Astronot Nik Aziz dan Lim Kit Siang

roket

Aji: “Hi, Kit, what time you come Bulan?”

Kit: “Aji, gua air mata sikit keluar, gua kata itu ROS boloh, mau kasi kita rancau. Kasi roket tidun. Itu pasat kita mau bulan”.

Aji: “Huh, mu pandai deh, teriak keluar air mata. Mu tak apa, mu boleh pakai bulan. Mu start roket mari sini. Tak der hal nya, faham?”.

Kit: “Aji, ada kenal kah itu ROS?, Siapa kerja dalam?. Melayu ke, Cina?, kasi buang sama itu olang. Menang lundi Aji ikut sama gua, kita kasi buang itu olang. Kasi rancau sama dia. Manyak celaka.”

Aji: “Boleh. Mu buat lah gapo mu nak buat. Tak heran. Kasi buang semua orang. Aiya, Kit. Itu semua Melayu lah.”

Kit: “Lu heran apa. Melayu manyak boloh. Kerja slow macam kura kura. Tarak pandai. Banyak rancau. Kasi habis bajet kasi bikin gaji sama dia olang. Lu angkat itu bajet bikin pergi haji. Tarak apa. Tiap tiap hali, pun boleh. Cap cap sui punya halt. Apa mau takut, kita kuasa, Malai si.”

Aji: “Aiya lu err. Saya Melayu lah. Lu ingat saya apa?”.

Kit: “Lu Melayu ah?. Manyak maaf , gua ingat lu kata lu bukan Melayu. Lu, lain bangsa punya, lu sendiri cakap. Paper ada tulis. Sikalang Aji cakap Aji Melayu. Apa sat?. U Turn kah. Jangan itu macam. Ini sama itu Bangla punya bikin u turn. Sikalang balik pegi Permatang Pauh. Lu jangan cakap lu Melayu kah.”

Aji:”Bila mau naik roket datang Bulan?, Lu banyak cakap belit lah?”

Kit: “Gua tarak jadi naik roket bikin pergi bulan. Kita ada fikir, orang Cina takut sama lu. Kena potong oh. Susah. Nanti gua hilang undi di Gelang Patah“.

Aji: “Lu tipu saya lah. Banyak lantui lah lu. Saya sudah hati besar bikin lu jadi Islam. Saya sudah cakap satu dunia tau, lu mau angkat roket pergi bulan. Lu bengong lah.”

Kit: “He he he, tarak apa, lagi 5 tahun, kita bikin roket pergi bulan. Wokay?”

Aji: “Lima tahun saya sudah balik Bumi. Apa lu cakap, lu tarak payah hantar roket ambil saya lima tahun. Banyak kurang otak lah lu. Jiwa sempit mau kasi Malai si. Ceh. Saya tarak sangka lu tarak cinta sama saya. Lu cinta palsu saja.”

Kit : “Ah Cinta, siapa cakap cinta. Err you ngandung kah?”

Aji : “Cilako, Cilako, Cilako, saya kata. Cilako, jenis macam mu ini.”

Leave a Reply

