Ya kah Nik Aziz karang buku demi cinta tu? Aku runsing takut takut orang lain yang tulis

Love is litte

love ids little1

Cinta – small small –  Benci – a lot, a lot, – KAFIR U CELAKO.

Aku was was bila dapat tahu Nik Aziz tulis buku demi cinta.

Ya kah?. Hey was was betul. Mana reti dia tentang cinta. Beranak tahun 1931 bercakap tentang cinta alaf baru?

Celako?. Itu yang selalu keluar dari mulut dia, dan itu adalah 90% perasaan cinta dia kepada manusia dan pencipta.

Demi cinta dan berkata kerana Dia? Mu berkawan dengan syaitan pun tak apa? Cinta?.

Mu mencarut, itu luahan hati kepada yang Esa. Cinta. Ini cinta spenda nih.

Sesungguhnya cinta itu selari dengan perbuatan. Mu kata tak sokong Pas kafir, tuhan tidak cakap itu. Mu nak tipu rakyat supaya cinta kepada Pas?

Cinta seperti orang yang buka spenda. Mu cakap apa, itu lah cinta sejati kaum ulama kamu semua. Kamu terpesong jauh dah dan nak anggap diri sebagai Ghandi.

Lupa kan lah, lagi aku rasa bukan kamu yang tulis buku itu. Itu cedok cut and paste punya hal bertujuan untuk menang pilihan raya PRU 13. Dan bukan kamu yang tulis. Saja tanya ya kah yang tulis tu anda? Dari perkataan keluar dari mulut tiada satu benih cinta.

Bila masa mu cinta rakyat Kelantan?. Air mu bagi minum air kotor 23 tahun, tanah rakyat mu rampas diam diam, jalan raya minta derma, stadium cakap bina tetapi jangan lah harap siap, rumah rakyat satu biji pun tidak ada. Cakap tentang cinta? Jubor mu cinta, ini tentu karangan dari budak sekolah yang engkau ceduk kut.

Cinta kepada tuhan?, Tuhan pun mencarut!. Kerja Tuhan pun hang nak fire dia, dan hang hendak abik alih!. Apa cerita cinta yang cakap nih?.

Cinta spenda lah ni. Alahai Cinta!.

sembahbumi

A politician is the first to fall when he has no love. Not spenda Love.

PS: Ingat sikit, rakyat bawahan ni. Tiada siapa kesian. Semua benda kena tolong sendiri. Engkau ingat orang kesian pada engkau kah bila hang tidak berguna pada rakyat? Buat jalan minta sedekah kita. Duit sedekah entah kemana. Jahat lah jenis orang politik semacam ini. Bila masa komer semua ni baik? Cuba cerita kan sikit. Karang buku Cinta. Cinta kepala korak mu heh.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s