Tok Pa angan jer – kesian kepada aku dan lain lain orang Kelantan yang tolak PAS mati matian.

Mesti ada yang tak kena dengan cara atau perangai orang orang pertaruhan aku untuk balik berkerja di Kelantan bawah BN.

Apa benda eh?

Perhubungan UMNO negri kut. Beri budget yang baik tak di gunakan sebetul nya kut. Atau masuk poket sendiri kut. Mana aku tau, engkau cakap ler pada aku, kerana aku nak tau!!.

Atau perangai ketua ketua kita ni belum betul betul baik kut, jenis tak tolong orang secara serius kut, atau secara real real hanya main main tipu tipu kut. Hanya ambil gambar suka suka nak tunjuk hebat bersama rakyat, bukan main lagi bersama rakyat. Dan masuk facebook. Konon.

Tetapi jumpa member member lama yang sudah tolong semasa dia susah susah dulu kala buat tak tahu saja kut. Ini jenis semacam tarak budi pekerti yang baik baik kut, semacam orang PAS yang menang tu, nak tunjuk tunjuk saja ni.

Kalau semacam ini, sudah lima belas tahun perangai sama, tak payah lah susah susah hendak ambik Kelantan, baik berhenti saja nak ambik Kelantan.

Orang politik ni kena lah tolong orang. Bukan kena tolong monyet atau harimau.

Bo La Wei UMNO, berhenti, tukar lah orang orang nih.

 

6 thoughts on “Tok Pa angan jer – kesian kepada aku dan lain lain orang Kelantan yang tolak PAS mati matian.

  1. analisis aku pulak, bukan sebab org2 kelantan yg duduk kelantan tak nak berubah. atau pemimpin2 politik umno kelantan sakau duit peruntukan pusat sumbat dalam poket tapi ini adalah peranan anak2 kelantan duduk luar yang balik ke kelantan untuk meninggalkan TAIK, dan balik semula ke negeri2 tempat mereka mencari isi tembolok masing-masing. mereka balik untuk memenangkan pas, tetapi meninggalkan kemunduran kepada ibubapa, adik-adik dan tok nenek mereka untuk tempoh 5 tahun lagi. bravo anak2 kelantan di luar kelantan. sungguh berkesan TAIK korang yang korang tinggalkan di kelantan. aku langsung tidak mencemburui kemenangan pas yg kesekian kalinya di kelantan, cuma aku kasihan dgn insan2 yg ditinggalkan anak2 utk mencari rezeki di luar kelantan.

  2. Keputusan PRU bagi Kelantan memang telah diduga. Dua insiden ini pernah dialami dalam jarak tempoh masa lebih kurang 30 tahun. Aku pernah dengar orang Kelantan berkata begini:

    1978 – Kalo oghe boyee (beri) ambo ambik, tapi bila masa nak pakah… ambo tetap pakah bule.
    2013 – Kalo nok mito bantuae mito pado Barisan, tapi bila undi, tetap undi pah…

    Renungkanlah…. Kelantan adalah negeri yang paling ramai penduduknya menerima BRIM. Kalo tak silap… melebihi 95% daripada penduduk kelantan terima BRIM.

Leave a Reply

