itu benar benar sebuah parti alternatif kepada BN yang mampu membawa kemajuan kepada negara.

Kejituan BN di bawah kepimpinan didalam mentransformasikan segala bentuk perubahan baru amat sesuai dengan persekitaran dunia luar dan di terima oleh ramai kumpulan muda malahan kumpulan pertenggahan serta para professional dan para penggundi baru.

Malangnya, dengan riak untuk mengubah Malaysia, DAP di lihat masih jauh kebelakang dari mengubah perjalanan parti mereka sendiri. Mereka di lihat masih mengunakan konsept pecah belah kaum dan mengunakan strategi fitnah dan berpura pura didalam semua hal termasuk di dalam hal hal manesfesto parti masing masing. Mereka adalah merupakan parti parti zaman dinasor.

Zaman dimana perubahan mesti dilakukan pada diri sendiri dahulu dan ingat, zaman ini tidak ada sesiapa akan kesian kepada ketua politik yang masih tidak berubah walaupun menanggis keluar air mata setempayan.

anwar_ibrahim-sakit-belakang

Berlakun bersemadi dengan kumpulan parti alternatif dua parti di Malaysia. Menghina kepintaran penduduk Malaysia.

mat sabu

Berlakun bersemadi dengan kumpulan parti alternatif dua parti di Malaysia. Menghina kepintaran penduduk Malaysia.

lim kit siang

Transformasi cara Lim Kit Siang. (Orang di sebelah beliau gelak melihat lakunan terbaik beliau)

141109 air mata biawak

Tidak di sangka, Tok Guru Nik Aziz adalah pencetus transformasi yang di ikuti cara direk oleh Lim Kit Siang. Hmm,

Mustapr

Transformasi kumpulan kumpulan parti alternatif untuk sistem dua parti Malaysia?

Zaman belas kesian keatas ahli politik yang tidak berkerja keras dan tidak berubah dari cara berkerja dan berpolitik tradisi sudah lama tiada dan mereka yang masih duduk di tempat cakuk lama akan di tolak oleh para penggundi.

Aiyaa, Lim Kit Siang’s Dog Food CEC member. Samun Rakyat kah?. Cilaka, manyak cilaka. Ada olang ini macam kah dalam itu Lee Aa Pee??

Teresa Kok.

Le Aa Pee harbors liar all the time kah? Aiya. Mampus latyat Malaysia lo. Ini macam huh, Cina lagi mampus, kena lompak hali hali mau mikin niaga pasar malam. Lu Cina olang susah, lagi itu Lee Aa Pee huh, kasi taruk lu punya muka bikin lagi manyak susah. Aiya. Tarak guna Le Aa Pee lo. Lu tarak caya gua lu tengok itu velio sendiri lo. Tarak guna punya Lee AA Pee, manyak cee bai punya.