Saya berpendapat semua kedai yang mempunyai character China di negara ini adalah kedai Haram di masuki oleh orang Islam

Haram. Kenapa haram?.

Pertama 100% mereka bukan Islam, dan bukan Islam merupakan salah satu musuh Islam yang paling nyata. Terutama China DAP.

Oleh kerana bukan Islam, mereka mengamal cara hidup melawan Syariat Islam.

Mereka makan babi yang merupakan najis bagi umat Islam. Kaum ini juga ingin membina ladang babi di merata tempat di negara ini. Mereka kaum yang sombong, bongkak dan membesar diri.

Amat lah senang bagi umat Islam menjauhi mereka kerana kesombongan, bongkak dan membesar diri, mereka mengunakan bahasa China mempamirkan kebongkakan mereka di semua premiss kedai mereka.

Dengan ada nya tanda ini umat Islam harus menjauhi kedai kedai seperti itu kerana adalah haram untuk kita memasuki kedai kedai tersebut apalagi apabila wang halal membeli barangan atau menguna khidmat kaum jahiliah ini.

Harap maklum.

PS| Lafaz saja niat ini, sahaja aku meninggalkan premiss China anti Islam ini kerana Allah Taaala. Dan aku berlindung dari bangsa bongkak, sombong dan busuk hati hanya dengan mu Ya Allah.

Semoga semua syarikat China bangsat mampus cepat.

One thought on “Saya berpendapat semua kedai yang mempunyai character China di negara ini adalah kedai Haram di masuki oleh orang Islam

  1. Hmmm… Susah laa… Sebab aku tak tau baca Mandarin, tak tau dema tulis apa. Mungkin jugak tulis ‘Assalamualaikum’ saja, Tapi itu pun belum tentu Cina Islam. Supermarket Bilal yang ada tulisan jawi pun bukan Cina Islam punya, inikan pula yang kita tak tau apa-apa. Macam tu juga kalau nama perniagaan seperti Teo Heap Seng, Kedai Eletrik Seng Heng, Klinik Dr. Kwek dll.

    Aku rasa tak payahlah nak haramkan atau boikot mana2 perniagaan. Pasang niat dalam hati yang kita nak cari dan beli barang yang halal dan suci untuk makan dan pakai anak isteri sudah cukup. Kuatkan azam untuk cari yang halal dari peniaga Islam dulu. Bersihkan tubuh kita luar dan dalam dari sebarang unsur yang tidak diingini, InsyaAllah makin kuat iman kita, makin kuat juga jihad kita ke jalan Allah. Aku percaya sangat kesannya akan terasa, baik pada diri kita, maupun pada Cina haprak tu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s