10, 526 ekar diberi kepada DAP, celako mu, jahat dan hati kering PAS nih!!

Aku di lahirkan di Kelantan.

Bila tidak ada pekerjaan di Kelantan, aku keluar ke Selangor. Belajar dan berkerja mencari nafkah.

Keluarga aku ada tempat tinggal di atas sekeping tanah seluas 1 ekar, dan datuk mempunyai 5 orang anak, dan salah seorang daripada nya adalah bapa aku. Tanah itu di bahagi lima setelah datuk meninggal dunia, dan ayah aku mendapat harta pusaka dari tanah itu sebanyak lebih kurang 1/5 dari keluasan tanah. Ayah aku kawin tiga, dan kami mempunyai 15 adik beradik. Bila ayah aku meninggal dunia tanah 1/5 bahagian itu dibahagi lagi kepada 15 adik beradik, dan tiada siapa bolih membuat rumah diatas tanah itu kerana sempit, kecuali membina rumah pangsa. Aku mempunyai lima anak dan adik-adik aku mempunyai 4 atau lima anak.  Terlalu ramai untuk hidup diatas tanah seluas 1/5 bahagian yang harus di bahagikan kepada 15 bahagian lagi. Terlalu sempit untuk kami tinggal disitu, tetapi itu lah harta yang kami ada di Kelantan.

Tidak ada pembangunan perumahan dikawasan kami, jadi kami terpaksa merantau kesana sini mencari tempat untuk tinggal. Itu adalah kisah aku satu keluarga terdiri dari rakyat Kelantan.

Ramai lagi rakyat Kelantan yang mempunyai pengalaman yang sama dengan aku. Apabila kita mendengar PAS telah bersekongkong dengan parti Cina kafir harbi DAP dengan memberi tanah seluas 10, 526 ekar, hanya kerana inginkan jawatan menteri besar Perak, saya dan kumpulan seperti saya terlalu amat sedih dan kecewa. Selama ini PAS mengatakan mereka itu sebuah parti anti-rasuah, rupa-rupa nya mereka juga sebuah parti pengamal rasuah.

Mereka berkata memberi kebajikan kepada rakyat, tetapi apa kah kebajikan kepada aku dan rakyat Kelantan lain yang serupa dengan nasib aku selama ini, dimana kami sehingga ini harus tinggal di atas sekeping tanah yang telah di bahagikan kepada berbelas saudara mara. Kepincangan didalam sistem pengurusan umat Melayu Islam Kelantan terutama dalam sistem pembahagian harta pesaka juga tidak diselaraskan dengan sebaiknya olih kerajaan Pas kerana mereka gagal mencari alternatif terbaik kepada masaalah perumahan kepada sebuah keluarga seperti aku.

Jadi nya, apa lah kekuatan Islam yang di laungkan olih Nik Aziz didalam pentadbiran kerajaan Kelantan?. Adakah dengan membina satu rangkaian pajak gadai Islam sudah Islam lah kerajaan PAS Kelantan?. Adakah ini sebuah sistem pertadbiran kerajaan kuno zaman Maya, atau pentadbiran zaman Hitler? Alangkkah baiknya tanah seluas itu di bina rumah dan diberi atau dijual kepada rakyat seperti kami, yang setia kepada Sultan Kelantan dan mengamal ajaran Islam? ISLAM kah parti PAS ni? Pertanyaan ini bermain di pemikiran kami semua.

Musuh Islam seperti orang-orang Cina kafir harbi di dalam DAP disanjung tinggi dengan pemberian tanah yang luas, sedangkan anak anak serta rakyat Kelantan di pinggirkan? Apa kah bentuk keislaman nya kerajaan Kelantan ini? Dimanakah jati diri seorang ulama melihat kesusahan rakyat sendiri dan kera di hutan di susukan?.

Ulama kah mereka jenis seperti ini?

Leave a Reply

