Kawan aku tanya Kenapa BN kalah di Selangor, dah kalah kalah lah apa nak tau lagi!

Biasa lah menang kalah, jikalau kalah kita mula buat yang baru.

Jikalau menang kita bersyukur pada Allah, ingat lah kemenangan itu di beri oleh Allah.

Jadi, apa nak tanya lagi bila kalah. Biasa lah tu, bukan kita reti tengok muka orang yang akan undi kita.

Senyum melebar dan datang makan bersama tidak bererti popularity kita naik sampai 52%.

Ini pilihanraya, mu pilih aku raya. Mu tak pilih aku ke jalan raya, demo. Mana bolih bro.

Bila kalah dok sibuk buat demostrasi sampai aku hendak bergerak balik rumah dari Kelana Jaya ke Subang Jaya terganggu sampai berjam jam, ini kerja gila babi otak kering tak boleh fikir akan kesusahan rakyat.

Aku harap polis boleh menjalankan tugas menangkap mereka yang membuat kacau bilau nih.

One thought on “Kawan aku tanya Kenapa BN kalah di Selangor, dah kalah kalah lah apa nak tau lagi!

  1. Kita orang bawah ni soal mengapa kita kalah di Selangor. NUAR lagi besar dan komplek soalannya. Mengapa PR Kalah tak dapat bentuk Kerajaan peringkat Persekutuan? Yang kalah dipersoalnya yg menang dia tak heboh pun. Bagi orang Islam, “Kita merancang tetapi Allah yang menentukan” Percaya kepada Qada’ dan Qadar Allah. Kalau tak percaya kepada perkara ke 6 Rukun Iman, lebih baiklah umat Islam mufarakah (tinggalkan) dpd pemimpin seperti itu. Takut2 rosak Iman kita. Jgn main-main tentang Rukun Iman (bukan ciptaan manusia). Jika ada umat Islam yg tidak terima atau tidak mahu terima salah satu Rukun Iman, maka dia boleh menjadi kufur kepada Allah.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s