“Dap menyakitkan hati aku setiap hari, busuk hati sangat lah, apa-apa atur acara, atur acara puak Cina di tempat orang ramai.”

Aku jumpa kawan aku yang sudah tua dan dia meluahkan perasaan dia kepada aku dengan menceritakan bagaimana DAP telah menyakit hati beliau yang amat serius.

Kata nya kepada DAP.

“Apa lah aku peduli, buat lah apa yang kamu mahu buat, hendak nyanyi lagu Cina, hendak joget lambak Cina, hendak shopping kaum ibu Cina, buat lah apa aku peduli.

‘Tetapi apabila kamu buat di kawasan orang ramai, seperti di Summit Shopping Complex, tempat aku bawa keluarga aku pergi beli barang makanan, engkau orang melaungkan lagu klasik Cina dengan nyaring, engkau orang main cakap-cakap bahasa Cina yang menjengkelkan telinga aku, dengan warna merah diserata tempat, engkau orang ni siapa hendak tunjuk kuasa dikawasan orang ramai, aku Melayu dan aku tidak nampak seekor Melayu pun didalam aturacara kamu, dan Subang Jaya bukan kepunyaan Cina. Faham tak? Aku pun beli bangunan disini seperti kamu. Aku punya hak sama dengan kamu, apa bila engkau orang menang dikawasan ini, engkau orang ada Aspan Alias duduk dikawasan itu, engkau orang ingat englau orang boleh besar kepala, naik angin mengacau dengan adat resam kamu yang amat asing itu?

‘Dulu semasa BN memerintah dikawasan aku ni, aku tidak nampak Cina besar kepala macam kamu semua sekarang ini.

‘Semenjak DAP menawan Subang Jaya bukan main naik angin dan besar kepala kamu semua ya. Apa mahu gaduh kah? Ingat Melayu takut kah kepada grombolan kamu?

‘Ingat weh, Melayu tidak bodoh seperti kamu fikir.”

Kerajaan Selangor Affair – ONLY Chinese Affair

All Non Malay Affair

Even the day for elderly shopping – Chinese Affair

Huh, Chinese Affair again

Aduhmak, aku tak tahu apa mahu cakap dah. Itu dia  belum cerita hal Subang Jaya adalah untuk Kristian Sahaja. Pantat hang!!!, Kristian saja. Boleh kulum lah lu. Aku pun sudah naik angin nih.

Mat Ell.

PS : Apa ini DAP, all Chinese Affair?. Hey, Melayu jangan undi DAP, Sial punya puak dia orang nih. Nanti engkau orang semua, tengok tayangan wayang gambar Tanda Putra baru engkau orang tahu siapa sebenarnya DAP>

Leave a Reply

