Lim Kit Siang baru tahu, sekarang Melayu Vs Melayu.

Selama ini dia kata Cina lawan Melayu. Semasa sebelum Annuar Ibrahim menjadi barua menyambungkan parti dia dengan PAS dan PKR, mati-mati dia kata Cina lawan Melayu. Sampai kan sanggup cakap berslogan dengan “Melayu mampus balik kampung, Cina berkuasa di Kuala Lumpur.” Semasa demostrasi Lynas pun puak Cina cakap berslogan “lu, balik kampung tanam jagung.”

Jikalau sudah insaf bagus lah. Bawa masuk Melayu jadi Chairman, dan Setiusaha DAP. Buang anak pinak dan menantu tu dalam longkang. Tak ada masa lagi Cina hendak lawan Melayu. Tak ada kuasa kamu hendak lawan Melayu. Bila masa kamu bolih lawan Melayu?.

Tetapi tengok jalan cerita tulisan dia itu, adakah dia mahu insaf?. Dia sekarang ingat Malaysia maju kerana ada dua sistem parti, dan Melayu yang menjadi barua dia ialah tidak lain tidak bukan Annuar Ibrahim.

Bagi aku, walaupun ada dua sistem parti, aku tidak nampak apa benda bagusnya sistem dua parti yang dia laungkan itu.

Dua parti yang mempunyai tiga parti bercekerama dengan macam-macam masaalah. Sebenarnya, bagi penduduk dan pengundi Malaysia kebanyakannya masih termenung-menung, terfikir-fikir, apa benda lah kesemua parti ini buat.

Semenjak lima tahun di Selangor, harga rumah naik sampai RM600,000 sebuah dari RM215,000. Puak Cina MCA dahulu nya memberi sokongan kepada BN sudah menjadi petualang menjadi penyokong DAP. Bila mereka ini ingin membangunkan tanah kepada pembangunan perumahan, harus membayar kos yang lebih tinggi, kerana didalam sistem dua parti yang diagungkan olih Lim Kit Siang itu kerajaan Selangor ingin menunjuk kepada rakyat mereka bolih memunggut duit dari sektor perumahan. Punggut dengan banyak. Cina yang telah menjadi petualang sudah menyesal kerana memilih PKR dan DAP, dengan sebab polisi mereka itu, mereka tidak mampu menjalankan pembangunan hartanah. Harga rumah naik mendadak kerana pembinaan rumah berkurangan.

Jikalau ingin mempraktikan satu sistem yang anda fikir baik, tetapi rakyat jelata menjadi mangsa, baik tak payah lah nak pratikkan. Apa benda yang ada di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan?

Kerja dengan pihak swasta berkurangan, aliran wang antara penduduk awam berkurangan, kos sara hidup naik mendadak, gaji masih menetap diperingat bawah, dan siapa yang membantu rakyat jelata yang hidup tersepit dengan experiment yang ingin di buat olih pembangkang, yaitu sistem dua parti.

Jikalau parti mereka itu mesra rakyat bererti tidak menipu rakyat, maka keadaan rakyat tidak merana. Keadaan tidak seperti yang di war-warkan.

Melayu Vs Melayu. Memang ya, Melayu mesti melawan Melayu yang telah di sediakan oleh DAP. Kerana DAP telah mempergunakan PKR dan PAS maka dengan itu Melayu Vs Melayu sudah menjadi kenyataan.

Jikalau bolih, saya mahu Melayu Vs Melayu mengunakan persenjataan moden seperti roket launcher, granite-launcher, bom tangan, air to air missile, ground missile, kapal selam,M16,  dan jet pejuang, kerana apabila ini berlaku, Cina di Malaysia kering gusi tidak dapat cari makan minum, dan semasa itu baru tahu bagaimana perasaan lapar dan dahaga nya umat Melayu yang susah kerana tekanan ekonomi yang dicengkam oleh kaum chauvanist Cina. Biar lah mereka lari keluar negara ini demi  balasan kerana mengata “Melayu mampus, balik kampung lah lu” keatas diri mereka sendiri. Dan semasa itu juga kita tahu Melayu mana yang kuat. Jikalau lempar batu dan tikam dengan pisau lipat, tak payah hendak cerita dalam blog, malu kepada umat Palestine sahaja.

Biar mereka reti, macamana rasa bila kepala kena bom tangan, bila badan terkena tembakan M16, bila kaki kudung kena bom granite. Bila masa Melayu pernah berperang?, bila Jepun lawan Malaya, Melayu lari lintang pukang. Bila Belanda lawan Melaka, Melayu lari lintang pukang. Bila Siam hantar askar bergajah, Melayu Kelantan hantar bunga emas, dan lari lintang pukang. Bila masa Melayu ini bangsa berani?. Melayu berani kah? Cakap mereka berani adalah. Biar mereka belajar keberanian sedikit sebelum hendak berlawan sama Melayu. Jikalau menunjuk nunjuk pesta bersih 3 dan sebagainya bagi lah kepada Melayu, yang hanya suka menunjuk-nunjuk, tetapi penakut hampas. Sebab tidak berani lah menyebabkan Melayu yang teramai makan rasuah didalam negara ini.

Apa apa pun, bagi aku kesemua parti akan melakukan benda yang sama, yaitu makan bila boleh makan, dan beri kepada saudara mara mereka sendiri bila berkuasa. Daripada beri kepada Cina okay lah beri kepada Melayu. Biar lah aku lapar tak apa. Sekurang-kurang nya Melayu ada bagi zakat sekali sekala, jikalau tidak mahu menolong bangsa dia sendiri. Dan ramai diantara mereka baik dari parti BN dan Pakatan, makan besar bila berkuasa.

Jadi, apa cerita sistem dua parti itu. Megah apa, bila kedua-dua adalah sama seperti musang atau serigala? Bagi rakyat seperti kami, kami terpaksa mengimbangkan kedua parti ini supaya keadaan negara stabil, tidak menjadi kucar kacir dan susah mencari makan. Walaupun sekarang ini memang sudah susah mencari makan kerana exprimen Lim Kit Siang untuk sistem dua parti.

Kedua-dua nya adalah manusia jahat, cuma kita pilih yang baik diantara musang dan serigala dalam kedua-dua sistem parti itu.

PS: Siapa baik antara ahli politik kita? Cakap? Nik Aziz?, No, Haji Hadi, No, Lim Kit Siang, Kadir Sheik Fadir? No, so siapa?. Tidak ada siapa yang baik, semua akan jadi kaki rembat sekali sekala nanti. Percaya lah.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s