Tok Pa angan jer – kesian kepada aku dan lain lain orang Kelantan yang tolak PAS mati matian.

Mesti ada yang tak kena dengan cara atau perangai orang orang pertaruhan aku untuk balik berkerja di Kelantan bawah BN.

Apa benda eh?

Perhubungan UMNO negri kut. Beri budget yang baik tak di gunakan sebetul nya kut. Atau masuk poket sendiri kut. Mana aku tau, engkau cakap ler pada aku, kerana aku nak tau!!.

Atau perangai ketua ketua kita ni belum betul betul baik kut, jenis tak tolong orang secara serius kut, atau secara real real hanya main main tipu tipu kut. Hanya ambil gambar suka suka nak tunjuk hebat bersama rakyat, bukan main lagi bersama rakyat. Dan masuk facebook. Konon.

Tetapi jumpa member member lama yang sudah tolong semasa dia susah susah dulu kala buat tak tahu saja kut. Ini jenis semacam tarak budi pekerti yang baik baik kut, semacam orang PAS yang menang tu, nak tunjuk tunjuk saja ni.

Kalau semacam ini, sudah lima belas tahun perangai sama, tak payah lah susah susah hendak ambik Kelantan, baik berhenti saja nak ambik Kelantan.

Orang politik ni kena lah tolong orang. Bukan kena tolong monyet atau harimau.

Bo La Wei UMNO, berhenti, tukar lah orang orang nih.

 

Politik pecah tanah lepas itu gadai tanah. Tiada politik lain kah PAS Kelantan nih?, Gilo.

btasastadium

Macam mana nih?.

Jikalau kita semua buat kerja sebagaimana orang politik kaum PAS ini, kita sudah lama masuk jail.

Apa pasal masuk jail?

Kerana apabila pecah tanah untuk buat sesuatu, kemudian apabila tanah pecah, itu lah sahaja yang ada. Projek yang ingin di buat tidak ada.

Sekejap sahaja, semua kementerian kerajaan akan datang pejabat menyelongkar dan mengejar pengarah syarikat di atas tuduhan menipu rakyat. Sekejap sahaja kita akan di masukan ke dalam lokap dan di jail.

Tetapi, apabila sebuah kerajaan negeri membuat kerja berbentuk jalan cerita yang sama, peliknya tiada apa apa kementerian datang menyelongkar pejabat dan mencari ahli politik yang membuat kerja sama, yaitu menipu rakyat. Ini tidak adil kepada kita ahli masyarakat.

Adakah orang politik boleh buat jahat, dan kita, ahli masyarakat biasa, tidak boleh? Kita pun ingin mendapat untung besar jikalau boleh tipu rakyat. Kenapa kita tidak boleh?. Kita pun hendak jadi ulamak. Jikalau ulamak boleh tipu, kita sebagai pengikut ulamak boleh lah jalankan kerja tipu menipu, asalkan dapat duit besar. Bukan begitu. Walaupun, bagi mereka, mereka mendapat point dalam pengikut untuk undi, bukan duit besar.

Apa lagi apabila sebuah kerajaan negeri  yang melakukan kerja kerja sumbang seperti itu?

Bila lagi rakyat Kelantan. Ini lah masanya. Tidak lah bersusah payah joint orang yang akan tipu awak!!!!.

Jemputan dari kerajaan negeri itu adalah jemputan untuk anda melihat bagaiamana anda akan di tipu dengan projek stadium, yang telah pun di pecah tanah tahun lepas. Tahun ini, kemungkinan untuk acara pecah tanah untuk membuat lubang sebuah parking kereta pula, agaknya.

Kami takut sedikit masa lagi ada pecah tanah untuk lubang kubur penduduk Kelantan pula.

PS: Nik Aziz sudah tunjuk bagaimana ulamak PAS boleh berkerja setelah di tolak rakyat. Jadi Tok Bomoh. Jampi serampah sebagaimana Kiram 111. Harapan supaya kerajaan Kelantan membina sebuah hospital yang di penuhi dengan tok Bomoh tok Bomoh sejenis dan sewaktu dengan nya. Agar semua ahli wakil rakyat PAS boleh berkerja di situ. Itu sahaja kepandaian mereka. Semacam penganas Sulu.

Pengarah Liziz Standaco Sdn Bhd mendapat RM400 juta hutang dengan kerajaan Kelantan RM399 juta tidak boleh bayar.

Bila kita ini terdiri dari kumpulan yang kurang berakal, orang panggil kumpulan itu sebagai kumpulan bodoh.

Tetapi, apabila kita berkata kepada mereka itu sebagai orang orang bodoh, mereka akan naik angin marah marah kepada orang yang mengatakan mereka itu bodoh.

Tetapi itu lah hakikat dunia Islam Pas dan para pemimpin mereka. Dan sudah tentu mereka marah marah bila kita berkata mereka itu golongan bodoh.

Untuk tidak menaikan kemarahan golongan ini, saya ingin merujuk kepada kebodohan mereka itu sebagai golongan yang kurang pengalaman.

Apa sebab kurang pengalaman?.

Orang bercerita tentang membangun Lembah Sireh, dia bercerita membangunkan Lembah Bulan. Bila syarikat yang di lantik tidak menunaikan janji, mereka salahkan UMNO.

Tiada pengalaman.

Bila syarikat yang di lantik bayar pengarah mereka RM400 juta dan janji atau hutang rakyat Kelantan sebanyak RM399 juta yang perlu di bayar, syarikat tidak bayar, golongan lemah fikiran ini tersenyum tanpa apa tindakan diambil keatas Liziz Standaco Sdn Bhd.

Pengarah dapat bayaran RM400 juta, hutang rakyat, iaitu bayaran kepada semua penduduk Kota Bharu dan Kelantan khas nya tidak di bayar, apa jenis perkiraan orang yang buat kerja semacam ini?.

Golongan apa kah jenis yang membuat kerja seperti ini? Mesti lah golongan yang lemah fikiran. Lebih tepat, bodoh. Atau, bengong.

Tentu golongan ini adalah golongan yang tidak ada pengalaman. Atau seperti orang ramai berkata, golongan lemah fikiran, golongan orang bodoh bodoh. Orang tidak ada otak.

Pada saya, saya berpendapat mereka ini golongan tidak mempunyai pengalaman. Tak reti buat. Bukan bodoh, kerana, RM400 juta yang di bayar kepada pengarah itu terlalu banyak. Tentu boleh kongsi. Kongsi raya. Tetapi kita ini golongan cerdik pun tidak tahu samada duit itu di kongsi raya. Mereka lebih cerdik dari kita nampaknya.

Nah, itu dia orang yang mengata ngata UMNO kafir. Mereka buat kerja bodoh bodoh tetapi untuk mengelabukan mata rakyat, sebenarnya mereka ini pandai dalam buat buat bodoh.

Janji sebuah masjid, tiada, sebuah stadium terbuka, tiada, sebuah jambatan, tiada. Apa yang ada ialah duit bayaran kepada pengarah sampai RM400 juta. Sedangkan, kata mereka syarikat didalam kerugian.

Akhir sekali, siapa kah yang bodoh?.

Mereka buat buat bodoh. Tetapi dapat beratus juta. Kita buat buat cerdik, undi pemimpin Pas, tetapi kita habuk pun tarak!.

Jadi sebenarnya kita bodoh undi Pas dan biarkan mereka membenarkan kroni mereka telan harta rakyat. Dan kemungkinan besar mereka juga telan harta kita.

Sudah. Lemparkan mereka ke Kembah Sireh dan humbankan mereka ke dalam Sungai Kelantan bersama dengan jubah jubah mereka.

Tukar orang yang memperbodohkan kita. Kita balik ke asal sifat kita yang baik baik dan tolak Islam penipu jenis Pas.

The Star Jumaat 8 Feb 2013.

LGE akan turunkan harga hantaran kawin. Muahhhhhhhhhhhhhhh.

kawin

Tolak Najib, turun kan harga hantaran kawin.

Muah muah muah.

Hey. Wok.

Kawin jer lah. Apa engkau merepek nih?.

Hantaran kawin mak bapak dia orang minta. Apa kah hal nya, minta tolak Najib?.

Kalau muka kita cun melecun. Hantaran nya free jer.

Kalau muka tu kurang hansen, pergi ke Kelang. Ubah hidung dengan doktor cosmetic. Ubah semacam DAP.

Baru hantaran tak berapa sen. Harus harus, mak bapak dia kata engkau punya hantaran, free bro. GF pula bayar bro.

Kesian lah pada lu. Anyway, bro. Gua ucapkan Kong Hee F Chai pada lu bro. Semoga boleh kawin. Okay?.

PS: This action arises from political propaganda that smears hatred in DAP Ubah. The Malays are now “berubah” They hate Chinese DAP.