ISLAM Pas ajar orang Islam minta sedekah, bukan ajar cara cari makan dengan mengunakan tenaga dan akal

Di mana mana anda duduk untuk makan dan minum, pemuda dan pemudi Islam datang meminta derma. Jarang sekali orang kafir laknat yang di brand kan oleh Pas datang meminta derma.

Derma anak yatim, derma masjid, derma surau, dan bermacam macam derma.

Masyarakat di tambah dengan masaalah ini dari kegagalan Pas, sebuah parti Islam, memberi ilmu untuk memajukan para pemudi dan pemuda ini hidup tanpa bergantung dengan meminta sedekah dan derma.

Ilmu meminta sedekah dan derma di tonjolkan oleh Pas dimana mana, dan gerak kerja ini di ikuti oleh ramai anggota masyarakat Islam di seluruh Malaysia.

Menjadi satu kemuskilan di hati rakyat majmuk di negara ini di manakah letak kehebatan Islam sekira nya para pengikut hanya pandai meminta sedekah dan derma?

Sedangkan meminta sedekah itu satu perbuatan yang hanya harus di lakukan setelah kesemua usaha gagal.

Walau pun tidak di haram untuk meminta sedekah, tetapi apabila dilihat dan di kaji sebilangan besar peminta sedekah itu telah mempergunakan kehebatan hati hati orang orang Melayu Islam yang bersikap pemurah tidak tentu pasal memberi sedekah sedang kan mereka yang meminta minta itu di haram dari meminta minta kerana mereka terdiri dari golongan berkemampuan dan kaya raya.

Pada saya sudah nyata dan jelas bahawa sebagai sebuah parti Islam, Pas telah gagal di dalam membekalkan ilmu dan berusaha dengan gigih untuk berkerja di hati sanubari para pengikut mereka dengan penuh didikasi, dan tidak memilih jalan pintas untuk meminta sedekah seperti yang di lakukan oleh parti Pas sendiri.

Paling hina manusia adalah peminta sedekah sedangkan anggota badan masih segar bugar.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s