PATI Filipina lari ke Sulu, takut Polis.

Takut kerana salah, dan bila bersalah tentu lah melarikan diri.

Pasukan keselamatan tidak perlu menunjuk muka ganas, seperti para pengganas, tetapi tindakan professional didalam menangani kemelut pencerubuhan membuat para pesalah merasa takut dan gentar.

Bagi menghibur hati mereka setelah lari pulang ke kampung halaman di Jolo, mereka telah menuduh anggota keselamatan sebagai ganas.

Sedikit pun tidak di ceritakan bagaimana ganas nya kaum keluarga Kiram membunuh anggota keselamatan negara, seperti memberitahu bagaimana orang orang Jolo seperti mereka memenggal kepala, memburai perut isi badan, dan lain lain bentuk keganasan para pengganas dari negara mereka terhadap anggota keselamatan negara ini. Sedangkan mereka, sebagai pendatang asing di sini boleh menumpang hidup sewenang wenang nya dengan melakukan kesalahan memasuki negara orang tanpa dokumen sah.

Sifat tidak berterima kasih kepada sebuah negara yang ditumpang oleh kaum sejenis ini setelah negara sendiri tidak ada keamanan adalah sikap keji kaum Sulu dari Selatan Filipina. Walaupun beragama Islam, roh keislaman mereka sudah hancur seperti mana kehancuran kesultanan Sulu.

Sikap buruk kaum Sulu juga boleh di lihat dari pengunaan tangkal dan azimat yang digunakan sebagai penyelamat semasa berbalas tembakan dengan anggota keselamatan negara. Sikap yang di tunjukan ini merupakan satu perbuatan sirik yaitu menaruh harapan keatas sesuatu object bagi menolong mereka dan bukan menaruh harapan kepada Allah. Ini lah sikap paling keji pengamal agama Islam Sulu yang telah mengamal perbuatan syirik dengan menduakan Allah.

Ada berita mengatakan mereka juga dalam pengaruh dadah. Dan ini lah satu petanda bahawa umat atau kaum Sulu di Jolo dan Tawi Tawi sudah memasuki era kehancuran.

Sudah sampai masa nya di mana kita harus menghancurkan kaum Sulu di Jolo dan Tawi Tawi sepenuhnya setelah segala bentuk pertolongan kepada umat yang telah menduakan Allah ini tidak mendapat apa apa kesan dan mereka tidak berterima kasih kepada negara yang telah pemberi pertolongan.

Saya syorkan kerajaan Malaysia mengambil initiatif bersama kerajaan Filipina untuk menyerang pengganas Sulu di kawasan mereka di Jolo dan Tawi Tawi dengan kerjasama dari MILF supaya kehancuran mereka membawa kesan yang lebih positif ke atas Bangsa Moro memajukan Kepulauan Laut Sulu.

Kesultanan Sulu harus di hancur sepenuh nya oleh masyarakat kejiranan Asean setelah terbukti menjadi pengganas antarabangsa. Tentu nya Amerika akan bersetuju dengan cadangan fight against terror !.

This entry was posted in Uncategorized and tagged by Admin. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s