Zaman sekarang, RM 100 juta tu main main sahaja. Macam sepuluh sen. Tak pasal GOMO yang kena.

Aku cuba nak faham kan cerita saman RM100 juta nih. Kepada orang kampung semua, tak payah dok runsing kepala. Bunyi sahaja RM100 juta. Tetapi nilai nya tidak ada apa benda. Nak tutup cerita sahaja tuh.

Ya saya faham. Kalau jumlah seratus juta di letak atas gerabak kereta api, harus lah bergerabak panjang nya. Hendak hendak pulak duit satu ringgit.

Banyak. Itu sebab dia letak seratus juta. Kalau aku lah yang saman aku letak seribu juta. Biar pengsan mendengar nya. Belum masuk mahkamah lagi tu.

Yang pelik, orang lain buat cerita dan GOMO reproduce saja, GOMO yang kena hantam. Benda semacam ini GOMO boleh buka silat empat puluh tarian, bagi fight balik dan counter saman sama dia seribu juta. Orang lain yang cakap, dan di Malaysia kita boleh sebut apa orang lain kata. Apaende nya tak boleh. Rueters cakap, Inquirer cakap, kita sebut balik apa yang di beritakan, sekali dengan gambar nya, tak boleh kah?. Transparansi kepala hotak dia kalau semacam ini tak boleh!. Engkau orang tengok, Utusan Malaysia dan TV 3 pun kena!.

Tak apa GOMO, dia minta seratus juta engkau saman dia orang seribu juta. Hang menang, beri lah sedekah pada dia seratus juta. Engkau enjoy lagi dengan sembilan ratus juta. Tak apa, banyak lagi tu. Kalau boleh, hang lempar lah sikit sini, tak payah bergerabak keretapi, cukup beli Wellfire macam Nik Aziz pun kira alhamdullilah you weh.

Selamat berjuang kami doakan demi bangsa, agama dan tanah air.

PS: Sekarang UMNO pun boleh counter saman. Bila masa GOMO tu UMNO. Alphabet pun dah berbeza. Memang kes teruk kalau UMNO pulak saman mereka. Aku syorkan saman seribu juta. Biar pening dia orang kira duit!.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s