DAP panggil alah minta tolong, Penang nak bangkrup!!!

bn pening

Baru empat lima tahun meneraju negeri, sudah hendak bangkrup?. La, otak biul lah DAP rupanya. Cakap tak serupa bikin. Sekarang baru hendak pakai nama alah ya, dulu cakap alah itu tuhan agama cap ayam. Dah nak mampus, nak bangkrup, baru mau pakai nama itu ya.

MCA beri sijil Naib Johan kepada kerajaan DAP, kerana kecapaian negeri itu membawa kita kedunia ekonomi negeri yang akan bangkrup.

Baca seterusnya di sini.

Hannah Yeoh dan lain-lain ahli DAP yang beragama Kristian mencuba mencari jalan menyelesaikan kerenah yang mereka hadapi itu dengan memanggil nama alah, tuhan Kristian, kata mereka.

Walau bagaimana pun seorang rakyat Kelantan berkata, tuhan mereka itu bernama alah, dan dia tu tuhan manusia jelmaan dari ayah tuhan dan sedang berada dalam tandas. Jadi dia tidak dapat menolong kerana sedang berak dalam jamban itu. Dia tu sama dengan manusia lain, sedang sakit perut disebabkan kerenah pengiraan undi CEC dahulu, belum lagi reda.

Engkau orang cuba fikirkan lah, bila tuhan sama dengan manusia, ada bapa, ada anak, tentu ada sembelit semacam manusia juga. Jadi, macamana lah orang-orang semacam mereka ini teringin sangat kepada nama yang harus di gunakan mereka sehinggakan nama tuhan Islam juga lah yang ingin di gunakan mereka semasa memanggil meminta pertolongan?.

Dah tahu benda semacam itu kenapa lah tidak mahu masuk Islam dan panggil lah nama tuhan kami itu sampai akhir zaman?.

Itu lah aku tidak faham. Sampai hari ini aku tidak faham.

Biar aku cerita kepada kamu semua ya. Jikalau kamu panggil nama itu pun, tetapi hati kamu berkata ianya adalah anak tuhan, maka dia pun sama dengan kita semua. Sakit perut bila makan lebih dan hendak berak bila sakit perut. Kamu kena bikin sebuah jamban untuk dia, dan sebuah rumah tempat dia tidur. Jadi apa kah hal nya dia itu tuhan kamu semua.

Cuba betul kan fikiran kamu itu supaya bolih menerima tuhan Islam sebenarnya. Sampai dunia kiamat pun perkara yang kamu fikirkan benar itu tidak benar. Faham tak.

Sekarang Pinang menjadi negeri bangkrup. Lebih baik kamu suruh PAS bersembahyang BN KO di Pinang, supaya Pinang menjadi negeri tidak bangkrup.

PS: Aku jumpa ulama BN KO atas Firefly tempuh hari, dia sedang membaca majalah orang putih. Aku ingat dia membaca majalah al-Islam ke, atau majalah majalah lain, tetapi majalah orang putih you. Tetapi yang aku sangat sure ialah rupa nya dia masih segar bugar, bukan nasak seperti yang diceritakan olih blog pro pembangkang. Bila aku berjalan hampir dengan kerusi tempat duduk dia, aku berselamba mengatakan PAS KO. Dia tersenyum, he he he he. Rupanya dia pun orang politik juga.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s