Aku kesian kepada ibu bapa William. Walaupun dia Cina. Mereka pun bangsa Malaysia.

Engkau tahu, celaka betul DAP. Semenjak menjak ini, aku naik benci kepada Cina, terutama Cina DAP. Apa lagi apabila Lim Guan Eng minta kerajaan benarkan Kristian guna nama Allah.

bdk hilang

DAP semua nya Cina. Sebab DAP, 99% semua ahli mereka Cina, dan gerak kerja mereka menyakitkan hati, aku naik benci kepada Cina.

Tetapi bila aku renungkan balik kejadian yang menimpa ibu bapa William, hati aku luluh hancur. Biar pun mereka ini bangsa Cina.

Hari ini mungkin anak dia itu telah di jumpai, dan mengikut kata polis, mayat seorang yang serupa William di jumpa dalam Sungai Kelang.

Engkau orang perhatikan, Putra Heights adalah sebuah kawasan perumahan yang lenggang. Dan kawasan baru serta semua bangsa ada di dalam kawasan itu. Bangsa Malaysia.

Lepas di culik, di bawa lari. Sudah tentu pencuri itu kaki dadah atau kaki jual budak kecil kecil dengan ribuan ringgit. Engkau bayangkan kanak kanak 6 tahun di campak ke dalam sungai dan mati setelah polis dan orang ramai mula mencari William. Itu pun kalau betul budak itu di sahkan sebagai William. Kalau lah betul budak tu William. Campak dalam sungai dan budak umur 6 tahun?. Sampai hati betul dan tidak ada hati perut langsung. Hati keras jenis yang duduk dalam neraka jahanam jenis buang budak yang tidak tahu berenang dalam sungai. Apa lah salah William dan ibu bapa mereka.

Bayangkan tangisan budak 6 tahun setelah dicampak ke dalam sungai?. Sampai hati. Tak sampai hati hendak campakan seekor kucing, ini kan pulak budak umur 6 tahun. Mesti lah dia meraung minta tolong dengan emak dia. Sampai hati manusia jenis batak semacam kelakuan itu.

Sedih. Sangat sedih. Walau pun dia Cina. Dan di harapkan mereka ini Cina bukan ahli Dap. Aku ingin ucapkan takziah lah. Dan di harap pihak polis dapat mencari pembunuh itu dan di harap di pancung kepala dia sampai putus.

Sampai hati betul penculik buat kerja semacam itu. Sangat jahat dan terlampau jahat. Kenapa ada manusia sejahat itu di kawasan pembandaran di Selangor nih?.

Bersabar lah ibu bapa William. Kami penduduk kawasan ini berharap anda selalu lah bersama semua bangsa duduk rukun damai kerana kita ini Bangsa Malaysia. Jangan lah duduk minum teh tarik geng kamu sahaja. Dan bercakap mandarin bersama puak kamu saja. Aku pun bangsa Malaysia jugak.

Kami pun berasa kecewa diatas kejadian itu, walaupun ada kecuaian dipihak anda. Sekiranya kita bersatu hati, perkara seperti ini tidak mungkin boleh berlaku.

PS: Jikalau Cina DAP, mampus lah peduli apa aku. He he he.

Ya betul, kalau Cina Dap lantak engkau orang lah. Tentu makan minum geng cakap cakap mandarin dan hokien tak da bahasa Melayu pun. Jadi mana kita nak tahu anak kamu kena culik bila cakap dalam bahasa Cina. Ingatkan Cina Dap mabuk mabuk semua.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s