Orang Kelantan tersohor dengan pendekar, tetapi ketua suka nangis!! Kenapa lah Lanun Sulu tak serang Kelantan. Biar Nik Aziz nangis betul betul!! Belebongwa keempat!

Belebongwa Keempat:

nik aziz menangis 1

Bila ketua kita asyik suka nangis, tetapi becuh mulut, apa kesimpulan ketua kita yang semacam ini.

Pondan ke? Sikit sikit nangis, sikit nangis. Dah tu keluar air mata sebiji. Ott Allah heh, sian. Mari sini biar ambo gosok straight kan belakang tuh!!.

Jikalau puak pemisah SIAM serang Kelantan ler, dia nangis. Belum lintas Sungai Golok, dia sudah pun nangis. Jikalau puak Lanun Kiranm 111 hendak balik tanah Gua Musang dan baru hendak hantar perahu pancung dari Tawi Tawi, dia nangis.

Habis kito orang Kelantan macam nih.

Susah ketua semacam ini. Bila kita cakap kepada dia kenapa nangis Bro. Dia terus bingkas bangun cacang dan berkata “Kepala Hotak mu, baso tidak reti baso, kan aku tengah belakun nih, Reka Daya beb, ngok lah kamu tak faham”.

Aduh mak. Jikalau betul betul perang, macam mana lah kita hendak harapkan seorang lelaki yang suka menangis sebagai ketua. Malu lah sikit, kalau ya pun nangis seorang diri jauh dari orang, nampak lah jantan sikit. Ini jenis jantan ke jenis betina, atau jenis pondan atau bapok?.

Malu sungguh sungguh lah bila kita cari makan untuk mendapat wang dan memberi nafkah kepada anak anak dan keluarga dengan berlakun menangis. Sedangkan kita jantan dan menjadi ketua di rumah. Bini tak marah kah awak nangis macam bapok?

Kita kena anugerah tropi ketua rakyat yang kuat nangis, supaya lain kali orang malu hendak jadi pondan. Biar lah dua penyanyi ini menghiburkan hati dia yang gundah gelana. Dan anda boleh nyanyi kan lagu itu sendiri supaya dia berhenti nangis.

Heh heh heh, bila Syarifah Aini nyanyi baru gelak. Bukan pondan atau bapok, kan, kan, kan ?, saja jer nak nangis!!! Manusia, oh manusia. Tu lah dia.

nik aziz gelak

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s