Hey Hanuman, gapo ghap Kiram gilo tu endak?: Maharaja Rawana

Hanuman: Aduh, gapo pulak Maharaja kata tu, Pak Dogol. Aku pening lah cerita gini.

Pak Dogol: Tak gapo boss, itu isu Kiram Tiga suku, rasuk jin. Maharaja suruh pergi kerat pala dia supaya penuh empat suku.

Hanuman:Menatang babi tul Kiram tiga suku ni, aku tengah syok ngan Sita Dewi ni kacau daun pulak dia nih.

Pak Dogol: Ya ya boss, menantang benggong. Askar Philipina leh lah main main, boss, dia tu. Budget askar dia pun baru 2.5 billion dollar Amerika. Dia ingat kita ni gapo.

Hanuman: Nak main tayh. Mu gi buat kerja sikit. Pok Dogol.

Pok Dogol: Hey boss, tak kan hambo nak gi.

Hanuman: Hey Pak Dogol. Maharaja beri budjet kita banyak. USD 4.86 billion. Tak kan mu tak leh baham Kiram yang ada budget USD 2 juta. Mu panggil Laksamana kasi hantam Kiram supaya lembik jadi sos tiram. Okay.

Pal Dogol: Alah, dia sedap dok romen, aku juga kena kerja.

Hanuman: Gapo mu kata?

Pak Dogol: Hey tak ada gapo benda heh. He he he.

Ohhhhh, maka lompat lah Pak Dogol naik borak jumpa Laksamana. Bila Laksamana dengar akan cerita itu, di kerah nya Sri Rama untuk berbincang.

Sri Rama: Hok Allah heh, hancur lebur Filipina tu boss kalau kita serang dia. Kalau serang Jolo dan Tawi Tawi maka jadi padang jarak padang terkukur boss. Hok mana demo hendak ni?

Hanuman: Tak leh buat gitu. Mu tangkap semua dalang di Sabah tu. Hok tak der IC mu ambik detail baru. Kemudian suruh sumpah Quran taat setia kepada kita. Beri kerakyatan kepada dia. Hok agah agah tu, mu hantar ke medan perang di Tandou, beri lah gapo dia nak, barong ke, pisau ke, lepas tu mu hantar Sukhoi bom pakai smart bom. Hilang kisah nak bicara kan dia dalam mahkamah. Buat habis beras sahaja.

Laksamana: Okay boss. Lagu mana penganas hok lain lain tu boss.

Hanuman: Mu jumpa mu tembak pakai gapo gapo lah. Jangan bagi chance. Dia angkat surrender mu tembak atas dahi dia, tak apa. Dia tu tipu surrender. Tak usah percaya. Okay?.

Pak Dogol: Hok tino kalau ada hok lawa lawa tu, mu pegang untuk aku sa? Leh tak ?

Hanuman: La, Pak Dogol. Kalau hendak sangat mu gi Manila tangkap anak perempuan dia tuh. Kalau mata mu kata dia tu lawa lah.

Maka berjalan lah Hanuman dan Laksamana menjalan tugas seperti kilat menyambar.

Nampak dari jauh Pak Dogol naik borak menuju ke rumah Kiram 111 suku di Manila untuk di larikan anak perempuan beliau bagi tujuan untuk menjadi akan beliau seorang penari tiang di Bangkok. Itu sahaja kelayakan dia. Menyesal lak pulak Pak Dogol minta seorang perempuan lawa. Mana ada yang lawa di antara merelka di Jolo dan Tawi Tawi, Semua kena baham ke cacing kerawit, kata Pak Dogol.

This entry was posted in Uncategorized and tagged by Admin. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s